eitaa logo
کانال رسمی هفته‌نامه پرتو
444 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
21 ویدیو
79 فایل
کانال رسمی ""هفته نامه پرتو"" وابسته به دفتر ارتباط فرهنگی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 💠 آدرس سایت www.partosokhan.ir ⁦✳️⁩ ارتباط با مدیر مسئول @asemanha41 👨‍💻 ارتباط با ادمین @parto_sokhan
مشاهده در ایتا
دانلود
و در بخش اول همانطور كه در گذشته والدين از مناسب و براي رساندن فرزندان به بهره مي‌بردند، در حاضر كه حضور در به امري شده، راهكارهايي را براي و فرزندتان در اين خصوص بايد بدانند. مجازي و توصيه‌هايي براي والدين: خواه و ناخواه، توانست اقبال مختلف و را به استفاده از زيرساخت‌هاي مجازي در گسترده‌تر، با سرعت بيشتري دهد. اين موضوع... ادامه این مطلب را در آدرس زیر مطالعه کنید http://partosokhan.ir/page.asp?Number=1046&Category=425 @partosokhan_ir
شماره 1047 هفته‌نامه پرتو @partosokhan_ir
در اخير شمالي محمد ملك زاده به دنبال و و رفع از پيراموني كه با ايران هم است، يني‌شفق «آك پارتي» ، نوشت: «ايران ديگر هيچ مرزي با قره باغ ندارد و نبايد اجازه داد با ارمنستان نيز، مرزي داشته باشد؛ بايد نخجوان به آذربايجان گردد و راه باز شود. بايد به ايران و مبني بر، از يكپارچگي دنياي ، پايان داد». براي «زنگزور» (نقطه اتصال ميان ارمنستان و ايران) به آذربايجان، گرچه به ظاهر مي‌تواند با... ادامه این مطلب را در آدرس زیر مطالعه کنید http://partosokhan.ir/page.asp?Number=1047&Category=363 @partosokhan_ir
و : آيا اين است كه عذاب كار و از صادر نمي‌شود؟ : ما مخيّر نيستيم كه به ، معناي خودمان را بدهيم. كلمات معنايي مشخصّ دارند كه بايد كنيم معاني آنها را كنيم. براي معاني صحيح ، به « في كلمات قرآن» فرماييد. عذاب صرفا عذاب روحانى نيست بلكه نيز مى گردد ما معتقديم كه روحانى و جسمانى است. چرا كه: موجودى دو ساحتى است كه... ادامه این مطلب را در آدرس زیر مطالعه کنید http://partosokhan.ir/page.asp?Number=1047&Category=373 @partosokhan_ir
؛ علي شيرازي مجموعه‌اي شامل ، ، ، ، ، ، ، و ضوابطي است كه افراد در عضوي از ، آن را فرا مي‌گيرند و در برابر آن، و تعهداتي را بر دارند. در ۲۸ ارديبهشت ۱۳۸۳ فرمودند: فرهنگ مايه اصلي هاست. فرهنگ يك ملت است كه مي‌تواند آن ملت را ، ، ، ، ، و داراي كند. ملت ايران در صددند تا با به فرهنگ ما، هويت ما را بگيرند و... ادامه این مطلب را در آدرس زیر مطالعه کنید http://partosokhan.ir/page.asp?Number=1047&Category=377 @partosokhan_ir
راه و ، كوچه‌ي بدون بن‌بست شما - و - در آغاز راهيد؛ هم توان داريد، هم انتخاب داريد و مي‌توانيد اين راه را طي كنيد؛ و اين راه در و در هر نظام اسلامي و ، پيش پاي انسانها باز است. راه معنويت و صفا، كوچه‌ي بن‌بست نيست. امروز كشور به‌شدت نيازمند شماست. عزيزان من! امروز به شما، به نيروي شما، به شما، به ايمان شما و به صفاي شما به‌شدت نيازمند است. امروز جوانها بايد خردمندي خودشان را، معرفت و دانش خودشان را، خودشان را، همبستگي و يكپارچگي خودشان را هرچه ممكن است، تقويت كنند؛ درست همان مناطقي كه مي‌خواهد نشود. دشمن مي‌خواهد دانش ما نكند؛ دانشگاههاي ما به‌جاي درس خواندن، به كارهاي ديگر بپردازند؛ ايمان جوان تقويت نشود و جوان تبديل شود به جوان . دشمن مي‌خواهد بين نيروهاي ما نباشد و تبديل شوند به . دشمن مي‌خواهد ما صفا و نورانيت و معنويت نداشته باشيم و جوان ما به يك عنصر و بي‌عاطفه تبديل شود؛ اين چيزي است كه دشمن مي‌خواهد. امروز همه دارند در مقابل اين حركت كنند. (بيانات در ديدار گروه كثيري از جوانان استان 05/05/1379) @partosokhan_ir
(ع) در به (ع) فرمود: در تو از همان است كه با آن را بسازى. پس در راه كن و دار مباش. ( ) @partosokhan_ir
(ع) و هنگام غبارروبي مرقد مطهر حضرت امام رضا(ع) دستمال‌هاي به ناب را براي غبارروبي به افراد مي‌دهند. پس از مقداري غبار‌روبي، دستمال را به سر و صورت خود مي‌كشند. ايشان در يكي از غبار‌روبي‌ها به آقاي واعظ طبسي ( ) فرمودند: آيا مي‌توانم اين دستمال متبرك را براي خود بردارم؟ مقام معظم رهبري، توليت آستان قدس رضوي را به آقاي سپرده بودند، ولي با اين حال، براي برداشتن پارچه متبرك به امام رضا(ع) از او اجازه مي‌گيرند. مقام معظم رهبري به 3قانون براي همه ما درس است. ايشان پس از كسب اجازه از آقاي واعظ طبسي در حالي كه پر از بود و به راز و نياز مشغول بودند، با دقت، دستمال را تا كردند و در جيب خود گذاشتند. براي ما خيلي بود كه در آن حال، اين‌همه توجه دارند كه دستمال متبرك را تا كنند و با نظم كامل در جيب خود قرار دهند. (به نقل از حجت‌الاسلام ) @partosokhan_ir
پاي درس (ره)؛ و انتخاب‌هاي اشاره: طبق روال نشريه پرتو، ذيلا خلاصه‌اي از يكي د‏‏‏‏‏يگر از سخنراني‌هاي (ره) تقد‏‏‏‏يم شد‏‏‏‏ه است. گفتيم كه كامل بودن ؛ يعني نظامي كه شامل همه مي‌شود، به اين است كه مخلوقي وجود داشته باشد كه با و انتخاب خودش مسير خود را انتخاب كند و در اثر حسن به عالي‌ترين مقامي برسد كه مخلوقي مي‌تواند به آن مقام برسد. وقتي مي‌گوييم «با اختيار خودش انتخاب كند» پاي در ميان مي‌آيد. بايد خير و شري باشد تا يكي را با اختيار خود كند؛ خواه انتخاب دروني و در و خودش، يا حوزه بيروني كه http://partosokhan.ir/page.asp?Number=1047&Category=379 @partosokhan_ir
در يكي از نقل مي‌كند: اواخر بود كه با عده‌اي در مي‌خواندم. كه مي‌داديم ماهي 4 تومان بود، بعد از مدتي تمام شد و ما هنوز خدمت آقا مشغول خواندن بوديم. وقتي كه زمان شهريه رسيد، نفري 4 تومان به ايشان داديم ولي آقا دو تومان از آن را به خودمان برگرداند. كرديم! به آقا عرض كرديم: مگر نبايد ما 4 تومان مي‌داديم. ايشان در ما فرمود: درست است ولي الان جنگ تمام شده و هم پايين آمده به خاطر همين ماهي دو تومان كفاف مرا مي‌كند ولي شما هستيد، بقيه را براي تان پس انداز كنيد. : @partosokhan_ir
فرق و : (عليه السلام) مى فرمايد: لِسَانُ الْعَاقِلِ وَرَاءَ قَلْبِهِ، وَقَلْبُ الاَْحْمَقِ وَرَاءَ لِسَانِهِ «زبان عاقل پشت او قرار دارد در حالى كه قلب احمق پشت زبان اوست» پس از اين مى گويد: «اين از مطالب و است و منظور اين است كه عاقل زبانش را به كار نمى گيرد مگر بعد از با عقل خويش و و دقت; ولى احمق سخنانى كه از زبانش مى پرد و حرف هايى كه بدون مى گويد بر مراجعه به فكر و و دقت رأيش پيشى مى گيرد، بنابراين گويا زبان عاقل پشت قلب او قرار گرفته و قلب احمق پشت زبان اوست. @partosokhan_ir
و(به بياور) هنگامى كه ، او را با گوناگونى آزمايش كرد و او به خوبى از آزمايش برآمد. به او فرمود: من تو را و قرار دادم. ابراهيم گفت: از من نيز(امامانى قرار بده)، خداوند فرمود: من به نمى‏رسد(و تنها آن دسته از فرزندان تو كه و باشند اين مقامند). ، 125 ‏ها: در حدود بيست مرتبه آزمايش و مطرح شده واز سنّتهاى الهى است. آزمايش؛ آزمايش براى شدن خداوند نيست، زيرا... ادامه این مطلب را در آدرس زیر مطالعه کنید http://partosokhan.ir/page.asp?Number=1047&Category=381 @partosokhan_ir
آنچه در دارد، حس، و است مهدي كاموس در چهارمين نشست گفت: آنچه در ادبيات اهميت دارد ، معنا و است كه مي‌كند. حال بايد ببينيم كه ادبيات چه حس و معنايي به ما منتقل مي‌كند، اين حس همان است كه از آن حرف مي‌زنيم. چهارمين نشست انديشكده ادبيات پايداري با موضوع « ، و » با سخنراني محمدرضا تركي و مهدي كاموس و جمعي از و برگزار شد. مهدي كاموس در اين نشست گفت: ... ادامه این مطلب را در آدرس زیر مطالعه کنید http://partosokhan.ir/page.asp?Number=1047&Category=385 @partosokhan_ir
در پس از " " عبارت است از مقدار كه براي تأمين حداقل نيازهاي فردي در يك لازم است و عدم تأمين آن موجب مي‌شود فرد به عنوان در نظر گرفته شود. افرادي كه زير خط قرار دارند توانايي تأمين حداقل اساسي خود را ندارند و به‌طور فقير محسوب مي‌شوند براي اندازه گيري درصد افراد فقير در يك جامعه، ابتدا بايد متناسب با در همان جامعه را تعيين نمود. بديهي است استانداردهاي زندگي در مختلف، تفاوتهاي قابل ملاحظه اي با يكديگر دارند. به عنوان مثال زندگي در از ... ادامه این مطلب را در آدرس زیر مطالعه کنید http://partosokhan.ir/page.asp?Number=1047&Category=390 @partosokhan_ir
در برابر از نكاتی كه (ع) در با دشمن بر آن تأكید دارد آن است كه باید هشیاری در برابر دشمن را كرد و نباید دشمن را شمرد: فرمود: «لا تستصغرن عدوا وان ضعف؛ هرگز دشمن را كوچك مشمار، هرچند باشد.» دانی كه چه گفت زال با گرد/ دشمن نتوان و شمرد نیز فرمود: «لا تامن عدوا و ان شكر؛ از دشمن در نباش، هرچند از شما سپاسگزاری می‌كند.» باید پیوسته دشمن را زیر نظر داشت كه... ادامه این مطلب را در آدرس زیر مطالعه کنید http://partosokhan.ir/page.asp?Number=1047&Category=424 @partosokhan_ir
(ع) برای حل در ذاتاً نمی‌گوید و این كار را در انجام می‌دهد؛ بنابراین برای حل مشكل دروغگویی ، باید شیوه‌های در را بدانند. بعضی از كودكان و در صحبت‌های خود خبرها و مطالبی را بازگو مطرح می‌كنند كه صحت ندارد و چه‌بسا با این رفتار و ، موجبات و بزرگی را برای دیگران فراهم می‌كنند. نكته قابل توجه این است كه اغلب این سخنان و دروغ كه برخی از كودكان یا نوجوانان اظهار می‌كنند، به این دلیل است كه ... ادامه این مطلب را در آدرس زیر مطالعه کنید http://partosokhan.ir/page.asp?Number=1047&Category=425 @partosokhan_ir
صلى ‌الله ‌علیه‌ و ‌آله:به هر كس چیز داده شد، بهانه‌اى در ندارد: كه او را در امور و آخرتش كند، ، امكاناتى در شهر خود و خوب كه با آن، با مدارا كند و من ، ص ۴۰، ح ۹۷ @partosokhan_ir
شماره 1048 هفته‌نامه پرتو @partosokhan_ir
« » در براي و تمدني بودن مختلفي در جديد شده است. يكي از شاخص‌هاي تمدن در ادبيات امروز، تأمين (مانند ، ، و احيانا ) است كه از ولي بسيار در فرايند تمدنيِ تمدن‌هاست(Bruce Mazlish, Civilization in a Historical and Global Perspective). به رغم توجه به حقوق ضعيفان در ادبيات تمدني جديد، موضوع «يتيم» و او به مثابه شاخص در تمدن‌ها كمتر و شايد اصلا مورد بحث قرار نگرفته است. ...ادامه این مطلب را در آدرس زیر مطالعه کنید http://www.partosokhan.ir/page.asp?Number=1048&Category=363 @partosokhan_ir
؛ عاملی برای در روایتى از ‏(ع) به یكى از یارانش به نام مى‏ خوانیم: «با مطابق و خودشان رفتار كنید، در جماعتشان نمایید، و از بیمارانشان به عمل آورید، و در آنها شركت كنید، و اگر فرصتى جهت یا گفتن در آنها فراهم شد از انجام آن نكنید. زیرا اگر شما این كارها را انجام دهید، مى‏ گویند: اینها پیروان امام صادق(ع) هستند، او را كند كه شیعیان و اصحابش را بسیار كرده است…». ( ج۵، ص۴۷۷، ح ۱.) ...ادامه این مطلب را در آدرس زیر مطالعه کنید http://www.partosokhan.ir/page.asp?Number=1048&Category=371 @partosokhan_ir
درباره از و بخش اول : این بخشی از حجت الاسلام والمسلمین پیشوایی است، همچنین به دلیل از و كردیم كه اصل مقاله در دفتر نشریه پرتو موجود است. ، الاصل ، از و است كه متعددى در باب دارد. او در با اسلام است و در یكى از آثارش كه به با عنوان و فى الاسلام شده، درباره اسلام نظریاتى و دور از مطرح كرده است. در این مقاله، یكى از ادعاهاى او مبنى بر اینكه اسلام تنها به نیازهاى پیامبر بوده است، نقد و بررسى میشود ...ادامه این مطلب را در آدرس زیر مطالعه کنید http://www.partosokhan.ir/page.asp?Number=1048&Category=373 @partosokhan_ir
یعنی در چند قدمی باشی و با را كنی حجت الاسلام والمسلمین به كسانی كه این روزها در مقابل فرمایش درباره اقداماتی انجام داده‌اند. وَمَا كَانَ لِمُؤْمِنٍ وَلَا مُؤْمِنَةٍ إِذَا قَضَى اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَمْرًا أَن یكُونَ لَهُمُ الْخِیرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ وَمَن یعْصِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالًا مُّبِینًا(الأحزاب:٣٦) به جای آن‌كه و را بر اساس یا خواسته خودمان كنیم، باید خود را با و از مشخص سازیم. از من و شما خود را می‌داند، وگرنه نیست. ولایتمداری یعنی ... ادامه این مطلب را در آدرس زیر مطالعه کنید http://www.partosokhan.ir/page.asp?Number=1048&Category=375 @partosokhan_ir
و « » بابك شكورزاده یكی از كه برای و ساخته شده و گروه می‌باشد « » است. این مجموعه از نظر محتوایی سعی دارد كه مثل به را در با كه عمدتا را دارند به و بیاموزد كه نكته مثبت این مجموعه را می‌توان همین موضوع دانست. دو را می‌توان از قابل نقد این مجموعه دانست: ... ادامه این مطلب را در آدرس زیر مطالعه کنید http://www.partosokhan.ir/page.asp?Number=1048&Category=377 @partosokhan_ir
(ع) فرمود: سه فرد در آن كه جز سایه نیست، در هستند: مردى كه مسلمانش را بدهد، یا به او كند، یا از او را بدارد. ( : ص 141 ح 162) @partosokhan_ir
؛ ، و ( ) از طرفی روحیه‌ی و نوع‌دوستی داشت، یعنی برایش این و آن ملّت و مانند اینها [مطرح] نبود؛ نوع‌دوست بود، واقعاً حالت فداكاری برای همه داشت. از طرفی اهل معنویت و اخلاص و بود؛ واقعاً بود، واقعاً و اهل اخلاص بود، و اهل نبود. خب اینها مجموعه‌ی است، اینها مكارم باارزشی است. این را مردم دیدند؛ این تبلور پیدا كرد در این آدم؛ در بیابانهای فلان و فلان كشور و روی و در مقابل گوناگون رفت، و این ارزشهای را در واقع كرد، متبلور كرد، نشان داد؛ پس شد. ( اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR) @partosokhan_ir