⚡️ به فضل الهی: اولین اجلاسیه مشترک جریانهای تمدنی کشور روز یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ در شهر مقدس قم برگزار می گردد. محتوای این اجلاسیه در مقایسه با ایده های معیوب سند توسعه پایدار 2030 ارایه می گردد.
❓عناوین اجلاسیه اول:
۱- آموزش مشاغل برتر (حجتالاسلام محمد اسماعیل زاده)
۲- تحول در کتب درسی مدارس آینده (حجت الاسلام رضا اسدنژاد)
۳- پیشگیری و درمان بیماری های کلیوی (ابراهیم ابن علیان)
۴- پیشگیری و درمان دیابت (حسن قربانپور)
۵- پیشگیری و درمان فشار خون (جواد حکیمی فرد)
۶- موانع کاشت درخت مثمر (محمد جواد مسعودی نیا)
۷- نقد روایت مشهور از تخت جمشید (حجتالاسلام علی عزیزی)
۸- راه حل تسریع در ساخت خانه های حیاط دار (حجت الاسلام سید مصطفی رضوی)
۹- مصالح ساختمانی جدید
۱۰- ارتباط پول طلا و کاهش تورم (مهندس محمد غلامی)
۱۱- ارتباط بازارهای رایگان و کاهش تورم (حجتالاسلام قاسم یزدانی)
۱۲- زیرساخت های مورد نیاز برای محله محوری (مصطفی بازوند)
❓محتوای ارایه شده در این اجلاسیه از حیث شرایط اجرایی، توسط هیئت عالی نقد و بررسی با مدیریت برادر جهادی حاج عظیم ابراهیم پور نقد و بررسی می شود.
#اجلاسیه_مشترک
#نظریات_تمدن_ساز
#جامعیت_اسلام
https://eitaa.com/olgou4
⚡️مواجهه با نفوذ تحلیل های معیوب سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ را وظیفه ای مقدس می دانیم!
👌در قالب ۹ باب فقهی (که شامل ۱۰۰ نظریه فقهی و ۴۰۰ سرفصل فقهی است) با تحلیل های معیوب سند توسعه پایدار 2030 و مبانی پوزیتویستی آن مواجهه می کنیم و از نظام مبارک جمهوری اسلامی پشتیبانی فکری و برنامه ای خواهیم نمود.
👌فقه الامام، فقه العلم، فقه التزکیه، فقه المکاسب، فقه البیان، فقه النظم، فقه العبرة، فقه الفرقان و فقه نفی سبیل؛ ابواب اصلي فقه نظام هستند. در هرکدام از این ابواب فقهی حدود ۱۰ نظریه مادر فقهی جانمایی شده است!
👌به عنوان مثال: به دلیلِ علیل بودن وزارت بهداشت در تأمین جدی مسئله پیشگیری از بیماری، نظریه فقهی پیشگیری ساختاری از بیماری را استنباط و تبویب کرده ایم. یکی از سرفصل های فقهی این نظریه: طبیب مشاور کلیه و مجاری ادراری است.
👌 همچنین به دلیل ضعف جدی بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در مهار تورم، سرفصلهائی مانند: الگوی فقهی تحلیل و مهار تورم را استنباط و تبویب نموده ایم. نظریه مهم مشاغل برتر، یکی دیگر از نظریات کاربردی مطرح در فقه المکاسب است.
حجتالاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) - چگونگی مواجهه با نفوذ گفتمانی سند توسعه پایدار 2030 در ایام انتخابات - بامداد یکشنبه ۱۷ دی ماه ۱۴۰۲ - قم
#فقه_نظام
#نظریات_فقهی
#جهاد_تبیین
https://eitaa.com/olgou4
⚡️دیدار و گفتگو با آیت اللّه سیفی مازندرانی درباره معیارهای تکامل تفقه - یکشنبه ۱۷ دی ماه ۱۴۰۲
❓بیان احکام خمسه بدون توجه به علل الشرایع آن، سطح تفاهم حوزه علمیه با مردم درباره شریعت را تنزل داده است. (معیار اول)
❓عدم توجه به استنباط تعاریف شارع درباره آسمان، زمین، مراحل خلقت انسان، گیاهان، درختان و..... سطح تفاهم حوزه علمیه با مخاطبان شارع را کاهش داده است. مردم عصر ما از تعاریف شارع درباره موضوعات مختلف بی اطلاع هستند. (معیار دوم)
❓تقسیم معارف وحی به معارف اعتقادی، معارف فقهی و معارف اخلاقی، تقسیم ناقصی است و دلیل روایی مستحکمی ندارد. ترجمه آیة محكمه ، فریضة عادله و سنة قائمه به اخلاق و احکام و اعتقادات، محل بحث است!
#تکامل_فقاهت
#تعاریف_شارع
https://eitaa.com/olgou4
⚡️نامه حجتالاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) به آیت الله حسینی بوشهری....
#سند_توسعه_پایدار2030
https://eitaa.com/olgou4
سیر مطالعاتی مدرسه هدایت. .pdf
1.93M
🗞 سیر مطالعاتی نظریات فقهی نقشه الگوی پیشرفت اسلامی / ۶۷ صفحه
❓آیا سؤال درباره سیر مطالعاتی، سؤال دقیقی است؟!
❓اقدامات لازم برای رشد علمی کدام است؟
❓نقش تحریک فکر محیط پیرامونی در رشد علمی
❓شیوه مطالعه طبقه بندی جدید علم
#نظریات_فقهی
#سیر_مطالعاتی
#طبقه_بندی_جدید_دانش
https://eitaa.com/olgou4
⚡️پایان اسناد بین المللی
❓مجلس دوازدهم باید به اجرای برنامه های شکست خورده بین المللی در کشور پایان دهد...
#جامعیت_اسلام_راه_حل_مشکلات_کشور
#اولویت_های_تمدنی
https://eitaa.com/olgou4
⚡️ایده های امید افرین (امید آفرینی مسئله محور)
⚡️راه حل های زیر به صورت قطعی سطح امید را در میان مردم افزایش می دهد و سطح کارآمدی نظام جمهوری اسلامی برای حل مشکلات را ارتقاء می دهد:
👌 اجرای قانون مترقی احیای موات و واگذاری زمین رایگان به مردم (بر اساس اصل تقسیم اراضی به اراضی مرتبط با آب، اراضی مرتبط با شغل و اراضی مسکونی به صورت پیوسته و اصل کاربری های نه گانه اراضی) - شرح بیشتر در نظریه فقهی احیای موات و انفال
👌تغییر الگوی ساخت ساختمان از الگوی معیوب آپارتمان به الگوی پیشرفته و مترقی دار واسعه (خانه حیاط دار) - شرح بیشتر در مقررات فقهی ساختمان
👌تغییر کتب درسی مدارس و تحول در ساختار و مدت آموزش مردم (ترویج آموزش های سریع و شغل آفرین و زندگی ساز، مطالبه قطعی مردم است.) - شرح بیشتر در نظریه فقهی آموزش و پرورش آینده
👌ترویج نظریات و ایده های مرتبط با پیشگیری از بیماری در جامعه و اختصاص دو سوم برنامه های سلامت کشور به مسئله کاهش بیماری ها (کاهش بیماری های قلبی، فشار خون، دیابت، بیماری های گوارشی، بیماری مرتبط با اسکلت و مفاصل و... یک ضرورت قطعی برای کشور محسوب می شود.) - شرح بیشتر در نظریه فقهی پیشگیری ساختاری از بیماری
👌تلاش برای افزایش نقش مردم در تجارت و برنامه ریزی برای تحقق ایده مترقی تجارت عمومی (مطابق با توصیه های معصومین علیهم السلام: تجارت عمومی افراد به ۱- رفع محرومیت مردم، ۲- افزایش سطح عقل مردم، ۳- رونق تولید در کشور، ۴- کاهش تورم و قیمت اجناس و ۵-استحکام شبکه توزیع کشور می انجامد.) - شرح بیشتر در نظریه فقهی تجارت عمومی
👌ترویج مشاغل برتر و زمینه سازی قانونی و آموزشی برای تحقق این نوع از مشاغل و افزایش کیفیت غذا در ایران (مشاغل برتر به مشاغل مرتبط با تولید غذا و لباس گفته می شود) - شرح بیشتر در نظریه فقهی مشاغل برتر
حجتالاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) - تبیین نظریه امید آفرینی مسئله محور - پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ - قم مبارک
#ایده_های_امید_آفرین
#جامعیت_اسلام_راه_حل_مشکلات_کشور
#کارشناسی_امید_آفرین_الگوی_پیشرفت
https://eitaa.com/olgou4
⚡️گزارش جدید پیشگیری ساختاری از بیماری منتشر شد!
👌 احتراماً به اطلاع علاقهمندان به گفتگوهای فقهی نقشه الگوی پیشرفت اسلامی می رساند: گزارش تبیین معنای پیشگیری ساختاری از بیماری در ۱۱۹ صفحه منتشر شد. این گزارش به تبیین مسائل زیر می پردازد:
۱- گزارشی از ضعف های طب سلولی در تحقق پیشگیری از بیماری
۲- معرفی اختلافات پنج گانه طب اسلامی و طب سلولی
۳- معرفی چهار دسته تدبیر برای پیشگیری از بیماری ها
۴- آمادگی حوزه علمیه برای تعریف کارآزمایی مرتبط با پیشگیری
دایره تدوین - پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲
#اولویت_های_تمدنی
#نظام_سازی
#پیشگیری_ساختاری_از_بیماری
https://eitaa.com/olgou4
⚡️نشست تخصصی: الگوی فقهی تحلیل و مهار تورم روز سه شنبه ۲۶ دی ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۱۵ در شهر قم برگزار می گردد. (به فضل الهی)
❓نقد تحلیل های ناقص و غلط درباره پدیده تورم!
❓مکان برگزاری:| بلوار امین| کوچه ۸ | پلاک ۱۳۳| ساختمان المرتضی(علیه السلام)| مرکز نوآوری آلاء
#الگوی_فقهی_تحلیل_تورم
#فقه_المکاسب
#جامعیت_اسلام
https://eitaa.com/olgou4
الگوی فقهی تحلیل تورم..mp3
28.54M
🎙صوت نشست تخصصی الگوی فقهی تحلیل تورم / یکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - قم / مرکز نوآوری آلاء
❓تنقیح مسئله تورم (شرح بیشتر سؤال تورم)
❓معرفی ۶ دسته عامل مؤثر بر تبادلات بایع و مشتری (تنظیم عرضه و تقاضا)
#الگوی_فقهی_تحلیل_تورم
#فقه_المکاسب
#فقه_نظام
https://eitaa.com/olgou4
⚡️علامت شناسی پروژه نفوذ در کشور ایران
👌پروژه نفوذ صهیونیست ها و یهود و دشمنان اسلام در ایران دارای علایم مشخصی است. به برخی از علایم قطعی پروژه نفوذ دشمن اشاره می کنم و از دوستان اهل بیت علیهم السلام تقاضا می کنم؛ برای مقابله با این علائم بسیار خطرناک به میدان بیائید.
👌علامت اول پروژه نفوذ در ایران؛ تصمیم سازی به محوریت مفاهیم اسناد بین المللی -خصوصاً سند ناکارآمد 2030 توسعه پایدار- برای حل مسائل کشور است. افرادی که راه حل مسایل کشور را در پرداختن به راه حل های مطرح در اسناد بین المللی دنبال می کنند؛ یا عامل دشمن هستند و یا غافلانه در پروژه نفوذ فکری دشمن، گرفتار شده اند. یک انسان انقلابی و مومن، تحلیل های دشمن را تکرار نمی کند و به تعبیر دقیقِ قرآن دائماً در وضعیت جهاد کبیر و عدم تبعیت از کافران قرار دارد.
👌علامت دوم پروژه نفوذ در ایران، اعتقاد به ناکارآمدی اسلام در حل مسائل و بی توجهی به راه حل های مطرح در حوزه های علمیه برای حل مسائل کشور است. مهمترین ویژگی یک انسان مؤمن، اعتقاد به جامعیت اسلام و استنطاق از وحی و مقام علمی اهل بیت علیهم السلام برای حل مشکلات است. کسانی که قوه اجتهادی ضعیفی دارند و در رجوع به ادبیات وحی، قدرت استنباط راه حل های دینی را ندارند؛ ناخواسته در پروژه نفوذ دشمن، ایفای نقش می کنند!
👌علامت سوم پروژه نفوذ در ایران: عدم توجه به واگذاری امور کشور به مردم و واگذاری امور به سرمایه داران و شرکت های دولتی متعدد است. امکانات و منابع ایران باید به صورت عادلانه در میان مردم توزیع شود و نباید امکانات کشور -خصوصاً زمین و معادن- را فقط به بخش خصوصی و سرمایه داران زالو صفت واگذار نمود. هر طرحی که منابع ملی را فقط به سرمایه داران واگذار کند؛ پروژه جنگ اقتصادی دشمن را تکمیل می کند و بخش بزرگی از پروژه نفوذ دشمن در ایران است.
👌اعتقاد به استفاده از سند 2030 و اعتقاده به اسلام حداقلی و اسلام آمریکایی و عدم توزیع منابع کشور در میان مردم، علایم اصلی پروژه نفوذ دشمن و مصداق هائی از ضلالت مبین محسوب می شود. (سخنان نامزدهای انتخاباتی و مواضع مسئولین، با این سه شاخص ارزیابی و کارنامه خوانی می شود!)
حجتالاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) - تبیین پرسش های اصلی فقه نفی سبیل / جمعه انتظار ۲۹ دی ۱۴۰۲ / قم
#جهاد_کبیر
#کارشناسی_امید_آفرین_الگوی_پیشرفت
#پروژه_نفوذ
https://eitaa.com/olgou4
⚡️نقصان قواعده ممهده در کفایة الاصول
👌مرحوم میرزایی قمی در کتاب قوانین الاصول، علم اصول فقه را با عبارت : العلم بالقواعد الممهدة لاستنباط الأحكام الشرعية، معرفی می کند. درباره تعریف این عالم بزرگوار چند نکته مهم را مطرح می کنم:
👌نکته اول: قواعد ممهده را نباید به استنباط احکام محدود نمود؛ بلکه استنباط تعاریف شارع نیز، نیازمند قواعد ممهده است. به عنوان مثال: ارایه تعریف از الگوی تعریف شارع از اشیاء، فقاهت در حوزه تعاریف را تسهیل و روشمند می کند. مطابق ادله ای که در "قاعده اصولی بیان مبتنی بر مُکث" ارایه نموده ایم: الگوی تعریف اشیاء در بیان شارع، با الگوی تعریف منطق صوری به محوریت جنس و فصل و ... تفاوت دارد. الگوی تعریف شارع، از اشیاء، نکته محور و به محوریت تبیین یک شئ در فضای تسخیر است. فتأمل جیداً
👌نكته دوم: فهرست پیشنهادی کتاب قوانین از قواعد ممهده و فهرست کتاب کفایة الاصول از قواعد ممهده؛ درباره چگونگی کشف سؤال شارع و بقیه اصول مرتبط با سؤال تقریباً ساکت هستند. با اینکه در روایات روشی، نقطه آغاز و کلید فهم ِ علم شارع، فهم سؤال شارع، معرفی شده است؛ لکن کتب اصولی مشهور درباره این مهم، قواعد اصولی خاصی ارائه نداده اند! البته به صورت طبیعی در دروس خارج فقه و اصول، هر فقیهی به تنقیح محل نزاع و تبیین سوال خود مي پردازد؛ ولی در کتب اصولی و خصوصاً کتاب کفایة الاصول، قواعد ممهده چندانی در حوزه روش تنقیح سوال وجود ندارد. کفایة الاصول را از این حیث فقیر می دانیم.
👌ان شاء الله در جلسات دیگری، به ضعف های مبین کفایة الاصول در تمهید تفقه خواهم پرداخت. (به فضل الهی)
حجتالاسلام علی کشوری (مدیر مدرسه فقهی هدایت) - تبیین مزایای فقه البیان در مقایسه با کتاب اصولی کفایة الاصول - شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - قم
#فقه_البیان
#بیان_مبتنی_بر_تأمل
#فقه_نظام
https://eitaa.com/olgou4
مسجد و اداره جامعه - جلسه هشتم.pdf
18.91M
🗞 پیاده فوری جلسه هشتم از دوره مباحثاتی مسجد و اداره جامعه/ ۱۴۱ صفحه
❓چند نوع برنامه کاربردی برای یک مسجد متصور است؟!
🔈صوت مرتبط با گزارش:
https://eitaa.com/olgou4/5377
🔈صوت هاي دوره:
https://eitaa.com/olgou4/5414
#کالبد_جدید_مساجد_محله
#هفت_پرسش_درباره_مسجد
https://eitaa.com/olgou4
⚡️ارکان ثلاثه مدیریت اسلامی (فقه الامام)
👌سه الگوی کلان برای مدیریت و تفسیر، مسائل مرتبط با انسان، استنباط کرده ایم؛ که مجموعاً تفسیری تکامل یافته از مدیریت امور او را ارایه می دهد. بی توجهی مدیران در همه سطوح، به این الگوهای سه گانه، زندگی انسان را به چالش می کشد. الگوهای کلان مدیریتی در فقه هدایت به شرح زیر است:
👌الگوی اول مدیریت: الگوی تقدیرهای مرتبط با انسان است. در ادبیات شارع محترم، قواعد متعددی برای تغییرات تقدیر مرتبط با انسان تبیین شده است. توجه به الگوی تقدیر شارع، امکانات زندگی انسان را وسیع یا ضیق می کند. مسائلی مانند: ۱- حیات و ممات، ۲- ذلت و عزت، ۳- فقر و غنا و ۴- سعادت و شقاوت، اساس تقدیرهای الهی برای هر انسان محسوب می شوند؛ که قواعد دستیابی به آن توسط شارع محترم، بیان شده است. (در برنامه مدیریتی خود، آموزش و تذکر نسبت به قواعدِ سازنده تقدیر را بگنجانید!)
👌الگوی دوم مدیریت: الگوی تفصیل است. منظور از الگوی تفصیل، مجموعه مسائل مرتبط با افزایش قوه دریافت و فهم انسان است. بی توجهی به الگوی تفصیل، سطح فهم انسان را کاهشی و بالتبع تصمیمات او را ناقص می کند. شارع محترم میان مسائلی مانند: الگوی تغذیه و فهم، الگوی خواب و فهم، الگوی معاشرت و فهم و... ارتباطی را گزارش داده است!
🗞مطالعه بیشتر درباره الگوی تفصیل:
https://eitaa.com/olgou4/4660
👌الگوی سوم مدیریت: الگوی ساخت است. منظور از الگوی ساخت، روش صحیح سخن گفتن با انسان است. گاهی اوقات با وجود متغیرهای الگوی تفصیل در یک انسان، فقدان الگوی ساخت، زندگی او را به چالش می کشد.
🗞مطالعه بیشتر درباره الگوی ساخت:
https://eitaa.com/olgou4/2952
👌برنامه صحیح برای اداره زندگی مردم، بر اساس توجه یا عدم توجه به این سه الگوی کلان ارزیابی می شود. یک امام محله موفق، بر اساس الگوی تقدیر، الگوی تفصیل و الگوی ساخت برنامه ریزی می کند.
حجتالاسلام علی کشوری (مدیر مدرسه فقهی هدایت) - تبیین الگوی مدیریت اسلامی - دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ - قم
#مدیریت_اسلامی
#نظام_سازی
#فقه_الامام
https://eitaa.com/olgou4
⚡️تنقیح سؤال یا کشف سؤال؛ نقطه آغاز تفقه
👌همانطور که قبلاً گفته بودیم: نقطه آغاز تفقه و نیمه اصلی تفقه، کشف و شرح سؤال است. در برخی از موضوعات باید تفقه را از تنقیح و تصحیح سوالات عرف آغاز نمود و در برخی از موارد ديگر: تفقه از کشف سؤال شارع آغاز می شود. بدون توجه به مرحله کشف و شرح سوال، درک صحیحی از تفقه حاصل نمی شود و بالتبع انگیزه افراد برای عمل به حکم کاهش می یابد.
👌به عنوان مثال: سؤال حاکم بر رحم اجاره ای (سؤالی از ناحیه عرف تخصصی)، عقیم بودن مادر است. با استفاده از مراحل تنقیح سوالِ: سؤال رحم اجاره ای حلیت دارد یا خیر؟ را در سؤال آیا برای رفع عقیمی زن راه حل های دیگری غیر از رحم اجاره ای وجود دارد؟ یا خیر؟ منحل می کنیم و با تغییر سؤال، جواب شارع به این سؤال را تبویب می کنیم. فقیهی که قدرت تبدیل سؤال بد به سؤال خوب را نداشته باشد؛ مسیر صحیحی برای دستیابی به جواب شارع را طی نمی کند.
👌 مثال دیگر: کشف سؤال حاکم بر طهارت است. اگر سؤال ما این باشد؛ که طهارت های مورد نیاز برای عبادت کدام هستند؟! به پاسخ غسل و وضو می رسیم و سایر ابعاد طهارت را به مکلف آموزش نمی دهیم! اما اگر سؤال ما این باشیم که سؤال طهارت چیست؟! و طهارت چه مشکلی از زندگی را حل می کند؟! و حوزه های اصلی طهارت چیست؟!؛ حداقل به ده نوع طهارت مطرح در سنت های حنیفیه، فتوای قابل تفاهم و محفوف به علل الشرایع می دهیم.
👌مثال سوم: در فهرست کتاب شرایع الاسلام، سؤال حاکمی مبنی بر چیستی شرایع دین (چیستی اوامر و نواهی شارع) وجود دارد و به همین دلیل مرحوم محقق حلی، یک فهرست خطی از طهارت تا دیات را در پاسخ به این سؤال (در چهار بخش) استنباط کرده اند. در حالیکه با تغییر سؤال یک فقیه و کشف سؤال فرائض خمس، همه کتاب های فقهی، به عنوان پاسخی برای سؤال های حاکم بر فرائض خمس، تصور و تبویب می شوند. (درباره فهرست جدید فقه ذیل سؤالات فرائض خمس در آینده بیشتر توضیح می دهم.)
👌به عنوان مثال دیگر: سؤال حاکم بر استحباب جمع آوری زباله ها در مسجد و غیر مسجد؛ تبیین الگوی مطلوب و ارزان جمع آوری زباله است. در شرایط فعلی به دلیل حکومت الگوی متمرکز جمع آوری زباله و تولید حداکثری زباله توسط کارخانه ها، هزاران میلیارد تومان را صرف جمع آوری و دفن و بازیافت زباله می کنیم! (در الگوی غیر متمرکز مدیریت پسماند؛ توصیه های شارع برای کاهش و جمع آوری و بازیافت زباله را تجمیع کرده ایم. )
👌در همه مسائل فقهی، در ابتدای امر به تنقیح یا کشف سؤال می پردازیم. توجه به روش کشف سؤال (تئوریزه شده در قاعده اصولی: بیان مبتنی بر تأمل)، کارآمدی نظریات و احکام فقهی در حل مسائل جامعه را تبیین می کند. البته در کتاب کفایة الاصول قواعد ممهده چندانی برای کشف و تنقیح سؤال ارائه نشده است.
حجت الاسلام علی کشوری (مدیر مدرسه فقهی هدایت) - جلسه چهاردهم فقه البیان - پنجشنبه ۱۳ رجب ۱۴۴۵ - حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها
#فقه_البیان
#قواعده_ممهده_پایه
#فقه_نظام
https://eitaa.com/olgou4
⚡️گزارشی از فعالیت های دائره تدوین مدرسه هدایت
👌 احتراما ً به اطلاع دوستان گرامی و علاقه مندان به گفتگوهای فقهی نقشه الگوی پیشرفت اسلامی می رساند: که مدرسه فقهی هدایت و شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون (۶ بهمن ۱۴۰۲) ۲۶ جزوه و کتاب (مجموعاً ۳۷۴۲ صفحه) را برای استفاده شیعیان اهلبیت علیهم السلام منتشر کرده است. (تقریباً هر ۱۴ روز، یک محصول) باقیات الصالحات فوق الذکر توسط سه گروه تدوین، تقدیم آستان بی عیب ائمه شیعه علیهم السلام شده است.
👌گروه های تدوین مدرسه هدایت در سال ۱۴۰۱ مجموعاً ۱۳ کتاب و جزوه در قالب ۱۸۸۱ صفحه و در سال ۱۴۰۰ مجموعاً ۱۵ جزوه و کتاب در قالب ۱۱۸۲ صفحه منتشر کرده اند. (به فضل الهی)
👌به امید خدمتگزاری بیشتر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی به آستان بی بدیل اهلبیت علیهم السلام و حل مشکلات انقلاب اسلامی، زندگی خود را ادامه می دهیم و بر عهد خود برای انتشار علم در قالب چرخه چهاربخشی تحریک فکر، استوار خواهیم ماند.
دایره تدوین مدرسه هدایت - جمعه انتظار ۶ بهمن ماه ۱۴۰۲ - قم
#بیان_مبتنی_بر_کم
#مدیریت_مکتوبات
#فقه_نظام
https://eitaa.com/olgou4
⚡️یک پیشنهاد مغتنم به پدر و مادرهای تمدن ساز! / این ۹ پرسش را دائماً از فرزندان خود بپرسید...
👌همانطور که قبلاً گفته شده است: مهمترین خطر برای انسان در آخرالزمان و دوران تمدن معیوب مدرنیته، ذهنیت سکولار و الحادی و التقاطی است. برای ایمنی بخشی به قلب و ذهن کودکان خود دربرابر این مشکل بزرگ، این ۹ پرسش را دائماً از فرزندان خود بپرسید و آنها را در ذهنیت عزیزان خود ملکه و ثبت کنید. طرح این پرسش ها، پوچ بودن اندیشه مدرن برای کودک شما را آشکار می کند و برتری اندیشه دینی را به فرزند شما می چشاند.
👌پرسش اول: امام و الگوی توکیست؟ امام و الگوی آدم، باید چه ویژگی هائی داشته باشد؟! (پاسخ تفصیلی سؤال در فقه الامام مطرح شده است)
👌پرسش دوم: برای حل مشکلات خود از علم ناقص استفاده می کنی؟ یا از علم خطاناپذیر و کامل؟! (پاسخ تفصیلی سؤال در فقه العلم مطرح شده است)
👌پرسش سوم: آیا قواعد سخن گفتن را می دانی؟! قبل از سخن گفتن سکوت طولانی داشته باش! (پاسخ تفصیلی سؤال در فقه البیان مطرح شده است)
👌پرسش چهارم: آیا از عواقب تصمیمات غلط با خبری؟! هیچ تصمیم بدون عاقبتی وجود ندارد. (پاسخ تفصیلی سؤال در فقه العبرة مطرح شده است)
👌پرسش پنجم: شغل خوب و برتر کدام است؟! هر شغلی مناسب و شایسته تو نیست! (پاسخ تفصیلی سؤال در فقه المکاسب مطرح شده است)
👌پرسش ششم: پیشرفت و رشد خودت را بر اساس چه معیاری ارزیابی می کنی؟! معیارهای ارزیابی رشد و پیشرفت آدم کدام است؟! (پاسخ تفصیلی سؤال در فقه الفرقان مطرح شده است)
👌پرسش هفتم: آیا از فوائد نظم با خبری؟! محور اصلی نظم در زندگی چیست؟! (پاسخ تفصیلی سؤال در فقه النظم مطرح شده است)
👌پرسش هشتم: آیا با فواید پاکسازی و طهارت و نظافت آشنا هستی؟! طهارت از چه چیزهایی و در چه حوزه هایی لازم است؟! (پاسخ تفصیلی سؤال در فقه التزکیه مطرح شده است)
👌پرسش مهم: آیا دشمن خود و روش های دشمنی او را می شناسی؟! عاقبت لبخند زدن و اعتماد کردن به دشمن چیست؟ (پاسخ تفصیلی سؤال در فقه نفی سبیل مطرح شده است)
👌توصیه بسیار مهم: علم پدیده ای ناپایدار و فرّار است. برای تثبیت این پرسش ها در قلب و ذهن کودکان خود، از چهار روش ۱- خبر، ۲- گفتگو، ۳- کتابت و ۴- نمونه سازی و عمل استفاده کنید.
حجتالاسلام علی کشوری (مدیر مدرسه فقهی هدایت) - تبیین بسته فقهی اجتهاد برای کودکان در جمع برخی از طلاب مدرسه هدایت - جمعه انتظار ۶ بهمن ۱۴۰۲ - قم مبارک
#اجتهاد_برای_کودکان
#پرسشهای_رشده_دهنده
#آموزش_و_پرورش_آینده
https://eitaa.com/olgou4
⚡️به فضل الهی: سلسله جلسات تبیین: قواعد اصولی فقه البیان از روز یکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ (صبح ها از ساعت ۶:۳۰) آغاز می گردد.
🗞پیشخوان نشست:
https://eitaa.com/olgou4/5936
❓پرسش های اصلی دوره جدید فقه البیان:
۱_ معرفی انتقادات به اصول فقه موجود
۲_ در محضر چه کسی هستیم؟(بیان ویژگی های بیان شارع محترم)
۳_ کلید فهم بیان شارع کدام است؟(بیان مبتنی بر تأمل)
۴_ بررسی الگوی تبیین جواب در بیان شارع (بیان مبتنی بر مُکث)
۵_ چگونه ارزش جواب های شارع را واضح کنیم؟(بیان مبتنی بر مقایسه)
۶_ چگونه سوال و جواب شارع را تعمیق کنیم؟ (بیان مبتنی بر رفق، بیان مبتنی برمنزلت، بیان مبتنی بر انفتاح، بیان مبتنی بر کَمِّیت)
۷_ شرح مفهوم معاریض کلام در بیان شارع محترم
۸_ مراحل مدارا با ظرفیت های مختلف جاهل(بیان مبتنی بر ظرفیت)
#فقه_البیان
#اصول_فقه
#فقه_نظام
https://eitaa.com/olgou4
فيه البيان -جلسه اول - ۸ بهمن ۱۴۰۲.mp3
20.79M
🎙جلسه اول فقه البیان - یکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲- قم / ۵۷ دقیقه
❓چرا به ارتقای قواعد ممهده استنباط نیازمندیم؟
❓معرفی ۸ پرسش مرتبط با ارتقای قواعده کننده (چشم انداز دوره بحثی)
❓کشف بیشتر عقلانیت شارع؛ دغدغه اصلی فقه البیان
#فقه_البیان
#اصول_فقه
#فقه_نظام
https://eitaa.com/olgou4
⚡️کارگاه دو روزه: طبقه بندی جدید دانش (در مقایسه با طبقه بندی بیکنی از علم) روز جمعه و شنبه (۱۳ و ۱۴ بهمن) در شهر قم و با حضور دانشجویان نخبه دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار می گردد. (به فضل الهی)
🗞پیشخوان مختصر:
https://eitaa.com/olgou4/5713
🗞پیشخوان تفصیلی:
https://eitaa.com/olgou4/5557
🗞پیشخوان صوتی (۴۶ دقیقه):
https://eitaa.com/olgou4/6026
❓پرسش های اصلی دوره:
۱- مقدمه: دلیل برگزاری این دوره بحثی
۲- مزیت های روش تحقیق فقهی کدام است؟
۳- ساختار طبقه بندی جدید دانش کدام است؟
۴- معرفی ده نظریه فقهی مشهور در نقشه الگوی پیشرفت
#طبقه_بندی_جدید_دانش
#نظام_سازی
#مدرسه_تمدنی_هدایت
https://eitaa.com/olgou4
⚡️به فضل الهی: نشست تخصصی: علامت شناسی پروژه نفوذ در ایران روز پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ در شهر محلات برگزار می گردد.
🗞پیشخوان نشست:
https://eitaa.com/olgou4/6095
#جهاد_کبیر
#کارشناسی_امید_آفرین_الگوی_پیشرفت
#پروژه_نفوذ
https://eitaa.com/olgou4
فقه البیان- جلسه دوم ۹ بهمن ۱۴۰۲.mp3
16.78M
🎙جلسه دوم فقه البیان - دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲- قم / ۳۴ دقیقه
❓زبان شارع از حیث وضع کلمات تأسیسی است.
❓وضع کلمات شارع با قید معانی جامع انجام شده است.
#فقه_البیان
#اصول_فقه
#فقه_نظام
https://eitaa.com/olgou4
فقه البیان - جلسه سوم ۱۰ بهمن ۱۴۰۲.mp3
20.6M
🎙جلسه سوم فقه البیان - سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲- قم / ۵۷ دقیقه
❓دلالت جوامع الکلام بر معانی متعدد از باب استعمال لفظ در اکثر از معنای واحد نیست!
❓در فقه البیان ۷ الگوی دلالی برای دلالت جوامع الکلام بر معانی متعدد تصویر شده است!
#فقه_البیان
#اصول_فقه
#فقه_نظام
https://eitaa.com/olgou4
جلسه اول فقه البیان. قم. ۸ بهمن ۱۴۰۲. .pdf
1.15M
🗞 متن جلسه اول فقه البیان - یکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲- قم / ۲۸ صفحه
❓چرا به ارتقای قواعد ممهده استنباط نیازمندیم؟
❓معرفی ۸ پرسش مرتبط با ارتقای قواعده کننده (چشم انداز دوره بحثی)
❓کشف بیشتر عقلانیت شارع؛ دغدغه اصلی فقه البیان
🎙صوت جلسه:
https://eitaa.com/olgou4/6139
#فقه_البیان
#اصول_فقه
#فقه_نظام
https://eitaa.com/olgou4
فقه البیان - جلسه چهارم ۱۱ بهمن ۱۴۰۲.mp3
20.09M
🎙جلسه چهارم فقه البیان - چهار شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲- قم / ۴۱ دقیقه
❓چرا بحث مصالح و مفاسد در علم اصول ناقص مطرح شده است؟
❓فایده اصلی طبقه بندی و دسته بندی مصالح و مفاسد حاکم بر احکام چیست؟
#فقه_البیان
#اصول_فقه
#فقه_نظام
https://eitaa.com/olgou4