eitaa logo
رحا مدیا
6.8هزار دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
1.4هزار ویدیو
165 فایل
رحا: رسانه حوزه انقلابی 🎞 تولیدکننده محتوای چندرسانه 🌐 پایگاه تحلیلی حوزه 📚 نقد و بررسی جریان‌های حوزوی آدرس وب سایت: https://rahamedia.net/ ارتباط با ادمین: @Adminraha ادمین مدرسه رحا: @adm_schl
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔘 حدیث روز 🔻قالَ علی ابن الحسین علیه السلام 🔹رَحِمَ‏ اللَّهُ‏ عَمی الْعَبَّاسَ‏ فَلَقَدْ آثَرَ وَ أَبْلَی وَ فَدَی أَخَاهُ بِنَفْسِهِ حَتَّی قُطِعَتْ یَدَاهُ فَأَبْدَلَهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَ‏ بِهِمَا جَنَاحَیْنِ یَطِیرُ بِهِمَا مَعَ الْمَلَائِکَةِ فِی الْجَنَّةِ کَمَا جَعَلَ لِجَعْفَرِ بْنِ أَبِی طَالِبٍ وَ إِنَّ لِلْعَبَّاسِ عِنْدَ اللَّهِ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی مَنْزِلَةً یَغْبِطُهُ بِهَا جَمِیعُ الشُّهَدَاءِ یَوْمَ الْقِیَامَةِ.» 🔸 خدا حضرت عباس را رحمت کند! حقا که امام حسین را بر خویشتن مقدم داشت و جان خود را فدای آن حضرت نمود تا اینکه دست های مبارکش قطع شد. خدای مهربان در عوض دست های عباس‏ علیه السّلام دو بال‏ به وی عطا کرد تا بوسیله آنها در بهشت با ملائکه پرواز نماید. کما اینکه این نعمت را نیز به جعفر بن ابی طالب عطا کرد. 📚  الخصال، جلد۱، ص۶۸ @resalathozehenghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔎واقعه از قاب سواد رسانه ای، جنگ شناختی 🔻اگرچه مطالعات سوادرسانه یک موضوع نوین است و در ادامه ظهور تکنولوژی، جایگاهی در مباحث علمی پیدا کرده است، اما تاریخ، مملو از موقعیت هایی است که اگر سوادرسانه ای وجود داشت، مسیر بشر بطور کلی تغییر می‌کرد. واقعه عاشورا را در چندگام رسانه ای هم می‌توان نگاه کرد و تحلیل نمود. جامعه ای که تسلیم شد . 🔷مردمانی که تبلیغات را بر واقعیات ترجیح دادند و حوصله مکث و تامل و بررسی پیام را نداشتند. اجتماعی که بدون اطمینان از صحت و سقم پیام، کرد و اطلاعات فیک و جعلی را ویروس وار در بدنه جامعه رسوخ داد و مریض شد. 1️⃣گام اول آنجایی بود که گفتند؛ حسین بن‌علی سر جنگ دارد و قدرت‌طلب است. خارجی است و مخالف آرامش و ثبات اجتماعی است. مردم نیز بدلیل زمینه ذهنی ضعیف و مسمومی که داشتند و عافیت‌طلبی که در جانشان رسوب یافته بود و مهمتر از همه، بدون تحقیق درباره اهداف قیام و گفت‌وگو با امام و اصحابش، اتهام ساختگی را پذیرفتند.( و انگاره سازی منفی جهت انحراف افکارعمومی) 2️⃣گام دوم آنجایی بود که مسلم ابن عقیل را در عرض یک وعده ظهر تا شام و با تبلیغات ابن زیاد مبنی بر در راه بودن لشگر شام و تولید شایعه توام با ترس، تنها گذاشتند و خلف وعده کردند. این درحالی بود که اگر محاصره قصر ابن زیاد را ادامه می‌دانند، کار تمام بود و مسیر تاریخ عوض می‌شد. ولی زنان و مادران باور کردند و همسران و فرزندان را ترساندند و شد آنچه که نباید می‌شد.(، تولید ترس و دروغ بزرگ که باعث اختلال در مسیراصلی جامعه می‌شود) 3️⃣گام سوم هم، زمانی بود که قبیله هانی ابن عروه که شجاع و جنگجو بودند، سخن که یکی از خواص فریب خورده و تطمیع شده زمان بود را در رابطه با سلامتی هانی، پذیرفتند و از اطراف قصر ابن‌زیاد متواری شدند. موقعیتی بود که شجاعت و غضب قبیله‌ای، با بصیرت و سوادرسانه‌ای گره نخورده بود و بدون بررسی و ، فریب خوردند و صحنه حساسی را برای شکست ابن‌زیاد از دست دادند.( و استفاده از شخصیت‌های مرجع برای فریب و دور زدن فرایند تحقیق و استدلال) 🔶هرکدام از این موقعیت‌ها اگر با ای همراه می‌بود و در برابر شایعات و فیک نیوزها و تبلیغات شکننده نبود، قطعا مسیر تاریخ طور دیگری رقم می‌خورد و امام جامعه، اسیر اجتماع خبرزده، راهی قتلگاه نمی‌شد. 🔶سوای بصیرت سیاسی و معرفت امام که عناصر مهمی در زمان‌شناسی و درک موقعیت هستند، توانایی در برابر اخبارگمراه‌کننده و جعلی ضلع سومی است که جامعه را از خطاهای فاحش و غیرقابل جبران تاریخی نجات می‌دهد. ‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌ ┄┅┅❅ 💎❅┅┅┄ @resalathozehenghelabi
🔘 بازیچۀ دست شمرهای زمانه 🔻تضعیف جبهه حق و خالی کردن اطراف امام حق از سیاستهای پلید اسلام اموی است. سیاستی که امیرالمومنین علیه السلام را خانه نشین کرد و حتی دامن گیر یاران خاص امام مجتبی شد. 🔻چنین سیاستی در کربلا هم کارگر شد، اما این قدرت را نداشت که بتواند یاران خاص امام حسین علیه السلام را از او جدا کنند. 🔻نمونه بارز آن، امان نامه شمر برای حضرت عباس و برادرانش بود که با صدای بلند فریاد زد «اَینَ بَنُو اُختِنا .... »کجایند فرزندان خواهر ما؛ اما حضرت عباس که « نافِذَ البَصيرَه» بود به خوبی پاسخ او را داد. ♨️ چنین سیاستی هنوز هم ادامه دارد و رسانه‌های بیگانه با صدای بلند و طرفندهای مختلف در حال خواندن امان نامه‌ دشمنانی هستند که اراده کرده‌اند سپاه حق خلوت شود و مردمان و حتی برخی عزاداران حسینی نیز بازیچۀ دست شمرهای زمانه کنند. @resalathozehenghelabi
🔘اف بر امان نامه شما ❇️ در زیارات و كلماتی كه از ائمه علیهم‌السّلام راجع به اباالفضل العبّاس رسیده است، روی دو جمله تأكید شده است: یكی بصیرت، یكی وفا. ⁉️ بصیرت اباالفضل العبّاس كجاست؟ ❇️ همه‌ی یاران حسینی، صاحبان بصیرت بودند؛ اما او بصیرت را بیشتر نشان داد. ❇️ در روز تاسوعا، مثل امروز عصری، وقتی كه فرصتی پیدا شد كه او خود را از این بلا نجات دهد؛ یعنی آمدند به او پیشنهاد تسلیم و امان‌نامه كردند و گفتند ما تو را امان می‌دهیم؛ ❇️ چنان بر خورد جوانمردانه‌ای كرد كه دشمن را پشیمان نمود. گفت: من از حسین جدا شوم؟! وای بر شما! اف بر شما و امان‌نامه‌ی شما! 🎤امام خامنه ای؛ ۱۳۷۹/۰۱/۲۶ @resalathozehenghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔘حدیث روز 🔻قالَ عَلی ابن الحُسین عَلیهِ السلام 🔹لوْ یَعْلَمُ النّاسُ ما فی طَـلَبِ الْعِلْمِ لَطَلَبوهُ وَ لَو بِسَفْکِ الْمُهَجِ وَ خَوضِ اللُّجَجِ 🔸اگر مردم می‌دانستند که در جستجوی دانش چه چیزی [نهفته] است، بی‌گمان در پی آن می‌رفتند، حتّی اگر با ریخته شدن خون و فرو رفتن در اعماق دریا باشد. 📚کافی ، ج ۱، ص ۳۵، ح ۵ @resalathozehenghelabi
(۳۹) 🔘 الگوگیری از جنگ‌های پارتیزانی مارکسیست‌ها 🔻التقاطی گری در عصر محمد رضاشاه پهلوی ❇️ التقاط اسلام با مارکسیسم از گونه‌های التقاطی بود که سازمان مجاهدین و گروهگ فرقان به آن گرفتار شدند. ❇️ اعضای این گروه‌ها به این نتیجه رسیدند که سوسیالیسم یا مارکسیسم به دلیل طرح شعارهای مساوات طلبانه، حمایت از طبقات پایین جامعه و توزیع عادلانه ثروت و مالکیت، به اسلام نزدیکترند. ❇️ این جریان برای اینکه به التقاطی‌گری متهم نشوند هیچ گاه به صراحت از التقاط خود سخن نگفتند اما در عمل با تفسیر و تاویل آیات قرآن، تصویر دیگری از اسلام به نمایش گذاشتند. ❇️ آنها در تحلیل‌هایشان به این نتیجه رسیدیده بودند که علم مبارزه در مارکسیسم است. بدون این علم مبارزه ، محال است هیچ نهضت و انقلابی پیروز شود. جامعه ما نیز اسلامی است و در جامعه ایران بدون اتکای بر اسلام نمی شود مبارزه کرد. بنابراین ما باید پلی بزنیم بین اسلام و مارکسیسم که هم جامعه خودمان را داشته باشیم و هم مارکسیسم جهانی را. ❇️ بر اساس همین باور غلط، اعضای سازمان مجاهدین خلق، با روی آوردن به مارکسیسم، جنگ‌های پارتیزانی مارکسیستی را الگوی مبارزاتی خود قرار داده بودند‌ 📚 برگرفته از جریان شناسی تفکر التقاطی در ایران معاصر؛ص ۱۶۷ 🖋 @resalathozehenghelabi
🏴شهادت سیدالساجدین حضرت علی بن الحسین(علیه السلام) تسلیت باد‌.🖤
🔘 نقش خبرنگاران در خنثی سازی توطئه ها 🔻 ایت الله رجبی ❇️ تبلیغات دستگاه اموی علیه خاندان اهل بیت(ع) که در رسانه های آن زمان انجام دادند سبب شد که حادثه عظیم کربلا رقم بخورد؛ اما زمانی که خطبه های حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در جامعه اسلامی نشر پیدا کرد سبب شد که توطئه ها و سیاه نمایی دستگاه اموی خنثی شود. ❇️ از مهمترین دستگاه ها و تشکیلاتی که می‌تواند در جهاد تبیین، جهت دهی افکار عمومی، مطالبه گری از مسؤولان و صلاح و فساد جامعه نقش آفرین باشد رسانه و خبرنگاران هستند. ❇️ خبرنگاران می توانند در ترویج دین، شبهه زدایی و جلوگیری از توطئه های دشمنان در عرصه نشر شایعات و بزرگنمایی نواقص کشور و مقابله با ایجاد یأس و ناامیدی در میان مردم نقش اول و اساسی را ایفا کنند. ❇️ دشمنان نظام اسلامی بیشترین سرمایه‌گذاری را در تبلیغات رسانه‌ای مکتوب و غیر مکتوب کردند و در جهت ترویج جریان باطل خود نیز نتیجه گرفتند. @resalathozehenghelabi
🔘عاشورا، بخشی از جهاد امام حسین (ع) ❇️ امام حسین را فقط به جنگِ روز عاشورا نباید شناخت؛ آن یک بخش از جهاد امام حسین است. ❇️ به تبیین او، امر به معروف او، نهی از منکر او، توضیح مسائل گوناگون در همان منی و عرفات، خطاب به علما، خطاب به نخبگان بعد هم در راه به سمت کربلا، هم در خود عرصه‌ی کربلا و میدان کربلا، باید شناخت. 🎤امام خامنه ای؛ ۱۳۸۸/۰۵/۰۵ @resalathozehenghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔘 کلنا عباسک یا زینب ♨️ فتنه‌گری، اختلاف افکنی، قتل عام، تطمیع و تهدید از روشهای دیرین اسلام اموی است. اسلامی که امروزه در اسلام امریکایی و وهابی متجلی است. 🔸مبارزه با چنین اسلامی از آموزه‌های برجستۀ اسلام ناب و مکتب عاشورا است. مبارزه‌ای که تا دامنۀ ظهور امام عصر عجل الله تعالی فرجه ادامه دارد. 🔸اگر چه اسلام امریکایی به مدد اسلام اموی در کشورهای اسلامی فتنه‌ها به پا کرد و با دمیدن در تنور فتنه داعش، بخش های وسیعی از ممالک اسلامی را دچار آشوب کرد، اما کسانی که ندای «کلنا عباسک یا زینب» سرمی‌دادند نگذاشتند تا آنها به اهداف شومشان برسند. 🔸عباس‌هایی از جنس مدافعان حرم زیر پرچم «هیهات مناالذله» گرد هم آمدند و هیمنه یزیدیان زمان که زیر بیرق استکبار جهانی جمع شده بودند را شکستند. عباس‌هایی که هنوز هم در بین ما غریب هستند. ♨️و اللهِ اِنْ قَطَعْتُموا یَمینی اِنّی اُحامی اَبَداً عَنْ دینی 🖋 @resalathozehenghelabi
🔘نادان ها به افتخارات ملی دهن کجی می‌کنند بخشی از خطبه های ایت الله اعرافی در نماز جمعه قم ❇️ امروز شاهد هستیم که نادان‌ها، مغزهای سست و دور از خدا به این افتخارات ملی، اسلامی و تاریخی دهن‌کجی می‌کنند ❇️ شما کوچک هستید. ملت ایران در تشیع حاج قاسم نشان داد که اهل مقاومت و اسلام است. ❇️ شما که به ارزش‌های دموکراسی پایبند نبودید، امروز دارید همه ارزش‌های اسلامی را زیر سوال می‌برید؛ این قابل قبول نیست خودتان را اصلاح کنید؛ زیرا به فضل خدا راه اسلام و انقلاب استمرار پیدا می‌کند. 🎤آیت الله اعرافی؛۲۱ ؛۵؛ ۱۴۰۱ @resalathozehenghelabi
🔘حمایت از پرچمدار فتنه ۸۸ 🔻انتشار بیانیه‌ای منتسب به میرحسین موسوی از یکی از سایت‌های ضدانقلاب وابسته به هواداران او بیانگر همسویی میرحسین با رژیم صهیونیستی، حمایت از داعش و جسارت به سرداران پرافتخار جبهه مقاومت است. ♨️ پرچمدار فتنه ۸۸ در این بیانیه سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران را «کج‌روی»، «شوم» و «ننگین‌ترین جرائم» توصیف کرده و علاوه بر ادبیات ستیزگونه‌اش علیه نظام و انقلاب اسلامی، با ادبیاتی وقیحانه به ساحت شهدای مدافع حرم به‌ویژه سردار شهید همدانی اهانت کرده و نوشته است «آن سردار بی‌افتخار جانش در غربت به قربانی مستبدی دیگر تلف شد!» ♨️اگر چه نقاب نفاق گونه میرحسین موسوی برای خیلی از افراد کنار زده شده و مدتهاست عداوت او با نظام اسلامی آشکار شده، اما هنوز هم برخی معممین همانند محمدتقی فاضل میبدی چنین فرد هتاکی را محترم دانسته و برای رفع حصرش توئیت می‌زنند و آزادیش را مطالبه می کنند. 🖋 @resalathozehenghelabi
(۶) ✴️جماعت تبلیغ و سایر مذاهب اسلامی 💢بسیاری از مذاهب اسلامی، شبکه جماعت تبلیغ را برنمی‌تابند و نقدهایی بر آن وارد کرده‌اند. 〽️برخی از این گروه‌ها عبارت‌اند از: 1- بریلوی‌ها: بریلوی‌ها از مهم‌ترین مخالفان جماعت تبلیغ هستند. آنان جماعت تبلیغ را ساخته و پرداخته استعمار انگلیس می‌دانند و دلیل این امر را عدم مخالفت دشمنان و تمجید آنان از این حرکت می‌دانند؛ برای نمونه نشریه انگلیسی اکونومیست، جماعت تبلیغ را در مقاله‌ای با نام «the other side of islam» (طرف دیگر اسلام) می‌ستاید. 2- اهل حدیث و وهابیت: اهل حدیث پاکستان و همچنین وهابیت نیز به سبب تضادی که با تصوف و عملکرد دیوبندی‌ها دارند، به شدت با جماعت تبلیغ مخالفند. 📚کتاب جماعت تبلیغ، شاخص‌های فکری، راهکارهای تعامل با آن و پراکندگی در ایران، ص۵۰-۵۴ @resalathozehenghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔘حدیث روز 🔻قالَ الصّادِقُ عَلیهِ السَلام : 🔹قالَ لُقْمَانُ لاِبْنِهِ يَا بُنَيَّ... لِلْعَالِمِ ثَلاَثُ عَلاَمَاتٍ اَلْعِلْمُ بِاللَّهِ وَ بِمَا يُحِبُّ وَ بِمَا يَكْرَهُ 🔸دانشمند را سه علامت است: شناختن خدا و آنچه خدايش دوست دارد و آنچه خدا را ناخوش آيد 📚 الخصال، ج۲، ص ۱۲۱ @resalathozehenghelabi
💥"حقایقی پیرامون انجمن‌حجتیه" (۵۲) 🔘استمرار فعالیت انجمن حجتیه ❇️ پس از تعطیلی انجمن حجتیه توسط شیخ محمود حلبی و اعلام سراسری آن توسط اعضای انجمن، برخی افراد از جمله امام خمینی با ذکاوتی که داشتند، اعلان تعطیلی را بی فایده دانستند. ❇️ آنها انتظار داشتند که انجمن حجتیه اعلان انحلال کند نه تعطیلی، زیرا تعطیلی غیر از انحلال است ❇️ نکته مهمی که بسیاری از افراد مدعی عدم فعالیت انجمن مطرح می کنند، این است که انجمن در سال ۱۳۶۲ به طور رسمی تعطیل شده است؛ در حالی که حلقه مفقوده ای که در اینجا به چشم می خورد، این است که انجمن هیچ گاه ادعا نکرد که این گروه منحل شده است و تنها مورد ادعای آنها همان تعطیلی است. ❇️ اما بر اساس نظر افرادی چون امام خمینی رحمت الله علیه انجمن منحل نشد بلکه به صورت موقتی تعطیل گشت و پس از اعلان تعطیلی به صورت مخفیانه و غیر علنی به فعالیت های خود ادامه داد. ❇️ بر این اساس «انجمن حجتیه هیچ گاه تعطیل نشد و در این دوران نیز، به صورت مخفیانه به فعالیت های خود ادامه می دهد، بسیاری از فعالیت های این گروه در شهرهایی مانند مشهد، قم، تهران و غیره همچنان ادامه دارد. 📚 برگرفته از جریان شناسی فکری فرهنگی انجمن حجتیه، ص ۱۹۴ 🖋 @resalathozehenghelabi