eitaa logo
پرورش نسل تمدن ساز🇮🇷
3.3هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
312 ویدیو
99 فایل
مطالب کاربردی تربیت اسلامی ومشاوره رایگان توسط: دکتر زهرانجفی منش مادر سه فرزند ارشد روانشناسی بالینی (ارشد)سطح سه حوزه علمیه رشته تعلیم و تربیت اسلامی دکتری تعلیم و تربیت دانشگاه علامه طباطبایی عضو سازمان نظام روانشناسی خادمیار رضوی @Nazrevelayat
مشاهده در ایتا
دانلود
✍🏻تعریف : در نظام اعتقادي و تربيتي اسلام، مفهومي تحت عنوان «عزت نفس» مطرح شده است؛ كه امروزه، به غلط تلقي رايج اين است كه عزت نفس، برگردان واژة self-esteem و دقيقاً به همان معنا است. در حالي كه مفهوم «حرمت خود» (مجموعه ارزشيابي و قضاوت هايي كه فرد در مورد خود دارد) مناسب ترين عبارت براي واژة فوق است؛ بنابراين، از نظر اسلام عزت نفس عبارتست از حالت شكست ناپذير و توان مقاومت در برابر سختي ها و مشكلات و عدم پذيرش ذلت در موقعيت هاي دشوار زندگي كه در اثر نوعي عملكرد در انسان پديد مي آيد، و داشتن اين حالت باعث برتري فرد از نظر خود و ديگران مي شود، بدين لحاظ افرادي كه در برابر سختي، و مشكلات مقاوم و سر سخت هستند، مي توانند در موقعيت هاي گوناگون، خود را حفظ كرده ، به پيروزي و سربلندي نايل شوند شخصي كه عزت نفس دارد از چنان شخصيت معنوي قوي و قدرت روحي بالايي برخوردار است كه نمي توان او را تحت تاثير قرار داد و بر او غلبه كرد. @nasletsmadonsaz
✍🏻تفاوت و : با توجه به تعريف‌ها و توضيحاتي كه براي هر يك از مفاهيم «عزت نفس» و «اعتماد به نفس» داشتيم. مرزها و تفاوت‌هاي آنها تا حدودي روشن شده "اعتماد به نفس" آگاهي داشتن به استعدادها، توانمندي‌ها، ارزش انساني خود و جايگاهي كه هر كس در اين دنيا دارد، و اتكا به آن نيروها و استعدادهاي دروني و سعي و تلاش بر طبق آن است؛ اما "عزت نفس" حالت شكست ناپذيري، قوت و توان مقاومت و دوري از ذلت و احساس ارزشمندي است، كه به انسان كمك مي كند تا در برابر سختي ها و ناملايمات زندگي ايستادگي كرده و به پيروزي و سر بلندي دست يابد، و به آساني تحت تاثير افكار و عملكرد منفي ديگران واقع نشود. در واقع افراد با عزت نفس بالا شجاع و نترسند و از غير خدا نمي هراسند. عزت نفس با خدا محوري محقق مي شود و وصل به امور مادي و غير مادي است و اعم است؛ ولي اعتماد به نفس در فرهنگ غربي، انسان محور و اخص است. انسان در صورتي مي‌تواند حالت عزت نفس را در خويش ايجاد كند كه ارتباط قلبي و معنوي با خدا برقرار، و به دستورهاي الهي عمل كند. اما اعتماد به نفس شناخت و تقويت نيروي هاي دروني و بهره گيري از كمك هاي الهي (توكل بر خدا) محقق مي‌شود. اما بايد توجه داشت كه اعتماد به نفس ريشه در خودشناسي و عزت نفس دارد. يعني انسان با تأمل در خود با نقاط قوت ضعف خود آشنا مي‌شود. و اگر واقع بين باشد ، هر چند نقاط ضعف هم داشته باشد، ميتواند با تكيه بر آن دسته از توانايي‌هاي خود و توكل به خدا به قله‌هاي پيشرفت دست يابد @nasletsmadonsaz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صلوات ابو ضراب اصفهانی یکی از اعمال موکد عصر جمعه التماس دعا https://eitaa.com/joinchat/1670054016Ca1b358c444
امروز ،سالروز مادرشدن ام هست ☺️ و دخترم از امروز وارد دنیای پر تلاطم نوجوانی شد . إن شاءالله در مورد نوجوانی و چالش های اون بیشتر مطلب خواهم گذاشت . @nasletamadonsaz
یا من اسمه دواء و ذکره شفا ممنون میشم برای شفای همه مریض ها به خصوص حقیر دعا کنید تا زودتر از جا بلند شم .کلی جلسه و برنامه دارم که از دست می دهم😢
«مولی امیرالمؤمنین علیه‌السلام» لامُظاهَرةَ كَالمَشوَرَةِ. هیچ پشت‌گرمی و محکم‌کاری در کارها مطمئن‌تر از مشورت کردن نیست. (نهج‌البلاغه، کلمة ١٠٩) روز جهانی مشاور و روان شناس، روز همنوایی با مشکلات و غمها، بر روانشناسان و مشاوران عزیز و زحمتکش مبارک باد.🌹 @nasletamadonsaz
پرورش نسل تمدن ساز🇮🇷
یا من اسمه دواء و ذکره شفا ممنون میشم برای شفای همه مریض ها به خصوص حقیر دعا کنید تا زودتر از جا بل
ممنون از احوالپرسی دوستان و تبریک روز روانشناس ،إن شاءالله بهتر بشم سوالات مامان های عزیز رو پاسخ خواهم داد
پرورش نسل تمدن ساز🇮🇷
هدیه ای بسیار قشنگ از طرف دوستم که خواهرزاده شهید علم الهدی هستند 🥰 کتاب راز بی بی جان که زندگی سرا
الوعده وفا☺️ تلاش می کنم کتاب ها رو با نگاه تربیتی بخونم و ببینم مادر شهدا چه روشی را در تربیت فرزندان شون به کار گرفتند که فرزندشان عاقبت به شهادت شدند🥰 بانو سیده بتول جزایری ۱۰ فرزند داشتند که با ۵ فرزند خواهر مرحومشون( پس از فوت خواهر شون با شوهر خواهرشون ازدواج می کنند) سر جمع ۱۵ بچه را بزرگ کردند😍 @nasletamadonsaz
*بسم الله الرحمن الرحیم* *این نامه توسط جمعی از جامعه دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران، خطاب به دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین، تنظیم شده است. با امضای این نامه، از حرکت انسانی این دوستان حقیقت‌جو دفاع، و اقدامات سرکوبگرانه دولت ایالات متحده و سایر دولت‌های غربی علیه این دانشجویان و اساتید را محکوم می‌نماییم.* بسم الله الرحمن الرحیم _از جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های ایران به دانشجویان آزاده‌ی آمریکا و اروپا که در دفاع از مردم غزه به پا خاسته‌اند_ سلام به رسم مسلمان‌ها با سلام آغاز می‌کنیم که معنایش آرزوی سلامتی و صلح است. به ما گفته بودند آمریکا و اروپا مهد آزادی است، آزادی بیان، رفتار و اندیشه. و به شما گفته بودند دین ما دین خشونت است و مخالف آزادی. و این، چیزی نبود که ما یا شما، خودمان دیده باشیم و ادراک کرده باشیم. این تصویری بود که رسانه‌های اصلی و حاکمان آنها برای ما ساخته بودند. «غزه»، و خون زنان و مردان و کودکان بی‌گناهش، این افسانه‌های دروغین را باطل کرد. حالا ما شاهد آن هستیم که برای آزادی بیان، در دنیای غرب، خط قرمزی وجود دارد، و آن این است که شما حق ندارید از انسان‌هایی که از حقوق اولیه خود، از، آب، غذا، امنیت و خاکشان محروم می‌شوند دفاع کنید، چون فلسطینی هستند و در مقابل اسرائیل ایستاده‌اند. و اسرائیل، همه‌ی خطوط قرمزی را که هر انسانی به حکم انسانیت می‌پذیرد، زیر پا گذاشته است، اما دولت ایالات متحده، در کنار بسیاری از دولت‌های غربی مدعی حقوق بشر، از هیچ گونه حمایت مالی، نظامی و رسانه‌ای از این رژیم فروگذار نمی‌کند. ما شاهد آن هستیم که صدای اعتراض شما به این نسل‌کشی، به شدت سرکوب می‌شود. پلیس برای سرکوب اعتراضات شما وارد دانشگاه می‌شود و خشن‌ترین برخوردها را با اعتراضات انسان‌دوستانه‌ی شما دارد‌. ما بسیار خوشحالیم که ندای مظلومیت غزه از پس دیوارهای قطور سانسور و دروغ‌پردازی رسانه‌ای عبور کرده و به گوش وجدان‌های حقیقت‌جوی شما رسیده است. ما، در ایران، سالهاست که در مقابل جنایتهای اسرائیل و در کنار مردم فلسطین ایستاده‌ایم و حالا ما و شما در کنار هم و در کنار مردم غزه هستیم. ما در کنار شما هستیم تا پلی بسازیم از انصاف و اندیشه و بر فراز آن، ستایشگر حقیقت و آزادی حقیقی باشیم. ما در کنار شما هستیم و تا زمان ظهور منجی، که ما او را به نام «مهدی» موعود می‌شناسیم، با ظلم، خشونت و تبعیض مبارزه خواهیم کرد. دوست‌دار شما جمعی از اساتید و دانشجویان ایرانی *لینک امضا* https://survey.porsline.ir/s/25USSsZS @nasletamadonsaz
لیست مطالب کانال✍ ۱_ حال خوب مادری ۲_ ( دوران سروری ) ۳_ ( دوران ادب آموزی و ) ؟ ۴_ تربیت دینی ۵_ تربیت سیاسی ۶_ تربیت اقتصادی ۷_ تربیت جنسی ۸_ تربیت چندفرزندی ۹_ پرسش و پاسخ تربیتی ۱۰_ معرفی کتاب ۱۱_ اختلالات رفتاری ۱۲_ کارگاه های تربیتی موجود در کانال ( رایگان) ها ( رایگان) ( رایگان) ۱۳_ تربیت عقلانی ۱۴_ مسایل متفرقه تربیتی نشر مطالب با منبع جایز است🌸 @nasletamadonsaz
مامان هایی که هم درس می خوانند و هم بچه داری می کنند☺️ چرا باید بین بچه آوردن و درس خواندن یکی رو انتخاب کرد ؟🧐 اگر قوانین جوانی جمعیت در دانشگاه ها اجرا بشه هم میشه بچه آورد و هم میشه درس خواند 🥰 اصولاً ما خانم ها موجودات توانمندی هستیم و می توانیم در آن واحد چند تا کار و با هم انجام بدهیم🙈 هم مادر نمونه باشیم و هم بچه زرنگ کلاس😇 یه گروه داریم به نام مامان دانشجوها و از مسایل و مشکلات مادران دانشجو صحبت می کنیم و قرار هست اجرا شدن قانون جوانی جمعیت در دانشگاه ها رو از روسای دانشگاه ها مطالبه کنیم 👏👏 آقای دکتر بانکی پور به ما گفتند از مسئولین مطالبه کنید حتما اثر خواهد داشت💪💪 شما هم اگر مامان دانشجو هستید میتونید به @moazen_znb پیام دهید @nasletamadonsaz
نشست فلسفه برای کودکان( p4c) با رویکرد اسلامی در دانشکده روانشناسی دانشگاه علامه طباطبایی پرورش تعقل در کودکان موضوع بسیار جذاب و کاربردی هست که هم مورد تاکید اسلام هست و هم رهبر معظم انقلاب در موردش تاکید داشتند . إن شاءالله به این موضوع بیشتر خواهم پرداخت . @nasletamadonsaz
دنیا با سرعت زیادی در حال تغییر است. آنقدر سریع که حتی اگر شب و روز هم بنشینم و فقط بنویسم، کلمه‌هایم نفس کم میاورند و نمی‌توانند پا به پای این گذار تاریخی، حرکت کنند. چیزی که از پویایی این روزهای جهان، خیلی به چشم می‌آید، کمرنگ شدن مرزهاست. آن‌هم در حالیکه روی نقشه‌ی جغرافیایی، خط قرمزها پررنگ‌تر از همیشه هستند. قرار بود در دهکده‌ی جهانی، کدخدا آمریکا باشد ولی خدا خواست که ناخدا، دیگری باشد. وَإِنْ يَمْسَسْكَ اللَّهُ بِضُرٍّ فَلَا كَاشِفَ لَهُ إِلَّا هُوَ ۖ وَإِنْ يُرِدْكَ بِخَيْرٍ فَلَا رَادَّ لِفَضْلِهِ -۱۰۷ یونس- اینطور که یکی در غزه شهید می‌شود، دیگری در آفریقا خبرش را فریاد می‌زند، آن یکی در آمریکا بخاطرش قیام می‌کند، کسی در اروپا بخاطر حمایت از آن قیام دستگیر می‌شود و دیگران در قلب آسیا با دستگیرشده‌ها، اعلام همراهی می‌کنند! مثلا چه کسی فکر می‌کرد سرعت چاپارهای رسانه‌ای آنقدر بالا باشد که بجای قشون کِشی‌، یک روز غروب مقابل سردر دانشگاه امیرکبیر یک پلاکارد به زبان عبری ببیند و چند ساعت بعد مقابل سردر دانشگاه تهران، یک پیام انگلیسی همبستگی با جوانان آمریکایی در حالیکه می‌داند قدرت این کلمه‌ها از آن لشکرکشی‌ها بیشتر نباشد، کمتر نیست!!! چه کسی می‌توانست این یکی شدن‌ها را پیش‌بینی کند؟! یک شب ایران با موشک‌هایش اسراییل را درهم بکوبد و فردا جوانان آمریکایی در مترو کف بزنند که ایران قهرمان ماست! هنوز یک سال از روزهایی که در ایران، پرچم ایران را آتش زدند نگذشته و حالا در قلب کانادا و آمریکا، پرچم ایران را روی دست بالا می‌برند. یک عمر به عده‌ای در ایران تاختند که چرا پرچم آمریکا را آتش می‌زنید و حالا در قلب منهتن پرچم آمریکا را خود آمریکایی‌ها با کف و سوت آتش می‌زنند که این آتش، به شعله کشیدن سیاستِ آمریکایی و آن پرچم بالا بردن، تایید سیاست ایرانی است. درحالیکه دولت‌های غربی در خیال اجرایی کردن پروژه‌های اسلام‌هراسیشان هستند، یک نفر در حیاط دانشگاه جرج واشنگتن بلندگو دست گرفته و اذان می‌گوید و بقیه به دنبالش در حیاط دانشگاه سجاده‌ی صلاة پهن می‌کنند! پلیس در دانشگاه اوهایو حمله می‌کند تا مسلمانان را هنگام نماز، دستگیر کند که ناگهان سایر دانشجویانِ غیر مسلمان دورشان حلقه‌ی انسانی تشکیل می‌دهند تا مانع پلیس شوند. خواننده‌ی کره‌ای، مسلمان می‌شود و در چایخانه‌ی حرم امام رضا(ع) چایی دست زائران می‌دهد و بیلیاردر آمریکایی اسلام می‌آورد و در مکه دور خانه خدا می‌چرخد و اشک می‌ریزد... و هزارتا اتفاق دیگر که هرچه کلمه‌ها را هِی می‌کنم، به گرد پای رخدادهای جهان نمی‌رسند، چه رسد به روایت کردنشان. دنیا می‌دود و افسوس به حال آن‌هایی که این گذشتن‌ها را از پشت پنجره‌های این قطار سریع‌السیر، نمی‌بینند. آن‌هایی که خودشان را به خواب بیخیالی زده‌اند و فکر می‌کنند پلک‌هایشان، ساعت برنارد است که اگر روی هم بیافتد، جهان از حرکت باز می‌ایستد، بیچاره‌ها نمی‌دانند عاقبت این چشم بستن‌ها، فقط جا ماندن است! ۱۴۰۳/۲/۱۰
روز معلم بر تمامی معلمان ،اساتید ، مربیان عرصه تربیت نسل تمدن ساز و مادران که اولین و اصلی ترین مربیان تربیتی هستند گرامی باد. @nasletamadonsaz
ضرورت آموزش فلسفه به کودکان در بیانات رهبری ۱_فلسفه شکل دادن فکر است، یاد دادنِ فهم کردن است، ذهن را به فهمیدن و تفکر کردن عادت دادن است؛ این از اول باید به وجود بیاید.» امروز در دنیا به زبان کودکی به کودکان فلسفه می‌آموزند؛ یعنی چیزی که از نظر بعضی از طراحان کشور ما بی‌معنی است؛ فکر می‌کنند فلسفه مخصوص آدمهای ریش و سبیل‌دار و کسانی است که یک سنی از آنها گذشته باشد. نگاه مدرن به مسائل حیات، امروز پیشروان علمی دنیا را به اینجا رسانده که باید فلسفه را از دوره‌ی دبستان به کودکان تعلیم داد؛ البته با زبان کودکی.بیانات رهبری در 1385/02/12 ۲_این شیوه (فعلی آموزش،)عیوبی دارد که یکی از عیبهایش همین حافظه‌محوری است به جای فکرمحوری.آموزش و پرورش ما حافظه‌محور است. بچه‌ها باید همینطور دائم محفوظات درست کنند.بیانات رهبری 1387/02/12 ۳_امروز در کشورهای پیشرفته‌ی مادی دنیا، یکی از کارهای اساسی و یک رشته‌ی مهم، تدریس فلسفه برای کودکان است. خیلی‌ها در جامعه‌ی ما اصلاً تصور نمیکنند که برای کودک هم فلسفه لازم است. برخی تصور میکنند فلسفه به معنای یک چیزِ قلمبه سلمبه‌ای است که یک عده‌ای در سنین بالا به آن توجه میکنند؛ این نیست. فلسفه شکل دادن فکر است، یاد دادنِ فهم کردن است، ذهن را به فهمیدن و تفکر کردن عادت دادن است؛ این از اول باید به وجود بیاید. قالب مهم است. اگرچه محتوا هم در همین فلسفه‌ی کودکان حائز اهمیت است، اما عمده شیوه است؛ یعنی کودک از اول کودکی عادت کند به فکر کردن، عادت کند به خردورزی؛ این خیلی مهم است.بیانات رهبری 1391/07/20 @nasletamadonsaz
▪️زیارتنامه امام جعفر صادق (ع) بسم الله الرحمن الرحيم السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الإِمَامُ الصَّادِقُ.السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الوَصِيُّ النَّاطِقُ. السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الفَاتِقُ الرَّاتِقُ.السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا السَّنَامُ الأَعْظَمُ. السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الصِّرَاطُ الأَقْوَمُ. السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مِفْتَاحَ الخَيْرَاتِ.السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مَعْدِنَ البَرَكَاتِ. السَّلامُ عَلَيْكَ يَا صَاحِبَ الحُجَجِ وَالدَّلالاتِ. السَّلامُ عَلَيْكَ يَا صَاحِبَ البَرَاهِينِ الوَاضِحَاتِ. السَّلامُ عَلَيْكَ يَا نَاصِرَ دِينِ اللَّهِ. السَّلامُ عَلَيْكَ يَا نَاشِرَ حُكْمِ اللَّهِ. السَّلامُ عَلَيْكَ يَا فَاصِلَ الخِطَابَاتِ. السَّلامُ عَلَيْكَ يَا كَاشِفَ الكُرُبَاتِ. السَّلامُ عَلَيْكَ يَا عَمِيدَ الصَّادِقِينَ.السَّلامُ عَلَيْكَ يَا لِسَانَ النَّاطِقِينَ. السَّلامُ عَلَيْكَ يَا خَلَفَ الخَائِفِينَ. السَّلامُ عَلَيْكَ يَا زَعِيمَ الصَّالِحِينَ. السَّلامُ عَلَيْكَ يَا سَيِّدَ المُسْلِمِينَ.السَّلامُ عَلَيْكَ يَا كَهْفَ المُؤْمِنِينَ. السَّلامُ عَلَيْكَ يَا هَادِيَ المُضِلِّينَ. السَّلامُ عَلَيْكَ يَا سَكَنَ الطَّائِعِينَ. وَالسَّلامُ عَلَيْكَ وَعَلَى العَبَّاسِ عَمِّ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ وَرَحْمَةُ اللَّهِ وَبَرَكَاتُه @nasletamadonsaz
یکی از روش های تقویت فکر در کودکان ،روش فبک یا فلسفه برای کودکان هست. فلسفه برای کودکان و نوجوانان (فبک) یا فکرپروری برای کودکان و نوجوانان برنامه ای برای آموزش تفکر عمیق فلسفی است که به پرورشِ قدرتِ استدلال، داوری و تمیز در کودکان و نوجوانان می پردازد و دستِ کم، سه گونه تفکر نقادانه، تفکر خلاقانه و تفکر مراقبتی را در ایشان پیشرفت می دهد. پرورش قدرت تفکر در کودکان و نوجوانان به آنها کمک میکند تا مسایل و چالش ها را بهتر بشناسند و حل کنند و گرفتار انحرافات نشوند. در زمان حال دوره های فکر پروری زیادی تشکیل میشود که بعضی از آنها اسلامی نبوده و مورد تایید نیست .بنابراین اگر به دنبال کارگاههای فکرپروری هستید حتما به موسسه و اساتید برگزار کننده دقت فرمایید @nasletamadonsaz
فلسفه برای کودکان و نوجوانان چیست؟ فلسفه برای کودکان (فبک) یا فکرپروری برای کودکان یا p4c یکی از شاخه‌های آموزش فلسفه است که به پرورش قدرت استدلال و تفکر فلسفی در کودکان می‌پردازد. «در اواخر سال‌های ۱۹۶۰، زمانی که متیو لیپمن در دانشگاه کلمبیا واقع در نیویورک در رشته فلسفه مشغول تدریس بود متوجه شد که دانشجویانش فاقد قدرت استدلال و قدرت تمیز و داوری هستند و همچنین متوجه شد که برای اینکه قدرت تفکر این دانشجویان به طور چشم‌گیری تقویت شود، دیگر بسیار دیر شده بود. او به این فکر افتاد که این کار می‌بایست در دوران کودکی انجام می‌گرفت. باید وقتی کودکان و نوجوانان در سن یازده یا دوازده‌سالگی بودند، یکسری دوره‌های درسی در خصوص تفکر انتقادی یا حل مساله می گذاردند؛ اما برای تهیه موضوعی قابل‌فهم و مورد پسند کودکان و نوجوانان، بایستی متون درسی به صورت داستان نوشته می‌شد، داستانی درباره منطق اکتشافی کودکان؛ اما این کار نیز باید با دقت و ظرافت بسیار انجام می‌گرفت. این داستان‌ها باید راجع به فلسفه مورد اکتشاف کودکان می‌بود. @nasletamadonsaz
سلام وقتتون بخیر میشه لطفا چند کتاب فلسفی برای کودک ۹ ساله معرفی کنید🌹 @nasletamsdonsaz
«فکر، کودک، فلسفه» نوشته حجت الاسلام غلامرضا حیدری ابهری ،اثری ارزنده‌ای در زمینه پرورش تفکر کودکان است. این کتاب از 55 موضوع تشکیل شده که هر موضوع، بهانه‌ای برای تفکر کودکان شده است. موضوع «فلسفه برای کودک» در انتشارات جمال با نام «حکمت برای کودک» پیگیری می‌شود. این کتاب برای رده سنی ۸_۱۲ سال مناسب است. «فکر، کودک، فلسفه» اندیشه کودک را با مسائل منطقی، اجتماعی،فلسفی و اخلاقی گوناگونی درگیر می‌کند و به رشد ذهن آنان مدد می‌رساند.
فکر، کودک، فلسفه» اثری ارزنده‌ای در زمینه  پرورش تفکر کودکان است. این کتاب از 55 موضوع تشکیل شده که هر موضوع، بهانه‌ای برای تفکر کودکان شده است. موضوع «فلسفه برای کودک» در انتشارات جمال با نام «حکمت برای کودک» پیگیری می‌شود. کتاب کودک فکر، کودک، فلسفه، فرصتی برای پرورش قوه اندیشه‌ورزی کودکان است که با نگاهی بومی به موضوع فلسفه برای کودکان همراه بوده و سرشار از خردورزی‌های توحیدمدار است. این اثر به موضوع‌های متنوعی چون: درک تشابه اشیا، فهم تفاوت‌های موجودات عالم، توجه به ابعاد گوناگون نعمت‌های خدا، توجه به قانون علیت، آشنایی با مفهوم نقص و کمال، تمرین استدلال و دلیل آوردن، تشخیص قضایای کلی و جزئی، دقت در دلالتهای التزامی و…. اشاره می‌کند. مجموع این درس‌ها به جهان‌شناسی بهتر کودکان و درک درست آنان از هستی کمک می‌کند. همه این موضوعات بهانه‌ای برای اندیشیدن کودک درباره خود و جهان اطراف اوست. هر موضوع تحت عنوان «سخنی با بزرگترها» نکاتی ارزنده به والدین، مربیان و تسهیل‌گران «فلسفه برای‌کودک» می‌آموزد. این اثر که با نگاهی بومی، توسط غلامرضا حیدری ابهری تألیف شده با تصاویرسازی بسیار زیبای حمیدرضا بیدقی آراسته گردیده است. اهمیت فلسفه برای کودک زمانی مشخص می‌شود که بارها در بیانات مقام معظم رهبری به آموزش فلسفیدن به کودکان یاد شده است. در جایی فرمودند: «امروز در کشورهای پیشرفته‌ی مادی دنیا، یکی از کارهای اساسی و یک رشته‌ی مهم، تدریس فلسفه برای کودکان است. خیلی‌ها در جامعه‌ی ما اصلاً تصور نمیکنند که برای کودک هم فلسفه لازم است. برخی تصور میکنند فلسفه به معنای یک چیزِ قلمبه سلمبه‌ای است که یک عده‌ای در سنین بالا به آن توجه میکنند؛ این نیست. فلسفه شکل دادن فکر است، یاد دادنِ فهم کردن است، ذهن را به فهمیدن و تفکر کردن عادت دادن است؛ این از اول باید به وجود بیاید. قالب مهم است. اگرچه محتوا هم در همین فلسفه‌ی کودکان حائز اهمیت است، اما عمده شیوه است؛ یعنی کودک از اول کودکی عادت کند به فکر کردن، عادت کند به خردورزی؛ این خیلی مهم است.». @nasletamadonsaz