eitaa logo
✳️ جستارهای قرآنی رحیق
2.9هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
1.4هزار ویدیو
771 فایل
«رحیق» نوشیدنی گوارا و ناب بهشتیان. ۲۵مطففین . @s_m_a57 @Sayyedali_1997
مشاهده در ایتا
دانلود
توسعه ی وجودی.mp3
5.74M
🎙 ✍️ توسعه وجودی ✅ برکت وجودی امام کاظم علیه السلام 🔗صوت کامل سخنرانی (کلیک کنید) 🎇 صفحه قرآنی رحیق گنجینه آموزه‌های الهی @rahighemakhtoom
👈واقفیه و اعتقاد به مهدی موعود بودی امام هفتم 🔰فرقه واقفیه و قطعیه چه کسانی هستند؟ 🔹 به گروهی گفته می شود که در امامی توقف کنند و به امامت امام بعدی معتقد نشوند. مهمترین آنها گروهی از شیعیان که بر امامت امام موسی کاظم (علیه السلام) توقف کردند و از اعتراف به امامت امام رضا (علیه السلام) سرباز زده و معتقد بودند که امام کاظم (علیه السلام)، مهدی موعود است که در غیبت به سر می برد و رجعت خواهد کرد بنابراین گرچه عنوان بر کسانی که بر امامت همه امامان توقف کرده‌اند اطلاق می‌شود، اما هر گاه به طور مطلق و بدون اشاره به امامی خاص بیان شود. 🔹پس از شهادت امام موسی بن جعفر (علیه السلام) امام هفتم شیعیان، با توجه به شرایط و موقعیت خاصّ حاکم بر این دوره، شیعیان و اصحاب آن حضرت در مسئله امامت و جانشینی ایشان به دو دسته تقسیم شدند: 👈یک گروه که بخش اعظم شیعیان را شامل می‌‏شد با توجه به وصیت امام (علیه السلام) و دلایل و شواهد کافی، امامت فرزند ایشان، امام رضا (علیه السلام) را پذیرفتند و وی را به عنوان امام هشتم تأیید نمودند. این دسته که بزرگان اصحاب امام کاظم (علیه السلام) را هم شامل می‌شد به نام مشهور شدند.(1) 👈امّا گروه دیگری از اصحاب امام هفتم (علیه السلام) بنا به دلایلی، از اعتراف به امامت علی بن موسی الرضا (علیه السلام) و یا هر کس دیگری سرباز زده و در امامت حضرت موسی بن جعفر(علیه السلام) توقف کردند. 🔸آنان اظهار می‌داشتند که موسی بن جعفر(علیه السلام) آخرین امام است و کسی را به امامت تعیین نکرده و یا دست‏ کم ما از آن آگاه نیستیم. 🔸این گروه که به سبب طرح عقاید مختلفی به چند شاخه قابل تقسیم هستند واقفیه ـ واقفه ـ نامیده شدند. این عنوان گرچه بر فرقه ‏های دیگری با عقاید مشابه ایشان اطلاق شده ولی به نظر می‌رسد با توجه به گسترش کار ایشان و تداوم آن تا مدت قریب به یک قرن به عنوان مطلق واقفیه ـ هر‌گاه بدون قیدی خاص ذکر شده ـ اختصاص به این فرقه ـ یعنی واقفیه (علیه السلام) ـ داشته است. 1. نوبختی، حسن بن موسی، فرق الشیعه، نجف، حیدریه، ۱۳۵۵ش، ص۷۹؛ اشعری، سعد بن عبداللَّه، المقالات والفرق، چاپ سوم، تهران، انتشارات علمی و فرهنگی، ۱۳۶۲ش، ص۸۷. برای آگاهی از انگیزه های این فرقه 👈این صفحه 👉🏽را بخوانید. 🎇 صفحه قرآنی رحیق گنجینه آموزه‌های الهی @rahighemakhtoom
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ‌ 📖تفسیر سوره (8) ☑️ﺁﻳﻪ ﻱ ﭘﻨﺠﻢ ﺗﺎ ﻫﻔﺘﻢ ﺳﻮﺭﻩ ﻱ ﻓﺘﺢ ﺑﻪ ﭘﻴﺎﻣﺪﻫﺎﻱ ﺩﻳﮕﺮ ﻓﺘﺢ ﺍﻟﻤﺒﻴﻦ ﺍﺳﻠﺎم ﺩﺭ ﺳﺮﻧﻮﺷﺖ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﻭ ﻣﻨﺎﻓﻘﺎﻥ ﻭ ﻣﺸﺮﻛﺎﻥ ﺍﺷﺎﺭﻩ دارد. ☑️بر پایه برخی روایات ﭘﺲ ﺍﺯ ﻧﺰﻭﻝ ﺁﻳﺎﺕ ﻗﺒﻞ ﻛﻪ ﺑﺸﺎﺭﺕ ﻫﺎﻳﻲ ﺑﺮﺍﻱ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺍﺳﻠﺎم ﺻﻠﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﺩﺍﺷﺖ، ﺑﺮﺧﻲ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎﻥ ﺩﻟﺘﻨﮓ ﺷﺪﻧﺪ ﻭ ﺑﻪ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺻﻠﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﮔﻔﺘﻨﺪ: ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﺗﻮ ﺗﻮﺟﻪ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ، ﭘﺲ ﺑﺎ ﻣﺎ ﭼﻪ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﻛﺮﺩ؟ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﻫﻨﮕﺎم ﺁﻳﻪ ﻱ ﻓﻮﻕ ﻓﺮﻭﺩ ﺁﻣﺪ ﻭ ﺑﺸﺎﺭﺕ ﻫﺎﻳﻲ ﺑﻪ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﺩﺍﺩ. ☑️ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺁﻳﺎﺕ ﺑﻴﺎﻥ ﺷﺪ ﻛﻪ ﭘﻴﺎﻣﺪ ﻓﺘﺢ ﺍﻟﻤﺒﻴﻦ ﺍﺳﻠﺎم ﻭ ﺻﻠﺢ ﺣﺪﻳﺒﻴّﻪ ﺑﺮﺍﻱ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﭼﻨﺪ ﭼﻴﺰ ﺍﺳﺖ: ﺍﻟﻒ)ﺑﻬﺸﺘﻲ ﺷﺪﻥ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ، ﭼﺮﺍ ﻛﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﻭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺻﻠﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﺍﻃﺎﻋﺖ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﻣﻮﺭﺩ ﺭﺿﺎﻳﺖ ﺍﻭ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻨﺪ. ﺏ)ﺁﻣﺮﺯﺵ ﻟﻐﺰﺵ ﻫﺎ ﻭ ﮔﻨﺎﻫﺎﻥ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ، ﻛﻪ ﺍﻳﻦ ﻫﺎ ﻛﺎﻣﻴﺎﺑﻲ ﻭ ﭘﻴﺮﻭﺯﻱ ﺑﺰﺭﮔﻲ ﺑﺮﺍﻱ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﺑﻮﺩ. ☑️ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺁﻳﺎﺕ ﺑﻪ ﭘﻴﺎﻣﺪﻫﺎﻱ ﻓﺘﺢ ﺍﻟﻤﺒﻴﻦ ﻭ ﺻﻠﺢ ﺣﺪﻳﺒﻴّﻪ ﺑﺮﺍﻱ ﻣﺨﺎﻟﻔﺎﻥ ﺍﺳﻠﺎم ﺍﺷﺎﺭﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ؛ ﻳﻌﻨﻲ ﻣﺠﺎﺯﺍﺕ ﻣﻨﺎﻓﻘﺎﻥ ﻭ ﻣﺸﺮﻛﺎﻥ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﺑﺪﮔﻤﺎﻥ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﻭ ﻣﻲ ﮔﻔﺘﻨﺪ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎﻥ ﺳﺎﻟﻢ ﺑﻪ ﻣﺪﻳﻨﻪ ﺑﺎﺯﻧﻤﻲ ﮔﺮﺩﻧﺪ.ﺍﻳﻦ ﻣﺠﺎﺯﺍﺕ ﺑﻪ ﭼﻨﺪ ﺻﻮﺭﺕ ﺗﺤﻘّﻖ ﻳﺎﻓﺖ: ﺍﻟﻒ)ﺣﻮﺍﺩﺛﻲ ﻫﻢ ﭼﻮﻥ ﻓﺘﺢ ﻣﻜﻪ ﻭ ﺷﻜﺴﺖ ﻣﺸﺮﻛﺎﻥ؛ ﺍﻳﻦ ﺷﻜﺴﺖ ﻭ ﻓﺘﺢ ﺧﻴﺒﺮ ﻭ ﮔﺴﺘﺮﺵ ﺍﺳﻠﺎم ﻣﻮﺟﺐ ﺭﺳﻮﺍﻳﻲ ﻭ ﻧﺎ ﺍﻣﻴﺪﻱ ﻣﻨﺎﻓﻘﺎﻥ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺣﻮﺍﺩﺙ ﺑﺪ ﺍﺯ ﻫﺮﺳﻮ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺣﺎﻃﻪ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ. ﺏ)ﺧﺸﻢ ﺧﺪﺍ ﻭ ﻟﻌﻨﺖ ﺍﻭ ﺑﺮﺍﻱ ﻣﻨﺎﻓﻘﺎﻥ ﻭ ﻣﺸﺮﻛﺎﻥ ﻛﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺭﺣﻤﺖ ﺍﻭ ﺩﻭﺭ ﻭ ﺑﻪ ﻋﺬﺍﺏ ﺍﻟﻬﻲ ﻧﺰﺩﻳﻚ ﻣﻲ ﺳﺎﺯﺩ. ﺝ)ﻓﺮﺟﺎم ﺑﺪ آنان در دوزخ 🔅🔅🔅 تفسیر 🔅صفحه قرآنی رحیق گنجینه آموزه های الهی @rahighemakhtoom
علوم قرآنی (حکیم) 📖موضوع: علوم قرآنی 📃مولف:سید محمد باقر حکیم 📋مترجم: دکتر محمد علی لسانی فشارکی مؤلف مهمترین موضوعات مربوط به علوم قرآن را در این کتاب طی چهار بخش بیان کرده است. 1.قرآن شناسی شامل (شش) فصل 2.علوم قرآنی شامل سه فصل 3.پژوهشهایی درباره تفسیر و مفسران شامل چهار فصل 4.تفسیر موضوعی قرآن شامل پنج فصل مطالعه متن کامل 👈در این صفحه 👉🏽در دسترس است 🔅صفحه قرآنی رحیق گنجینه آموزه های الهی @rahighemakhtoom
✳️ جستارهای قرآنی رحیق
علوم قرآنی (حکیم) #معرفی_کتاب 📖موضوع: علوم قرآنی 📃مولف:سید محمد باقر حکیم 📋مترجم: دکتر محمد عل
علوم قرآنی.سیدمحمد باقر حکیم.pdf
4.12M
علوم قرآنی (حکیم) 📖موضوع: علوم قرآنی 📃مولف:سید محمد باقر حکیم 📋مترجم: دکتر محمد علی لسانی فشارکی مؤلف مهمترین موضوعات مربوط به علوم قرآن را در این کتاب طی چهار بخش بیان کرده است. 1.قرآن شناسی شامل (شش) فصل 2.علوم قرآنی شامل سه فصل 3.پژوهشهایی درباره تفسیر و مفسران شامل چهار فصل 4.تفسیر موضوعی قرآن شامل پنج فصل مطالعه متن کامل 👈در این صفحه 👉🏽در دسترس است 🔅صفحه قرآنی رحیق گنجینه آموزه های الهی @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السلام علیک ایها الإمام الرئوف 🔅اللهّمَ صَلّ عَلي عَلي بنْ موسَي الرّضا المرتَضي الامامِ التّقي النّقي و حُجّّتكَ عَلي مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثري الصّدّيق الشَّهيد صَلَوةَ كثيرَةً تامَةً زاكيَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه كافْضَلِ ما صَلّيَتَ عَلي اَحَدٍ مِنْ اولیائک. التماس دعا @rahighemakhtoom
baghare109-3.mp3
19.93M
📌 درسگفتارهای طرح مطالعاتی تفسیر المیزان و تسنیم 🎤استاد دکتر علی غلامی 📁 بررسی تفسیر سوره مبارکه بقره (صوت ۲۳۵) شیوا و روان.مستند و عالمانه ،کلاسیک و ارائه مصادیق روز و کاربردی 📃انتشار روزهای زوج هفته 🌷🌷🌷 🔅صفحه قرآنی رحیق @rahighemakhtoom
1_1 Gap Va Gofti E`teghadi Ba Nojavanan (1402-11-06) Masjed Shahid Beheshti_Tehran.mp3
26M
🔉گپ و گفتی اعتقادی با نوجوانان۱ 🎇محفلی صمیمانه، گویا، و روان با ارائه عالمانه استاد مصطفی امینی خواه 🖋 آیا تمام امور این دنیا از پیش در عالم ذر انتخاب شده است؟ * دنیا؛ تنها عالمی که تغییر و تحول مادی دارد * جایی که تغییر و تحول مادی نیست، انتخاب معنا ندارد 🖋 اگر حضرت آدم (علیه‌السلام) از آن میوه ممنوعه نمی‌خورد چه می‌شد؟ * آمدن انسان به دنیا؛ مسئله‌ای چند بُعدی 🖋 اگر فرشتگان قدرت انتخاب ندارند پس چطور شیطان که از فرشتگان بود سجده نکرد؟ * ابلیس جن است و ماده دارد لذا قدرت انتخاب دارد 🖋 آیا شیطان حق ورود به بهشت را داشت؟ * آن بهشت قبل از دنیا بوده و با بهشتِ نتیجه اعمال متفاوت است 🖋 آنچه سبب خروج حضرت آدم (علیه‌السلام) از بهشت شد، همین سیب بوده است؟ * درخت‌ها و میوه‌های برزخی تابع اراده است 🖋 آیا حضرت آدم (علیه‌السلام) واقعا میوه‌ای خورده بود یا کار دیگری انجام داده بود؟ * میوه های بهشتی مانند نماد ها در این دنیاست 🖋 اگر خارج شدن از بهشت غیر ممکن است، پس چطور رجعت صورت می گیرد؟ * خروج از بهشت برزخی ممکن ولی خروج از بهشت قیامتی غیر ممکن است 🖋 آیا در مورد پیامبر و اهل بیت (علیهم‌السلام) اساسا امکان گناه وجود ندارد؟ * تفاوت اهل بیت (علیهم‌السلام) با بقیه مردم شبیه تفاوت بذر درختان است 🖋 آیا موجودات دیگر هم وجود دارند؟ امامِ آن‌ها کیست؟ * اهل‌بیت (علیهم‌السلام)؛ برترین مخلوقات الهی 👈پیشنهاد به والدین,مبلغان,مربیان و رسانه داران👉 @rahighemakhtoom
💠
فیض بعثت 

🔸 وجود مبارک رسول گرامی (علیه و علی آله آلاف التحیة و الثناء)، طبق دعایی که در شب بیست و هفتم رجب بود، تجلّی اعظم خداست. در دعای شب بیست و هفتم رجب خدا را سوگند دادیم «بِالتّجَلِّی الأَعْظَم»؛ از آن خدایی که به برترین تجلی، فیض خود را نشان داد و انسان کامل معصومی را به نبوت و رسالت برگزید، خواستیم که فیض و فوزش را به جامعه اسلامی عطا کند. 🔸 وجود مبارک رسول گرامی (علیه و علی آله آلاف التحیة و الثناء) که مبعوث شد، جامعه جاهلیت را به جامعه متمدّن تبدیل کرد که این جامعه، رهین او بود. 🔸 در جامعه جاهلی، دو غدّه بدخیم بود: 1️⃣ یکی اینکه در بخش ، با وهم و خیال و گمان و امثال آن کار می ‌کردند . 2️⃣ و یکی هم اینکه در بخش ، با هوس و میل و گرایش‌های جناحی و قبیلگی کار می‌ کردند. 🔸 حضرت این هر دو را عوض کرد: آن وهم و خیال را به عقل و مظنه را به تبدیل کرد، فرمود: ﴿إِنَّ الظَّنَّ لا یغْنی‏ مِنَ الْحَقِّ شَیئاً﴾ و آن گرایش‌های قومی و قبیلگی و دنیا و غرور و خودخواهی را عوض کرد. فرمود من به اذن خدا، عدل را من به جای هوس می ‌نشانم و به اذن خدا، را به جای خیال و وهم می ‌نشانم. 🔸 ﴿إِنْ یتَّبِعُونَ إِلاَّ الظَّنَّ وَ ما تَهْوَی الْأَنْفُسُ﴾؛ یعنی اینها در بخش ‌های اندیشه، گرفتار مظنه و گمان بودند، ما گفتیم علم پیدا کنید و در بخش ‌های انگیزه، گرفتار وهم و خیال و هوس بودند، ما گفتیم عدل را به جای هویٰ بنشانید. این با این ره ‌آوردش، توان آن را داشت که جاهلیت را به تبدیل کند، الآن هم همان وضع است منتها دنیا غافل است. 📚 سخنرانی در عید مبعث تاریخ: 1397/01/25 🔅صفحه قرآنی رحیق گنجینه آموزه های الهی @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بعثت نشانه مهرورزی خدا با خاکیان و باران رحمت بی حد او بر زمینبان است . 🌷مبعث پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم مبارک باد🌼 @rahighemakhtoom
گپ و گفت اعتقادی با نوجوانان.امینی خواه.mp3
22.53M
🔉گپ و گفتی اعتقادی با نوجوانان 2 🎇محفلی صمیمانه، گویا، و روان با ارائه عالمانه استاد مصطفی امینی خواه 🖋 آیا قبل از خلقت ما موجوداتی با نام نسناس زندگی می‌کردند؟ 🖋 انجام تکالیف شرعی هنگام رسیدن به سن تکلیف واجب می‌شود یا هنگام بروز نشانه‌های بلوغ؟ * اولین وقتی که نشانه‌های بلوغ را دید باید شروع کند 🖋 فلسفه وجود جهنم چیست و چه زمانی به وجود آمد؟ * جهنم مظهر خشم خداست، و از ابتدای خلقت بوده است 🖋 آیا بعد از ورود به عالم بعد، خاطرات این دنیا را به یاد می‌آوریم؟ 🖋 در ابتدای خلقت نسل چگونه گسترش یافت؟ خواهر و برادر ازدواج کردند؟ 🖋 چطور است که گاهی احساس می‌کنیم اتفاقات جدید را قبلا دیدیم؟ * حدس نوعی الهام و یقینی است 🖋 آیا در قیامت فرشته‌ای با هزار دست و انگشت برای شمارش اعمال وجود دارد؟ * در بعضی روایات آمده که ثواب صلوات و نماز جماعت را نمی‌تواند بشمارد و تعداد دست نماد قدرت اوست 🖋 آیا روح ما بعد از مرگ وارد جسم دیگری می‌شود؟ 🖋 گاهی می‌گویند هنگام قیامت همه با نفخ صور می‌میرند گاهی می‌گویند با زلزله، کدام درست است؟ 🖋 اگر خدا از اول بوده خودش چگونه به وجود آمده؟ * خداوند خودِ وجود و خالق زمان است 🖋 آیا خداوند شیطان را برای گمراهی انسان قرار داده؟ 🖋 چرا خداوند انسان‌ها را در همان بهشت نگه نداشت؟ 🖋 اگر قدرت خداوند بی‌نهایت است پس لزومی ندارد از روی عدالت رفتار کند؟ 🖋 آیا در بهشت هم همین خانواده ما هستند؟ 👈پیشنهاد به والدین,مبلغان,مربیان و رسانه داران👉 🔅صفحه قرآنی رحیق گنجینه آموزه های الهی @rahighemakhtoom
بسم‌الله الرحمن الرحیم 🔰مفهوم«بعثت» یعنی چه؟ 📃در معنای پیشاقرآنیِ کلمه‌ی «بعث»، دو مؤلفه وجود دارد: 🔹برخیزاندن و فرستادن. به‌ همین سبب، بعث به معنای فرستادنی است که مسبوق به برخیزاندن باشد. چنان‌که عرب وقتی عقال از دست و پای شتر باز و او را از زمین بلند می‌کند و به جایی می‌فرستد، می‌گوید: «بعَثتُ البعیر»(کتاب العین 2/112). 🔹حشر و نشور مردگان در آستانه قیامت را خداوند به همین سبب، «بَعث» نامیده است. 🔸مفسران نیز در معنای آیه‌ی مبارک «وَ الْمَوْتىٰ يَبْعَثُهُمُ اللّٰهُ » (الأنعام: 36)، گفته‌اند: «أي: يُخرِجهم و يُسِيرهم إلى القيامة»(راغب 132). در این‌‌ تفسیر، «یخرجهم»، به همان مؤلفه‌ی اول (یعنی برخیزاندن و برانگیختن) و کلمه‌ی «یسیرهم»، به مؤلفه دوم (یعنی فرستادن به سوی قیامت) اشاره دارد. 🔹ممکن است در آیه مبارکِ «فَبَعَثَ اللّٰهُ غُرٰاباً يَبْحَثُ فِي الْأَرْض» (المائدة: 31) نیز کلمه «بعث» به همین معنا به کار رفته باشد؛ یعنی خداوند ابتدا غراب را از عدم آفرید بعد او را به سوی قابیل فرستاد؛ چون در تفاسیر روایی آمده است که این غراب نیز از طریق زاد و لد طبیعی آفریده نشده بود بلکه خلقتش مانند ناقه صالح و گوسفند اسماعیل بود. (نور الثقلین؛ ج4، ص: 420) 🔰در بعثت پیامبران نیز دو مرحله وجود دارد که برای اشاره به همین دو مرحله کلمه «بعث» به کار رفته است. 🔸در مرحله اول، انبیاء را خداوند انتخاب می‌کند چنان‌که به موسی علیه السلام فرمود: «إِنِّي اصْطَفَيْتُكَ» (اعراف: 144)، آنها را پرورش می‌دهد چنان‌که به او فرمود: «وَ اصْطَنَعْتُكَ لِنَفْسي‏» (طه: 41) سپس از گمنامی در زمین، به مقام متعالیِ هم‌سخنی خودش و هم‌راهیِ فرشتگان آسمان می‌رساند (وَ وَجَدَكَ ضَالاًّ فَهَدى)‏ (ضحی: 7) همه‌ی این‌کارها که اجزای مستمر مرحله اول است، نوع نامحسوسی از برخیزاندن و از خاک به افلاک کشاندن است. 🔸در مرحله دوم، پیامبران را به هدایت خلق فرستاده است؛ چنان‌که فرمود: «أَرْسَلْنا إِلَيْهِمْ رُسُلاً». تلفیق این دو مرحله را نیز خداوند در قرآن «بعث» نامیده و برای مثال فرموده است: «وَ لَقَدْ بَعَثْنٰا فِي كُلِّ أُمَّةٍ رَسُولًا» (النحل: 36). 🔅صفحه قرآنی رحیق گنجینه آموزه های الهی @rahighemakhtoom
بهداشت جسم و جان 8.mp3
19.61M
☑️ حفظ جسم و جان (جلسه هشتم) 🔰بازخوانی فصل چهارم از بخش اول کتاب مفاتیح الحیات حضرت آیت الله جوادی آملی 🌱🌱🌱 🔅صفحه قرآنی رحیق را لطفا همراهی کنید 🆔 @rahighemakhtoom
11 Emame Jom`e (1402-09-17) Mashhade Moghadas.mp3
35.37M
💢امام جامعه 🎆نگاهی به سوره جمعه(جلسه یازدهم) 🎤گفتاری نو ،کارامد و عالمانه از استاد مصطفی مدیر مدرسه 🔰سلسله گفتارهای امام جامعه و امام جمعه آدینه ها در صفحه قرآنی رحیق تقدیم حضور مهربان تان می شود.ان شاءالله. 🆔@rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰توصیف مومنین آخر الزمان در کلام امام سجاد علیه السلام 🎤سالک فرزانه آیت الله فاطمی نیا 🎇 صفحه قرآنی رحیق گنجینه آموزه‌های الهی @rahighemakhtoom
هدایت شده از 🎇تماشاگه راز🎇
📎صادرات و واردات به کشور جان انسان 🔰انسان دو دهان دارد: 🖇 یکی گوش که دهان روح است و دیگر دهان که دهان تن او است. 🖇 این دو دهان خیلی محترم‌اند. انسان باید خیلی مواظب آن‌ها باشد. 🖇 یعنی باید صادرات و واردات این دهنها را خیلی مراقب باشد. آن‌هایی که هرزه خوراک می‌شوند، هرزه‌کار می‌گردند. 📎 کسانی که هرزه‌شنو می‌شوند، هرزه‌گو می‌گردند. 📎وقتی واردات انسان هرزه شد، صادرات او هم هرزه و پلید و کثیف می‌شود. یعنی قلم او هرزه و نوشته‌هایش زهرآگین خواهد شد. 🎇امیرالمؤمنین, فرمود: عمل نبات است و هیچ نبات از آب بی‌نیاز نیست و آب‌ها گوناگون‌اند. هر آبی که پاک است، نبات آن هم پاک و میوه‌اش شیرین خواهد بود؛ و هر آبی که پلید است، نبات آن هم پلید و میوه‌اش تلخ است خودِ عمل، حاکی است که از چه آبی روییده شده است. 🎆✍🏻آیت الله حسن زاده آملی مجموعه مقالات، ص 121-122 🎇 مجال عیش صمیمانه‌ای از جنس زیست آگاهانه @majaleezendegi
نگاه موج سوم تافلر و فکویاما به نظریه پایان تاریخ.pdf
299.6K
💢پايان تاريخ، واپسين انسان و عدالت ولايى مهدوى(قسمت نهم) د) آينده نگرى در انديشه مدرن(دیدگاه تافلر در موج سوم و فوکویاما در نظریه پایان تاریخ) 👈پست های مرتبط https://eitaa.com/rahighemakhtoom/21146 https://eitaa.com/rahighemakhtoom/21199 https://eitaa.com/rahighemakhtoom/21305 https://eitaa.com/rahighemakhtoom/21343 https://eitaa.com/rahighemakhtoom/21384 https://eitaa.com/rahighemakhtoom/21430 https://eitaa.com/rahighemakhtoom/21483 https://eitaa.com/rahighemakhtoom/21541 🔅🔅🔅 🎇 صفحه قرآنی رحیق گنجینه آموزه‌های الهی @rahighemakhtoom
📃برگی از کتاب "خورشید مغرب" 5 ۴ - در آيين بودايى چنانكه در پاره‌اى از كتب و مآخذ آمده است، در دين بودايى نيز، مسئلۀ انتظار مطرح است. گفته‌اند كه در اين آيين نيز انتظار هست. شخص مورد انتظار اين آيين، بوداى پنجم است. معلوم است كه در اين بشارتها و اشارتها و انتظارها و موعودها، تعبيرها متناسب با فرهنگ خود آن اديان و اقوام است - چنانكه ياد شد - مثلا در دين زردشتى، «سوشيانت پيروزگر» گفته مى‌شود، در آيين هندو، «آواتارا»، و در بودايى، «بوداى پنجم». 🔅🔅🔅 🎆 صفحه قرآنی رحیق @rahighemakhtoom
baghare110-1.mp3
24.68M
📌 درسگفتارهای طرح مطالعاتی تفسیر المیزان و تسنیم 🎤استاد دکتر علی غلامی 📁 بررسی تفسیر سوره مبارکه بقره (صوت ۲۳۶) شیوا و روان.مستند و عالمانه ،کلاسیک و ارائه مصادیق روز و کاربردی 📃انتشار روزهای زوج هفته 🌷🌷🌷 🔅صفحه قرآنی رحیق @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠با تمام وجود نماز را گرامی بداریم ،روزه را گرامی بداریم. 🔻به نماز و روزه عشق بورزیم و آنها برایمان تشریف باشد و نه تکلیف🔻 این بیان نورانی امام صادق علیه‌السلام که در جلد دوم کافی کلینی آمده است باعث شده استاد محی الدین الهی قمشه ای رضوان الله تعالی علیه بگویند: 🔹خدا فاعل بالعشق است 🔹 🎇 صفحه قرآنی رحیق گنجینه آموزه‌های الهی را لطفاً همراهی کنید‌ @rahighemakhtoon
hashr_23.mp3
7.93M
🎤 تفسیر سوره حشر علامه جوادی آملی 📋جلسه بیست و سوم 🌱🌱🌱 📖تفسیر به روز، همه جانبه (فلسفی؛تربیتی؛اجتماعی؛روایی و اخلاقی) 🌷🌷🌷 🔅روزهای انتشار شنبه و چهارشنبه 🔅 🌄 انتشار آموزه های قرآنی صدقه جاریه است، از انفاق این صدقه ارزشمند دریغ نکنیم. 🌱🌱🌱 🔅صفحه قرآنی رحیق را لطفا همراهی کنید 🆔 @rahighemakhtoom
تفسیر سوره حشر جلسه 23.pdf
748.3K
📄 تفسیر سوره حشر علامه جوادی آملی 📋جلسه بیست و سوم 🌱🌱🌱 📖تفسیر به روز، همه جانبه (فلسفی؛تربیتی؛اجتماعی؛روایی و اخلاقی) 🌷🌷🌷 🔅روزهای انتشار شنبه و چهارشنبه 🔅 🌄 انتشار آموزه های قرآنی صدقه جاریه است، از انفاق این صدقه ارزشمند دریغ نکنیم. 🌱🌱🌱 🔅صفحه قرآنی رحیق را لطفا همراهی کنید 🆔 @rahighemakhtoom
🌅بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم 📃تربیت پیامبرانه 🔹مرحوم کلینی(رضوان الله علیه) در روضهٴ کافی دارد که رسول الله(صلّی الله علیه و آله و سلّم) صبح که می‌شد از اصحاب سؤال می‌کرد که دیشب در عالَم رؤیا چه دیده‌اید؟ طوری حضرت شاگردانش را تربیت کرد که شب برای آنها کلاس درس بود کسی که شب تا صبح بخوابد و چیزی در رؤیا نصیب او نشود این خواب ماند. 🔹آنها را طرزی تربیت کرد که شب در عالَم رؤیا چیزی برای آنها روشن بشود. اصولاً می‌خوابند که چیزی بفهمند، خوابیدن برای آن نیست که بدن بیارمد؛ برای اینکه این جان از شرّ این بدن نجات پیدا کند به مدرسه برود، فایدهٴ خواب این است؛ مثل اینکه انسان یک بچّهٴ بازیگوش دارد این بچهٴ بازیگوش را در گهواره می‌خواباند که خود مطالعه کند، اصلِ خواب برای همین است. این بدن که با شکم زنده است، بچهٴ بازیگوش جان است، مزاحم روح است، گرچه مددکار اوست؛ اما مزاحم اوست. 🔹روح است که این بدن را آرام می‌خواباند تا خود به دیار خویش سفر کند. این بدنی که الآن شصت یا کمتر یا بیشتر کیلو وزن اوست، چه کسی او را جابه‌جا حرکت می‌دهد؟ چه کسی او را از مَدْرَس به منزل می‌برد؟ مدبّری دارد، او را کنار غذا می‌برد, آب به او می‌دهد, هنگام خسته شدن او را می‌خواباند تا خود سفر کند. 🌱🌱🌱 📝فرازی از سوره حشر جلسه بیست و سوم آیت الله 🔅صفحه قرآنی رحیق گنجینه آموزه های الهی 🆔 @rahighemakhtoom
زیست پیامبرانه 1.mp3
17.97M
📌و اما باور ما-(قسمت 332) ☑️زیست پیامبرانه(1) 🔹بررسی آموزه های دینی با نگاه روایت معرفی اسلام به حضرت علی و خدیجه کبری علیهما السلام) 📙 پیامبر صلی الله علیه و آله برای نخستین بار چه معارفی را به نخستین پذیرندگان اسلام آموختند؟! 🌱🌱🌱 🎇 صفحه قرآنی رحیق گنجینه آموزه های قرآنی @rahighemakhtoom