eitaa logo
بنیاد ملی سبک زندگی سالم دکتر کرمی
4.7هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
1.8هزار ویدیو
150 فایل
بنیاد ملی سبک زندگی سالم پروفسور علی کرمی، بنیادی مستقل و مردمی با هدف ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی برای سلامت جسمی روحی روانی و اجتماعی و اصلاح الگوی مصرف است. بیایید با اصلاح سبک زندگی سلامت را به جامعه برگردانیم. ارتباط با ادمین : @sabkzendegii
مشاهده در ایتا
دانلود
سالم ترین ظروف پخت غذا: ۲ همچنان که در قسمت ۱ گفته شد ظروف سالم نقش مهمی در سالم بودن طبخ غذا دارد ولی مراقب باشیم ظروف تفلون استفاده نکنیم که مضر بودن ان ثابت شده بجای انها ظروف گرانیتی ترجیح دارد ظروف سفالی از قدیم برای پخت در مناطق مختلف کشور مثل گیلان موسوم به گمج استفاده می شود با لعاب طبیعی.
سالم ترین ظروف برای پخت غذا ۳: در دو پست قبلی ظروف مختلف پخت غذا معرفی شد. باید بدانیم برای تغذیه سالم چهار اصل لازم است: - مواد اولیه سالم - انتخاب ظرف سالم پخت - روش طبخ سالم - درست غذا خوردن در دو شکل پیوست انواع ظروف پخت غذا معرفی شده که هر کس بر اساس بودجه و خواسته می تواند انتخاب کند.
روش پخت سالم غذا : پخت شامل انواع زیر است - کبابی روی چوب؛ ذغال؛ گاز یا انواع منابع حرارتی مستقیم یا غیر مستقیم - آب پز - بخار پز - سرخ کردنی - تفت دادن - فر یا ماکروفر هر چه غذا با حرارت کم تر مبایم تر و طولانی تر پخت شود سالم تر است و ترکیبات مفید آن باقی می ماند مانند آب پز و بخار پز به همین دلیل خورشت های سنتی ایرانی آبگوشت و ... به دلیل پخت آرام و جا افتادن جزو سالم ترین غذا ها هستند به شرط آن که مواد اولیه آن هم سالم باشد و ظرف غذا هم سالم و مواد اولیه استفاده شده سالم باشد.
تغذیه سالم یعنی؟ ۱- مواد اولیه به درستی و با مطالعه؛ دقت و توجه تهیه شود. ۲- درست طبخ شود. اکثرا به دلیل عجله و وقت کم با حرارت بسیار بالا با سرعت طبخ می شود در واقع مواد سالم به سم تبدیل می شود. ۳- درست غذا خوردن؛ آرام شمرده خوردن؛ خوب جویدن؛ قاطی نخوردن و اندازه خوردن؛ با سبزی یا سالاد و.. وسط غذا نوشابه ناسالم نخوریم و آداب درست غذا خوردن را یاد بگیریم با بسم الله شروع کنیم با شکر پایان
۹۰ درصد بیماری های جسمی روحی روانی در اثر تغدیه نادرست است. عدم رعایت حلال؛ طیب؛ طاهر و پاک بودن غذا + روش غلط پخت غذا + بد غذا خوردن + عدم رعایت اداب غذا است که به‌تدریج از رحم مادر؛ سه سال اول تغذیه و در مراحل رشد کودکی و جوانی در جسم و روح و روان و شخصیت اثر می کند و موجب انواع بیماری ها.
غذای جسم و جان اگر سالم باشد انسان سالم می شود. اگر مادر و پدر غذای سالم و درست بخورند مطمئن باشید فرزندانی سالم و اگر به فرزندان هم همانگونه غذای جسم و روح سالم حلال؛ طیب و طاهر دهند مطمئن باشید فرزندانی سالم هم از نظر جسمی و شخصیتی خواهند داشت.
کتاب سبک زندگی سالم را۹۶ با همکاری دو نفر از اساتید دانشگاه منتشر کردیم و هزاران فعالیت دیگر اجتماعی برای نشر سلامتی ولی حیف شورای عالی انقلاب فرهنگی هنوز سند سبک زندگی را نهایی و منتشر نکرده؟ امان از غفلت؟ در برابر تهاجم عظیم فرهنگی غرب برای تخریب سبک زندگی اسلامی ایرانی؛ چقدر ضعیف عمل می کنیم؟
چقدر هشدار دادیم و جدی گرفته نشد تا فاجعه تخریب سبک زندگی رخ داد. بحران سو مدیریت در کشور سبب ترویج گسترده سبک زندگی غربی تهاجم فرهنگی جنگ ترکیبی و هنجار شکنی های گسترده در جامعه وقتی اینگونه مصوبات مهم شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست رئیس جمهور محترم بلاتکلیف می ماند و اجرا نمی شود باید هم منتظر فاجعه تخریب سبک زندگی و زیر پا گذاشتن ارزش ها در جامعه بود: توجه کنید : برنامه‌ جامع سبک زندگی اسلامی-ایرانی» شورای عالی انقلاب فرهنگی در ۱۰/08/1401 تصویب و برای اجرا ابلاغ شده ولی تا کنون هیچ اقدامی نشده؟! نه کمیسیون سبک زندگی سالم تشکیل شده نه فعالیتی گسترده در سطح کشور صورت گرفته و نه اقدامی جهت مقابله با تهاجم گسترده برنامه ریزی شده برای تخریب سبک زندگی سالم ایرانی اسلامی صورت گرفته؟ در نتیجه مقصر اصلی بحران سو مدیریت مدیران عالی کشور و سازمان ها و نهادهای مسیول است. منبع متن کامل مصوبه در سایت شورای عالی انقلاب فرهنگی است مطالعه فرمایید .https://sccr.ir/pro/3305/ نشر گسترده برای اطلاع و اقدام روسای قوا و وزارت خانه ها و اعضا کمیسیون سبک زندگی سالم.
معماهای طبیعت: کشفی بسیار مهم: دانشمندان مولکولی را در سطح سلول های سرطانی کشف کردند که مانع شناسایی و نابودی آنها توسط سیستم ایمنی می شود. حال با طراحی یک آنتی بادی علیه آن سلول های ایمنی توانند آنها را شناسایی و نابود کنند. مقاله اینجا Nature Immunology (2023). DOI: 10.1038/s41590-023-01671-2
واردات و کشت تراریخته ممنوع شد. پس از بررسی های کارشناسی بسیار ممنوعیت واردات و کشت تراریخته ها در مجلس تصویب شد. https://irna.ir/xjNTvd البته به دلیل نیاز خوراک دام فعلا واردات تراریخته هست تا خود کفا شویم ولی چرا غیر تراریخته وارد نمی شود؟ چرا سرکردگان تراریخته خودشان مجوز واردات تراریخته می دهند؟ ما سند داریم که سرکردگان تراریخته که شعار مخالفت با واردات می دهند ولی نیت آنها کشت است و خودشان عضو کمیته صدور مجوز تراریخته بودند و امضا کردند واردات را ؟ چرا با مردم صادق نیستند چون منافع دارند؟ چرا تفاوت جدی واردات تراریخته با کشت تراریخته را به مردم نمی گویند و هوچی گری می کنند؟ البته نمایندگان مجلس در جریان این موضوعات بودند که خوشبختانه آگاهانه رای دادند امیدواریم وارد کنندگان نهاده ها غیر تراریخته وارد کنند ولی هدف باید خودکفایی در تولید نهاده های دامی باشد تا دهان این مافیاهای هوچی گر تا صادق بسته شود. ما هیچ مخالفتی با فناوری تراریخته نداریم به شرط آنکه مثل واکسن در کار آزمایی ها بی خطر بودن تراریخته های نسل نوین برای طبیعت محیط زیست منابع طبیعی ذخایر ژنتیک و سلامت انسان با سند و مدرک ثابت شود. آنوقت خود ما آن را مصرف خواهیم کرد.
پیگیری چهاردهم ۸ شهریور در ویراستی از اقای اقامیری سوال کردیم چرا پس از ده سال قول دادن شورا؛ منشور اخلاقی فضای مجازی منتشر نمی شود؟ جواب ندادند.با دفتر شورا و هر طریقی که ممکن بود به عنوان یک فرد عادی پیگیری کردیم باز جواب نمی دهند؟ بی اعتنا به سوال یک شهروند نظام جمهوری اسلامی ایران هستند؟ چرا؟
آورده‌اند که شیخ جنید بغداد به عزم سیر از شهر بغداد بیرون رفت و مریدان از عقب او.... شیخ احوال بهلول را پرسید. گفتند او مردی دیوانه است. گفت او را طلب کنید که مرا با او کار است. پس تفحص کردند و او را در صحرایی یافتند. شیخ پیش او رفت و سلام کرد. بهلول جواب سلام او را داده پرسید چه کسی هستی؟ عرض کرد منم شیخ جنید بغدادی. فرمود تویی شیخ بغداد که مردم را ارشاد می‌کنی؟ عرض کرد آری.. بهلول فرمود طعام چگونه میخوری؟ عرض کرد اول «بسم‌الله» می‌گویم و از پیش خود می‌خورم و لقمه کوچک برمی‌دارم، به طرف راست دهان می‌گذارم و آهسته می‌جوم و به دیگران نظر نمی‌کنم و در موقع خوردن از یاد حق غافل نمی‌شوم و هر لقمه که می‌خورم «بسم‌الله» می‌گویم و در اول و آخر دست می‌شویم.. بهلول برخاست و دامن بر شیخ فشاند و فرمود تو می‌خواهی که مرشد خلق باشی در صورتی که هنوز طعام خوردن خود را نمی‌دانی و به راه خود رفت. مریدان شیخ را گفتند: یا شیخ این مرد دیوانه است. خندید و گفت سخن راست از دیوانه باید شنید و از عقب او روان شد تا به او رسید. بهلول پرسید چه کسی هستی؟ جواب داد شیخ بغدادی که طعام خوردن خود را نمی‌داند. بهلول فرمود: آیا سخن گفتن خود را می‌دانی؟ عرض کرد آری... سخن به قدر می‌گویم و بی‌حساب نمی‌گویم و به قدر فهم مستمعان می‌گویم و خلق را به خدا و رسول دعوت می‌کنم و چندان سخن نمی‌گویم که مردم از من ملول شوند و دقایق علوم ظاهر و باطن را رعایت می‌کنم. پس هر چه تعلق به آداب کلام داشت بیان کرد. بهلول گفت گذشته از طعام خوردن سخن گفتن را هم نمی‌دانی.. پس برخاست و برفت. مریدان گفتند یا شیخ دیدی این مرد دیوانه است؟ تو از دیوانه چه توقع داری؟ جنید گفت مرا با او کار است، شما نمی‌دانید. باز به دنبال او رفت تا به او رسید. بهلول گفت از من چه می‌خواهی؟ تو که آداب طعام خوردن و سخن گفتن خود را نمی‌دانی، آیا آداب خوابیدن خود را می‌دانی؟ عرض کرد آری... چون از نماز عشا فارغ شدم داخل جامه‌ خواب می‌شوم، پس آنچه آداب خوابیدن که از حضرت رسول (علیه‌السلام) رسیده بود بیان کرد. بهلول گفت فهمیدم که آداب خوابیدن را هم نمی‌دانی. خواست برخیزد جنید دامنش را بگرفت و گفت ای بهلول من هیچ نمی‌دانم، تو قربه‌الی‌الله مرا بیاموز. بهلول گفت: چون به نادانی خود معترف شدی تو را بیاموزم. بدانکه اینها که تو گفتی همه فرع است و اصل در خوردن طعام آن است که لقمه حلال باید و اگر حرام را صد از اینگونه آداب به جا بیاوری فایده ندارد و سبب تاریکی دل شود. جنید گفت: جزاک الله خیراً! و ادامه داد: در سخن گفتن باید دل پاک باشد و نیت درست باشد و آن گفتن برای رضای خدای باشد و اگر برای غرضی یا مطلب دنیا باشد یا بیهوده و هرزه بود.. هر عبارت که بگویی آن وبال تو باشد. پس سکوت و خاموشی بهتر و نیکوتر باشد. و در خواب کردن این‌ها که گفتی همه فرع است؛ اصل این است که در وقت خوابیدن در دل تو بغض و کینه و حسد بشری نباشد.
انسان کوچک کوته بین است تا نوک بینی خودش را می بیند آنسان متوسط حداقل به آینده امور فکر می کند انسان بزرگ در زندگی دور اندیش است و به عواقب گفتار و رفتار خودش فکر و بر اساس آن عمل می کند
🔴فتاح ۲ رونمایی شد 🔹موشک کروز هایپرسونیک فتاح ۲ در جریان بازدید امروز فرمانده کل قوا از دستاوردهای هوافضای سپاه پاسداران رونمایی شد.
دور بردترین پهپاد عملیاتی کشور با نام غزه با برد ۷۰۰۰ کیلومتر در جریان بازدید از دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه
📸 تصویری از سامانه پدافندی متحرک «مهران» که در بازدید صبح امروز رهبر انقلاب از نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه رونمایی شد.
🔅اگر نانِ ؛ و یعنی تولید و مصرف شود مطمئن باشید بسیاری از بیماری ها کاهش خواهد یافت. امیدواریم با همکاری همه مدیران و مسئولین و مردم شاهد حمایت از نهضت احیای نان کامل؛ سالم باشیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥خواب قیلوله در مدارس چین! ▪️گفته می‌شود با توجه به آثار بسیار مثبت خواب کوتاه در میانه روز بر سلامتی انسان، این موضوع در دستور کار مدارس چین قرار گرفته است. آنها حتی میز و نیمکت مناسب این کار را هم ساخته و در اختیار دانش آموزان قرار داده‌اند. ▪️ پ ن: عجیب است که همه این دستورات در دین ما وجود دارد اما تا غرب و شرق به آن عمل نکند و برایش مقاله و کتاب ننویسد سراغ دین خود نمی‌رویم!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام امثال اینها پدر ملت و کشور را در آوردند ها. خوب دقت کنید آیا با سواد و مدیر و مدبر نداریم اینها را مدیر می کنند؟!
اصول ۷ گانه گام دوم انقلاب. ۴ سال گذشت. ۴۰ سال تجربه سخت؛ نهال انقلاب محکم شد. اصلاح خطاها؛ ترویج ؛ حکمرانی عادلانه؛ مبارزه با رانت و فساد؛ اصلاح معیشت مردم؛ بازنشسته کردن ابوالمشاغل ها؛ ریشه کنی آقا زاده بازی ها؛ خاندان سالاری؛ رفع تبعیض‌؛ بی عدالتی و مدیریت صحیح شایسته سالاری است
اگر واقعاً می خواهید زندگی آرام تری داشته باشید نه گفتن را به این ۹ چیز را آغاز کنید 1. نه گفتن را یاد بگیرید به همه چیز بله نگویید. 2. سعی نکنید همه را راضی نگه دارید این غیر ممکن است 3. نیازهای دیگران را بر نیازهای خود مقدم نکنید 4. بی توجهی به مراقبت از خود 5. تمرکز بر گذشته 6. نگرانی در مورد چیزهایی که نمی توانید کنترل کنید 7. مقایسه خود با دیگران 8. کینه ها را در دل نگه ندارید 9. جستجوی تاییدیه از دیگران