eitaa logo
الگوی پیشرفت اسلامی
12.1هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
136 ویدیو
237 فایل
✍آشنایی با نظریات فقهی مطرح در نقشه الگوی پیشرفت اسلامی آئین نامه نشست ها: 🤝 رادیو الگو: @radioolgou کتابخانه مدرسه هدایت @ketab_olgou مخزن صوت مدرسه هدایت @sound_olgou
مشاهده در ایتا
دانلود
⚡️نشست های آتی الگوی پیشرفت اسلامی بسم الله الرَّحمن الرَّحیم نشست های تخصصی الگوی پیشرفت اسلامی در روزهای آتی در شهرهای کاشان ( دوشنبه -۱۹ آذر ۱۳۹۷) و تبریز (چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷) و کرج (یک شنبه -۲۵ آذر ۱۳۹۷) و اصفهان (دوشنبه- ۲۶ آذر ۱۳۹۷) برگزار می شود. دائره نشست ها- ۱۶ آذر ۱۳۹۷- قم @olgou4
👌 دیدار و گفتگوی صمیمی و فنی (۲۰۰ دقیقه) درباره نظریه مدرسه اقامه با مدیران و برخی اساتید مدارس حوزه علمیه البرز/ ۱۱ آذر ۱۳۹۷ #گفتگو_مناسک_دارد #نظریه_مدرسه_اقامه #توسعه_محرومیت_زاست #الگوی_پیشرفت_اسلامی @olgou4
⚡️۲۳ دی ماه ۱۳۹۷ موعد انتشار ۴ دوره مباحثاتی بسم الله الرَّحمن الرَّحیم به فضل الهی در روز ۲۳ دی ماه ۱۳۹۷ چهار دوره تفصیلی ۱- فقه العلم ۲- فقه البیان ۳- آموزش و پرورش آینده و ۴- روش تدبر بر اساس ضوابط جدید دائره تدوین منتشر می گردد. شایان ذکر است که بر اساس ضوابط جدید، دوره های مباحثاتی شامل پیوست رجالی بر مبنای وثوق صدور به معنای تکاملی است. در مبنای "وثوق صدور به معنای تکاملی"، ایفای نقش حدیث در فرآیند هدایت به عنوان لغت افتتاح در لفظ صدور اخذ شده است. دائره تدوین- ۱۶ آذر ۱۳۹۷- قم @olgou4
⚡️فقاهت یعنی بررسی یک موضوع در پنج مرحله تفکر 👌 یک فقیه باید قدرت بررسی یک موضوع در پنج سطح را داشته باشد. اساسا فقاهت به معنای استنباط قواعد و اصول مورد نیاز برای تحریک فکر در مراحل پنج گانه تفکر است. 👌به عنوان مثال یک فقیه باید بتواند درباره مفهوم خانواده در مخاطب خود تأمل ایجاد کند. همچنین فقیه باید درباره مفهوم خانواده در مخاطب خود قدرت ایجاد تعقل و تدبر و تجرب و تفقه را داشته باشد. 👌البته قبل از آن فقیه باید بر اساس قواعد تشخیص ظرفیت، تشخیص دهد که مخاطب در چه درجه ظرفیتی قرار دارد... حجت الاسلام علی کشوری- سیزدهمین جلسه تبیین نظریه مدرسه اقامه- ۱۶ آذر ۱۳۹۷- قم @olgou4
👌 کاشان میزبان نشست تخصصی تبیین نظریه مدرسه اقامه... #نظریه_مدرسه_اقامه #الگوی_پیشرفت_اسلامی @olgou4
⚡️ برگزاری جلسه تولد نظریه برای نظریه رجالی وثوق صدور به معنای تکاملی بسم الله الرحمن الرحیم احتراما به اطلاع طلاب مدرسه اقامه می رساند که نشست تخصصی "تولد نظریه" رجالی وثوق صدور به معنای تکاملی به زودی در یکی از مدارس حوزه علمیه تهران برگزار می شود. شایان ذکر است که در نظریه وثوق صدور به معنای تکاملی لغت افتتاح برای فهم صدور، ایفای نقش در فرآیند و ساختار هدایت تعریف شده است. دائره پژوهش- ۱۸ آذر ۱۳۹۷-قم @olgou4
⚡️⚡️زبان شارع، زبان انحلال ظرفیت های متفاوت در جهت واحد است 👌در آینده وقتی بنده فرصت داشتم تا راجع به زبان شارع در علم اصول بحث کنم، توضیح خواهم داد که زبان شارع، نه زبان امضاء و نه زبان تأسیس نیست؛ بلکه زبان شارع، «زبانِ انحلال» است. یعنی چه؟ یعنی شارع مقدس ظرفیت‌های متفاوت را در یک جهت واحد -که ما از آن جهتِ واحد به توحید تعبیر می‌کنیم- منحل می‌کند. 👌از جمله علامت‌های فقیه این است که می‌تواند بحث را با ظرفیت‌های مختلف آغاز کند؛ یعنی می‌تواند نقطه شروع بحث خود را در عمق‌های مختلف و راجع به ظرفیت‌های مختلف طراحی و برنامه‌ریزی کند. حجت الاسلام علی کشوری- تبیین برنامه‌ریزی از نگاه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت / دانشگاه صنعتی شریف / مباحث دوران تحلیل ذهنی / جلسه ۷/ ۹ آبان ۱۳۹۵ @olgou4
👌 نشست تخصصی تبیین نظریه مدرسه اقامه در جمع مدیران پژوهشی حوزه علمیه کاشان برگزار گردید/ دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ #الگوی_پیشرفت_اسلامی #توسعه_محرومیت_زاست #نظریه_مدرسه_اقامه @olgou4
⚡️ خانه را در قالب آپارتمان بسازیم یا در قالب محله؟ 👌خانه را در قالب آپارتمان بسازیم یا اینکه خانه را در قالب محله طراحی نماییم؟! طرح و بررسی این پرسش در حوزه های علمیه ضروری است. 👌اگر خانه را در قالب آپارتمان بسازیم؛ حریم خصوصی محدود می شود و روابط انسانی به چالش کشیده می شود. حریم خصوصی زیر ساخت احکام مهمی مانند حیا و رعایت حق الناس و... است. 👌چرا در حوزه علمیه راجع به استلزامات اجرای احکام مباحثه و گفتگو نمی شود؟ وقتی به دنبال تقویت نهاد خانواده و رعایت حق الناس و حیا هستیم؛ قطعا این معنا را در آپارتمان نمی توانیم به نحو تام محقق کنیم! 👌مسئله مسکن و نحوه طراحی و ساخت آن در عصر فعلی به ضلالت و بدعت مبتلا شده است؛ البته در دهها مسئله دیگر مانند حوزه پزشکی، مدیریت شهری و.... به بدعت و ضلالت مبتلا شده ایم.... حجت الاسلام علی کشوری- نشست تخصصی تبیین نظریه مدرسه هدایت در جمع مدیران پژوهشی مدارس علمیه شهرستان های کاشان، آران و بیدگل، نطنز و نراق  - ۱۹ آذر ۱۳۹۷ @olgou4
⚡️گزارش تصویری خبرگزاری حوزه از نشست های تخصصی تبیین نظریه مدرسه اقامه در حوزه علمیه کاشان/ دو شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ http://hawzahnews.com/mobile/mobiledetail/Photo/471535/76 @olgou4
⚡️۴ سؤال اول نظریه مدرسه اقامه کدام است؟ 👌 سؤال اول در نظریه مدرسه اقامه بررسی تفاوت های تبلیغ دین و اقامه دین است؟! اگر سخن از اقامه دین گفتیم و آن را متفاوت با تبلیغ دین به شکل فعلی دانستیم؛ در گام دوم سخن از "شکل اقامه دین" هم موضوعیت می یابد. 👌به صورت طبیعی کسی که قائل به اقامه دین است به استنباط "شکل اقامه" هم می پردازد. بر اساس دیدگاه استظهاری و فقهی نقشه الگوی پیشرفت اسلامی؛ "شکل اقامه" شامل ۴ بخشِ ۱- مدیریت خبر ۲- مدیریت تضارب ۳- مدیریت کتابت و ۴- مدیریت نمونه سازی است. در مجموع این چهار موضوع به "تحریک وعاء فکر مخاطب" مدد می رساند. 👌البته بعد از تبیین "شکل اقامه" دو پرسش دیگر شامل ۱- تاثیر زمان و مکان بر اقامه دین؟ و ۲- بررسی میزان توانائی و کفایت قواعد فعلی اجتهاد مانند قواعد لفظیه در استنباط مسائل مرتبط با اقامه؟ سؤال های بعدی محسوب می شوند.... حجت الاسلام علی کشوری- نشست تخصصی تبیین نظریه مدرسه اقامه در جمع مدیران پژوهشی مدارس علمیه شهرستان های کاشان، آران و بیدگل، نطنز و نراق  - ۱۹ آذر ۱۳۹۷ @olgou4
⚡️ مراحل پنج گانه اعتبار سنجی یک حدیث... 👌برای بررسی وثوق صدوری یک روایت به معنای تکاملی به ترتیب پنج مرحله زیر را طی می کنیم. 👌بررسی مصدر روایت برای دستیابی به مجوز بررسی، اولین گام است. در گام دوم معنای سند را بررسی می کنیم. آیا سند با محوریت خبر به معنای عرفی و جامعه شناسی معنا می شود؟ و یا اینکه سند بخشی از ساختار گسترش هدایت با مدیریت امام علیه السلام است؟ 👌در گام سوم به بررسی ساختار اتکاء به اشراف به صورت استظهاری و فقهی و متناسب با شرایط مخاطبین می پردازیم. در گام چهارم بخشی از ساختار هدایت؛ که در شرایط زمانی و مکانی فقیه مورد خدشه قرار گرفته است را بحث می کنیم و در گام آخر چگونگی استفاده از حدیث در ساختار ذکر شده در محور چهارم را تشریح می کنیم. حجت الاسلام علی کشوری- نشست بررسی اعتبار و معنای حدیث "أَنَّكُمْ لَنْ تَعْرِفُوا الرُّشْدَ حَتَّى تَعْرِفُوا الَّذِي تَرَكَهُ" - قم ۲۰ آذر ۱۳۹۷ @olgou4