eitaa logo
الگوی پیشرفت اسلامی
12هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
135 ویدیو
234 فایل
✍آشنایی با نظریات فقهی مطرح در نقشه الگوی پیشرفت اسلامی آئین نامه نشست ها: 🤝 رادیو الگو: @radioolgou کتابخانه مدرسه هدایت @ketab_olgou مخزن صوت مدرسه هدایت @sound_olgou
مشاهده در ایتا
دانلود
مقابله با یکسان-Mp3Cutter.mp3
18M
🔈 چگونه با یکسان انگاری توسعه و پیشرفت مقابله کنیم؟ /۵۹ دقیقه ❓آشنایی با چهار تفاوت بنیادین پیشرفت اسلامی و توسعه غربی ❓برخی به طلسم یکسان انگاری توسعه غربی و پیشرفت اسلامی مبتلا هستند! ❓تفاوت در حوزه روش تحقیق و .. https://eitaa.com/olgou4
22.pdf
39.6M
🗞 نمودار الگوی جدید خدمت در مساجد محلات/ نسخه با کیفیت بالا ❓معرفی ۴۰ خدمت برای بهبود عملکرد محله ای مساجد مشهد ❓محصول مباحثات با جمعی از طلاب و فضلای مشهد در مدرسه علمیه حضرت مهدی (ارواحنافداه) مشهد - ۱۷ و ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ ❓در قطع A3و A1 تکثیر شود! https://eitaa.com/olgou4
⚡️ معرفی چهار فهرست تفصیلی مدرسه هدایت (قسمت اول) الف: فهرست جدید مباحث شریف فقه المکاسب در مقایسه با فهرست محتوایی مکتب نهادگرایی و فهرست کتاب فقه المکاسب شیخ انصاری (شامل: ۱- تبیین مفهوم طبقه بندی مشاغل، ۲- تبیین ویژگی های الگوی تولید، ۳- تبیین ویژگی های بازار، ۴- تبیین ویژگی های تبادل، ۵- تبیین ویژگی های تجارت بین الملل و ۶- تبیین الگوی تأمین مالی در اسلام) ب: فهرست جدید نظریه فقهی آموزش و پروش آینده در مقایسه با بخش چهارم سند توسعه پایدار 2030 ( شامل: ۱- تبیین روش آموزش و پرورش فرد، ۲- معرفی محتوای جدید آموزش و پرورش به پدر و مادر و ۳- تبیین هدف آموزش و پرورش) ج: فهرست تفصیلی نظریه نظام سازی برای جمعیت در مقایسه با قانون معیوب جوانی جمعیت (شامل: ۱- تعریف خدمات آموزشی، ۲-خدمات محله ای، ۳- خدمات مسکن، ۴- خدمات تبیینی و تبلیغاتی، ۵- خدمات پیشگیرانه و درمانی، ۶- خدمات عبرت آفرین و تجربه افزا و ۷- خدمات شغلی و کسب و کار برای احیای خانواده) د: فهرست تفصیلی مقررات فقهی ساختمان در مقایسه با مقررات ۲۲ گانه ملی ساختمان (شامل: بررسی ۱۵ پرسش درباره تأثیر ساختمان بر روابط انسانها) دایره پژوهش مدرسه هدایت ۱۸ رمضان المبارک ۱۴۴۴ https://eitaa.com/olgou4
⚡️معرفی چهار فهرست تفصیلی مدرسه هدایت (قسمت دوم) الف: فهرست جدید مباحث مطرح در نظریه شهری محله محور در مقایسه با پیشنهاد های معیوب نوشهرگرائی (شامل: ۱- معرفی مفاهیم پایه محله محوری، ۲- معرفی ساختار خدمات محله ای، ۳- معرفی تصمیمات زیرساختی و ارتباطی و مشارکتی برای تأسیس محلات ) و ۴- تعریف سه نوع محله بر اساس قاعده ظرفیت ب: فهرست جدید نظریه فقهی پیشگیری ساختاری از بیماری در مقایسه با بخش سوم سند توسعه پایدار 2030 (شامل: ۱- تعریف طبیب مشاور برای استنباط از آیات و روایات طبی، ۲- تعریف مشاور برای قلب، عروق و دم، ۳- تعریف طبیب مشاور برای مغز، اعصاب، ۴- تعریف طبیب مشاور برای استخوان، مفاصل، ستون فقرات و جمجمه، ۵- تعریف طبیب مشاور برای دهان، دندان، لثه، ۶- تعریف طبیب مشاور دهان، مری، معده، روده و مقعد، ۷- تعریف طبیب مشاور برای کبد، ۸- تعریف طبیب مشاور برای کلیه و مجاری ادراری، ۹- تعریف طبیب مشاور برای قوای جنسی، ۱۰- تعریف طبیب مشاور برای پوست، زیبایی، ناخن و مو و ۱۱- تعریف طبیب مشاور برای ظروف و ۱۲- تعریف طبیب مشاور برای البسه ) ج: فهرست جدید قواعد اصولی فقه البیان در مقایسه با بحوث في علم الأصول استاد محمد باقر صدر (شامل: تجمیع و درایه در آیات و روایات مرتبط با موضوعات: ۱- جامعیت بیان وحی، ۲- رعایت اصل ظرفیت در بیان وحی، ۳- رعایت اصل تحریک فکر در بیان وحی، ۴- رعایت مكث در بیان وحی، ۵- رعایت مقایسه در بیان وحی، ۶- رعایت اصل رفق در بیان وحی ، ۷- رعایت منزلت در بیان وحی، ۸- رعایت انفتاح در بیان وحی، ۹- رعایت سیاق در بیان وحی و ۱۰- رعایت کمیت در بیان وحی ) د: تبیین فهرست جدید روش موضوع شناسی در مقایسه با تعریف میرزای نائینی از موضوع (شامل: ۱- تبیین معیارهای تشخیص یک موضوع شناسی ضعیف در مقایسه با یک موضوع شناسی قوی، ۲- تببین عوامل مؤثر بر ساخت موضوعات جدید (طبیعی نبودن فرآیند ساخت موضوعات جدید) ، ۳- مراحل بازشناسی عمیق موضوعات (تنقیح بیانی یک موضوع، تنقیح زیرساختی یک موضوع و تنقیح شاکله ای یک موضوع )، ۴- ضرورت بازخوانی موضوعات عرفی و موضوعات مستنبطه شرعی بر اساس مراحل سه گانه موضوع شناسی) دایره پژوهش مدرسه هدایت ۱۹ رمضان المبارک ۱۴۴۴ 🗞معرفی چهار فهرست تفصیلی مدرسه هدایت (قسمت اول) https://eitaa.com/olgou4
⚡️آشنایی با دروس مدرسه هدایت... 1⃣ آشنائی با برخی فهرست های تفصیلی مدرسه هدایت https://eitaa.com/olgou4/5144 2⃣ آشنایی با علوم پایه مدرسه هدایت https://eitaa.com/olgou4/4919 3⃣ آشنایی با برخی دروس مدرسه هدایت https://eitaa.com/olgou4/3739 https://eitaa.com/olgou4
🗞معرفی ۸ پرسش در حوزه نجوم و کیهان شناسی ❓یکی دیگر از نظریات فقهی مطرح در مباحث فقه الخلق، "الگوی فقهی مطالعات نجومی و کیهان شناسی" است. پرسش های اصلی این نظریه در قالب ۸ پرسش بنیادین طبقه بندی شده است. ❓پرسش دوم: تبيين مفهوم سياقي حاكم بر علم نجوم است. مفهوم سیاقی حاکم بر علم نجوم، مفهوم تنزیل است. طبق تبیین قرآن و روایات همه امور و همه اشیاء از یک منبع آسمانی نازل مي شوند. (رجوع شود به آيات ۴ از سوره قدر، ۲۱ و ۲۲ از حجر، ۳۹ از فصلت، ۲۵ از حدید و....) 🗞شرح کامل پرسش ها https://eitaa.com/olgou4
📚فهرست نشست های آتی مدرسه هدایت در حوزه علمیه قم https://eitaa.com/olgou4/4930یادداشت مرتبط: https://eitaa.com/olgou4/4900 https://eitaa.com/olgou4
⚡️نشست تخصصی: چگونگی مواجهه با سلطه دلار بر کسب و کار مردم روز چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ از ساعت ۱۶ در شهر قم برگزار می گردد. (به فضل الهی) ❓پیشخوان نشست: https://eitaa.com/olgou4/4922 ❓مکان و زمان: پردیسان- بلوار سلمان فارسی - خیابان البرز - البرز سوم - پلاک ۱۶ - چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ از ساعت ۱۶ https://eitaa.com/olgou4
⚡️عیب طبقه بندی بیکنی از علم.... https://eitaa.com/olgou4
برنامه های سال ۱۴۰۲.mp3
23.52M
🔈 ۳نکته مهم درباره برنامه سال ۱۴۰۲ 👌توضیحات مهم حجت الاسلام علی کشوری درباره برنامه های مرتبط با کارشناسی الگوی پیشرفت اسلامی در سال ۱۴۰۲ https://eitaa.com/olgou4
⚡️برای چهار گروه مرجع محتوای فقهی کاربردی تولید می کنیم! 👌بر اساس قاعده مترقی "بیان مبتنی بر ظرفیت" افراد بسيار موثر بر تحولات جامعه را به چهار گروه تقسیم کرده ایم و برای هر کدام از آنها به صورت مجزا نظریات فقهی کاربردی تولید می کنیم. (محتواي نقشه جامع تمدن اسلامي) 👌برای پدر و مادرها: در قالب "نظریه جامع نظام سازی برای جمعیت" با خانواده ها گفتگو می کنیم. رسالت این نظریه فقهی تبیین وضعیت مطلوب خانواده و چگونگی دستیابی به آن است. فهرست تفصیلی نظریه نظام سازی برای جمعیت -در مقایسه با قانون معیوب جوانی جمعیت- شامل: ۱- تعریف خدمات آموزشی، ۲-خدمات محله ای، ۳- خدمات مسکن، ۴- خدمات تبیینی و تبلیغاتی، ۵- خدمات پیشگیرانه و درمانی، ۶- خدمات عبرت آفرین و تجربه افزا و ۷- خدمات شغلی و کسب و کار برای احیای خانواده است. 👌برای ائمه محترم جمعه و سایر مسئولین: در قالب بسته فقهی "اولویت های تمدنی دوازده گانه" با مسئولين كشور گفتگو می کنیم. رواج این بسته فقهی در میان ائمه جمعه محترم و ائمه جماعات محترم، ادبیات کارشناسی کشور را متحول خواهد نمود و ابعاد مختلف محرومیت زائی ناشی از برنامه های سازمان برنامه و بودجه را برای مردم تبیین می کند. ۱- تغییر در الگوی مدیریت شهری، ۲- تغییر در الگوی ساخت خانه، ۳- تغییر در الگوی سلامت کشور، ۴- تعییر در الگوی آموزش و پرورش، ۵- تغییر در الگوی محرومیت زدایی، ۶- تغییر در الگوی مواجهه با اسناد بین المللی، ۷- تغییر در الگوی مدیریت راهبردی، ۸- تغییر در الگوی شناسائی و رفع عدم توازن های کشور، ۹- تغییر در الگوی کسب و کار و امور استخدامی، ۱۰- تغییر در الگوی تولید و انتشار اخبار حوزه برنامه ریزی، ۱۱- تغییر در الگوی قانون گذاری کشور و ۱۲- تغییر در الگوی امنیتی کشور، پیشران های پیشرفت اسلامی محسوب می شوند! 👌برای محققین: در قالب پرسش های "بانك پرسش های جهت ساز" با نخبگان تمدن اسلامی و اساتید طرفدار تمدن مدرنیته تعامل می کنیم. پرسش هایی مانند: ۱- تصرف شئ پایه در طبیعت مفید تر است یا تصرف عنصرپایه؟ ،۲- تنظیم روابط انسانی بر اساس قانون تحقق می یابد یا بر اساس تحقق اصل هدایت؟، ۳- خداوند برای اشیاء (مخلوقات خود) چند ویژگی بیان کرده است؟، ۴- طبقه بندی مطلوب مشاغل از نظر وحی چیست و دلیل برتری مشاغل توصیه شده توسط انبیاء كدام است؟ (در بانک پرسش های جهت ساز ۲۴۳ دسته پرسش تجمیع شده است.) 👌برای طلبه های مدرسه هدایت: در قالب طبقه بندی جدید از علم، الگوی تدریس و تدارس با طلبه های مدرسه هدایت را متحول نموده ایم. طبقه بندی جدید از علم، شامل ۱- علوم مرتبط با تنظیم روابط انسانی،۲- علوم مرتبط با شناخت ویژگی های اشیاء، ۳- علوم مرتبط با اسماء الهي و ٤- علوم مرتبط با اسباب غريب را شرح مي دهد. (به فضل الهي) تقسیم علوم به علوم پایه، علوم تجربی و علوم انسانی، جهت دار ترین معادله مدرنیته و معیوب ترین ساختار فکری معاصر و عامل اصلی مشکلات فعلی بشر است. دایره پژوهش مدرسه فقهی هدایت - پنج شنبه ۲۹ ماه مبارک رمضان ۱۴۴۴- قم مبارک https://eitaa.com/olgou4