eitaa logo
کانال نقد الحاد
353 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
992 ویدیو
555 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 اینجا آمریکاست، باورتان میشود؟! ☑️ @naghdeelhad
📡 : 💢قابل توجه معاندین و مخالفین مذهب اهل البیت علیهم السلام: ☑️ اهل سنت در صحیح بخاری و صحیح مسلم کلمه را به معنای جانشین معنا میکنند. 🙄 👈خب چرا در کلمه را به معنی جانشین ترجمه نمیکنند⁉️ هل من مجیب⁉️ ♻️به این عبارات توجه کنید👇 👈ابوبکر: «انا ولی رسول الله» «من جانشین رسول خدا هستم» ‼️ 👈عمر: «انا ولی رسول الله و ولی ابی بکر» «من جانشین رسول خدا و جانشین ابوبکر هستم» ‼️ 📚صحیح مسلم ج٣ ص ١٣٧٨ 🔖اسکن yon.ir/9l2qQ ⁉️ از مخالفین: خلفای شما چرا معنی را جانشین میدانستند و برای اثبات خلافت خود از این کلمه استفاده میکنند اما شما میگویید معنای ، دوست است و نه خلیفه ⁉️ 🔸ما تحدی میکنیم که یک روایت صحیح بیاورید که رسول خدا فرموده باشند که ابوبکر یا عمر رسول الله یا فرموده باشد عمر و ابوبکر رسول خدا هستند. همچنین روایاتی در خصوص خلفای شما از رسول خدا وجود ندارد لکن برای مولای متقیان امیرالمؤمنین علیه السلام هم لفظ استفاده شده هم لفظ صادر شده است: 📗در کتب اهل سنت با سند صحیح آمده است: 1⃣«وَقَالَ لَهُ رَسُولُ اللَّهِ: أَنْتَ وَلِيِّي فِي كُلِّ مُؤْمِنٍ بَعْدِي» «علی جانشین من، پس از من،در بین تمام مومنان است» 📚مسند احمدبن‌حنبل ج٣ ص٣٣١ 🔖اسکن yon.ir/FiLyV 2⃣قال رسول الله: «اَنْتَ خَلیفَتي في کُلِ مُومِن بَعْدي» «ای علی تو خلیفه پس از من بین تمام مومنان هستی» 📚السنه ابی بکر بن عاصم، ج٢ ص۵۶۵ 🔖اسکن yon.ir/yWL0U 🤔به دور از تعصب و تمایلات مذهبی جای سوال است که: ابوبکر و عمری که این احادیث را از رسول خدا شنیده بودند به چه حقی خود را جانشین رسول خدا معرفی کردند⁉️ 🔹انصافا به چه دلیل اهل سنت به امام علی که میرسند را دوست و ناصر معنا میکنند اما به خلیفه اول و دوم که میرسند می‌گویند یعنی جانشین؟! مشکل‌ با علی و اهل بیت‌ در چیست؟! ✅ : این مطلب حجت را بر مخالفین تمام میکند و جای شک نمی ماند که در مقصود رسول خدا از همان جانشین است و ابوبکر و عمر هم فهمشان از کلمه ولی، جانشین بوده که بعد از رسول خدا از کلمه ولی برای جانشینی خود استفاده کرده اند. حتی اگر کسی لجاجت کند میبینیم که با لفظ که معنای واضحی دارد هم برای امام علی علیه السلام از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نقل شده است. 🔅برای منصفان حجت تمام است. 💐 💥این پست را تا جایی که امکان دارد منتشر بفرمایید. ☑️ @naghdeelhad
👌پاسخ این شبهه پراکنی معاند که با استناد به سخنان یک روحانی مدعی است که حضرت زینب در کربلا طفل و فرزندی نداشت را در دو نمایه ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2081 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2082
👌مورد روایت فوق ، که دستور به کشتن سگ داده شده است ، سگ های موذی و وحشی است که در شهرها به عابرین حمله می کردند و آنان را می دریدند . پاسخ تفصیلی را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2017
👌پاسخ این شبهه پراکنی معاند در مورد سب و ناسزا گفتن به منحرفان و استناد این عمل به ائمه علیهم السلام را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2083
کانال نقد الحاد
#قسمت_پنجم🔥 📝📝 همانطور که در پست قبل اشاره شد، عورت به معانی مختلفی امده است ؛ یکی از معانی آن ( پ
🔥 📝📝 برای اینکه بفهمیم مفهوم و منظور یک روایت چیست باید آن را در کنار تمام آیات و روایت دیگری که به آن روایت مربوط هستند قرار دهیم و بعد نتیجه گیری کنیم. ✂️ یک ملحد مغرض هیچ وقت این کار را نمیکند چون یقین دارد به ضررش تمام خواهد لذا ترجیح میدهد احمق باقی بماند. 🖋 قرینه ی کلام معصوم گاهی منفصل است یعنی در آن روایت نمی توان آن را پیدا کرد و باید در جاهای دیگر مثل کتاب و سایر روایات به دنبال آن باشیم و نیز گاهی یک روایت مطلق است و روایات دیگر آن را مقید کرده اند و یا یک آیه مطلق است اما روایات دیگری آن را تخصیص زده اند. 💎 لذا علما میگویند عمل به عام قبل از فحص از مخصص جایز نیست که معنای ساده تر این جمله همان است که بالاتر گفته شد. 👳🏼‍♂علامه مظفر رحمه الله علیه میگوید: [[ لا يجوز العمل بالعام قبل الفحص عن المخصص ]] لا شك فى أن بعض عمومات القرآن الكريم و السنة الشريفة ورد لها مخصصات منفصلة شرحت المقصود من تلك العمومات... لذا ورد عن أئمتنا ذم من استبدوا برأيهم فى الأحكام , لأن فى الكتاب المجيد و السنة عاما و خاصا و مطلقا و مقيدا . 🔺عمل به عام قبل از فحص از مخصص جایز نیست و شکی نیست که بعضی از عمومات قران و سنت شریفه مخصصات منفصله ای دارند ک مقصود از آن عمومات را توضیح میدهند. 🔺لذا از ائمه علیهم السلام ذم کسانی وارد شده است که استبداد رای داشته اند (یعنی بدون فحص از مخصص به عام عمل کرده اند)، چون در قران کریم و سنت شریفه، عام و خاص و مطلق و مقید وجود دارد.... 📓اصول الفقه جلد 1 صفحه 154 Ⓜ️http://lib.eshia.ir/13058/1/154 📝 به عنوان مثال قران به حرمت ربا به صورت مطلق اشاره کرده است اما روایات آن را تخصیص زده اند و ربای بین پدر و فرزند و مسلمان و کافر و... را جایز دانسته اند. 👈 روایت مورد بحث نیز به نمیتواند مطلق باشد بلکه مصادیق نقض زیادی برای آن وجود دارد ! 👳🏼‍♂شیخ جعفر سبحانی حفظه الله میگویند: 🔺به صورت ثابت شده است که که حضرت زهرا سلام الله علیها و دخترانش با دیگران صحبت میکردند و زنان دیگر با پیامبر (ص) صحبت میکردند لذا نمیتوان تمام اینها را حمل بر اضطرار دینی یا دنیوی کرد...و نیز زنان در تمام زمان ها با مردم تعامل میکردند پس چگونه ممکن است با دیدن این روایت، از این سیره دست برداریم؟ 📓نظام النکاح في الشريعه الاسلاميه الغراء ج 1 ص 79 Ⓜ️http://lib.eshia.ir/26498/1/79 ✅ پس میبینیم که سیره ی پیامبر و اهل بیت و زنان مسلمان نیز این نبوده است که زنان را در خانه حبس کنند و اجازه خروج به آنها ندهند. 📖 روایتی که به روشن تر شدن مفهوم روایت طرح شده از سوی ملحد کمک می کند روایت زیر است: کَانَ رَسُولُ اللَّهِ یُسَلِّمُ عَلَى النِّسَاءِ وَ یَرْدُدْنَ عَلَیْهِ السَّلَامَ وَ کَانَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ یُسَلِّمُ عَلَى النِّسَاءِ وَ 👈 کَانَ یَکْرَهُ أَنْ یُسَلِّمَ عَلَى الشَّابَّةِ مِنْهُنَّ وَ یَقُولُ أَتَخَوَّفُ أَنْ یُعْجِبَنِی صَوْتُهَا فَیَدْخُلَ عَلَیَّ أَکْثَرُ مِمَّا أَطْلُبُ مِنَ الْأَجْرِ 🔺پیامبر صلی الله علی و آله به زنان سلام میکرد و آنان نیز رد سلام میکردند و حضرت امیر علیه السلام به زنان سلام میکرد و اکراه میداشت که به زنان جوان سلام کند و میفرمود: 👈 میترسم از صدايشان خوشم بيايد و زيانى كه با اين كار می‏بينم از اجرش بيشتر باشد 👉 📓الكافي- ط الاسلامية جلد 5 صفحه 535 Ⓜ️https://bit.ly/2XIILJy ✅ بنابراین طبق این روایت تنها در صورتی سلام کردن و به طور کلی ارتباط مرد و زن مکروه می شود که خوف زیان دیدن و افتادن در گناه باشد. اگر زن می داند که با بیرون رفتن و صحبت کردن با مردان ممکن است به گناه بیفتد نباید این کار را بکند. 👳🏼‍♂شیخ جعفر سبحانی حفظه الله میگویند: نفس التكلّم بما هو هو من غير فرق بين الشابّة وغيرها، لاشكّ في جوازه 🔺نفس تکلم زن و مرد با یکدیگر بدون فرق بین اینکه زن پیر باشد یا جوان در جواز آن وجود ندارد. 📓رسائل فقهية جلد 3 صفحه 530 Ⓜ️http://lib.eshia.ir/26557/3/530 ✍🏻نتیجه اینکه: آنچه از بررسی آیات و روایت و سیره ی متشرعه استنباط می شود این است که در حالت عادی نه ارتباط زن و مرد با هم اشکال دارد و نه بیرون آمدن زن از خانه! بلکه اگر انسان خوف افتادن در گناه داشته باشد باید از ارتباط با جنس مخالف خودداری ورزد. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ♨️ ادامه ی بحث جذاب این شبهه پوشالی، ان شاءالله دو روز دیگر ارسال خواهد شد🦇✌️🏿 ☑️ @naghdeelhad
اسلام کجا ... غرب کجا! ۱۴۳۰ سال پیش پیامبر اسلام (صلی الله علیه وآله وسلم) در حادثه غدیر خم، زنان را در بیعت گرفتن در امر ولایت بر حق امیرالمومنین علی علیه السلام شریک قرار داد و حق رای به آنان عطا کرد. همان زنانی که پیش از ایشان حتی انسان بحساب نمیآمدند! اما امریکایی که تا همین ۱۰۰ سال پیش چیزی بنام حق رای برای زنان نداشت، امروز داعیه دار حقوق زنان است! وقتی اصل ماجرا را نفهمی و ندانی که اسلام با چه جامعه ایی چه کرد، ازکجا به کجا رساند، باید هم صنعت پورن و هرزه نگاری، مانکن شدن و نگاه جنسی به زنان امروز تحمیل شود. ☑️ @naghdeelhad
کانال نقد الحاد
#قسمت_ششم🔥 📝📝 برای اینکه بفهمیم مفهوم و منظور یک روایت چیست باید آن را در کنار تمام آیات و روایت د
🔥 📝📝 لازم میدانیم برخی از اصطلاحات تخصصی مربوط به علم اصول فقه را برای کاربران گرامی توضیح دهیم و سپس به ایرادات ملحد جاهل بپردازیم. ( : مطالب تخصصی که در این بخش گفته می شود به خاطر مسلح کردن مسلمین به سلاح علم است و نیز بدین خاطر است که مسلمین ارزش علم را می دانند و از آن برای فهمیدن و فهماندن حق استفاده می کنند لذا مخاطب ما در این بخش فقط مسلمین هستند و طبیعتا ملحدان بی سروپا در حدی نیستند که مخاطب مباحث تخصصی علمی ما قرار بگیرند و اگر می خواهند مخاطب ما قرار بگیرند باید سالها نزد ما شاگردی کنند.) 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 [[ اصطلاحات علمی برای رد تراوشات ذهنی زنادقه🔻 ]] https://t.me/Zandiq_IQ7/2670 📌اصاله الحقیقه : 📖جایی کاربرد دارد که شک کنیم در اینکه متکلم معنای حقیقی را استعمال کرده است یا معنای مجازی را و قرینه ای که بر معنای مجازی دلالت کند وجود نداشته باشد ولی احتمال قرینه وجود داشته باشد در این صورت گفته می شود اصل این است که منظور متکلم همان معنای حقیقی بوده است. 📓اصول الفقه جلد 1 صفحه 36 Ⓜ️http://lib.eshia.ir/13058/1/36 📌قرینه ی صارفه و معینه: 📖 قرینه ی لفظ مجاز قرینه صارفه است و قرینه ی لفظ مشترک قرینه معینه است 📓الموجز في أُصول الفقه جلد 1 صفحه 31 Ⓜ️http://lib.eshia.ir/13078/1/31 📌اراده ی استعمالیه و اراده ی جدیه: 🖋 ان للمتکلم ارادتین = متکلم دو اراده دارد : 📖 اراده ی استعمالی که همان استعمال لفظ و اراده ی معناست و بین هر کسی که با شعور و اراده حرف می زند مشترک است و فرقی بین شوخی کننده و کسی که برای امتحان کردن دیگری حرف می زند و کسی که از روی جدیت حرف می زند نیست. 📖 اما اراده ی دیگری وجود دارد که به آن اراده جدیه میگویند 📖 گاهی اراده ی جدی، مغایرت کامل دارد با اراده ی استعمالی مانند کسی که شوخی می کند یا کسی که می خواهد شخص را امتحان کند.(در اینجا متکلم از اراده ی استعمالی اش هیچ منظوری ندارد). 📖گاهی اراده ی استعمالی مطابقت کامل دارد با اراده جدی مانند عام هایی که تخصیص نخورده اند و استثنایی ندارند.مانند آیه ی انّ اللهَ لا یُحِبُّ المُعتَدین َ(خداوند متجاوزان را دوست نمیدارد ) که هیچ استثنایی ندارد و تخصیص نخورده است یعنی خداوند از تمام متجاوزان بلا استثناء نفرت دارد. 📖 مورد سوم( که مقصود ماست) وقتی است که اراده ی استعمالی مطابقت جزئی با اراده ی جدی دارد و متکلم به مقصود اصلی کلامش در یک دلیل مستقل دیگر اشاره می کند مانند لفظ عامی که تخصیص خورده است. ✍🏼مثلا خداوند در آیه 278 سوره بقره به صورت مطلق از ربا نهی کرده است( که این همان اراده ی استعمالی است) 📖 اما در روایات این اطلاق را تخصیص زده اند که ربای بین زوج و زوجه و پدر و فرزند را استثنا کرده اند (که این همان اراده ی جدی است ). ✍🏼 با توجه به این توضیحات، معلوم می شود اراده ی جدی میتواند در یک کلام مستقل و در زمانی دیگر بیان شود و لازم نیست همزمان با بیان اراده ی استعمالی باشد و نیز مقصود و منظور متکلم با "اراده ی جدی" متکلم فهمیده میشود. 📌تبادر 📖 مقصود از کلمه ی تبادر، پیشی گرفتن یک معنی از خود لفظ به ذهن است بدون در نظر گرفتن هیچ قرینه ای. 📓اصول الفقه جلد 1 صفحه 31 Ⓜ️http://lib.eshia.ir/13058/1/31 📝 یعنی اولین معنایی که از یک لفظ (بدون قرینه)به ذهن ما می رسد همان معنای حقیقی است. 📌اطراد: 📖 اطراد شیوع و کثرت استعمال یک لفظ در مصادیق و معنایی حاص است بدون در نظر گرفتن شرایط یا مصادیق خاص هر لفظ.مانند استعمال لفظ "رجل" به اعتبار مرد بودن در مورد زید و بکر عمرو و ... 📓الموجز في أصول الفقه  جلد 1 صفحه 16 Ⓜ️http://lib.eshia.ir/10440/1/16 ادامه دارد... ☑️ @naghdeelhad
🌸فرا رسیدن میلاد مبارک امام هفتم ، امام کاظم علیه السلام را تبریک می گوییم ؛ 👌برخی از پرسش و پاسخهای کانال پیرامون امام کاظم علیه السلام ؛ 1⃣می گویند امام کاظم در 37 سالگی از دنیا رفت و 24 سال از عمرش را در زندان بود و از او 18 پسر و 19 دختر باقی ماند که امامزادگان ایران نیز به امام کاظم بر می گردند چگونه امام این قدر فرزند تولید کند با این که بیشتر عمرش را در زندان بود ❗️ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1771 2⃣این که به امام کاظم باب الحوائج می گویند از می آید ❕چرا ایشان را به این لقب نامیده اند ❗️ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1772 3⃣جایگاه امام کاظم علیه السلام و فضائل و مناقب ایشان در نزد بزرگان اهل سنت ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1773 4⃣آیا حقیقت دارد که امام کاظم دخترش را به نام نامگذاری کرده اند ❗️❗️مگر عایشه دشمن اهل بیت نبوده است ❕❕ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1774 5⃣آیا حقیقت دارد که مادر امام کاظم کنیز بوده است ❗️این که مادران برخی امامان کنیز بودند این واسه امامان بد نبود که مادرانشان کنیز هستند ❕❕ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1776 6⃣شیعه همان عقائد مسیحیت مانند عقیده به فداء و فدا شدن عیسی جهت آمرزش گناهان مسیحیان را دارند.در روایتی از امام کاظم در کتب شیعه آمده است که من با دادن جان خودم شیعیان را حفظ کردم زمانی که خدا بر شیعیان غضب کرده بود ❗️ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1777
به اعتراف دکتر زرینکوب؛ حکیم ابوالقاسم فردوسی یک شیعه سینه سوخته بود. دکتر زرینکوب، مورخ مشهور معاصر مینویسد: فردوسی شیعی مذهب بود. از کودکی چنانکه خودش همه جا میگفت، به مهر حیدر (علیه السلام) پرورش یافته بود و مثل هر شیعه‌ء اخلاص کیش دوست داشت تا پایان عمر این دوستی و خاکباشی را نسبت به علی و خاندان او (علیهم السلام) در درون جانش حفظ کند. علی (علیه السلام) برای فردوسی قهرمان رویاها بود. دلاوری، عدالت، دوستی و پارسایی حضرت علی (علیه السلام) نمونه‌ای بود که او میپنداشت بدون آن ایران او، ایران پدرانش که از دست خلفا ستم دیده بود، و عمال خلفا آن را پاره پاره و آکنده از جور و خون و جنایت کرده بودند، نمیتوانست یه یک ایران تازه تبدیل شود. آیین شیعه که فردوسی را به تعبیر خودش خاک پای حیدر کرده بود، روح و ذهن وی را به دنیای پارسایی و قهرمانی میخواند و از برادرکشی‌ها و ناجوانمردی هایی که امیران عصر، از بخارا تا گرگان، و از طوس تا بغداد به جان هم انداخته بود، بیزار میکرد. 📚منبع: نامورنامه درباره فردوسی و شاهنامه؛ دکتر زرینکوب؛ ص۴۹-۵۰-۵۲ ☑️ @naghdeelhad
🎇 بسم الله الرحمان الرحیم 🎇 ⚔ پاسخ به یکی دیگر از دروغ های کانال Radical Criticism: ⛔️ ملحد گزارشی را از گفتگوی عمر بن سعد و امام حسین (ع) اورده که طبق این گزارش حضرت سه پیشنهاد به عمر داده اند که یکی از آن شروط سه گانه پذیرش بیعت با یزید میباشد‼️ 📷 اسکن از کانال فوق الذکر: 🥅 http://yon.ir/axxFh [ گزارش به دقت مطالعه شود ] ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔥✍🏻 : نویسنده این متن آنقدر نادان است که فرق بین اثبات و نقل خبر را نمیداند ! نام کسی را که گزارش انتقال میدهد، بدون آنکه به گزارشات فراوانی که در مقابلش است توجه و تحلیل کند، چه باید گذاشت ؟! قصد داریم در این نوشتار به ملحدین تاریخ را آموزش و نشان دهیم، این مجانین لای کتب تاریخی را باز نکرده اند و هدفی جز فریب عوام الناس نداشته و ندارند ! ☑️ به بررسی ماجرا بپردازیم: ✍🏻 اهل تحقیق چه بسا اهل عناد، به خوبی میدانند، که در منقولات تاریخی گزارش هایی وجود دارد که در تعارض با یکدیگر قرار دارند. لاجرم برای مشخص شدن یک واقعیت تاریخی میباست، تمام اخبار و مدارک را کنار هم قرار دهیم، سپس تحلیل و قضاوت کنیم. حتی نویسنده ی کتاب تاریخ طبری هم که ملحدین وی و کتابش را دوست دارند به اندازه این بیسوادان، ادعایی در باب صحت تمام مرویات کتابش ندارد ! 👳‍♂ چنانچه در مقدمه مشهورش میگوید: 🔅بيننده كتاب ما بداند كه بنای من در آنچه آورده‌ام و گفته‌ام بر راويان بوده است حجت عقول‌ و استنباط نفوس، به جز اندكي، كه علم اخبار گذشتگان به خبر و نقل به متأخران تواند رسيد، استدلال و نظر و خبرهای گذشتگان كه در كتاب ما هست و خواننده عجب داند يا شنونده نپذيرد و صحيح نداند، از ، بلكه از ناقلان گرفته‌ام و همچنان ياد كرده‌ام. 📓تاريخ الطبري جلد: 1 صفحه : 8 Ⓜ️http://yon.ir/kZf36 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔴 : خب دوستان گرامی در مقابل این گزارشی که ملحدین آورده اند، گزارش از صحبت امام حسین علیه السلام و عمر بن سعد وجود دارد که علائمی از بیعت با یزید و آب و تاب دادن ماجرا هم نیست ! [[ هر چند ثابت میکنیم، کلیت این گزارش خرافه است، ولی از آن جهت که مصداق مطالبیست که راجع به تعارضات و تناقضات روایات عرض کردیم حائز اهمیت میباشد. ]] ⛔️ گزارش طبری که ملحدین بدان استناد کرده اند اینست: گوید: حسین (ع) به عمرسعد گفت: یکی از این سه مورد را از من بپذیر. 👈🏼یا بگذار به جائی که از آنجا آمده ام برگردم. 👈🏼یا بگذار دستم را در دست یزید بگذارم 👈🏼یا مرا به یکی از مرزهاي مسلمانان بفرستید تا مانند آنان حقوق و وظایفی داشته باشم. 📓تاريخ طبری جلد 4 صفحه 313 📚http://bit.ly/2DGrLtN 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 ✅ اما گزارش تاریخ طبری الفاظ و متن گزارش اول را به جد زیر سوال میبرد‼️ گوید: پس عمر بن سعد سوی حسین روانه شد و چون پیش وی رسید حسین بدو گفت: یکی از سه چیز را بپذیر : 👈یا مرا بگذاری که همانجا که آمده ام باز گردم 👈یا بگذاری که پیش یزید روم، 👈یا بگذاری سوی مرزها روم. 📓تاريخ الطبري جلد 5 صفحه 389 Ⓜ️http://yon.ir/JBKbK مقایسه فرمودید عزیزان ⏫ 📢 پیش یزید رفتن کجا / دست در دست یزید گذاشتن کجا ! 📢 سوی مرزها روم کجا / مرا برای نگهبانی مرزها بفرستید کجا ! 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 🔵 در نتیجه دانستیم که متن روایت مضطرب است و نشان از توطئه ی راویان برای طعن زدن به امام حسین علیه السلام دارد / رسوایی هم قسمت همیشگی معاندین بوده، هست و خواهد بود ! ادامه دارد... ☑️ @naghdeelhad
📇 گزارش خبرگزاری دیلی میل راجع به دعا کردن غیرمومنان : : 📄 برای آتئیست ها و آگنوستیک ها، بحران یا تراژدی شخصی شایعترین دلیل برای آنها است که به دعا دعوت می شوند، یك چهارم ان ها برای اینكه احساس خوبی داشته باشند و کمتر احساس تنهایی كنند دعا میكنند !! 📍For atheists and agnostics, personal crisis or tragedy is the most common reason for them to resort to prayer, with a quarter admitting they pray for comfort or to feel less lonely.  📄 از تمامی آتئیست ها و آگنوستیکهای بریتانیایی، یک چهارم اعتراف می کنند که برای راحتی یا احساس تنهایی دعا کردن را ترجیح میدهند !! 📍Of all British atheists and agnostics, a quarter admit they pray for comfort or to feel less lonely 🌐http://yon.ir/EKKUD التماس دعا آتئیست ✋🏼 شفای عاجل آتئیست ✋🏼 ☑️ @naghdeelhad