eitaa logo
الگوی پیشرفت اسلامی
11.7هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
133 ویدیو
228 فایل
✍آشنایی با نظریات فقهی مطرح در نقشه الگوی پیشرفت اسلامی آئین نامه نشست ها: 🤝 رادیو الگو: @radioolgou کتابخانه مدرسه هدایت @ketab_olgou مخزن صوت مدرسه هدایت @sound_olgou
مشاهده در ایتا
دانلود
⚡️نشست تخصصی طبیب مشاور کلیه و مجاری ادراری در مدرسه علمیه علامه کلباسی اصفهان در روز شنبه ۱ دی ۱۴۰۳ برگزار شد. (به فضل الهی) 🎙صوت نشست تخصصی: https://eitaa.com/olgou4/7223 https://eitaa.com/olgou4
کلیهومجاریادMp3Cutterموزیک.mp3
61.55M
🎙صوت نشست تخصصی طبیب مشاور کلیه و مجاری ادراری / مدرسه علمیه علامه کلباسی اصفهان/ شنبه ۱ دی ۱۴۰۳/ ۱۷۰ دقیقه ❓ روش تحقیق درباره کلیه و مجاری ادراری چیست؟ ❓آثار کلیه و مثانه در سلامت و نظم اجتماعی چیست؟! ❓نظام اصطلاحات شارع درباره کلیه و مثانه کدام هستند؟! ❓ اسم ها و فعل های شارع درباره کلیه و مثانه چه علومی را در اختیار ما قرار می دهند؟! https://eitaa.com/olgou4
⚡️یکی از اسامی کلیه اَصْلُ الفَرَحْ است. این اسم به ما می گوید: اختلال در عملکرد کلیه به معنای کاهش شادی ها در جامعه و افزایش اختلافات در جامعه است! ❓با سایر اسامی کلیه آشنا شویم... 🎙پیشنهاد استماع صوت نشست تخصصی طبیب مشاور کلیه و مجاری ادراری: https://eitaa.com/olgou4/7223 https://eitaa.com/olgou4
⚡️ دانش هاي اورولوژی و نفرولوژی ناکارآمد هستند! / مردم و متخصصان طبیب مشاور کلیه و مجاری ادراری را مطالعه کنند! 👌 بررسی اشکالات بنیادین دانش های پوزیتویستی اورولوژی و نفرولوژی یکی از سرفصل های مطرح در طبیب مشاور کلیه و مجاری ادراری است. به ۶ دلیل نظری و اجرایی پیشنهاد می کنیم؛ متخصصان اورولوژی کشور در کلاسهای فقهی پیشگیری و درمان بیماری های کلیوی و مثانه شرکت کنند. 👌 اشکال اول نظری: در کتاب هاریسون (بخش بیماری های کلیوی و مجاری ادراری) طبقه بندی و وزن دهی صحیحی درباره بیماری های مرتبط با کلیه و مثانه ارائه نشده است. یک دانش پیشرفته به صورت استدلالی بیماری های مادر در هر عضو را به دانشجویان علوم پزشکی معرفی می کند و در بخش بیماری های کلیوی هم، بیماری های اصلی را معرفی می نماید. ( طبیب مشاور کلیه و مجاری ادراری، به ترتیب کاهش شحم کلیه و سردی کلیه را به عنوان مهمترین مرض های کلیه و مجاری ادراری معرفی کرده است!) 👌اشکال دوم نظری: در کتاب هاریسون (بخش بیماری های کلیوی و مجاری ادراری) و سایر کتب مرجع در این دانش پوزیتویستی، اجزای کلیه با روش آناتومی میکروسکوپی به شکل تفصیلی معرفی شده است؛ ولی جزء اصلی کلیه و مجاری ادراری به صورت غلط معرفی شده است. معرفی نفرون های کلیه به عنوان عضو اصلی کلیه یک غلط فاحش علمی محسوب می شود. عدم شناخت جزء اصلی و عدم معرفی کارکردهای جزء اصلی کلیه، از مهمترین اشکالات این دانش های پوزیتویستی محسوب می شود. ( طبیب مشاور کلیه و مجاری ادراری، شحم‌کلیه را به دلیل نقش آن در گرمی و انعطاف و افزایش عدم جذب کلیه، مهمترین عضو کلیه و مجاری ادراری می داند.) 👌اشکال سوم نظری: در کتاب هاریسون (بخش کلیه و مجاری ادراری) تحلیل روشنی از متغیر های اصلی بدن وجود ندارد. طبق بیان رساله ذهبیه، همه قوت و حرکات بدن (مانند: هضم، جماع، خواب و سایر حرکات) تحت تأثیر مزاجهای چهارگانه است و امزجه اربعه هم تحت تأثیر ریح عمل می کنند. رساله ذهبیه ریح را اصلی ترین متغیر سلامت بدن و از جمله سلامت کلیه و مجاری ادراری معرفی می کند. بی توجهی به معرفی متغیرهای اصلی سلامت بدن و سلامت کلیه و مجاری ادراری، سومین اشکال فاحش کتاب هاریسون در بخش بیماری های کلیوی و مجاری ادراری است. 👌اشکال چهارم نظری: عدم شناخت صحیح از عوامل پیشگیری از بیماری های کلیوی و مجاری ادراری، یکی دیگر از اشکالات دانش اورولوژی و نفرولوژی محسوب می شود. توصیه به مصرف زیاد آب برای عدم ابتلاء به بیماری های کلیوی و مجاری ادراری، به افزایش سردی کلیه ختم می شود و در نهایت نارسایی کلیه را تسریع می کند. (طبیب مشاور کلیه و مجاری ادراری بیش از ۱۰ عامل قطعی مؤثر بر پیدایش بیماری های کلیوی و مجاری ادراری را تبیین نموده است. تلاش برای افزایش شحم کلیه، تلاش برای افزایش گرمی کلیه و مصرف کم آب از عوامل بسیار مهم بر سلامت کلیه و مجاری ادراری محسوب می شود.) 👌 اشکال پنجم و ششم دانش های اورولوژی و نفرولوژی: گسترش بیماری های کلیوی و مجاری ادراری در جامعه و افزایش هزینه های مرتبط با دانش ارولوژی و نفرولوژی، جذابیت این شبه دانش پوزیتویستی را کاهش داده است. کاهش ابتلاء به بیماری های کلیوی و مجاری ادراری و درمان ارزان، از جمله شاخصه های اصلی ارزیابی کارآمدی و جذابیت یک دانش محسوب می شود! حجت‌الاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) - نشست تخصصی طبیب مشاور کلیه و مجاری ادراری - مدرسه علمیه علامه کلباسی اصفهان - شنبه اول دی ۱۴۰۳ 🎙پیشنهاد استماع صوت نشست تخصصی طبیب مشاور کلیه و مجاری ادراری: https://eitaa.com/olgou4/7223 https://eitaa.com/olgou4
⚡️درباره تغییر کتب درسی جدید 👌 به دو دلیل پیشنهاد می کنیم: کتب درسی دانشگاه ها و مدارس تغییر کنند و کتاب های درسی جدیدی برای افراد تدریس شود. یکی از دغدغه‌های مهم نظریه فقهی آموزش و پرورش آینده تغییر در محتوای آموزش و تغییر در محتوای کتب درسی است. 👌دلیل اول: کتب درسی مدارس و دانشگاه کمک چندانی به بهبود زندگی افراد نمی کنند. کتب درسی باید روش های پیشگیری از بیماری، حرفه آموزی، الگوی صحیح تغذیه و سایر مسائل مؤثر بر سبک‌زندگی را آموزش بدهد. در یک جمله به دنبال تدریس کتب مرتبط با ارتقای کیفیت زندگی هستیم! فتأمل 👌دلیل دوم: در کتب درسی مدارس و دانشگاه ها به علوم انبیاء پرداخته نشده است. مدارس و دانشگاه ها گزارشی صحیح از علوم انبیاء را در اختیار بشر قرار نمی دهند و مردم را در وضعیت بی اطلاعی از این نوع علوم قرار داده اند. کتب درسی فعلی بر اساس طبقه بندی معیوب بیکنی نوشته شده است! 👌نکته آخر: در کتب درسی آینده، به تشریح اسم ها، فعل ها و حروف قرآن و روایات می پردازیم. ادبیات وحی حاوی سه دسته تبیان اسمی، تبیان فعلی و تبیان حرفی است. در مجموعه مباحثات درسنامه روش تحقیق درباره تبیان های قرآنی و حدیثی بیشتر توضیح داده ایم. حجت‌الاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) - درباره تغییر کتب درسی جدید / یکشنبه ۲ دی ۱۴۰۳/ قم 🎙پیشنهاد استماع صوت های جلسات درسنامه روش تحقیق https://eitaa.com/olgou4/7201 https://eitaa.com/olgou4
⚡️دوازدهمین جلسه درسنامه روش تحقیق ❓فردا صبح ساعت ۱۰ : دوازدهمین جلسه (آخرین جلسه) درسنامه روش تحقیق در قم با موضوعِ: "چگونه از تبیان های اسمی و فعلی و حرفی شارع استفاده کنیم؟!" برگزار می شود؟! (به فضل الهی) https://eitaa.com/olgou4
46.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 گزارش تصویری از نشست تخصصی طبیب مشاور کلیه و مجاری ادراری در مدرسه علمیه علامه کلباسی اصفهان / شنبه اول دی ١٤٠٣ 🎙پیشنهاد استماع صوت نشست تخصصی طبیب مشاور کلیه و مجاری ادراری: https://eitaa.com/olgou4/7223 🗞خبر مرتبط: https://eitaa.com/olgou4/7225 https://eitaa.com/olgou4
⚡️تأملاتي مهم درباره فقه نظام / تقسیم صحیح در نظامات اداره کدام است؟! 👌 یکی از مباحث آغازین فقه نظام، تبیین صحیح و حجیت یافته از تعداد نظامات در اسلام است. برخی تفسیر پارسونزی از نظامات اجتماعی را پذیرفته اند و با این پیشفرضِ موضوع شناسانه معیوب به استنباط و تبیین فقه نظام پرداخته اند! ( با نگاه پارسونزی نظامات اجتماعی به چهار نظام سیاسی، فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی تقسیم می شود. ) برخی دیگر تفسیر فلسفه اصالت فاعلیت از نظامات را پذیرفته اند و مبتنی بر این پیشفرض فلسفی تفقه دارند! (سید منیرالدین حسینی الهاشمی تقسیمات کلان نظم اجتماعی را در سه حوزه سیاست، فرهنگ و اقتصاد -متناظر با تعریف فاعلیتی از حرکت- خلاصه کرده است.) برخی دیگر هم به صورت سلیقه ای و غیر منظم مجموعه ای از نظامات را در حوزه های مختلفِ سیاسی، اقتصادی، خانوادگی و... تشریح کرده اند و علاقه ای به تبیین دقیق تر تعداد نظامات زندگی ندارند! 👌نظریه نهایی فقه البیان در تقسیمات نظامات اداره زندگی، تفسیر نظامات را بر پایه حدود کبار فرائض خمس استوار کرده است. در مجموع ۲۱ نظام مرتبط با اداره زندگی در فرائض خمس تصویر شده است. (به عدد حدود کبار فرائض کبیر) به عنوان مثال: نظامات اولیه زندگی شاملِ چهار نظام ِ ۱- نظام طهارت و پاکسازی در زندگی، ۲- نظام وقت و هماهنگی در زندگی، ۳- نظام قبله و جغرافیایی سیاسی و ۴- نظام تربیتی رکوع و سجود است. (نظامات صلات پایه) دومین دسته از نظامات اداره زندگی شاملِ چهار نظام اقتصادیِ ۱- نظام مشاغل برتر موضوع زکات، ۲- نظام قیمت گذاری، ۳- نظام سنجه ها ( کیل ها، وزن ها، مساحت ها و اعداد) و ۴- نظام طبقه بندی جامعه از حیث درآمد (تعریف فقیر، مسکین و غنی و تعریف حد کفاف و حد کنز) است. ( نظامات زکات پایه) 👌درباره نظامات تفریحی در زندگی (نظامات صوم پایه) و نظامات بین المللی (نظامات حج پایه) و نظامات ولایت و امامت اسلام در جلسات آینده مباحثی را مطرح خواهیم کرد. در مباحث "درسنامه تبویب و طبقه بندی" به تفسیر حجیت یافته تعداد نظامات اداره زندگی بر اساس آیات و روایات پرداخته ایم و نگاه های فلسفی، عرفی و پوزیتویستی از مفهوم و تعداد نظامات را نقد و رد كرده ايم. در جلسه آینده درباره تأثیر نظامات طهارت و پاکسازی در زندگی انسان سخن خواهیم گفت و چگونگی توسعه طهارت در زندگی افراد را تبیین خواهیم کرد. (به فضل الهی) حجت‌الاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) - درسنامه تبویب و طبقه بندی چه می گوید؟! - سحرگاه سه شنبه ۴ دی ۱۴۰۳ - قم https://eitaa.com/olgou4
درسنامهجلسهMp3Cutterموزیک.mp3
32.91M
🎙 صوت مباحث درسنامه روش تحقیق - جلسه دوازدهم- سه شنبه - ۴ دی ۱۴۰۳ - قم ❓ بی توجهی به تبیان های ثلاثه شارع به خلاء فکری در جامعه ختم می شود! ❓نقطه آغاز بهره برداری از تبیان های ثلاثه شارع، احیای پرسش های صحیح در جامعه است! ❓ معرفی اجمالی درسنامه تبویب و طبقه بندی (درسنامه دوم) ❓انتقاد از پدیده دکتر حجت الاسلام! https://eitaa.com/olgou4
🎙 پایان دوره اول تدریسِ روش تحقیق - امشب (سه شنبه ۴ دی ۱۴۰۳) ساعت ۸ شب https://virasty.com/Islam1357/1735054363085722512 https://eitaa.com/olgou4
🎙 آغاز تدریس درسنامه تبویب و طبقه بندی - امشب (چهار شنبه ۵ دی ۱۴۰۳) ساعت ۸ شب https://virasty.com/Islam1357/1735095971640892626 https://eitaa.com/olgou4
⚡️درباره علم غریبه ملائکه / ملائکه کیفیت و برکت زندگی را افزایش می دهند! 👌 شارع محترم در مجموعه ای از آیات و‌روایات ما را از دُنُوْ و اختلاط با شیاطین برحذر داشته است و به عنوان یک‌ راهبرد مکمل ما را به اختلاط و دُنُوْ و معیت با ملائکه دعوت کرده است. در علم غریبه ملائکه چگونگی دُنُوْ و اختلاط با ملائکه را بر اساس آیات و روایات شرح می دهیم. علم غریبه ملائکه دارای سرفصل های بحثی زیر است: 👌سرفصل اول علم غریبه ملائکه به تبیین اسمی ملائکه می پردازد و ملائکه را به عنوان مدبرات امور عالم معرفی می کند. همه ملائکه زیر مجموعه مدبرات اربعه (جبرائیل، میکائیل، اسرافیل و عزرائیل) هستند و همه امور عالم را مدیریت می کنند. خداوند متعال در مجموعه‌ای از آیات راجع به پدیده خطرناک دختر نامیدن ملائکه توسط کفار و مشرکین اعتراض کرده است ( أَمْ خَلَقْنَا الْمَلَائِكَةَ إِنَاثًا وَهُمْ شَاهِدُونَ - ۱۵۰ از صافات) و بر بنده خدا بودن ملائکه و مدبرات امور بودن آنها تاکید کرده است. در این بخش ۵ اسم از اسامی عام ملائکه معرفی می شوند. درباره اسامی خاص ملائکه مانند: جبرائیل، میکائیل، اسرافیل، عزرائیل، رعد، اسماعیل، اَلسِّجِلُّ، نکیر، منکر، هاروت، ماروت، گروه ملائکه کروبی، مالک، رضوان، راحیل (فرشته بلیغ)، ضهلیل (فرشته موکل مرقد رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم) و..... تبیین های اسمی فراوانی ارائه خواهد شد. (به فضل الهی) 👌سرفصل دوم علم غریبه ملائکه به تبیین فعلی ملائکه می پردازد و افعال و حرکات ملائکه در عالم را تشریح می کند. تبیین افعالی مانند ۱- چهره آرایی و شکل دهی به جنین در رَحِم مادر، ۲- نقش ملائکه در نزول باران و مدیریت آب، ۳- نقش ملائکه در وزش باد و انتقال هوا، ۴- نقش ملائکه در ثبت اعمال و تشکیل نامه اعمال، ۵- نقش ملائکه در محافظت از انسان، ۶- نقش ملائکه در انتقال پیام، ۷- نقش ملائکه در القای علم، ۸- نقش ملائکه در قبض ارواح، ۹- نقش ملایکه در توزیع رزق و.... تبیین های تفصیلی جذابی ارائه می گردد. 👌سرفصل سوم علم غریبه ملائکه به تبیین حرفی ملائکه می پردازد و ارتباط حرف های هاء، لام و نون با ملائکه و نقش این حروف در جذب ملائکه موکل علم، ملائکه حفاظت و ملائکه موکل رفع مرض (ملائکه شفاء) را تبیین می کند. (به فضل الهی) 👌سرفصل چهارم علم غریبه ملائکه به تبیین تفصیلی تدابیر عمومی مرتبط با جذب ملائکه می پردازد و بیش از ۵۰ تدبیر مرتبط با دُنُوُ الملائکه را تبیین می کند. در آیات و روایات تدابیری مانند ۱- مسواک زدن با چوب زیتون یا چوب اراک، ۲- شستن سر با گل خطمی و سدر، ۳- اذان گفتن در خانه خصوصاً در وقت نماز صبح و نماز مغرب، ۴- زیارت قبور ائمه علیهم‌السلام، ۵- خوردن نمک، ۶- مصرف سرکه انگور خانگی، ۷- دود کردن اسفند، ۸- رفتن به جهاد ( ان شاء الله در جهاد آتی با اسرائیل حرام زاده به این تدبیر عمل کنید!) ۹- وضوء دائمی، ۱۰- غسل جمعه، ۱۱- ناخن گرفتن در روزهای سعد، ۱۲- حذف عکس و مجسمه از خانه، ۱۳- قرائت قرآن، ۱۳- برگزاری جلسات حدیث خوانی در خانه و..... برای جذب ملائکه توصیه شده است. 👌در نشست تخصصی علم غریبه ملائکه به تبیین تفصیلی این علم عظیم الشأن فقهی می پردازیم. (به فضل الهی) حجت‌الاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) - درباره علم غریبه ملائکه - پنجشنبه ۶ دی ۱۴۰۳ - قم https://eitaa.com/olgou4
🔈 معرفی دوره کارشناسی الگوی پیشرفت اسلامی- امروز (پنجشنبه ۶ دی ۱۴۰۳) ساعت ۱۶ https://virasty.com/Islam1357/1735210989064385969 https://eitaa.com/olgou4