👌دیدار و گفتگو با مدیر عامل، رئیس هیئت مدیره و کارشناسان موسسه کیفیت رضوی با موضوع تبیین الگوی فقهی ارزیابی غذا - صبح چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹- مشهد مبارک
#الگوی_جدید_ارزیابی_غذا
#مزج_اختیاری
@olgou4
۲.mp3
33.36M
🔉 تبیین الگوی فقهی ارزیابی غذا در جمع کارشناسان موسسه کیفیت رضوی - صبح چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹- مشهد مبارک
#الگوی_جدید_ارزیابی_غذا
#مزج_اختیاری
@olgou4
👌دیدار و گفتگوی صمیمانه با جمعی از کارشناسان طرح و برنامه حوزه خراسان درباره فوائد الگوی ساخت و نقد اجمالی مدل های مدیریت راهبردی..../ عصر چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ - حوزه خراسان
#مشهد_آینده
#حوزه_خراسان
#الگوی_ساخت
@olgou4
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
👌الگوی جدید ارزیابی غذا را طراحی کرده ایم.....
#مزج_اختیاری
#الگوی_جدید_ارزیابی_غذا
#غذا_زیرساخت_تزکیه
@olgou4
👌بررسی فقهی الگوی دولت اسلامی ..../ دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ساعت ۱۸ - موسسه فتوح اندیشه...
⚡️پیشخوان نشست:
http://nro-di.blog.ir/1399/01/11
#دولت_سازی_فقهی
#نظام_سازی_فقهی
@olgou4
⚡️محوطه های امدادی چیست؟/ با اجرای هدف یازدهم سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ در شهرهای ایران مخالف هستیم.
👌در گذشته و در مباحثات نظریه مدیریت شهری گفته ایم: کالبد همه محله های فعلی -به دلیل تبعیت از برنامه های هبیتات (UN-Habitat)- متناسب با تعریف فقهی محله نیست و لذا زمینه تامین نیازهای تفریحی، شغلی، آموزشی و روزمره در این محله ها امکان ندارد.
👌بنابراین در این شرایط و برای ترمیم اضطراری کالبد این نوع از محله ها و مجتمع های ساختمانی، زمین های مجاور این محلات را به عنوان "محوطه امداد محله" انتخاب و کالبد محله را به صورت "غیر پیوسته" ترمیم می کنیم.
👌محوطه های امدادی، محلی برای طراحی و ساخت، بازارهای موقت، باغچه های طیبات، مسجدهای تمدنی، باشگاه اسب دوانی و تیراندازی و سایر طرح های تسهیل کننده روابط انسانی است.
👌در شرایط مطلوب کالبد محله را با پیوستگی فضائی و تابع نیازهای چهارگانه خانواده طراحی می کنیم. (رجوع شود به نظریه فقهی مدیریت شهری محله محور)
حجت الاسلام علی کشوری- مباحث مقدماتی دوره سوم مدیریت شهری محله محور- دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹- قم مبارک
#مدیریت_شهری_محله_محور
#محله_های_اضطراری
#محوطه_های_امدادی
@olgou4
⚡️الگوی شرط بندی حلال را طراحی کرده ایم/ مطابق برخی گزارش های غیر رسمی گردش مالی قمار و شرط بندی حرام روزانه یک میلیارد تومان است!
👌مطابق برخی آمارهای غیر رسمی گردش اعتبارات در حوزه قمار و شرط بندی روزانه در حدود یک میلیارد تومان است و هر روز بر تعداد مال باختگان این حوزه افزوده می شود.
👌مشهور ترین پیشنهاد مسئولین برای مواجهه با این آسیب اجتماعی پایه، اعمال ماده ۷۰۵ قانون مجازات جمهوری اسلامی ایران و مواد قانونی مشابه است؛ که تاکنون این رویه در مدیریت این معضل ناکارآمد بوده است
👌پیشنهاد اصلی شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی برای مواجهه با این آسیب اجتماعی؛ ترمیم محیط زندگی افراد بر اساس قاعده تَعَرُّف است و راه اندازی شرط بندی حلال می تواند نقطه آغازی برای اجرای این قاعده محسوب شود.
👌توضیح بیشتر اینکه در شرط بندی با موضوع اسب دوانی و تیراندازی به دلیل وجود سه مزیت ۱- تفریح هیجانی، ۲- کسب درآمد و ۳- ارتقای آمادگی های جسمی برای نفی سبیل ؛ عملاً یک الگوی جذاب شرط بندی در مقایسه با الگوی های حرام قمار و شرط بندی به وجود خواهد آمد.
👌طراحی غیر متمرکز و محله ای "الگوی حلال شرط بندی"، علاوه بر کاهش استقبال از شرط بندی و قمار حرام، به تدریج به ترمیم الگوی معیوب ورزش کشور و اصلاح مباحث اقتصادی این حوزه کمک می کند.
حجت الاسلام علی کشوری - مباحث مقدماتی الگوی فقهی مواجهه با آسیب های اجتماعی - دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - قم مبارک
#شرط_بندی_حلال
#الگوی_فقهی_مواجهه_با_آسیب_های_اجتماعی
#مدیریت_شهری_محله_محور
@olgou4
⚡️معرفی نظریات فقهی نقشه الگوی پیشرفت اسلامی - قسمت اول
#نظریات_فقهی_الگو
#نقشه_جامع_اداره_کشور
@olgou4
👌تبیین نظریه مدرسه هدایت (تبیین ۱۲ پرسش مرتبط با حوزه های علمیه آینده )....
#نظریه_مدرسه_هدایت
#فقه_النظام
@olgou4
⚡️تغییر در طبقه بندی علم؛ لازمه داستان عمیق غدیر است./ ارائه طبقه بندی فقهی از علم ، شخصیت امام علیه السلام را به دنیا معرفی می کند.
👌شیعه درباره علت فضیلت امیرالمؤمنین و فرزندانش (علیهم السلام) منطق قابل دفاعی دارد؛ که بخشی از آن تبیین گستره تسلط علمی امام علیه السلام است. پیامبر در این باره فرمودند: مَعاشِرَالنّاسِ، علی (فَضِّلُوهُ). مامِنْ عِلْمٍ إِلاَّ وَقَدْ أَحْصاهُ الله فِی، وَ کُلُّ عِلْمٍ عُلِّمْتُ فَقَدْ أَحْصَیْتُهُ فی إِمامِ الْمُتَّقینَ، وَما مِنْ عِلْمٍ إِلاّ وَقَدْ عَلَّمْتُهُ عَلِیّاً، وَ هُوَ الْإِمامُ الْمُبینُ (خطبه غدیر)
👌همچنین حضرت امیرالمؤمنین(علیه السلام) درباره دامنه علم خود فرمودند: يَا كُمَيْلُ مَا مِنْ عِلْمٍ إِلاَّ وَ أَنَا أَفْتَحُهُ وَ مَا مِنْ سِرٍّ إِلاَّ وَ اَلْقَائِمُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ يَخْتِمُهُ (بحار الانوار- جلد ۷۴) و البته روایت جناب حماد از امام صادق (علیه السلام) هم به وضوح دامنه علم این شخصیت های بی بدیل را تبیین می کند (مَا مِنْ شَيْءٍ إِلاَّ وَ فِيهِ كِتَابٌ أَوْ سُنَّةٌ -کافی جلد ۱)
👌با توجه به باب روایات و آیات مرتبط با علم امام علیه السلام، پرسش اساسی این است که چرا فقهای شیعه (کثرالله امثالهم) تفقه در این علم عظیم را به تفقه در اوامر و نواهی محدود نموده اند؟ آیا امکان گسترش دامنه تفقه وجود ندارد؟ به عبارت دیگر اگر دامنه کتاب و سنت شامل تبیین همه امور می شود؛ لازم است تا طبقه بندی جدیدی از علم توسط حوزه های علمیه به بشریت ارائه شود.
👌عدم اهتمام نسبت به این پیشنهاد به معنای پذیرش چالش های دائمی کارشناسی پوزیتویستی توسعه غربی و ایده های معیوبی مانند : ۱- کنترل جمعیت، غذای تراریخته، توسعه عمودی شهرها و ساخت آپارتمان، داروهای مضر شیمیائی، تخریب محیط زیست و غذای صنعتی، برجام نویسی با کفر و.... در اداره کشور خواهد بود.
حجت الاسلام علی کشوری- مباحثات مقدماتی فقه الامام - چهارشنبه - ۱۵ ذی الحجه ۱۴۴۱ - قم مبارک
#فقه_الامام
#طبقه_بندی_فقهی_علوم
#عید_غدیر
@olgou4