eitaa logo
پاییز
217 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
393 ویدیو
20 فایل
سلام سعی میکنم چیزایی که به ذهنم میرسه و لازمه باهاتون درمیون بگذارم رو اینجا مطرح کنم. خوب و بدشو به بزرگی خودتون ببخشید آیدی اینستاگرام: p_a_eee_z3 گفتگو با پاییز: شناس؛ @pa_eee_z ناشناس؛ https://harfeto.timefriend.net/17140620203928
مشاهده در ایتا
دانلود
🇮🇷 شهید قنبر محمودی (۱۳۶۱-۱۳۴۴ خمینی‌شهر) آن‌هایی که پشت جبهه‌اند، باید بدانند که یاد خدا را فراموش نکنند و تمام پیروزی‌ها را، چه در جبهه و چه در داخل کشور، فقط و فقط کمک خدا و یاد خدا [بدانند] و [تمام پیروزی‌ها نتیجهٔ] وحدت شماست که خداوند تعالی با این دعا‌های شما، انقلاب را دارد به پیش می‌برد. #وحدت #رمز_پیروزی 🔍 @chekhabarazkoja
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺 🌺 🌺 ❤️ ❤️ 🍃 🍃 💐💐بسم الله الرحمن الرحیم💐💐 🍃 🍃 🍃(يكى از سخنرانى هاى امام در شهر كوفه كه حوادث سخت آينده را بيان فرمود)🍃 🍃 بخش پنجم🍃 🍃خبر از كشتار و فساد بنى اميّه🍃 💫پس آن روز كه بر شما دست يابند جز تعداد كمى از شما باقى نگذارند، چونان باقى مانده غذايى اندك در ته ديگ يا دانه هاى غذاى چسبيده در اطراف ظرف شما را مانند پوست هاى چرمى به هم پيچانده مى فشارند، و همانند خرمن شما را به شدّت مى كوبند، و چونان پرنده اى كه دانه هاى درشت را از لاغر جدا كند، اين گمراهان، مؤمنان را از ميان شما جدا ساخته نابود مى كنند.💫 📚 ترجمه محمد دشتی/ص201 🌼 🌼 📡 @chekhabarazkoja 🌺 🌺 🌺
🌹 #حدیث_روز ✅ تفکر و تدبر 🍃 امیرمؤمنان علی علیه السلام فرمود: آگاه باشید! عبادتی که در آن تفکر نباشد، سودی ندارد؛ نیز می فرماید: آگاه باشید! اگر در قرائت قرآن تدبر نباشد سودی ندارد. کافی ج ۱ ص ۳۶ مفاتیح الحیاة ص ۶۸ @chekhabarazkoja
هدایت شده از KHAMENEI.IR
8.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 نماهنگ | فرصت و تهدید نقدینگی 🔻 رهبرانقلاب: اگر چنانچه ما میتوانستیم با هنرِ هدایت این #نقدینگی به کارهای سازنده و مفید، کشور را پیش میبردیم، این نقدینگی نعمت بزرگی بود؛ الان یک بلای بزرگی است. 📥 سایر کیفیت‌ها👇 http://farsi.khamenei.ir/video-content?id=41808
🔵 نه آنارشیسم نه محافظه‌کاری 1⃣ مقدمه ✳️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بیانیه : انقلاب اسلامی میان جوشش انقلابی و نظم سیاسی و اجتماعی تضاد و ناسازگاری نمی‌بیند، بلکه از نظریه‌ی نظام انقلابی تا ابد دفاع می‌کند. 🔷 انقلاب‌ها همیشه موضوعی جذاب برای جامعه‌شناسان و سیاستمداران در صد سال اخیر بوده است. برای همین، درباره‌ی انقلاب، نظریه‌پردازی‌های عدیده و مختلفی شده است. 🔷 مثلا کرین برین‌تون، یکی از نظریه‌پردازان انقلاب در کتاب «کالبدشکافی چهار انقلاب» معتقد است در هر انقلابی، پس از پیروزی انقلابیون، دوران امید و شادی که متمایز از دوران ماقبل انقلاب است آغاز می‌شود. 🔹 او این دوران را دوران ماه عسل انقلاب می‌خواند. دورانی که حکومت پیشین فروپاشیده و نظام جدید جای آن را گرفته است. 🔹 اما دوران ماه عسل، خیلی زود تمام می‌شود و با شکل‌گیری تضادهای درون انقلاب، موجبات مرگ انقلاب فراهم می‌شود. 🔶 مرحوم شریعتی هم درباره‌ی خطر تبدیل شدن "نهضت" به "نهاد" مباحثی را مطرح کرده بود. 🔸 او معتقد بود در جامعه، یک حرکتی بر مبنای شکل‌گیری ایده‌آل‌ها و آرمان‌ها به وجود می‌آید و درصدد برهم‌زدن وضع موجود است. 🔸 اما همین که حرکت، وضع موجود را از بین برده و به پیروزی رسید و مبارزه تمام شد، حالت انقلابی‌اش را از دست داده و محافظه‌کار می‌شود. @chekhabarazkoja
🔵 نه آنارشیسم نه محافظه‌کاری 2⃣ انقلابی به خلاف‌آمد عادت 🔷 نظیر چنین تحلیل‌هایی، درباره‌ی انقلاب اسلامی ایران نیز در پاره‌ای از مواقع استفاده شده است. ❓درحالی‌که اساسا این مشابهت‌سازی‌ها به دلایل مختلف اشتباه است: ✅1. یک دلیل آنکه انقلاب اسلامی برخلاف سایر انقلاب‌های دیگر، انقلابی تک‌علتی نبوده است. 🔹انقلاب‌های دنیا، معمولا یا عامل اقتصادی و طبقاتی داشتند، یا سیاسی، یا اجتماعی و امثالهم. ✳️ اما انقلاب اسلامی «یک انقلاب همه‌جانبه است. مثل خودِ اسلام است. ✳️ همانطوری که اسلام ابعاد معنوی و اخلاقی دارد، ابعاد الهی دارد، در عین حال ناظر به زندگی مردم است؛ بعد اقتصادی، بعد سیاسی، بعد اجتماعی در اسلام وجود دارد؛ انقلاب اسلامی هم دارای ابعاد مختلف بود و راز ماندگاری انقلاب اسلامی و روزبه‌روز زنده‌تر شدن این انقلاب در سطح منطقه و جهان، همین ابعاد گوناگون آن است که با نیازهای بشر متوازن و همراه است.» ۱۴/۳/۸۷ ✅ 2. دلیل دیگر هم اینکه دینامیسم انقلاب اسلامی ایران برخلاف همه‌ی انقلاب‌های دیگر، نه یک امر بیرونی، که مبتنی بر یک «تحول درونی» است، تحولی که ابتدائا در درون انسان‌ها رقم می‌خورد. ✳️ یعنی «انقلاب، انقلاب مردم است. انقلاب مناسبات اجتماعی و اقتصادی، فرع بر انقلاب مردم است. تا مردم منقلب نشوند، آن انقلاب اقتصادی و تغییر و تبدیل مناسبات اجتماعی و اقتصادی و سیاسی هم اصلاً تحقق پیدا نمی‌کند.» ۱/۱۲/۶۹ @chekhabarazkoja
🔵 نه آنارشیسم نه محافظه‌کاری 3⃣ انقلابی‌گری به‌معنای ویرانگری نیست 🔷 انقلاب اسلامی اما در این مقطع کنونی، با دو جریان مواجه است: 🔷1. جریانی که معتقد است برای مطالبه‌ی آرمان‌ها و استقرار شعارهای انقلاب، حتی می‌توان از "ساختارها" هم عبور کرد و هیچ‌کس و هیچ‌چیزی نباید مانع و سد راه این موضوع باشد. 🔹 آنها معتقدند که علت‌العلل نهضت انقلاب اسلامی، برپایی کامل آرمان‌ها و شعارهای آن بوده است. 🔹 بنابراین اگر در مسأله‌ای، ساختار کنونی جمهوری اسلامی، قابلیت تحقق آن آرمان‌ها را نداشت، می‌توان از آن هم حتی عبور کرد و معطل نماند. 🔹 خروجی چنین تفکری، چیزی جز نیست. 🔅 درحالی‌که هر سیاستمدار و اهل تفکری خوب می‌داند که اگر ساختارهای یک نظام سیاسی ولو با توجیهات درست و با سردست گرفتن شعارهای مقدس (مثلا روحیه‌ی انقلابی‌گری یا عدالتخواهی) زیر سؤال رفت، اساسا قوام و تداوم جامعه با مخاطرات عدیده‌ای مواجه خواهد شد. ✳️ برای همین رهبر انقلاب صراحتا فرمودند: ✳️ «انقلابی‌گری هم فقط در بستر نظام امکان‌پذیر است... ✳️ این‌جور نباشد که بعضی نظام را نفی کنند به‌عنوان اینکه ما انقلابی هستیم؛ ارزش‌های نظام، ارکان نظام، بنیانهای نظام را زیر سؤال ببرند به‌عنوان اینکه ما انقلابی هستیم. ✳️ انقلابی‌گری به معنای ویرانگری نیست. ✳️ انقلابی‌گری یک مشی صحیح و عاقلانه و پُرانگیزه و پُرامید و شجاعانه به سمت اهداف والا است؛ این تعریف و معنای انقلابی‌گری است؛ و این فقط در بستر و مسیر نظام اسلامی یعنی نظام موجود امکان‌پذیر است؛ خارج از این امکان‌پذیر نیست. ✳️ انقلابی‌گری، ساختارشکنی نیست؛ تخریب نظامِ ناشی از انقلاب نیست.» ۷/۳/۹۷ @chekhabarazkoja
🔵 نه آنارشیسم نه محافظه‌کاری 4⃣ انقلابی‌گری برای همیشه 🔷 انقلاب اسلامی اما در این مقطع کنونی، با دو جریان مواجه است: 🔷 2. درست نقطه‌ی مقابل جریان 1، تفکر و قرار دارد. 🔹 جریانی که معتقد است روحیه‌ی انقلابی‌گری، برای زمان پیروزی انقلاب است نه استقرار آن، شعارهای انقلاب هم به درد انقلاب کردن می‌خورد نه حکومت کردن. 🔹 از نظر اینان، انقلاب و انقلابی‌گری محصول "تب تند جامعه" است و بنابراین بلافاصله بعد از پیروزی، می‌بایست به وضعیت "عادی"(نرمال) بازگشت. 🔹 خروجی چنین نگاهی، چیزی جز و تسلیم صرف ساختار شدن نیست. ✳️ «در مجموعه‌ی انقلاب، از اوّلِ انقلاب یک تفکّر غلطی وجود داشت و آن این بود که انقلاب، تا وقتِ تشکیل نظام است؛ ✳️ وقتی‌که نظام تشکیل شد و نهادها و مقرّرات و دیوان‌سالاری و مانند اینها مستقر شد، دیگر انقلاب برود دنبال کارش؛ دیگر کاری با انقلاب نداریم؛ ✳️ انقلاب را هم معنا می‌کنند به تنش و دعوا و سروصدا و کارهای غیر قانونی و از این حرف‌ها... اگر وسط راه به این نتیجه رسیدیم که انقلاب دیگر لازم نیست، دیگر دیوان‌سالاری و تشکیلات حکومت [باشد، آرمان‌ها تحقّق پیدا نمی‌کند]. ✳️ مگر ما اصلاً انقلاب کردیم برای اینکه آنها بروند، حکومت را بدهند به ما؟ مگر برای این انقلاب کردیم که حکومت را [بگیریم]؟... ✳️ هدف این نبود که یک عدّه‌ای مدیریت را تحویل ما بدهند، ما هم مثل آنها شروع کنیم مدیریت کردن، منتها [آنها] آدم‌های بدی بودند، ما آدم‌هایی خوبی باشیم؛ که اگر آن‌جور باشد خوب هم نمی‌مانیم؛ انسانْ خوب هم نمی‌مانَد. ✳️ پس بنابراین، انقلاب باید استمرار پیدا کند.» ۷/۳/۹۷ @chekhabarazkoja
🔵 نه آنارشیسم نه محافظه‌کاری 5⃣ راهکار رهبر انقلاب برای خروج از این دو آفت آنارشیسم و محافظه ‌کاری 🔷 راه‌حل دچار نشدن به این دو آفت اما همانی است که رهبر انقلاب در بیانیه‌ی «گام دوم انقلاب» به آن اشاره کردند: ✳️ دفاع از نظریه‌ی «نظام انقلابی». 🔷 نظام انقلابی آنگونه که رهبر انقلاب تشریح می‌کنند، نه این است و نه آن: ✳️ «انقلاب اسلامی پس از نظام‌سازی، به رکود و خموشی دچار نشده و نمی‌شود و میان جوشش انقلابی و نظم سیاسی و اجتماعی تضاد و ناسازگاری نمی‌بیند، بلکه از نظریه‌ی نظام انقلابی تا ابد دفاع می‌کند.» ۲۲/۱۱/۹۷ 🔷 در نظام انقلابی می‌توان در عین پایبند بودن به ساختار، انقلابی هم ماند و برای بهبود ساختار، تلاش شبانه‌روزی کرد. 🔷 در نظام انقلابی، اصل بر " است نه"تاختن". اصل بر است نه "جمود". ✳️ نظام انقلابی «همچون پدیده‌ای زنده و بااراده، همواره دارای انعطاف و آماده‌ی تصحیح خطاهای خویش است، امّا تجدیدنظرپذیر و اهل انفعال نیست. ✳️ به نقدها حسّاسیت مثبت نشان می‌دهد و آن را نعمت خدا و هشدار به صاحبان حرف‌های بی‌عمل می‌شمارد، امّا به هیچ بهانه‌ای از ارزش‌هایش که بحمدالله با ایمان دینی مردم آمیخته است، فاصله نمی‌گیرد.» ۲۲/۱۱/۹۷ @chekhabarazkoja
🔆 🔆 7⃣2⃣1⃣📌حضور رهبر انقلاب در دیدار اساتید و دانشجویان ۱۳۸۷/۰۲/۱۴ 💢در بیانات نماینده‌ی انجمنهای اسلامی دانشگاه شیراز هم حرفهای خیلی خوبی گفته شد که اینها حرفهای دل ماست. اینجا هم من این بیان را یک پرداختی بکنم: ببینید، شما میگوئید که ما شعار میدهیم؛ دانشجو را میگیرند، اما آن کسی را که به صدمه زده، نمیگیرند. چنین، یا دستگاه مسئول چنان. خوب، اینجا شما باید زرنگی کنید؛ یک لحظه از درخواست و کوتاهی نکنید؛ این شأن شماست. و و شأنش همین است که را بخواهد. 💢 پشتوانه‌ی این فکر هم با همه‌ی وجود، خودم هستم و امروز بحمداللَّه هست. البته تخلفاتی هم ممکن است انجام بگیرد؛ شما زرنگیتان این باشد: را فریاد کنید؛ اما انتقاد شخصی و مصداق‌سازی نکنید. وقتی شما روی یک مصداق تکیه میکنید، اولاً احتمال دارد اشتباه کرده باشید؛ من میبینم دیگر. من مواردی را مشاهده میکنم - نه در ، در گوناگون - که روی یک مصداق خاصی تکیه میکنند؛ یا به‌عنوان ، یا به عنوان ، یا به‌عنوان خط و خطوط غلط. بنده مثلاً اتفاقاً از جریان اطلاع دارم و میبینم اینجوری نیست و آن کسی که این حرف را زده، از قضیه اطلاع نداشته است. بنابراین وقتی شما روی شخص و مصداق تکیه میکنید، هم احتمال اشتباه هست، هم وسیله‌ای به دست میدهید برای اینکه آن زرنگ قانوندانِ قانون شکن - که من گفته‌ام قانوندانهای قانون شکن خطرناکند - بتواند علیه شما استفاده کند. 💢شما از دادستان چه گله‌ای میتوانید بکنید؟ اگر یک نفری به‌عنوان مفتری یک شخصی را معرفی کند و بگوید آقا او این افتراء را به من زده. خوب، شأن آن قاضی این نیست که برود دنبال ماهیت قضیه. اگر این افتراء گفته شده باشد، زده شده باشد، ماده‌ی قانونی آن قاضی را ملزم به انجام یک کاری میکند؛ لذا نمیتوانیم از او گله کنیم. شما زرنگی کنید، شما اسم نیاورید، شما روی مصداق تکیه نکنید؛ شما پرچم را بلند کنید. وقتی پرچم را بلند کردید، آن کسی که مجری است، آن کسی که در محیط اجراء میخواهد کار انجام دهد، همه حساب کار خودشان را میکنند. آن کسی هم که فریاد مربوط به محتوای این پرچم را بلند کرده، احساس دلگرمی میکند و کار پیش خواهد رفت. بنابراین به نظر من مشکلی در کار شما نیست؛ شما جوانهای مؤمنی هستید که انتظار هم از شما همین است. هر شعار خوبی که داده میشود، بعد از اتکال به خدای بزرگ که همه‌ی دلها و زبانها و اراده‌ها دست اوست، تکیه به شما ست، به شما جوانهاست؛ این را بدانید. بالاخره همشهری شما که از او شعر هم خواندید، میگوید: وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم‌ که در طریقت ما کافری است رنجیدن‌ 💢نرنجید؛ دنبال کار بروید. همین مطلب را عیناً خطاب به آن برادر عزیزی که به عنوان نماینده‌ی ، بسیار متین و شیوا مطالبی را بیان کردند، عرض میکنم. این حرفها، حرفهای دل ماست؛ منتها فرق ما و شما این است که ما بر اثر تجربه‌ی روزگار فهمیده‌ایم که یک مقداری باید انسان و کند، شما جوانید و تازه از راه رسیده و پرشور و بیصبر! همه‌اش خوب است، غیر از این بیصبری. البته این هم علاج ندارد. نه اینکه بخواهم بگویم خیلی علاج دارد؛ نه، ما خودمان هم این دوره‌ی شما را گذرانده‌ایم، میدانیم چه‌جوری است؛ ولی بالاخره این را من میخواهم به شما بگویم که همه‌ی این چیزهائی که شما گفتید و شعارش در این کشور داده شده، به حول و قوه‌ی الهی و به اذن‌اللَّه تحقق پیدا خواهد کرد. @chekhabarazkoja