💢ره آورد انفاق(فزونی پاداشهای الهی)
💕امیرالمومنین علی علیهالسلام:كسى كه با دست كوتاه ببخشد با دست بلند به او بخشيده مى شود.
🍁مَنْ يُعْطِ بِالْيَدِ الْقَصِيرَةِ يُعْطَ بِالْيَدِ الطَّوِيلَةِ.
⚡سید رضی می گوید :معنى سخن اين است كه:آنچه انسان از اموال خود در راه خير و نيكى انفاق مى كند هر چند كم باشد خداوند جزا و پاداش اورا بسيار ميدهد و منظور از«دو دست » در اينجا دو نعمت است كه امام فرق گذاشته است بین نعمت از ناحيه انسان با نعمت پروردگار را با كوتاهى و بلندی نعمت و بخشش از ناحيه بنده را كوتاه و آنكه از ناحيه خداوند را بلند قرارداده است زیرا نعمت خدا هميشگى و چند برابر نعمت مخلوق است زیرا كه نعمت خداوند اصل و اساس تمام نعمتها است بنا براين تمام نعمتها به نعمتهاى خدا باز مى گردد و از آن سر چشمه مى گيرد
🍂مطابق بیان قرآن مجيد در سوره انعام آیه ۱۶۰ و سوره بقره آیه ۲۶۱ و آيه ۱۰۸ سوره هود خداى متعال به بندگان عطاى «غير مجذوذ» (بخشش هميشگى و جاويدان) را نويد مى دهد. البته جاى تعجب نيست; عظمت خداوند و وسعت رحمت او و جود و بخشش چنين اقتضايى را دارد و همه اينها جزو برنامه اى تشويقى براى ايجاد انگيزه هاى قوى تر در بندگان براى انجام كارهاى خير است.
☀️#کلام_امیر
🔸️#حکمت_های_علوی
🔹️#حکمت_نهج_البلا_غه_۲۳۲
📚#من_نهج_البلاغه_میخوانم
☀️#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
❀@pmsh313❀
╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
🌟﷽🌟
💎#پیام_معنوی_شبانه✨((۱۴۸۰))
🔰#هفته_حدیث_خوانی(۵۱)
📚#اصول_کافی_مرحوم_کلینی
📕#كتاب۳_توحید،حدیث۱۰۱
👈باب۱۶#معانی_اسماء
🌿#حدیث_شماره_۶
🕯شماره ۳۵۴
✍چون از امام صادق علیه السلام راجع به اول و آخر سؤال شد، فرمود: اولى است که پیش از او اولى نبوده و آغازى او را سبقت نگرفته (از چیزى پیش از خود پدید نیامده) و آخریست که آخریتش از ناحیه پایان نیست چنانکه از صفت مخلوقین فهمیده مىشود (چنانکه گوئیم جمعه آخر هفته است که آخر بودن جمعه از ناحیه پایان هفته بودنش مىباشد) ولى خدا قدیم است، اول است، آخر است، همیشه بوده و همیشه مىباشد بدون آغاز و بدون پایان پدید آمدن بر او وارد نشود و از حالى به حالى نگردد، خالق همه چیز است.
🦋عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِیمَ عَنْ أَبِیهِ عَنِ ابْنِ أَبِی عُمَيْرٍ عَنِ ابْنِ أُذَيْنَةَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ حَكِیمٍ عَنْ مَيْمُونٍ الْبَانِ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ(ع)وَ قَدْ سُئِلَ عَنِ الْأَوَّلِ وَ الْآخِرِ فَقَالَ الْأَوَّلُ لَا عَنْ أَوَّلٍ قَبْلَهُ وَ لَا عَنْ بَدْءٍ سَبَقَهُ وَ الْآخِرُ لَا عَنْ نِهَايَةٍ كَمَا يُعْقَلُ مِنْ صِفَةِ الْمَخْلُوقِینَ وَ لَكِنْ قَدِیمٌ أَوَّلٌ آخِرٌ لَمْ يَزَلْ وَ لَا يَزُولُ بِلَا بَدْءٍ وَ لَا نِهَايَةٍ لَا يَقَعُ عَلَيْهِ الْحُدُوثُ وَ لَا يَحُولُ مِنْ حَالٍ إِلَى حَالٍ خَالِقُ كُلِّ شَيْءٍ
📚اصول كافي جلد۱ صفحه: ۳۳۵ رواية:۳۱۱
🌓#شبتون_در_پناه_مهربان_خدا🌗
☀️#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
❀@pmsh313❀
╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
❣ #تدبر_در_قرآن
📢 سبک عیسی به دین خود، موسی به دین خود، یک فرهنگ شیطانی است که غیرت و تعصب دینی مؤمنان را نشانه رفته است
🔹 تا نرم نرم، مثل تحصیلکردههای سکولاریزه شده، نسبت به همه چیز، بیتفاوت و خنثی باشند
🔹 که عاقبتش، همان عاقبت تلخ قوم ثمود است که نسبت به کشته شدن ناقهی صالح، بیتفاوت بودند و گرفتار عذاب شدند
👈 بسزای همین بی تفاوتی! در مرام قرآن و عترت، دوچیز وجود خارجی ندارد؛ یکی به من چه؟! یکی هم به تو چه؟!
🌴 سوره فصلت 🌴
🕋 بَشِيراً وَ نَذِيراً فَأَعْرَضَ أَكْثَرُهُمْ فَهُمْ لا يَسْمَعُونَ «4»
🕋 وَ قالُوا قُلُوبُنا فِي أَكِنَّةٍ مِمَّا تَدْعُونا إِلَيْهِ وَ فِي آذانِنا وَقْرٌ وَ مِنْ بَيْنِنا وَ بَيْنِكَ حِجابٌ فَاعْمَلْ إِنَّنا عامِلُونَ «5»
⚡️ترجمه:
كتابى بشارت دهنده و هشدار دهنده؛ پس با اين حال بسيارى از مردم روىگردان شدند و نداى قرآن را نمىشنوند.
و گفتند: دلهاى ما از آنچه ما را به سوى آن دعوت مىكنى در پوشش و پرده است و در گوشهاى ما سنگينى است، و ميان ما و تو حجابى است، پس تو كار خود را انجام ده، ما نيز كار خود را انجام مىدهيم.
☀️#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
❀@pmsh313❀
╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐 #درس_اخـــلاق
🔻تو نمیدونی داری با بیحجابیت چیکار میکنی؟
🔻استاد پناهیان
☀️#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
❀@pmsh313❀
╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
☀️ #حــدیث_روز
🔔 سبک زندگی اسلامی
✅ حضرت مهدی(ع):
ما در رعایت حال شما هیچ کوتاهی نمیکنیم و یاد شما را از خاطر نمیبریم و گرنه محنت و دشواریها شما را فرا میگرفت و دشمنان شما را از بُن و ریشه قلع و قمع میساختند.
📙 بحار، ج ٥٣، ص ٧٢
#آغاز_ولایت_امام_زمان (عج)
☀️#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
❀@pmsh313❀
╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
💢 آغازگر جنگ نباش
💕امام على(علیه السلام) در اين گفتار حكيمانه اندرز مهمى به فرزندش مى دهد و مى فرمايد: «هرگز كسى را به مبارزه دعوت مكن (و آغازگر جنگ مباش) ولى اگر كسى تو را به مبارزه فراخواند اجابت كن (و سستى در جهاد با دشمن مكن) زيرا دعوت كننده به مبارزه ستمكار و ستمكار در هر حال مغلوب است»
🍁وَ قَالَ الامام عليه السلام لِابْنِهِ الْحَسَنِ علیه السلام:
لَا تَدْعُوَنَّ إِلَى مُبَارَزَةٍ وَ إِنْ دُعِيتَ إِلَيْهَا فَأَجِبْ فَإِنَّ الدَّاعِيَ إِلَيْهَا بَاغٍ وَ الْبَاغِيَ مَصْرُوعٌ.
🍂«مبارزة» به معناى جنگ تن به تن است و «باغى» به معناى ستمگر و «مصروع» به معناى شكست خورده بر زمين افتاده است.
🍂جنگ خندق و قرار گرفتن امام در مقابل «عمرو بن عبدود» ، زيرا او بارها در وسط ميدان مبارز طلبيد و هيچ كس جرأت نكرد در مقابل او ظاهر شود و اميرمؤمنان بارها از پيغمبر(صلى الله عليه وآله)تقاضا كرد كه اجازه دهد در برابر او قرار گيرد و پيامبر(صلى الله عليه وآله) براى اين كه ديگران را آزمايش كند رخصت نمى داد; ولى آخرين بار اجازه داد و آن حضرت در برابر عمرو قرار گرفت و با مبارزه اى قهرمانانه او را بر خاك افكند و حديث معروف «لَضَرْبَةُ عَلِىّ يَوْمَ الْخَنْدَقِ أفْضَلُ مِنْ عِبادَةِ الثَّقَلَيْنِ; ضربه اى كه على(عليه السلام) در روز خندق (بر پيكر عمرو بن عبد ود) وارد كرد از عبادت جن و انس بالاتر است» را بيان فرمود(اقبال الاعمال ص ۴۶۷)
☀️#کلام_امیر
🔸️#حکمت_های_علوی
🔹️#حکمت_نهج_البلا_غه_۲۳۳
📚#من_نهج_البلاغه_میخوانم
☀️#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
❀@pmsh313❀
╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
🌟﷽🌟
💎#پیام_معنوی_شبانه✨((۱۴۸۱))
🔰#هفته_حدیث_خوانی(۵۱)
📚#اصول_کافی_مرحوم_کلینی
📕#كتاب۳_توحید،حدیث۱۰۲
👈باب۱۶#معانی_اسماء
🌿#حدیث_شماره_۷
💠قسمت الف
🕯شماره ۳۵۵
✍ابوهاشم گوید خدمت حضرت امام جواد علیه السلام بودم که مردى از آن حضرت پرسید و گفت به من بگوئید آیا اسماء و صفاتی که در قرآن براى پروردگار هست، آن اسماء و صفات، خود پروردگار است حضرت فرمود: سخن تو دو معنى دارد، اگر مقصود تو که گوئى اینها خود او هستند این است که خدا متعدد و متکثر است که خدا برتر از آنست ( که متکثر باشد) و اگر مقصودت این است که این اسماء و صفات ازلى (همیشگى) مىباشند، ازلى بودن دو معنى دارد: (اول) و اگر بگوئى خدا همیشه با آنها علم داشته و سزاوار آنها بوده، صحیح است (دوم) و اگر بگوئى تصویر آنها و الفباى آنها و حروف مفرده آنها همیشگى بوده، پناه مىبرم بخدا که با خدا چیز دیگرى در ازل بوده باشده بلکه خدا بود و مخلوقى نبود، سپس این اسماء و صفات را پدید آورد تا میان او و مخلوقش واسطه باشند و بوسیله آنها به درگاه خدا تضرع کنند و او را پرستش نمایند و آنها ذکر او باشند، خدا بود و ذکرى نبود و کسى که بوسیله ذکر یاد شود همان خداى قدیمست که همیشه بوده و اسماء و صفات مخلوقند و معانى آنها و آنچه از آنها مقصود است همان خدائیستکه اختلاف و بهم پیوستگى او را سزاوار نیست، چیزیکه جزء دارد اختلاف و بهم پیوستگى دارد (نه خداى یگانه یکتا)...
🦋مُحَمَّدُ بْنُ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ رَفَعَهُ إِلَى أَبِی هَاشِمٍ الْجَعْفَرِيِّ قَالَ كُنْتُ عِنْدَ أَبِی جَعْفَرٍ الثَّانِی(ع)فَسَأَلَهُ رَجُلٌ فَقَالَ أَخْبِرْنِی عَنِ الرَّبِّ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى لَهُ أَسْمَاءٌ وَ صِفَاتٌ فِی كِتَابِهِ وَ أَسْمَاؤُهُ وَ صِفَاتُهُ هِيَ هُوَ فَقَالَ أَبُو جَعْفَرٍ ع إِنَّ لِهَذَا الْكَلَامِ وَجْهَيْنِ إِنْ كُنْتَ تَقُولُ هِيَ هُوَ أَيْ إِنَّهُ ذُو عَدَدٍ وَ كَثْرَةٍ فَتَعَالَى اللَّهُ عَنْ ذَلِكَ وَ إِنْ كُنْتَ تَقُولُ هَذِهِ الصِّفَاتُ وَ الْأَسْمَاءُ لَمْ تَزَلْ فَإِنَّ لَمْ تَزَلْ مُحْتَمِلٌ مَعْنَيَيْنِ فَإِنْ قُلْتَ لَمْ تَزَلْ عِنْدَهُ فِی عِلْمِهِ وَ هُوَ مُسْتَحِقُّهَا فَنَعَمْ وَ إِنْ كُنْتَ تَقُولُ لَمْ يَزَلْ تَصْوِیرُهَا وَ هِجَاؤُهَا وَ تَقْطِیعُ حُرُوفِهَا فَمَعَاذَ اللَّهِ أَنْ يَكُونَ مَعَهُ شَيْءٌ غَيْرُهُ بَلْ كَانَ اللَّهُ وَ لَا خَلْقَ ثُمَّ خَلَقَهَا وَسِیلَةً بَيْنَهُ وَ بَيْنَ خَلْقِهِ يَتَضَرَّعُونَ بِهَا إِلَيْهِ وَ يَعْبُدُونَهُ وَ هِيَ ذِكْرُهُ وَ كَانَ اللَّهُ وَ لَا ذِكْرَ وَ الْمَذْكُورُ بِالذِّكْرِ هُوَ اللَّهُ الْقَدِیمُ الَّذِی لَمْ يَزَلْ وَ الْأَسْمَاءُ وَ الصِّفَاتُ مَخْلُوقَاتٌ وَ الْمَعَانِی وَ الْمَعْنِيُّ بِهَا هُوَ اللَّهُ الَّذِی لَا يَلِیقُ بِهِ الِاخْتِلَافُ وَ لَا الِائْتِلَافُ وَ إِنَّمَا يَخْتَلِفُ وَ يَأْتَلِفُ الْمُتَجَزِّئُ...
📚اصول كافي جلد۱ صفحه: ۳۳۵ رواية:۳۱۲
🌓#شبتون_در_پناه_مهربان_خدا🌗
☀️#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
❀@pmsh313❀
╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯