eitaa logo
الگوی پیشرفت اسلامی
11.3هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
131 ویدیو
224 فایل
✍آشنایی با نظریات فقهی مطرح در نقشه الگوی پیشرفت اسلامی آئین نامه نشست ها: 🤝 رادیو الگو: @radioolgou کتابخانه مدرسه هدایت @ketab_olgou مخزن صوت مدرسه هدایت @sound_olgou
مشاهده در ایتا
دانلود
⚡️⚡️ تقریبا همه تعاریف اقتصاد مدرن با تعاریف اقتصاد اسلامی در تعارض است/ چرا در دانشگاه امام صادق علیه السلام کتاب منکیو تدریس می شود؟! 👌در حال حاضر در کشور به مسئله خطرناک سیاست‌های پولی و مالی کینزی مبتلا هستیم. ما نمی‌توانیم کشور را با وضعیت بانک‌های فعلی خوب اداره کنیم. بانک‌های فعلی ده‌ها اشکال دارند. 👌اشکال اول آن‌ها این است که تعریف پول از نظر دستگاه پیامبران را متوجه نشده‌اند. آن‌ها پول را «اعتبار» می‌دانند؛ درحالی‌که از نظر فکر اسلامی باید خود پول ارزش داشته باشد؛ اصطلاحاً خود پول باید مال باشد. اگر به پول قید مالیّت بدهیم و ابزار انتقال خود را یک شیء ارزشمند قرار دهیم، سیاست‌های اغنیاء نمی‌تواند ارزش آن را به حدی که الآن مشاهده می‌کنید، بالا و پایین کند. در حال حاضر مشکل کشور کاهش ارزش پول است و همه امور از جمله زندگی مستضعفین و مردم را تحت شعاع قرار داده است. خب این یک مشکلی است و حوزه علمیه نمی‌تواند از این بگذرد؛ اگر بخواهیم آن را ریشه‌ای حل کنیم، باید به سمت این برویم که ببینیم تعریف پول در دانشگاه‌های اقتصادی کشور درست مطرح می‌شود یا خیر؟ 👌من وقتی سرفصل‌های دانشگاه‌ها را نگاه می‌کنم، خیلی نگران می‌شوم؛ بسیار میان تعاریف آن‌ها با تعاریفی که در روایات و آیات ما مطرح‌شده است فاصله می‌بینم. مثلاً شما همین دانشگاه محترم امام صادق علیه السلام را ببینید. خب از اساس زحمت آقایان بر این بود که یک دانشگاهی بسازند که نیازهای انقلاب اسلامی را پاسخ دهد و انصافاً هم این دانشگاه در بعضی از حوزه‌ها خوب پیشرفت کرده است ولی دانشگاه امام صادق علیه السلام امروز مبتلا به این تعاریف غلط در حوزه اقتصاد است؛ به نظرم نود درصد یا درصد بالاتری از تعاریفی که در کتب این دانشگاه تدریس می‌شود با تفکرات انبیاء فاصله دارد. 👌مثلاً کتاب گریگوری منکیو را آنجا درس می‌دهند؛ همین کتاب را ببینید و ورق بزنید و نگاه کنید که آیا پیامبران و آیات و روایات ما واقعاً همین تعاریف را مبنا قرار داده‌اند یا خیر؟ یعنی می‌خواهم صحبت از یک مصیبت و فاجعه داشته باشم؛ما هم می‌خواهیم کشور را با این تعاریف اصلاح کنیم و هم خود این تعاریف، «حجیت نایافته» و مبتنی بر همین تعاریف تجربی موجود است. 👌البته اقتصاد، یکی از این حوزه‌ها است ولی من یکی از مهم‌ترین ریشه‌های مشکلات حوزه اقتصاد را تعریف غلطِ پول می‌دانم؛ پول در اسلام مبتنی بر ده‌ها باب روایی از جمله باب روایات مربوط به زکات است؛ پول به لازمه این روایات، باید امر واقعی باشد، شارع مقدس نظر خاص درباره پول دارد؛ ما نمی‌توانیم پولِ به معنای اعتباری و الکترونیکی آن را به عنوان «ابزار مبادله» قرار دهیم. خیلی راجع به این بحث‌ها باید گفتگو شود. 👌[پول در روایات] ده‌ها لازمه فنی پیدا می‌کند؛ پول یک امر پیچیده است. به نظرم دانشگاه‌های ما و متخصصین حوزه اقتصاد تأثیر پول بر سبک زندگی را نتوانسته‌اند تحلیل کنند، تأثیر پول بر اخلاق را نتوانسته‌اند تحلیل کنند؛ این خیلی بد است که ما این همه از نظر علمی عقب‌افتاده و متکی بر نظریات معیوب پوزیتویستی هستیم. إن‌شاء الله امیدوارم که بعداً وقتی راجع به بانک مرکزی صحبت می‌کنیم، در این حوزه وارد بحث تفصیلی شوم؛ ولی چون حوزه مهمی است یک اشاره کنم؛ ما اجمالاً معتقدیم که بانک مرکزی باید «سود ارتباطی» را و نه «سود اقتصادی» را اصل قرار دهد؛ سود ارتباطی عبارت از آن سودی است که انسان‌ها از ارتباط با هم دیگر به نحو تکاملی می‌برند. این خیلی مسئله مهمی است. ما نمی‌توانیم محور تعادل اجتماعی را «سود اقتصادی» قرار دهیم؛ درحالی‌که همه سیاست‌های پولی و مالی ما، تعدیل کلان جامعه حول «ارزش ‌افزوده» را پیگیری می‌کند. این بحث را می‌گذارم برای زمانی که ما به مسئله اقتصاد و پول و شغل می‌پردازیم. حجت الاسلام علی کشوری/ نشست تخصصی آموزش و پرورش آینده/ مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام کرج/ ۲۵ آذر ۱۳۹۷ @olgou4
👌 دیدار و گفتگو با حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امام جمعه ارومیه و نماینده محترم ولی فقیه در استان آذربایجان غربی درباره الگوی پیشرفت اسلامی/ ارومیه- ۲۰- ۱۱- ۱۳۹۵ @olgou4
👌 نشست تخصصی الگوی پیشرفت اسلامی / مدرسه علمیه امام خمینی ارومیه/ سه شنبه ۱۹- ۱۱- ۱۳۹۵ #الگوی_پیشرفت_اسلامی #توسعه_محرومیت_زاست #ارومیه @olgou4
⚡️⚡️ متن کامل نشست تخصصی آموزش و پرورش آینده (+ اسناد و ارجاعات تخصصی نظریه) فردا منتشر می شود... بسم الله الرحمن الرحیم ضمن عذر خواهی بابت تأخیر؛ احتراماً به اطلاع می رساند که متن کامل نشست تخصصی آموزش و پرورش آینده در مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام کرج(۲۵ آذر ۱۳۹۷ ) فردا(۹دی ماه ۱۳۹۷) در اختیار پژوهشگران قرار می گیرد. دائره تدوین- قم ۸دی ماه ۱۳۹۷ @olgou4
⚡️⚡️پول در اسلام مال است و نه اعتبار/ پول در اسلام مقَوِّم سود ارتباطی است.... 👌برای بررسی تعریف پول در اسلام برخی از آیات و روایات ابواب زکات، دیات، کفارات، مهریه و.... را استظهار و درایه نموده ایم. نتیجه این بررسی ما را به این تعریف رسانده است که: پول، مالی است که سود و ضرر ارتباطی را مدیریت می کند. 👌در احکام پر از حکمت اسلام، اولا پول مال است و نمی تواند اعتباری و الکترونیکی باشد و لحاظ این معنا مانع مدیریت حداکثری قیمتش توسط اغنیاء می شود. در دوره فعلی با معادلاتی مانند نرخ برابری ارزها و معادله نشر اسکناس، ضریب فزاینده پولی ، نرخ بهره و.... (سیاست های پولی و مالی) قیمت پول را به نفع اغنیاء و یا دولت مدیریت می کنند... 👌و ثانیا پول را در خدمت سود برتر -که همان سود ارتباطی است- قرار داده اند. برای اسلام اصل بر بهینه شدن روابط انسانی است و یکی از ابزارهای بهینه کردن روابط انسانی پول است. این در حالی است که در دوران پر از ضلالت مدرنیته و در مدل هایی مانند بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، سود ارتباطی و حتی خود انسان را خدمه افزایش پول قرار داده اند. 👌 در باب چهارم فقه المکاسب(بررسی مبادلات میان مشاغل و ارائه تعریف جدید از ابزار مبادله )به تفصیل به شرایط و مزایای مبادله در اسلام خواهیم پرداخت و چگونگی تثبیت و تحکیم مشاغل از پایگاه مبادلات را مباحثه خواهیم نمود. حکمت اصلی عقود مبادله ای در اسلام حفظ و تضمین منفعت صاحبان مشاغل و طرفین تبادل در کوتاه مدت و میان مدت است...... حجت الاسلام علی کشوری/ مباحثات مقدماتی تعریف پول و بودجه ریزی در الگوی پیشرفت اسلامی/ قم ۸ دی ماه ۱۳۹۷ @olgou4
👌 دیدار و گفتگو با آیت الله نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه محترم بندر عباس درباره نقشه الگوی پیشرفت اسلامی/ ۲۹ آذر ۱۳۹۷- بندر عباس #توسعه_محرومیت_زاست #الگوی_پیشرفت_اسلامی #مدیریت_شهری_محله_محور @olgou4
کمباین آموزش و پرورش جدید 2.pdf
3.89M
👌 متن کامل نشست تخصصی تبیین آموزش و پرورش آینده/ مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام کرج/ ۲۵ آذر ۱۳۹۷/ ۶۲ صفحه + نمودار کل نظریه @olgou4
👌 به فضل الهی؛ دوره مباحثاتی فقه العلم(۱۳ جلسه) روز ۲۳ دی ماه ۱۳۹۷ منتشر می شود/ این دوره بحثی در نیمه اول محرم الحرام ۱۴۴۰ هجری قمری در مدرسه علمیه رکن الملک اصفهان برگزار شده است... #توسعه_محرومیت_زاست #الگوی_پیشرفت_اسلامی #فقه_العلم @olgou4
👌 به فضل الهی دوره مباحثاتی #آموزش_و_پرورش_آینده روز ۲۳ دی ماه ۱۳۹۷ منتشر می شود/ این دوره بحثی (۱۰ جلسه) در شب های دهه اول محرم الحرام ۱۴۴۰ هجری قمری در مسجد رکن الملک اصفهان ارائه شده است.... #آموزش_و_پرورش_آینده #الگوی_پیشرفت_اسلامی #توسعه_محرومیت_زاست @olgou4
👌 به فضل الهی ویرایش دوم دوره اول مباحثات فقه البیان(۹ جلسه) روز ۲۳ دی ماه ۱۳۹۷ منتشر می شود/ این دوره مباحثاتی در دهه اول محرم الحرام ۱۳۳۹ هجری قمری در مدرسه علمیه چهارباغ اصفهان برگزار گردیده است..... @olgou4
👌 به فضل الهی؛ ویرایش دوم دوره اول مباحثات تبیین مفهوم گزارش راهبردی (روش تَدَبُّر) روز ۲۳ دی ماه ۱۳۹۷ منتشر می شود/ این دوره مباحثاتی (۹جلسه) در آذر ماه سال ۱۳۹۵ در قرارگاه مطالعاتی نصرت ارائه شده است... @olgou4
👌قواعد تخاطب منجر به هدایت با قواعد تخاطب عرفی یکسان نیست... #فقه_البیان #الگوی_پیشرفت_اسلامی #توسعه_محرومیت_زاست @olgou4
👌بازدید از موزه فقه و زندگی/ قم- مسجد جمکران -شبستان امام هادی علیه السلام /۱۱ دی ماه ۱۳۹۷/ اتومبیل مرحوم آیت الله العظمی سید محمد رضا گلپایگانی @olgou4
⚡️⚡️علم آینده و استراتژی های سه گانه بسم الله الرَّحمن الرَّحیم نشست تخصصی تبیین استراتژی های سه گانه "علم آینده" در جمهوری اسلامی شامل ۱- استراتژی ۲- استراتژی و ۳- استراتژی به زودی برگزار می شود. قم - دائره پژوهش- ۱۱ دی ماه ۱۳۹۷ @olgou4
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
👌 نظام موضوعات دوره جدید گفتگوهای ملی با موضوع الگوی پیشرفت اسلامی/ ویژه سال هزار و سیصد و نود و هفت #الگوی_پیشرفت_اسلامی #توسعه_محرومیت_زاست https://eitaa.com/olgou4
👌 دیدار و گفتگو با آیت الله صفائی بوشهری نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه بوشهر درباره نقشه الگوی پیشرفت اسلامی/ ۲۸ آذر ۱۳۹۷- بوشهر #الگوی_پیشرفت_اسلامی #توسعه_محرومیت_زاست #مدیریت_شهری_محله_محور @olgou4
خبر همايش تراريخته در راديو قرآن.mp3
1.81M
گزارش رادیو قران درباره نشست علمی بررسی اشکالات پنج گانه تراریخته در قم/ پرداخت زکات؛ کیفیت محصولات کشاورزی را افزایش می دهد/ بر عالم قواعد تقدیر حاکم است... @radioolgou
👌 دیدار و گفتگو با جمعی از طلاب مدارس علمیه کرمان درباره نظریه مدرسه اقامه/ ۲ دی ۱۳۹۷- کرمان @olgou4
فقه البیان.pdf
6.27M
👌 پیشخوان نشست های تخصصی فقه البیان/ جلسه اول دوره ۹ جلسه ای تبیین فقه البیان در مدرسه چهارباغ اصفهان/ شنبه اول مهرماه ۱۳۹۶/ ۳۸ صفحه #الگوی_پیشرفت_اسلامی #توسعه_محرومیت_زاست #فقه_البیان @olgou4
⚡️ آموزش و پرورش آینده 🔊گفتگو درباره آموزش و پرورش آینده/ هم اکنون؛ رادیو معارف... (۱۵: ۲۱) @olgou4
گفتگوی ۲۱ رادیومعارف.mp3
5.32M
🔊توضیحات حجت الاسلام علی کشوری درباره نظریه آموزش و پرورش آینده به برنامه گفتگوی ۲۱ رادیو معارف/ امشب ۱۵ دی ماه ۱۳۹۷ @radioolgou
آموزش و پرورش آینده- رادیو معارف 15.10.97.pdf
773.8K
📚 متن کامل توضیحات حجت الاسلام علی کشوری درباره نظریه آموزش و پرورش آینده به برنامه گفتگوی ۲۱ رادیو معارف/ ۱۵ دی ماه ۱۳۹۷ http://nro-di.blog.ir/1397/10/16 #توسعه_محرومیت_زاست #الگوی_پیشرفت_اسلامی #آموزش_و_پرورش_آینده #رادیو_معارف @olgou4
⚡️⚡️نشست نقد و بررسی بخش سوم سند توسعه پایدار ۲۰۳۰(بخش سلامت) با حضور فاضل ارجمند حجت الاسلام و المسلمین تبریزیان/ قم ۱۸ دی ماه ۱۳۹۷(نشست چهاردهم) ۲۰۳۰ @olgou4
👌 قم؛ میزبان دوره جدید سلسله نشست های تخصصی نقد، بررسی و ارائه جایگزین برای اسناد بین المللی(نظریه های توسعه غربی)/ به زودی.... ۲۰۳۰ https://eitaa.com/olgou4
⚡️⚡️ در کشور بر مبنای اسناد بین المللی( محاسبات معیوب توسعه غربی) تصمیم سازی می شود!! 👌مباحثات شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی درباره اسناد بین المللی شامل بررسی ۱۲ سؤال و پاسخ های مرتبط است.... 👌 شاید مهمترین بخش این مباحثات ۱۲ گانه، سؤال ششم باشد. در سؤال ششم، ویژگی اصلی الگوی جدید نگهبانی از نظام را تبیین می کنیم. شورای نگهبان و همه کسانی که به فکر نگهبانی قوی تر از نظام اسلامی هستند؛ می توانند نظام مقایسه میان "نظریات حاکم بر قوانین" و "نظریات بخشی الگوی پیشرفت اسلامی" را در برنامه های خود بگنجانند.... 👌چرا شورای نگهبان و دلسوزان انقلاب، به نظریات حاکم بر قوانین کشور توجه ندارند و آنها را از حیث تطابق با اسلام بررسی نمی کنند. الان نظریات فراوانی همچون شاخصه توسعه انسانی(Human Development Index) و شاخصه های wdi و نماگرهائی مانند تولید ناخالصی داخلی (GDP) و نظریه بهبود فضای کسب و کار و مجموعه نظریات مطرح در سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ علی الخصوص دیدگاه های معیوب بخش سوم این سند (بخش سلامت) و.... مبنای تقنین و برنامه ریزی کشور است. 👌 پرسش اصلی این است که آیا این نظریات مصداق هدایت و رشد است و یا اینکه مصداق ضلالت و التقاط ؟ اگر مصداق التقاط است؛ چرا با گسترش آن در میان مدیران و نخبگان با روش نظام مقایسه مقابله نمی کنیم؟! 👌 قانون اساسی در بخش تبیین شیوه حکومت در اسلام، مقابله با افکار بیگانه و طاغوتی را جزء انقلاب اسلامی می داند ولی تقریبا مبنای تصمیم سازی در دولت، مجلس و برخی نهادهای دیگر همین نظریات بیگانه و طاغوتی توسعه غربی است... حجت الاسلام علی کشوری- قم ۲۰ دی ماه ۱۳۹۷ https://eitaa.com/olgou4 @olgou4