eitaa logo
رحا مدیا
6.7هزار دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
1.4هزار ویدیو
165 فایل
رحا: رسانه حوزه انقلابی 🎞 تولیدکننده محتوای چندرسانه 🌐 پایگاه تحلیلی حوزه 📚 نقد و بررسی جریان‌های حوزوی آدرس وب سایت: https://rahamedia.net/ ارتباط با ادمین: @Adminraha ادمین مدرسه رحا: @adm_schl
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻آیت الله خاتمی در تجمع بزرگ حوزویان: ♨️ ارتش آمریکا تروریست است ♨️ کسانی که به ترامپ خط می دهند آمریکا را در شیب سقوط قرار میدهند 👇👇👇👇👇
🔻آیت الله خاتمی در تجمع بزرگ حوزویان: ♨️ ارتش آمریکا تروریست است ♨️ کسانی که به ترامپ خط می دهند آمریکا را در شیب سقوط قرار میدهند 🔹اعلام حوزه و اساتید و طلاب محترم حوزه های علمیه در کانون و خاستگاه انقلاب، بسیار ارزشمند است، این تجمع ابراز نفرت از رقص شیطانی استکبار جهانی است. 🔹 حوزه ای است که در متن حوادث انقلاب حضور فعالی دارد، و در عرصه کمک به سیل زدگان و امداد رسانی به مردم خوش درخشید. ✊ همه ما گرد هم آمده ایم تا فریاد بر آوریم که . آمریکا با تروریستی اعلام کردن سپاه به دنبال تروریست جلوه دادن نظام اسلامی است، دولت آمریکا نه تنها تروریست بلکه است. ارتش آمریکا به تمامه ارتش تروریستی است، سخن آمریکا از بمب اتم و حقوق بشر و تروریسم گزافه ای بیش نیست و اسلامیت انقلاب اسلامی را نشانه گرفته است. سپاه پاسداران همواره از دین اسلام با جان و دل پاسداری نموده و ما تا اخرین قطره خون مان پای اسلام نابمان ایستاده ایم. به فضل خداوند متعال، پاسداران انقلاب اسلامی بر اقتدار این بازوان پرتوان امت افزوده است و مشاوره‌های رئیس جمهور آمریکا، ایالات متحده را در شیب سقوط قرار می دهد. 💢 دولت آل سعود به آل سقوط تبدیل خواهد قرار دادن نام سپاه در میان گروه های تروریستی از درخواستهای آل سعود است، پیش‌بینی که مقام معظم رهبری در نخستین سخنرانی شان در سال جاری نمودند، به امید خداوند دیری نخواهد پایید که دولت آل سعود به تبدیل خواهد شد. 🔹 حرکت آمریکا مایه وحدت در کشور شد؛ همه ما از این وحدتی که در کشور شکل گرفته و همه نهادهای رسمی کشور از فرزندان عزیز ملت دفاع نموده اند، قدردانی می کنیم. 🔹از هفتم محرم و از آن روز که آب را به روی بچه های فاطمه(س) بستند، آغاز شده و هرگز مایه عقب نشینی نشد و شریان کربلا افتخار و عزت آفرید، اسلام ناب را با مقاومت خویش زنده نگه داشتند. @resalathozehenghelabi
رحا مدیا
💠مفهوم شناسی سکولاریسم #بخش_هشتم 🚩یادآوری: برای شناخت سکولاریسم در حوزه علمیه نیازمند پرداختن به تع
💠مفهوم شناسی سکولاریسم 🚩یادآوری: برای شناخت سکولاریسم در حوزه علمیه نیازمند پرداختن به تعریف ، پیشینه، مبانی و بنیادهای سکولاریسم می باشیم، که هربار به صورت مختصر وسلسله وار به قسمتی از آن پرداخته می شود. 🔶سیر تحول تاریخی سکولاریسم فرهنگ عصر نوزایی دارای ویژگی ها و مشخصه هایی است که آن را از عصر قرون وسطی متمایز می سازد; از جمله آنها کاهش حاکمیت کلیساست. فرهنگ عصر جدید، بیش از آنکه روحانی و دینی باشد، دنیوی است. دولت ها روزبه روز قومی تر شدند و جای کلیسا را، که بر فرهنگ جامعه نظارت داشت، گرفتند. دولت و پادشاه با اتحادی که با بازرگانان ثروتمند داشت، جای طبقه اشراف را گرفت و آن را در کشورهای گوناگون به نسبت های متفاوت تقسیم کرد (1) از جمله دیگر مشخصه های این عصر، افزایش قدرت علم است. نخستین مطلب جدی علم، که علیه کلیسا انتشار یافت، نظریه کپرنیک ( 1543-1417م) بود. وی نخستین تغییر بزرگ را در نگرش علمی پس از دوران نوزایی ایجاد کرد. این امر با واکنش شدید کلیسا مواجه شد و از این زمان، نزاع میان احکام جزمی و علم آغاز گشت و احکام جزمی کلیسایی کست خوردند. به این ترتیب، حاکمیت علم، که مورد قبول بیشتر فلاسفه جدید قرار گرفت، با حاکمیت کلیسا تفاوت فراوان پیدا کرد. با توجه به این دو مشخصه، می توان مهم ترین پیامد عصر روشنگری را درهم شکسته شدن فلسفه مدرسی و احیای فلسفه افلاطون عنوان نمود. از دیگر دستاوردهای این عصر، تشویق به فعالیت فکری و علمی است . در معماری، نقاشی و شعر نیز نهضت روشنگری تحول عمیقی ایجاد کرد. لئونارد داوینچی (1519-1452م) به عنوان هنرمند، عالم و مهندس، اصول اساسی و مبادی بسیاری از کشفیات را اعلام کرد که شامل مرکزیت خورشید در اخترشناسی و مکانیک گالیله ای بود. وی معتقد بود که باید پژوهش های علمی، ریاضی و صنعت جایگزین پژوهش های نظری گردد. او مدعی گردید که فعالیت و تفکر علمی، هر دو یک چیز و تجربه و آزمایش اساس علم است. با این حال، خواستن تنها مواد خاصی به دست می دهد که با عمل هوشیارانه خود بر روی آنها معرفت عقلی ایجاد می گردد (2). 📚منابع: (1) راسل، برتراند ( 1373)تاریخ فلسفه غرب، ترجمه نجف دریابندری، چاپ ششم، پرواز، تهران. (2) آدی، البرت،(1368) سیر فلسفه در اروپا، ترجمه علی اصغر حلبی، چاپ دوم، زوار، تهران. هشتک زیر را دنبال کنید: @resalathozehenghelabi
«جنگ نرم پیچیده، چند لایه و چند وجهی است. این جنگ لایه های شناختی، عاطفی، هیجانی، اجتماعی، معنوی، روانی و حتی جسمانی مخاطبان را آماج قرار می دهد. از همین روی تشخیص آنها کار دشواری است. جنگ نرم محصول پردازش ذهنی نخبگان و اندازه گیری آن مشکل است در حالی که جنگ سخت عینی، واقعی و محسوس است و می توان آن را با ارائه برخی از معیارها، اندازه گیری کرد. امروز آرایش رسانه ای و فرهنگی که در مقابل جمهوری اسلامی قرار دارد، بسیار آرایش پیچیده، متنوع، متکثر، کارآمد و فنی و پیشرفته است. مبارزه ای پیچیده تر و سخت تر از مبارزه با دشمنان است». (دیدار با دانشجویان و استادان استان قزوین، 1382)  @resalathozehenghelabi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 فتنه ای بزرگتر از فتنه ۸۸ با حضور ۷۰ مجتهد برای براندازی نظام!! کلیپی موشکافانه درباره فتنه 98 دیدن این کلیپ بشدت توصیه میشود! #حوزه_انقلابی #رسالت_حوزه_انقلابی #رحا #بصیرت #جریان_انقلابی #طلبه_انقلابی #امام_خامنه_ای #حوزه_علمیه #منشور_روحانیت  @resalathozehenghelabi
✅ اطاعت از ولی فقیه آزمون ولایت قبل از ظهور است ✅ ولایت مداری خود را بواسطه تبعیت کامل از ولایت فقیه تقویت کنیم و ارتقا دهیم تا هنگام ظهور حضرت صاحب الزمان(عج) ضعفی در ولایت مداری و تبعیت از ایشان نداشته باشیم. 🌹 امام خمینی: ولايت فقيه همان ولايت رسول الله هست، شما بدانيد که اگر امام زمان حالا بيايد،باز اين قلمها(مخالفان ولایت فقیه)مخالف اند با او صحیفه نور ج۱۰،ص۲۶ ❗️دلایل اصلی عدم ولایت مداری و تبعیت نکردن از ولایت فقیه و امام زمان(عج): تکبر و خود را بهتر و بالاتر از دیگران پنداشتن ، بی بصیرتی ، لقمه حرام ، آلوده شدن به گناه و دنبال کردن رسانه های منافق و باطل. #حوزه_انقلابی #رسالت_حوزه_انقلابی #رحا #بصیرت #جریان_انقلابی #طلبه_انقلابی #امام_خامنه_ای #حوزه_علمیه #منشور_روحانیت  @resalathozehenghelabi
رهبر انقلاب: 🔹#سپاه پاسدار انقلاب است. 🔹«یکی از بخشهای مهمّ کارنامه‌ی سپاه، انقلابی زیستن و انقلابی ماندن سپاه است». #حوزه_انقلابی #رسالت_حوزه_انقلابی #رحا #بصیرت #جریان_انقلابی #طلبه_انقلابی #امام_خامنه_ای #حوزه_علمیه #منشور_روحانیت  @resalathozehenghelabi
🔴چرا اعضای نشست دوره ای اساتید بازهم نیامدند؟ 👇👇👇👇👇
🔴چرا اعضای نشست دوره ای اساتید بازهم نیامدند؟ اجتماع عظیم حوزویان در حمایت از سپاه پاسداران در مدرسه فیضیه برگزار شد بسیاری از علماء وبزرگان حوزه همراه با طلاب انقلابی کما فی السابق در این اجتماع حضور داشتند. 🔹️این اجتماع که انجام شد باعث دلگرمی سپاه پاسداران و در راستای حوزه انقلابی است ونشان دهنده اینست که حوزه علمیه در همه شرایط پشتیبان نیروهای مسلح انقلابی مخصوصاً سپاه پاسداران است. 🔹️سوالی که امروز ذهن نگارنده را درگیر خود کرده اینست که چرا اساتید معروف و اعضای اصلی نشست دوره‌ای اساتید حوزه علمیه قم که شاخص ترین این افراد آقایانی مثل( علوی بروجردی، هادوی تهرانی، یثربی، علیدوست، نائینی و ...) باز هم در این اجتماعات انقلابی حضور نداشتند و تاکنون حتی در فضای مجازی هیچ حمایتی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نکرده اند در حالی که سایت هایی مثل شفقنا در دسترس آنها بود که همیشه پشتیبان آنها بوده و مطالب عادی و سخنرانی ها و دیدارهای آنها را به سرعت مخابره میکرده «تا حضور آنها همیشه پررنگ باشد» 🔹️البته یک انتقادی هم نسبت به بعضی دوستان طلبه داریم آنهم اینست که چرا بعضی از دوستان مطالبات خود را از این نشست و همچنین اساتید انجام نمی دهند و به این افراد نمی گویند که واقعاً چرا در هیچ اجتماع انقلابی حضور ندارند؟ چرا با وجودی که حتی دولتی ها با سپاه پاسداران مشکل داشتند در برابر آمریکا ایستادند و گفتند ما تا آخر پشتیبان سپاه پاسداران هستیم اما بازهم هیچ صدایی از نشست دوره ای اساتید نیامد که نیامد؟! 🔹️در اینجا هم به عنوان اتمام کلام عرض می کنم: جناب آقای محمد جواد فاضل لنکرانی که هم فکر اعضای اصلی نشست دوره ای اساتید می باشد هم در این اجتماع حضور پیدا نکردند و حمایت خود از سپاه پاسداران را تا این لحظه اعلام ننموده اند. 🔹️به هرحال طلاب انقلابی باید بدانند چه کسانی در مواقع حساس پای عهد و پیمان خود با انقلاب، خون شهدا، نهادهای انقلابی می مانند و انقلابی عمل کرده و حضور خود را به موقع اعلام می دارند تا حساب آنان را از افراد غیر انقلابی، ساکتین و محافظه کاران جدا کنند.  @resalathozehenghelabi
❓آیا آقای علوی بروجردی مرجع می باشند؟ آقای علوی بروجردی یکی از اعضای نشست دوره ای اساتید حوزه علمیه قم و همچنین عضو اصلی اتاق فکر این نشست که به تازگی رساله خود را به چاپ رسانده...... 👇👇👇👇👇
❓آیا آقای علوی بروجردی مرجع می باشند؟ آقای علوی بروجردی یکی از اعضای نشست دوره ای اساتید حوزه علمیه قم و همچنین عضو اصلی اتاق فکر این نشست که به تازگی رساله خود را به چاپ رسانده و نسخه پی دی اف آن را به سرعت در فضای مجازی منتشر کرده است، با این اقدام خود شبهاتی را در اذهان بعضی از طلاب به وجود آوده است، حال در این رابطه چند سوال پیش می آید که امیدواریم پاسخ درستی به این سوالات داده شود: 🔸اولاً ایشان از چه کسی یا کسانی اجازه اجتهاد داشتند یا دارند که اقدام به انتشار رساله کرده اند؟ (این درحالیست که بعضی اشخاص در بعضی سایتها تائید مرجعیت ایشان را به آیت الله وحید خراسانی نسبت می دادند که خود حضرت آیت الله وحید خراسانی به صورت کتبی چنین مطالبی را به نقل از ایشان تکذیب کردند) 🔸ثانیاً آیا جامعه مدرسین ایشان را به عنوان یک شخصی که در حد مرجعیت می باشد قبول دارند؟ 🔸ثالثاً اگر در این مورد کسی ایشان را تائید نکرده باشد، آیا نباید مسئولین حوزه علمیه و شورای عالی حوزه و جامعه مدرسین با ایشان برخورد کنند؟ 🔸رابعاً: اگر جناب علوی بروجردی در حد مرجعیت نیست، چرا جامعه مدرسین به صورت علنی در جراید و دنیای حقیقی و مجازی این مرجعیت را تکذیب نمی کنند؟ 🔸 خامساً چه دلیلی دارد که مسئولین کشوری وقتی برای ارائه گزارش به مراجع تقلید قم مسافرت می کنند، با ایشان هم دیدار می کنند؟ 🔸در انتها ما امیدواریم مسئولین امر پاسخگوی چنین موضوعی باشند و برای شفاف سازی و دوری اذهان از شبهه به صورت صریح مواضع خود را اعلام نمایند تا علاوه بر رفع این شبهه، ساز و کار مشخصی برای اعلام مرجعیت از طرف علما تبیین و اعلام گردد.  @resalathozehenghelabi
🔻#فوری فوری و #مهم ادامه حمایت مراجع از سیل‌زدگان؛ ✅ آیت‌الله‌العظمی #سبحانی، پول فروش خانه‌اش را به سیل‌زدگان داد به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، عصر امروز حجت‌الاسلام‌والمسلمین ربانی، رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با آیت‌الله موسوی جزایری، دیدار و گفتگو کرد. 🔹وی در این دیدار سخنان قابل توجهی بیان کرد که از جمله آن می‌توان به کمک ۸۰۰ میلیون تومانی طلاب به سیل‌زدگان خوزستان، اشاره کرد. 🔹اما دیگر نکات مهمی که حجت‌الاسلام‌والمسلمین ربانی، در این جلسه بیان کرد، مربوط به فروش خانه یک مرجع تقلید برای کمک به سیل‌زدگان خوزستان بود. ❇️ وی به کمک #آیت‌الله‌العظمی‌‌سبحانی برای سیل‌زدگان اشاره کرد وگفت: دیروز محضر آیت‌الله سبحانی بودیم. ایشان گفتند؛ من اگر می‌توانستم خودم برای کمک به مردم به مناطق سیل‌زده می‌رفتم. ایشان یک برگ چک‌بانکی به من داده و گفتند؛ من خانه‌ای قدیمی داشتم! آن را فروختم و کمی از پول آن را در جائی هزینه کردم و مابقی آن را به شما می‌دهم تا به سیل‌زدگان بدهید. البته سلام مخصوص من را نیز به آن‌ها برسانید. #حوزه_انقلابی #رسالت_حوزه_انقلابی #رحا #بصیرت #جریان_انقلابی #طلبه_انقلابی #امام_خامنه_ای #حوزه_علمیه #منشور_روحانیت  @resalathozehenghelabi
🔰 مردمسالاري ديني؛ تناقض يا امكان؟ علامه مصباح يزدي: 🔻 در ذهن انسان غربى امروز، تعبير «حكومت دينى»، تداعى كننده حكومت كليسا در قرون وسطا است كه دراصطلاح «تئوكراسى» ناميده میشود. 👇👇👇👇👇
🔰 مردمسالاري ديني؛ تناقض يا امكان؟ 👈 علامه مصباح يزدي: 🔻 در ذهن انسان غربى امروز، تعبير «حكومت دينى»، تداعى كننده حكومت كليسا در قرون وسطا است كه دراصطلاح «تئوكراسى» ناميده مىشود. در «تئوكراسى»، رأى پاپ به هر چه تعلّق بگيرد، همان عينا رأى و حكم خدا است؛ از اين رو، اطاعت بىچون و چراى پاپ و كليسا بر همگان واجب است. در اين حكومت، اگر فردا رأى پاپ عوض شود، به معناى تغيير حكم واقعى خدا است كه اطاعت از آن مثل حكم ديروز واجب و لازم خواهد بود. بديهى است كه چنين معنايى از حكومت دينى به هيچ وجه مورد قبول ما نيست. 🔻 مردمسالارى دينى» به مفهومى كه ما مدّ نظر داريم، به طوركامل با «تئوكراسى» تفاوت دارد. حكومت دينى در نظر ما اين نيست كه هر كس به نام دين، «اراده شخصى» خود را بر مردم تحميل كند و اراده و خواست او همان اراده و خواست خدا باشد. بلكه به عكس، اين فرد است كه بايد اراده خود را در چارچوب دين و احكام دينى سامان دهد. 🔻بر اين اساس، در حكومت دينى به معنايى كه ما در نظر داريم، اگر فرد به عمد، ذرّهاى از اين چارچوب تخطّى كند، فاقد صلاحيت حكومت خواهد بود و اگر تا به حال در رأس حكومت قرار داشته، از لحظهاى كه اين تخطّى از او سر مىزند، خود به خود از حكومت منعزل است وحتّى نيازى به عزل نخواهد داشت.امام مىفرمود: اگر رهبر، يك نگاه حرام به نامحرم بكند، از رهبرى ساقط است. 👈 سخنراني آيت الله مصباح يزدي در همايش مردم سالاري ديني 8 خردادماه 82  @resalathozehenghelabi
🔸اقدام نابخردانه آمریکا علیه سپاه انسجام ملی را تقویت کرد #آیت_الله_جنتی در نخستین جلسه هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری: 👇👇👇👇👇
🔸اقدام نابخردانه آمریکا علیه سپاه انسجام ملی را تقویت کرد در نخستین جلسه هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری: 🔹 های اخیر در عین اینکه خسارت‌های جانی و مالی در پی داشت، اما برکات زیادی را هم به همراه داشت که باید اینها نعمت الهی، تلقی کرد. 🔹باید تشکیلات منسجم داشته باشیم تا با با همین شور و شوق کمکها و امداد رسانی ها استمرار پیدا کند تا خانه های مردم بازسازی و نوسازی شود. البته مقداری صبر و حوصله می خواهد. 🔹 مورد علاقه مردم بود ولی با این اقدام ، در داخل یک انسجام ملی در پشتیبانی و ارتقاء جایگاه این نهاد مقدس بوجود آمد. 🔹این اقدام ترامپ، در داخل یک انسجام ملی در پشتیبانی و ارتقاء جایگاه این نهاد مقدس بوجود آمد و صددرصد به نفع سپاه شد و همه سپاهی شدند.  @resalathozehenghelabi
جلسه سالیانه نشست دوره ای اساتید و عملکردغیر انقلابی آن مسئولین نشست دوره ای اساتیدهرساله جلسه ای به عنوان انتخاب اعضای اصلی واتاق فکر این نشست برپا می کنند و دراین مورد بابعضی اساتید صحبت به عمل می آورند که وارداین جلسه شوند تاجلسه پرشور تر برگزار شود. حال چند سوال پیش می آیدکه طلاب و اساتید انقلابی باید آنها رابدانند: 🔹️چرامصوبات وخروجی جلسات نشست دوره ای اساتید به هیچ عنوان ختم به حوزه انقلابی نمی شود؟ 🔹️آیااین جلسات سالیانه وانتخاب اعضا و اتاق فکربرای رشد و در راستای حوزه انقلابی بوده یاادامه دهنده راه افراد سکولار حوزوی است؟ 🔹️چرابعضی افراد اتاق فکر نشست دوره ای اساتید درسایتهایی که منتسب به آنهاست اسم آیت الله رایدک می کشند و دفتر دارند در حالی که این خلاف رویه حوزه و علماست؟ 🔹چرا آقایان نشست دوره ای اساتید در هیچ جلسه انقلابی حضور نداشتند؟ چرا آیت الله مکارم شیرازی بااین نشست قطع رابطه کرد؟ با توجه به اینکه شفاف سازی مخصوصا قسمت مالی جز مهمترین اصول یک تشکل است، منبع مالی این نشست از کجا تامین می شود؟ این بعضی از سوالاتی است که موجب تشکیک در حرکت صحیح و نافع به حال اساتید نشست دوره ای می شود، حال با این وجود چرا بعضی از مراجع محترم و اساتید و علما با توجه به سابقه و عملکرد این نشست دوره ای، به دعوت آنان لبیک می گویند و در جلساتشان شرکت می کنند تا مهری تائیدی بر مواضع آنها باشد درحالیکه معلوم الحالند. فتامل جیداً! #علی_ابراهیمی #حوزه_انقلابی #رسالت_حوزه_انقلابی #رحا #بصیرت #جریان_انقلابی #طلبه_انقلابی #امام_خامنه_ای #حوزه_علمیه #منشور_روحانیت  @resalathozehenghelabi
🔴مرجعیت گریزی آیت الله بهجت درسی که فضلای حوزه نباید از یاد ببرند 👇👇👇👇👇
مرجعیت گریزی آیت الله بهجت درسی که فضلای حوزه نباید از یاد ببرند 🔹 حجت‌الاسلام و المسلمین علی بهجت می گوید: 🔸هفت بار رساله‌اش را بی‌اسم چاپ کردیم. راضی نبود اسمش را بنویسیم. وقتی هم که با اصرار زیاد راضی شد، فقط اجازه داد بنویسند: «العبد، محمدتقی بهجت»؛ آن هم با اِکراه. کتاب مناسک حج ایشان را که چاپ کردیم، نوشتیم: «آیت‌الله بهجت»؛ خیلی جدی در حضور بزرگان توبیخ‌مان کرد. 🔸هنگامی که رساله‌اش چاپ شد؛ یک روز مرا کنار کشید و فرمود: «علی آقا! تو هر کسی می‌خواهی باشی، باش! می‌خواهی حجت‌الاسلام باشی، باش! می‌خواهی آیت‌الله باشی، باش! می‌خواهی آیت‌الله‌العظمی باشی، باش! می‌خواهی مرجع تقلید باشی، باش! می‌خواهی اعلم فقها هم باشی، هیچ مانعی ندارد. پدرت یک طلبۀ معمولی بیشتر نیست!» 🔸می‌گفت: «راضی نیستم درباره‌ام سخنی بگویی یا خدای ناکرده، در فکر تبلیغ و جذب کسی باشی، رساله را هم به کسی نده...! 🔸آخر کار بعد از آنکه همه رساله دادند و همه گرفتند، اگر کسی طالب بود و اصرار کرد، مانعی ندارد.» منبع: این بهشت، آن بهشت، ص٢١ 🔶حاشیه اکنون با طیفی از درس خارج گوهای نسل سومی مواجهیم که برخلاف سیره قطعیه سلف صالح٬ به طرز عاشقانه ای در پی تمهید مقدمات خویش هستند و در این راه از انشقاق و افتراق در حوزه مقدسه قم هم ابایی ندارند و عجیب آنکه اینان خود را وارثان سلوک بزرگان شیعه معرفی می نمایند! گرچه این سنخ ایرادات اساسی ممکن است در همه طیف های فکری و سیاسی حوزوی رسوخ کند اما سران (و نه همه اعضای محترم) تشکل موسوم به ٬ بیش از دیگران در معرض این چالش تاریخی اند و خوب است مدام انطباق سیره رفتاری خود با سلوک اعاظم شیعه را پایش کنند!  @resalathozehenghelabi
🔴سالروز خلع آخوند کاظم شریعتمداری ازمرجعیت‌توسط‌جامعه‌مدرسین درپی‌کشف‌کودتاعلیه‌نظام‌اسلامی بمباران بیت و ترور امام خمینی 👇👇👇👇👇
🗓سالروز خلع آخوند کاظم شریعتمداری 🏳ازمرجعیت‌توسط‌جامعه‌مدرسین 🏳درپی‌کشف‌کودتاعلیه‌نظام‌اسلامی 🏳بمباران بیت و ترور امام خمینی 💠رهبرانقلاب ‼️واقعاً عالمی كه وجدانِ بيدار و تقوا نداشته باشد، أضرّ از هر دشمنی بر جامعه اسلامی است. ۷۰/۱۰/۱۱ ‼️خاک بر سرِ آن عالِمی که قلباً خوشحال شود از اینکه دشمنان اسلام، در مقابل نظام اسلامی، از او تمجید و تعریف میکنند. باید گریه کند. حالا گیرم از لحاظ فقاهت و علم هم خیلی بالا باشد، که آن هم علم نیست، جهل است! ۷۳/۶/۲۰ 💠آیةالله مشكينى ‼️من از اول آقای شریعتمداری را میشناختم، ایشان از اول هم تقوی و عدالت نداشت، این آقا آنقدر حب ریاست داشت که حاضر بود در این راه چندین انسان تلف شود و خونها ریخته شود و میلیونها تومان سهم مبارک امام مصرف شود تا ایشان به یک مقامی برسد، بخدا از روز اول وجود این مرد چوب کردن لای چرخ انقلاب بود! بازگشت از نیمه راه ص۵۸ 🔷قطب‌زاده: ‼️هدف کودتای نوژه از بین بردن همه‌ سران حکومت از جمله امام با حمایت مستقیم کاظم شریعتمداری بود! کتاب بازگشت‌ازنیمه‌راه ص۴۵  @resalathozehenghelabi
🌹یادی از #عالمان_واقعی_دین 🌹مبارز بی باک، آیت الله شیخ محمد تقی بافقی رضوان الله تعالی علیه طراح تأسیس حوزه علمیه قم، تحت زعامت مرحوم آقا شیخ عبدالکریم حائری یزدی(مؤسس حوزه و از شاگردان #مرجع_شهید علامه شیخ فصل الله نوری ره) شیخ محمدتقی بافقی رضوان الله از شاگردان خاص محدث بزرگ (میرزا حسین محدث نوری، صاحب مستدرک الوسائل) عالمی با تقوا و اهل عمل، و مبارزی دلیر و پرتلاش بود. اندیشه و همت بلند این مرد بی باک، وی را در میان دیگر هم عصرانش برجسته و متمایز ساخت، شهامت و پردلی اش را زبانزد خاص و عام گردانید و از او نامی نیک به یاد گار گذاشت. مبارزه علنی او با سیاست های ضد اسلامی رضاخان و مفاسد و کج روی های اجتماعی آن دوران، نمونه هایی شگرف از بی باکی، قوت نفس و عمق اندیشه و ایمان این مرد بزرگ مشروعه خواه است. او در کنار آیت اللّه کبیر قمی(از شاگردان مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری ره) و آیت اللّه فیض قمی، به احیای حوزه علمیّه قم همت گماشت. در سال ۱۳۰۱ ش آیت اللّه شیخ عبدالکریم حائری را برای هجرت به قم و تأسیس حوزه علمیه قم ترغیب نمود که نتیجه بخش بود. بافقی یکی از دستیاران ارشد آیت اللّه حائری شد. [ویکی فقه] 💠 امام خمینی رضوان الله «هر کس بخواهد در این عصر مؤمنی را زیارت و دیدار کند که شیاطین تسلیم او می شوند و به دست او ایمان می آورند، مجاهد بافقی را ببیند» #حوزه_انقلابی #رسالت_حوزه_انقلابی #رحا #بصیرت #جریان_انقلابی #طلبه_انقلابی #امام_خامنه_ای #حوزه_علمیه #منشور_روحانیت  @resalathozehenghelabi