eitaa logo
🔹رفیق
188 دنبال‌کننده
280 عکس
64 ویدیو
35 فایل
و حسن اولئک رَفیقا
مشاهده در ایتا
دانلود
📝 با توجه به آیات، کرونا می‌تواند یک آزمون باشد/ بلیّه را لزوماً نمی‌توان به معنای امر زشت در نظر گرفت 📚 با توجه به آیات، می‌تواند یک آزمون باشد. آزمون باعث به فعلیت رسیدن کمالات جامعه و افراد است. اگر جوامع مختلفی با آن روبرو شوند بُعد جامعه‌شناختی می‌یابد. نعمت و نقمت آن‌ها کم و زیاد می‌شود. 📚 کرونا خارج از علت و معلول نیست چه دست‌ساخته باشد و چه از حیوان متنقل شده باشد. اتفاقی نیست که فلان ژن ترکیب شود، این‌گونه می‌شود. 📚 آیاتی که در آن عنوان بلیه مطرح است شامل بحث کرونا می‌شود. البته بلیّه را به معنای لزوما امر زشت و نامطلوب نمی‌توان گرفت. 📚 بلیّه مطلق است و با دلیل خارجی می‌توان فهمید زشت و سیئه است یا مطلوب و حسنه. «مسأله کرونا» 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🔹🔸🔹 روزی مردی داخل چاله ای افتاد و مجروح شد... ملایی او را دید و گفت: حتما گناهی انجام داده ای! یک دانشمند عمق چاله و رطوبت خاک آن را اندازه گرفت! یک روزنامه نگار در مورد دردهایش با او مصاحبه کرد! یک یوگیست به او گفت: این چاله و همچنین دردت فقط در ذهن تو هستند در واقعیت وجود ندارند! پزشک برای او دو قرص آسپرین پایین انداخت! پرستاری کنار چاله ایستاد و با او گریه کرد! یک روانشناس او را تحریک کرد تا دلایلی را که پدر و مادرش او را آماده افتادن به داخل چاله کرده بودند پیدا کند! یک تقویت کننده فکر او را نصیحت کرد که : خواستن توانستن است! فردی خوشبین نیز به او گفت : ممکن بود یکی از پاهایت بشکند! سپس فرد بیسوادی گذشت و دست او را گرفت و او را از چاله بیرون آورد...! با احترام به تمام ، و زيادى مسائل را جلوه ندهيد و از تفاسير غیر ضروری بپرهيزيد، گاهى فقط يك اقدام لازم است... 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن.pdf
16.45M
نظر به استقبال گسترده از و محور قرارگرفتن آن در حلقات بحث و تدریس، تصمیم گرفت برای تسهیل امر تهیه و مطالعه کتاب، آن را در قالبی جدید به مخاطبان کند. از ویژگی‌های این قالب، امکان ارجاع خودکار بین بخش‌های کتاب و امکان دانلود و پخش صوت‌های هر جلسه است. استاد سید علی حسینی خامنه‌ای 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
13990228_39446_128k.mp3
21.6M
🎙بشنوید | صوت کامل بیانات در ارتباط تصویری با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی. ۹۹/۲/۲۸ 🔰 دو توصیه اخلاقی خطاب به دانشجویان 🔹️ خیلی مهم است؛ هم در ابعاد فردی و هم در ابعاد جمعی. وقتی بنیه‌ی معنوی شما قوی شد، در زمینه‌ی فکر و تصمیم‌گیری و عمل توانایی‌های بیشتری پیدا خواهید کرد. 🔸 انفعال و انحراف دو آسیب محیط‌های جوان از جمله دانشگاه است. انفعال با خودسازی برطرف میشود و انحراف فکری با 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
📘 ابوذر مهروان‌فر 🔸 این کتاب که جستاری در اندیشه های راهبردی در زمینه های ولایت، انقلاب، دفاع مقدس، شهادت، مدافعان حرم، فرهنگ و هنر را شامل می شود. در این کتاب مجموعه ای از سخنان بی کم و کاست به مخاطب عرضه و به رمزگشایی این سخنان پرداخته شده است. نیازی به تعریف از برادر قاسم نیست. صحبت از و از زبان او برادر قاسم را به خوبی برای همه به تصویر خواهد کشید. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
زبان را بنگریم و قال را ! 🔸یکی از عمده‌ترین مشکلات در زمینه و بررسی علمی آثار، شخصیت‌ها و عملکرد افراد این است که به تحلیل شخصی افراد بپردازیم و به جای مطالب توصیفی و علمی آنان، به نقد ویژگی‌های شخصیتی و به‌گونه‌ای بپردازیم که اساساً خارج از حیطه یک بحث و است. 🔹در این موارد، گویا شخص ناقد در جایگاه یک قرار دارد و قصد تحلیل ویژگی‌های ذهنی فرد و ناتوانی‌های او را دارد. در این‌صورت، نقد ارزشمندی خود را از دست می‌دهد و فرد ناقد از مسیر دور شده و وی را فردی مغرض که قصد شخصی دارد، می‌نامند. 1️⃣ نمونه مناسب: مطالب مندرج در این فصل انسجام ندارد و با خواندن آن نمی‌توانیم به معنایی دست یابیم. ❌نمونه نامناسب: مطالب مندرج در این فصل انسجام ندارد و مشخص است که مولف محترم ذهن آشفته‌ای دارند! 2️⃣ نمونه مناسب: آقای ... به صنف ... وامی اعطا نکرد و در زمان تصدی وی، شرایط برخورداری از ... متوقف شد! ❌نمونه نامناسب: آقای ... هرگز با صنف ... رابطه مناسبی نداشته است و تمام رفتارهای او تظاهر بوده است. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🔅 از بهترین ها 🔹در این دنیا گرفتاری‌های زیادی برای همه انسان‌ها پیش می‌آید و فقط نوع، شکل و زمان آن با یکدیگر فرق می‌کند؛ گاهی بیماری، فقر و گرفتاری است، گاهی از دست دادن عزیزی است، گاهی هم بلاهای اجتماعی مانند زلزله، سیل و طوفان است. 🔸مسلّماً کردن به چنین کسانی که مبتلا به چنین غم و اندوه‌هایی شده‌اند و از انجام وظایف خود بازمانده‌اند و در نهایت، کردن آنها از است. 📚 (ع)‌به‌ره‌جویان‌صادق؛ص۱۳۳ حضرت 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
در حرم مطهر علیه السلام که به خواست گوهرشاد بیگم، در دوران تیموریان ساخته شد، در قرن معاصر شاهد یک اعتراض خونبار بود. در 21 تیر سال ۱۳۱۴ این مسجد ناظر کشتار وحشیانه مردمی بود که در اعتراض به دستور پذیرش کلاه شاپو از سوی رضاخان پهلوی تجمع کرده بودند. در آن زمان فتح‌الله پاکروان استاندار خراسان بود. او معتقد بود که حکومت باید در برابر مقاومت مردم در پذیرش کلاه شاپو _ که کلاهی فرنگی و بیگانه بشمار میرفت_ با به‌کارگیری زور، ایشان را به این جایگزینی و دگرگونی وادارد. 📚 کتاب با روایت‌های مختلف و متفاوت این واقعه تاریخی را به تصویر می‌کشد. نویسنده ابتدا سفری در دل تاریخ انجام می‌دهد و گوهرشاد بیگم را به سال ۱۳۱۴ دعوت می‌کند. بخش دیگر کتاب اوسنه‌ی گوهرشاد روایتی از زندگی فتح‌الله پاکروان است و این برخورد تاریخی میان این دو، به جذابیت کتاب اضافه کرده است. سعید تشکری در همان صفحات آغازین کتاب، با مخاطبان وارد گفتگو می‌شود و داستان را جذاب و متفاوت می‌کند. 🍀 21 تیر ماه روز گرامی باد 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🔸اهل لا إله إلّا الله ▫️مستحبّ است انسان چون به وارد ميشود سلام كند؛ به كه؟ به اهل لا إله إلّا الله. ▫️به آن كسانى كه از زمرۀ لا إلَه إلّا الله و اهل توحيد شده‏ اند و با ظهور جلالت و عظمت حضرت احديّت به قبض روح، همه چيز خود را تسليم حقّ نمودند و از فرعونيّت و خود پرستى برون آمدند، ▫️و طوعاً أو كرهاً اقرار و اعتراف به وحدانيّت ذات حقّ تعالى و تقدّس نمودند، ▫️و در اين قبرستان همگى بدون تفاوت خفته‏ اند؛ زن و مرد، پير و جوان، بچّه و بزرگ، عالم و عامى، غنىّ و فقير، رئيس و مرؤوس، متعيّن و بدون شهرت؛ همه صفا نموده، و فعلًا نه جنگى و و دعوائى، نه خود فروشى و استكبارى؛ همه در يک رديف خسبيده‏ اند، ▫️سكوت محض كه دلالت بر لا إله إلّا الله دارد، فضاى قبرستان را پر كرده است. 📚 ج ۶ ص ۳۴ آیةالله حاج سیدمحمدحسین حسینی طهرانی 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
9.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸اگر دستِ جوان‌ها به این کتاب برسد ... 📚 علیه‌السلام ❇️اگر می‌خواهند با شخصیت برجسته آشنا شوند و آب را از سرچشمه بردارند؛ خوب است که این کتاب را مطالعه کنند. بی‌تردید مطالعه این کتاب ما را درگیر جاذبه حضرت علی می‌کند؛ اگر بخواهیم گفتار و زندگی حضرت را به صورت یکجا در یک کتاب داشته باشیم باید سراغ «علی از زبان علی» برویم. این کتاب سرچشمه‌ای زلال است که مصارف گوناگون معرفتی دارد. تردید ندارم که جوانان با مطالعه این کتاب از نظر فکری و روحی به شدت تحت تاثیر حضرت علی قرار می‌گیرند و هرچه از علی شنیده‌اند را خواهند دید چون اثر کلمات حضرت بسیار شگفت‌آور است. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha