مشروطه.mp3
5.18M
🎧 صوت/ لحظهشناسی مشروطه
💢 در همان قدمهای اول با استفاده از روشهای پیچیده، مشروطه را به غیر آن راهی که ملت برای آن حرکت کرده بود، منحرف کردند.
🔹 ده پانزده سالی هم که گذشت، انگلیسیها بدل فن مشروطه و حرکت عظیم ملت ایران را زدند؛ یعنی رضاخان پهلوی را سرکار آوردند.
#تاریخ_مشروطه
#انگلیس
#انحراف
#رضا_خان
🌐 کانال تاریخ بصیرت افزا
http://eitaa.com/joinchat/1594753028C349cce3301
💢سید صادق طباطبایی در شرح این تصاویر میگوید:
🔹 شب دوازده بهمن است در پرواز هواپیمای ایرفرانس به سوی تهران. امام خمینی در طبقه دوم است، نشسته بر پتویی همراه با من و دوستی فرانسوی.
🔹 در حین گپ و گفت، یکی از همسفران روحانی(نامش را نمینویسم) آمد و کاغذی به دست امام داد. مضمون آن دعایی بود برای رفع اضطراب در مواقع خطر و ترس! آقا عینکش را زد و کاغذ را برانداز و بدون قرائت دعا، آن را تا کرد و گذاشت زیر پتو!
🔹 آن دوست ما البته مقصر نبود، در آن پرواز خیلیها نگران بودند، از انفجار در آسمان یا عدم اجازه برای فرود یا دستگیری پس از ورود و... الخ. اما نشاط و خونسردیای که در چهره قهرمان داستان موج میزد(عکس دوم) موجب میشد که این همه را به هیچ بگیرد و لحظاتی بعد پس از ادای نماز شب، راحت بخوابد!
#تاریخ_انقلاب
#امام_خمینی
#بازگشت_به_ایران
🌐 کانال تاریخ بصیرت افزا
http://eitaa.com/joinchat/1594753028C349cce3301
🔰 نقش آیتالله کاشانی در سیاسی شدن حوزه علمیه قم/ ندایی که هيچكس پاسخ نگفت
📚 آیتالله مهدوی کنی درباره جلسات سخنرانی آیتالله کاشانی میگوید: وقتي به تهران ميآمديم -در معيّت آقاي مولايي- در مجامعي كه آيتالله كاشاني در منزلشان تشكيل ميداد حضور مييافتيم و از راهنماييها و تذكرات سياسي ايشان بهره ميگرفتيم.
🔹 از گفتههاي ايشان(مرحوم کاشانی) اين را به ياد دارم كه فرمودند «من نزد علماي تهران رفتم، به منازل و مساجد بسياري از علما رفتم كه بيدارشان كنم و بگويم بالاخره حركتي بكنيد. تا كي نشسته و ساكت هستيد و ديگران بر ما حكومت ميكنند؟ اين خواب غفلت و عدم تحرك سبب ميشود كه وضع ما روز به روز بدتر شود... و اظهار تأسف ميكردند كه من با غالب اين آقايان تماس گرفتم ولي هيچ كس نداي مرا پاسخ نگفت.»
📚 البته زمينههاي حركت سياسي در حوزه تا حد زيادي در درجهي اول مرهون مرحوم نواب و آيتاللهكاشاني بود. اين دو بر طلاب تاثير نهادند و طلاب متأثر، بعدها سطح وسيعتري را تحتتأثير خود قرار دادند. بر حسب ظاهر حركت مرحوم نواب بيشتر رنگ ديني داشت و حركت تبليغي ايشان بيشتر در راستاي شعائر مذهبي و جنبههاي ديني بود؛ ولي مرحوم كاشاني جنبهي سياسي بيشتر داشت.
📌 منبع: کتاب خاطرات آیتالله مهدوی کنی
#تاریخ_معاصر
#آیت_الله_کاشانی
#شهید_نواب
#حوزه
🌐 کانال تاریخ بصیرت افزا
http://eitaa.com/joinchat/1594753028C349cce3301
💢 گمراهی جامعه بشری پس از طوفان/ نمرود از نوادگان نوح(ع) بود
📚 قبل از تولد یا هنگام تولد ابراهیم(ع)، پدرش از دنیا رفت و مادرش با آزر، عموی ابراهیم(ع) ازدواج کرد.
📚 ابراهیم(ع) در خانه عمویش که بت ساز و در دربار نمرود منجم و پیشگو و مشاور نیز بود، رشد کرد.
📚 مطابق روایات کودکی حضرت ابراهیم(ع) همانند کودکی موسی(ع) بوده است. نمرود میخواست ابراهیم(ع) را بکشد و مادرش او را در غاری پنهان میکند(1)
📚 بعدها ابراهیم به وسیله آزر، به کاخ رفت و آمد میکند و جایگاه مهمی نیز داشته، چون به عنوان فرزند آزر شناخته میشده است.
📚 از سوی خداوند متعال به ابراهیم(ع) دستور داده میشود که باید جامعه را هدایت کند؛ جامعهای که خدای بزرگی به نام نمرود سر برآورده است.
📚 نمرود از نسل نجات یافتگان از عذاب بود؛ از فرزندان حام، فرزند نوح(ع)(2). آثار تخریب شیطان بر نسل بعد به اندازهای بود که نمرود، ابراهیم(ع) را به آتش افکند!
📚 اجتماعی که متشکل از مؤمنان و نجات یافتگان از طوفان نوح(ع) بود، بدان جا رسید که کسی که ابراهیم(ع) او را پدر خویش میخواند، بت ساز شده بود.(3)
📌 منبع: کتاب دشمن شدید(حجتالاسلام والمسلمین#طائب)، دفتر اول، ص78و79
🔻 پی نوشت؛
1 – کمال الدین و تمام النعمه، ص138؛ تاریخ الطبری، ج1، ص164؛ الکافی، ج8، ص367
2 – عهد عتیق، پیدایش، باب10، شمارههای 6-9(برخی نسب او را اینگونه شمردهاند: نمرود بن کنعان بن کوش بن سام بن نوح)؛ تاریخ الطبری، ج1، ص163
3 - انعام، آیه74
#تاریخ_انبیا
#ابراهیم(ع)
#نمرود
#دشمن_شدید
🌐 کانال تاریخ بصیرت افزا
http://eitaa.com/joinchat/1594753028C349cce3301
💯 خرافهای به نام چهارشنبه سوری
📚 آتش، در ایران قدیم، مقدس و همپایه فرزند اهورا مزدا شمرده میشد، از اینرو پیش از نوروز به آتشکدهها میرفتند و آتش برمیافروختند و چون طبق برخی نقلها در ایران هفته نبود، این مراسم در سیصد و شصتمین روز سال(روز بیست و ششم اسفند ماه) برگزار میشد و معتقد بودند در این روز فَرْوَرهای (ارواح) نیاکان به زمین فرود میآیند و این آتش برای راهنمایی آنهاست[۱]
📚 ولی آتش افروختن و جستن از آن و شادی کردن در کنار آن، ترقّه زدن و منفجر کردن مواد منفجره در چهارشنبه آخر سال، نه برهان عقلی دارد نه دلیل نقلی و نه منفعت ملی و جز خرافه و در مواردی زیانباری غیر قابل جبران چیز دیگری نیست.
📚 در هیچیک از متون باقیمانده پیش از اسلام اشارهای به جشن چهارشنبه سوری نشده است. در اوستا، کتیبههای عیلامی، هخامنشی، اشکانی و ساسانی و نیز در متون پهلوی و حتی در روایتهای مورخان یونانی درباره ایران نیز درباره جشن چهارشنبه سوری مستند و سخنی در دست نیست.
📚 متون دوران پس از اسلام نیز در این باره تقریباً ساکت بودهاند، حتی در آثار محقق دقیقی همچون ابوریحان بیرونی نیز درباره آن توضیحی داده نشده است. نخستین و کهنترین کتابی که در آن به آتش افروزی در جشن چهارشنبه سوری اشاره شده است کتاب تاریخ بخارا، اثر ابوبکر محمد بن جعفر نَرشَخی (۲۸۶ ـ ۳۵۸ ق) است.
📚 در این کتاب که به نام مزارات بخارا نیز شناخته میشود آمده است که وقتی امیر منصور بن نوح سامانی در ماه شوال سیصد و پنجاه قمری به ملک نشست، دستور داد که هنوز سال تمام نشده، در شب چهارشنبه چنانکه عادت قدیم است، آتش عظیم افروختند.
🔻 پی نوشت؛
1- فرهنگ اساطیر، محمدجعفر یاحقی، واژه چهارشنبه سوری.
📌 منبع: کتاب مفاتیح الحیات
🌐 کانال تاریخ بصیرت افزا
http://eitaa.com/joinchat/1594753028C349cce3301
✅ ویژگیها و باورهای یهود؛ نژاد پرستی(بخش نخست)
🔹 در آیاتی از قرآن کریم و منابع یهود، به نژاد پرستی و ادعای برتری این قوم اشاره شده است.
🔹 «قوم برگزیده» عنوانی است که در تورات و تلمود فراوان به چشم میخورد. به گونهای که مردم جهان به دو بخش اسرائیلی و غیر اسرائیلی تقسیم شدهاند.
🔹 به اعتقاد یهودیان به اینکه قوم برگزیدهاند، مقولهای اساسی در آیین یهود است و در تلمود آمده است که یسرائیل(1) به دانه زیتون شباهت دارد، چون زیتون امکان آمیختن به دیگر مواد را ندارد.(2)
🔹 در سفر تثنیه7/6 آمده است: شما قوم مقدسی هستید که خداوند از میان دیگر ملتهای روی زمین شما را انتخاب کرده است و این به جهت فزونی شما نیست بلکه تعداد شما کم است ولی این انتخاب به جهت محبت خدا به شما و سوگندی است که برای پدرانتان یاد کرده است.
🔹 در سفر تثنیه14/2 و لاویان20/24 و 26 نیز شبیه این مطلب آمده است.
🔹 در تلمود که کتاب احکام یهودیان به شمار میرود، میخوانیم: ذات قدوس متبارک به ملت اسرائیل چنین فرمود: من خدای همه عالم هستم لکن نامم را فقط بر شما نهادهام، مرا خدای بت پرستان نمیخوانند بلکه به عنوان خدای اسرائیل شناخته شدهام.(3)
🔹 البته موضوع برتری یهود بر دیگر اقوام و برگزیده بودن آن در قرآن هم اشاره شده است(4) اما پیداست که ملاک این برتری، دینداری بوده و این طور نیست که یهود برای همیشه این فضیلت را داشته باشد.
📚 منبع: کتاب پیامبر(ص) و یهود حجاز، ص37 و 38
🔻 پی نوشت:
1 – در متن چنین آمده که ظاهراً همان بنی اسرائیل است.
2 – موسوعه الیهود، ج5، ص72
3- گنجینه ای از تلمود، ص79
4 – دخان32، بقره47 و122، جاثیه16، اعراف140
#تاریخ_یهود
#حجاز
#پیامبر(ص)
🌐 کانال تاریخ بصیرت افزا
http://eitaa.com/joinchat/1594753028C349cce3301
💯 مدینه در دوران امام حسن(ع)/ حسنین(ع) مانع نابودی اسلام توسط یهود شدند
🔹 در مدینه حسنین(ع) به مدیریت جامعه اسلامی و مقابله با معاویه و گردانندگان واقعی خلافت او یعنی دشمنان اسلام(یهود) ادامه میدادند.
🔹 در این زمان امام حسن(ع) به سبب محبوبیتی که داشتند، مورد رجوع مردم بوده و آن حضرت(ع) در این مراجعات تأثیر لازم را داشتند.
🔹 این موضوع سبب استمرار اسلام، سنت پیامبر(ص) و اهلبیت(ع) میشد و دشمن آن را بر نمیتافت.
🔹 امام حسن(ع) به چند دلیل دارای محبوبیت بودند؛ 1- نوه رسول خدا(ص) بودند. 2- دارای سجایای اخلاقی و مقام علمی بودند و 3- فردی شناخته میشدند که با پذیرش صلح، جان مسلمانان را حفظ و از ریختن خون جلوگیری کردهاند.
🔹 در این دوران با وجود امام حسن(ع) و امام حسین(ع)، امکان عملیات براندازی به دست معاویه فراهم نبود. همچنین معاویه تظاهر به اسلام میکرد.
🔻 ادامه دارد...
استاد مهدی طائب
💯 مدینه در دوران امام حسن(ع)/ حسنین(ع) مانع نابودی اسلام توسط یهود شدند 🔹 در مدینه حسنین(ع) به مدیر
🔹 در این شرایط سازمان #یهود بر روی یزید سرمایه گذاری کرده و او را تحت تربیت یک زن مربی رومی قرار داد که با او در استخر مختلط شنا میکرد.
🔹 این مسأله تا جایی پیش رفت که یزید پرده حیا را دریده و شرب خمر برای او عادی شده بود.
🔹 رفتارهای ضد اخلاقی و دینی به مرور از یزید فردی ساخت که روح، روان و اخلاقش کاملاً فاسد بود.
🔹 ولی از نظر جسمی با برخورداری از استادان متبحر در فنون نظامی و آموزشهای نظامی فردی جنگاور و از نظر سیاسی، مدیر تربیت شده بود تا اسلام را نابود و کفرش را علنی کند.
🔹 تا جایی که بگوید «بنی هاشم حکومت را بازیچه خود قرار دادند، والا نه فرشتهای آمده و نه وحیای نازل شده است.»(1)
🔻 پی نوشت؛
1 – البدایه و النهایه، ج8، ص224؛ ترجمه الفتوح، ص915
🔰 منبع: ثاقب، جلد 1 و 2(حجتالاسلام والمسلمین #طائب)، نگاهی تحلیلی به تاریخ صدر اسلام. ص 19 و 20
#تاریخ_اهل_بیت(ع)
#حسنین(ع)
#مدینه_یهود
#معاویه_یزید
🌐 کانال تاریخ بصیرت افزا
http://eitaa.com/joinchat/1594753028C349cce3301
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 کلیپ
✅ روایت منتشرنشده حضرت آیتالله خامنهای از ساعات قبل از شهادت شهید باکری و مکالمه بیسیم او با شهید کاظمی
#تاریخ_انقلاب
#رهبر_معظم_انقلاب
#دفاع_مقدس
#شهدا
🌐 کانال تاریخ بصیرت افزا
http://eitaa.com/joinchat/1594753028C349cce3301
🔰 یهودیان علم را دستاویز مقاصد خود قرار دادند
📚 با جنگهای صلیبی و فتح قسطنطنیه، دانشمندان و هنرمندان بیزانس به این کانون اصلی فرار کرده و در آنجا با استفاده از آموزههای دین گریز و شیطانی و دستاوردهای تمدن اسلامی، به بنای تمدن جدید پرداختند.
📚 این اتفاق نخست در عرصه هنر و سپس در عرصه ادبیات، فلسفه، اخلاق و دانش به ویژه علوم تجربی راهبری شد.
📚 محور این تحولات انسان گرایی و فردگرایی در مقابل حاکمیت خداوند و الزامات حاکمیت دینی بود.
📚 قرآن کریم این باور را به یهود نسبت داده؛ وَقَالَتِ الْيَهُودُ يَدُ اللَّهِ مَغْلُولَةٌ ۚ غُلَّتْ أَيْدِيهِمْ وَلُعِنُوا بِمَا قَالُوا ۘ بَلْ يَدَاهُ مَبْسُوطَتَانِ يُنْفِقُ كَيْفَ يَشَاءُ ۚ وَلَيَزِيدَنَّ كَثِيرًا مِنْهُمْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ طُغْيَانًا وَكُفْرًا ۚ وَأَلْقَيْنَا بَيْنَهُمُ الْعَدَاوَةَ وَالْبَغْضَاءَ إِلَىٰ يَوْمِ الْقِيَامَةِ ۚ كُلَّمَا أَوْقَدُوا نَارًا لِلْحَرْبِ أَطْفَأَهَا اللَّهُ ۚ وَيَسْعَوْنَ فِي الْأَرْضِ فَسَادًا ۚ وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ الْمُفْسِدِينَ.
📚 یهود گفتند: دست(قدرت) خدا بسته است! به واسطه این گفتار(دروغ) دست آنها بسته شده و به لعن خدا گرفتار گردیدند، بلکه دو دست(قدرت) خدا گشاده است و هر گونه بخواهد(بر خلق) انفاق میکند. همانا قرآنی که به تو نازل گشت بر کفر و طغیان بسیاری از اهل کتاب بیفزاید و ما(به کیفر آن) تا قیامت آتش کینه و دشمنی را در میان آنها برافروختیم، هر گاه برای جنگ(با مسلمانان) آتشی برافروختند خدا آن آتش را خاموش ساخت و آنها در روی زمین به فسادکاری میکوشند و هرگز خدا مردم ستمکار مفسد را دوست نمیدارد.
🔻 ادامه دارد...
استاد مهدی طائب
🔰 یهودیان علم را دستاویز مقاصد خود قرار دادند 📚 با جنگهای صلیبی و فتح قسطنطنیه، دانشمندان و هنرمند
💥 شخصیت های اصلی علوم غربی یهودی بودند
🔹 در عرصه علوم نیز، علوم تجربی از ریشهها و مبانی عمیق فلسفی و حکمی خود در تمدن اسلامی جدا شد و تنها استوار بر حس و تجربه به انکار تمامی راههای دیگر شناخت پرداخت.
🔹 این ویژگی ماده گرایانه که از شیطان و توجه او به ماده خلقتش سرچشمه میگیرد نیز در قرآن به یهودیان نسبت داده شده؛ يَسْأَلُكَ أَهْلُ الْكِتَابِ أَنْ تُنَزِّلَ عَلَيْهِمْ كِتَابًا مِنَ السَّمَاءِ ۚ فَقَدْ سَأَلُوا مُوسَىٰ أَكْبَرَ مِنْ ذَٰلِكَ فَقَالُوا أَرِنَا اللَّهَ جَهْرَةً فَأَخَذَتْهُمُ الصَّاعِقَةُ بِظُلْمِهِمْ ۚ ثُمَّ اتَّخَذُوا الْعِجْلَ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَتْهُمُ الْبَيِّنَاتُ فَعَفَوْنَا عَنْ ذَٰلِكَ ۚ وَآتَيْنَا مُوسَىٰ سُلْطَانًا مُبِينًا.
🔹 (ای پیغمبر) اهل کتاب از تو درخواست کنند که از آسمان کتابی(یکجا) برای آنان فرود آوری، همانا از موسی نیز درخواستی بالاتر از این کردند و گفتند: خدا را به چشم ما آشکار بنما، پس به سبب این جهل و سرکشی صاعقه سوزان آنها را درگرفت، و پس از آن همه آیات روشن، باز گوسالهپرستی اختیار کردند، باز ما از این کار(زشت آنان) درگذشتیم و به موسی حجّتی آشکار بخشیدیم.
🔹 یهودیان از موسی خواستند که خدا را با چشم سر به آنها نشان دهد. اینان یا باور نداشتند که ورای حس و تجربه راههای دیگری نیز برای شناخت وجود دارد یا برای گمراه نمودن مردم به چنین ترفندی متوسل شده بودند.
🔹 تاریخ در مراحل بعدی فرض دوم را اثبات نمود. جدا شدن از لایههای عمیق خویش و حاکمیت اثبات گرایی از بزرگترین خسارتهای تمدن غرب بود.
🔹 نکته جالب این که در کنار مادی و دنیوی بودن بن مایه هنر، فلسفه و علم دوره رنسانس که ویژگی اصلی فلسفه یهودیت تحریف شده است، شخصیتهای اصلی این مقطع نیز اکثراً یهودی هستند.
📚 منبع: تاریخ تمدن و ملک مهدوی،(محمدهادی همایون) بخش تمدن شیطان، ص 500 و 501
#تاریخ_غرب
#جنگهای_صلیبی
#رنسانس_و_یهود
🌐 کانال تاریخ بصیرت افزا
http://eitaa.com/joinchat/1594753028C349cce3301
1_57413824.mp3
4.55M
🎧 امام کاظم علیهالسلام و مبارزه با زره تقیه
💯 حضرت آیتالله خامنهای: «یک آدمى که فقط مسأله مىگوید، کارى به حکومت و مبارزهى سیاسى ندارد که زیر چنین فشارهایى قرار نمىگیرد . ...ما خیال مىکنیم موسىبنجعفر علیه السلام، یک آقاى مظلوم بى سر و صداى سر به زیرى در مدینه بود و رفتند او را زندانى کردند و بعد مسموم کردند، از دنیا رفت، همین و بس، قضیه این نبود. قضیه یک مبارزهى طولانى تشکیلاتى، یک مبارزهاى با داشتن افراد زیاد در تمام آفاق اسلامى بود.» ۶۴/۰۱/۲۳
#تاریخ_اهل_بیت(ع)
#امام_موسی_کاظم(ع)
#رهبر_معظم_انقلاب
🌐 کانال تاریخ بصیرت افزا
http://eitaa.com/joinchat/1594753028C349cce3301
🔰 چرا پیامبر(ص) پیش از بعثت مطلبی ننوشته و نمیخواندند
🔹 امی بودن پیامبر(ص)، ملازم با بیسوادی ایشان نیست؛ چون آن حضرت قبل از اینکه به این نشئه بیاید، همهچیز را از خداوند یاد گرفته بود.
🔹 پس پیامبر اکرم(ص)، هم میتوانست بنویسد و هم میتوانست بخواند؛ اما عملا چیزی نمینوشت و نمیخواند.
🔹 چون میدانستند یهودیها تصمیم گرفتهاند زمانی که ایشان این کتاب را بیاورد و بخواند، بگویند: این را از روی کتابهای ما نوشته است.
🔹 قرآن در این زمینه میگوید «وَمَا كُنتَ تَتْلُو مِن قَبْلِهِ مِن كِتَابٍ وَلَا تَخُطُّهُ بِيَمِينِكَ إِذًا لَّارْتَابَ الْمُبْطِلُونَ(عنکبوت/48)؛ تو قبلاً نمیخواندی و با دست خودت نمینوشتی. اگر قبلاً خوانده بودی و با دست خودت مینوشتی، اهل باطل به شک میافتادند.»
🔹 ایشان قبل از بعثت هم هرگز خطی ننوشت؛ و به همین جهت همه خیال میکردند بیسواد است.
🔹 پس از مبعوث شدن هم علی(ع) را درحالیکه 10 ساله بود، کاتب وحی قرار دادند. پیغمبر اکرم(ص)، اولین وحی را برای علیبنابیطالب(ع) خواندند و ایشان نوشتند.
🔹 زمانی که این نوشتهها جمع شد، یهودیها اتهام زدند که این مطالب از روی کتابهای ما نوشته شده است.
🔹 مکیها گفتند: او سالیان مدیدی است که در کنار ماست؛ هرگاه در تجارت میخواست چیزی بنویسد، کاتب میطلبید.
🔹 بنابراین نتیجه میگیریم که پیامبر اسلام(ص) برای دور ماندن از اتهام دیگران، در تمام عمر چیزی را ننوشته و نخواند؛ اما این سخن، به معنای بیسوادی ایشان نیست.
💢 برگرفته از دروس تاریخ تطبیقی استاد #طائب
#تاریخ_انبیا
#حضرت_محمد(ص)
#بعثت
#یهود
🌐 کانال تاریخ بصیرت افزا
http://eitaa.com/joinchat/1594753028C349cce3301
✅ عملیات یهود برای مبارزه با پیامبر آخر الزمان
💢 سازمان یهود، پس از حضرت عیسی(ع) جزو اسلام، هیچ تهدیدی در برابر خود نمیدید، آنان درباره اسلام، اهداف آن، آورنده و ادامه دهنده آن، اطلاعات جامع و کاملی داشتند.
📚 با توجه به آموزشهای پیشین و تجربه عملی آنها و نیز با توجه به تأکید و پشتکار این سازمان در رسیدن به حکومت جهانی، طبیعی بود که در برابر این تهدید به برنامهریزی و مقابله بپردازد؛
💯 همانگونه که در برابر عیسی(ع) و شایعه فحشای مریم(س) و تصمیم به سنگسار ایشان(1) و براندازی عیسی(ع) از برنامههای یهود بود.
🔻مجموعه عملیات یهودیان برای مبارزه با پیامبر آخر الزمان، در سه مرحله طرح ریزی شده بود؛
1️⃣ ترور پیامبر اکرم(ص) و جلوگیری از ظهور ایشان.
2️⃣ ایجاد موانع بر سر راه ایشان برای جلوگیری از رسیدن به قدس؛ چون قدس محور خواسته یهود بود و اگر این منطقه به دست پیامبر اسلام فتح میشد، یهود برای همیشه ناامید میگردید.
3️⃣ نفوذ در حکومت پیامبر خاتم و حاکمیت بر آن.
🔻 پی نوشت؛
1 – نساء، آیه 156
✅ منبع: دشمن شدید(برگرفته از دروس استاد #طائب)، دفتر اول، ص213
#تاریخ_انیبا
#پیامبر_اکرم(ص)
#یهود
🌐 کانال تاریخ بصیرت افزا
http://eitaa.com/joinchat/1594753028C349cce3301
✅ دلایل فاصله گرفتن روحانیت و دربار در زمان ناصر الدین شاه قاجار
🔹 در اواخر نیمه دوم عصر ناصر الدین شاه جامعه ایرانی به سبب کاستن از قدرت روحانیون، گرفتار ظلم و تعدی شد.
🔹 در این سالها نفوذ روسها و انگلیسیها توسعه یافت و جدای از تأثیراتی که در سیاست و اقتصاد داشت، سبب جریحه دار شدن احساس دینی جامعه شد.
🔹 از یک سوء حکومت تحت سیطره مشاورات صدر اعظم با سفارتخانههای خارجی بود، از طرف دیگر امتیازات اقتصادی، سیاسی و قضایی به خارجیها اعطا میشد.
🔹 همچنین گاه و بی گاه به مقدسات مذهبی توهین میشد.
🔹 تمام این دلایل سبب شد، درگیری علما با دولت در جریان نهضت تنباکو، شکل یک برخورد خصمانهای را داشته باشد که آغاز و پایان آن در واقع جنگ و صلحی همراه با شکست دولت از روحانیون بود.
🔹 شرکت علما در سایر مخالفتها و حکم تحریم نسبت به امتیاز لاتاری و نیز مبارزه فعال در حذف امتیاز رویتر نیز این وضع را تشدید کرده و از لحاظ تودهای بر قدرت روحانیون افزود.
🔹 به موازات این مسأله، دشمنی دربار نیز زیادتر شد و فاصله بین این دو قطب نیرومند رو به فزونی نهاد.
🔰 منبع: جنبش مشروطیت ایران، ص34و35
#تاریخ_معاصر
#مشروطه
#علما_و_دربار
🌐 کانال تاریخ بصیرت افزا
http://eitaa.com/joinchat/1594753028C349cce3301
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹کلیپ؛
💢 عدهای به خطا خیال میکنند مفاهیمی همانند عدالت اجتماعی از غرب وارد دنیای اسلامی شده است.
💯 غرب بعد از رنسانس با مفاهیم ارزشها انسانی آشنا شدهاند در حالی که ۱۴۰۰ سال قبل این مفاهیم در قرآن آمده است.
#تاریخ_غرب
#رنسانس
#رهبر_معظم_انقلاب
🌐 کانال تاریخ بصیرت افزا
http://eitaa.com/joinchat/1594753028C349cce3301
استاد مهدی طائب
✅ زیدبنصُوحان؛ یار وفادار امیرمؤمنان(ع) #تاریخ_اهل_بیت(ع) #امیرمؤمنان(ع) #زید_بن_صوحان 🌐 کانال تا
✅ زیدبنصُوحان؛ یار وفادار امیرمؤمنان(ع)
🔹 زیدبنصُوحان برادر صَعصَعه و سَیحان، از خطیبان زبردست، شجاعان استوارگام، بزرگان، زاهدان، ارجمندان و از یاران وفادار امیر مؤمنان(ع) بود.
🔹 زید زبانی حقگو و افشاگر داشت. چنین بود که عثمان، وجودش را در مدینه برنتابید و او را به شام تبعید کرد و چون انقلابیان، حرکت اعتراضآمیز خود علیه عثمان را در مدینه شکل دادند، زید به آنها پیوست.
🔹 در جریان جنگ جمل، عایشه با نامهای از وی خواست که در خانهاش نشسته و مردم را از یاری علیبنابیطالب(ع) بازدارد تا دستور بعدی برسد. او چون نامه را خواند، گفت «این زن به چیزی امر شده و ما به چیزی دیگر؛ اما او به کار ما پرداخته و به ما امر میکند که به کار او بپردازیم. به او فرمانِ در خانه نشستن داده شده و به ما فرمان جنگیدن تا رفع فتنه. والسلام.»
🔹 از ابوقُدامه نقل شده است که در مدائن، سلمان بر ما حکومت داشت و با آنکه امیر ما بود، گفت «ما فرمان داریم که پیشنماز شما نشویم. ای زید! جلو بایست». زیدبنصُوحان پیشنماز ما شد و برایمان سخنرانی میکرد.
🔹 امام صادق(ع): چون در جنگ جمل، زیدبنصُوحان -رحمةاللهعلیه- بر زمین افتاد، امیر مؤمنان(ع) آمد و بالای سرش نشست و فرمود «رَحِمَكَ اللهُ يَا زَيْدُ قَدْ كُنْتَ خَفِيفَ الْمَئُونَةِ عَظِيمَ الْمَعُونَة؛ ای زید! خدا تو را رحمت کند که کمهزینه و بسیار یاریرسان بودی».
🔹 پس زید سرش را بهسوی حضرت بلند کرد و گفت «...به خدا سوگند، تو را جز اینگونه نمیشناسم که خداشناس و در لوح محفوظ، بزرگ و حکیم هستی و خداوند در دلت بزرگ است. به خدا سوگند، از سر جهالت، همراه تو نجنگیدم... و به خدا سوگند، ناپسند داشتم که تو را واگذارم و خدا هم مرا وانهد.»
🔻 منابع:
1️⃣ الاختصاص، ص79
2️⃣ تاریخ مدینة دمشق، ج19، صص439-440
3️⃣ دانشنامه امیرالمؤمنین(ع)، ج13، ص242-245
4️⃣ رجال الطوسی، ص64
5️⃣ رجال الکشی، صص66-67
#تاریخ_اهل_بیت(ع)
#امیرمؤمنان(ع)
#زید_بن_صوحان
🌐 کانال تاریخ بصیرت افزا
http://eitaa.com/joinchat/1594753028C349cce3301
💯 بخش نخست/ چرا باید تاریخ بخوانیم؟
1️⃣ تأکید قرآن
🔹 قرآن کریم در بیان تاریخ در میان کتب آسمانی، ره آوردی بزرگ و بی مثال دارد. اصرار قرآن بر بیان مطالب تاریخی، در قالب یک سوم از آیات، خواننده را به وجد آورده و به شگفتی واداشته است.
🔹 علت فراوانی آیات تاریخی در قرآن، تنها بیان داستان نبوده است؛ زیرا قرآن ذکر است و از حکیم یکتا، لغو صادر نمیشود.
2️⃣ کسب تجربه
🔹 انسانها بیش از آنکه نیازمند علم باشند، به تجربه نیاز دارند و تاریخ راه دسترسی به این تجربه است.
🔹 از زمان آدم(ع) تاکنون، هر یک از انواع موجودات، مدتی در این جهان زندگی و تجربهای کسب کردهاند و خودشان از میان رفته، ولی تجربه آنها باقی مانده است که این تجربههای پیاپی، همان تاریخ است.
🔰 ادامه متن در لینک زیر:
https://b2n.ir/395872
#تاریخ
#استاد_طائب
#قرآن
🌐 کانال تاریخ بصیرت افزا
http://eitaa.com/joinchat/1594753028C349cce3301
💢 نژاد پرستی؛ باور مهم یهود
📚 اعتقاد یهودیان به اینکه قوم برگزیده هستند، مقولهای اساسی در آیین آنها است.
🔻 در تلمود آمده؛
🔹 اسرائیل به دانه زیتون شباهت دارد، چون زیتون امکان آمیختن به دیگر مواد را ندارد.
🔹 اعتبار اسرائیلی بیش از ملائکه است و یهودی جزئی از خداست! آن که یهود را بزند، گویی عزت الهی را زده است.
🔹 قوم برگزیده تنها یهود است و بقیه مردم حیوانند! غیر یهودی که باشد دشمن است و نباید به او رحم کرد. یهودی حق دارد در اموال دیگران تصرف نماید.
🔰 ادامه متن در لینک زیر:
https://b2n.ir/395466
#تاریخ_یهود
#نژاد_پرستی
#قوم_برگزیده
🌐 کانال تاریخ بصیرت افزا
http://eitaa.com/joinchat/1594753028C349cce3301
💯 انسان 250 ساله
📚 غربت ائمه(ع) به دوران زندگی این بزرگواران منتهی نشد؛ بلکه در طول قرنها، عدم توجه به ابعاد مهم و شاید اصلی از زندگی این بزرگواران، غربت تاریخی آنها را استمرار بخشید.
📚 زندگی ائمه(ع) را ما باید به عنوان درس و اسوه فرا بگیریم، نه فقط به عنوان خاطرههای شکوهمند و ارزنده؛ و این، بدون توجه به روش و منش سیاسی این بزرگواران ممکن نیست.
📚 این بزرگواران یک واحدند؛ یک شخصیتند. شک نمیشود کرد که هدف و جهت آنها یکی است. باید یک انسانی را فرض کنیم که 250 سال عمر کرده و در سال یازدهم هجرت قدم در یک راهی گذاشته و تا سال دویست و شصت هجری این راه را طی کرده است.
📚 همه کارهای ائمه -علیهم السلام- غیر از آن کارهای معنوی و روحی که مربوط به اِعلای نفس یک انسان و قرب او به خدا است -بینه و بین ربّه- یعنی درس، حدیث، علم، کلام، محاجّه با خصوم علمی، با خصوم سیاسی، تبعید، حمایت از یک گروه و رد یک گروه، در این خط است. برای این است که حکومت اسلامی را تشکیل بدهند.
🔰 ادامه متن در لینک زیر:
https://b2n.ir/475091
#تاریخ_اسلام
#اهل_بیت(ع)
#انسان250ساله
🌐 کانال تاریخ بصیرت افزا
http://eitaa.com/joinchat/1594753028C349cce3301
🔰 نفوذ یهود در سازمان حکومتی پیامبر اسلام(ص)
💯 یهود درباره اسلام، اطلاعات جامعی داشت؛ نه تنها درباره نبی اکرم(ص)، بلکه اطلاعات مربوط به جانشینان او را نیز در کتابهای خود داشت و اهل بیت(ع) را همانند فرزندان خود میشناخت.
✅ یهود برای نفوذ در حکومت مسلمانان، گروهی را سازماندهی کرد و درون حکومت پیامبر(ص) فرستاد. این گروه که برخی از آنان را با نام منافقان میشناسیم، کسانی بودند که در ظاهر، اسلام آورده بودند، ولی دل در گرو آن نداشتند و در صدد یافتن فرصتی مناسب برای ضربه زدن به اسلام بودند.
🔹 عناصر نفوذی یهود در دو چهره ظاهر شدند؛ برخی با تلاشهای یهودپسندانه و دفاع از یهودیان، خواسته یا ناخواسته، ماهیت خویش را به دیگر مسلمانان نمایانده بودند؛ اما برخی، وظیفهای دیگر برعهده داشتند و مأمور بودند که هرگز ماهیت خویش را ابراز نسازند و حتی با ظاهرسازیهای دروغین، تا رأس هرم قدرت نیز پیش روند.
📚 بر اثر نفوذ سازمان نفاق در اصحاب رسول الله(ص)، مردم، کسان دیگری را نیز به موازات پیامبر(ص) قبول داشتند و به اوامرشان گوش میسپردند؛ به اندازهای که با پیروی از آنان، از بیعت با علی(ع) سرباز زدند.
🔰 ادامه متن در لینک زیر:
https://b2n.ir/633548
#تاریخ_یهود
#تاریخ_اسلام
#پیامبر(ص)
🌐 کانال تاریخ بصیرت افزا
http://eitaa.com/joinchat/1594753028C349cce3301
هدایت شده از غیر فعال شد
#اطلاعیه
📚تکمله درس خارج جهاد و دفاع استاد مهدی طائب با موضوع #دفاع_بیولوژیک به صورت مجازی همه روزه ساعت ۱۲ از روز یکشنبه ۲۴ فروردین بر روی سایت tarikh.org و کانال @feqh_ostad_taeb در ایتا قابل دسترسی خواهد بود.
🆔 @feqh_ostad_taeb
استاد طائب جلسه اول.mp3
13.71M
🎙صوت جلسه اول درس فقه دفاع بیولوژیک
#استاد_مهدی_طائب
✅ به کانال فقه استاد طائب بپیوندید
👉 @feqh_ostad_taeb
دفاع بیولوژیک - جلسه نخست.pdf
109.1K
📝 متن جلسه اول درس فقه دفاع بیولوژیک
#استاد_مهدی_طائب
✅ به کانال فقه استاد طائب بپیوندید
👉 @feqh_ostad_taeb