📖 #آموزش_حکمت_اشراق
✍️ استاد یزدانپناه
💢بخش بیست و پنجم
◾️ مراتب هستی در متافیزیک نوری (4)
2️⃣ نور اقرب
🔺 پس از نورالانوار، سهروردی با استفاده از دو قاعده فلسفی، یعنی قاعده سنخیت و قاعدۀ «الواحد لایصدر منه الّا الواحد» وجود «نور مجرد جوهریِ واحدی» را به عنوان اولین معلول از نورالانوار به اثبات می رساند. وی از این نام های «نور اقرب»، «نور عظیم» و «بهمن» یاد کرده است.
🔘 فروض صدور از نورالانوار
1️⃣ صدور حقیقی ظلمانی
🔺 این فرض کلی، ممکن است به صورت های مختلف در نظر گرفته شود؛ برای مثال، یک ظلمت، یا دو ظلمت جوهری یا عرضی، یا مخلوط از آن دو. بنابراین، فرض نخست خود پنج صورت دارد.
🔺 سهروردی با تکیه بر قاعدهٔ الواحد، شقوق متکثر در این فرض را ابطال کرده، می گوید: اگر قرار است ظلمتی از حق تعالی صادر شود، بی تردید باید یک ظلمت باشد؛ زیرا فلاسفه بر این باورند و استدلال های فراوان اقامه کرده اند که اگر علت واحد محض و بسیط صرف، مثل پروردگار باشد، ممکن نیست دو معلول از آن صادر شوند.
🔺 پس از این، وی با اشاره به قاعده سنخیّت و ناهماهنگی صدور ظلمت از نور، اصل فرض نخست را با همۀ شقوقش باطل می داند.
🔺 وجه دیگری که وی برای ابطال این فرض ابتکار کرده آن است که اگر ظلمت نخستین معلول باری تعالی باشد، آخرین معلول نیز بوده، گسترش وجود متوقف می شود؛ زیرا علیت در ظلمت برزخی وجود ندارد و هیچ موجود مادی ای علت ایجاد هیچ موجود دیگری نیست.این درحالی است که واقعیت غیر از این است و برازخ کثیر و نفوس نوریِ فراوانی وجود دارند.
2️⃣ صدور یک نور و یک ظلمت
🔺 این فرض نیز افزون بر مخالفت با قاعدۀ سنخیت در صدور ظلمت از نور، با قاعدۀ الواحد نیز هماهنگ نیست.
3️⃣ صدور دو نور
🔺 این فرض اگرچه در صدور نور از نور، قاعدۀ سنخیت را رعایت کرده است، اما با توجه به قاعدۀ الواحد، امکان تحقق ندارد.
4️⃣ صدور یک نور
🔺 با ابطال سه فرض پیشین براساس قاعده سنخیت و قاعده الواحد از یک سو و باتوجه به آنکه نمی توان پذیرفت از نورالانوار یک نور عرضی صادر شود تنها مطلب قابل قبول آن است که از نورالانوار فقط یک نور مجرد و جوهری صادر شود.
🔘امتیاز نور اقرب از نورالانوار
🔺فرض نخست، آنکه نور اقرب به واسطۀ یک عرض _خواه ظلمانی و خواه نورانی _ که از سوی نورالانوار بدو می پیوندد، از نورالانوار متمایز شود. وی این فرض را به دلیل ناهماهنگی با قاعدۀ الواحد مردود میداند.
🔺فرض دوم، آنکه نور اقرب و نورالانوار به حسب حقیقت با یکدیگر متفاوت بوده، دو حقیقت مختلف باشند. این فرض در دستگاه هستی شناسانه اشراقی جایی ندارد؛ زیرا شیخ اشراق همۀ انوار را در حقیقت نوری متحد و یگانه می شمارد.
🔺 انتزاع مفهوم واحد نور از دو حقیقت کاملاً متباین و مختلف محال است. بنابراین، نورالانوار و نور اقرب به جهت صدق نور بر ذات آنها در حقیقت و ذات نوری با یکدیگر تفاوتی ندارند و هردو از سنخ نور هستند.
🔺 فرض سوم تفاوت نورالانوار و نور اقرب، تفاوتی تشکیکی و به حسب حال و نقص در حقیقت نور است. شیخ اشراق ضمن ردّ برخی اشکال های حکمای مشاء بر این فرض، و بر اساس مبنای ویژه خود در پذیرش تشکیک ذاتی، در نهایت فرض سوم را عامل امتیاز میان همۀ انوار طولی، از جمله عامل امتیاز نور اقرب از نورالانوار دانسته است.
🔺 سهروردی برای آسان تر شدن مسئله به اختلاف تشکیکی نورهای محسوس مثال می زند. البته اختلاف تشکیکی در نورهای عارضی مادی گاه به سبب اختلاف فاعل و گاه به سبب اختلاف قابل است.
🔺 در عالم مجردات شکل گیری نورهای متفاوت و کمال و نقص در آنها تنها به جهت اختلاف فاعلی است؛ زیرا قابلی وجود ندارد تا کمال و نقص بدو انتساب یابد.
🔺 البته با دقت در همین استدلال معلوم می شود تشکیک در انوار عرضی مجرد _ اشراقات، سوانح و اشعه _ افزون بر فاعل، به قابل نیز وابسته است.
📚 منبع: کتاب آموزش حکمت اشراق ص 85_88
♻️آدرس کانال:
🆔https://eitaa.com/Roshanye_Vagheeyat
motali-7.MP3
10.1M
🎧 فایل صوتی سلسله جلسات #فلسفه_اجتماعی_حکمت_متعالیه
🎙 دکتر سید مهدی #امامی_جمعه
⏰ 20 فروردینماه 1396
📋 با موضوع: تصویر اجمالی از سلسله جلسات فلسفه اجتماعی
♻️آدرس کانال:
🆔https://eitaa.com/Roshanye_Vagheeyat
❇️ مفهوم توسعه
🔻تا اوایل سده بیستم واژه توسعه تنها به تحولات تکاملی جوامع غرب اشاره داشت و متفکران علوم اجتماعی نیز صرفاً مطالعه این جوامع را در نظر داشتند.
🔻در واقع، تا این زمان تجربه تاریخی اروپا در تحول از جامعه سنتی به مدرن، نه جریانی عام و جهانی، بلکه فرایندی درونی تلقی میشد. اما با ظهور «مدرنیسم» در کشورهای جهان سوم، نظریه پردازی در باب مفهوم توسعه متحول شد.
🔻 از این پس توسعه به مفهومی بدل شد که با مرجعیت غرب و تحولات تکاملی آن در عرصههای گوناگون اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی در پی تبیین وضع کشورهای جهان سوم بود.
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#روشنفکری
#اندیشه
#مدرنیته
#توسعه
#جامعه_شناسی_توسعه
#غرب
♻️آدرس کانال:
🆔https://eitaa.com/Roshanye_Vagheeyat
May 11
هدایت شده از تولیدات کانال تلگرامی
🔸 هم اندیشی فلسفه علوم شناختی و نقش آن در علوم انسانی
(https://iict.ac.ir/h-pajohesh-13)🔻 به مناسبت هفته پژوهش
🔰 مجمع پژوهشگاه های علوم انسانی اسلامی با همکاری معاونت پژوهشی وزارت علوم و #پژوهشگاه_فرهنگ_و_اندیشه_اسلامی برگزار میکند:
🎙 با حضور:
#قاسم_ترخان
#مهدی_عباس_زاده
#ابراهیم_دادجو
#محمدحسن_فاطمی_نیا
⏰ چهارشنبه 24 آذر ماه، ساعت 10
📡 ارتباط مجازی از طریق:
🌐 join.skype.com/nUWf4FgnDigW
#هم_اندیشی
#هفته_پژوهش
♻️آدرس کانال:
🆔https://eitaa.com/Roshanye_Vagheeyat
motali-8.MP3
10.11M
🎧 فایل صوتی سلسله جلسات #فلسفه_اجتماعی_حکمت_متعالیه
🎙 دکتر سید مهدی امامی جمعه
⏰ 20 فروردینماه 1396
♻️آدرس کانال:
🆔https://eitaa.com/Roshanye_Vagheeyat
📖 #آموزش_حکمت_اشراق
✍️ استاد یزدانپناه
💢بخش بیست و ششم
◾️ مراتب هستی در متافیزیک نوری (5)
2️⃣ نور اقرب
🔘 کیفیت افاضۀ نور اقرب از نورالانوار
🔺 سهروردی در تبیین چگونگی افاضه نور اقرب از نورالانوار، اساساً در پی تحلیل «علیت» است. وی در این بحث به دو واژۀ «انفصال» و «انتقال» اشاره می کند و هیچ یک را در تبیین چگونگی صدور نور اقرب از نورالانوار نمی پذیرد.وی می گوید: مراد از «انفصال» جدا شدن یک جوهر از جوهر دیگر است. چنین واقعیتی تنها در اجرام و جواهر مادی معنا دارد و نمی توان صدور نور اقرب از نورالانوار را این گونه تحلیل کرد. چنان که مراد از «انتقال» انتقال عَرَض از جوهری به موطن دیگر است.
🔺 تحلیل او از علیت همان اشراق و اضافۀ اشراقیه است. در اضافۀ اشراقی، پرتو برآمده از منبع نور، تنها و تنها قائم به منبع نور است و بس. نه چیزی از منبع نور جدا شده، نه چیزی منتقل شده و نه چیزی از منبع نور کاسته می شود. چنین تحلیلی از علیت بعدها با استقبال صدرالمتألهین مواجه شده است.
🔘 چگونگی انتشاء کثرت از نور اقرب
🔺 چنان که براساس قاعدۀ «الواحد» نمی توان کثرت عالم را به طور مستقیم به نورالانوار نسبت داد، به همان دلیل هم نمی توان این کثرت را به نور اقرب مُنتسب ساخت.
🔺 نور اقرب مشتمل قوت و ضعف است؛ جهت قوت نور اقرب مشاهدۀ نورالانوار است که همان جهت غنا و وجوب بالغیر اوست و جهت ضعف آن، نقص و ظلمتی است که در مقایسه با نورالانوار در خود مشاهده می کند.
🔺 در چنین وضعیتی و با رعایت همۀ قواعد سنخیت و علیت و الواحد، نور اقرب به لحاظ جنبۀ قوت خود نور مجرد دوم را به عنوان نور و ضوء و اشراقی از خود، و به لحاظ جنبۀ ضعف و کدورتش منشأ شکل گیری فلک نهم به عنوان سایه اش می شود و بدین ترتیب، وجود در ادامۀ خود در دو شاخه مجردات و مادیات سامان می یابد.
📚 منبع: کتاب آموزش حکمت اشراق ص 88_90
♻️آدرس کانال:
🆔https://eitaa.com/Roshanye_Vagheeyat
35.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ ۱۲ تفاوت اساسی میان پیشرفت اسلامی و توسعه غربی
🎙دکتر رضا غلامی: رئیس شورای سیاستگذاری مجمع عالی علوم انسانیِ اسلامی
🔻با توجه به اینکه « توسعه» در تلقی مدرن آن، یکی از مؤلفه های «تجددگرایی» است و تجددگرایی مدرن، محصول و میوه ی علوم تجربی جدید است و علوم تجربی نیز در کندوکاو خود ابتنا و اتکا بر حس و تجربه دارد و حس و تجربه نیز با محسوسات و طبیعت مادی سر کار دارد، پس توسعه در تلقی مدرن و غربی آن، یک سمت و سوی مادی و طبیعی دارد.
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#روشنفکری
#اندیشه
#مدرنیته
#توسعه
#علوم_انسانی
#غرب
♻️آدرس کانال:
🆔https://eitaa.com/Roshanye_Vagheeyat
May 11
May 11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻 حکمت و #مهرورزی_رضوی
🔹فقه و اصول اعتقادی #شیعه بر این باور است که ائمه (ع) نور واحدند و اگر هر کدام از این بزرگواران بهجای دیگری بودند، همان رفتار و منش را بروز میدادند، اما به سبب اقتضائات هر دوره یا علل دیگر معنوی که از عقل ما خارج است، ظهور برخی صفات برای برخی از این بزرگواران بیشتر بودهاست؛
🔹بهعنوان نمونه #امام_حسین_(ع) اسوه فداکاری، ایثار، شهادت و بندگی خدا است و در مورد #حضرت_رضا_(ع) طبق روایات تاریخی و همچنین بیانات علمای ربانی علمشان و مهربانیشان بیش از بقیه صفات به چشم میآید؛
🔹امام کاظم (ع) میفرمایند: رسولالله را در خواب دیدم و فرزندم علی را اینگونه برایم وصف کرد: پسرت علی با نور الهی میبیند و از علم و حکمت الهی لبریز است.
.
.
.
.
.
#رادیو #رادیو_فکرت #فکرت_نت #امام_رضا #باب_الحوایج #مهر_رضوی #شیعه
28.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎧 آیا #حجاب را میتوان به شکل #قانون درآورد؟
تردیدی نیست که عملکرد #قانون_گذاری تحت تأثیر مستقیم هنجارها و ساختارهای قانون گذاری است. ساختارها و هنجارهای جوامع مختلف متناسب با #فرهنگ، اقلیم، تاریخ و مذهب هر کشوری متفاوت خواهد بود.
در نتیجه بعید است تمامی کشورها از قوانین یکسانی پیروی کنند.
از طرف دیگر «#حاکمیت_قانون» از مهم ترین اصول مطرح و مورد قبول قوانین اساسی همه کشورهای جهان است و مضمون این اصل، حاکمیت قوانین موجود در یک کشور می باشد که در نتیجه آن، همگان در برابر قوانین، مساوی خواهند بود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 حکمت و #کودکان
🔹پیدایش «#فلسفه برای کودکان و نوجوانان» بدون مقدمه نبوده است. این برنامه بر اساس رهنمودهای جان دیویی و مربی روسی لیو ویگوتسکی به وجود آمدهاست که بر ضرورت تعلیم تفکر و تأمل و نفی آموزشِ صرفِ «حفظ کردن» تأکید میکردند. برای کودکان کافی نیست که فقط آنچه را که به آنها گفتهمیشود به حافظه سپرده و سپس به یاد بیاوردند، بلکه آنها باید موضوع مورد نظر را آزموده و تجزیه تحلیل کنند. درست همانطور که فرایند تفکر، پردازش اموری است که کودکان درباره جهان و از طریق حواسشان یاد میگیرند، آنها نیز باید درباره آنچه در مدرسه یاد میگیرند، بیندیشند.
🔹 آزمایشی کوچک اما فشرده که بهواسطه این طرح به عمل آمد، نشان داد که امکان آن وجود دارد به کودکان #استدلال قیاسی و اصلاحشدهای را یاد داد، بدون اینکه اینکار «آموزش» برای امتحان باشد. این آزمایش نشان داد که با ارائه این برنامه میتوان به آنها یاد داد تا در مسائل مربوط به استدلالهای صوری، ۲۷ هفته سن هوشی بالاتری داشتهباشند؛ و آزمایشهای بعدی نشان داد که این اختلاف سن یا #ضریب_هوشی پس از بیست سال نیز حفظ میشود.
•┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈•
🔻 کانال رادیو فکرت:
🆔 https://eitaa.com/radiofekrat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧خطاهای تحلیلی در مواجهه با #حجاب_الزامی
🎙درست است که بیحجابی، ریشههای مختلفی دارد و باید بهجای معلولها با علّتها برخورد کرد و به اصلاحهای اساسی روآورد، امّا این سخن به آن معنی نیست که مواجهۀ حاکمیّتی با #بی_حجابی را به «متغیّرهای متعدّد» متوقف کنیم و به این ترتیب، این برنامه را دچار «تعلیق» نماییم.
🎙اگر مواجهه با بدحجابی را به #ازدواج، اشتغال و تربیت جنسی و ... «مشروط» سازیم و اینطور استدلال کنیم که با سامانیافتن این امور، وضع #اختصاصی حجاب نیز اصلاح خواهد شد؛ با این کار «یک مسأله» را به «مسألههای فراوانی» گره زدهایم. حالآنکه باید هم به «مسألۀ بیحجابی» پرداخت و هم به «مسألههای دیگر». چنین تعلیقی، به معنی «توقف» خواهد بود و وضع را بدتر و پیچیدهتر خواهد کرد.
🎙منطق معقول این است که در عین برخورد با ریشهها، در این سطح نیز فعّال بود. برای مثال، نمیتوان گفت که چون فقر در دزدی و ضعف دیانت و طمع و ... ریشه دارد، پس باید بهجای برخورد با دزدها، با این سرچشمهها برخورد کرد.
•┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈•
🔻 کانال رادیو فکرت:
🆔 https://eitaa.com/radiofekrat
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#فیلم
💢 روایتی تاریخی از «محمد رسولالله»
🔺فیلم «محمد رسولالله» فیلمی کاملاً بهروز و از دل روایتی تاریخی، گویی با زبان حال است. فیلم، هوشمندانه با وقایع شعب ابوطالب و مسئلۀ تحریم آغاز میشود؛ مقولهای که دیری است برای مردم ما آشناست. مسلمانان براساس عهدنامهای میان سران مشرک قریش، در تحریم قرار دارند و هرگونه معامله و خریدوفروش با آنان منع شده است.
🎞 تماشای فایل باکیفیت در آپارات
•┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈•
#محمد_رسول_الله
#میلاد_پیامبر_اکرم
🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
🆔 @Fekrat_Net
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ
🔴 قانون اساسی؛ حاصل درک تاریخی مردم
♨️ دکتر حسین کچوئیان، عضو هیات علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران: این قانون اساسی که الآن در کشور داریم ثمره مجاهدتهای بسیاری از افراد و درک تاریخی مردم است.
♨️ وی میگوید قانون اساسی و انقلاب اسلامی قرار نیست به این سادگی تغییر کند و دلیل آن، پشتوانۀ محکم تاریخی است.
•┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈•
#ایران
💠 فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
🆔 @Fekrat_Net
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 #مصاحبه_خیابانی
💢 هنرمندان دیروز یا سلبریتیهای امروز؟! کدام واقعی و اصیلاند؟!
❇️ سلبریتیها به عنوان بازیگران فرهنگی امروز ایران در تقویت هویت ملی چه نقشی را ایفا میکنند؟ هویت ملی در گرو تاریخ، کتاب، اسطوره و... است یا در گرو سلبریتیها؟
❇️ آیا نهادهای فرهنگی در ایران، توانستهاند مفاخر ملی ایران را که بهعنوان هویت ملی قلمداد میشوند، به مردم خصوصاً جوانان و نوجوانان معرفی کنند؟
⏮ تماشای باکیفیت از آپارات
•┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈•
#سلبریتی
#ایران
🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
🆔 @Fekrat_Net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻 آیا آیه «لا اکراه فی الدین...» با #قانون_حجاب اجباری تناقض دارد؟
❇️ #حجاب امری فطری، فراملی و فرامذهبی است؛ در همه تمدنهای کهن و ادیان الهی پوشش و حجاب زنان، جایگاه خاصی داشته و مورد توافق همه مذاهب اسلامی است.
❇️ پوشش اجتماعی و #حجاب_اسلامی از آنجا که موضوعی اجتماعی و حقی الهی است و نه فردی، حاکم اسلامی مکلف است تا در راستای حفظ #نظام_اسلامی، برقراری و حفظ امنیت، منع از اشاعه فحشا و دفع مفاسد اجتماعی، تأمین منافع مادی و سعادت اخروی، برمبنای اصل امر به معروف و نهی از منکر و قاعده فقهی تعزیر، این واجب الهی را در سطح اجتماع پیاده سازد و با افراد بدحجاب یا #بی_حجاب، که مرتکب حرام اجتماعی شدهاند، برخورد مناسب نماید.
•┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈•
🔻 کانال رادیو فکرت:
🆔 https://eitaa.com/radiofekrat
هدایت شده از کافه فکر | دانیال بصیر🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی آقای عبدالکریم سروش درباره وضعیت اپوزیسیون خارج نشین و کسانی که سالهاست با جریان فکری ایشون و امثالهم همراه بودند:
"من وقتی به اپوزیسیون، نگاه میکنم میبینم ما یک قدم، یک اینچ، یک سانتیمتر جلو نیامدیم. ما همانیم؛ همهمان لاف زن، همهمان یقهبگیر، همهمان بیگذشت و همهمان بیحرمت نسبت به انسان. اینها بالاترین رذایل است دیگر، شما ببینید دو نفر وقتی سر یک مسئله سادهای به هم میافتند، لباس زیر همدیگر را به قول معروف هوا میدهند، رحم به یکدیگر نمیکنند. از هیچ چیزی برای تخریب دیگری فروگذار نیستند، این همان استبداد است دیگر، مگر چیست؟ منتهی در یک کشور قانونی زندگی می کنیم چاقو نمی گذاریم و سر طرف را نمی بریم.
این خلق و خوی ما رسوبات آن استبداد ۲۵۰۰ ساله است"
#روشنفکر
@cafe_fekr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻 #سیاست، #اعتراض و خیابان
🛑اکنون #تیتر اعتراض سیاسی یک مسئله برای جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود. این پدیده سیاسی-اجتماعی در ابعاد مختلف ثبات سیاسی را به چالش کشیده است. #جامعه ایران از یک سو در سطوح مختلف و متعدد درگیر روندی اعتراضی می باشد و از سوی دیگر #جمهوری_اسلامی ایران خواهان حفظ ثبات سیاسی خود به منظور حکمرانی است.
🛑از این رو یکی از مسائل اصلی جمهوری اسلامی تعارض بین دوگانه #اعتراض سیاسی و ثبات سیاسی می باشد.
•┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈•
🔻 کانال رادیو فکرت:
🆔 https://eitaa.com/radiofekrat
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#فیلم
🔴 قانون، جامعِ شرع، عقل و عرف
💢 دکتر علیرضا شجاعیزند، جامعهشناس ایرانی و دانشیار گروه جامعهشناسی دانشگاه تربیت مدرس گفت: بدون شک قانون، از دل ضرورتها و نیازها بر میآید. نه فتوا و شرع به تنهایی برای اداره جامعه کفایت دارد، نه عقل و منطق و نه فرهنگ؛ همه با هم دخیلاند.
💢 شجاعیزند در جواب سوال «چرا جمهوری اسلامی به مساله حجاب آنقدر حساس است؟» گفت: من میخواهم بگویم که بیشتر از آن که جمهوری اسلامی نسبت به مساله حجاب حساس باشد، دیگران در مورد حجاب حساس هستند. دیگران در بیحجابی تلاش دارند و در برهنگی میدمند.
💢 وی گفت: نظام جمهوری اسلامی تحت فشار دیگران هست و مشکلات مضاعفی از طرف دیگران بر ما وارد میشود. این نشانه زندهبودن و پویایی ماست و متقابلاً هزینه این زندهبودن را نیز میپردازیم.
•┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈•
#حجاب #ایران
🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
🆔 @Fekrat_Net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻 کوروش کیست؟
💠 ایران یکی از ارکان مهم جهان اسلام است و برای رهایی از عقب ماندگی احیای کوروش که هیچ دسترسی به آن نیست راه پیشروانه نیست.
💠 به عقیده برخی صاحبنظرانکوروش یا همان ذوالقرنین یکی از انبیاء الهی بوده است و در سنت توحیدی جایگاه رفیعی دارد ولی کوروشی که اورینتالیست ها برای افکار عمومی برساخته اند یک برساختی دوگانه است در برابر افسانه های مصری و اساطیر بابلی است تا امت اسلامی تجربه های تاریخی و زیسته خود را مزخرف بپندارد و گوش به سخنان کاهنان شرقشناس بدهد و هویت ناسیونالیستی خود را در قالب های اساطیری برسازد.
💠 و این جاعلان هویت وطنی در نشریات زنجیره ای کوروش را بر جای محمد(ص) و علی(ع) می نشانند بی آنکه آگاه باشند هیچ مرزبانی در شب های سرد و برفی در کوه های کردستان و آذربایجان و روزهای گرم بلوچستان با یاد کوروش اورینتالستی به پاسبانی از این مرز و بوم نپرداخته است.
•┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈•
#شاهچراغ
#ایران_تسلیت
🔻 کانال رادیو فکرت:
🆔 https://eitaa.com/radiofekrat
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ
💠 سلبریتی، خودِ ایدهآل ما
💢 در بخشی از مستند باشگاه شهرت آمده است:
ستاره به عنوان اصلی ترین هدف هواداران در میآید. و او را به عنوان خدایی انسان نما تبدیل می شود و هوادار افراطی برای او جان هم می دهد.
ما با همیشه زندگی ایده ال که در سر می پروریم فاصله داریم. سلبریتی ها خود ایده آل ما هستند.
•┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈•
🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
🆔 @Fekrat_Net
هدایت شده از Light Media
46.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▶️ برشی از فیلم بادیگارد ؛ ماجرای نیمروز ؛ درخت گردو ...
⏯ مثل دشمنت عمل نکن صبور باش ...
_ رحیم جان مردم رو تو خیابون می بندند به رگبار ؛ بخدا شرمم میاد اسلحه دستمه هیچ غلطی نمیتونم بکنم !!
#شاهچراغ_خونین
#شیراز_تسلیت
#ماجرای_نیمروز
#درخت_گردو
#بادیگارد
┈┉┅━❀▶️❀━┅┉┈
🆔 @lightmedia
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 نگاه ترجمهای به فعالیت سیاسی
♦️ دکتر میثم مهدیار، جامعهشناس و معاون پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در برنامه تلویزیونی شیوه از سابقه طولانی مشارکت و فعالیت جمعی از قبیل یاریگری اجتماعی و دفاع مقدس میگوید.
♦️وی اشاره میکند زمانی که خواستیم مساله تشکل و دموکراسی را در ایران راهاندازی کنیم، آن سابقه را کنار گذاشتیم و الگوهای ترجمهای و شاخصهای غربی را به کشور را وارد کردیم. و متاسفانه شکست آن را به گردن حاکمیت یا مردم انداختیم.
•┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈•
🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
🆔 @Fekrat_Net