eitaa logo
رحا مدیا
8هزار دنبال‌کننده
7.7هزار عکس
1.8هزار ویدیو
180 فایل
💠 رحا مدیا | رسالت حوزه انقلابی 🔻 برندها: ▫️مدرسه اندیشه‌ورز رحا @raha_sch ▫️رحا بانو @rahaa_banu ▫️رادیو رحا @radioraha_ir ▫️خط ولی @khatevali ▫️انقلت @engholtmag 🌐 www.rahamedia.net ✍️ سردبیر: @dr_danial_basir
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘بی احترامی به خون مولوی عبدالواحد ریگی 🔸مولوی عبدالحمید که این روزها پا به پای رسانه‌های فارسی زبان بیگانه فریاد اعدام نکنیدش بلند است، آیا در مورد قاتلان مولوی عبدالواحد ریگی، امام جمعه اهل سنت مسجد امام حسین شهرستان خاش نیز همین نظر را دارد؟ 🔹اگر جانیانی که به جان این مولوی انقلابی تعرض کرده و او را به قتل رسانده‌اند، در چنگال عدالت گرفتار شده و بعد از محاکمه به اعدام محکوم شوند، آیا عبدالحمید باز هم فریاد اعدام نکنید سر خواهد داد. ♨️متأسفانه او در حالی به خون‌خواهی اغتشاشگرهای تروریست‌ برخواسته و خشونت‌های عریانشان را اعتراض جا می‌زند که بسیاری از مردم غیور و انقلابی قوم بلوچ نیز طعم تلخ چنین حوادثی را چشیده‌اند. ⁉️ آیا هم‌صدا شدن با بیگانگان در حمایت از چنین تروریست‌هایی، بی احترامی به خون مولوی عبدالواحد ریگی و سایر شهدای امنیت اخیر نیست؟ ✍️ حسین حیدری @resalathozehenghelabi
🔘از گرفتن برخی مسئولیت‌ها فاصله بگیرند 🔹جای تعجب است که برخی افراد روزگاری را در زیر عبای منتظری جا خوش کرده بودند و خون به دل امام راحل می‌کردند، اما امروزه دم از غربت امام امت می‌زنند. 🔸حجت الاسلام عباسعلی روحانی از جمله افرادی است که به تعبیر برخی افراد دست راست سید مهدی هاشمی بوده است اما با انقلابی‌نمایی‌های خود توانسته در طیف وابسته به جماران به خوبی جا خوش کند. 🔹او در حاشیه مراسمی که در مؤسسه و پژوهشکده امام خمینی و انقلاب اسلامی با حضور حجت الاسلام سید حسن خمینی برگزار شد، سخنان ناشایستی مطرح کرده که ماهیت واقعیش را بیش از پیش مشخص می‌کند. 🔻روحانی ضمن توصیه به این که پذیرش مسئولیت‌ها در نظام اسلامی دغدغه و دردسر دارد، به هم‌فکرانش چنین توصیه ‌می‌کند که از گرفتن برخی مسئولیت‌ها فاصله بگیرند. ♨️البته اوج ناشایستگی سخنش در اینجاست که می‌گوید: «جای تأسف است که صندلی خالی جماران را اشخاصی پر کرده‌اند که هیچ قرابتی با منش و روش امام خمینی(ره) ندارند.» ✍️ رضا خدری @resalathozehenghelabi
(۵۴) 🔘 نگاه مادی به نجاسات و مطهرات 🔻حاملان افکار التقاطی در عصر محمد رضا پهلوی ❇️ به لحاظ بررسی اندیشه ای، مهندس بازرگان در پی مطالعات و تحصیلات خود می‌کوشید بین اسلام و علوم جدید پیوند علمی برقرار کند. ❇️ او از طرفی می کوشید اسلام را به نسل تحصیل کرده جدید که بیشتر سر در کتابها و اندیشه های غربی داشتند، علمی نشان دهد تا آنها به دین تمایل بیشتری نشان دهند و از طرف دیگر علیه افکار مارکسیستی دست به قلم شده و در علمی بودن آنها تردید ایجاد کند. ❇️ از نخستین نوشته های بازرگان که تئوری علمی بودن اسلام را در آن مطرح می کرد کتاب مطهرات در اسلام است که تلاش می کند احکام اسلامی را غیر خرافی و هماهنگ با علم مدرن و البته با چاشنی مادی گری معرفی کند. ❇️ بر اساس نگاه مادی بازرگان به نجاسات و مطهرات، یک فرد کافر اگر تمیز باشد، پاک است و این نوع تفکر موجب می شود شاگردان مهندس بازرگان نجاست کافر را معنوی و سیاسی بدانند. 📚 برگرفته از جریان شناسی تفکر التقاطی در ایران معاصر؛ص ۱۹۷ 🖋 علی اعتمادی @resalathozehenghelabi
❤️ شب پرستان از ماه کینه دارند. چون ماه آیت خورشید در آسمان شب است... 🛑کی شود دریا زپوز سگ نجس
چرا فوتبال زیباست؟! چرا اعدام زیباست... 🔻آیت الله حائری شیرازی ⚽️ این فوتبال، یک جامعه کوچک است که مجرم دارد، قاضی دارد، زندان دارد، اخراج دارد. همه این چیزهایی که در جامعه هست در فوتبال هست. منتها یک جامعه کوچک است، یک دنیای کوچک است، قوانینتان را بر مبنای این وضع کنید. ⚽️ ببینید، قوانین فوتبال هر جریمه‌اش، به شدت متناسب با جرم است. مثلاً در منطقه جریمه وقتی که یک کسی یک خلافی را می‌کند، یا با دستش توپ را می‌گیرد، این موجب پنالتی است. بازی فوتبال است، بنا بوده که با پا بازی کنید. حالا که دستت را آوردی در کار، جریمه‌اش پنالتی است. ما می‌بینیم که کارشناسانه عمل شده در فوتبال. قوه مقننه و قوه مجریه و قوه قضاییه‌اش هماهنگ کار می‌کنند که این جامعۀ زیبا را بوجود آورده اند. ⚽️ در فوتبال، کارت زرد دادنش هم زیبا است. کارت سرخ دادن هم زیبا است. طرف را هم که اخراج می‌کنند، زیبا است. مردم لذت می‌برند، نه اینکه ناراحت بشوند. معنایش این است که در احکام جامعه هم اگر اعدامش، به موقع باشد، زیبا است. نباید از حکم اعدام ترسید. ببینید چه کار کرد؟ وقتی کارت قرمز داد یعنی از بازی برو بیرون؛ اعدام هم یعنی از بازی برو بیرون. ⚽️ کارت زرد و قرمز، خشونت نیست. کسی که زیباشناسی دین را بداند، می‌فهمد که دست دزد را قطع کردن، بسیار قشنگ است. صد در صد قشنگ است. صد در صد زیبا است. چرا؟ یک دست قطع کن، یک شهر آرام بشود! یک دست قطع کن، یک عالَم نفس بکشد! راحت بشود! چقدر روی دیوار خانه‌ها سیخ برای امنیت آویزان کرده‌اند، قفل روی قفل، قفل روی قفل! چه فایده دارد؟ این زندگی است؟! این زندگی است که زن امنیت نداشته باشد بخواهد بیاید در کوچه؟ کار این آقا که مزاحم ناموس مردم می‌شود، زشت است، اما دار زدن او قشنگ است. ⚽️ عالَم نمی‌فهمد، می‌گویند اعدام کردن، خشونت است. بیچاره ها! شما اینهمه سال که زندان درست کردید در اروپا، چندتا دزد را از دزدی بازداشتید؟ شما که دیگر مشکل بیکاری ندارید، پس این گانگسترها چیست؟ شما راهی ندارید غیر از همان کاری که در فوتبال می‌کنید! همان را عمل کنید. کارت زرد لازم است. زندان، کارت زرد است. اعدام، کارت سرخ است. به او می‌گوییم اگر نمی‌توانی در این بازی شرکت کنی، لایقش نیستی، از بازی بیرون برو. ⚽️ اگر داور این کار را نمی‌کرد، هر کس که قوی‌تر بود، پهلوان‌تر بود، توپِ او می‌رفت در گل. چینی‌ها ریز و کوچک هستند، کره‌ای‌ها ریز و کوچک هستند، آفریقایی‌هایی هیکل‌دار و درشت‌اند. این‌ها وقتی با هم مسابقه می‌دهند، چینی‌ها برنده می‌شوند. حالا اگر واقعاً به زور و هیکل بود، محال بود چینی‌ها یک گل به آنها بزنند! یک هُلی به آنها می‌دادند و پرتشان می‌کردند آن طرف. اما الآن این چینی، از لای دست و پای این‌ها رد می‌شود، گل می‌کند، اما آنها جرأت ندارند دست به او بزنند! عالَم همین است. بروید هرچه در فوتبال پیدا کردید از جامعه و حکومت مطالبه کنید. @resalathozehenghelabi
5.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 طرف نقشه دارد 🔻 مسئولین سیاسی‌مان، مسئولین اقتصادی‌مان، مسئولین گوناگونمان باید بدانند که طرف با نقشه وارد میدان شده ♨️ هم آحاد مردم بدانند، هم شما جوانها بدانید؛ اینها با برنامه وارد میدان شده‌اند. @resalathozehenghelabi
💥"حقایقی پیرامون انجمن‌حجتیه" (۶٢) 🔘 گرایش‌ به انقلاب اسلامی ❇️ بسیاری از گروه‌ها و طیف‌های مختلف در جامعه قبل از انقلاب اسلامی که مشغول فعالیت سیاسی بودند پیش بینی پیروزی انقلاب اسلامی و نابودی طاغوت را نمی‌کردند. ❇️ اما با پیروزی انقلاب اسلامی، بسیاری از معادلات تحلیل گران شرق و غرب در هم ریخته شد و بسیاری از گروه‌ها و جناح‌ها و وابستگان به شرق و غرب در داخل کشور نیز دست دوستی و همکاری دراز کنند تا از حضور در صحنه های تصمیم گیری ایران جا نمانند. ❇️ همچنین حس نفرت عمومی که از رژیم پهلوی و وابستگان این رژیم در جامعه شکل گرفته بود، هرگونه مخالفت با امواج انقلابی را به امری هزینه بر تبدیل می‌کرد لذا گرایش به انقلاب اسلامی از دیگر گرایش های انجمن محسوب می‌شود ِ ❇️ به این ترتیب انجمن‌حجتیه و شخص شیخ محمود حلبی نیز در ماه‌های نخستین پس از پیروزی انقلاب در سخنان نفاق گونه اش از امام خمینی به عنوان رهبر عظیم الشأن و رهبر کبیر انقلاب یاد می‌کرد. ❇️ اعضای انجمن نیز که فعالیت در امور سیاسی را قبیح می‌دانستند، براساس همین سیاست اجازه یافتند تا تغییر موضع داده و به انجام فعالیت‌های سیاسی روی بیاورند. 📚 جریان شناسی فکری فرهنگی انجمن حجتیه،  ص٢۰۱ 🖋 علی اعتمادی @resalathozehenghelabi
🔘لازم است فضای مجازی نورانی شود 🔻آیت الله محسن اراکی ❇️ در سبک زندگی باید فضای زندگی، فضای سالم و پاکی باشد و فضای مجازی در عصر امروز به گونه‌ای است که مردم در این فضا زندگی می‌کنند و از این حیث لازم است تا این فضا نورانی باشد. ❇️ یکی از مشکلات غرب و تمدن آن وجود فضای مرگ آلودی است که برای فضای حیاط انسان‌ها فراهم شده است و کسی که در آن فضا نفس می کشد، در واقع در فضای ظلمانی زندگی می کند و انسانیت افراد در آن فضا نابود می گردد. ❇️ غربی‌ها در فضای مجازی کشور ما درحال پرورش مسخ فرهنگی هستند و امیدواریم که مسئولان مربوطه دریچه ای نوین در برابر جامعه جهانی ایجاد کنند و با استفاده از داشته‌های فرهنگ غنی اسلام و انقلاب اسلامی در این زمینه بهره کافی ببرند. باید دولت و مسئولان با مدیریت فضای مجازی زمینه را برای فعالیت مردم در این فضا آماده کنند و با ساماندهی و پشتیبانی از افراد فعال در فضای مجازی به این فضا رونق ببخشند. @resalathozehenghelabi
🔘حکمرانی فضای مجازی 🔻حجت الاسلام ولمسلمین خسروپناه 🔹فضای مجازی یک تکنولوژی نرم اجتماعی است که بر هویت انسانی حکمرانی می‌کند؛ هویت انسانی شش ساحت دانش، بینش، انگیزش، نگرش، منش و کنش دارد. 🔸به فضای مجازی نباید به مثابه تکنولوژی نگریسته شود، خود او یک حکمرانی است و تعبیر فضای مجازی از حد استفاده از فناوری‌های دیجیتالی، فراتر دیده شود که حتی نباید یک دامنه جهانی و پویا تعریف شود. 🔹عده‌ای با هوش طبیعی ماتریالیستی اومانیستی سکولاریستی ابژکتیویستی، هوش مصنوعی را تولید می‌کنند که حکمرانی هرمی استعمارگری خود را نسبت به هویت انسانی انجام می‌دهد که در گذشته استعمارگری حالت‌های مختلفی داشته است و حال به این شکل تبدیل شده است. @resalathozehenghelabi
🔘حدیث روز 🔻قالَ رَسُولُ اللَّهِ ﷺ: 🔹 علیکَ بالعلم ِفانّ العِلْم خلیلُ المؤمِنِ و الحلمَ وزیرُهُ والعقلَ دلیلُهُ و … و الصّبر امیرُ جنودِهِ. 🔸برتو باد به فراگیری علم، همانا که علم دوست مؤمن است و بردباری وزیر او و عقل راهنمایش و عمل سرپرست او و رفق و مدارا پدر او و ملایمت با دیگران برادر او و صبر، امیر سپاهیان او است. 📚 نهج الفصاحه، ح ۱۹۶۱ @resalathozehenghelabi
(۵۶) 🔘 گرایش به جدایی دین از مسائل سیاسی اجتماعی 🔻حاملان افکار التقاطی در عصر محمد رضا پهلوی ❇️ به رغم دیدگاه‌های اولیه بازرگان مبنی بر سیاسی و مبارز بودن اسلام، او پس از استعفا از دولت موقت به سکولاریزم و جدایی دین از مسائل اجتماعی گرایش پیدا کرد و هدف پیامبران را تنها خداشناسی و آخرت گرایی معرفی می‌کرد. ❇️ گفتنی است که بر منبای همین تفکر ترکیبی، او و نهضت آزادی در جریان رفراندوم نوع نظام سیاسی، به جای جمهوری اسلامی از «جمهوری دموکراتیک اسلامی» طرفداری می‌کنند و در مقابل اندیشه امام خمینی می‌ایستند. ❇️ گرایشات ناسیونالیستی در افکار بازرگان با توجه به تاکید آنان و نهضت آزادی بر ایران و ایرانیت که در اساسنامه نهضت آزادی منعکس شده، معلوم است. ❇️ موسسان نهضت آزادی، این سازمان را با چهار اصل «مسلمانیم، ایرانی هستیم، تابع قانون اساسی مشروطه هستیم و مصدقی هستیم» بنیان نهادند ❇️همچنین روابط گسترده این افراد با جبهه ملی ایران به رهبری دکتر محمد مصدق نیز تأثیر گرایشات ناسیونالیستی در اندیشه ملی بازرگان و نهضت آزادی را به روشنی نشان می‌دهد. 📚 برگرفته از جریان شناسی تفکر التقاطی در ایران معاصر؛ص ۱۹۸ 🖋 علی اعتمادی @resalathozehenghelabi