eitaa logo
الگوی پیشرفت اسلامی
11.4هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
131 ویدیو
225 فایل
✍آشنایی با نظریات فقهی مطرح در نقشه الگوی پیشرفت اسلامی آئین نامه نشست ها: 🤝 رادیو الگو: @radioolgou کتابخانه مدرسه هدایت @ketab_olgou مخزن صوت مدرسه هدایت @sound_olgou
مشاهده در ایتا
دانلود
👌گفت و شنود با جمعی از طلاب و روحانیون با موضوع مدیریت شهری محله محور روز چهارشنبه ۱۷ دی ماه ۱۳۹۹ - بعد از نماز مغرب و عشاء در شهر کرج برگزار می گردد. @olgou4
روش استنباط در فقه هدایت -۱۷-۱۰-۱۳۹۹ .mp3
48.24M
🔉صوت سخنرانی حجت الاسلام علی کشوری در نشست تخصصی تبیین الگوی استنباط نظریات فقهی در مکتب فقهی هدایت - چهارشنبه ۱۷دی ماه ۱۳۹۹ - مرکز مدیریت حوزه البرز ❓الفقه هو الاستنطاق عن الوحی @olgou4
👌مواجهه با تمدن استکباری مدرنیته.... @olgou4
الگوی پیشرفت اسلامی
👌اطلاعیه حجت الاسلام علی کشوری درباره واکسن کرونا به زودی منتشر می شود.... #تعریف_جدید_واکسن #نظری
⚡️نظریه فقهی ایمنی چه می گوید؟/ افراد مومن وزارت بهداشت جمهوری اسلامی و کادر درمانی جبهه جهانی مقاومت قبل از ظهور را به برگزاری کارآزمائی بالینی بر اساس "نظریه فقهی ایمنی" دعوت می کنم! 👌بشر همواره در دوران زندگی دنیا و برخی دیگر از مراحل آینده حیات از اموری خائف و نگران است و لهذا الامر در ادبیات وحی راه مقابله با این امور نگران کننده بیان شده است.  👌نگرانی از وقوع بیماری های متفاوت؛ یکی از معروف ترین نگرانی های بشر است؛ همچنین نگرانی از روابط انسانی سوء، نگرانی از درندگان ، نگرانی از مرگ های بد و جوانمرگی و .... از جمله امور نگران کننده در زندگی بشر است؛ که برای همه آنها "الگوی ایمنی فقهی" تعریف شده است. 👌در "نظریه فقهی ایمنی" روایات مرتبط با ایمنی بشر از بیماری ها و سایر امور نگران کننده در زندگی را در هفت دسته طبقه بندی می نمائیم و عمل و درایه در این روایات هفت گانه را بسیار موثر تر از تعریف پوزیتویستی واکسن می دانیم. 👌بررسی اصطلاحاتی مانند اَمان، یَقی و... در موسوعه های حدیثی، راه مواجهه با همه بیماری ها - از جمله بیماری سریع العلاج  کرونا- را برای بشریت تبیین می کند. افراد مومن وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران و کادر درمانی "جبهه مقاومتِ جهانی قبل از ظهور" را به بررسی "نظریه فقهی ایمنی" و برگزاری کارآزمائی بالینی مشترک دعوت می کنم. 👌در روزهای آتی ضمن انتشار بیانیه تخصصی مدرسه علمیه هدایت؛ نشست تخصصی مرتبط با "نظریه فقهی ایمنی" را برگزار خواهیم نمود. این نظریه فقهی کارآمد از حیث جانمائی در طبقه علوم مرتبط با فقه الامام جانمایی می شود. به فضل الهی حجت الاسلام علی کشوری- تبیین نظریه فقهی ایمنی - در جمع برخی طلاب مدرسه هدایت - شنبه ۲۰ دی ماه ۱۳۹۹ - قم ⚡️لینک خبر: http://nro-di.blog.ir/1399/10/20 @olgou4
الگوی پیشرفت اسلامی
👌نشست تخصصی تبیین الگوی استنباطِ نظریات فقهی در مکتب فقهی هدایت روز چهارشنبه ۱۷ دی ماه ۱۳۹۹ راس ساعت
⚡️الفقه هو الاستنطاق عن الوحی/تبیین سه ویژگی مهم در تعریف تکاملی فقه 🗞متن کامل سخنرانی حجت الاسلام علی کشوری در نشست تخصصی تبیین الگوی استنباط نظریات فقهی در مکتب فقهي هدایت/ چهارشنبه ۱۷ دی ماه ۱۳۹۹/ مرکز مدیریت حوزه البرز http://nro-di.blog.ir/1399/10/21 @olgou4
هدایت شده از النّموذج الإسلامي للتقدّم
جميع أبناء البشر في حياتهم الدنيوية قلقون عادة بالنسبة إلى بعض المسائل وخائفون منها وتُقدّم الآيات والأحاديث طريق المواجهة مع هذه الأمور المقلقة. القلق من حدوث الأمراض المختلفة هو أحدُ أكثر المخاوف البشريّة المعروفة. كذلك الأمر بالنسبة إلى القلق من العلاقات الإنسانيّة السيّئة ومن الحيوانات المفترسة، القلق من الموت المفاجئ وسوء الخاتمة في الحياة وغيرها من الأسباب المثيرة للخوف والقلق في حياة الإنسان. لذا، هناك " _المناعة_الفقهي" في الآيات والأحاديث للقضاء على جميع هذه الأمور المذكورة. نصنّف في ، الأحاديث المرتبطة بموضوع وسائر الأسباب المثيرة للقلق، في وباعتقادنا العمل وفق هذه الإرشادات الحديثية والدراية والتعمّق فيها، أفضل بكثير من تعريف اللقاح الوضعي. دراسة بعض المصطلحات في الموسوعات الحديثية من ضمنها: الأمان و بعض الأفعال مثل وَقى يَقيَ و...توضّح لنا طريق علاج معظم الأمراض و من ضمنها طريق العلاج السريع لمرض كورونا أدعو جميع الأشخاص المؤمنين في وزارة الصحة الإيرانية والكوادر الصحية للجبهة العالمية للمقاومة قبل ظهور المنجي، إلى دراسة و إقامة . سننشر البيان التخصصي وسنقيم جلسة تخصصية فيما يتعلق بنظرية المناعة الفقهية في الأيام القادمة إن شاء الله. الجدير بالذكر أن هذه النظرية تُصَنّف في العلوم المتربطة مع سماحة الأستاذ علي كشوري في جمع عدد من طلبة حوزة الهداية العلمية قم المقدسة ٢٥ جمادي الأولى ١٤٤٢ @alnamuzaj_aleslami
⚡️فقه معاصر و سه احتمال در بحث موضوع شناسی 👌به فضل الهی دور جدیدی از گفتگوهای فقه معاصر در حوزه علمیه قم آغاز شده است و امید است به برکت این مباحثات نظم اجتماعی آینده از چنبره نظریات پوزیتویستی رهائی یابد. 👌درباره این گفتگوهای فقهی چند ملاحظه مهم مانند ۱- تبویب نظام مسائل فقه معاصر (پرهیز از نگاه موردی به مسائل فقه معاصر)، ۲- طرح قواعد جدید اصولی در گفتگوهای فقهی معاصر و۳- چگونگی موضوع شناسی در فقه معاصر، وجود دارد؛ که در آینده به شکل تفصیلی به تبیین آنها خواهیم پرداخت.  👌درباره موضوع شناسی در فقه معاصر سه احتمال وجود دارد. در احتمال اول: فقیه به قول کارشناسِ موضوع شناس در بررسی حکم، اکتفاء می کند و حکم شرعی موضوع را ذیل یک عنوان شرعی کلی بیان می کند. از گذشته نسبت به این رویکرد اشکالاتی وجود داشته است؛ که مهمترین آنها تعدد و تضاد اقوال کارشناسی در تبیین موضوعِ حکم است. به عبارت دیگر موضوعات معاصری مانند بانک، بورس، پول و... مانند موضوعات گذشته بسیط و ساده نیستند و قول خبره پوزیتویستی در این حوزه حجیتی ندارد.  👌احتمال دوم این است که فقیه، مدیریت مطالعاتِ موضوع شناسی را به عهده بگیرد و لازمه اصلی تحقق این امر تسلط فقیه به منطق موضوع شناسی است. درباره چیستی منطق موضوع شناسی مناقشات و اختلافاتی وجود دارد و برخی چند اصل ساده را به عنوان منطق موضوع شناسی پیشنهاد داده اند. (-مانند بررسی جایگاه یک موضوع در نظم نهایی مدرنیته و...) 👌اعتقاد مختار ما در باب موضوع شناسی این است؛ که فقیه وظیفه ساخت موضوعات مرتبط با نظم اجتماعی را به عهده دارد.  به عبارت بهتر به دلیل  طبیعی نبودن سیر ساخت موضوعات، تغییر در مدیریت ساخت موضوعات امری معقول، ممکن و ضروری است. جدول تحلیل موضوع در فقه هدایت؛ چگونگی ساخت یک موضوع توسط فقیه را تشریح می کند و در آینده به تشریح آن خواهیم پرداخت. حجت الاسلام علی کشوری- طرح چند پیشنهاد برای بهبود گفتگوهای فقه معاصر - جمعه انتظار ۲۶ دی ماه ۱۳۹۹- قم ⚡️متن خبر http://nro-di.blog.ir/1399/10/26 @olgou4
⚡️فقه الخلق به دنبال چیست؟ /شيئیت را از ۲۰ حیث بررسی می کنیم! 👌در مباحثات فقه الخلق با "روش تحقیق فقهی" ویژگی های اشیاء را تبیین خواهیم کرد و تاکنون ۲۰ نوع گفتگو درباره اشیاء مانند: تبیین آثار انفتاحی و سببی اشیاء در دستیابی به اهداف، منزلت یابی برای اشیاء، بررسی چگونگی تزکیه و طهارت در اشیاء، بررسی مدت، اجل و فوت در اشیاء و... را بررسی نموده ایم. 👌فضای کلی این گفتگوها در مقایسه با مباحثی مانند "احکام کلی وجود" و در مقایسه با مباحثی مانند واکنش پذیری اشیاء، رسانائی اشیاء، چکش خواری اشیاء و... قرار دارد. به عبارت بهتر در فقه الخلق، در ابتدای بحث، حیثِ بررسی یک شئ از حیث فوائد مورد بررسی دقیق قرار می گیرد. به عنوان مثال فایده بحث از "بدیهی بودن وجود" و یا "مشترک معنوی بودن وجود" و یا "عارض بودن وجود بر ماهیت" را با فایده بحث از "رسانائی"،  "واکنش پذیری" و "چکش خواری اشیاء"  و فایده بحث از "اجل، مدت و فوت اشیاء" یا "منزلت یابی برای اشیاء" و بحث از "حیث انفتاحی و سببی اشیاء" مقایسه می شود. 👌به عبارت ساده تر در مباحث فقه الخلق، بحث از شیئیت را از ۲۰ حیث بررسی می کنیم؛ که در فلسفه و مباحث پوزیتویستی به این معیارهای مهم معرفتی کم توجهی وجود دارد. یکی از خروجی های فقه الخلق، تدوین اولیه جدول فقهی تسخیر است؛ که حیث سببی اشیاء عالم (خاصیت های نهایی اشیاء) را در قالب ۱۵ گروه مباحثه می کند و الگوئی جدید از تصرف در عالم را در مقایسه با تصرف های عنصر پایه- مبتنی بر جدول تناوبی عناصر و الگوی پوزیتویستی استاندارد- به بشر پیشنهاد داده است. حجت الاسلام علی کشوری- تبیین محتوای فقه الخلق- شنبه - ۲۷ دی ماه ۱۳۹۹- مصادف با ایام فاطمیه ۱۴۴۲- قم ⚡️متن خبر: http://nro-di.blog.ir/1399/10/27 @olgou4
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️نقد و بررسی بخش سوم سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ 👌متن کامل سخنرانی حجت الاسلام علی کشوری؛ دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی در جمع فضلا، طلاب و علاقه مندان به طب اسلامی با موضوع نقد و بررسی بخش سوم سند توسعه پایدار ۲۰۳۰- قم/ مسجد جمکران ۲۸ دی ماه ۱۳۹۷ http://nro-di.blog.ir/1398/01/29 @olgou4
👌به فضل الهی: دوره مباحثاتی معرفی "جداول تمدنی فقه هدایت" در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه (۱، ۲ و ۳بهمن ماه ۱۳۹۹) در شهر مبارک قم برگزار می گردد. ⚡️مطالعه بیشتر: http://nro-di.blog.ir/1399/07/14-1 @olgou4
👌آغاز دوره مباحثاتی معرفی جداول تمدنی فقه هدایت.... @olgou4
الگوی پیشرفت اسلامی
👌آغاز دوره مباحثاتی معرفی جداول تمدنی فقه هدایت.... #نظام_سازی_فقهی #الگوی_پیشرفت_اسلامی #حل_مشکل
⚡️نگاه بخشی و غیر عمیق به مسئله تمدن سازی دوامی ندارد و در نگاه های موجود منحل خواهد شد!/ مبنای تمدن اسلامی قبل از ظهور "تصرف شئ پایه" در عالم است! 👌در فرآیند تمدن سازی داشتن یک نگاه جامع اولین مسئله است و داشتن یک نگاه جامع با اولویت بندی مسائل در مقام عمل منافاتی ندارد. مبتنی بر این اصل، در نقشه الگوی پیشرفت اسلامی  برای ده ها مسئله تمدنی نظریه فقهی پیشنهاد کرده ایم؛ که نقطه آغاز همه این نظریات مجموعه ای از پرسش های اساسی است. 👌یکی از مسائل تمدنی، تحلیل مسئله مکاسب است و برای تحلیل مسئله مکاسب در گام اول باید به پنج پرسشِ ۱- طبقه بندی فقهی مشاغل کدام است؟، ۲-الگوی تولید چگونه باشد؟، ۳- الگوی بازار در فقه چگونه است؟، ۴- تعریف پول و خاصیتِ عقود مبادله در فقه اسلامی چیست؟ و ۵- چرا و چگونه با تجارت، کفر را تقویت نکنیم؟ پاسخ عمیق و کاربردی دهیم! (فقه المکاسب) 👌یکی دیگر از مسائل تمدنی، مسئله آموزش و پرورش است و برای تحلیل صحیح این مسئله به پنج پرسشِ ۱- اشکالات اساسی آموزش و پرورش فعلی چیست؟ ۲- محورهای ساخت آموزش و پرورش آینده کدام است؟ ۳- چگونه نقش خانواده را در فرآیند آموزش و پرورش ارتقاء دهیم؟، ۴- بر اساس کدام علوم محتوای آموزش و پرورش آینده را بنویسیم؟ و ۵- نقشه حمایت های حکومت از آموزش و پرورش خانواده محور چند محور دارد؟ پاسخ فقهیِ کاربردی می دهیم. (نظریه آموزش و پرورش آینده) 👌طراحی یک الگوی جدید برای حل اختلافات در روابط انسانی، یکی دیگر از مسائل تمدنی محسوب می شود. برای تحلیل صحیحِ الگوی حل اختلافات در روابط انسانی به پنج پرسشِ ۱- ریشه های پیدایش اختلاف و جرم چیست؟ ۲- ساختار اقداماتِ پیشگیرانه در مسئله اختلاف، در اسلام کدام است؟ (ساختار عبرت)، ۳- نقش خانواده و حَکَم خانوادگی را چگونه احیاء کنیم؟ ، ۴- نقش تَعَرُّف در پیشگیری از جرم چیست؟ و ۵-  تأثیرات مجازات های فقهی مانند قصاص در پیشگیری از جرم -در مقایسه با مجازات های مدرن- کدام است؟ می پردازیم.(نظریه پیشگیری بنیادین اسلامی از جرم)  👌یکی دیگر از مسائل تمدنی "احیای منزلت عریف" است. عریف هر قوم وظایف احصای اطلاعات تمدنی را به عهده دارد. اطلاعات حیاتی در تمدن اسلامی به تجزیه و تحلیل وضعیت خانواده در نظام اجتماعی اسلام کمک می کند و در این حوزه هم پنج پرسش اساسی وجود دارد. احیای اطلاعات شجره نامه ای و خانوادگی- که از آن به اطلاعات هویت بخش تعبیر می کنیم-  به جای اطلاعات شناسنامه ای موجود، اولین بخش از وظایف عریف محلات است. (نظریه فقهی عريف در مقایسه با الگوهای پوزیتویستی آمارشناسی) 👌یکی دیگر از مسائل تمدنی، تحلیل خاصیت های نهایی اشیاء است. اگر محتوای جدول تسخیر -که به تبیین خاصیت های نهایی اشیاء بر اساس روش تحقیق فقهی می پردازد- در جامعه گسترش یابد، به تدریج مردم برای رفع نیازهای خود از اطلاعات مبتنی بر تحلیل عناصر (مانند اطلاعاتِ ناقص جدول تناوبی عناصر) بی نیاز می شوند و عصر تصرفاتِ شئ پایه برای بشر  آغاز می گردد.(جدول فقهی تسخیر) حجت الاسلام علی کشوری (مدیر مدرسه هدایت)- دوره مباحثاتی معرفی جداول تمدنی فقه هدایت - جمکران- مجتمع فرهنگی آموزشی یاوران حضرت مهدی ارواحنا فداه - چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه (۱، ۲ و ۳ بهمن ۱۳۹۹) در جمع مجموعه ای از پژوهشگران تمدن اسلامی ⚡️لینک خبر: http://nro-di.blog.ir/1399/11/04 @olgou4
الگوی پیشرفت اسلامی
👌آغاز دوره مباحثاتی معرفی جداول تمدنی فقه هدایت.... #نظام_سازی_فقهی #الگوی_پیشرفت_اسلامی #حل_مشکل
⚡️معرفت؛ همان گزاره متناسب با فطرت است. 👌در مسئله چیستی معرفت چهار احتمال متصور است. در احتمال اول(منطق صوری)صحت گزاره معرفتی به عنوان تابعی از اندراج تعریف می شود و در احتمال دوم (منطق سیستمی)صحت گزاره معرفتی به عنوان تابعی از هماهنگی با متغیر اصلی فرض می گردد. 👌 در احتمال سوم (منطق اصالت فاعلیت) صحت گزاره معرفتی بر اساس مفهوم تکامل و عدم تکامل ترسیم می شود و در احتمال مختار (الگوی فقهی تفصیل) صحت گزاره های معرفتی را بر مبنای تناسب و عدم تناسب آن گزاره با فطرت بررسی می نمائیم. 👌در الگوی فقهی تفصیل، چیستی مبنای معرفت شناسانه ی "تناسب با فطرت" و چگونگی تولید و ارزیابی گزاره های معرفتی را مبتنی بر این اساس مباحثه می کنیم. حجت الاسلام علی کشوری- تبیین معرفت شناسی فقهی در مقایسه با معرفت شناسی فلسفی - در جمع مجموعه ای از پژوهشگران تمدن اسلامی - دوره مباحثاتی معرفی جداول تمدنی فقه هدایت - بهمن ۱۳۹۹ @olgou4
⚡️حکمت دعوت به درایه در حدیث؛ کشف عقلانیت حدیث است! 👌حکمت اینکه اهل بیت علیهم السلام دعوت به درایه در حدیث کرده اند؛ کشف ابعاد عقلانیت حدیث است. به عبارت دیگر اگر قواعد درایه در حدیث را ارتقاء دهیم؛ عقلانیت ناشی از به کارگیری فرآیند درایه، مردم را از سایر دستگاه های محاسباتی بی نیاز می کند. 👌درک و بررسی حدیث را بر اساس ۹ قاعده ۱- بیان مبتنی بر ظرفیت، ۲- بیان مبتنی بر تأمل، ۳- بیان مبتنی بر مُکث، ۴- بیان مبتنی بر رفق، ۵- بیان در فضای نظام مقایسه، ۶- بیان مبتنی بر منزلت، ۷- بیان مبتنی بر انفتاح، ۸- بیان مبتنی بر سیاق و ۹- بیان مبتنی بر کَمّ پی گیری می کنیم و گزاره های معرفتی و عقلی متناسب با فطرت را کشف می نمائیم. 👌معتقدیم که عقلانیت ناشی از درایه در حدیث، کاربردی تر از منطق سیستمی و گویاتر از سایر دستگاه های عقلائی موجود است. حجت الاسلام علی کشوری- درایه در حدیث؛ چرا و چگونه؟ - سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹- حوزه علمیه قم @olgou4
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️نشست مقدماتی فقه النظم در قم برگزار شد/ لغت مقصد برای نظم، روابط انسانی است. 👌نظم لغت افتتاح است و نیازمند تعریف نیست. اصولاً همه لغت های افتتاح مانند، فکر، رفق و نباء قابل فهم هستند و نیازمند تعریف مجدد نمی باشند. 👌بنابراین وقتی لغت افتتاح را بررسی و واکاوی می کنیم؛ بررسی باید به غرضی غیر از تعریف باشد؛ مثلاً می توانیم، حیث ثبتی و تشویقی لغت افتتاح را بررسی کنیم (بر اساس قاعده مُکث) و یا اینکه لغت مقصد پیشنهادی برای لغت افتتاح را -استظهاراً-بررسی کنیم(بر اساس قاعده انفتاح) و یا اینکه منزلت لغت افتتاح را کشف کنیم. (بر اساس قاعده منزلت) 👌به عنوان مثال در روایات یکی از لغات مقصدی که برای کلمه افتتاح نظم وجود دارد؛ روابط انسانی است. (نَظْمَ مَا بَيْنَكُمْ) و دین به دنبال ایجاد نوعی خاص از نظم در روابط انسانی است. 👌برای ایجاد نظم در روابط انسانی نیازمند تشریح قواعد این حوزه هستیم و با دو دسته قواعد عام تنظیم کننده روابط انسانی و قواعد خاص تنظیم کننده روابط انسانی به سوی نَظْمَ مَا بَيْنَكُمْ حرکت می کنیم. 👌جمع بندی استظهاری به ما می گوید؛ که قواعد اصلی تنظیم روابط انسانی، سه مسئله رفق، فکر و توازن است. رفق و محبت بن مایه تنظیم روابط انسانی، تفکر ساختار روابط انسانی و توازن با کفر و نفاق هم؛ آفت کشی در روابط انسانی را متکفل هستند. پرسش اساسی در این بخش این است که آیا با اعتبار عقلاء و بناء عقلاء می توانیم قواعد اصلی تنظیم روابط انسانی را تشخیص دهیم؟! به دلیل عجز بناء عقلاء و جامعه سازی مبتنی بر اعتباریات، امام علیه السلام فرمودند: كِتَابُ اَللَّهِ فِيهِ نَبَأُ مَا قَبْلَكُمْ وَ خَبَرُ مَا بَعْدَكُمْ وَ فَصْلُ مَا بَيْنَكُمْ وَ نَحْنُ نَعْلَمُهُ. 👌قواعد خاص تنظیم روابط انسانی را در بخش تبیین حوزه های ۱۳ گانه روابط انسانی مباحثه خواهیم کرد. به عنوان مثال در حوزه رابطه انسان با امام، معرفه الامام و در حوزه رابطه انسان با معلم، انصات شاگرد، از قواعد مهم تنظیم روابط است. حجت الاسلام علی کشوری - نشست مقدماتی فقه النظم - شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - کهک @olgou4
⚡️چند نکته درباره مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی با موضوع تعلیم و تربیت کودکان 👌در جلسه ۸۳۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست آقای روحانی بر تدوین اساسنامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک -ظرف مدت یک ماه- تأکید شده است؛ درباره این خبر چند نکته را عرض می کنم: 👌نکته اول آنکه: علی القاعده بهترین ظرف برای تربیت و آموزش کودک خانواده است و هر طرحی که نقش خانواده را به صورت کمرنگ لحاظ کند؛ به نتیجه نخواهد رسید. تقریباً همه عوامل مؤثر بر تعلیم و تربیت مانند انعقاد نطفه صحیح، مدیریت تغذیه بر مبنای طیبات، دلسوزی و حوصله، تعالیم بنیادین مانندل اِذن، سلام و طلب عافیت برای دیگران و.... در اختیار خانواده است و هر ایده ای که نهاد خانواده را از محوریت تعلیم و تربیت خارج کند، از پیش شکست خورده است. 👌نکته دوم اینکه: برای ارتقاء نقش خانواده در تعلیم و تربیت کودکان -بیش از هر عامل دیگری- نیازمند یک نظریه برای تبیین ساختار و جزئیات مسئله هستیم. بدون اتکاء به یک نظریه فقهی عمیق، تشکیل یک سازمان برای تعلیم و تربیت، تفاهم این سازمان با خانواده ها را کاهش می دهد و کاهش تفاهم هم به معنای شکست قابل پیش بینی این سازمان خواهد بود. 👌نکته سوم آنکه: اساساً محوریت دادن به سازمان و مدیریت متمرکز در طراحی تحول های انسان محور،  مسیری عقیم است و مدیریت غیر متمرکز و محله ای  مبنای بهتری برای برنامه ریزی های انسان محور محسوب می شود. سازماندهی متمرکز در انتقال مفاهیم پایه و انتقال پیام و خبر به زیر مجموعه علیل و کم حوصله است و در نهایت هم به جبر قانونی پناه خواهد برد. 👌 و نکته آخر اینکه: آغاز تفاهم با خانواده ها را طراحی و طرح مجموعه ای از پرسش های فنی در حوزه های مرتبط با تربیت و تعلیم می دانیم و در دو نظریه فقهی "بهبود مستمر فضای حاکم بر نهاد خانواده" و "آموزش و پرورش آینده" ده دسته پرسش مرتبط با این حوزه را برای پشتیبانی فکری از مردم و مسئولین  آماده کرده ایم. بعون الله تعالی حجت الاسلام علی کشوری - درباره ایده تشکیل سازمان تعلیم و تربیت کودکان - چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ - حوزه علمیه قم ⚡️لینک خبر: http://nro-di.blog.ir/1399/11/08 @olgou4
19-الگوی فقهی ارزیابی غذا.pdf
27.68M
👌پیشخوان نشست های تخصصی تبیین الگوی فقهی ارزیابی غذا / ۲۲ تیر ۱۳۹۹ در محل خبرگزاری حوزه های علمیه @olgou4
⚡️کم حوصلگی برخی دوستان طب اسلامی، به آینده سلامت کشور ضربه می زند/ جمع زیادی در حال پرسش از الگوی جدید طبی هستند! 👌بعد از حدود یک سال از داستان جهانی کرونا، نیاز به تحول در مفاهیم پایه پزشکی -خصوصاً- تحول در سیاست گذاری حوزه سلامت، بیشتر از گذشته درک می شود. بسیاری از مردم و نخبگان جستجو درباره الگوی جدید طبی را آغاز کرده اند....... 👌آیا ما در حوزه علمیه قم به پرسش های این جریان جستجوگر، پاسخ عمیق خواهیم داد؟ آینده سلامت در ایران و منطقه وابسته به پاسخگوئی عمیق جریان طب اسلامی در این شرایط است و افراد کم حوصله در این جریان، بیشترین ضربه را به آینده سلامت کشور خواهند زد... حجت الاسلام علی کشوری- در جمع برخی از طلاب مدرسه هدایت - بامداد روز شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - قم @olgou4
4_5812330575402372185.mp3
13.99M
🔉پرونده بازخوانی چالش های تأسیس سازمان تعلیم و تربیت کودکان در خبر ساعت ۱۴ رادیو ایران - جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ @olgou4
👌نشست تخصصی معرفی اجمالی الگوی فقهی ارزیابی غذا روز پنج شنبه از ساعت ۱۹ برگزار می گردد. @olgou4
⚡️اظهارات ضد توسعه نخست وزیر مجارستان اظهارات ضد توسعه ویکتور اوربان در محضر امام خامنه ای/ «توسعه»، معیارهای گذشته‌ی غرب را در حوزه‌های اخلاق، سیاست و دین در معرض فروپاشی قرار داده http://nro-di.blog.ir/1394/09/10 @olgou4
⚡️فقه الخلق به بررسی ویژگی های عمومی و اختصاصی اشیاء می پردازد! 👌همانطور که قبلاً عرض کرده بودیم؛ یکی از ابواب فقه هدایت، فقه الخلق است. در فقه الخلق از ویژگی های اشیاء -با روش تحقیق فقهی- بحث می شود و این بحث ها به دو دسته بحث عمومی مرتبط با اشیاء و بحث های اختصاصی هر گروه از اشیاء تقسیم می شود. 👌به عنوان مثال وقتی درباره ویژگی های عمومی اشیاء بحث می کنیم؛ با عناوینی مانندِ زکات و نمو اشیاء، اجل و فوت اشیاء، طهارت اشیاء، قلب و فهم اشیاء، سببیت اشیاء و... روبرو هستیم. همچنین در مباحثات فقه الخلق درباره ویژگی های اختصاصی هر گروه از اشیاء هم بحث می شود. بحث از ویژگی های کوه ها، چشمه ها، درختان، کواکب، ملائکه، ریاحین و...  از جمله این مباحثات هستند.. 👌شایان ذکر است که اولین بسته از محصولات "فقه الخلق" در قالب "جدول تسخیر" ارائه شده است؛ که در قالب ۱۵ گروه خاصیت های نهایی اشیاء را تبیین می کند. مباحثات جدول تسخیر، به شکل گیری نوع جدیدی از تصرف در عالم کمک می کند؛ که عوارضِ تصرفات پوزیتویستی عنصر پایه را ندارد.  👌مباحثات فقه الخلق در مقایسه با مطالعات پوزیتویستی عنصر پایه -مانند جدول تناوبی عناصر- و مباحثات فلسفی احکام کلی وجود قرار دارد. حجت الاسلام علی کشوری- در جمع برخی از طلاب مدرسه هدایت - دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - قم مبارک http://nro-di.blog.ir/1399/11/13-2 @olgou4
پیشخوان نظریه پیشگیری ساختاری از بیماری-مرداد1398.pdf
26.89M
👌پیشخوان نشست های تخصصی نظریه فقهی پیشگیری ساختاری از بیماری - ۱ مرداد ۱۳۹۸ - قم مبارک @olgou4
هدایت شده از النّموذج الإسلامي للتقدّم
لا تدوم النظرة الجزئية غير الشاملة إلى مسألة بناء الحضارة و سوف تنحلّ في الرؤى الموجودة. التصرّف في العالم على أساس "الشيء" هو البنية التحتية لصنع الحضارة الإسلامية قبل ظهور المنجي(مقابل الحضارة الغربية المبنية على أساس جدول الدوري للعناصر) امتلاك رؤية شاملة هي في مسار بناء الحضارة الإسلامية، ونفس هذا الموضوع، لاينافي منح الأولوية لبعض المسائل الخاصة في ميدان العمل. بناء على هذا الأصل، اقترحنا عدة لعشرات المسائل الحضارية و تتكوّن نقطة انطلاق كل هذه النظريات من مجموعة من . إحدى المسائل الحضارية، هي مسألة المكاسب، ودراستها العميقة تتوقف على الإجابة عن خمس أسئلة: ١: ماهو الفقهي للمهن؟ ٢:ماهو من المنظور الفقهي؟ ٣: ماهو النموذج الفقهي ، وماهي كيفيته؟ ٤: ماهو ، وماهي الفائدة المترتّبة على عقود المبادلة في الفقه الإسلامي؟ ٥: لماذا ليس مسموحا لنا بتقوية من خلال عملية التجارة، وكيف يتمّ ذلك؟ إحدى المسائل الحضارية الأخرى هي مسألة ونجيب عن خمسة أسئلة أساسية من أجل دراستها فقهيّاً: ١: ماهي الإشكالات الرئيسية في عملية التربية والتعليم في الوقت الراهن؟ ٢: ماهي والتعليم المستقبلية؟ ٣: كيف نرفع في التربية والتعليم المستقبلية؟ ٤: على أساس نكتب محتوى التعليم والتربية المستقبلية؟ ٥: ماهي الأركان التي ترسم لعملية التربية والتعليم التي تدور حول الأسرة ؟ تصميم نموذج جديد لحل الخلافات في العلاقات الإنسانية يمثّل مسألة حضارية أخرى وندرس خمسة أسئلة رئيسية أخرى بغية الحصول على تحليل صحيح لنموذج حل الخلافات: ١: ماهي جذور والجريمة؟ ٢: ماهي هيكلية الأعمال الوقائية من الجريمة في الإسلام؟() ٣: كيف نحيي دور الأسرة و دور (سورة النساء ٣٥) ٤: ماهو دور معرفة الأشخاص بعضهم البعض في الوقاية من الجريمة؟ ٥: ماهي التأثيرات المترتبة على العقوبات الفقهية مثل القصاص مقارنةً مع العقوبات الحديثة؟(نظرية الوقاية البنيوية الإسلامية من الجريمة) واحدة من المسائل الحضارية الأخرى هي إحياء مكانة . عريف كل قوم يقوم بجمع المعلومات الحضارية. تساعدنا المعلومات الحياتية في الحضارة الإسلامية على دراسة وضعية الأسرة في النظام الاجتماعي. هناك خمسة أسئلة أساسية في هذا الباب أيضاً. القسم الأول من وظائف العريف في الحيّ السكني هو إحياء المعلومات الأسرية وما يتعلّق وهي المعلومات التي تمنح الهوية للأشخاص_ بدلاً عن المعلومات السجلّية الموجودة إحدى المسائل الحضارية الأخرى هي تحليل للأشياء. إذا وُسِّع محتوى الفقهي في المجتمع_ الذي يشرح الميزة النهائية للأشياء على أساس منهج البحث الفقهي _ سيستغني الناس في قضاء حوائجهم عن المعلومات المبنية على أساس العناصر مثل المعلومات الناقصة في وسيبدأ عصر التصرفات البشرية على مبنى مفهوم "الشيء" مقابل التصرفات على أساس "العنصر"( جدول التسخير الفقهي ) 👇 http://nro-di.blog.ir/1399/11/13 سماحة الشيخ علي كشوري مدير مدرسة الهداية المقدسة مسجد جمكران/ مجمّع "ياوران حضرة المهدي(أرواحنا فداه) للثقافة والتعليم" ٥،٦،٧ جمادي الثانية ١٤٤٢ @alnamuzaj_aleslami