⚡️ چند سؤال مهم در علم نجوم و کیهان شناسی / ۴۰ دسته پرسش نجومی را با روش فقهی بررسی و تبیین کرده ایم!
👌در علم نجوم و کیهان شناسی فقهی مجموعه ای از سؤالات بسیار مهم درباره هندسه کلی خلقت را مطرح و پاسخ آن را از علم خطاناپذیر وحی استنطاق نموده ایم. بسیاری از این سؤالات از نظر گالیله، کوپرنیک، بطلمیوس، ابوريحان، ناسا و... مخفی مانده و یا به صورت غلط و ناقص بررسی شده اند.
👌پرسش اول: خداوند چند مکان خلق کرده است؟! ( پرسش های فرعی مرتبط: ۱- آیا خداوند گزارشی از مکان های مخلوق در اختیار بشر قرار داده است؟!، ۲- آیا اساساً با ابزارهای محدود فعلی امکان تصویر برداری از هندسه کلان خلقت و یا تصویر برداری از بخشی از مکان های مخلوق امکان دارد؟! آیا تصاویر فعلی از زمین واقعاً عکس هستند؟! )
👌پرسش دوم: آیا خداوند ویژگی مکان های مخلوق خود را برای ما بیان کرده است؟! (پرسش های فرعی مرتبط: ۱- آیا بشر می تواند ویژگی های اصلی مکان های مخلوق و مسیرهای اتصال مکان های مخلوق و اندازه مکان های مخلوق را به ما گزارش دهد؟!، ۲- ارتباط میان مکان های مخلوق به محوریت چه موضوعی است؟!، ۳- آیا همه مکان های مخلوق به صورت همزمان خلق شده اند؟! دلیل خلقت تدریجی عوالم چیست؟!
👌پرسش سوم: ویژگیهای مشترك مکان های مخلوق کدام است؟! ( پرسش های فرعی مرتبط: ۱- آیا در همه مکان ها مخلوق، خاک وجود دارد؟! + «بيان تقسیمات خاک»، ۲- آیا در همه مکان های مخلوق، هواء وجود دارد؟! + «بيان تقسیمات هواء»، ۳- آیا در همه مکان های مخلوق، آتش وجود دارد؟! + «بيان تقسیمات آتش»، ۴- آیا در همه مکان های مخلوق، آب وجود دارد؟! + «بيان تقسيمات آب»)
👌پرسش چهارم: ویژگی های اختصاصی مکان های مخلوق -خصوصاً ویژگی های زمین- کدام هستند؟! (پرسش های فرعی مرتبط: ۱- خداوند چه توصیفی از شرق و غرب زمین ارایه داده است؟! از نظر امیرالمؤمنین علی علیه السلام -که باب علم نبی صلی اللّه علیه و آله هستند- فاصله مشرق تا مغرب زمین چه مقدار است؟!، ۲- آیا با مفهوم درجه بندی مشرق و مغرب آشنا هستید؟! مشرق و مغرب چند درجه و چند قسمت است؟! معیار درجه بندی مشرق و مغرب چیست؟!، ۳- آثار درجه بندی مشرق و مغرب چیست؟! و به وسیله آن چه مسائلی تحلیل می شود؟!، ۴- ویژگی های اصلی شمال و جنوب چیست؟! شمال و جنوب زمین چه اثری در سبک زندگی دارد؟! + شرح مفهوم سدس طبیعی، ۵- غِلظ زمین اول چه قدر است؟! و خداوند چه مخلوقاتی را درون زمین اول خلق کرده است؟!)
👌پرسش پنجم: ویژگی های اختصاصی مکان های مخلوق - خصوصا ویژگی آسمان- اول کدام هستند؟! (پرسش های فرعی: ۱- بر اساس مفاهیمِ سوره مصابیح و دعای سمات و سایر آیات و روایات، خداوند چند نوع ستاره خلق کرده است؟!، ۲- معنا، کارکرد و ویژگی اصلی فَلَک طبق آیات قرآن چیست؟! (آیه ۳۳ از انبیاء و آیه ۴۰ از یاسین)، ۳- معنا، کارکرد و یژگی اصلی برج های آسمان در آیات قرآن چیست؟! (آیه ۱ از بروج، آیه ۱۶ از حجر، آیه ۶۱ از فرقان)، ۴- اَمْر آسمان اول چیست؟! و چه تفاوتی با امر آسمانهای دیگر دارد؟!، ۵- خداوند چه مخلوقاتی را در آسمان اول خلق کرده است؟!، ۶- آیا خروج از آسمان اول برای اهل زمین و اهل آسمان اول امکان دارد؟!)
👌 جمع بندی بحث: در اَبَرْ نظریه فقهی کُرسی ۴۰ دسته پرسش درباره هندسه کلی عالَم مطرح شده است! ۱۰ دسته پرسش درباره عالم انوار، ۱۰ دسته پرسش درباره عالم عرش و ۲۰ دسته پرسش درباره عالم کرسی پرسیده ایم! در گزارش های ناسا، کوپرنیک، گالیله، بطلمیوس، ابوریحان و... پاسخی برای این سؤالات وجود ندارد و یا به صورت اولیه و بسیار ناقص به آنها پرداخته شده است. دانش نجوم و پرسش های مرتبط با آن را با روش فقهی بررسی می کنیم. / ادامه دارد...
حجتالاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) - بررسی پرسش های نظریه فقهی کرسی - ۳ جمادی الثانی ۱۴۴۶ (روز شهادت فاطمه زهراء سلام الله علیها)- پنجشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۳ - قم
#نظریه_فقهی_کرسی
#نجوم_فقهی
#نقد_بطلمیوس_و_کپرنیک
https://eitaa.com/olgou4
🎙موضوعات معقول کارشناسی - امشب (پنجشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۳) - ساعت ۸
https://virasty.com/Islam1357/1733410124253857261
#تصمیم_سازی
#نقاط_آغاز_تفاهم
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
https://eitaa.com/olgou4
🎙موضوعات معقول کارشناسی - جلسه ۳ امشب (شنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۳) - ساعت ۸
https://virasty.com/Islam1357/1733563897767394842
#تصمیم_سازی
#نقاط_آغاز_تفاهم
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
https://eitaa.com/olgou4
🎙موضوعات معقول کارشناسی -جلسه ۴ امشب (یکشنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۳) - ساعت ۸
https://virasty.com/Islam1357/1733654203206814489
#تصمیم_سازی
#نقاط_آغاز_تفاهم
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
https://eitaa.com/olgou4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚡️گزارش نسبتاً خوب صدا و سیما درباره پیشگیری از بیماری های کلیوی و مجاری ادراری / خبر ساعت ۱۴ روز شنبه (۱۷ آذر ۱۴۰۳)
❓پزشکان محترم در این گزارش توصیه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم مبنی بر کراهت حبس بول و ختنه به موقع در پیشگیری از بیماری های کلیوی و مجاری ادراری را تکرار کرده اند.
❓ورود پزشکان کشور به عرصه پیشگیری از بیماری های کلیوی و مجاری ادراری را ارج می نهیم! (البته برخي توصيه هاي اين گزارش از نظر کارگروه سلامت ما درست نیست!)
✅ اطلاعیه نشست مهم طبیب مشاور کلیه و مجاری ادراری در اصفهان:
https://eitaa.com/olgou4/7169
#طبیب_مشاور
#طبیب_مشاور_کلیه_و_مجاری_ادراری
#پیشگیری_ساختاری_از_بیماری
https://eitaa.com/olgou4
⚡️برخی اصطلاحات مهم تمدن اسلامی
#احیای_موات
#مدیریت_شهری_محله_محور
#مقررات_فقهی_ساختمان
#پیشگیری_ساختاری_از_بیماری
#تغییر_کتب_درسی
#بودجه_ریزی_بالسویه
#مشاغل_برتر
#بازارهای_رایگان
#عمومی_شدن_تجارت
#مناطق_جغرافیائی_ظهور
#مسجد_و_اداره_جامعه
#مس_جن
#روایت_صحیح_میراث_فرهنگی
#فقه_البیان
#طیبات
#جدول_فقهی_تسخیر
#ساعات_تنزیل
#نقشه_جامع_تمدن_اسلامی
#موضوعات_معقول_کارشناسی
https://eitaa.com/olgou4
⚡️دهمین جلسه درسنامه روش تحقیق
❓فردا صبح ساعت ۱۰ : دهمین جلسه درسنامه روش تحقیق در قم با موضوعِ تحلیل تبیان های فعلی شارع محترم برگزار می گردد. (به فضل الهی)
#درسنامه_روش_تحقیق
#فقه_البیان
https://eitaa.com/olgou4
درسنامهروشتحقMp3Cutter1موزیک.mp3
51.68M
🎙 صوت مباحث درسنامه روش تحقیق - جلسه دهم- سه شنبه - ۲۰ آذر ۱۴۰۳ - قم
❓ تعریف غلط از فعل کدام است؟!
❓طبقه بندی افعال بر اساس میزان اهمیت حرکت ها (آغاز تأمل در تبیان های فعلی شارع)
❓اشاره به برخی تحریفات فعلی مهم
#درسنامه_روش_تحقیق
#روش_تحقیق
#تقسیمات_تبیان
https://eitaa.com/olgou4
⚡️درسنامه روش تحقیق (آشنایی اولیه با فقه البیان)
👌صوت جلسات روش تحقیق از جلسه اول تا جلسه دوازدهم. دوره اول جلسات روش تحقیق شامل دوازدهم جلسه بحثی است. (به فضل الهی)
روش تحقیق جلسه اول + کتاب مرتبط
https://eitaa.com/olgou4/6994
https://eitaa.com/olgou4/7202
روش تحقیق جلسه دوم
https://eitaa.com/olgou4/7015
روش تحقیق جلسه سوم
https://eitaa.com/olgou4/7037
روش تحقیق جلسه چهارم
https://eitaa.com/olgou4/7052
روش تحقیق جلسه پنجم
https://eitaa.com/olgou4/7071
روش تحقیق جلسه ششم
https://eitaa.com/olgou4/7102
روش تحقیق جلسه هفتم
https://eitaa.com/olgou4/7124
روش تحقیق جلسه هشتم
https://eitaa.com/olgou4/7139
روش تحقیق جلسه نهم
https://eitaa.com/olgou4/7163
روش تحقیق جلسه دهم
https://eitaa.com/olgou4/7198
روش تحقیق جلسه یازدهم
https://eitaa.com/olgou4/7212
روش تحقیق جلسه دوازدهم (جلسه آخر)
https://eitaa.com/olgou4/7236
#درسنامه_روش_تحقیق
#روش_تحقیق
#تقسیمات_تبیان
https://eitaa.com/olgou4
درسنامه روش تحقیق. جلسه اول. ویرایش دوم..pdf
5.87M
📚 ویرایش دوم گزارش مکتوب مباحث درسنامه روش تحقیق - جلسه اول - ۱۵۲ صفحه - با استناد به ۱۹۱ آیه و روایت
❓سه پرسش درباره روش مطالعه و روش تحقیق بر اساس آیات و روایات
❓پرسش اول: دایره توصیف و تبیین شارع شامل چه مواردی می شود؟!
❓پرسش دوم: شارع چند نوع انباء و تبیین در اختیار بشر قرار داده است؟!
❓پرسش سوم: مانع اصلی دسترسی به تبیان های شارع کدام است؟!
🎙صوت مرتبط با کتاب:
https://eitaa.com/olgou4/6994
#درسنامه_روش_تحقیق
#روش_تحقیق
#تقسیمات_تبیان
https://eitaa.com/olgou4
🎙ایران قوی و مقتدر - امشب ( پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۳) - ساعت ۸
https://virasty.com/Islam1357/1733995133513418771
❓ بازخوانی اصطلاحات مرتبط با ایران قوی و مقتدر:
https://eitaa.com/olgou4/7195
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#موضوعات_معقول_کارشناسی
https://eitaa.com/olgou4
⚡️تبیان های فعلی شارع، توصیفی جدید از تغییرات جهان را ارائه داده اند./ تبیان های فعلی را با قوانین ترمودینامیک و قوانین نیوتن و سایر گزارش های پوزیتویستی مقایسه می کنیم!
👌 مکرراً گفته ایم: در انبئات و تبیان های فعلی شارع، یک گزارش کامل از تغییرات و حرکات عالم و عوامل مؤثر بر این تغییرات و حرکات وجود دارد. طبقه بندی و فهم افعال به معنای ارائه گزارش از چگونگی وقوع تغییرات و حرکات در همه بخش های عالم است. گزارش های علمی شارع از تغییرات عالم را با قوانین ترمودینامیک و قوانین نیوتن، تغییرات سلولی، تغییرات محیط زیستی و اقلیمی و سایر گزارش های ناقص و معیوب پوزیتویستی از تغییرات جهان مقایسه می کنیم.
👌 در بخش اول معرفی انبائات و تبیان های فعلی شارع، "تبیان های فعلی مرتبط با ساخت و ایجاد عالم" را شرح می دهیم. این بخش از تبیان های فعلی شارع، شامل شرح ۴۰ فعل مرتبط با ساخت و ایجاد عالم است. شرح فعل های مانند: ۱- خلق الماء، ۲- خلق الریح، ۳- خلق الزبد، ۴- خلق النار، ۵- خلق السما، ٦- يطوی الارض، ۷- نطوی السماء ٨- دحی الارض، ٩- رفع السماء، ١٠- فتق الارض، ١١- فتق السماء ، ١٢- ينبت النبات، ١٣- ينزل المطر و.... به فهم دقيق حركات و تغيير ات اصلي عالم منتهی می شود.
👌 در بخش دوم "معرفی انبائات و تبیان های فعلی شارع"، افعال و حرکات مرتبط با "موجودات اصلی عالم" را شرح می دهیم. این بخش از تبیان های فعلی شارع، شامل شرح افعال ملائكه، أفعال جن و افعال انسان است. در بخش شرح افعال ملائکه، حدود ۲۰ فعل از افعال ملائکه مانند: ۱- احصاء اعمال، ۲- حفاظت از انسان، ۳- توزیع رزق، ۴- الهام علم، ۵- تنزل امر و... را شرح می دهیم. در بخش شرح افعال جن، حدود ۲۰ فعل از افعال جن مانند: ۱- یوسوس، ۲- یوحون، ۳- مَس، ۴- اَخذ، ۵- تمثل و... را شرح می دهیم. در بخش شرح افعال انسان همه افعال انسان به تفکیک اجزای انسان را شرح می دهیم. ۱- شرح افعال قلب، ۲- شرح افعال مغز و اعصاب، ۳- شرح افعال کلیه، ۴- شرح افعال کبد، ۵- شرح افعال استخوان، ۶- شرح افعال پوست و مو، ۷- شرح افعال معده و روده و... بخشی از تبیان های فعلی شارع درباره انسان است.
👌در بخش سوم "معرفی انبائات و تبیان های فعلی شارع"، افعال و حرکات "سایر موجودات عالم" مانند: ۱- افعال طیور، ۲- افعال حیوانات، ۳- افعال گیاهان، ۴- افعال اشجار، ۵- افعال ریاحین و... را شرح می دهیم. جدول فقهی تسخیر در قالب ۱۹ گروه، تغییرات و حرکات موجودات عالم را به صورت اجمالی تشریح کرده است.
👌ساخت تمدن نوین اسلامی، یک پدیده زیربنایی و بسیار پیچیده در جهان است. بخشی از فرآیند ساخت این تمدن عظیم الشأن وابسته به ارائه یک تفسیر عمیق و کامل از تغییرات جهان است. مدرسه فقهی هدایت، شرح و توصیف جدیدی از نظام تغییرات عالم را در اختیار دانشگاه های دنیا و همه نخبگان جهان قرار داده است. شرح تغییرات جهان بر اساس تبیان های فعلی شارع را با تبیین های پوزیتویستی از تغییرات مقایسه خواهیم کرد. فتأمل
حجتالاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) - تبیان های فعلی شارع چه می گویند؟! - پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۳ - قم
#فقه_البیان
#تقسیمات_تبیان
#تبیان_فعلی
https://eitaa.com/olgou4
روشتحقیقموزیک1.mp3
36.97M
🎙 صوت مباحث درسنامه روش تحقیق - جلسه یازدهم- سه شنبه - ۲۷ آذر ۱۴۰۳ - قم
❓ تعریف غلط از حرف کدام است؟!
❓کارکرد محاسبه و کارکرد معرفی ربوبیت؛ دو نوع از تبیان های حرفی شارع (تبيان حروف هجاء) محسوب میشوند...
❓تأملاتی در معنای حرف در جمله
#درسنامه_روش_تحقیق
#روش_تحقیق
#تقسیمات_تبیان
https://eitaa.com/olgou4
⚡️مقدمه ای درباره تبیان های حرفی شارع محترم!
👌 کتاب خداوند و روایات از طریق سه نوع، انباء اسمی، انباء فعلی و انباء حرفی همه اشیاء را تبیان کرده اند. در جلسه امروز درباره تبیان های حرفی شارع نکاتی را مطرح می کنیم:
👌 نکته اول: "تبیان های حرفی"، مغفول ترین نوع از تبیان های ثلاثه شارع محترم محسوب می شوند. علت اصلی این غفلتِ خسارت آفرین، تدریس "عربی اعوجاج یافته" و سکوت علم نحو درباره "معنای حروف مُعجم" و ارایه تعریف ناقص توسط سیبویه و امثالهم از معنای حروف در جمله است. ارایه سخنان مخدوش از معنای حروف توسط برخی از فِرَق صوفیه و فرقه حروفیه بر مظلومیت تاریخی این نوع از تبیان های شارع افزود است و بشر امروز از علم متراکم مطرح در حروف محروم گشته است!
👌نكته دوم: یکی از کاربردهای تبیانی حرف در آیات و روایات، کاربرد محاسبه و ارزیابی بر اساس حرف است. محاسبه ثواب و عقاب در بسیاری از موارد حرف محور است. (مانند: بکل حرف مأئة حسنة) یکی دیگر از مصادیق تبیان محاسبه ای حروف، محاسبه دیه در ضربه مغزی عمدی و قطع عمدی زبان بر اساس میزان تکلم حروف معجم است. (مانند: یُعطي الدیة بِقَدْر ما يُفصح منها ) محاسبه زمان وقوع حوادث مهم بر اساس حروف مقطعه قرآن از مصادیق بسیار مهم تبیان محاسبه ای از منظر آیات و روایات محسوب می شود. (مانند: اذ عددتها من غیر تکرار) فتأمل
👌نکته سوم: یکی دیگر از تبیان های حرفی شارع، تبیان ربوبیت الهی در قالب حرف است. "معرفی حرف محور" شارع از ربوبیت خداوند در قالب حروف مُعجم، حروف مقطعه، حروف ابجد و... ارائه شده است. به عنوان مثال اول: شارع محترم در قالب حرف الف، مفهوم آلاء الله، در قالب حرف ب، مفهوم بهجت الهی از مردم، در قالب حرف ت، مفهوم تمام الامر بالقائم و شکست جریان باطل و در قالب حرف ث، ثواب الهی برای اعمال صالح را تبيان نموده است. (امام رضا علیه السلام/ معانی الاخبار) به عنوان مثال دیگر: شارع محترم در قالب حرف مقطعه ص، چشمه صاد، در قالب حرف مقطعه ق، کوه های محیطی قاف، در قالب حرف مقطعه ن، نهر جامد مُوَلّد قلم، در قالب حروف مقطعه طٰه، اسمی از اسمهای نبی خاتم (یا طالب الحق و الهادی الیه) و در قالب حروف مقطعه یٰس، اسم دیگری از اسمهای نبی خاتم (یا ایها السامع للوحی) را تبیان کرده است. (امام صادق علیهالسلام / معانی الاخبار) مثال آخر: شارع محترم در قالب حروف ابجد، مسیر صحیح زندگی را ترسیم کرده است. در قالب گروه حروف ابجد، خداوند معرفی شده است. در قالب گروه حروف هَوَّز، عاقبت بسیار سوء گناهان (جهنم) و در قالب گروه حرفی حُطّی، مسیر نجات از گناهان موبقه، تبیان شده است. دایره ابجد، علوم پایه شارع برای زندگی را تبیان کرده است. (امیرالمؤمنين عليه السلام/ معانی الاخبار)
👌نکته چهارم: فقه البیان، تبیان حرف های مطرح در جمله، مانند: الی، من، فی و... را متکفل شده است و حروف مطرح در جمله را از حیث انباء تشریح کرده است. به عنوان مثال: قاعده اصولی بیان مبتنی بر انفتاح، انباء حرفی مِنْ و الیٰ در حوزه مدیریت و قاعده اصولی بیان مبتنی بر منزلت، انباء حرفی فی در حوزه سعد و نحس زمانی و مکانی را تبیان کرده است. در جلسات آینده تبیان های حرفی ِ عجیب و عمیق شارع را بیشتر تبیین خواهیم نمود. (به فضل الهی)
حجتالاسلام علی کشوری - تبیان های حرفی شارع چه می گویند؟! - بامداد چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۳ - قم
#درسنامه_روش_تحقیق
#روش_تحقیق
#تقسیمات_تبیان
https://eitaa.com/olgou4
⚡️درباره نبرد آخرالزمانی پیشِ رو
👌 با توجه به شرایط بسیار حساس کشور و منطقه، در حال برنامه ریزی برای تبیین چند نظریه فقهی و ارائه جدولی از تصمیمات مقاومتی به مسئولین و نخبگان و مردم هستیم. توضیح بیشتر اینکه: "نظریه فقهی پدافند غیر عامل و نفی سبیل": یازده مسیر ارتقای مقاومت کشور در مقابله با دشمن مستکبر را تبیین خواهد نمود. ترویج و عمل به نقشه فقهی مقاومت، ایران را قوی تر و مقتدرتر خواهد کرد.
👌همچنین با طرح "نظریه فقهی مناطق جغرافیایی ظهور" به تبیین نظم آینده جهان و منطقه بر اساس آیات و روایات خواهیم پرداخت. نظریه فقهی مناطق جغرافیایی ظهور، علاوه بر تبیین جغرافیای سیاسی آینده جهان، به معرفی گروه های مهم فعال در جهان در آخر الزمان و نحوه مقابله با آنها بر اساس آیات و روایات، معرفی شخصیت های جبهه باطل و حق در آخرالزمان بر اساس آیات و روایات و معرفی علائم طبیعی، اقلیمی، اقتصادی و... در آخر الزمان می پردازد.
👌با مطالعه دو نظریه پدافند غیر عامل و نفی سبیل و نظریه مناطق جغرافیایی ظهور، درک و حضور مردم در مقابله با حوادث آخرالزمان جدی تر و منسجم تر خواهد شد. فراموش نکنیم: مدیریت مردمی جنگ فراگیر پیشِ رو، بیش از هر امر دیگری نیازمند اندیشه ورزی متناسب با مقاومت و قیام است. فتأمل
حجتالاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) - درباره نبرد آخرالزمانی پیشِ رو - بامداد چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۳ - قم
#فقه_نفی_سبیل
#نقشه_مقاومت
#نظم_آینده_جهان
https://eitaa.com/olgou4
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️نشست تخصصی: طبیب مشاور کلیه و مجاری ادراری روز شنبه اول دی ۱۴۰۳ از ساعت ۹ صبح در شهر اصفهان برگزار می گردد. (به فضل الهی)
❓محتوای این نشست در مقایسه با اصول طب داخلی هاریسون - بیماری های کلیوی و مجاری ادراری تبیین می شود.
🗞پیشخوان نشست:
https://eitaa.com/olgou4/6033
#طبیب_مشاور
#طبیب_مشاور_کلیه_و_مجاری_ادراری
#پیشگیری_ساختاری_از_بیماری
https://eitaa.com/olgou4
كليه-Mp3Cutter.mp3
6.13M
🎙 پیشخوان صوتی نشست تخصصی: طبیب مشاور کلیه و مجاری ادراری در اصفهان / حتماً این صوت را قبل از حضور در جلسه استماع بفرمایید/ ۶ دقیقه
❓با حضور در نشست فوق با ۷ پرسش فقهی مهم درباره کلیه و مجاری ادراری آشنا می شوید!
❓مطالب نشست تخصصی کلیه و مثانه در مقایسه و نقد اصول طب داخلی هاریسون (بخش بیماری های کلیوی و مجاری ادراری) تبیین می شود.
#پیشخوان_صوتی
#طبیب_مشاور_کلیه_و_مجاری_ادراری
#پیشگیری_ساختاری_از_بیماری
https://eitaa.com/olgou4
⚡️نشست تخصصی طبیب مشاور کلیه و مجاری ادراری در مدرسه علمیه علامه کلباسی اصفهان در روز شنبه ۱ دی ۱۴۰۳ برگزار شد. (به فضل الهی)
🎙صوت نشست تخصصی:
https://eitaa.com/olgou4/7223
#طبیب_مشاور
#طبیب_مشاور_کلیه_و_مجاری_ادراری
#پیشگیری_ساختاری_از_بیماری
https://eitaa.com/olgou4
کلیهومجاریادMp3Cutterموزیک.mp3
61.55M
🎙صوت نشست تخصصی طبیب مشاور کلیه و مجاری ادراری / مدرسه علمیه علامه کلباسی اصفهان/ شنبه ۱ دی ۱۴۰۳/ ۱۷۰ دقیقه
❓ روش تحقیق درباره کلیه و مجاری ادراری چیست؟
❓آثار کلیه و مثانه در سلامت و نظم اجتماعی چیست؟!
❓نظام اصطلاحات شارع درباره کلیه و مثانه کدام هستند؟!
❓ اسم ها و فعل های شارع درباره کلیه و مثانه چه علومی را در اختیار ما قرار می دهند؟!
#طبیب_مشاور
#طبیب_مشاور_کلیه_و_مجاری_ادراری
#پیشگیری_ساختاری_از_بیماری
https://eitaa.com/olgou4
⚡️یکی از اسامی کلیه اَصْلُ الفَرَحْ است. این اسم به ما می گوید: اختلال در عملکرد کلیه به معنای کاهش شادی ها در جامعه و افزایش اختلافات در جامعه است!
❓با سایر اسامی کلیه آشنا شویم...
🎙پیشنهاد استماع صوت نشست تخصصی طبیب مشاور کلیه و مجاری ادراری:
https://eitaa.com/olgou4/7223
#طبیب_مشاور
#طبیب_مشاور_کلیه_و_مجاری_ادراری
#پیشگیری_ساختاری_از_بیماری
https://eitaa.com/olgou4
⚡️ دانش هاي اورولوژی و نفرولوژی ناکارآمد هستند! / مردم و متخصصان طبیب مشاور کلیه و مجاری ادراری را مطالعه کنند!
👌 بررسی اشکالات بنیادین دانش های پوزیتویستی اورولوژی و نفرولوژی یکی از سرفصل های مطرح در طبیب مشاور کلیه و مجاری ادراری است. به ۶ دلیل نظری و اجرایی پیشنهاد می کنیم؛ متخصصان اورولوژی کشور در کلاسهای فقهی پیشگیری و درمان بیماری های کلیوی و مثانه شرکت کنند.
👌 اشکال اول نظری: در کتاب هاریسون (بخش بیماری های کلیوی و مجاری ادراری) طبقه بندی و وزن دهی صحیحی درباره بیماری های مرتبط با کلیه و مثانه ارائه نشده است. یک دانش پیشرفته به صورت استدلالی بیماری های مادر در هر عضو را به دانشجویان علوم پزشکی معرفی می کند و در بخش بیماری های کلیوی هم، بیماری های اصلی را معرفی می نماید. ( طبیب مشاور کلیه و مجاری ادراری، به ترتیب کاهش شحم کلیه و سردی کلیه را به عنوان مهمترین مرض های کلیه و مجاری ادراری معرفی کرده است!)
👌اشکال دوم نظری: در کتاب هاریسون (بخش بیماری های کلیوی و مجاری ادراری) و سایر کتب مرجع در این دانش پوزیتویستی، اجزای کلیه با روش آناتومی میکروسکوپی به شکل تفصیلی معرفی شده است؛ ولی جزء اصلی کلیه و مجاری ادراری به صورت غلط معرفی شده است. معرفی نفرون های کلیه به عنوان عضو اصلی کلیه یک غلط فاحش علمی محسوب می شود. عدم شناخت جزء اصلی و عدم معرفی کارکردهای جزء اصلی کلیه، از مهمترین اشکالات این دانش های پوزیتویستی محسوب می شود. ( طبیب مشاور کلیه و مجاری ادراری، شحمکلیه را به دلیل نقش آن در گرمی و انعطاف و افزایش عدم جذب کلیه، مهمترین عضو کلیه و مجاری ادراری می داند.)
👌اشکال سوم نظری: در کتاب هاریسون (بخش کلیه و مجاری ادراری) تحلیل روشنی از متغیر های اصلی بدن وجود ندارد. طبق بیان رساله ذهبیه، همه قوت و حرکات بدن (مانند: هضم، جماع، خواب و سایر حرکات) تحت تأثیر مزاجهای چهارگانه است و امزجه اربعه هم تحت تأثیر ریح عمل می کنند. رساله ذهبیه ریح را اصلی ترین متغیر سلامت بدن و از جمله سلامت کلیه و مجاری ادراری معرفی می کند. بی توجهی به معرفی متغیرهای اصلی سلامت بدن و سلامت کلیه و مجاری ادراری، سومین اشکال فاحش کتاب هاریسون در بخش بیماری های کلیوی و مجاری ادراری است.
👌اشکال چهارم نظری: عدم شناخت صحیح از عوامل پیشگیری از بیماری های کلیوی و مجاری ادراری، یکی دیگر از اشکالات دانش اورولوژی و نفرولوژی محسوب می شود. توصیه به مصرف زیاد آب برای عدم ابتلاء به بیماری های کلیوی و مجاری ادراری، به افزایش سردی کلیه ختم می شود و در نهایت نارسایی کلیه را تسریع می کند. (طبیب مشاور کلیه و مجاری ادراری بیش از ۱۰ عامل قطعی مؤثر بر پیدایش بیماری های کلیوی و مجاری ادراری را تبیین نموده است. تلاش برای افزایش شحم کلیه، تلاش برای افزایش گرمی کلیه و مصرف کم آب از عوامل بسیار مهم بر سلامت کلیه و مجاری ادراری محسوب می شود.)
👌 اشکال پنجم و ششم دانش های اورولوژی و نفرولوژی: گسترش بیماری های کلیوی و مجاری ادراری در جامعه و افزایش هزینه های مرتبط با دانش ارولوژی و نفرولوژی، جذابیت این شبه دانش پوزیتویستی را کاهش داده است. کاهش ابتلاء به بیماری های کلیوی و مجاری ادراری و درمان ارزان، از جمله شاخصه های اصلی ارزیابی کارآمدی و جذابیت یک دانش محسوب می شود!
حجتالاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) - نشست تخصصی طبیب مشاور کلیه و مجاری ادراری - مدرسه علمیه علامه کلباسی اصفهان - شنبه اول دی ۱۴۰۳
🎙پیشنهاد استماع صوت نشست تخصصی طبیب مشاور کلیه و مجاری ادراری:
https://eitaa.com/olgou4/7223
#طبیب_مشاور
#طبیب_مشاور_کلیه_و_مجاری_ادراری
#پیشگیری_ساختاری_از_بیماری
https://eitaa.com/olgou4
📚 تغيير كتب درسي - امشب (یکشنبه ٢ دي ۱۴۰۳) از ساعت ۲۰
https://virasty.com/Islam1357/1734870275901324796
#آموزش_و_پرورش_آینده
#کتب_درسی_جدید
#برنامه_ملی_اَحْداث
https://eitaa.com/olgou4
⚡️درباره تغییر کتب درسی جدید
👌 به دو دلیل پیشنهاد می کنیم: کتب درسی دانشگاه ها و مدارس تغییر کنند و کتاب های درسی جدیدی برای افراد تدریس شود. یکی از دغدغههای مهم نظریه فقهی آموزش و پرورش آینده تغییر در محتوای آموزش و تغییر در محتوای کتب درسی است.
👌دلیل اول: کتب درسی مدارس و دانشگاه کمک چندانی به بهبود زندگی افراد نمی کنند. کتب درسی باید روش های پیشگیری از بیماری، حرفه آموزی، الگوی صحیح تغذیه و سایر مسائل مؤثر بر سبکزندگی را آموزش بدهد. در یک جمله به دنبال تدریس کتب مرتبط با ارتقای کیفیت زندگی هستیم! فتأمل
👌دلیل دوم: در کتب درسی مدارس و دانشگاه ها به علوم انبیاء پرداخته نشده است. مدارس و دانشگاه ها گزارشی صحیح از علوم انبیاء را در اختیار بشر قرار نمی دهند و مردم را در وضعیت بی اطلاعی از این نوع علوم قرار داده اند. کتب درسی فعلی بر اساس طبقه بندی معیوب بیکنی نوشته شده است!
👌نکته آخر: در کتب درسی آینده، به تشریح اسم ها، فعل ها و حروف قرآن و روایات می پردازیم. ادبیات وحی حاوی سه دسته تبیان اسمی، تبیان فعلی و تبیان حرفی است. در مجموعه مباحثات درسنامه روش تحقیق درباره تبیان های قرآنی و حدیثی بیشتر توضیح داده ایم.
حجتالاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) - درباره تغییر کتب درسی جدید / یکشنبه ۲ دی ۱۴۰۳/ قم
🎙پیشنهاد استماع صوت های جلسات درسنامه روش تحقیق
https://eitaa.com/olgou4/7201
#آموزش_و_پرورش_آینده
#کتب_درسی_جدید
#برنامه_ملی_اَحْداث
https://eitaa.com/olgou4
⚡️چند پیشنهاد برای بهبود وضعیت کشور
#محله_محوری
#دار_واسعه
#تغییر_کتب_درسی
#پیشگیری_ساختاری_از_بیماری
#تقویت_پدافند_غیر_عامل
#بازار_رایگان
#عمومی_شدن_تجارت
#مشاغل_برتر
#مناطق_جغرافیائی_ظهور
#روایت_صحیح_میراث_فرهنگی
#واگذاری_زمین_رایگان
#طیبات
#کارشناسی_امید_آفرین_الگوی_پیشرفت
#نظم_آینده_جهان
https://eitaa.com/olgou4
⚡️دوازدهمین جلسه درسنامه روش تحقیق
❓فردا صبح ساعت ۱۰ : دوازدهمین جلسه (آخرین جلسه) درسنامه روش تحقیق در قم با موضوعِ: "چگونه از تبیان های اسمی و فعلی و حرفی شارع استفاده کنیم؟!" برگزار می شود؟! (به فضل الهی)
#درسنامه_روش_تحقیق
#فقه_البیان
https://eitaa.com/olgou4