eitaa logo
الهادی
21.5هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
966 ویدیو
46 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻هر عالِمى، اگر نفسش قدسى باشد علمش برکت مى‌کند؛ اما اگر خودش آلوده باشد، علمش نه براى خودش سود مى‌دهد و نه براى دیگران. 🔸عجیب خداوند متعال فایده‌ی علوم را بر نیّت عامل، متوقّف کرده است. مى‌گویند که فلان دانشمند مثلاً برق را اختراع کرده است؛ اما مهمّ در عمل، نیّت عامل است. 🔹به قول شیخ انصاری در کتاب رسائل اگر کسى خواست بچّه‌ی مولا را در آب بیندازد، اما اتّفاقا یک امتیازى هم نصیب این بچّه شد. او نیتّش فاسد بود؛ ولى برعکس شد، حالا که برعکس شده این شخص، مستحقّ جایزه نمىشود. او می‌خواسته خراب‌کارى کند و نیّتش آلوده بوده است. 🔸در اعمال هم همین طور است. چقدر بین نیّت پاک و نیّت ناپاک و ناخالص فرق هست! انسان یک عمل صالحى را که انجام مى‌دهد چقدر می‌تواند ماندگار باشد و چقدر مى‌تواند در همه‌ی بهره‌هایش شریک باشد؛ اما همان عمل، با یک نیّت غیر خالص، هیچ سودى نمی‌دهد و درِ آن بسته مى‌شود. ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir ‌ ‌
🔻بايد كمر همّت را بست و مردانه روی نفسانیات پا گذاشت. سستى و اهمال و مذبذب بودن و يك خرده يمين و يك خرده شمال رفتن فايده ندارد. 🔸نمىشود به ريش همه خنديد، اين هم در اين مسير. ما مىخواهيم عمل معاويه را داشته باشيم؛ یعنی با سياست و پيچيدگى پیش برویم؛ در حالی که در كارهاى آقا اميرالمؤمنين علیه السلام هيچ رقم از این نوع رفتارها نیست. 🔹در روایت دارد يك نفر آمده بود براى آقا شعر گفته بود. حضرت يك هديه به او دادند. دوباره شعری گفت حضرت سه درهم دادند و فرمودند اين پولِ امروز حسنين است اين را به تو مىدهم يك فكرى براي آنها مىكنم. نه اينكه اهل بیت علیهم السلام نتوانند و قادر نباشند. 🔸بعضى از اصحابِ امیرالمؤمنین علیه السلام سنگ را بر مىداشتند و نام حضرت را به آن مىخواندند طلا مىشد؛ بعد مىرفتند بازار مىفروختند و كارهايشان را با پول آن انجام مىدادند. خود حضرت آن نام را به آنها، تعليم داده بودند. (رک: بحارالانوارج22 ص334) ادامه دارد... ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻ولى مداهنه و اهمال و «حالا پيش برويم» و شيطنت در کار حضرت نبود. این رفتارها آدم را دور مىكند. در طومار زندگى اهل بيت این نوع رفتارها [سستی و اهمال و دنیا طلبی و ...] نبوده است. 🔸آقا اميرالمؤمنين عليه السلام در خانه خيلى شديد سخت مىگرفتند. كسى كه آن جورى [قدرت ولایی که می‌تواند سنگ را طلا کند] در اختيارش هست، يعنى چه اين قدر سخت مىگیرد؟ يعنى اينكه قواعد ايمان با پول قاطى نمىشود. مسير پول، مسير ديگرى است. خداوند از انسان، انسانيّت مىخواهد و إِلا پولش هست. 🔹حضرت چه صدماتى به خودشان مىزدند! چاه هاى اطراف مدينه را به آب مىرساندند و قنات درست می‌کردند، هنوز از آن بالا نيامده، صيغه وقفش را جارى مىكردند. (ر.ک: کافی، ج7، ص54) 🔸در همان زمان، معاويه از بيت‌المال گاهى تا پنج ميليون درهم و دينار به اكابر قريش مىداد براى اينكه زبان‌هايشان را ببندد و صحبت نكنند. ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir ‌ ‌
🔻يكى از آفتهاي راه انسانيّت، اين است كه انسان، حركت تخيّلى بكند. این مسئله (برداشت تخيّلى و اعتقاد تخيّلى) كمر همه را مىشكند؛ سير، سير انبيا است؛ شفاف و روشن است. 🔸مسير، مسير دشمنى و عناد با دنياست. اگر كسى در اين راه قرار بگيرد و در عین حال بخواهد دنيايش را آباد كند، لطمه مىخورد؛ البته يك وقت يك نفر طالب رزق حلال است و كارهای معنویش را هم دارد مىكند [این مورد در حد ضرورت اشکال ندارد] ولى اين راه هميشه گذشت از دنیا و ايثار مىخواسته است؛ مانند آن پيرزنِ شصت ساله که نخ ريسى می‌كرد و مال خالصش را جمع می‌كرد و به بغداد خدمت حسين بن روح كه نايب امام بود، مىفرستاد. 🔹همه كارها قاعده دارد. اين راه هم همين طور است و الّا انسان پیوسته تارهاى عنكبوتى را دور خودش مىپيچاند، بعد هم مىبيند فايده ندارد و يك فرد مأيوسِ دل زده می‌شود و مصداق «چون نديدند حقيقت، ره افسانه زدند» می‌‌‌گردد. (رک: كمال الدين و تمام النعمة ترجمه پهلوان، ج2، ص300). ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir ‌ ‌
🔻تجربه نشان داده هر كسى در مسير اهل بيت علیهم السلام ساز ناجور و ناميمون بزند ـ يعنى با تمام وجود پاى همراهى با اهل بیت علیهم السلام نايستد ـ لطمه مىخورد. 🔸مخصوصاً گاهى صداهاى ناميمونى كه برخی بلند می‌کنند، اين حرفها آفات و آثار بدى دارد. ما حواسمان نيست. چينش قضايا و مقدّرات ما دارد از عالم غيب مىرسد. اينها سلاطين عالم غيب هستند؛ خيلى بايد در این زمینه‌ها دست به عصا راه برويم. 🔹اگر كار مثبتى مىتوانيم بكنيم، خيرش محفوظ است وگرنه كوچكترين حركتى كه اهل بيت عليهم السلام را آزرده كند، براى دنيا و آخرت و ذريّه‌ی انسان عوارض بدى دارد. اهل بیت علیهم السلام اين قدر بزرگوار هستند كه كوچكترين بی‌حرمتی را ملاحظه می‌کنند. 🔸يكى از رفقا که خوابهاى خوبى مىبيند، مىگفت: روز عاشورا بود، مردم سينه مىزدند. يك نفر ديوانه، بین سينهزنها بود که دستهایش كج بود، وقتی سينه مىزد، شكل مخصوصى پيدا كرده بود. من نگاهم كه به او مىافتاد، از نحوه‌ی سينه‌زدن او خندهام مىگرفت. آمدم خانه خوابيدم، در خواب ديدم كه صحنه‌ی همان روز است و يك آقایى ايستاده‌اند و دارند پاداش‌هایی به عزادارها مىدهند. 🔹نوبت من که شد ديدم به من چیزی ندادند. گفتم من هم روضه بودم. فرمودند: «شما به سينه‌زن ما خنديدى، نمىشود.» اين طور اهل بیت علیهم السلام حواسشان به همه قضایا هست. ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
🔻برای بیشتر بهره بردن از ها و زیارتگاهها رعایت چه نکاتی مهم است؟ 🔹حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری نکات مهم و جذابی را در پاسخ این سوال ارائه کرده اند که مطالعه آنرا به همه دوستان سفارش می نماییم:👇👇👇 http://bonyadhad.ir/11804
🔻هجدهم فروردین، سالروز عروج عالم ربانی، حضرت آیت الله سیدعبدالکریم کشمیری تسلیت باد. 🔸به امید جلب عنایت ودعای آن مردالهی، حمد وسوره ای به روح منورش هدیه می نماییم. اللهم احشرنامعهم والحقنا بالصالح
🔻يك نكته قابل توجّه اين است كه ايمان مراتب دارد. ایمان مثل نردبان، پله‌پله است و مراتب دارد. هر كسى در يك پله و محدوده و يك مرحله‌ای است. 🔸روايات این بحث هم مفصّل است. از جمله امام صادق عليه السلام به شخصى به نام عبدالعزيز فرمودند: يَا عَبْدَ الْعَزِيزِ الْإِيمَانُ عَشْرُ دَرَجَاتٍ بِمَنْزِلَةِ السُّلَّمِ لَهُ عَشْرُ مَرَاقِيَ وَ تُرْتَقَى مِنْهُ مِرْقَاةً بَعْدَ مِرْقَاةٍ فَلَا يَقُولَنَّ صَاحِبُ الْوَاحِدَةِ لِصَاحِبِ الثَّانِيَةِ لَسْتَ عَلَى شَيْءٍ وَ لَا يَقُولَنَّ صَاحِبُ الثَّانِيَةِ لِصَاحِبِ الثَّالِثَةِ لَسْتَ عَلَى شَيْءٍ حَتَّى انْتَهَى إِلَى الْعَاشِرَةِ قَالَ وَ كَانَ سَلْمَانُ فِي الْعَاشِرَةِ وَ أَبُو ذَرٍّ فِي التَّاسِعَةِ وَ الْمِقْدَادُ فِي الثَّامِنَةِ يَا عَبْدَ الْعَزِيزِ لَا تُسْقِطْ مَنْ هُوَ دُونَكَ فَيُسْقِطَكَ مَنْ هُوَ فَوْقَكَ إِذَا رَأَيْتَ الَّذِي هُوَ دُونَكَ فَقَدَرْتَ أَنْ تَرْفَعَهُ إِلَى دَرَجَتِكَ رَفْعاً رَفِيقاً فَافْعَلْ وَ لَا تَحْمِلَنَّ عَلَيْهِ مَا لَا يُطِيقُهُ فَتَكْسِرَهُ فَإِنَّهُ مَنْ كَسَرَ مُؤْمِناً فَعَلَيْهِ جَبْرُهُ لِأَنَّكَ إِذَا ذَهَبْتَ تَحْمِلُ الْفَصِيلَ حَمْلَ الْبَازِلِ فَسَخْتَهُ. (الخصال، ج2، ص448) 🔹ترجمه: «عبدالعزيز قراطيسى گفت: نزد امام صادق علیه السلام رفتم و برخى از كارها و سخنان شيعيان را به او عرض كردم، فرمود: اى عبد العزيز! ايمان ده درجه دارد، مانند نردبانى كه ده پله دارد و پله‌پله از آن بالا مىروند، كسى كه در درجه اول است به كسى كه در درجه دوم است نگويد كه تو چيزى نيستى و كسى كه در درجه دوم است به كسى كه در درجه سوم است چنين نگويد، تا رسيد به درجه دهم، فرمود: سلمان در درجه دهم و ابوذر در درجه نهم و مقداد در درجه هشتم بودند، اى عبد العزيز، كسى را كه پايينتر از توست، ساقط مكن كه بالاتر از تو، تو را ساقط مىكند، هر گاه كسى را ديدى كه پايينتر از توست و توانستى او را تا درجه خودت بالا برى، اين كار را بكن و چيزى را كه طاقت آن را ندارد بر او تحميل مكن كه او را مىشكنى و هر كس مؤمنى را بشكند بايد جبران كند؛ زيرا تو اگر به بچه شتر، بار شتر نه ساله را بزنى، او را از ميان بردهاى.» 🔸حضرت مثال زدند که مقداد در رتبه هشتم و ابوذر در مرحله نهم و سلمان در پله دهم است. اگر كسى روى پايه دوم هست به كسى كه روى پله اول است نگويد: تو هيچى نیستی و آنکه بالاتر است اقتضایش اين است كه فرد پایین‌تر را با رفق و مدارا به پله‌ی بالاتر بكشاند و بداند كه اگر كسى مؤمنى را شكست، بايد در دنيا و قيامت جبران كند. ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir ‌ ‌
🔻خداوند متعال در قرآن می فرماید: وَ لا تَكُونُوا كَالَّذينَ نَسُوا اللَّهَ فَأَنْساهُمْ أَنْفُسَهُمْ أُولئِكَ هُمُ الْفاسِقُون (الحشر، 19) ترجمه: و همچون کسانی نباشید که خدا را فراموش کردند و خدا نیز آنها را به «خود فراموشی» گرفتار کرد، آنها فاسقان هستند. 🔸اگر ما اين آيه را هر روز مدّ نظر قرار بدهيم، جا دارد. ما مشكل داريم از جهت اينكه گاهى راههاى خوبى برايمان باز مىشود؛ ولى نسيان بر ما مسلط مىشود. اين نسيانى است كه منجر به فسق مىشود. اين نسيانى است كه انسان را دور مىكند. 🔹براى كسى كه هر مقدار از راه خدا و تذكّرات و توجّهات و توسّلات باز شد و تا هر كجا رفت، اين شخص عملاً نشان داده كه استعداد آمدن تا اينجا را دارد و اين شخص تا اينجا را بدهكار است. اگر برگشت، خيلى خسران است. تا جايى كه خودش رفته، حق ندارد برگردد. نبايد انسان را نسيان بگيرد. 🔹اگر انسان در يك فصلى به حدّ اعلاىِ حالى و توجّهى رسيد، بايد اين را در فصول ديگر نگه دارد. اگر تنزّل كرد، اين را بدهكار است و به عوارضش مبتلا مىشود و به مشكلات مىافتد. ادامه دارد... ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻چون ورود به این حالات، كار آسانى نيست و طول مىكشد تا يك حالى به دست آید. يك حال توجّهى كه به دست مىآيد، نسيمى است كه از رحمت خدا آمده است؛ لذا انسان شور و حال و عشق و موفقيّتى در خودش حس مىكند؛ اما غالبا قدر دانسته نمىشود. 🔸قدر كه دانسته نمىشود آرام‌آرام كمرنگ مىشود. انسان شاكر خيلى كم است. شاکر فقط كسى نيست كه زبانى بگويد «شكراً لله» بلکه شاكر كسى است كه به اقتضاى الطاف الهى و پيداشدن زمينههاى رشد، عمل كند و حقّ مطلب را ادا كند. چنین شخصی شاكر است و اين نعمت برايش ماندگار مىشود و زياد هم مىشود. ادامه دارد... ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir ‌ ‌
🔻اگر برای كسى زمينههايى براى رشد، مهيّا شد و حقّ اين زمينهها را ادا كرد و پا ايستاد و خودش را در حدّ اعلاى توجّهاتى كه نصيبش شده، نگه داشت و به مقتضايش عمل كرد، اين شخص رو به رشد است. 🔸قاعده‌ی «لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَأَزيدَنَّكُم» (یعنی اگر شکرگزار بودید حتما نعمتم را برای شما زیاد می کنم. ابراهیم، 7) اين شخص را پیوسته جلو مىبرد؛ اما اگر كم گذاشت و يمين و شمال رفت و از آن الطاف الهى منحرف و منصرف شد و خواستههاى وجودیش گردن كشيد و این خواسته‌ها بر انسان مسلّط شد، انسان از الطاف الهى عقب مىافتد. 🔹وقتى که عقب افتاد، انواع ابتلائات شروع مىشود؛ چون که يك وقتهایی حتّی در سنين بالا انسان هوسهايى به دلش مىزند، چنانچه در روایت هم دارد: يَشِيبُ ابنُ آدم وَ يَشُبُّ فِيه خِصلَتان الحِرصُ وَ طُولُ الأَمَلِ (الوافي، ج5، ص890) ترجمه: فرزند آدم پیر می‌شود؛ اما دو خصلت در او جوان می‌شود و رشد می‌کند: یکی طمع و دیگری آرزوهای بلند. ادامه دارد... ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻اگر انسان در حفظ توفیقاتی که برایش حاصل شده، کوتاهی کرد و حالات و توجّهات از دستش رفت و در نتیجه بلا و مصیبتی برایش پیش آمد، باید چه كار كند؟ 🔸در روايتى دارد كه به رسول خدا صلی الله علیه و آله عرض مىكند يا رسول اللّه بهترين مقام عبد چه مرتبهاى است؟ حضرت مىفرمايند كه «شاكر باشد.» يعنى به اقتضاى الطاف الهى و استعدادش خودش را پيش ببرد. راوی باز عرض كرد: اگر نتواند شاكر باشد، فرمودند: «صابر باشد.» 🔹چون كه اگر شاكر نبود، ابتلائاتش شروع مىشود و احتياج به صابر بودن هست. مقام صابرين پایینتر از مقام شاكرين است. نظام عالم خيلى حساب شده و دقيق است و سير و سلوك آدم‌ها بر اساس مبانی حساب شدهاى قرار داده شده است. وقتى انسان نتوانست از الطاف و نعمتهاى الهى درست بهره ببرد، ابتلائاتى برايش پيدا مىشود. ادامه دارد... ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻باز راوی عرض کرد: اگر نتواند صابر باشد چه کند؟ فرمودند: «ساكت باشد.» چون در مواقعى كه انسان شاكر نيست و صبر هم نمىتواند بكند، آن وقت است كه انسان فقط آرامش مىخواهد. 🔸صبر، صفت قلب است. اگر انسان به آن موفّق شد، باز در مقام خودش جايگاه خوبى است تا اینکه فرجی حاصل بشود و دوباره راه باز بشود؛ ولى اگر نتوانست صبر كند قدم پایينترش اين است كه شروع به خراب‌كارى مى‌کند؛ يعنى انسان بر اثر اينكه نتوانسته خودش را با موقعيّت وفق بدهد، يك خراب‌كاري‌هايى را شروع مى‌کند که از زبان بيشتر صادر می‌شود؛ لذا در این مرحله فرمودند: «ساكت باشد.» 🔹راوی عرض کرد: اگر نتوانست ساكت باشد، فرمودند: «الموت اولى لَه» یعنی مرگ برای چنین شخصی بهتر است. كسى كه ديگر نتواند حتی سکوت کند، مرگ برايش بهتر است. ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir ‌ ‌
🔻انسان گاهى در سلوك به برنامههاي عبادی منظّمی مشغول مىشود؛ اما از وقتى كه نسيان مىآيد، براى خود فرد اين جور نيست كه دقيقا متوجّه بشود كه نسيان آمد. 🔸اينجا احتياج هست كه انسان با قواعد آشنا باشد و به گونه‌ای متذكّر بشود و زودتر برگردد و الا وقتی نسیان کامل شد و پشت کرد، حتّى حسّ قوّت هم پشتش مىآيد؛ امّا قوتى است كه بعد خيلى اسباب زحمت خواهد شد؛ 🔹لذا کسانی كه به راه خدا پشت مىكردهاند، حتى از افراد عادى يك پله پایينتر مىافتاده‌اند؛ يعنى يك كارهايى [خطاها و گناهانی] مىكرده‌اند كه با هيچ معادلهاى جور در نمىآيد. ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir ‌ ‌
🔻خداى متعال مى‌فرماید: وَ لا تَكُونُوا كَالَّذينَ نَسُوا اللَّهَ فَأَنْساهُمْ أَنْفُسَهُمْ أُولئِكَ هُمُ الْفاسِقُون (حشر، 19) ترجمه: و همچون کسانی نباشید که خدا را فراموش کردند و خدا نیز آنها را به «خود فراموشی» گرفتار کرد، آنها فاسقان هستند. 🔸به مجرّد اينكه خدا را فراموش كردى، خداوند كارى مىكند كه خودت را فراموش كنى؛ يعنى شما با اين تذكّر و توجّهی که نسبت به خداى متعال داشتی و مشغول ذكر، دعا، توجه و توسّل بودی، يك حالى بر قلبت مستولى بود و يك حالى داشتى كه خيلى از مراعاتها را مىكردى و از گناهان دوری می‌کردی. 🔹همين توجّه بود که شما را از خطا نگه مىداشت؛ اما با فراموشی خدا دیگر نمی‌‌‌توانی خودت را حفظ کنی و شروع می‌کنی به خودت ضرر می‌زنی. ادامه دارد... ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir ‌ ‌
🔻گفتاری مهم و خواندنی از حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در مورد اهمیت اصلاح شاکله. 🔹مطالعه گفتار فوق را به همه دوستان سفارش می نماییم: 👇👇👇 http://bonyadhad.ir/11859
ادامه مطلب قبل... 🔻خيلى از اوقات داشتى مسیر معنوی را طی می کردی و دعا مى كردى؛ دعاهايى كه بعد به دردت مى خورد؛ گویا زبانت در اختيار خدا بود و يك حالاتى پيش مى آمد كه دنيا و آخرت به نفعت بود؛ اما از وقتى كه نسيان انسان را مى گيرد و پشت مى كند، قضيه اش متفاوت مى شود؛ يعنى يك خوديّتى در انسان هست كه ارزش انسان به آن خود است، آن را فراموش مى كند تا يك مدتى هم چه بسا انسان حواسش به تلاطمى كه دارد اطراف خودش ايجاد مى كند نباشد. 🔸خودش متوجّه نيست که دارد چه می‌کند. چرا؟ به خاطر اينكه آن خود اصلى را فراموش كرد. توجّه به حق تعالى كه رفت، يك خودى در وجود اين شخص بود كه ارزش اين شخص به آن خود بود، آن را فراموش مى كند. از این به بعد همان حركاتش هست؛ اما گویا يك مبناى ديگری پيدا كرده است؛ لذا انسان را دور مى كند. چون مبتنى بر نسيان است، جز خراب‌كارى در آينده چيزى ايجاد نمى كند. ادامه دارد... ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir ‌ ‌
🔻شهادت مظلومانه حضرت موسی بن جعفر علیهما السلام را خدمت امام زمان علیه السلام و دوستدارانشان تسلیت عرض می نماییم. 🔺 @nasery_ir
* 🔻ما غالبا، يک وابستگی و دِینی به حضرت موسي بن جعفر عليه السلام، داريم و خودمان خبر نداريم. چونکه قم و ولايت حضرت معصومه عليها السلام بابي از ابواب ولايت حضرت موسي بن جعفر عليه السلام است. هر چه هست از آنجاست و همه مهمان آن بزرگوار هستند. 🔸این اتصال شبيه به اين است كه حضرت موسي بن جعفر عليه السلام دائم در حرم حضرت معصومه عليها السلام حضور داشته باشند و عنايات و بركات از آن كانال بايد به ما برسد. يكي از شاخه ها و يكي از طرُق اتصال به آقا موسی بن جعفر علیه السلام حرم قم است. 🔹در قيامت تازه بعضي متوجه ميشوند كه بسيار زياد مهمان حضرت موسي بن جعفر علیهما السلام بوده اند و خبر نداشته اند. ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir
لزوم_استفاده_از_فرصتها_حجت_الاسلام_1397-1-22-14-07.mp3
7.07M
🎧موضوع: لزوم استفاده از فرصتها 🗓زمان جلسه: 1397/1/21 🔺 @nasery_ir
ادامه مطلب قبل... 🔻خراب‌كاري‌هایی که انسان در این مواقع انجام می‌دهد، غالبا دامنگير خودش مى شود؛ يعنى اين گونه نيست كه فقط به دیگری ظلم بکند؛ بلکه خراب‌كاري‌ها زنجير مى شود و پاى خود انسان را مى بندد. 🔸راه خدا واقعا جز آسانى و لطف و صفا ندارد؛ اما فراموشى، خسارتش به خود انسان برمی‌گردد و يك جورى پیوسته كارها را در هم مى پيچد تا انسان را بيچاره و گرفتار و پشيمان كند. در این مواقع، استدراج پيدا مىشود. 🔹استدراج يك حالى است كه ـ بايد از آن خيلى به خدا پناه ببريم ـ انسان فصلى موفّق است و اعمال صالحى را ذخيره كرده است و اشتغالات خوبى داشته است؛ اما يك دفعه يك جريانى پيدا مى شود که مسير را عوض مى كند. خداى متعال که «خير الماكرين» است، وقتى مى بيند يك نفر خيلى دارد براى اغواى خودش نيرو مى گذارد، او را رها مى كند. 🔸خداوند حجّت را براى همه تمام مى كند؛ ولى يك وقت‌هايى هست كه انسان چون ذاتش خسران است؛ لذا خودش مرتّب براى بيچاره كردن و اغواى خودش سعى مى كند و خرج مى كند و زمان مى گذارد. آن وقت اين شخص در طول مدّت در دايره‌ی استدراج قرار مى گيرد؛ چون وادى نسيان با وادى استدراج همسايه هستند. ادامه دارد... ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir ‌ ‌