فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 پرداخت دیه ی کسانی که بر اثر واکسن نقص عضو میشوند یا فوت میکنند بر اغواکننده (تحمیل کننده) و تزریق کننده واجب است؛ هر دو ضامن هستند.
👇👇👇👇👇👇
🎥 کلیپ نظر حضرت آیت الله عباس خاکساری نوری(دامت برکاته)👆
🔸مدرس دروس خارج فقه و اصول حوزه های علمیه استان تهران
🔸کاندیدای آخرین دوره خبرگان رهبری
👈در خصوص واکسیناسیون اجباری، دیه و مجازات آن در فقه اسلامی
⭕️ حسب نظر ایشان در موارد فوت و آسیب جسمی پرداخت دیه باید صورت پذیرد و...
👌این حق شماست که هنگام واکسیناسیون، از حقوق خود آگاه باشی
💥 جناب عین الهی بداند علمای ما هوشیار و بیدارند
💥تا میتوانید نشر دهید.💥
#دیه
#واکسم
#دیه_واکسم
✅ @nofuz1395
❌تجمع اعتراضی به #واکسیناسیون_اجباری
✳️با حضور #نمایندگان_مجلس، #پزشکان، #محققین، #نخبگان_علمی و عموم مردم
✳️این جمعیت چندین هزار نفری خواستار شنیدن شدن مباحث علمی خود در مورد ابهامات و تناقضات واکسیناسیون و همچنین علت مقابله با داروهای موثر داخلی هستند.
✳️لازم به ذکر است استفاده از تجربیات موثر مورد مطالبه مقام معظم رهبری هست که توسط مسئولین مورد غفلت قرار گرفته است.
📪مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی
⏳28 مهر ماه
🍎مجموعه طبی رایحه سیب👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1570963458Ced84a594b8
——————————
✅ بروزترین پایگاه خبری طب اسلامی
@t_124ir
#حقایق_را_نشر_دهیم
✅ورود صلح آمیز اسکندر به بابل
🔹 ورود اسکندر به بابل از الگویی قابل تشخیص پیروی کرد که چندین نمونه تاریخی اولیه از آن وجود دارد. فوری ترین آن موازی وابسته به فتح شهر توسط کورش در سال ۵۳۹ بود. پس از یک نبرد سخت و پیروزی قاطع در او پیس علیه نیروهای پادشاه بابل( نبونیدوس) ، کورش بدون جنگ وارد شهر بابل شد. این یک ورودی با دقت منظوم بود که به خشونت هایی که پیش از آن وجود داشت، اعتقاد نداشت.
🔹گزارش های آریان و کوئینتوس کورتیوس دنبالهای مشابه را توصیف می کنند. ساتراپ پارسی مازانوس این شهر را به اسکندر تحویل داد و متعاقبا به آن مقام مجددا برگزیده شد. بابلی ها برای استقبال از پادشاه جدید خود(اسکندر) ،بر دیوارها و خیابانها به صف کشیدند و منتظر ورود یک رژه بزرگ شدند. یک دفترچه خاطرات نجومی قطعه ای بابلی نیز به این واقعه مربوط می شود. تسلیم شدن این شهر تنها پس از مذاکرات بین اسکندر و بابلیها صورت گرفته است که یک انتقال صلح آمیز و با تمدید یک پذیرش سنتی برای اسکندر را تضمین کرده است. این استقبال در اسکندر با احترام به خدای بابلی مردوک (بل) و معبد وی که بخش ضروری این تمرین است، به پایان رسید. این ورود صلح آمیز به خشونت های نبرد گوگامل، نبردی که راه را هموار کرده بود، همانگونه که پیروزی کورش در اوپیس در سال ۵۳۹ انجام داد، اعتقاد داشت: در خاطرات نجومی، اسکندر «پادشاه جهان» نامیده میشود (به اکدی sar kissati) همین عنوان برای توصیف کورش در اصطلاح شعر نبونيدوس استفاده شده است. عنوان Ssar kissati قدمتی طولانی در استفاده پادشاهان آشوری و بابلی داشت. استفاده از این عنوان سنتی برای نه برای کورش و نه اسکندر اتفاقی نبود.
اسکندر در دسامبر ۳۳۱ قبل از میلاد پذیرای مشابهی را از شوش دریافت کرد پس از مذاکرات، ساتراپ ایلام، ابولیتس، پسرش اوکساترس را برای ملاقات با اسکندر در جاده این شهر فرستادند و به او استقبال رسمی دادند. این اوج تسلیم شوش و تحويل خزانه خود به اسکندر شد.
📚ایران باستان، مت واترز، دانشگاه کمبریج، ترجمه ملکی، نشر شفیعی ، صفحه 327 و 328
📚https://b2n.ir/h78170
📚https://b2n.ir/x38515
📚https://b2n.ir/s69183
✅ @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
✅ورود سارگن به بابل صلح آمیزتر از کوروش بوده است
🔹the entrance of sargon into babylon at the close of the year 710 b.c. was shewn to have been even more peaceful than that of cyrus 170 years later.
🔻ورود سارگون به بابل در پایان سال 710 قبل از میلاد نشان داده شده که حتی صلح آمیزتر از ورود کوروش 170 سال بعد بوده است
🌐https://b2n.ir/k72132
📚مجله مطالعات الهیاتی ، دوره 14،چاپ آکسفورد در کلارندون،سال 1913
🔻همچنین بنگرید به
ورود کوروش به بابل الگویی از ورود سارگن به بابل
✅ @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
✅روایت ورود کوروش به بابل ارزش واقعی ندارد
🔻متخصص آشورولوژی خانم دالی(Stephanie Dalley) در نشر دانشگاه کمبریج که در سال 2021 چاپ شده است در این باره می نویسد :
Cyrus account of his peaceful entry into babylon was modelled on that of sargon ll and cannot be taken at face value.
▪️روایت کوروش از ورود مسالمت آمیز وی به بابل با الگوی سارگون دوم انجام شده است و نمی توان آن را به عنوان ارزش واقعی در نظر گرفت.▪️
📚The City of Babylon: A History, c. 2000 BC – AD 116, page262
✅ @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅برشی از فیلم Alexander 2004
که صحنه ورود صلح آمیز اسکندر به بابل را طبق منابع تاریخی نشان می دهد
اگر ملاک برخی افراد فقط ورود صلح آمیز کوروش به بابل هست و باید روزی در تقویم جهانی به این نام ثبت شود، سایر شاهان پیش از کوروش (مانند سارگون) یا بعد از کوروش (مانند اسکندر) نیز چنین کاری را کرده اند.
✅ @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
✅حقوق بشر بودن منشور کوروش سوتفاهم است
🔻این استوانه گاهی به عنوان اولین منشور حقوق بشر توصیف شده است،اما این یک سو تفاهم را نشان می دهد. از هزاره سوم قبل از میلاد پادشاهان در بین النهرین اغلب فرمانروایی خود را با اعلامیه های اصلاحات آغاز کردند و این سند به سادگی در این سنت طولانی دنبال می شود.
This cylinder bas sometimes been described as the first charter of human rights, but this reflects a misunderstanding. From as early as the third millennium BC kings in Mesopotamia often began their reigns with declarations of reforms, and this document simply follows in this long tradition
🌐https://b2n.ir/g64387
📚 باستان شناسی کتاب مقدس :اسناد موزه بریتانیا اثر میتچل(mitchell)
نشر دانشگاه کمبریج چاپ اول 1988 میلادی ص 83
همچنین بنگرید به
اینجا کلیک کنید
اینجا کلیک کنید
اینجا کلیک کنید
اینجا کلیک کنید
اینجا کلیک کنید
✅ @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
🔴در #اوستا ، #وندیداد ، فرگرد 15 بند 19 آمده است که #اهورمزدا به زرتشت میگوید :
🌞« این خویشکاری هر اشون مردی است که هر #مادینه بارداری را خواه #دوپا ، خواه چهارپا ، خواه #زن ، خواه #ماده_سگ نگاهدار باشد. »
⁉️گرچه در نگاه اول ، این حکم از جهتی اخلاقی می نمایاند ، اما به راستی چرا #اهورامزدا باید با لحنی #زننده و #توهین آمیز ، #زن را در کنار و هم ردیف #حیوانات #چهارپا و مخصوصاً #سگهای ماده قرار دهد ؟
- - - - - - - - - - -
✅#نایاب ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید.
@hoviyat
📣🔴هخامنشیان #قومی #بیگانه از جنوب استپ های #روسیه
📣💥بخش #اول :
✅سخن مورخان و اندیشمندان :
🔰گيرشمن :
«در نیمه ی دوم هزاره ی دوم پیش از میلاد، #اقوامی که #قبلا در #سیبری جنوبی تا آسیای مرکزی میزیستند، به دلایلی چند، با استفاده از ارابه و اسب، از شرق و غرب دریای مازندران (کاسپین)، وارد فلات ایران شدند.
📚(رومن گیرشمن، «ایران از آغاز تا اسلام»، چاپ چهارم، ترجمهی دکتر محمد معین، بنگاه ترجمه و نشر کتاب، تهران، 1355.)
🔰گيرشمن علنا #هخامنشيان (آرياييان) را از سيبري جنوبي مي داند و اعلام مي كند كه از تقريبا از همان بازه هزار نخست پيش از ميلاد كه ديگر دانشمندان اعلام كردند ، اين #اقوام #وارد #ايران شدند و...بنابراين هيچ #نسبتی نمي توانند با مردم بومی ايران در تمدن های كاسپين و شهر سوخته و مارليك و جيرفت و ... داشته باشند .
🔰دياكونوف:
تیرههایی از شعبه ی شرقی (که از شرق دریای مازندران وارد ایران شدند) در آسیای مرکزی و ایران ساکن شدند که «پارت»ها از این گروهاند.گروهی از پیشتازان تا دره ی هند پیش رفتند و با غلبه بر حکومتهای بومی (درآویدی) فرهنگ #آریایی هند را پایهریزی کردند.شعبه ی غربی که از شمال دریای مازندران عبور کرده و از راه قفقاز وارد آذربایجان شدند و مدتی در اطراف دریاچه ی ارومیه اطراق کردند، نقش مهمی در حیات سیاسی و اجتماعی ایران داشتند. اینان پایهگذاران دو سلسله ی «ماد» و «هخامنشی» هستند.
📚ایگور میخائیلویچ دیاکونف، «تاریخ ماد»، چاپ دوم، ترجمهی کریم کشاورز، انتشارات پیام، تهران، 1357.
🔰دياكونوف نيز همان جملات را به نحوي تكرار مي كند ...
گرچه ابهام و تاریکی بر بخش اعظم تاریخ ماد سایه افکنده است، اما همین اندازه میدانیم که «ماد»ها از تیرههای اقوام #آریایی هستند که به همراه «پارس»ها از مسیرهای صعبالعبور قفقاز گذشتند و به فلات #ایران و آذربایجان پای نهادند و زمانی که قدرت یافتند تا حوزه ی ابرسن (زاگرس) مرکزی پیش رفتند و همدان یا هگمتانه را پایتخت خود قرار دادند. حوالی 700 پیش از میلاد تمام سرزمینهایی که قبلا به اقوامی چون «کوتی»، «لولوبی»، «سکایی» و «هوری»، و «اورارتو» تعلق داشت، قلمرو حکومت ماد به شمار میآمدند.
📚ام. دیاکونف، همان، ص 211
🔰پي ير بريان :
«چگونه باید پیدایش قدرتمندانه ناگهانی قوم و دولتی را که عملا ناشناخته بوده است ، در عرصه تاریخ توضیح داد ؟ ظفرمندیهایی چنین گسترده را نمی توان فقط با اصرار یک طرفه بر انحطاط دولت های مغلوب کورش توضیح داد - که ضرورت دارد همین انحطاط نیز معلوم شود و روند ها و چگونگی های آن مشخص شود .همچنین جهان گشایی های کورش را نمیتوان تا حد این فرض راحت و به حقارت گیرنده تنزل داد و مدعی برتری بدیهی "اقوام چادر نشین" بر مردمان " یک جا نشین " شد.»
📚(پی یر بریان - تاریخ امپراتوری هخامنشیان - ص 65)
🔰پیرنیا :"به هر حال وقتی آریان ها به فلات ایران آمدند،در اینجا مردمانی یافتند که زشت و از حیث نژاد عادات و اخلاق و مذهب از آنها پست تر بوده اند . زیرا آریان ها مردمان بومی را " دیو" و " تور " مینامیدند...بنابراین در ابتدا حقی برای آنها قائل نبودندبلکه با این ها دائما میجنگیدند و هر کجا مییافتند میکشتند"
📚پیرنیا- ایران باستان -ص157
🔴💥در اینجا مردم باستانی ایران و ساکنین این سرزمین که هزاران سال پیش از #آریاییان در ایران زیسته اند #وحشی و بدوی و پست و ... نامیده میشود ، تا شایستگی کشته شدن بدست #آریاییان را داشته باشند
🔰شاپور شهبازی :
#پارسیان که از خویشاوندان نژادی مادها به شمار می رفتند و خود را #آریایی می نامیدند در آغاز هزاره یکم پیش از میلاد به ایران آمدند و در پایان سده هشتم ق.م در پارس امروزی ساکن شدند "
📚( شاپورشهبازی – کورش بزرگ – ص 28)
- - - - - - - - - - -
✅#نایاب ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید.
@hoviyat
46.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘🎥نانوکسن(قسمت اول)
😱فاجعه ی چیپ گذاری ملت ها با واکسن ها و کنترل جمعیت جهان با همکاری بیل گیتس و شرکت فایزر
——————————
✅ بروزترین پایگاه خبری طب اسلامی
@t_124ir
#حقایق_را_نشر_دهیم
39.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘🎥نانوکسن(قسمت دوم)
😱فاجعه ی چیپ گذاری ملت ها با واکسن ها و کنترل جمعیت جهان با همکاری بیل گیتس و شرکت فایزر
——————————
✅ بروزترین پایگاه خبری طب اسلامی
@t_124ir
#حقایق_را_نشر_دهیم
🔴دستگاه #نژاد_سنجی_آریایی ، ساخته و پرداخته بریتانیا
- - - - - - - - - - -
✅#نایاب ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید.
@hoviyat
#اهورامزدا نمادی ترکیبی از #خدایان و الهه های باستانی
- - - - - - - - - - -
✅#نایاب ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید.
@hoviyat
🔴 #نژاد_پرست_که_باشی
دست ✋ دوستی به سوی هرکسی دراز میکنی حتی داعش ❌📛
- - - - - - - - - - -
✅#نایاب ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید.
@hoviyat
🔴ﻓﺮﺩﻭﺳﯽ ﺩﺭ ﺷﺎﻫﻨﺎﻣﻪ:
ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﺍﺯ « ﺯﻥﺩﺯﺩﯼ ﮐﯿﺨﺴﺮﻭ »،
« ﮐﻨﯿﺰﺑﺎﺯﯼ ﺍﯾﺮﺝ »، « ﺷﻬﺮﺳﻮﺯﯼﻫﺎ ﻭ ﺯﻥ ﻭ ﺑﭽﻪ ﮐﺸﯽﻫﺎﯼ ﮐﯿﮑﺎﻭﻭﺱ »،
« ﻣﺮﺩﻡﮐﺸﯽﻫﺎﯼ ﺷﺎﭘﻮﺭ ﺫﻭﺍﻻﮐﺘﺎﻑ »، «ﺯﻥﺑﺎﺭﮔﯽﻫﺎﯼ ﺑﻬﺮﺍﻡ ﮔﻮﺭ »،
« ﻣﺮﺩﻡﮐﺸﯽﻫﺎ ﻭ ﺷﻬﺮﺳﻮﺯﯼﻫﺎﯼ ﺍﻧﻮﺷﯿﺮﻭﺍﻥ »،
«ﺷﮑﻨﺠﻪﮔﺮﯼﻫﺎ ﻭ ﻗﺴﺎﻭﺕﻫﺎﯼ ﺧﺴﺮﻭ ﭘﺮﻭﯾﺰ، ﭘﻮﺭﺍﻧﺪﺧﺖ، ﺷﺎﭘﻮﺭ، ﺑﻬﺮﺍﻡ ﻭ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ» ﻭ ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﺩﯾﮕﺮ ﺭﻓﺘﺎﺭﻫﺎﯼ ﺧﺸﻮﻧﺖﺑﺎﺭ ﻭ ﺿﺪ ﺑﺸﺮﯼ ﯾﺎﺩ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ #ﮐﻮﺭﻭﺵ ﻣﻄﻠﻘﺎً ﺳﮑﻮﺕ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ
#ﺍﺳﮑﻨﺪﺭ ﺭﺍ ﺷﺨﺼﯿﺖ ﻭ #ﭘﺎﺩﺷﺎﻫﯽ #ﺧﺮﺩﻣﻨﺪ، #ﺑﯿﺪﺍﺭﺩﻝ، #ﺩﻭﺭﮐﻨﻨﺪﻩ
ﺑﺪﯼﻫﺎ، #ﺳﺎﺯﻧﺪﻩ، #ﺁﺭﺍﻡ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﮐﺸﻮﺭ، ﺷﺎﻫﻮﺍﺭ، ﺑﺎ ﻓﺮ ﻭ ﻓﺮﻫﻨﮓ، ﺧﻮﺏﭼﻬﺮ، ﺧﻮﺏﮔﻔﺘﺎﺭ، #ﺩﺍﺩﮔﺮ، ﭘﯿﺮﻭﺯﺑﺨﺖ، #ﺑﺨﺸﻨﺪﻩ ﻭ ﺁﺷﺘﯽﺟﻮ ﻧﺎﻣﯿﺪﻩ ﺍﺳﺖ . ﺍﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺧﺼﺎﻟﯽ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﺳﮑﻨﺪﺭ ﻗﺎﺋﻞ ﺷﺪﻩ ﮐﻪ ﻗﺮﺁﻥ ﺑﺮﺍﯼ #ﺫﻭﺍﻟﻘﺮﻧﯿﻦ ﻗﺎﺋﻞ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ.
🔴ﺳﺨﻨﺎﻥ #ﻓﺮﺩﻭﺳﯽ ﺩﺭ #ﺷﺎﻫﻨﺎﻣﻪ ﺑﺎ ﺁﻧﭽﻪ ﺩﺭ ﺗﺪﺍﻭﻝ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﮔﻔﺘﻪ ﻭ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﻭ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﻣﯽﮔﺮﺩﺩ، ﺑﮑﻠﯽ ﻣﺘﻔﺎﻭﺕ ﻭ ﻣﺘﻨﺎﻗﺾ ﺍﺳﺖ.
🔴ﺁﯾﺎ ﻓﺮﺩﻭﺳﯽﺩﺭﺳﺖ ﮔﻔﺘﻪ ﻭ ﻣﺒﻠﻐﯿﻦ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﻧﺎﺩﺭﺳﺖ ﻣﯽﮔﻮﯾﻨﺪ ﻭ ﺳﺨﻨﺎﻥ
ﻓﺮﺩﻭﺳﯽ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺗﺤﺮﯾﻒ ﺑﺎﺯﮔﻮ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ ﯾﺎ ﺑﺮﻋﮑﺲ؟ ﭘﺎﺳﺦ ﺍﯾﻦ ﭘﺮﺳﺶ ﺭﺍ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﻣﯽﺗﻮﺍﻥ ﺩﺍﺩ ﻭ ﺍﯾﻦ ﺩﻭﮔﺎﻧﮕﯽ ﺭﺍ ﭼﮕﻮﻧﻪ
ﻣﯽﺗﻮﺍﻥ ﺣﻞ ﮐﺮﺩ؟ ﺁﯾﺎ ﻣﯽﺗﻮﺍﻥ ﻓﺮﺩﻭﺳﯽ ﺭﺍ ﺑﺨﺎﻃﺮ ﺑﯿﺎﻥ #ﻭﺍﻗﻌﯿﺖﻫﺎﯾﯽ ﺍﺯ #ﺟﻨﺎﯾﺘﮕﺮﯼﻫﺎﯼ #ﭘﺎﺩﺷﺎﻫﺎﻥ #ﺍﯾﺮﺍﻥ، ﺩﺷﻤﻦ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻗﻠﻤﺪﺍﺩ ﮐﺮﺩ؟
⁉️ﺁﯾﺎ ﺩﻭﺳﺘﺪﺍﺭ #ﺍﯾﺮﺍﻥ ﮐﺴﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺭﻧﺞﻫﺎﯼ ﺗﺎﺭﯾﺨﯽ ﻣﺮﺩﻡ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﻮﺟﯿﻪ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﺣﺎﮐﻤﺎﻥ ﻭ ﭘﺎﺩﺷﺎﻫﺎﻥ ﻧﺎﺩﯾﺪﻩ ﺑﮕﯿﺮﺩ ﻭ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥﻫﺎ ﺗﺮﺟﯿﺢ ﺩﻫﺪ؟
#کوروش گرایان باید بدانند دستکم فردوسی ﺭﻧﺞ ﻣﺮﺩﻡ ﻭ ﻇﻠﻢ ﺷﺎﻫﺎﻥ ﺭﺍ ﭘﺮﺩﻩﭘﻮﺷﯽ ﻧﮑﺮﺩﻩ است......
- - - - - - - - - - -
✅#نایاب ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید.
@hoviyat
📣💥 بخش #دوم :
🔰ریچارد فرای :
" چنین مینماید که #آریاییها به سرزمین #پرفرهنگ بین النهرین از کوهستان های شرقی آمده اند .اما آشکار نیست که ایشان از کدام سوی شمال به فلات ایران راه یافته اند از قفقاز آمده اند یا از آسیای میانه یا از هر دو ، ولی محتمل است ایشان از راه اخیر آمده باشند
📚 "(ریچارد .ن. فرای – میراث باستانی ایران – ص 37 )
🔰محمد تقی بهار : " #آریایی ها آن روز که در #ایران استقرار یافته بودند،خود دارای #تمدن و #خط نبودند و این مبادی و اصول را از #رعایا و زیر دستان مغلوب خود آموختند و آن #زیردستان #مردم #قدیم #ایران بودندکه بعد ها از آنان به " دیو" تعبیر شده استو یا اسرای جنگی از نژادهای همسایه و یا اتباع ملل مجاور که مغلوب #ایرانیان می شدند"
📚محمد تقی بهار-سبکشناسی-صفحه 92
🔴🔰نظر #تورات در مورد خاستگاه #هخامنشیان و نابود کنندگان بابل :
من لشکر بزرگی از قوم های نیرومند #شمال را برخواهم انگیخت تا بر بابل هجوم آورند و نابودش کنند ....از سرزمینی دور دست به جنگ بابل بیایید ، انبارهای غله اش را خالی کنید خانه هایش را ویران سازید و همه جا را با خاک یکسان کنید ...بنگرید ! سپاهی بزرگ از طرف شمال می آید ! ...
آنها سلاح های خود را برداشته و برای کشتار آماده اند ، ایشان سنگ دلند و به کسی رحم نمی کنند فریاد آنان مانند خروش دریاست ، ای بابل ایشان سوار بر اسب به تاخت به جنگ تو می آیند "
📚 (عهد عتیق – ارمیا – 42-41 - 10- 9- 3-1 : 50 )
🔴💥اکنون #بیشتر #محققان و #دانشمندان #نظریه کایلر یانگ ( CAH IV 4 ch.1) را پذیرفته اند که آریایی ها در آغاز رمه دارانی بودند که در طول دوره طولانی از آسیای میانه به ایران کوچ کردند
📚 "(املی کورت – هخامنشیان – ص 27 )
- - - - - - - - - - -
✅#نایاب ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید.
@hoviyat
کوروش پرستی پروژه ای استعماری است..
در شعر و ادب و تاریخ ایران، نامی از کوروش و هخامنشیان نیست، چه رسد به ستایش آنها..
درست همانطور که تا 50 سال پیش نام هیچکس کوروش و بردیا و.. نبوده
@nzartosht
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴حقایقی باورنکردنی درباره کوروش !
♦️ارتباط کوروش با انجمن یهودیان ایران چیست؟
♦️به مناسبت روزی که هیچ تقویم بین المللی آن را ثبت نکرده است...
@NOORI82325
🔴💥گواهی #ابراهیم #پورداود به بی اعتباری #زرتشتی
📣💥دکتر #محمد #معین در کتاب «مزدیسنا و ادب پارسی»، ج ۱، ص ۱۹۸ از قول #زرتشتی #پژوه #برجسته ابراهیم پورداود (مقدمه چاپ دوم گاثاها، ص یط ـ یی) چنین نقل کرده است:
«آیین #زرتشتی دوره ساسانی از مبدأ خود بسیار دور گردید.»
⁉️جای طرح این پرسش است$: #دینی که پس از چند #قرن یا چند #هزار سال از #اصل خود بسیار دور شده، چگونه می توان به اصل آن دست یافت؟ لازمه ی سخن #پورداود بی اعتباری دین #زرتشتی است.
💢شهید #مطهری نیز می گوید:
«احدى از مورخان و محققان انکار ندارد که عقاید #آریایى در #ادوار بعدى و مخصوصاً در دوره #ساسانیان که مورد بحث ماست به #پستى و #انحطاط گرایید. و هزاران خرافه و پیرایه در دوره ساسانیان به کیش زردشت بستند. در این جهت احدى #اختلاف ندارد و همه معترفند.»
📚 (خدمات اسلام و ایران، ص ۲۱۳)
- - - - - - - - - - -
✅#نایاب ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید.
@hoviyat
🔴 "ذوالقرنين" در نگاه #مورخان
🔰💥روایت اول #طبری: ابو جعفر بن یزید بن هالد بن طبری آملی ،
طبری در تاریخ خود #اسکندر را #ذوالقرنین می داند
📚ج 1 ص 220 و ص 337-338-339 چاپ بیروت
🔰💥روایت دوم #یعقوبی : احمدبن ابی یعقوب اسحاق بن جعفر بن وهب ابن واضع الکاتب الاصبهانی الاخباری مولی بنی العباس مورخ و جغرافی دان مسلمان معروف به ابن واضح یعقوبی
#یعقوبی در شرح حال پادشاهان یونان و رم می نویسد : از پادشاهان اول ، نام برده فیلفوس است پس از او پسرش #اسکندر پادشاه شد ، #ذوالقرنین همو است و مادرش المفیدا ( المپیاس ) و معلمش ارسطو فیلسوف بود.
📚تاریخ یعقوبی ، ج 1 ، ص 174
🔰💥روایت سوم #دینوری: ابو احمدبن داود بن دینوری ، متولد دهه اول قرن سوم هجری.
در روایات دینوری #اسکندر #ذوالقرنين با شرح و تفصیل زیادی بیان می شود و اینکه اسکندر را همان ذوالقرنین می داند.
📚دینوری ، اخبارالطول ، ص 53
🔰💥روایت چهارم #بلعمی: ابوعلی محمدبن عبدالله تمیمی وزیر عبدالملک منصوربن نوح سامانی . در دوران سلسه ایرانی سامانیان به دلیل توجه به احیای ادبیات فارسی آثار زیادی به زبان فارسی ترجمه شد.
در روایت #بلعمی میگوید ؛ #اسکندر را از بهر آن #ذوالقرنین خوانند که از این قرن تا بدان قرن برسید و قرن به پارسی سرو بود و گوشه جهان را قرن خوانند که یک گوشه جهان آن جاست که آفتاب برآید و یکی آن جا فرو شود هر یکی را قرن خوانند و هر دو را قرنین خوانند و خداب عزوجل اندر قرآن او را ذوالقرنين خواند.
📚ن. ک به؛ بلعمی ، تاریخنامه طبری ، ج 1 ، ص 488-489
🔰💥روایت پنجم ابوبکر عتیق #سور آبادی : ابوبکر عتیق بن محمد هروی سور آبادی در اواسط قرن پنجم هجری قمری زندگی می کرده است
سورآبادی در تفسیر مشهور خود در شرح داستان #ذوالقرنين می نویسد که قصه ذوالقرنین آن است که اهل مکه از قول اهل مدینه ، رسول را سه سوال مرسیدند ؛ حدیث روح و حدیث اصحاب کهف و حدیث ذوالقرنین، #ذوالقرنین #اسکندر بن قیصر رومی بود.
📚تفسیر سور آبادی، ج 2 ص 256
🔰💥روایت ششم ابن #بلخی : فارسنامه ابن بلخی قدیمی ترین کتابی است که درباره جغرافیایی فارس نوشته شده است.
در روایت ابن بلخی #ذوالقرنین را به پدر #اسکندر ، یعنی فیلیپ منسوب می کنو و می نویسد؛ به روایتی فیلقوس بود و نشب او در باب انسال یاد کرده آمده است .
📚ابن بلخی، فارسنامه ، ص 164
🔰💥روایت هفتم امام #فخر_رازی :
ابو عبدالله محمدبن عمربن حسین بن حسین بن علی طبرستانی رازی یکی از دانشمندان ایرانی علم تفسیر که به فخرالدین و یا امام فخر رازی معروف است.
امام فخر رازی در تفسیر خود در انطباق #ذوالقرنین با مصداق تاریخی آن تاکید دارد . وی در پایان به این نتیجه می رسد کسی که چنین نشانه ای دارد #اسکندر بوده است .
📚دانشنانه قرآن و قرآن پژوعی ج 1 ص 760
🔰💥روایت هشتم #ابن_اثیر :
عزالدین ابوالحسن علی بن الکرم الشیبانی
ابن اثیر در الکامل فی التاریخ که در سال 628 هجری قمری به تالیف آن پرداخته شرح بیشتری به اخبار #اسکندر #ذوالقرنين اختصاص داده است.
📚ابن اثیر ، الکامل فی التاریخ ج 1 ص 187 الی 189
📚تاریخ ایران در قرون نخستین اسلامی ج 1 ص 69 پیرنیا
🔰💥روایت نهم حمدالله مستوفی :
حمدالله مستوفی درباره کیستی ذوالقرنین متاثر از روایت طبری است و #اسکندر را #ذوالقرنین می داند.
📚حمدالله مستوفی، تاریخ گزیده ، ص 95
🔰💥روایت دهم #ابن_کثیر:
عمادالدین ابوالفداء اسماعیل بن عمربن کثیر قرشی در کتال البدایه و النهایه تالیف 744 هجری قمری در روایت خود از ذوالقرنین می نویسد که #اسکندر همان #ذوالقرنین است.
📚ابن کثیر ، البدایه و النهایه ج 2 ص 105و 106
🔰💥روایت یازدهم #میر #خواند و خواند میر : محمدبن سیدبرهان الدین امیر خاوند شاه بن کما الدین محمود معروف به میر خواند مولف کتاب تاریخ روضه الصفا سیرت الامناء و الملوک و الخلفا
میرخواند در کتاب حبیب السیر فی اخبار افراد بشر روایت هایی از #ذوالقرنين بودن #اسکندر مقدونی نقل کرده است که به طور نسبی به روایات دیگر مورخان نزدیک و همسو است.
📚خواند میر ، تاریخ حبیب السیر ج 1 ص 209
🔴💥با توجه به این همه منابع تاریخی مشاهده می شود که نام #کوروش در هیچ یک از روایات مورخان حداقل به عنوان #ذوالقرنین نیامده است ، فقط یک نفر به نام #ابوالکلام آزاد هندی در سال های اخیر که یکی از چهره های #سیاسی هند بشمار می رفت ، پس از مراودات و ارتباطات مشکوک با حکومت #پهلوی این نظریه بی اساس را مطرح کرد و #کوروش #هخامنشی که چهره ای مبهم و نا شناخته در تاریخ ایران بود را مطرح کرد و هیچ توجیه علمی و قرآنی که قابل استناد باشد را عنوان نکرده است.
- - - - - - - - - - -
✅#نایاب ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید.
@hoviyat