eitaa logo
🔹رفیق
189 دنبال‌کننده
278 عکس
64 ویدیو
35 فایل
و حسن اولئک رَفیقا
مشاهده در ایتا
دانلود
🍀 🌳 🍀 🌿 اسلام و 💠 کسی که خود را نشناسد نمیتواند حرمت محیط زیست را رعایت کند 🔸 دو غده در وجود دارد و آنچه غرب را گرفتار کرده همین دو غده است؛ یکی و دیگری . 🔹 متاسفانه غرب با وجود تحمیل کردن اول و دوم بر جهان، هنوز بیدار نشده و اکنون نیز جنگهای نیابتی را به راه انداخته است، چرا که آنها بشر را همین میدانند که در تالار تشریح خلاصه میشود و مرگ را پایان خط میدانند، در حالی که جامعه جهانی را با این تفکر باطل، نمیتوان اصلاح و اداره کرد. 🔸 این که به برکت خون شهدا و تلاش های (ره) و ایثارگری ایثارگران به ثمر رسید، حرف قرآن را زنده کرد؛ قرآن میگوید انسان مرگ را می‌میراند، نه اینکه بمیرد، در فرهنگ دین، انسان ثابت است و نه ساکن؛ لذا اگر ما این حرف انبیاء را بفهمیم و باور کنیم که ابدی هستیم، شرافت، و انسانیت خود را ارزان نخواهیم فروخت. 🔹 جایی که از علم، فهم، ادب و امانت سخن میگوید نام انسان را در کنار نام فرشتگان ذکر میکند و در جایی که حرف از خوردن است، نام انسان را در کنار نام حیوانات می‌آورد؛ درک این معارف قرآنی، انسان را متوجه جایگاه خود می‌کند و او را به او می شناساند؛ بیماری‌هایی مانند اختلاس، بی آبرو کردن دیگران، حقوقهای نجومی و غرور که جامعه را تکه تکه می کنند، ریشه در همین نکته دارند که انسان خود را نشناخته است. 🔸 این انسان است که فضا و محیط پیرامون خود را میسازد، ما وقتی حرمت محیط زیست را رعایت خواهیم کرد که نخست حرمت بدن خود را حفظ کنیم، انسان وقتی انسانیت خود را نشناسد هرگز نمی تواند حرمت محیط زیست را رعایت کند. 🔹 زمین و آسمان از انسان جدا نیست، ما به هم وابسته ایم، شما اگر به آسمان و زمین بد کنید، زمین و آسمان نیز به شما بد خواهد کرد، ما سخن خدا را باور نکردیم در حالی که خداوندی که خالق زمین و آسمان و دریا است به ما فرمود از این طبیعت چگونه استفاد کنیم، لذا باید فرهنگ دین و معرفت نفس در جامعه بیش از گذشته ترویج شود، آنگاه دیگر لازم نیست به انسانی که خود را شناخته است، بگوییم در جایی زباله نریزد و یا طبیعت را حفظ کند، چون او ابتدا برای خود احترام قائل است و بعد برای دیگر مخلوقات خدا. 🔸 مناسب و خودداری از اسراف، گام بلندی در حفظ محیط‌زیست است؛ انسانی که بی‌رویه میخورد و می کند، نمیتواند زمین و محیط زیست را حفظ کند.(۱۹ بهمن ۹۵) حضرت 🌳 ۱۵ اسفند، و آغاز هفته منابع طبیعی 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🔅 تعریف من از طلبیده شدن این است که بی قرار شوم به رفتن! ✨ صبح زود، يا بهتر است بگويم هنگام سحر، لايه‌ی به شدت ضعيف است؛ و گفتن و خود را پشت ديگری پنهان كردن سخت‌تر از ساعات ديگر روز است. برای همين است كه بيشتر اثر دارد! 📚 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
7.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛎 زنگ ⏳ این چند دقیقه تدریس را از دست ندهید...؛ پیشنهاد می‌کنیم ببینید حتی اگر از خوشتان نمی‌آید. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🔰 مسئولیت حفظ نظام و انقلاب است. وظیفه اصلی رهبری این است که مراقب باشد بخش‌های مختلف، آهنگ ناساز با و نزنند. هر جا چنین آهنگی بوجود بیاید جای حضور رهبری است. 📚 (طرحی از و رهبری حضرت ) 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴. 🏴. 🏴. 🔰 ما چنین است 🔹شخصی به علیه‌السلام گفت: شیعیانِ شما در فلان جا زیاد هستند، چنین و چنان هستند. حضرت فرمود: اینها که از ایشان تعریف می‌کنی در چه حد هستند؟ گفت: خیلی مثلًا مؤمن‏‌اند خیلی چنان‏‌اند. 🔸فرمود: آیا در این حد هستند که اگر یکی از اینها به پول احتیاج پیدا کند نیازی نباشد از دیگری اجازه بگیرد، برود پول از جیب او بردارد و خرج کند و او هم هیچ ناراحت نشود، مثل این که خودش خرج کرده؟ گفت: نه، در این حد که نیست. فرمود: پس اینها با یکدیگر برادر نیستند. 📚 ، ج۳، ص۳۲۳ اَللّهُمَ صَلِّ عَلىٰ موسیَٖ بنِ جَعفَرﷺ اَلمعذَّبِ فی قَعرِ السُجون و ظُلَمِ المَطامیرِ ذِی السّاقِ المَرضُوضِ بِحَلَقِ القُیودِ والجِنازَة المُنادىٰ عَلیها بِذُّلِ الاِستِخفاف... ▪️عرض تسلیت شهادت حضرت امام موسی‌بن‌جعفر علیه‌السلام 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
👈 راه مقابله با دشمنان و محافظت از مومنان ✔️ به صبر و بصیرت حضرت : 🌀 و الهی، برای بشریت حقایقی را روشن کرد. این حقایق به نحوی است که اگر آحاد بشر به این حقایق ایمان بیاورند و عملا ملتزم بشوند، به این‌ها خواهد رسید، حیات طیبه یعنی زندگی شیرین و پرفایده و مطلوب، حیات پاکیزه 🔰 محوریابی بیانات به مناسبت روز مبعث(۲۱ اسفند ۹۹) 🌸 تبریک به همه اسلامی و همه جهان 🔹تاکید بر بزرگی عید بدلیل برگزیده شدن حضرت رسول(ص) برای هدایت مردم جهان 🔸برجسته‌سازی عظمت نقش پیامبر اکرم در برانگیختن مردم بسوی خداوند یکتا(اصل توحید) 🔹بازنمایی و تشریح معنای کلمه توحید که به معنای حاکمیت مطلق خداوند بر جهان است 🔸تاکید بر نقش معلمی پیامبر و تعلیم انسانها و از سویی تعالی در جامعه توام با تکامل معنوی و روحی انسان بعنوان اهداف اصلی بعثت پیامبر(ص) 🔹تشریح برنامه‌ریزی برای تحقق بخشیدن به اهداف رسالت و نحوه ایجاد مناسبات اجتماعی و سیاسی 🔸برجسته‌سازی همراهی اهداف بعثت با استقرار یک نظام سیاسی برای تحقق بخشیدن اهداف 🔹بازنمایی چگونگی ایجاد یک نظام سیاسی توسط پیامبر اکرم(ص) و متصل بودن این نظام بر آیات الهی خداوند در قرآن و تاکید بر قرآن به عنوان منبع و منشا اصلی حکمرانی 🔸تاکید بر اصل مدیریت و راهبری قوانین حکمرانی در جامعه توسط پیامبر(ص) 🔻اشاره به امکان وجود انتخاب حاکمی از سوی یک پیامبر با تکیه بر آیات مبارکه سوره در کریم 🔸تشریح دین به عنوان مجری برنامه‌های اجتماعی انسان 🔹بیان چرایی دشمنی دشمنان دین به دلیل جنبه هدایتگری و راهبری مردم به سوی راستی 🔸تاکید بر وجود دشمنان برای هر دین با تکیه بر آیات قرآنی 🔹برجسته‌سازی دلایل مخالفت امروزه دشمنان با با توجه به نقش هدایتگری و نجات‌بخشی انسانها در دین 🔸تاکید بر متصل بودن برانگیختگی انسانها به برانگیختگی و بعثت (ص)، با بهره‌گیری از کلام نورانی (ع) 🔹تشریح بر اقدامات پیامبر در ایجاد مرحم برای جامعه و در کنار آن حدود برای مجازات گناهکاران 🔸تاکید بر پیروی انقلاب اسلامی از بعثت نبوی و تشریح اصل حمایت انقلاب از مردم مستضعف هر دینی و در کنار آن هدایت مردم به سوی اسلام 🔹بازنمایی چرایی صف آرایی اشرار عالم در برابر انقلاب اسلامی با توجه به سابقه تاریخی مقابله ظالمان با محمدی 🔸تاکید بر پیروی از اصل قرآن کریم بر عدم مقابله با کفاری که سر ستیزه و جنگ با حکومت اسلامی ندارند 🔹برجسته سازی اصل مقابله با کسانیکه روی دشمنی با انقلاب و دین اسلام دارند 🔸تاکید بر عدم همپیمانی با دشمنان اسلام و مواجهه با دشمنان فعال 🔹برشماری توطئه دشمنان انقلاب اسلامی در راس آنها آمریکا 🔸بازنمایی دو اصل و و استقامت بعنوان عنصرهای اصلی شکست دشمنان در برابر امت مسلمان 🔹تشریح اصل بصیرت به عنوان شناسایی و تیزبینی در شناخت راه درست در غبار فتنه‌ها 🔸بیان اصل صبر و استقامت و معرفی آن به عنوان پافشاری و ایستادگی بر صراط مستقیم 🔹تاکید بر اصل تواصی با اشاره به سوره مبارکه به عنوان اصل اساسی حفظ در برابر تحرکات دشمنان 🔸بازنمایی اهداف دشمن در و اشاره به وارونه نمایی حقایق برای از بین بردن رشته صبر و تواصی در بین مومنان 🔹تاکید بر ناامیدی در مردم و جدایی بین آنها برای جلوگیری از تواصی به عنوان هدف نهایی دشمن در جنگ‌نرم 🔺لزوم امید آفرینی در جامعه از سوی جوانان به عنوان افسران جنگ‌نرم با استفاده از ظرفیت ویژه 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🍀 مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا (احزاب/۲۳) 🔸 از ميان مؤمنان مردانى‌اند كه به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا كردند. برخى از آنان به رسيدند و برخى از آنها در همين‌ انتظارند و عقيده خود را تغییر ندادند. : ✨ شهادت یکی از حقایق قرآنی است که در موارد متعدد یاد شده، دارای معنای وسیعی است. حواس عادی ما و نیروهای وجودی ما تنها صورت افعال را تحمل می‌کند. حقایق اعمال و معانی نفسانیه، کفر و ایمان، شقاوت و سعادت، خیر و شر، حسن و قبح و آن‌چه از دسترس حس مخفی است، تنها با قلوب کسب می‌شود. 📚 تفسیر 🌿 🇮🇷 💐 🇮🇷 🌿 🔅 ۲۲ اسفند روز بزرگداشت گرامی باد 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
☘ 🍀 ☘ 🔻روزی که پیامبر اسلام، گران‌بار از رسالتِ نجات و رهایی انسان، شعار را اعلام کرد، نخستین کسانی که با او بر سر ستیز شده‌اند و او را _در آغاز با ابتدایی‌ترین سلاح دشمنی یعنی استهزا و تخطئه زبانی و سپس به‌موازات شکل‌گیری هرچه بیشتر ، با ابزارها و سلاح‌های قاطع‌تر _ مورد هجوم قرار دادند، سران و اشراف قبایل بودند. دیگران، زیر نفوذ و تاثیر آنان بود که با پیامبر و گروه وابستگانِ فکری او به خصومت برخاستند و منظره‌های شرم‌آور تاریخ، در دوره سیزده‌ساله پیش از هجرت تکرار شد. این واقعیت تاریخی، نمایانگر حقیقتی است که برای بازشناسی اسلام و بویژه توحید _که باید سخن اول و آخر اسلامش دانست_ درخور دقت بسیار است... 🔹در روزگار ما یکی از تاسف‌انگیزترین چیزها که باید برای همه پیام آوران رهاسازی انسان همچون فاجعه ای تلقی شود تحریف مفهوم است؛ یعنی تحریف اصولی‌ترین محتوای ادیان؛ زیرا هیچ مفهوم دیگری را نمی توان نشان داد که در سراسر تاریخ به این اندازه به کار رهاسازی انسان آمده و مبشّر نجات خلق‌های ستم دیده باشد... 🔸در تاریخ، تا آنجا که دانسته‌ایم، بعثت‌ها و نبوت‌ها، عموماً تحولاتی بوده‌اند در جهت سودمندی انسان و نجات مستضعفان و فرودستان، و بر ضد ستم‌ها و تبعیض‌ها و تجاوزها. هسته اخلاقی تمام ادیانِ‌بزرگ _به گفته اریش فروم_ آرمان‌های: دانش، عشق‌ برادرانه، کاهش رنج‌ها، استقلال و حس مسئولیت است( و البته آرمانهای شریف و والای دیگر که از یک بررسی کننده مادی انتظار درک آن نمی رود.) این آرمان‌ها همه در اصل توحید خلاصه شده اند. 📚 ، نفی عبودیت غیرخدا (از بهترین منابع برای آشنایی با هدف اساسی ) دانشمند معزّز حضرت ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔰 در بیانات به مناسبت عید مبعث امسال از کلیدواژه‌ای استفاده کردند که سابقه بسیار طولانی در ادبیات ایشان دارد: . 🔅 توحید پیامبرانه که در دهه 50 شمسی آن را توحید خالص نام نهاد و در سخنرانی عید هم از آن نام بردند یک نهضت اجتماعی و سیاسی درون خود دارد؛ نهضتی برای حمایت از مستضعفان و مبارزه با مستکبران. 🔻 توحید خالص یعنی پذیرش سلطه خدا و رد و نفی هر سلطه غیر خدایی از هر رنگ و هر نوع و در هر لباس. توحید خالص، ضد ظلم، ضد استبداد، ضد استکبار و طرفدار مظلومان، محرومان و مستضعفان است. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
1_470671032.pdf
2.47M
📚 (کاهش ضربه‌ای سهمگین بر پیکر مسلمین) آیةالله حاج سیدمحمدحسین حسینی طهرانی 🌀 بخوانید و ارسال نمایید... 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
✉️ قسمتی از حاج احمدآقا به فرزندانش: 🔻به حسن و برادرانش این توصیه را می‌نمایم که همیشه سعی کنند در حرکت کنند و از آن نشوند که خیر دنیا و آخرت در آن است و بدانند که ایشان موفقیّت اسلام و نظام و کشور را می‌خواهند. هرگز گرفتار تحلیل‌های گوناگون نشوند که دشمن در کمین است. ▪️۱۵ اسفند سالروز رحلت یادگار (ره) حجت‌السلام سید 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🍀 ☘ 🍀 : 🌀میگویند که از اصحاب بزرگ و صلوات الله علیهما است، وقتی که خبر شهادت امام‌صادق به او رسید، در کوفه بود - امام‌صادق در مدینه بود - مردم آمدند اطرافش را گرفتند و گفتند بعد از امام‌صادق به چه کسی رجوع کنیم؟ بنا به نقل‌هایی که در روایات هست، و به گمان بنده درست هم هست ایشان می‌دانست که امامِ بعد از امام‌صادق چه کسی است، امّا به خاطر جهاتی نبود که آنجا اسم علیه‌السّلام را بیاورد؛ لذا کرد و قرآن را برداشت و گفت: «بدانید من آن کسی را قبول دارم و معتقد به امامت او هستم که معتقد به امامت او است» این کار خیلی خوبی است، این راه خیلی جالبی است. در مسائل غیرعملی، در مسائل غیرلازم، در آن مسائلی که راهگشای زندگی من و شما نیستند هم هرگاه اختلاف کردید، هرگاه تردید کردید، هرگاه دو نفر با هم بحثتان شد، این کار را بکنید. آقا! در فلان مسئله‌ای که مثلاً درباره‌ی فلان رکن اعتقادی است و البتّه جزء مسائل درجه‌ی یک نیست، آیا حق با من است یا با شما؟ اوّل بسنجیم ببینیم که آیا اگر این مسئله را حل کردیم، برای زندگی من و شما اثری خواهد داشت یا نه؟ اگر دیدیم اثر دارد، آن را تعقیب کنیم. اگر دیدیم اثر ندارد، نجیبانه هر دو صرف نظر کنیم و بگوییم آنچه در واقع خدای متعال در این مسئله حکم کرده، ما همان را قبول داریم. این هیچ اشکالی ندارد و به حسب گفته‌ی آقایان فقها هم مُجزی از اعتقاد واقعی است و به حسب دید اجتماعی، در روزگاری که ما داریم زندگی میکنیم و در این سطحی که ما داریم گام برمیداریم، واجب است. 📚 علیه‌السلام حضرت 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha