eitaa logo
رهپویان
216 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
697 ویدیو
200 فایل
محفل علمی-اجتماعی دوستان طلبه (با نگاه تقریبا کلان) فقط برای طلاب محترم🙏 مطالبی که قرار داده میشود، همیشه به منزله قبول داشتن نیست؛درحدطرح مساله یا صرفاجهت اطلاع در نظر بگیرید. ادمین : امین و... @amin_1409 @amirh68 @kahfolvara110 @abbasibagher
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️🔰 🔴 پذیرش دکتری 1403 پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ✅از طریق برگزاری آزمون اختصاصی ✅ویژه طلاب آقا (با مدرک کارشناسی یا ارشد یا پایان نامه مرتبط) ✅رشته های ، ، ، 🔰جزئیات+راهنمای ثبت_نام: https://rihu.ac.ir/fa/page/276 https://eitaa.com/rihu_ac_ir/3832 ———————————— برخی رشته ها در این پژوهشگاه ( ِمعتبر که مناسب دوستداران میتواندباشد)، هر سال ارائه نمیشود و چرخشی است ظاهرا. برخی سالها طلاب خانم هم میگیرند (مراجعه شود به دفترچه های پذیرش سالهای قبل) در اینجا شیوه پذیرش : استاد محوری یعنی...
اما درباره رای نمایندگان و حرف و حدیث های زیادی است که بعضا بدبینانه است (: شرایط منطقه ای ایجاب کرده. پالس مثبت برخی نمایندگان به دولت است. از تاثیرات رئیس مجلس است و...) ان شاءالله همه چیز به خیر و خوبی پیش خواهد رفت. @PoliticalTwitter : در اینجا ظاهرا توییت ها و واکنش های جناح های مختلف منتشر میشه.
اهل علم میتوانند این گونه باشند... مقام معظم رهبری: 🔅اگر کسی مثل ابن سینا در دنیای امروز درس میخواند، کاری میکرد که تا هزار سال دیگر دنیا مدیون او باشد؛ همچنان‌که در آن دوران کاری کرد که هزار سال دنیا مدیون او شد. شناخت مختصر ایشان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌فایل صوتی سخنرانی، کلاس و مصاحبه هاتونو به این هوش مصنوعی بدید و تایپ شده تحویل بگیرید https://www.amberscript.com/ تعجیل در فرج امام زمان علیه السلام صلوات🌹 عضو شوید👇👇👇 🌹کانال 🌹 https://eitaa.com/mohammadarabshahe ✅در صورت مفید بودن مطالب کانال، آن را به دوستان خود معرفی کنید.
هدایت شده از نبض قلم | علی امیری
🔴 آیت الله اعرافی و ارتقای بلند مدیریت حوزه علمیه 🔸چند روز قبل در جلسه ای محضر یکی از اساتید برجسته حوزه بودیم برخی دوستان از مسائل مختلف حوزه انتقاد می کردند. این استاد معظم فرمودند شما حق دارید که گله مند باشد چون حوزه از مطلوب خود عقب است. اما همان گونه که بسیاری به جمهوری اسلامی انتقاد می کنند که ضعف ها زیاد است اما توجه ندارند ما از کجا به کجا رسیدیم همین مساله در مورد حوزه علمیه قبل و بعد آیت الله اعرافی مطرح است. در مورد جمهوری اسلامی وقتی تحویل گرفتیم سیم خاردار برای مقابله با صدام ملعون نداشتیم و انتقادات مردم به آب شرب و نان نانوایی و کپسول گاز بود! امروز تمام قدرت ها صف کشیدن و التماس می کنند ایران در حمله به محور شرارت و تباهی بشریت رژیم منحوس اندکی خویشتنداری کند اما ایران اسلامی می گوید نخیر من خواهم زد... ظرفیت ذاتی انقلاب اسلامی و مجاهدت های فراوان، انتظارات از جمهوری اسلامی را آن قدر بالا برده است که دائما تهران با لندن و پاریس و توکیو مقایسه می شود و نقد می شود !! 👈رسالت مدیریت حوزه علمیه قبل از آمد ایشان_ضمن تشکر از زحمات همه_ عبارت بود از اداره ۲۰۰، ۳۰۰ تا مدرسه علمیه که به موقع امتحانات برگزار شود و کارنامه به دست طلاب برسد و مراسم عمامه گذاری در مدارس برگزار شود و فعالیت هایی از این قبیل ...! 🔹اما با گفتمان و رویکرد راهبردی و کارشناسی که آیت الله اعرافی بر مدیریت حوزه علمیه حاکم کرده است جنس انتقادات این است؛ ▪️که چرا از ۲۰۰ رشته تخصصی که نیاز جامعه به ساحت های مختلف علوم انسانی اسلامی را می تواند تامین کند و در این زمینه های گوناگون متخصص تربیت شود و با صدها ساعت کار تخصصی طراحی و راه اندازی شده است مثلا هنوز تعدادی از این رشته ها عملیاتی نشده است !!؟ ▪️یا انتقاد می شود درست است که دفتر «فقه معاصر» مجتهدین برجسته و صاحب کرسی حوزه علمیه را سر مسائل اسلام اجتماعی متمرکز کرده است؛ فقه سیاسی، فقه تربیتی، فقه اقتصاد، فقه فرهنگ، فقه پزشکی، فقه بورس، پول، رمز ارز و ...و مطالبه ۳۰ ساله رهبری معظم در زمینه توجه به فقه های مضاف و امتداد علوم اسلامی در جامعه را جامه عمل پوشانده است. اما هنوز در این ساحت ها موضوع شناسی قوی صورت نمی گیرد !! ▪️انتقاد می شود درست است حوزه علمیه در این دوران ارج و قربی در بدنه کارشناسی حاکمیت کشور پیدا کرده است و نهادهای گوناگون برای جلب نظر مدیریت محترم حوزه علمیه جهت همکاری بسیار مشتاق شده اند و تفاهم نامه های گسترده علمی و پژوهشی و... امضا می کنند(یک قلم آن همکاری گسترده حوزه و آموزش و پرورش است ) ولی خب مدیر حوزه علمیه نباید این مقدار خارج از مسئولیت درون حوزوی فعالیت داشته باشد !!! این استاد محترم ده مورد از این مسائل کلان تحولی را مطرح کرد از جمله به روزرسانی کتب درسی حوزه، ابرپروژه هوش مصنوعی که یک رویا برای کشور است چه برسد به حوزه علمیه که ایشان با جدیت دنبال کرده اند .. ! ✍علی امیری 👈 @nabzqalam
هدایت شده از 🌟RESEARCH PLUS🌟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌دانلود مقالات به صورت رایگان 📄بیشتر مقالات و رایگان نیستند و باید با مبالغ بالای ۳۰ دلار تهیه شوند. این در حالی است که اکثر آنها از سرویس دهی به ما خودداری کرده و انجام تراکنش با آنها ممکن نیست. ✅️بنابراین باید از راه های این مقالات را بدست آورد و از آنها بهره برد. 🌟در دوره Research plus بیست روش رایگان به مقالات آموزش داده می شود که در اینجا یکی از این روش ها ارائه شده است. 🌟لینک ثبت نام دوره research plus: https://app.epoll.pro/e/o/MDkyNTU5 ○┈••••✾•🍀💐☘️•✾•••┈○ 🔰 کانال ایتا و تلگرام: 🆔@researchplus2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سید حسن نصرالله: برای خود حق حمله مجدد قائلیم 🔹ما سانسورها و آسیب‌های رسیده به اهداف اصلی را بررسی می‌کنیم؛ اگر راضی کننده بود عملیات ما تمام است؛ اگر نه برای خود حق ادامه عملیات را قائلم هستیم. @Farsna ——————————————- خدا حفظ کند رهبران مقاومت علیه استکبار جهانی را که دل مظلومان را شاد میکنند. ان شاءالله موفقیت های بیشتری روزی شود. به این جملات دقیق، توجه بفرمایید.
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔸علم و عمل ✍️احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔹علت عمده ناکامی‌ها در زندگی فردی و اجتماعی عبارت است از: ✔️علم بدون عمل؛ به تعبیر امیرمؤمنان علیه السلام: العِلمُ بِلا عَمَلٍ وَبالٌ؛ العَمَلُ بِلا عِلمٍ ضَلالٌ؛ علمِ بدون عمل وبال است؛ عملِ بدون علم گمراهى است. ✔️و عمل بدون علم؛ به تعبیر زیبای پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: مَن عَمِلَ عَلى غَيرِ عِلمٍ كانَ ما يُفسِدُ أكثَرَ مِمّا يُصلِحُ؛ كسى كه بدون شناخت عمل كند، خراب كردنش بيشتر از درست كردن اوست.» @Ahmadhoseinsharifi 🌹
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🟢حال ناخوش علوم انسانی در کشور 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔸این بنده نقدهای فراوانی به محتوای علوم انسانی غربی و ناکارآمدی آنها داشته و دارم. و با تمام وجود معتقدم علوم انسانی غربی نه تنها با مبانی فکری ما و فرهنگ اسلامی ایرانی ما ناسازگارند؛ و نه تنها گرهی از کار ما نمی‌گشایند بلکه گره‌های فراوانی هم در کار ما می‌اندازند. اساساً دستگاه مفهومی و نظری این علوم با فکر و فرهنگ ما بیگانه است. به همین دلیل، توان توصیف و تفسیر و تبیین و پیش‌بینی و کنترل کنش‌های ایرانی اسلامی ما را ندارند. [برای آگاهی بیشتر از این موضوع می‌توانید افزون بر مراجعه به کتاب‌های «مبانی علوم انسانی اسلامی»، «روش‌شناسی علوم انسانی اسلامی» و «نظریه‌پردازی اسلامی در علوم انسانی»، هشتگ را در همین کانال دنبال کنید] ♦️اما در اینجا می‌خواهم از «نظر کمّیت» نیز نقدی بر علوم انسانی رایج داشته باشیم. متأسفانه علوم انسانی موجود و دانشمندان و متخصصان آن نتوانسته‌اند دست‌کم به میزان هزینه‌ای که برای آنها می‌شود، درآمد و اعتباری ملی یا بین‌المللی برای کشور ما تولید کنند. توضیح آنکه، علیرغم آنکه حدود نیمی از دانشجویان و به همین نسبت حدود نیمی از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کشور ما در حوزه‌‌های علوم انسانی مشغول به فعالیت‌اند و علیرغم آنکه هزینه‌های بسیار هنگفتی در کشور ما برای علوم انسانی صورت گرفته است، و علیرغم آنکه علوم انسانی توسط رهبر معظم انقلاب به عنوان «هوای تنفس نخبگان» و «نرم‌افزار» فردسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی و «روح سایر دانش‌ها» معرفی شده است و بسیار بسیار مورد تأکید قرار گرفته است، و علیرغم تدوین و تصویب اسناد بالادستی مهم و فراوانی در حوزه علوم انسانی، اما مع الاسف موفقیت چندانی نداشته‌ایم. 🔸به عنوان مثال: 🔻از مجموع ۱۶۰۰ نشریه علمی معتبر از نگاه وزارت علوم (تا ابتدای تابستان ۱۴۰۳) ۹۰۰ نشریه (یعنی بیش از ۵۶ درصد آنها) مربوط به علوم انسانی و اجتماعی است. و بقیه مربوط به گروه‌های «علوم پایه»، «فنی و مهندسی»، «دام‌پزشکی»، «معماری و هنر»، «کشاورزی» و «دام‌پروری». 🔻و از مجموع ۳۹۶ انجمن علمی رسمی و مورد تأیید وزارت علوم، تعداد ۱۴۲ (یعنی حدود ۳۶٪) آنها مربوط به علوم انسانی است و ۶۴٪ آنها مربوط به شش گروه علمی دیگر. این در حالی است که «تقریباً هیچ» دانشمند مطرح، پراستناد و شناخته‌شده‌ای در حوزه علوم انسانی در سطح جهان نداریم. به عنوان مثال در سال ۱۴۰۲ از میان ۹۳۸ دانشمندان پراستناد ایرانی در سطح جهان، فقط ۸ نفر از آنان مربوط به علوم اجتماعی بوده‌اند. که آن هم بیشتر در حوزه حساب‌داری و کتاب‌داری و امثال آن بوده‌اند و نه فلسفه و حقوق و اقتصاد و روان‌شناسی و جامعه‌شناسی و علوم سیاسی و علوم تربیتی و امثال آن. 🔹این نشان از یک ضعف مفرط در حوزه علوم انسانی کشور می‌دهد. یعنی حتی در همین علوم تقلیدی نیز نتوانسته‌ایم در قد و قواره سایر مقلدان رشد کنیم! 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
📣 بسته 13جلدی فلسفه برای کودک (بخش معرفت شناسی) 🔹(برگرفته از سلسله درس های مبانی اندیشه اسلامی-طرح ولایت) 🔺نویسنده : سیدمحمدمحسن میرمرشدی 🔸انتشارات موسسه امام خمینی رحمه الله توضیحات بیشتر 👇 ▫️ روابط‌عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🖥 https://eitaa.com/iki_ac_ir/13644 —————————————- در زمینه چندین نهاد پژوهشی مشغول هستند ولی این اولین خروجی منضبط است که مشاهده کردم. الحمدلله
مباحثه استاد مصباح یزدی و استاد وکیلی در بخش دوم جلسه.mp3
43.41M
💠 مبنای افعال اختیاری انسان: کمال‌خواهی یا لذت‌طلبی؟ 👥 مباحثه استاد مصباح یزدی و استاد وکیلی 🗳https://eitaa.com/vajeazeh/3213
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔴سخنی با آیت‌الله محقق داماد: درباره درست یا غلط بودن پسوند اسلامی برای علوم انسانی 🖊احمدحسین شریفی جناب استاد آیت‌الله مصطفی محقق‌داماد، ریاست محترم گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، در تاریخ ۶ تیر ۱۴۰۲ در مصاحبه‌ای که در سایت انتخاب منتشر شده است می‌گوید: «معتقدم رشته‌های مختلف علوم انسانی اکثراً جزو علوم به معنای خاص یا Science است. روانشناسی علم است؛ جامعه‌شناسی علم است و روش علمی می‌خواهد. علم نه مسلمان است و نه کافر. شیمی نه مسلمان است و نه کافر. مثلاً اینکه فرمول شیمیایی آب از ترکیب H۲O حاصل می‌شود، ... نه مسلمان است و نه کافر! این علم است و ربطی به اسلام و کفر ندارد. به هرحال من چندان موافق اسلامی شدن علوم انسانی نیستم؛ چرا؟ چون علم از مقوله هستی است و دین از مقوله بایستی است. هستی و بایستی دو مقوله متفاوت هستند. ...» (https://www.entekhab.ir/fa/news/731445 ) ⭕️بیان چند ملاحظه می‌دانم که جناب استاد به صورت استطرادی به این بحث ورود کرده‌اند و طبیعتاً‌ فرصت لازم برای تشریح دقیق ابعاد مختلف دیدگاه خود نداشته‌اند. به همین دلیل از همین‌جا از ایشان دعوت می‌کنم به هر گونه و در هر مکان و زمانی که صلاح می‌دانند، دیدگاه خود را به صورت تفصیلی و دقیق عرضه کنند تا بتواند باب گفتگوی عالمانه‌تری را فراهم کند. علاقه‌ای که حضرت استاد به گفتگو و بحث علمی دارند این جسارت را به این بنده می‌دهد که به عنوان دبیر مجمع عالی علوم انسانی اسلامی از ایشان دعوت کنم تا با حضور مدافعان ایده علوم انسانی اسلامی، به عنوان یکی از پیش‌نشست‌های هفتمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی در هر زمان یا مکانی که خود ایشان صلاح می‌دانند برای گفتگو در این باب، در محضر ایشان باشیم. 🔻در عین حال، ناظر به همین عباراتی که منتشر شده است، چند ملاحظه کوتاه را بیان می‌کنم: اولاً، «علوم انسانی» تماماً از مقوله «هستی» نیستند؛ بخش عمده‌ای از آنها از مقوله «بایستی» است. ثانیاً، «دین» نیز تماماً از مقوله «بایستی» نیست؛ بسیاری از گزاره‌های دینی از مقوله «هستی‌»‌اند. اکثر قریب به اتفاق آیات مربوط به معرفت، جهان، خدا و انسان از مقوله هستی‌اند و نه بایستی. ثالثاً، «بایدها» ریشه در «هست‌ها» دارند: از نگاه اسلام و بر اساس حکمت عملی شیعی، «بایدهای اسلامی» ریشه در «هست‌ها» دارند و بلکه بیانی دیگر از «هست‌ها»یند. مگر نه اینکه «الاحکام الشرعیة تابع للمصالح و المفاسد الواقعیة» رابعاً، «هستی» غیر از «فهم هستی» است: درست است که واقعیت و هستی در مقام ثبوت، مسلمان و غیرمسلمان ندارد، اما «تلقی از واقعیت» چطور؟ «فهم واقعیت» چطور؟ «نوع نگاه به واقعیت» چطور؟ آیا اینها هم مسلمان و غیر مسلمان ندارد؟ یعنی آیا تلقی فلسفه اسلامی و به طور کلی اسلام، از «هستی»، با تلقی فلسفه اومانیستی از هستی تفاوتی ندارد؟ آیا «فهم توحیدی» از الوهیت با «فهم تثلیثی» از آن تفاوتی ندارد؟ خامساً، علوم انسانی غیر از علوم طبیعی‌اند: علوم انسانی را در صورتی می‌توان در زمره شیمی و فیزیک به شمار آورد که موضوع، مسائل، غایات و روش‌های آنها یکسان باشد. در حالی که «موضوع علوم انسانی» متفاوت با «موضوع علوم طبیعی» است و جالب است که خود جناب استاد محقق داماد در همین مصاحبه به این مسأله اشاره می‌کند! و اگر «تمایز موضوعی» را پذیرفتید چاره‌ای ندارید جز آنکه «تمایز روشی» را نیز بپذیرید، زیرا «روش زاییده و مولود موضوع» است؛ و نه امری قراردادی و تحمیلی بر موضوع. 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
✅ صرف عقلی بودنِ دلیل، مسئله‌ای را کلامی یا فلسفی نمی‌گرداند... آیت‌الله جوادی آملی: 🔸صرف عقلی بودنِ دلیل، مسئله‌ای را کلامی یا فلسفی نمی‌گرداند. به عنوان مثال در دو مسئلهٔ "عدل الهی" و "عدل انسانی"، هر دو عقلی‌اند و عقل مستقلاً حکم می‌کند به وجوب عدل خداوند و به وجوب عدل انسان. 🔹لیکن یکی از دو مسئله فلسفی يا کلامی است و مسئله دیگر فقهی است؛ زیرا وجوب در عدل الهی به معنای "هستی ضروری" است و معنایش "الله عادل باضرورة" می‌باشد؛ یعنی خداوند ضرورتاً عادل است؛ ولی در عدل انسانی وجوب به معنای تکلیف فقهی است و معنایش "یجب علی الانسان ان یکون عادلا" می‌باشد؛ یعنی بر انسان واجب است که عادل باشد. لازمه عدل الهی امتناع ظلم خداست و لازمه عدل انسانی حرمت ظلم بر انسان است؛ یکی مربوط به "هست" است و دیگری مربوط به "باید" است. 🆔@hekmateislami
بیمه طرح 2 و 3 اینکه این طرح ها خوبه یا نه، اینروزا سوال است. خوبی های این طرح: - هر خانواده ای رو عضو این طرح میکنن بدون اینکه قبلش پیشینه درمانی اعضای خانواده تون رو بخوان (یعنی اگه در خانواده ای فرد خیلی هزینه بری وجود دارد، ندیده قبول میکنن) - درسته مبلغش پایین نیست (و برای یک خانواده ی 4 نفره سالیانه حدود 17 میلیون میشود)، اما پرداخت قسطی آن از فشارش کم میکنه و همه اش در هزینه ی دندان به تنهایی جبران میشه. - برای طرح 2 برای دندان 4.5 میلیون خانوادگی میدهند، خانوادگی یعنی یک خانواده 4 نفره، 4 تا 4.5 م (=18 م) سهمیه خانوادگی سالیانه داره که کل این سهمیه رو میتونه یک نفر تنها یا باهم استفاده کنن (ایمپلنت هم قبول میکنن). اگر این طرح ها را خریداری نکنید، سالیانه 2 میلیون برای دندان هر نفر میدهند! - ضمنا باید برای همه ی اعضای خانواده باهم ثبت نام کرد (تکی نمیشود) - مهلت ثبت نامش هم چیزی نمونده تمام بشه. این اطلاعات طبق شنیده های دوستان است نه از طرف بیمه. اما برای بنده ظن معتبر آور بود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از فراجالب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسیاری سوال میکنند در بحث چگونه جهاد تبیین کنیم؟ 🔹رهبر انقلاب فرمودند اگر میخواهید مشکل حل بشه این کار را انجام دهید مجله مجازی فراجالب را دنبال کنید 👇 🎯 @Farajaleb
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا الامام الرضا(ع) : أفضَلُ العَقلِ مَعرِفَةُ الإِنسانِ نَفسَهُ برترین خِرد، خودشناسى است. (بحار الانوار، ج۷۸، ص۳۵۲) شهادت امام رضا علیه السلام را تسلیت عرض می‌نمائیم. 💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات @Nafahat_eri
هدایت شده از جهش ایران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️امام خامنه ای: علوم انسانی غربی ذاتا مسموم و ماهیتا معارض با اسلام و نظام اسلامی است... ➖ آیت‌الله حائری شیرازی: آنچه در روایات داریم که در آخرالزمان مردم به سراغ علمای یهود و نصاری می روند همین علوم انسانی غربی است. 🗳 جهش ایران | @jahesheiran
درسنامه 1404-1403.pdf
9.37M
📣 درسنامه سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ مجمع عالی حکمت اسلامی منتشرشد. 🆔@hekmateislami
هدایت شده از 🌟RESEARCH PLUS🌟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌این هم معرفی یک هوش مصنوعی کارآمد که می توانید تمام جستجوهای علمی را براحتی با آن انجام دهید. 😀دیگه از این به بعد هر جا هر کس به شما گفت فلان ادعا است، سریعا آن را در Epsilon کنید و نتیجه را با سرعت ببینید. 💥هر جستجو توسط شما در این ، در ۲۰۰ میلیون علمی جستجو می شود و نتیجه سریعا به شما اعلام می شود. 💠این هوش مصنوعی برای یافتن در برخی قسمت های مقالات و پایان نامه شما نیز به شدت کاربردی است. 🔰برای کمک به توسعه ، این آموزش را برای همه دوستانتون ارسال کنید. ○┈••••✾•🍀💐☘️•✾•••┈○ 🔰لینک کانال در ایتا و تلگرام: @researchplus2
1.25M
توضیحات استاد امینی نژاد پیرامون درس مبانی و اصول حکمت عملی 🔹در پی سوالات دوستان در مورد این درس، استاد این توضیحات را ارائه فرمودند: ▫️حکمت عملی عرصه نمود نتایج همه مباحث حکمت نظری و علم النفس ▫️تعبیر دقیق فارابی از حکمت عملی به علم انسانی. ▫️اهمیت و جایگاه حکمت عملی در مباحث امتدادهای فلسفه و پیدایش دانش‌های دینی ▫️ضرورت ترویج علم النفس و حکمت عملی در برهه کنونی انقلاب اسلامی ▫️دو شخصیت محوری در حکمت عملی: فارابی و ابن مسکویه ▫️حکمت عملی: فلسفه انسان یا زندگی ‌ ‌💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات https://eitaa.com/nafahat_eri
رهپویان
توضیحات استاد امینی نژاد پیرامون درس مبانی و اصول حکمت عملی 🔹در پی سوالات دوستان در مورد این درس، اس
. الحمدلله اساتید پخته یکی یکی وارد میدان میشن. قبل ایشون استاد یزدان پناه از سال 98 شروع کردن که بحث شان همچنان ادامه دارد. دامت توفیقاتهما
Windows.Update.Blocker.1.8.rar
1.01M
چون ویندوز ۱۰ و ۱۱ آپدیتش را فقط موقتی میتوان قطع کرد لذا با این بلاکر میتوانید آنرا دایمی قطع کنید وقتی اجرا کردید گزینه ۲و۳ تیک بخوره. بعد از انتخاب اپلای ، علامت برنامه قرمز میشه
خدایا به آه و ناله حضرت زهرا (سلام الله علیها) هرچه سریعتر رژیم منحوس صهیونیستی رو به عذاب سخت گرفتار و آنها را به همراه همفکران شان نابود بگردان. و صاحب الامر برسان...