#الگوی_موضوع_شناسی_مدرسه_بینات
پیرامون موضوعات جدید و #مسائل_مستحدثه
مدرسه تمدنی بینات
قواعد اصولی تکامل فقاهت را در
بسته فقهی #فقه_البیان شرح داده است.
یکی از ابواب فقه البیان
باب #بیان_مبتنی_بر_تأمل است
و در فرآیند #ساخت_سوال_فقیه ،
یعنی آغاز فرآیند تأمل تا یکی از مراحل، تنقیح موضوع مورد بحث در سه مرحله است
۱.تنقیح بیانی
۲.تنقیح غیر بیانی
۳.تنقیح شاکله.
براساس این الگوی موضوع شناسی تا کنون حدود ۱۰۰ موضوع مانند:
۱.بانک و پول
۲.بورس
۳.تورم
۵.لیزر
۶.هوش مصنوعی
۷.واکسن
۸.تجارت متمرکز
۹.الگوی تولید صنعتی
۱۰.محصولات_تراریخته
۱۱.میراث فرهنگی
۱۲.فیلم نامه نویسی
۱۳.صنعت پلیمر و... را بررسی کردهایم
و اقوال کارشناسی در این حوزهها را به چالش کشیدهایم.
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
بررسی #نظریه_پیشگیری_ساختاری_از_بیماری
نگاه ما به روایات و آیات #حوزه_سلامت
نگاهی فقاهتی و غیر اخباری است
و لذا قواعد اصولی خود را برای مخاطب تشریح میکنیم.
یکی از مهمترین قواعدی که در تبویب "نظریه فقهی پیشگیری ساختاری از بیماری" از آن بهره بردهایم
قاعده اصولی
#بیان_مبتنی_بر_نظام_مقایسه است.
مطابق این قاعده، برای #حفظ_موازنه با #طب_سلول_پایه و #سازمانWho
ساختاری سه بخشی را برای تبویب روایات و آیات حوزه سلامت تأسيس کردهایم.
به عبارت دیگر معتقدیم اگر در سه حوزه زیر، آیات و روایت را تبویب کنیم؛
قدرت موازنه طب اسلامی در مقایسه با پزشکی موجود ارتقاء مییابد.
۱.سیاستگذاری و مدیریت
۲.پیشگیری و درمان
۳.مبانی نظری
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
بخش اول
نظریه فقهی پیشگیری ساختاری از بیماری
به #تبویب و #درایه در آیات و روایات حوزه سیاستگذاری و مدیریت بخش #سلامت اختصاص دارد.
تبیین مفهوم #نسخه_موازنه
و
مفهوم #نسخه_مشاوره
و
تبیین #کراهت_ارتزاق_از_پزشکی
و
تبیین بحث #حمام
از مصادیقِ مباحث این بخش است.
حمام به شرحی که خواهد آمد؛
جزئی از بسته فقهی مدیریت و سیاستگذاری سلامت در محلهها محسوب میشود.
بخش دوم
نظریه فقهی پیشگیری ساختاری از بیماری
به تبیین مفاهیم و تدابیر حوزه پیشگیری و درمان اختصاص دارد.
احیای نقش #قلب و نقش #تنظیم_روابط_انسانی در تحلیل های مرتبط با سلامت
در کنار تبیین نقش #طبایع_اربعه و #تغذیه
از مباحث مهم این بخش محسوب میشود.
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
بخش دوم
نظریه فقهی پیشگیری ساختاری از بیماری
به تبیین مفاهیم و تدابیر #حوزه_پیشگیری_و_درمان اختصاص دارد.
#احیای_نقش_قلب و #نقش_تنظیم_روابط_انسانی در تحلیلهای مرتبط با سلامت،
در کنار تبیین #نقش_طبایع_اربعه و #نقش_تغذیه،
از مباحث مهم این بخش محسوب میشود.
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
ÎØÈåþåÇìäãÇÒÌãÚåþìÊåÑÇäþموسیقی.mp3
592.4K
من یک بار دیگر این عید را به شما تبریک میگویم؛ چون مایهی #امید و درست نقطهی مقابل #فضای_یأسآلودی است که #استکبار میخواهد در مقابل چشم #مستضعفان_عالم به وجود بیاورد.
مقام معظم رهبری
۱۳۷۰/۱۱/۳۰
#روز_جهانی_مستضعفین
#جمعه_انتظار
#نیمه_شعبان
مدرسه تمدن بینات
@wsti_ir
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
مسئله #مدیریت_شهر
یکی از اولویتهای تمدنی ما در مدرسه بینات است.
به اعتقاد ما مدیران شهری، شهر را باید بصورت #محله_محور اداره کنند.
سوال اساسی ما از #مدیران_شهری این است:
یک محله را چگونه میسازید؟
اگر بخواهید یک محله اسلامی را طراحی کنید باید محله و مفاهیم اصلی آن را تعریف نمائید.
خب بنابراین تعریف شما از محله و #مفاهیم_پایه مطرح در ساخت محله کدام است؟
ما در مدرسه بینات براساس سه دسته مفهوم، محله را بازتعریف میکنیم:
۱.روابط انسانی
۲.تسخیر شئ پایه
۳.اسماء الهی
زندگی خوب برای مردم شهر
بدون در نظر گرفتن این سه دسته مفهوم امکان ندارد.
به همین دلیل در مباحث #فقه_النظام این علوم ثلاثه را تحت عنوان #علوم_پایه نامگذاری کردهایم.
#چگونه_یک_محله_اسلامی_بسازیم
#اولویتهای_تمدنی
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
انقلاب ما و اسلام ما
برای همهی ملتهای جهان دارای پیام است.
آن پیام این است که هرگاه ملتها با #توکل به خدا و با #اتحاد_کلمه،
رُعب قدرتهای بزرگ جهانی را از دل زائل کنند میتوانند به هدفهای خود دست بیابند.
ابرقدرتها بیش از همه چیز با هیبت و #ابّهت خود زندگی میکنند؛
اگر این ابّهت و این #هیبت،
در دل و چشم ملتها بشکند؛
ملتها خواهند توانست به پیروزی دست بیابند.
مقام معظم رهبری
روز #نیمه_شعبان در قم
۱۳۶۲/۰۳/۰۷
یکی از بهترین راههای شکستن ابهت قدرتهای مادی، #بیان_اهداف و #تبیین مفاسدی است که با عنوان #توسعه برای بشر ایجاد کردهاند.
#تمدن_غرب هیچ توسعهای در هیچ بخشی ایجاد نکرد مگر اینکه چالشی در زندگی بشر بوجود آمد.
مدرسه تمدن بینات
@wsti_ir
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
یکی دیگر از سوالات اساسی ما از #مدیران_شهری این است:
چگونه #مفاهیم_پایه_محله را در جامعه محقق میکنید؟
برای تحقق این مفاهیم پایه در مرحله اول
ما هشت اقدام راهبردی را لازم میدانیم:
۱.توجه به اینکه #تنظیم_روابط_انسانی و دیگر مفاهیم پایه با وضع #مقررات و #قانون و #ابلاغیه محقق نمیشود
بنابراین لازم است از طریق نرم
و با استفاده از #چرخه_تحریک_فکر،
نگرش مردم یک محله را تغییر دهیم.
۲.تعریف #مساجد_نمونه
در هر شهر برای آموزش #مفاهیم_پایه محله
۳.تغییر در #الگوی_آموزش_و_پروش کشور
۴.تغییر در الگوی ساخت ساختمان
۵.تغییر در الگوی ساخت بازار
۶.تغییر در الگوی تولید محصولات کشاورزی،باغی،دامی و طیور
۷.تغییر در الگوی سلامت محلات
۸.تغییر در الگوی روایت میراث ملموس و ناملموس فرهنگی
اقدامات راهبردی برای تحقق مفهوم محله، در جمهوری اسلامی محسوب میشوند.
ما در مدرسه تمدنی بینات
برای ساخت یک محله اسلامی
۱۰۰ زیرساخت تعریف کردهایم
که از میان آنها امور هشت گانه فوقالذکر از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.
#محلهسازی_با_هشت_اقدام_راهبردی
#اولویتهای_تمدنی
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
🔆تغییر در #الگوی_ساخت_بازار،
یکی از هشت اقدام راهبردی در جهت تحقق سه مفهوم تنظیم روابط انسانی، تسخیر شئ پایه، اسماء الهی و اسماء غریب در #مدیریت_شهری_محله_محور میباشد.
⚠️متاسفانه الگوی بخش خصوصی و الگوی بخش دولتی بر ضد #روابط_انسانی صحیح
طراحی شده است.
🔻به عنوان مثال🔻
۱.فاصله زیاد محیط کار از خانه
۲.اولویت مشاغل استخدامی بر مشاغل غیر استخدامی
۳.عدم رعایت استانداردهای غذای طیب در محل کار
۴.ساعت کاری زیاد
و . . .
لذا این الگو، الگوی مناسبی برای کسب و کار جمهوری اسلامی نمیباشند.
✅الگوی تولید مناسب برای جمهوری اسلامی،
#الگوی_تولید_غیرمتمرکز، محلهای و خانگی است.
🔶در الگوی تولید غیرمتمرکز
کیفیت بیشتر | قیمت ارزانتر | حفظ محیطزیست بهتر تأمين میشود.
✅پیشران اصلی برای گسترش کسب و کارهای خانگی را
۱. بازخوانی آموزشهای فقهی مرتبط با کسب و کار
۲. راهاندازی #بازار_موقت میدانیم.
⭕️از نظر ما حکومتها باید هزینههای تجارت را با ساخت بازارهای موقت صفر کنند
و با این اقدام میل به تجارت را عمومی نمایند.
#فقه_المکاسب
#محرومیت_زدایی
#طرح_تمدنی_محله_امام_رضا علیهالسلام
https://eitaa.com/joinchat/4163108901C5532d19dd5
به نظر من امروز مسئلهی اصلی ما، عبارت است از اقتصاد.
در اقتصاد هم مسئلهی عمده عبارت است از #تولید_ملّی.
در مسئله تولید ملی هم #رویکردهای_جدید مشاهده میشود که انسان را دلگرم میکند؛
یعنی اگر انشاءالله این #رویکردهای_مردمی و #حضور_مردمی به نحو مناسبی ادامه پیدا بکند،
این #دلگرمکننده است
و نشانههایی برای #امید بیشتری در انسان به وجود میآورد.
#سال_تولید_دانشبنیان_اشتغالآفرین
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
دست یافتن به #پیشرفت_عادلانه در اقتصاد و حلّ مشکل #فقر در کشور فقط از مسیر #تقویت_تولید میگذرد.
اگر ما تولید را تقویت کردیم که تقویت آن هم به همین دانشبنیان بودن است، این مقصود بزرگ انشاءالله حاصل خواهد شد.
#محرومیت_زدایی_با_تولید_دانشبنیان
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
امروز ما
بیش از همیشه احتیاج داریم
به کار، به تلاش، به جدّیّت.
مقام معظم رهبری
۱۴۰۱/۰۱/۰۱