eitaa logo
الهادی
22.6هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
1هزار ویدیو
48 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻یکی از موضوعات قابل توجه، بحث سعه ‌ی وجودی افراد است. بحث سعه ‌ی وجودى از شاخه ها و ميوه هاى ولايت است. بايد این موضوع را در قرآن پيدا كرد كه به چه معنایی است؟ 🔸قرآن در جريان انبياء، در مورد حضرت يونس عليه السلام مى فرمايد: «وَ أَرْسَلْناهُ إِلى مِائَةِ أَلْفٍ أَوْ يَزيدُون» و او را به سوی جمعیّت یکصد هزار نفری یا بیشتر فرستادیم! (الصافات، 147) 🔹ولى قرآن براى حضرت رسول صلى الله عليه و آله و سلم می‌ فرماید: «وَ ما أَرْسَلْناكَ إِلاَّ رَحْمَةً لِلْعالَمين» و ما تو را جز برای رحمت جهانیان نفرستادیم. (انبیاء، 107) ببینید تفاوت راه از كجاست تا به كجا! ادامه دارد... ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir ‌ ‌
* 🔻در ایام ولادت حضرت اباالفضل عليه السلام به یک بیت شعر راجع به حضرت ابالفضل عليه السلام برخوردم خيلي جالب بود و آن اين بود كه مي‌گويد: دستت به آب لب نزد و لب به آب دست حيران نهاده ای به لب انگشت آب را ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir ‌ ‌ ‌
🔻چرا موقع ذکر برخی از القاب امام زمان علیه السلام از جا بر می خیزیم؟ 🔹حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری نکته مهم و جذابی را در پاسخ این سوال ارائه کرده اند که مطالعه آنرا به همه دوستان سفارش می نماییم:👇👇👇 http://bonyadhad.ir/11827
ادامه مطلب قبل... 🔻قواعد عالم خیلی روی برنامه و خيلى منظم است. كسى مى تواند خير را به بعد منتقل كند و ماندگار كند كه آن خير در وجود خودش معنا شده باشد. 🔸محدوده ‌ی خير رسانی افراد با سعه ‌ی وجودیشان منطبق است چه در دنيا و چه در آخرت. بزرگى و كوچكى خود انسان است كه بزرگى و كوچكى بهشتش را تعیین مى ‌‌كند. 🔹شما در ديدگاه حضرت ابراهيم عليه السلام كه نگاه كنيد مى‌ بينيد همه ‌ی مبانى و دیدگاه ‌های ایشان توحيدى است؛ لذا قرآن درباره ‌ی او می ‌فرماید: «مِلَّةَ أَبيكُمْ إِبْراهيمَ هُوَ سَمَّاكُمُ الْمُسْلِمين» از آیین پدرتان ابراهیم پیروی کنید؛ خداوند شما را در کتاب ‌های پیشین و در این کتاب آسمانی «مسلمان» نامید. (حج، 78) 🔸يعنى چه؟ يعنى همه ‌ی شما سر سفره ‌ی حضرت ابراهيم نشسته ايد. چرا؟ چون ديدگاه او، ديدگاه توحيدى و خدايى است نه دنیایی. [لذا فردی مثل حضرت ابراهیم علیه السلام می ‌تواند خیر توحید و اسلام را به افراد بعد از خود منتقل کند تا جایی که منصب پدری نسبت به آنها پیدا می ‌کند آن هم نسبت به همه ‌ی امت. این، بیانگر سعه ‌ی وجودی ایشان است.] ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir ‌ ‌
صلوات شعبانیه- حاج شیخ جعفر__1397-2-2-11-26.mp3
1.44M
🎧 قرائت صلوات شعبانیه با نوای حضرت حجت السلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری 📥کیفیت متوسط ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir ‌ ‌ ‌
صلوات_شعبانیه_کیفیت_عالی_حاج_شیخ_1397-2-2-11-36.mp3
8.64M
🎧 قرائت صلوات شعبانیه با نوای حضرت حجت السلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری 📥کیفیت عالی ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir ‌ ‌
🔻آنچه كه بشر را بيچاره مى كند اين است كه گاهی در تعاملات، اغراض نفسانى پیش مى آيد. به مجردى كه اغراض مؤمن نفسانى مى شود يك آتشی در سینه او روشن مى شود و اين آتش دائم با او هست؛ مگر اينكه آن آتش را بشناسد و آن را با استغفار و توبه آرام كند. 🔸جهنم از همين الآن با افراد جهنمی هست و معلوم است كه ما داريم چه كار مى كنيم. ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir ‌ ‌
11.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 اهمیت و اعمال ماه شعبان 🗓تاریخ: 1397/1/30 🔺 @nasery_ir
🔻یک بنده خدایی مى گفت: ديشب خواب یک پزشك روحانى را دیدم، به من گفت آمده ‌ام زبانت را جراحى كنم. بعد دست كرد زبان من را درآورد و روى ميز گذاشت، ديدم كه زبانم به شکل یک رُتيل قرمز است. بعد که او دست زد تبدیل به عقرب شد و بعد مرتب تبدیل به رُتیل می ‌شد و دوباره تبدیل به عقرب می‌ شد. 🔸بنده به او گفتم اين حالت واقعا در برخی از انسان ها هست. اين خواب يک تكه از صورت برزخى قضاياست كه خداى متعال به شما نشان داده است. 🔹مردم از كانال زبان خيلى لطمه مى‌ خورند. زنهار که دلى را نيازارى. از همين زبان است که افرادى از انسان آزرده خاطر مى شوند. ادامه دارد... ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻بعضى افراد يک حسى دارند كه يک چيز مى گويند اين را ناراحت مى كنند، بعد يک چيز مى گويند آن یکی را ناراحت مى كنند. چنین شخصی حالتش شبیه عقرب مى شود. بعضى ها حالت رُتيلى دارند؛ یعنی وقتی اذيتش مى كنند، يک نيش مى زند و مى رود. گاهى هم هر دو حس در برخی هست؛ یعنی گاهى همين جورى مى زند و گاهى هم وقتى تحت فشار قرار مى گيرد مى زند. 🔸این زبان است که رُتيل و عقرب مى شود. اينها همين الآن هست؛ يعنى نزديک ترين همسايه به انسانيت، حيوان‌ هاى برزخى هستند. انسان زود تبديل به حيوان مى شود. قواى بد من هر وقت از من صادر مى شود، شبيه يكى از حيوانات می‌ شود. انسان هيچ چاره اى ندارد، مگر اينكه خودش را كنترل كند. انسان هيچ چاره اى ندارد مگر اينكه حيوانيت را در وجود خودش كنترل كند. ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir ‌ ‌
🔻همانطور كه نسيان، ابعاد و زواياى متعدّد دارد، تذكّر به حق تعالى هم ابعاد و كليدها و راهها دارد. 🔸هر كسى مى داند در وجود خودش توجه يعنى چه؟ چيزى كه باعث شده ما عقب بمانيم اين است كه ما زورمان نمى رسد تا اين توجه را دائم نگه داريم. هر كداممان يك ثانيه، دو ثانيه، كمتر یا بيشتر مى توانيم وارد توجه بشويم. توجهِ هر كسى هم همين گونه معنا مى شود. 🔹لازم نيست كه ما توجه مان را آخرين حدّ توجهات بخواهيم معنا كنيم، ضرورتى هم ندارد. همين كه من فعلاً مى توانم عدم تشتّت را و توجه به اسماء حق را و توجه به حضرت صاحب عليه السلام را كليدى براى ورود به معنويات قرار بدهم، وظيفه ام هست كه قرار بدهم، چرا من پیوسته پشت مى كنم؟ 🔸من كه فعلا ورودم به عالم معنا در اين حد است كه با تشتّتِ در وجود خودم مبارزه كنم و می‌ توانم از روی اراده و اختياراً وارد توجه به اسماء حق تعالى يا حضرت صاحب و اهل بيت عليهم السلام بشوم، چرا نمى شوم؟! هر چند بايد اين کار را تكرار كنم، چرا نمى كنم؟! ادامه دارد... ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir ‌ ‌