eitaa logo
محفل علمی رهپویان
244 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
704 ویدیو
205 فایل
محفل علمی دوستان طلبه (با نگاه نیمه کلان) فقط برای طلاب محترم🙏 مطالبی که قرار داده میشود، همیشه به منزله قبول داشتن نیست؛درحدطرح مساله یا صرفاجهت اطلاع در نظر بگیرید. ادمین : امین و... @amin_1409 @amirh68 @kahfolvara110 @abbasibagher
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از آسمان مُفرَّح امید
🌹اولین دوره درس خارج "فقه تربیت کودک"🌹 📕با توجه به اهمیت تربیت فرزند و نیاز امروز به پیشینه اسلامی و فقهی این موضوع درس خارج "فقه تربیت کودک" 🔹توسط استاد اسدالله محمدی نیا با همراهی 🔺مرکز تخصصی کودک آسمان مفرح به صورت🖥 آنلاین برگزار میگردد. 🔖توضیح: موضوع درس خارج فقه تربیت کودک زیر هفت سال است که مسائلی فقهی مربوط به این رده سنی مانند : ✅حوزه اجتهادی کودک ✅نگاه دین به سیر تربیتی ورشد کودک ✅احادیث حوزه تربیتی ✅بارداری ✅تولد ✅نامگذاری ✅شیردهی ✅بازی ✅خوراکی ✅آموزشهای مستقیم به کودک ✅تنبیه و... بحث و تدریس می شود. ⭕️شرایط: برادران: اتمام پایه ۷ خواهران: اتمام سطح ۲ ⏰زمان: روزهای پنج شنبه از ساعت 11 الی 12 صبح 🆔 ثبت نام @Jahad1 🌟اولین جلسه فردا در این مکان👇 https://online.lmskaran.com/ch/android-club 🌟آسمان مفرح امید https://eitaa.com/joinchat/4014800930C77bea1fca3
هدایت شده از سخن سدید
✅ طلاب ✅ فعالین فرهنگی ✅ معلمین ✅ مربیان تربیتی ✅ مادر و پدرها ✅ و همه کسایی که به دنبال ایجاد تغییر در خود یا دیگران هستید... 👈 دوره انسان شناسی بر اساس دیدگاه های استادپناهیان رو از دست ندهید...👌 🔹مهلت ثبت نام: از 1 تا 7 بهمن ماه 🔹شروع دوره: از 12 بهمن ماه (به مدت ده جلسه) 🔹در پیام رسان ایتا و تلگرام ❇️هزینه ثبت نام: ۸۰ هزار تومان 🔰مدرس: حجت الاسلام دکتر علی میری 🌐ثبت نام از طریق سایت: sokhanesadid.ir ♻️ بعد از تکمیل ثبتنام ، اطلاع رسانی های بعدی (ازجمله دریافت لینک) از طریق کانال انجام خواهد شد♻️ 🔺سخن سدید @sokhanesadid
گاهی یک گناه را ده سال تکرار می کنیم ، هر سال با جلوه ی جدیدش لذت می بریم ، ذره ذره نورمان را کم می کند ، سد راه و سلوک میشود ، گُم می شویم. خوش به حال آنها که به حالشان توجه دارند و یادشان هست که اولین بار چه خطائی کرده بودن.
یادم اومد دیشب منزل یکی از مومنین ، صاحب منزل(که از دوستان خوبم هستن) گفتن زن و شوهر بیماری را میشناسن که برای عمل جراحی نیازمند شده اند. ایشون گفتن اگه خیّری سراغ داشتین اطلاع دهید. بنده عرض ایشون رو به شما مومنین منتقل میکنم.
هدایت شده از روزنه
شریعتی و مسئله ولایت امیرالمؤمنین(علیه السلام) روایت از چرایی و چگونگی انتقاد از @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔴من شخصا از مقطعی حساسیتم نسبت به ایشان [دکتر شریعتی] زیاد‌ شد که جزوه‌های سخنرانی‌اش به نام دروس اسلام‌شناسی مـنتشرمی‌شدند و در هر جزوه‌ای یکی دو تا از سخنرانی‌های ایشان در این موضوع درج می‌شد. آن‌وقت‌ها چاپ هم آسان‌ نبود و این جزوات پلی‌کپی و از طریق‌ خود حسینیه ارشاد به طور نیمه رسمی منتشر می‌شدند. انتشار آنها هم چندان علنی نبود، چون حرف‌های ایشان در بعضی موارد ضد دستگاه بود. 🔵بنده بعضی از این‌ جزوات را مطالعه کردم و‌ دیدم‌ در اینها اشکالات اساسی هست که اگر بماند و به رسمیت شناخته شود، خطرات بسیار بزرگی را ایجاد خواهد کرد. ایشان بر نکات سؤال‌‌برانگیزی تأکید می‌کرد، از جمله این که اساساً نظر اسلام در باب حکومت‌، نظر‌ دموکراسی است و لذا بعضی از وقایع تاریخی صدر اسلام، مخصوصاً بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) را به این صورت تفسیر می‌کند که اینها روش‌های دموکراتیک بوده‌اند! وقتی هم مواجه می‌شود با اعتقاد‌ شیعه‌ راجع به نصب‌ امیر المؤمنین(ع) و و ، دست به توجیه می‌زند تا به نوعی با نظریه دموکراسی سازگار شود و می‌گوید در مورد‌ امیر المؤمنین(ع) مسئله نصب نبود، بلکه کاندیداتوری بود! و در هر روش حکومتی‌ دموکراتیک‌، هر‌ شخصی می‌تواند یک نفر را کاندیدا کند، منتها اعتبارش به این کاندیداتوری نیست، بلکه اعتبارش به این است که مردم ‌‌رأی‌ بدهند! پیغمبر(ص) هم به عنوان یک شخص، علی(ع) را کاندیدا کرده، ولی مردم رأی‌ ندادند‌ و نشد‌! و صحبت‌هائی از این قبیل. ⚫️سبک ایشان هم به گونه‌ای بود که حرف‌هایش را با طنزها و کنایه‌های نیشدار‌ و در مواردی تعابیری زننده که به خطر بیان جذابش، مورد توجه شنونده قرار می‌گرفت، توام‌ می‌کرد. مثلاً ایشان در کتاب‌ تشیع‌ علوی و تشیع صفوی از خـرافات رایـج در دورۀ صفویه نام می‌برد، از جمله آن که مثلاً جبرئیل برای سیدالشهدا(ع) لالائی می‌خواند و می‌گفت: «ان فی الجنه نهر من لبن لعلی و حسین و حسن»، این را مسخره می‌کند‌ و می‌گوید بسیار چندش‌آور است که در بهشت نهری از شیر باشد، در حالی که این نص صریح قرآن است که « أَنْهَارٌ مِن لَّبَنٍ...»(محمد، 15) یعنی نه تنها یک نـهر نـیست که نهرهاست. ایشان این را مسخره‌ می‌کرد‌ که در واقـع برمی‌گشت به مسخره کردن قرآن. اسمش بود که دارد تشیع صفوی را مسخره می‌کند، در حالی که نص صریح قرآن را مسخره می‌کرد! و نمونه‌های بسیار دیگری. ⚪️ ایشان اصل مسئله وحی، امامت‌ و خاتمیت‌ را تخریب می‌کرد. 🔻 اگر ملاحظه می‌کنید این مقوله‌ها را تکذیب و تخریب می‌کنند، را باید در آن دوران جستجو کرد. ایشان بود که این باب را فتح کرد و افتخاراتش برای‌ ایشان، ثبت‌ است. کسی که علناً در این عصر، مسخره کردن اسلام و نصوص‌ اسلامی و انکار قطعیات اسلام و تشیع را فتح باب کرد، ایشان بود. کس دیگری در کسوت یک اندیشمند اسلامی، جرئت‌ نمی‌کرد‌ این‌ حرف‌ها را بزند. ایشان به خاطر موقعیت و محبوبیتی که در میان جوان‌‌ها داشت‌، این‌ کار را کرد و ما هم دربرابرش مسامحه کردیم و این مسامحه تا آن جائی ادامه پیدا کرد که حتی‌ کسانی‌ هم که استاد اسلام‌شناسی حساب می‌شدند و او حتی لیاقت شاگردی آنها را هم نداشت‌، در‌ مقابل این جو نتوانستند حرفی بزنند و سکوت کردند و یا نهایتا گفتند اشتباهی رخ داده، اما نباید‌ شخصیت‌ او مخدوش شود. ریشه انحرافات امثال گروه فرقان، از همین افراد سرچشمه می‌گیرد که پرونده‌های اعترافات‌ آنها‌ موجود است. 🔹من به عنوان مثال، یکی از مواردی را که خودم از نزدیک‌ مشاهده‌ کردم‌، عرض می‌کنم. ما با یکی از شخصیت‌های حوزه ارتباط نزدیک و تقریبا هر روز رفت‌وآمد داشـتیم. ایشان دو‌ سه‌ تا پسرداشت که بسیار بچه‌های دوست‌داشتنی و مؤدبی بودند. آنها دبیرستانی و سن‌شان نزدیک به هم بود‌. یادم‌ می‌آید که ایشان از بچه‌هایش بسیار تعریف می‌کرد و می‌گفت در نمازشان گریه می‌کنند و اهل عبادتند و چنین و چنان‌، و حتی‌ من که پدرشان هستم، این‌طور نیستم. چنین بچه‌هائی در اثر خواندن کتاب‌های اسلام‌شناسی وامثالهم، مارکسیست و بالأخره در‌ جریانی‌، دو تن از آنها اعدام‌ شدند‌. حقیقتا بچه‌های بسیار‌ مؤدب‌ و مؤمن‌ و نمونه‌ای بودند که من به تقوای آنها‌ حسرت‌ می‌خوردم و اینها شدند ! و رفتند در خانه‌های تیمی و بالأخره هم در نوجوانی و‌ جوانی‌ از بین رفتند. کم نبودند کسانی که تحت تاثیر سخنان این‌ شخص‌ و به خاطر گیرائی بیان او، به این‌ راه کشیده شدند و همه چیزشان ‌را از دست دادند. اینها خطراتی بود که ما‌ احساس‌ می‌کردیم و دوستان می‌گفتند: «مهم نیست‌، حالا‌ یک اشتباهی‌ کرده! طوری نیست‌!». (یادآور: شماره4و5، صص30 –40) 🔶حاشیه خرده جریان را بشناسیم! @rozaneebefarda
6.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸بشنوید صحبت یکی که دانشگاه شریف درس خونده 👈دغدغه علوم تجربی داشتن برای ماها هم شاید جالبه باشه t.me/Sharif_Islamic_Society
666.8K
🔸 جایگاه_عقل در منظومه معرفت دینی سه دیدگاه کلی : رویکرد افراطی/تفریطی/اعتدالی با کمی توضیحات... برگرفته از جلد اول از مجموعه
هدایت شده از طرح ولایت طلاب
🔻 در حاشیۀ نَقل‌های معنویِ آیت‌الله صدیقی: 👈دشمنی‌های بی‌پایان با علامه مصباح 1️⃣ اشتباه نکنید! مسأله این نیست که چرا آیت‌الله صدیقی، فلان سخن را در تلویزیون گفته است، بلکه مسأله عبارت است از عمقِ «کینه» و «خصومتِ» جریانِ لیبرال با علامه مصباح! همین و بس! 2️⃣ به‌واقع اگر آیت‌الله صدیقی در سخنانش، این چند نکتۀ معنوی را مطرح نمی‌کرد، امروزِ جریانِ لیبرال، «بهانه‌جویی» نمی‌کرد و دستاویزی برای حمله به علامه مصباح در اختیار نداشت؟! 3️⃣ما با یک «انقلابِ ملکوتی و قُدسی» روبرو هستیم که سرشار از جلوه‌ها و دلالت‌های «غیبی» و «معنوی» هست. اساسِ تحلیلِ شخصِ امام خمینی دربارۀ انقلاب، بر عللِ «ماورایی» و «غیرطبیعی» تکیه دارد، از قبیل «دستِ غیبی»، «هدیۀ الهی»، «تحفۀ غیبی»، «عنایاتِ خدای‌متعال»، و ... . این واقعیّتِ تاریخی و انسان‌های ملازم با آن، جنسِ «معنوی» دارند و زندگی‌شان سرشار از جنبه‌های «غیرمادّی» و «ملکوتی» هست. چه‌چیزی را انکار می‌کنیم؟! 4️⃣ در طولِ همین هفته و به‌مناسبتِ سالگردِ شهادتِ حاج‌قاسم، نکته‌های بسیاری از این قبیل دربارۀ ایشان مطرح شد، امّا کسی از این نیروهای لیبرال، استدلال برای «انکار» و «نفی» اقامه نکرد! بسیار بیشتر از چیزی که آیت‌الله صدیقی دربارۀ علامه مصباح نقل کرده، دربارۀ «شهیدسلیمانی» نقل شده، امّا صدای مخالفتی برنخاست! چرا؟! 5️⃣کسانی‌که مدّعی هستند که «مردم» با این قبیل تعبیرها و توصیف‌ها، سرِ سازگاریِ ندارند، در حقیقت، حالِ باطنِ خودشان را بازگو می‌کنند، چون از قضا مردمِ ایران، معتقد به «تجربه‌های معنوی و ملکوتی» هستند و این امور را «خلافِ واقع» و «خرافه» و «موهوم» قلمداد نمی‌کنند، بلکه این‌چنین شواهدی را مشتاقانه و مؤمنانه دنبال می‌کنند. مردم حتّی این امور را دربارۀ برخی از اطرافیان یا نزدیکانِ خودشان هم مشاهده‌ کرده‌اند و با آنها بیگانه نیستند. پس به‌جای «مردمِ ایران»، سخن نگویند! 6️⃣از نظرِ «علمی» و «فلسفی»، این مطالب به اثبات هم رسیده است؛ چنان‌که هم در فلسفۀ اسلامی و هم در عرفانِ اسلامی، سازوکارِ تحقّقِ آنها بیان شده است. البتّه متأسّفانه نیروهای لیبرال، کمترین سواد و صلاحیّتی ندارند که بتوان در اینجا به منابع ارجاع داد و بحث کرد. ما با یک مُشتِ هجوگو و باطل‌نویس روبرو هستیم. دست‌کم کتابِ «داستان‌های شگفت»، اثرِ شهیدآیت‌الله دستغیب را بخوانید تا کمی با ایمانِ به غیب و ملکوت آشنا شوید! برای ما که با این قبیل کتاب‌ها، اسلام را شناختیم، شنیدن این مطالب، عادی‌ست. 7️⃣دربارۀ مرحوم علامه محمّدتقی جعفری هم فرزند ایشان نقل کرده‌ است که پس از رحلتِ ایشان، وقتی پارچۀ متبرک به حرمِ امام حسین - علیه‌السلام - را بر روی صورتِ ایشان قرار داد، ایشان چشم‌های خود را گشود! این واقعه در ابتدای کتابِ «امام حسین؛ شهید فرهنگِ پیشرو» اثرِ جنابِ علامه نقل شده است. نیروهای لیبرال در آن زمان که این واقعه نقل و درج و منتشر شده، لال بودند که به فرزندِ علامه جعفری اعتراض کنند؟! 8️⃣ آری، آیت‌الله مصباح از زمانِ رحلتِ خود «خبر» داشت، امّا مگر در روایاتِ نیامده که «دعا»، قضای الهی را برمی‌گرداند؟! آن «اِخبار» با این «طلب»، تعارضی ندارد! عجبا که روشنفکرانِ سکولار از ابتدائیّاتِ فرهنگ و تفکّرِ دینی بی‌خبرند و این‌طور سطحی قضاوت می‌کنند! 9️⃣ گشوده‌شدنِ چشمِ علامه مصباح در زمانِ غسل، به‌معنیِ حیاتِ ایشان نیست، بلکه ناشی از تصرّفِ روحِ ایشان در جسم است. این نیز مطلبِ بعید و بیگانه‌ای نیست و مصداق‌های قطعی و حتمیِ فراوانی دارد. 🔟خطاب به نیروهای لیبرال می‌گویم: بدبخت‌های وطن‌فروش! از غضب و حسادت و کینه بمیرید؛ چون‌که «رفتنِ مصباح»، به‌معنیِ تمام‌شدنِ «خطّ فکریِ» او نیست! ما هستیم و «فکر» و «کلام» و «قلمِ» ما که ریشه در خاکِ حاصلخیزِ «تفکّرِ مصباح» دارد، همچنان می‌تازد! شما زیرِ آتشِ سنگینِ ما هستید! مصباح به یک «جبهۀ متراکم» و «جریانِ قوی» و «خطّ ممتد» تبدیل شده است! ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ 📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا و سروش: 🆔 @tarhe_velayat_tollab لینک ارتباط با ادمین: 🆔 @T_Velayat_T
9.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بچه های ما چرا تقلب میکنن؟ چرا نمره ۲۰ براشون مهمه؟ اگه نقدی به این فیلم دارین برام بفرستین.
کانال دروس المرسلات 🔰استاد علی فرحانی 🔺کتاب رسائل ج2 از ابتدای حدیث رفع 👈 🔺کتاب مناهج الوصول امام خمینی از بحث تعبدی توصلی 👈 🔺کتاب قاعده لاضرر امام خمینی 👈 🔺کتاب الفائق از ابتدا 👈 🔺کتاب برهان شفا 👈 ┄┅┅═❅❅❄️❅❅═┅┅┄ 🔰استاد سیدمحمد هاشمی @smhashemi128 🔺رسائل قطع و ظن بخش اول پایه 7 👈 🔺المنطق مرحوم مظفر از ابتدا 👈 🔺اصول فقه مرحوم مظفر از ابتدا 👈 🔺لمعه از کتاب الارث 👈 ┄┅┅═❅❅❄️❅❅═┅┅┄ 🔰استاد محمد مهدی مقدسی @m_mahdi1384 🔺رسائل قطع و ظن بخش اول پایه 7 👈 🔺البهجه المرضیه سیوطی از ابتدا 👈 ┄┅┅═❅❅❄️❅❅═┅┅┄ 🔰استاد محمد مهدی ستوده @M_Mahdi_Sotude 🔺مکاسب پایه 8 👈 🔺حلقه ثانیه 👈 🔺فقه استدلالی از ابتدای ج۲ 👈 ┄┅┅═❅❅❄️❅❅═┅┅┄ 🔰استاد محسن ابراهیمی @ebrahimi845 🔺رسائل قطع و ظن بخش دوم پایه 7 👈 ┄┅┅═❅❅❄️❅❅═┅┅┄ 🌐برای دسترسی به دروس هر کدام از اساتید، درس مربوطه را لمس کنید. https://eitaa.com/joinchat/1721434112C7e17979da1