eitaa logo
دکتر رفیع الدین اسماعیلی
9.9هزار دنبال‌کننده
497 عکس
483 ویدیو
18 فایل
در این کانال می خوام بهتون کمک کنم با رسانه، سینما و فضای مجازی آشنا بشید. ✅کنشگر فضای مجازی ✅دکتری فرهنگ و ارتباطات ✅ رئیس موسسه شناخت ✅ هیات علمی دانشگاه راه ارتباطی ما و شما: @R_o_esmaeili
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 و معلمانی که نسل جدید را به‌اسارت گرفته و مصرّانه مشغول به تربیت این نسل هستند... ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 🔗 @r_esmaeili
🔍 شرایط دین اسلام برای حضور زن در جامعه 🔘 اگرچه زن و مرد در جوهر و ماهیت انسانیت یکسانند و تمایزی در حقیقت آنها نیست، ولی تفاوت‌هایی نیز با یکدیگر دارند که به ویژگی‌های جسمانی و روانی آنها باز می‌گردد؛ به‌گونه‌ای که تفاوت طبیعی و تکوینی میان زن و مرد، مطلبی غیرقابل انکار است. 🔘 دین اسلام با حضور زن در جامعه مخالف نمی‌باشد، اما برای حضور زن در جامعه شرایطی براساس ویژگی‌های طبیعی زنان(جسمی، روحی و...) و نوع کشش و ارتباطی که میان مرد و زن وجود دارد معین کرده است. 🔖 ویژگی‌ها و معیارهای عفاف و حیای شخصیت زن در جامعه اسلامی 🔗 @r_esmaeili
💬 یکی از تکنیک‌های پروپاگاندا است. در «عنوان سازی»، رسانه کلماتی با «مفاهیم نزدیک به هم» اما متفاوت در معنا را به کار می‌برد و مخاطب بدون در نظر گرفتن بار معنایی واژه‌ها تحت تأثیر آنها قرار می‌گیرد.با همین روش واژه به جای واژه استفاده می‌شود. 🔗 @r_esmaeili
📌 | فیلم بدون تماشاگر؛ یعنی‌ هیچ! ♦️ اگر فیلم جاذبه نداشته باشد، تماشاگری پیدا نمی‌کند و فیلم بدون تماشاگر، یعنی هیچ. پولی که برای بلیط پرداخت می‌شود نیز تأییدی است بر همین توقع... و اصلاً شک کردن در این امر، شک کردن در مشهورات و مقبولات عام است. طبیعت زندگی بشر نیز با این اقتضا همراه است که مردم از آنان که در مشهورات شک می‌کنند، خوششان نیاید. 📖 آیینه جادو، جلد اول صفحه١١ 🔗 @r_esmaeili
دکتر رفیع الدین اسماعیلی
🔍 شرایط دین اسلام برای حضور زن در جامعه 🔘 اگرچه زن و مرد در جوهر و ماهیت انسانیت یکسانند و تمایزی
🔰 تقسیم نقش‌های اجتماعی میان زن و مرد 🔸 نقش‌های اجتماعی بر حسب نوع تقسیم کار اجتماعی و به‌تناسب عوامل و متغیرهای خاص انجام می‌گیرد. از جمله این متغیرها که تأثیر بنیادی در تعیین جنسیت اجتماعی یا هویت جنسی زن و مرد دارد می‌توان به هویت انسانی از یک سو، و جنسیت طبیعی از سوی دیگر، اشاره کرد. 🔸 در نگرش اسلام نقش حقوق اجتماعی زنان در چارچوب هویت انسانی و با توجه به جنسیت طبیعی معنا می‌یابد. از این‌رو، با هر رویکردی که بین زن و مرد تساوی کامل یا روابط رقابت‌آمیز و ستیزه‌جویانه برقرار سازد مخالف است. 🔖 ویژگی‌ها و معیارهای عفاف و حیای شخصیت زن در جامعه اسلامی 🔗 @r_esmaeili
🔻ترکیه در حال ساخت سریال نابغه کوچک: ابن سینا 🔹 تمرکز صداوسیما و VOD ها بر روی حرمسرای ناصرالدین شاه و دوران قاجار و غفلت از تولیدات هویت ساز یک اشتباه استراتژیک است به خصوص وقتی رقبای جدی مانند ترکیه در حال مصادره ارزش های ما هستند. 🔗 @r_esmaeili
دکتر رفیع الدین اسماعیلی
📌 #پای_درس_آوینی| فیلم بدون تماشاگر؛ یعنی‌ هیچ! ♦️ اگر فیلم جاذبه نداشته باشد، تماشاگری پیدا نمی‌کن
💠 | تماشاگر باید تسلیم جاذبه فیلم شود 🔹 «فیلم اگر جاذبه نداشته باشد، فیلم نیست.» آیا این سخن به همان اندازه که مشهور است، بدیهی است؟ پر روشن است که تا این نسبت بین فیلم و تماشاگر برقرار نشود، اصلاً مفهوم فیلم و سینما محقق نمی‌گردد. تماشاگر باید تسلیم جاذبه فیلم شود؛ چرا که او با پای اختیار آمده است و اگر در این دام نیفتد، می‌رود. 📖 آیینه جادو، جلد اول صفحه١١ 🔗 @r_esmaeili
دکتر رفیع الدین اسماعیلی
🔰 تقسیم نقش‌های اجتماعی میان زن و مرد 🔸 نقش‌های اجتماعی بر حسب نوع تقسیم کار اجتماعی و به‌تناسب عوا
📮 آموزه‌های اسلام برای مدیریت غریزه جنسی انسان 🗒 مکتب اسلام برای مدیریت غریزه جنسی انسان‌ها و سامان‌دهی روابط زن و مرد در جامعه مجموعه آموزه‌هایی را ارائه کرده است که توجه به همه آن‌ها می‌تواند ضامن سلامت ارتباطات اجتماعی دو جنس و مانع بروز گناهان و ناهنجاری‌های اخلاقی و جنسی در جامعه باشد. 🗒 آموزه‌های اسلام بیانگر یک نظام معنایی به‌هم پیوسته است که در مفاهیمی همچون حیان، پوشش، عفاف، حریم و غیرت تجلی می‌یابد. 🔖 ویژگی‌ها و معیارهای عفاف و حیای شخصیت زن در جامعه اسلامی 🔗 @r_esmaeili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | رمزگان ایدئولوژیک چیست؟ 👤دکتر رفیع الدین اسماعیلی 🖇دوره مبانی و روش‌های نقد و تحلیل فیلم 🏢مؤسسه استاد فرج نژاد 🔗 @r_esmaeili
دکتر رفیع الدین اسماعیلی
📮 آموزه‌های اسلام برای مدیریت غریزه جنسی انسان 🗒 مکتب اسلام برای مدیریت غریزه جنسی انسان‌ها و سامان
💠 اثرات مخرّب و جبران‌ناپذیر سینما بر روابط میان زن و مرد 🔹 نوع روابط زن و مرد و مرزبندی در تعاملات این دو جنس، تأثیری تعيين کننده بر روح و روان فرد، استحکام خانواده و رشد و پیشرفت جامعه دارد. 🔹 اگر رسانه تأثیرگذاری چون سینما، برخلاف دین و فطرت، به‌ پایه‌گذاری اخلاق جنسی ویژه‌ای در جامعه مبادرت ورزد که حریم‌های میان زن و مرد شکسته شود، اثر مخربی بر تفکر و رفتار مخاطب خواهد گذاشت که به‌سادگی جبران‌پذیر نیست. 🔖 بازنمایی روابط عفیفانه زن و مرد در سینمای ایران 🔗 @r_esmaeili
جنگ شناختی چگونه ایجاد شد؟.mp3
3.05M
🎙 | جنگ شناختی چگونه ایجاد شد؟ 🔺دکتر رفیع‌الدین اسماعیلی 🔗 @r_esmaeili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️ صحبت‌های ابوالقاسم طالبی، کارگردان سینما) درباره برخی سلبریتی‌ها: سلبریتی‌ای داریم که خودش در گروه «پیکار» بوده و الان هم فرزندش در خارج از کشور است و حالا چپ و راست، علیه جمهوری اسلامی موضع می‌گیرد و خیال می‌کند کسی گذشته‌اش را نمی‌داند؛ مطبوعات انقلابی باید این موضوعات را شفاف‌ کنند. 🔗 @r_esmaeili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸لیبی کردن ایران فقط به خاطر بُغض از علی خامنه‌ای... برشی از مناظره نصیری و علیزاده
دکتر رفیع الدین اسماعیلی
💠 اثرات مخرّب و جبران‌ناپذیر سینما بر روابط میان زن و مرد 🔹 نوع روابط زن و مرد و مرزبندی در تعاملات
📬 ایجاد یک جامعه منظم و مطلوب؛ در گرو حفظ مرزها و حدود 🏷 جامعه ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی مدعی تشکیل یک جامعه دینی است که باید قوانین اسلامی در آن برقرار باشد. یکی از نمودهای جامعه دینی وجود عفت عمومی و صیانت از این ارزش است که خود را در نوع ارتباط مرد و زن در جامعه نشان می‌دهد. 🏷 بنابراین، ایجاد یک جامعه منظم و مطلوب در گرو حفظ مرزها و حدودی است که خداوند مقرّر داشته است. به‌همین سبب ضروری است که این حدود از متون اسلامی استخراج شود‌ و از جمله مهمترین آن‌ها استخراج ملاک‌ها و معیارهای حضور اجتماعی زنان در جامعه اسلامی می‌باشد. 🔖 ویژگی‌ها و معیارهای عفاف و حیای شخصیت زن در جامعه اسلامی 📎 @r_esmaeili
دکتر رفیع الدین اسماعیلی
💠 #پای_درس_آوینی | تماشاگر باید تسلیم جاذبه فیلم شود 🔹 «فیلم اگر جاذبه نداشته باشد، فیلم نیست.» آیا
🎞 | مخاطب، یکی از معیارهای جذابیت 🔸 بحث تنها به مسئله جذابیت مربوط نمی‌شود و اصلا بحث در باب «جذابیت» را بدون اشاره به «مخاطب سینما» چگونه می‌توان انجام داد؟ باید دید که طرف تأثیر جاذبه‌های سینما چه کسانی هستند؛ عوام‌الناس و یا خواص؟ و مقصود از «خواص» چه کسانی هستند؟ 📖 آیینه جادو، جلد اول، صفحه١٢ 🔗 @r_esmaeili
تاریخچه زبان شناسیmp3.mp3
4.3M
🎙 | تاریخچه شکل‌گیری بحث زبان شناسی 🔺دکتر رفیع‌الدین اسماعیلی 🔗 @r_esmaeili
🌐 نظریه شکل‌دهی، سینما را به‌مثابه تیغه‌ای دو دمه می‌بیند... 🔹 نظريه‌ی شکل‌دهی، سینما را در حُکم ابزاری برای شکل دادن و همچنین تغییر شکل افکار، نگرش‌ها و ايده‌های مردم می‌داند. 🔹 طرفداران این رویکرد سینما را تیغی دودَم می‌بینتد که هم توانایی به تصویر کشیدن واقعيات جامعه را دارد و هم می‌تواند در جهت سمت‌وسو بخشیدن به افکار مخاطبان خود عمل کند‌؛ قابلیتی که قطعاً در اختیار سیاست حاکم قرار خواهد گرفت. 📕سینما، دین سیاست، صفحه ۲۹ 🔗 @r_esmaeili
جنگ شناختی در اغتشاشات.mp3
7.21M
🔘 جنگ شناختی در اغتشاشات 🎙 دکتر رفیع الدین اسماعیلی 🔸 در جنگ شناختی، ذهن افراد به میدان نبرد تبدیل می‌شود. هدف این است که نه تنها کنترل مردم بلکه حتی به چه چیزی و از چه زاویه‌ دیدی فکر کنند نیز کنترل و تغییر کند. 🔗 @r_esmaeili
📖 کار رسانه‌ای بدون مطالعه نمی‌شود 🖇من همواره مردم و به‌خصوص جوانان را به خواندن کتاب توصیه می‌کنم اما امروز تاکید ویژه‌ای بر لزوم کتابخوانی و مطالعه برنامه سازان رسانه‌ای، فعالان در عرصه هنری و هنرهای نمایشی و اهالی مطبوعات دارم. 📌بازدید رهبر انقلاب اسلامی از سی‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۱۴۰۲/۲/۲۴ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🔗 @r_esmaeili
سلبریتی ها چرا سلبریتی می شوند.mp3
21.84M
🎙 | سلبریتی‌ها چرا سلبریتی می‌شوند؟ 👤دکتر رفیع الدین اسماعیلی 👤دکتر احسان شاه قاسمی 🖇برنامه نقد و نظر از رادیو معارف 📅22 تیر 1401 🔗 @r_esmaeili
💠 قدرت بالای سینما در الگوسازی و تأثیرگذاری ▫️سینما به‌سبب بهره‌گیری از جذابیت‌های بصری و عنصری چون:رنگ، تصویر، موسیقی، صدا و حتی ستاره‌های هنری، قادر به الگوسازی و تأثیرگذاری است. ▫️گارت‌ جوت معتقد است: «سینما، همانند دیگر شکل‌های ارتباط جمعی، قادر است نهادهای جامعه پذیری سنّتی مثلِ مدرسه، کلیسا و والدین را پشت سر بگذارد و ارتباطی مستقیم با افراد برقرار کند.» 📕 سینما، دین و سیاست، صفحه۳۲ 🔗 @r_esmaeili
💢 وضعیت در ایران امروز ⭕️متأسفانه فرایند سلبریتیسم که در غرب اتفاق افتاد به ایران هم آمد و غالبا سلبریتیها از نقاط ضعف و عرصه هایی که میان مدیران و حاکمیت و مردم فاصله‌ای هست سوءاستفاده می‌کنند و بر نقاط ضعف سوار می‌شوند. ⭕️به طور کلی سلبریتی در پی دیده شدن است و دیده شدن به هر قیمتی برایش اهمیت دارد. ⭕️برخی از سلبریتیها در بزنگاه ها دچار اشتباه محاسباتی میشوند؛ در اخیر هم این اتفاق افتاد. آنها چون با عینک غرب و یا از دریچه غربی به ایران نگاه می‌کنند و به این عادت کرده‌اند، غالبا در چنین مقاطعی در اشتباه می‌افتند. به همین دلیل هم در نگاه آنها «مردم» به همان کسانی محدود می‌شود که رسانه‌های غربی معرفیشان می‌کنند. این اشتباه بارها تکرار شده و بعضی از سلبریتی‌هایی هم که مرتکب اشتباه شدند، بعدا به اشتباه خودشان پی بردند. ⭕️متأسفانه در فضای و پیشروی به سوی ، سلبریتی هر روز پر رنگ و جدی تر می‌شود. به طور طبیعی بخشی از سلبریتی ها هم سعی می‌کنند از این فضا بهره ببرند و به جایگاه و نان و نوایی برسند. اتفاقا اغلب افرادی که معروف هم نیستند، سعی دارند تا یک معامله در این فضا راه بیندازند. ⭕️به این ترتیب که موضع گیری هایی را اتخاذ کنند تا امکان رفتن و کار در دیگر کشورها برایشان فراهم شود. مثل «احسان کرمی» که خودش را به تلویزیون بیگانه رساند و یا مسیح و ... به ویژه اینکه چنین افرادی، عرق ملی و عرق دینی هم ندارند و سود و لذت برایشان اصالت دارد. 🔗 @r_esmaeili
💠 سینما و فیلم از چه جنبه‌هایی بررسی شده است؟ 🖇 تاکنون پژوهشگران سینما را به شیوه‌های گوناگونی بررسی کرده‌اند که به شرح ذیل است؛ ۱) بسیاری فیلم را برحسب این موضوع مطالعه کرده‌اند که به منزله شکلی از «هنر»، واجد چه توان‌مندی‌های بالقوه‌ای است. ۲) عده‌ای فیلم را برحسب تاریخ آن مطالعه کرده‌اند؛ تاریخی که به صورت برهه‌ای از یک سنت ریشه‌دار بازگفته شده است. ۳) برخی برحسب این که مهمترین فیلم‌ها یا هنرپیشه‌ها و کارگردانان مشهور کدام بوده‌اند، فیلم را مورد بررسی قرار داده‌اند. ۴) پژوهشگرانی فیلم را از نظر فناوری بی‌ثبات تولید آن، بررسی تحلیلی کرده‌اند. ۵) تعدادی فیلم را به منزله مصداقی از صنعت فرهنگ سازی تقبیح کرده‌اند. ۶) و در نهایت برخی نیز فیلم را به عنوان حوزه اصلی تولید ذهنیت فردی و هویت ملّی مورد بحث قرارداده اند. 🔗 @r_esmaeili
💠 مخاطب در خوش‌بینانه‌ترین حالت مستعمره کارگردان است 🔹سینما مرز خیال و واقیعت را از بین برده است. انسان در قرن بیستم و بیست‌و‌یکم دیگر می‌تواند خواب‌‌های خود را بر پرده ببیند، درحالی که ناخودآگاه خود را مستعمره کارگردان [در خوشبینانه‌ترین حالت] و سیاست‌مداران و سرمایه‌داران [در بدبینانه‌ترین حالت] کرده است. 🔹سینما امکانی دیگر است؛ جایی که در آن می‌توان فارغ از محدودیت‌های بشری، موضوعات و تخیلاتی را طرح کرد؛ ایده‌هایی که بعدها می‌توانند در واقعیت نیز اجرا شوند. 📕 سینما، دین و سیاست، صفحه۳۴ 🔗 @r_esmaeili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 در جنگ نرم هدف تغییر نگرش افراد است؛ بنابر این باید هم در شناخت، هم در رفتار و هم در احساسات افراد تأثیر گذاشت. 🔗 @r_esmaeili