eitaa logo
الهادی
22.5هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
1هزار ویدیو
48 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
*‍ 🔻يكى از مشكلات ما گاهى اين است كه همه كارها و اصلاح خودمان را از ذكر گفتن مى‏ خواهيم به دست بياوريم و اين طور نمى ‏شود. 🔸ذكرِ تنها، همه كار نمى‏ تواند بكند بلکه مقدمات مى‏ خواهد. گاهى طرف ذكر مى‏ گويد زياد هم مى‏ گويد منتهى به توجهاتش اضافه نمى‏ شود؛ بخاطر اين است كه خيلى شرائط بايد جمع باشد تا يك ذكرى اثر خودش را بکند و حركت ايجاد كند. 🔹به تعبير آن آقا كه مى ‏فرمود: مى ‏گويند بنزين ماشين را مى‏ برد اما ماشین علاوه بر بنزين خيلى چيزهاى ديگر مى ‏خواهد تا راه برود؛ ماشين باید روشن باشد، راننده داشته باشد، هدايت بشود و ... تا راه برود. 🔸ذكر انسان را حركت مى ‏دهد ولى شرائطی هم دارد مثل توجه داشتن و نبود تشتت فکری، خلوت و آرامش، رعایت تناسب در انتخاب ذکر، داشتن مراقبه در طول روز و رعایت تقوی و ... تازه ذكر با تمام شرائطش يك بخشى از كار است. ادامه دارد... ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
*‍ ادامه مطلب قبل... 🔻یکی از شرایط تاثیر گزاری ذکر و يكى از چيزهائى كه به ذكر نيرو مى ‏دهد، اين است كه يک خلوتى مى‏ خواهد. خلوتى كه در آن ذهن مشغول نباشد. خاصيت ذكر اين است كه انسان را به يك حالت انسجام مى‏ رساند و سوق به وحدت می دهد؛ اگر من اين حالت را امروز مصرف كردم و در روز يا در شب در خلوتى نشستم و فكرم خالى از اغيار بود و از تكثّر درآمد و ديگر از كار افتاد مگر در ملكوت، اين ذكر خيلى من را جلو مى ‏برد؛ 🔸امّا اگر پیوسته اشتغال روى اشتغال در ذهنم بود و مرتب کثرات روى كثرات در خیالم موج زد دیگر این ذکر گفتن نتیجه بخش نیست. ادامه دارد... ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
*‍ ادامه مطلب قبل... 🔻یکی دیگر از شرایط گفتن ذکر این است که ذکر گفتن ادا کردن مى‏ خواهد. خيلى از بزرگان در مورد ذكر اللّه‏ كه صحبت مى‏ كردند مى ‏فرمودند کلماتش باید درست ادا شود؛ مثلا همزه ‏هايش بايد از هم تفكيك شده و مشخص باشد. 🔸گفتن اذكار شايد كه جوهره صدا را نخواهد اما يك وقت يك نفر بدون جوهره صدا، كلمات را ادا مى‏ كند فقط صدايش جوهره ندارد و الا اگر كسى پهلويش باشد كلمات را قشنگ مى‏ شنود؛ اینطور ذکر گفتن خوب است ولى از اين مرتبه هر چه تنزل پیدا کرد آرام آرام با هوا و نفس طرف خلط مى‏ شود. 🔹يعنى ممكن است طرف کم کم از این حالت صدا، پائين تر بيايد و به جایی برسد كه دارد نفس مى‏ كشد و ذکرش را در قوه مصورّه خودش تصور مى‏ كند، در نفسش هم فكر مى‏ كند كه دارد ذکر مى‏ گويد. اين نوع ذكر به درد نمى‏ خورد. اینطور ذکر گفتن مثل مطالعه مى ‏ماند كه با رفت و آمد نَفَس و با دم و بازدم ادا مى ‏شود و با صوت تفكيك حروف نمى‏ شود، اين رقم ذکر گفتن جواب نمى ‏دهد. 🔸ذكر، باید مشخص و شفاف ادا شود. اين نوع ذكر گفتن جواب نمى ‏دهد. عددش هم كه زياد باشد، چهل هزار تا هم كه كسى بگويد فايده ندارد و جواب نمى‏ دهد. اين نوع ذکر را مثل توجه حساب مى‏ كنند نه ذكر و آثار ذكر برایش مترتب نيست. 🔹در اذكار طولانى جوهره صدا غالبا باعث سردرد مى‏ شود و صلاح نيست كه كسى بخواهد بلند بگوید. قرآن خواندن زياد هم با صداى بلند گاهى انسان را دچار مشكل مى ‏كند؛ صدای انسان موقع ذکر جوهره نداشته باشد؛ امّا صدای خفیف باشد. ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1402_04_16 سخنرانی حجت الاسلام ناصری .mp3
2.02M
🎧 برکات پیوند با امیرالمومنین علیه‌السلام 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری 🗓 تاریخ: ۱۴۰۲/۴/۱۶ 🔸 مصادف با عید غدیر ⏱ زمان: ۸ دقیقه 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
🔻 از امام هادی علیه السلام نقل شده است: «رَاكِبُ الْحَرُونِ‏ أَسِيرُ نَفْسِهِ، وَ الْجَاهِلُ أَسِيرُ لِسَانِه‏» (کسی که سوار بر اسب سرکش شود، خود را اسیر کرده است [و باید رامش کند] و انسان جاهل نیز اسیر زبان خود است.) (نزهة الناظر، ص۱۳۹) 🔸 کسی که سوار بر اسب سرکش می‌شود خودش را گرفتار می‌کند و چاره‌ای جز رام کردن اسب ندارد. جمله‌ی «والجاهلُ اسیرُ لِسانه» هم یک زاویه از همان جمله‌ی اول است؛ 🔹 گاهی این سرکشی نفس، کانال خروجی می‌خواهد لذا از زبان بیرون می‌زند و باعث آزار خود انسان و مخاطبین او می‌شود. 🔸 به هرحال نفس کنترل می‌خواهد و اگر کنترل نشد از ابعاد و زوایای مختلفی که راه خروج پیدا می‌کند، این سرکشی را به بیرون منتقل می‌کند و شخص باید منتظر بازتاب این سرکشی باشد. 🔹 نفس سرکش، دنیا را برای خودش جهنم و برای اطرافش آلوده می‌کند.‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
9.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نتیجه عبادت‌ها و توسلات من کو؟ 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ زمان: ۴ دقیقه ‌ ‌ 🔺@Nasery_ir ‌ ‌
💠 امکان سلوک حتی در سنین پیری 🔻 طبیعی است که در جوانی، حرکت آسان‌تر است؛ ولی این‌طور نیست که بعد از آن نشود. قرآن می‌فرماید: «ذکر رحمة ربّک عبده زکریا اذ نادی ربّه نداء خفیّا قال ربّ أنّی وهن العظم منّی»؛ یعنی حضرت زکریا فرمود که خدایا، من اصلاً‌ استخوان‌هایم سست شده است. 🔸 «و اشتعل الرأس شیبا»؛ یعنی به تعبیر فارسی، سرم گُر (آتش) گرفته است. «و لم أکن بدعائک ربّ شقیّا». ای زکریّایِ پیرمردِ «وهن العظم و الشتعل الرأس شیبا» که توانی نداری، چه می‌خواهی؟ چیزی می‌خواهم که فراتر از توان بشر باشد. «یرثنی و یرث من آل یعقوب و اجعله ربّ رضیّا»؛ یعنی یک فرزند می‌خواهم. 🔹 ای زکریایِ پیرمردِ ناتوانِ «و اشتعل الرأس شیبا»، چه آورده‌ای داری؟ در یک ازدواج، دو طرف وجود دارد که ارکان آن است: یکی مرد و ذکوریّت و دیگری، ‌زن و قابلیّت. 🔸 زکریّای پیرمرد، هر دو را از خود سلب می‌کند و می‌فرماید که خودم، پیرمرد هستم و «کانت امرأتی عاقرا». وقتی زن، عاقر و نازا باشد، شوهرش اگر رستم هم باشد، فایده‌ای ندارد؛ ولی ببینید خداوند، چگونه کارها را خط‌دهی می‌کند و می‌فرماید: «یا زکریّا إنّا نبشّرک بغلام اسمه یحیی». 🔹 یعنی چه؟ می‌خواهم عرض کنم که آن عزم و همّی که گفتم، اگر به سمت دعا و خواهش مستمر از حق‌تعالی سوق داده شود، اسبابش را فراهم می‌کند. نگران نباشید! کد ۲۴۹۵۴ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 گام اولیه سلوک عزم است! اگرچه این، یک کلمه است؛ ولی فرق این علوم با علوم دیگر، در همین است که گاهی در بسیاری از علوم مثل فقه، وقتی سؤالی داری، از استادی می‌پرسی و جوابی می‌دهد و تمام می‌شود؛ ولی این علوم معرفتی، لایه به لایه، مختلف است. 🔸 گام اوّل، عزم است. اگر بخواهم عزم را تعریف کنم، به این تعبیری که عرض کردم، عزم به معنای توجیه قوای خیالی باطنی به سمت مقصدی حرکتی برای رشد است. عزم به این معنا است؛ نه فقط خیال. 🔹 وقتی انسان می‌گوید عزم، یعنی ابزار در دستت باشد و همّ خود را پشت سر هم بگذاری به صورت یک، دو، سه و ... به دنبال همدیگر. گام بعدی، نظم است. 🔸 نظم یعنی چه؟ یعنی تنظیم امور اجرایی و کیفیّت اجرا، به گونه‌ای که برای شما در تنظیم اوقات، التزام بیاورد؛ یعنی اگر وقتی را برای سحر گذاشتی، دیگر ملتزم باشی و نظم بدهی. 🔹 عزم، نظم، عمل و استقامت، چهار کلمه‌ای است که اشاره به چهار مرحله دارد و در مرحله‌ی اول، عزم، همّ و تصمیم لازم است. کد ۲۴۹۵۴ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
5.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ارتباط تخیلی 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ زمان: ۲ دقیقه ‌ ‌ 🔺@Nasery_ir ‌ ‌
🔻روز مباهله، روز پرده افکنی از جان رسول الله صلی الله علیه و آله (حضرت علی علیه السلام) مبارک باد. 🔺 @nasery_ir ‌ ‌