eitaa logo
🔹رفیق
192 دنبال‌کننده
277 عکس
64 ویدیو
35 فایل
و حسن اولئک رَفیقا
مشاهده در ایتا
دانلود
السلام علیکم یا انصار الحسین علیه السلام امروز ۵ شوال سالروز ورود حضرت به کوفه 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
حجت الاسلام 🔸يكي از ايرادهايی كه غالبا به و علماي حوزه های علميه گرفته میشود اين است كه در معرفی و تبيين دين بر متمركز هستند و همه چيز را از منظر محدود فقاهت و مسايل شرعي نگاه مي كنند. بسياری از مردم ميپرسند چرا در و از گستردگی و عظمت دين تنها جنبه های محدودی از احكام شرعی طهارت و نجاست يا عبادات و معاملات ديده میشود؟ 🔹بايد اين واقعيت را پذيرفت كه متأسفانه به صورت ناخواسته كه دارای ابعاد مختلف اخلاقی و اعتقادی و مناسكی است به اين ترتيب تنها از همين منظر معرفي ميشود و به دليل تمركز فقها بر جنبه های حقوقی و احكام شرعی گاهی از تبيين و معرفی ابعاد ديگر برای مخاطب عام غفلت شده است. 🔸بزرگان و عالمان خود اعتراف دارند كه در ميان جنبه های سه گانه دين (اخلاق و عقايد و احكام) كمترين نقش و سهم به احكام و مسايل عملی اختصاص يافته است و تأكيد پيشوايان دين نخست بر و است، اما به دلايل مختلف از جمله ضرورت نظام بخشی به روابط اجتماعب دينداران و ساختار آموزشی و تربيتی حوزه ها به مرور اين بخش حقوقی و فقهی از ساير ابعاد پررنگ تر و فربه تر شده است. 🔹شايد كساني كه اين انتقاد را مطرح ميكنند از اين جهت حق داشته باشند كه عموم مردم از آن اندازه احاطه علمي برخوردار نيستند كه بتوانند قرآن كريم و روايات و احاديث متنوع را بررسي كنند يا از كتابهاي متعدد اخلاقي و منابع گوناگون معرفتي بهره مند شوند. اين ضرورت از سالها پيش به صورت جدي احساس مي شد و نياز به تدوين كتابهايي در اين عرصه موجب شد تا آثاری همچون در اين زمينه منتشر شود. 🔸دكتر هم كه را برا جبران اين نقيصه تأليف كرده است در مقدمه اين كتاب به تأييد مرحوم و نظر ايشان برای انتشار اين اثر اشاره ميكند و مينويسد: "تمركز رساله های موجود بر احكام فقهي خود به خود پيام آور اصالت انحصاري فقه و موجب به حاشيه راندن عقيده و اخلاق شده است. بسياري از مردمان مؤمن و حقيقت جو گمان مي كنند تنها واجبات و محرمات فقهي است كه نبايد فراموش شود، در حالي كه اهميت و تأثير رعايت بايدها و نبايدهاي عقيدتي و اخلاقي براي ساختن فرد و جامعه بسيار بالاتر و بيشتر است و اصولا فقه منهاي عقيده و اخلاق، نه انسان مطلوب را مي سازد و نه اجتماع آرماني را" 🔹دكتر محسن اسماعيلی كه همزمان با تحصيل حقوق در دانشگاه و رسيدن به جايگاه عضو حقوقدان شوراي نگهبان، تحصيلات حوزوي خود را تا بالاترين مدارج طي كرده و به عنوان اولين و تنها عضو غير معمم وارد مجلس خبرگان شد مجتهد و طبيعتا سزاوار ترين كسي است كه مي تواند كتابي براي پركردن اين جاي خالي بنويسد. او اين كتاب را براساس حديثی نوشته كه از در بيان وظايف اخلاقي و حقوق اجتماعي نقل شده و در ساختار كتاب فضايي براي تبيين رهيافت هاي عملي قرار داده تا اصول اخلاقي را همچون احكام شرعي به عنوان دستورات دين براي زندگي اجتماعي تشريح كند. 🔸همچنين در پايان كتاب مجموعه ای از مسايل به عنوان احكام اخلاقی با همان سياق توضيح المسايل مراجع تقليد اضافه شده است، با اين تفاوت كه اگر در رساله های عمليه هر كسی تنها با برداشت و تشخيص فقهي مرجع تقليد خود مواجه است در اينجا با مجموعه اي از احكام اخلاقي و اجتماعي روبرو مي شود كه بر اساس دستورات دين براي همه مردم مشترك است و اختصاص به شخص يا گروه خاصي ندارد. 🔹برخي از فصول اين كتاب عبارتند از: "برآورده كردن نيازها، وساطت و ميانجيگري، خوش سخني، ارشاد و راهنمايي، ياري رساني در مقابل ظلم". غنای متن كتاب و شيوه كاربردي تدوين آن در كنار رويكرد جامع و همه جانبه نويسنده در ارائه الگويي براي زندگي مطلوب فرد و جامعه آرمانی باعث شده است كه اين كتاب برای عموم مردم مفيد و خواندنی باشد. 🔸خواننده "مهر و ماه" از سويی در فراگيری ابعاد مختلف زندگي را مشاهده ميكند و از سوی ديگر ميبيند كه دين در همه اين حوزه ها نقشه عملي دارد و با حكم صريح و روشن بايدها و نبايدهايي را در اين عرصه ها مشخص كرده است. مقدمه دقيق و مهم اين كتاب و نيز پيوست هاي پاياني آن هم براي مخاطبان خاص مانند طلاب و دانشجويان به صورت ويژه قابل استفاده خواهد بود. 🔹اگر بعد از اين كسی از رويكرد غالب رساله های شرعی گلايه داشت و پرسيد: چرا در رساله هايشان نمی نويسند كه دروغ و غيبت حرام است؟ اين كتاب را به او معرفی كنيد. 📚 عنوان فرعی"رساله ای در باب حقوق اجتماعی و احكام اخلاقی" 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 🏴 🏴 در طول تاريخ اسلام بعد از زمان ائمه -عليهم‏ السّلام- تا امروز، بنده هيچ يك از علما و بزرگان را سراغ ندارم كه بقدر امام رضوان ‏الله ‏تعالى عليه‏ واعلی الله‏ مقامه ‏الشريف، به جامعه‏ ى اسلامى عموماً و به شيعه خصوصاً خدمت كرده باشد. خوب علماى بزرگى هستند، بودند بنده تا حدودى هم به شرح حال بزرگان وقوف دارم و تا اندازه اى، قدر كارهايشان را می ‏دانم. اما آن كارى كه اين بزرگوار انجام داد از نوع كار بود، نه از نوع كار علما؛ اگر چه علما ورثه‏ ى انبيا هستند، اما آن عالمى كه توانسته باشد را تحقق ببخشد، او را ما ديگر غير از اين بزرگوار نداشتيم. شما مقايسه كنيد اينها را(علمای بزرگ نظیر سیدمرتضی و سیدبن طاووس) با امام. ببينيد اصلاً فاصله، فاصله ‏ى زمين و آسمان بگوييم؟! فاصله ‏ى بين انسانهاى معمولى با پيغمبران بگوييم؟! چه جورى تعبير كنيم اين فاصله را؟ اصلاً اين فاصله ‏ى معنوى بين امام و ساير علما را چه جورى می ‏شود ترسيم كرد و چه كسى را می ‏شود با امام مقايسه كرد در اين زمينه‏ ها؟! اصلاً يك چيز عجيبى است، شخصيت امام واقعاً يك . نه پيش از او چنين كسى آمده و نه بعد از او من گمان می ‏كنم بتواند چنين كسى بيايد. يا تا آن حدود كسى پرواز كند. مثل او كه هيچ، به آن حدود هم كسى نمی ‏تواند پرواز كند.(۲۷ اردیبهشت ۱۳۷۲ بیانات در دیدار اعضای ستاد برگزاری مراسم ارتحال) 📚 بیانات منشور حوزه روحانیت جلد ۸ ص ۱۴۹ به بعد 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
نظر درباره بنیانگذار کبیر انقلاب: اگر اسم کار مرا لوس‌بازی نمی‌گذاشتند، اسم کتابم را می‌گذاشتم «عیون خمینی» ▫️زمانی ایشان [علامه حسن‌زاده آملی] می‌فرمود اگر اسم كار من را لوس‌بازی نمی‌‌گذاشتند و اگر تلقیِ خوشی صورت می‌‌گرفت و مصون بود از تلقی‌های ناخوش، من این را - که در مسائل نفس است و كتاب مهمی است - و كتاب سر پیری من است، مال ایام جوانی‌‌ام نیست، یعنی یك عمر كار كرده‌ام و حاصلش این شده است، اسم این كتاب را می‌گذاشتم «عیون خمینی». از شاگردان علامه حسن زاده آملی 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
➕/🔻اخبات و انکسار باطنی است که انسان را به وصال رحمت حق می رساند. 🔻اگر روزى به ما بگویند آیا حاضرى نبى یا امامی را بکشى؟ جواب ما منفى است و حتى از این سؤال، وحشت هم مى کنیم. احساس مى کنیم که این گناهان، گناهان ما نیست و بین ما و آنها، حائل ها و واسطه هاى زیادى وجود دارد. اما حقیقت این است که انسان از هیچ یک از ذنوب و سیئات و گرفتارى ها دور نیست؛ آدمى با هیچ یک از اینها فاصله اى ندارد. 🔻اعتقادم این است که ما هنوز در فضاى این گناهان قرار نگرفته ایم. هنوز مجبور نشده ایم که به خاطر محبوب هامان دست به هرکارى بزنیم. همه فرعونیم، فقط مصرهاى ما کوچک و بزرگ مى شود. من در محدوده خانه ام، مادر و پدرم، فرزند و عیالم، فرعونى هستم و «أَنَا رَبُّکُمُ الاعْلى» را در آن حد دارم و در این زمینه قدم برمى دارم. ما باید این حالت را براى خود تصور کنیم که ممکن است در همین مجلس، شرایط طورى شود که تصمیم بگیریم ولىّ خدا را تکه تکه کنیم. 🔻اگر این معنا را از خود دور ندیدیم، این سؤال مطرح مى شود که پس چه چیزى ما را سر پا نگاه مى دارد و به ما استقامت مى دهد؟! 📚 استاد 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
سوفی! اگر من می خواستم در اين درس ها تنها يك چيز به تو ياد دهم، آن بود كه : " در عجله نكن " 📚 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
۱۱گفتار در باب تولید علوم انسانی.فرحانی.pdf
2.18M
📚 (جلداول) 👈 یازده گفتار در باب تولید 🔰 استاد 🔅🔅🔅🔅🔅 ✅ فهرست گفتارها: 1- تاثیر جهان بینی در اسلام شناسی 2- جایگاه و ارزش انواع جهان بینی 3- علوم انسانی بدون پیش فرض 4- استخلاف و دین 5- فقه علم یا فلسفه علم؟ 6- اعتبار و تعبد در دین 7- پله پله تا ملاقات خدا 8- اجتهاد جواهری با رعایت عنصر زمان و مکان 9- فلسفه اجتهاد 10- فقه جواهری کدام است؟ 11- جایگاه و اهمیت کتاب مناهج الوصول (ره) 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🌀 ضعف 💠 ما در اوایل انقلاب جوانهایی را داشتیم که اینها مردمان مسلمانی بودند و برای اسلام وارد میدان شده بودند امّا چون مبانی معرفتی‌شان ضعیف بود، پایه‌های معرفتی‌شان محکم نبود ــ حالا به هر دلیلی محکم نبود ــ اینها جذب گروه‌های شدند و از یک سالمِ اسلام‌طلب و مؤمن تبدیل شدند به کسانی که بر روی هم‌میهن خودشان اسلحه کشیدند، جوان را، پیر را، کاسب بازاری را هدف قرار دادند و آماج حمله‌ی خودشان قرار دادند و آن فجایع را، آن جنایات را به وجود آوردند؛ به خاطر جذب آن گروه‌های ناسالم شدند و به این راه‌ها کشانده شدند؛ آخر هم سر از زیر پرچم صدّام درآوردند؛ یعنی آخرش هم کارشان به اینجا رسید؛ منشأ همه‌ی اینها همان بود. 🔸 کسان دیگری در همان زمان بودند ــ ما می‌شناختیم افراد را، بنده قبل از انقلاب با خیلی از این افراد آشنا بودم در همین مجموعه‌های گروهی و مانند اینها ــ که قرص و محکم ایستادند؛ چون مبانی فکری‌شان درست بود، با کتابهای مرتبط بودند، با تفکّرات آشنا بودند، با حرفهای مرحوم آشنا بودند، مبانی فکری و معرفتی‌شان محکم بود، [لذا] قرص و محکم ایستادند؛ بعضی هم مبانی معرفتی‌شان ضعیف بود و متأسّفانه رفتند. 🔘 یا بعدها در اوایل انقلاب کسانی کارهای انقلابی کردند و بعد از مدّتها جزو پشیمانها شدند -جمع پشیمانها- که یکی از مسائل انقلاب ما عبارت از همین مسائل است که یک روز انقلابی بودند و بعد، از انقلابی‌ بودن پشیمان شدند.(١٣٩٩/٠٢/٢٨) 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
براى این مطلب ... کتابى نوشته به نام . یک جزوه‌‌اى هم سالهایى که ما قم بودیم دیدیم که آقاى کمره‌‌اى به آن تقریظ نوشته بود. جزوه کوچک و جالبى بود که قسمتى از را ترجمه کرده بودند، راجع به علل سقوط مسلمین در اندلس به نام . البته بعد ما این تاریخچه را در کتابهاى دیگر هم خواندیم. یک جزوه کوچکى هم آقاى حاج آقا (پسر مرحوم ) به نام کودک اندلسى منتشر کرد که آن هم ترجمه بود. داستان زندگى یک بچه‌‌اى بود که در همان وقت در اندلس بوده و پدر و مادرش کشته مى‌‌شوند، بعد به یک مرارت خیلى زیادى خودش را به شرق اسلامى مى‌‌رساند، آنوقت شرح حال خودش و پدر و مادرش و اوضاع آنجا را مى‌‌دهد. البته به خوبى غروب آفتاب در اندلس نیست ولى این هم کتاب بدى نبود. کتاب مرحوم آیتى (تاریخ اندلس) نسبتآ مفصل است. کما اینکه در کتاب تاریخ تمدن اسلام و عرب هم [شرح این ماجرا آمده است.] گوستاو لوبون چون خودش آدم لامذهبى بوده، لااقل تعصب مسیحى ندارد. او هم بسیارى از جنایتهاى را در اندلس ذکر مى‌‌کند که واقعآ آن طور که او نوشته ـ و در جاى دیگر هم نوشته‌‌اند ـ جنایاتى است که انسان شاید کمتر در تاریخ بشر به چنین جنایاتى برخورد میکند 📚 ص ۴۷ - ۴۸ 🗓۲۱شوال ۹۲ه‍.ق بدست مسلمین 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🔸 سنت‌های معنوی با تجربه به دست نمی‌آید حجت‌الاسلام محسن ❇️ یکی از زیر مجموعه‌های بحث ربوبیت کلی عالم، است، سنت‌های معنوی، قانون‌های حقیقی هستند و به صورت مستقیم در تربیت مؤثرند. اگر کسی درباره سنت‌های معنوی علم نداشته باشد نمی‌تواند نقشه بریزد. ❇️ سنت‌های معنوی با تجربه به دست نمی‌آید و تنها راه آگاهی از سنت‌های معنوی، است. وحی یعنی پیام همان ربّی که جاعل همین قانون‌ها و سنت‌های معنوی است. ❇️ شاید بشود برای برخی از سنت‌های معنوی، توجیه مادی پیدا کرد؛ امّا برای همه آن‌ها نمی‌شود چنین توجیهاتی یافت. ❇️ به عنوان مثال (ع) فرمودند: کسانی که به خاطر گناهان می‌میرند، بیشتر از کسانی هستند که با سررسیدن اجل از دنیا می‌روند و کسانی که با نیکی کردن زندگی می‌کنند، بیشتر از کسانی هستند که با عمر طبیعی زندگی می‌کنند. ؛ ص 305 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
💠این همان کسی است که میخواهد خمینی مشهد بشود... 🌀 مأمور مرا وارد اتاق کرد و روی یک صندلی نشاند و گفت: سرت را بلند کن این عبارت به معنای امر به برداشتن پوشش صورت بود پوشش بالا رفت و دیدم بازجوی مسئول پرونده من _که به خاطر شباهت چهره ای که داشت ما او را می نامیدیم! _ در برابرم ایستاده است شروع کرد به طرح سئوال های همیشگی، و من هم پاسخ میدادم. در این اثنا مردی در اتاق را باز کرد و سرش را آورد داخل و خطاب به بازجو گفت: دکتر! چای داری؟ عنوان و را بازجوها به هم میگفتند؛ و این کلمه صرفاً نشان دهنده عقده حقارت و پستی شخصیت این نادانهای تقریباً بی سواد بود. سراغ چای گرفتن هم در واقع رد گم کردن بود که سئوال کننده از این طریق می خواست وانمود کند حضورش جنبهٔ عادی دارد و با قصد قبلی آنجا نیامده است. 🚪وارد اتاق شد. بعد چنان که گویی با دیدن من غافلگیر شده گفت: این کیست؟ این هم در زندان رژیم یک نوع سئوال معروف بود، چون من هرگز نشنیدم که بازجویی در مورد یک زندانی بگوید این کیست؟ بازجو پاسخ داد این خامنه ای است و از مشهد است. مرد تازه وارد مثل این که با شنیدن نام من شگفت زده شده باشد گفت: عجب! این همان است؟ این همان کسی است که می‌خواهد بشود؟ این هم عبارتی بود که در پرونده من بارها تکرار شده بود: میخواهد خمینیِ مشهد باشد! بعد افزود: دکتر! او آدم خطرناکی است. سپس سرش را تکان داد و خطاب به من گفت: خامنه‌ای! تو از اینجا جان سالم به در نمی بری... 📚 ص٢۵۶ 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 «راز شهر نیوم» 🔹 ، شهری است که با اهدافی بسیار بلندپروازانه و با تبلیغات بسیار زیاد در حال ساخت آن است. شهر نیوم شهری کاملا مدرن است که طبق ادعای محمدبن سلمان آورده اقتصادی فراوانی برای عربستان خواهد داشت. اما نکته مهمتر تبعات سیاسی ساخت این شهر است که حتی در بلندمدت روی روابط و و سرنوشت مسئله نیز موثر خواهد بود. 🖇 فیلم کامل این مستند را در لینک زیر مشاهده و دانلود کنید: http://rizy.ir/ZSV 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🔹از منظر سیره‌ی امامان معصوم(علیهم‌السّلام) به انسانی ۲۵۰ ساله تشبیه می‌شود که براساس شرایط زمانی، بهترین شیوه را برای رسیدن به اهداف والای اسلام، انتخاب کرده‌اند؛ گاهی با جهاد، گاهی با آتش‌بس، گاهی با مبارزات سرّی، گاهی با کار فرهنگی و تبیینی به انجام وظیفه پرداخته‌اند. در این میان (علیه‌السّلام) سهم مهم و تأثیرگذاری را در تاریخ سیاسی داشته‌اند. آنچه در دیدگاه نسبت به سیره‌ی سیاسی آن حضرت، مشاهده میشود تلاش حضرت برای تأسیس حکومت مطلوب ائمّه(ع) است. ‌ 📚 که مشتمل بر یادداشت‌های است در ۱۷ شماره‌ی روزنامه‌ی جمهوری اسلامی در خرداد سال ۱۳۵۸ منتشر شد، با تشریح اهداف امامت و توضیح مبنای ۲۵۰ساله، به جایگاه و اقدامات امام صادق(ع) و سیره‌ی فرهنگی سیاسی ایشان می پردازد. 🏴 شهادت جانسوز شیعه، خورشید مدینه دانش، چهره فروزانِ اهل بیت و وارثِ علومِ رسالت حضرت امام صادق(ع) تسلیت باد. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
⭕️ ؛ حمایت ها و انتقادات از نقل می کنند، من از امام شنیدم که فرمودند: «من از ۳ جهت متاسف هستم؛ 🔹یکی؛ عدم توفیقی که این مرد، در جمع بین قشر جوان و قشر مذهبی سنتی داشته، ای کاش، تمام نیروی خود را مصروف قشر جوان و تحصیل کرده نمی کرد و با یک درک واقع بینانه تری از مسایل مذهبی و اجتماعی، تبلیغاتش را برای جمع این دو قشر جوان و سنتی دنبال می کرد. 🔸دوم؛ تاسف بردند از برخوردها و درگیری های تعصب آمیز، که باعث شد خدمتش به نسل دانشگاهی، توفیق کمتری داشته باشد. 🔹سوم؛ تاسف خوردند از کوتاه بودن عمر این مرد، که اگر حیاتش طولانی می بود، با تجربه ی گذشته اش می توانست راهش را بهتر ادامه دهد و اینها مشاهدات من است» 📚 ص۲۹۳ انتشارات رامند به نقل از؛ کتاب ، ص ۶۱ 🗓 ۲۹ خرداد ۱۳۵۶ درگذشت 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
✅ ماهیت مدرنیته: (modern) سه ایسم ملاک است: 🔅 1. : اصالت انسان در برابر اصالت خدا 🔅 2. ( اومانیسم در حوزه ی معرفتی) مراد از آن: اصالت فاعل شناسای انسانی: اصالت انسان در حوزه ی شناخت و معرفت. 🔅3. (اومانیسم در حوزهی عمل) مراد از آن: اصالت دنیا در برابر اصالت دین و آخرت. میتوان گفت مدرنیته سه ضلع یک مثلث است و گوهرهای آن را تشکیل می دهد. این گوهرهای مدرنیته روی فلسفه های مدرن غرب تأثیر گذاشته است؛ همچون: انگلستان، امریکا، اتریش و... هم (اعم از انسانی، مهندسی، فلسفی و... ) از این فلسفه ها متأثر شدند و به دنبال آن در قرن هجدهم و در قرن نوزدهم انقلاب ایدئولوژی ها شکل میگیرد. در این مرحله شاهد اوج ایسمها هستیم: ، ، و... که این امر بر فرهنگ و سبک زندگی تاثیر می گذارد. 🔅نتیجه آنکه: ماهیت مدرنیته و دستاوردهایش باعث شبهه در مسیحی می شود و این الهیات را به چالش می کشاند. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
➕ واقعیت منطقه‌الفراغ 🔻 عبارت است از منطقه و محدوده خالی از تشریع حکم الزامی از سوی شارع مقدس. (ره) می‌گویند یک منطقه‌ای وجود دارد که در آنجا حکم الزامی نداریم. به‌بیان‌دیگر؛ منطقه‌الفراغ را در حوزه مباحات مطرح می‌کند. منطقه‌الفراغ یعنی پهنه جواز و اباحه بالمعنی الاعم که شامل احکام تکلیفی استحباب، کراهت و اباحه بالمعنی الاخص می‌شود؛ نه منطقه خالی از احکام شریعت به‌طورکلی. منطقه‌الفراغ دلالت بر نقص در صورت تشریعیه و قانون‌گذاری اسلام ندارد. ایشان می‌گوید اگر شریعت بخواهد در اصول مختلف همپای عصرها و مکان‌ها پیش برود باید دارای عناصر انعطافی باشد. 🔹 عنصر همین وجود منطقه‌الفراغ است. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
السلام علیک یا فاطمه المعصومه سلام الله علیها
🍀☘️🌿 🔸 شاکر منعم باشیم نه شکرگزار لذائذ «چند بار شده که صبر في جنب الله تبارک و تعالي را «حُلو» بدانيم؟! شيرين بدانيم و احلي من کل حلو؟ آن چيزهايي که شیرين هستند و راحت هستند، ما ظاهراً گاهي هم شُکر مي‌کنيم، آیا شکر خدا مي‌کنيم يا شکر خود آن لذت را ؟! اين قابل توجه است. اين، شکر مُعطي است يا شکر آن چيزي که عطا شده از او به ما؟ شکرِ کدامش است؟» استاد 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🔹رفیق
✨🔅✨ #رفیق حضرت آیةالله سیدمحمدحسین طباطبایی #علامه_طباطبایی استاد آیةالله سیدمحمدحسین حسینی طهرانی
آیةالله سیدمحمدحسین بهشـــــتۍ 🔹 در زندگی ڪسانی حرڪت ڪنید ڪه هرچــه به جنـــــبه های زندگیِ‌شان نزدیڪ‌تر شوید تجـلی را بیشتــر می‌بینیــد. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🔅🔅🔅 دعوت‌ فقرا ‌به ‌صبر ‌سخن‌ اسلام ‌نیست! اگر در جامعه اى، كسانى را به دعوت كردند كه ميدان را براى يغماگرى يغماگران باز بگذارد و بگویند صبور باش تا خدا در آخرت به تو عوض دهد! اين سخن، سخن نيست... 📚 ، ربا و قوانين ‌مالى‌اسلام ص۸۶ 🗓 ۷ تیر ۱۳۶۰ آیةالله بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام روز 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha