eitaa logo
تربیت و حکمرانی
1.2هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
675 ویدیو
33 فایل
🔰طلبه درس خارج حوزه علمیه، #مبلغ اسلام ناب 🔰افتخارم #معلم بودن، آرزویم #مربی شدن 🔰پژوهشگر و نویسنده حوزه #تربیت (تربیت اسلامی از نگاه رهبر فرزانه انقلاب، قالبهای برنامه‌سازی تربیتی، خلوت ناامن و...) 🔰دانش‌پژوه دکتری #حکمرانی #مرتضی_رجائی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسیاری از متقاضیان نهضت ملی مسکن به دلیل عدم توان کافی مالی از طرح کنار رفته‌اند/ وقتی وزارت راه و شهرسازی اقساط نهضت ملی مسکن را بیش از حداقل حقوق کارگران قرار داده چگونه توقع داریم مردم بتوانند با این طرح صاحبخانه شوند. 🔹 مهیار فرنیا، رئیس انجمن صنفی مهندسان مشاور طراح و ناظر استان تهران در گفتگو با «نود اقتصادی»: مردم مشکلات جدی برای آورده اولیه نهضت ملی مسکن دارند و بانک ها هم وظایف قانونی خودشان در این طرح انجام نمیدهند. با ستاد راهبری معماری و شهرسازی اسلامی همراه باشید🔻 https://eitaa.com/setad_memari/233
* 🔻در روايت دارد كه شب نيمه شعبان هر كسی سه سوره يس بخواند خدای متعال تا سال آينده او را در حفظ و حراست و نگهداری خودش بيمه می‌كند. گويا برای سه حاجت مهم هم می‌توان خواند؛ چه خود انسان و چه خانواده انسان هر كدام می‌توانند بخوانند. 🔸اين عمل شب نيمه شعبان است. براي گشايش كار، امنيت خود انسان و برای جهات كاری و جهات روحی، همچنین برای خانواده انسان، مفید است. 🔹مرحوم آیت الله کشمیری قدس سره خيلی به خواندن سه سوره يس در شب نيمه شعبان سفارش می‌كردند. ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌✍ خواندن سه بار سوره یس در این شب اصلاً سخت نیست؛ خیلی هم وقت نمی‌گیرد. هم برنامه‌ریزی کنید و خودتان بخوانید، هم به‌عنوان صدقه جاریه تا می‌توانید این توصیه را به دست اهلش برسانید تا خیری به آن‌ها برسد و شما هم در آن سهیم باشید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 رهبر سیاه پوستان آمریکا: 90 میلیون ایرانی اعتقاد دارند مهدی می آید و حاضرند برایش جان دهند. مردم جذابی هستند نه ؟ دلتان نمی خواهد مثل آنها باشید؟
🔴 روایت مرحوم مسعود دیانی از «تجارت سرطان» ✍️ مسعود دیانی، دین پژوه و مجری رسانه‌ی ملی عمل جراحی سخت و سنگین بود. نزدیک به ده ساعت وقت برده بود. حدس نمی‌زدیم از عمل اول سخت‌تر باشد. که بود. در جراحی اول معده و طحال و نیمی از کبد و پاره‌ای ازمری و غدد فوق کلیوی را برداشته بودند. در جراحی دوم دیافراگم و روده و بخش دیگری از مری را. این بار مجبور شده بودند تیغ‌ها راتا پشت قلب ببرند. و این یعنی احتمال مرگ مضاعف. میانه‌ی جراحی باز از فاطمه رضایت گرفته بودند که خطر مرگ را با تصمیم جدید بپذیرد. امضا کرده بود و می‌شد حدس زد مادرم، برادرم، فاطمه و دوستانم چه رنج و زجر وحشتناکی از سر گذرانده بودند. تا من نیمه‌شب از اتاق عمل بیرون بیایم. با لوله‌ای در روده که قرار بود از یکی دو هفته‌ی بعد دهان جدیدم شود.‌ برای خوردن غذاها و داروهایی که فقط می‌توانستند مایع باشند. و با سرنگ به روده تزریق شوند. مابقی درد وحشتناک بود، اضمحلال تن بود. و سکوت. حالا دیگر کسی حرفی برای گفتن نداشت. این آخرین عمل جراحی ممکن روی بدن یک انسان بود. و ما به نقطه‌ی صفر که نه، به ماقبل صفر برگشته بودیم. هنوز لکه‌هایی از توده‌های سرطانی در کبد مشاهده می‌شدند و باید می‌سوختند. احتمالا آن هم بی‌حاصل. حالا اما می‌توانستیم پرسشی که چند ماه پیش اجازه نیافت با آرامش و به دور از هیجان جواب بگیرد را دوباره مطرح کنیم. هرچند پاسخ این بارمان مشخص بود. دیگر نه تن به عمل می‌دادیم، نه با شیمی‌درمانی به تماشای خاکستری خود می‌نشستیم. اما هشت ماه پیش چه؟ هنوز هم حق جانب پزشک اول نبود که سایه‌ی سنگین مرگ را در این بیماری می‌دید و ما را به انتخاب روش تسکینی به جای روش تهاجمی دعوت می‌کرد؟ حالا بعد از تحمل انبوه درد و زخم و ویرانی عمل و شیمی‌درمانی، بعد از صرف چندصد میلیون تومان هزینه، بعد از زمین‌گیر شدن و خانه‌نشین شدن و فلج شدن در امور روزمره، بعد از اینکه آیه و ارغوان ماه‌ها پدرشان را جز افتاده‌ای بی‌جان و ملول بر تخت ندیدند باید به افتخار امید و مقاومت و توکل کف می‌زدیم؟ وقتی پژوهش‌های علمی نشان می‌دادند که عمل جراحی در سرطان پیشرفته و متاستاز داده بی‌فایده است، از در بیرونش کنی از پنجره برمی‌گردد. عدد بقا زیر یکسال است، آن‌هم به عذاب. اجازه نداشتیم جور دیگری تصمیم بگیریم که متهم به ترس از شیمی‌درمانی و زهرناکی‌اش نشویم؟ انگ بی‌مسئولیتی نخوریم؟ ضد علم و خرافاتی به حساب نیاییم؟ و داغ ننگ بی‌ایمانی روی پیشانی‌مان ننشیند؟ به‌گمانم تجارت درمان سرطان در روزگار ما خوب خودش را به مفاهیم دینی و روانشناسی و ارزش‌های اخلاقی چسبانده بود. می‌مکید. و قهرمان می‌ساخت؛ ساکت و ویران و مظلوم. همین. @HOWZAVIAN
تربیت و حکمرانی
#آخرین_یادداشت 🔴 روایت مرحوم مسعود دیانی از «تجارت سرطان» ✍️ مسعود دیانی، دین پژوه و مجری رسانه‌ی
رحمت خدا بر حجت‌الاسلام مسعود دیانی عزیز. آن‌ها که با مسئله سرطان و درمان‌های پزشکی مدرن برای آن مواجه بوده‌اند، خیلی خوب دردناکی این نوشته را متوجه می‌شوند.
* ۱الی۲میلیون‌تومان سود سهام عدالت* *اگه مرحله دوم سهام خود دریافت نکرده اید برای تمامی سهام داران تعلق گرفته است * (برای مشاهده در سایت زیر مشاهده کنید) https://awsu.cloud همگانی کنید همه سهام خودرا بگیرد من خودم دیروز گرفتم. ⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️ این پیام و امثال آن است. مراقب باشید روی پیوند(لینک) موجود در آن کلیک نکنید.
🔹مروری انتقادی بر اندیشه ایرانشهری ▪️درآمدی بر نحوه مواجهه جبهه فکری انقلاب اسلامی با اندیشه سید جواد طباطبایی 🕰 زمان:شنبه 1401/12/20 از ساعت 15 الی 18 ..... علاقمندان گرامی جهت حضور به شماره زیر پیامک ارسال نمایند: 0910 0931 083 ____________ (موسسه معنا) 🆔https://eitaa.com/maana_hamandishi
هدایت شده از حکمرانی اسلامی
به بهانه یک مناسبت مهم فرهنگی در تقویم رسمی کشور چند سال پیش همراه با جمعی از نوجوان‌ها در یک شبه‌نظامی با نام شرکت کردم که در برگزار می‌شد. درباره جذابیت‌ها و ظرفیت‌های تربیتی این اردوی خاص نمی‌خواهم بنویسم، که قطعاً نوشتنی است و در آینده اگر زاویه مناسبی از این موضوع به ذهنم برسد که به مرتبط باشد، ان‌شاءالله آن را خواهم نوشت. فعلاً در باب گلایه از تعطیلی این اردوها و آسیب‌های نبود این دست برنامه‌های تربیتی برای نوجوانان کشور هم نمی‌نویسم؛ هرچند خسارتی که به این دلیل به کشور وارد شده و می‌شود، مثلاً در همین اغتشاشات اخیر و تخلیه خیابانی هیجان‌های نوجوان‌ها، کاملاً مرتبط با و بر عهده است. امشب به مناسبت امروز (۱۸ اسفند) که است، می‌خواهم یکی از مشاهداتم را در آن اردو ثبت کنم. لطفاً اگر نمی‌دانید جزیره لارک کجاست، اول یک جست‌وجو بفرمائید و موقعیت آن را روی نقشه پیدا کنید. تصور کنید حدود ده سال پیش دارید در کوچه پس‌کوچه‌ها که نه، در پستی و بلندی‌های این جزیره که به تازگی و براساس یک سیاست دفاعی امنیتی، مسکونی شده و تعداد محدودی از مردم در آن ساکن شده‌اند قدم می‌زنید، که ناگهان یک تابلوی کانون فرهنگی هنری مساجد را بر سردر یک خانه می‌بینید. جزو کدام گروهید: آیا در دل خود به مسئولان مربوط احسنت می‌گویید که به‌دلیل حساسیت منطقه و به‌منظور تحقق سیاست دفاعی امنیتی مزبور، با چنین سرعتی برای همین تعداد انگشت‌شمار نوجوان ساکن جزیره کانون فرهنگی راه‌اندازی کرده‌اند؟ یا از خود می‌پرسید: واقعاً بایسته‌های اولیه راه‌اندازی این کانون، مثلاً حداقل یک مربی، در آن وجود دارد یا نه؟ باشد، قبول، من هم مثل شما که جزو گروه نخستید، می‌پذیرم که در اینجا و به‌دلیل تحقق سیاست نظام در مسکونی شدن این جزیره، این اقدام توجیه دارد؛ ولی به نظرتان آیا بعد از راه‌اندازی (مثلاً تا همین الآن)، برای ارتقای آن تا حداقل یک کانون فرهنگی هنری تلاشی شده یا اینکه مثل خیلی جاهای دیگر، فقط به پشتوانه همان تابلوی روی دیوار، یک کانون به آمار نهاد مربوط افزوده شده است؟! بگذریم از اینکه خیلی از ما به تجربه سال‌ها فعالیتمان، خبر دقیق و موثق داریم از همین فعالیت‌هایی (بخوانید تابلوهایی) که در گزارش کار دو یا حتی سه نهاد فرهنگی سیاهه می‌شوند تا مسئولان مربوط گزارش آن را مثلاً خدمت رهبر معظم انقلاب تقدیم کنند. و خدا می‌داند که این چه بلائی بر سر کشور آورده است، و کیست که نداند این رویه، هیچ سنخیتی با حکمرانی اسلامی ندارد. پ.ن: این یادداشت منافاتی ندارد با اینکه من و خیلی از هم نسل‌هایم وامدار همین کانون‌ها هستیم و امثال من در سال‌های دانش‌آموزی‌مان بیشتر از آنکه در مدرسه بوده باشیم، در کانون زندگی کرده‌ایم. نشانی در همه پیام‌رسان‌ها: 🆔️ @Islamic_governance
هدایت شده از حکمرانی اسلامی
💢 به مسائل روز توجه کنید؛ خودتان را تا این اندازه مهمل بار نیاورید! (ضرورت ورود جدی حوزه‌های علمیه و طلاب به عرصه حکمرانی و اداره مسائل جامعه) امام خمینی، خطاب به علمای اسلام: به ‏فکر علاج بدبختی‌های باشید. مباحثه به تنهایی فایده ندارد؛ مسئله گفتن به تنهایی‏‎ ‎‏دردها را دوا نمی کند. در شرایطی که دارند اسلام را از بین می‌برند، بساط اسلام را به هم‏‎ ‎‏می‌زنند، خاموش ننشینید مانند نصرانی‌ها که نشستند دربارۀ روح القدس و تثلیث صحبت‏‎ ‎‏کردند تا آمدند آن‌ها را گرفته از بین بردند. بیدار شوید و به این حقایق و واقعیت‌ها توجه‏‎ ‎‏کنید. به مسائل روز توجه کنید. خودتان را تا این اندازه مهمل بار نیاورید. شما با این‏‎ ‎‏اهمال‌کاری‌ها می خواهید که ملائکه اجنحۀ خود را زیر پای شما پهن کنند؟! مگر ملائکه‏‎ ‎‏تنبل پرورند؟! ملائکه بالشان را زیر پای امیرالمؤمنین (ع) پهن می‌کنند، چون مردی است که‏‎ ‎‏به درد اسلام می خورد؛ اسلام را بزرگ می‌کند؛ اسلام به واسطۀ او در دنیا منتشر می شود و‏‎ ‎‏شهرت جهانی پیدا می‌کند؛ با زمامداری آن حضرت جامعه‌ای خوشنام و آزاد و پرحرکت و‏‎ ‎‏پرفضیلت به وجود می‌آید. البته ملائکه برای حضرتش خضوع می‌کنند. و همه برای او‏‎ ‎‏خضوع و خشوع می‌کنند. حتی دشمن در برابر عظمتش تعظیم می کند. برای شما که جز‏‎ ‎‏مسأله گفتن تکلیفی ندارید خضوع معنی و مورد ندارد.‏ (📔کتاب ولایت فقیه، صفحه ۱۴۵) نشانی در همه پیام‌رسان‌ها: 🆔️ @Islamic_governance
💢یک رویداد نادر و احتمالاً بی‌سابقه در تاریخ روحانیت ✅ یک معنا از ، نماندن در حصار چارچوب‌های موجود و دادن پاسخ‌های متفاوت و خلاقانه به مسائل موجود است. 🔰 مثل پیشنهاد امام جمعه رامسر درزمینه دعوت مادر دو نفر از طلاب المهدی در مراسم نیمه شعبان، برای معمم کردن پسرهایشان. ✅ این در حالی است که معمولاً دوست دارند به دست یکی از علما و بزرگان معمم شوند. 🔰 اما واقعاً چه کسی گفته که برکت معمم شدن به دست مادر، کمتر از معمم شدن به دست یک عالم ربانی است؟! آیا این رویداد، فریاد زدن جایگاه رفیع و در نگاه دین‌داران و اهالی کسوت نیست؟! 🆔 @rajaaei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥یک زنِ مثلاً شاد و موفق!! که هر روز صبح ظرف‌ها را درون ماشین ظرفشویی می‌چیند و راهی محل کار می‌شود. بعد از رسیدن به محل کار، تبلت به‌دست سوار آسانسور می‌شود و به سمت اتاق جلسات می‌رود. در اتاق جلسات چند آقا منتظر ورود او هستند و به احترام، جلوی پایش می‌ایستند. بعد از پایان جلسه، به اتاق کارش می‌رود، روی صندلی لم می‌دهد، برای خودش یک فنجان چای می‌ریزد، و در کمال آرامش و آسودگی خاطر با لبخند چای می‌نوشد. چرا؟! چون در تمام این مدت، ظرف‌های خانه دارند به‌صورت خودکار شسته می‌شوند! 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 کاش می‌فهمیدند در این ۲۵ ثانیه، به بهای فروختن کالایشان و سود بیشتر، چه بلائی بر سر روحیه و اعتماد به نفس خیلی از می‌آورند و چه موجی در و مصرف خانواده‌ها ایجاد می‌کنند! هرچند بعید می‌دانم نفهمند؛ بهتر است بنویسم کاش برایشان مهم بود که بسیاری از بانوان خانه‌دار، با چندین بار دیدن این پیام بازرگانی در طول روز به مدت چند هفته، کم‌کم احساس می‌کنند که از وضعیت موجودشان لذت نمی‌برند و دوست دارند با داشتن ابزارهای تسهیلگری مثل ماشین ظرفشویی، بتوانند بیشتر اوقات روز خود را بیرون از خانه سپری کنند؛ فارغ از دغدغه و البته . 🆔 @rajaaei_ir
برای خرید دارویی وارد یک در خیابان قائم مقام فراهانی شدم. در همان لحظه ورود و با همان نگاه متمایل به زمین، مشخص بود که هر دو خانم فروشنده (که بعد متوجه شدم یکی از آن‌ها دکتر مسئول فنی داروخانه است)، کاملاً مُکَشَّفه‌اند؛ ولی برخورد اولیه‌شان خیلی محترمانه بود. داشتم در ذهنم کلمات را مرتب می‌کردم تا به آن‌ها واکنشی مناسب و معقول نشان دهم، و البته نمی‌خواستم این واکنش فقط باشد؛ بلکه مثل همیشه برایم مهم بود یک و حتی‌الامکان منتهی به نتیجه داشته باشم. در همین کمتر از یک دقیقه‌ای که داشتم فکر می‌کردم و خانم متصدی سفارش من را گرفت و مشغول آماده کردن آن شده بود، متوجه شدم خانم دکتر شالش را تقریباً به‌صورت کامل روی سرش کشیده است. خانم متصدی هم با دیدن این صحنه، شالش رو روی سرش کشید؛ البته نه به کاملی خانم دکتر. بعد از پرداخت پول و موقع خروج از داروخانه، با لحنی کاملاً محترمانه رو به آن‌ها کردم و گفتم: از شما متشکرم؛ هم برای داروها، هم برای اینکه در چند دقیقه‌ای که من اینجا بودم، احترام گذاشتید و را رعایت کردید. جالب بود؛ هر دو خوشحال شدند و برای این از من تشکر کردند. به نظرم آمد دیگر گفتن آنچه قبل از این در ذهنم آماده کرده بودم، درست و سازنده نیست و فعلاً باید به همین تشکر بسنده کنم. با این امید که ام درست بوده باشد، از داروخانه خارج شدم. هرچند بعید می‌دانم حاکمیت و مثلاً نهاد صادرکننده مجوز فعالیت یک داروخانه به‌درستی به وظایف خود در این باره عمل کرده باشد! 🆔 @rajaaei_ir
برای آقای و کابینه‌ش دعا هم می‌کنید یا فقط انتقاد می‌کنید و غُر می‌زنید؟! نکنه راستی راستی خیال کردید همین که یه انقلابی دلسوز و پرکار رئیس جمهور بشه، دیگه کار تمومه و همه‌چی باید درست بشه؟! همون اندازه که اعضای دولت باید در کنار تلاش و مجاهده، اهل توسل و تضرع باشن، ملت هم باید برای الهی اونا کنن. باور کنید کار سختیه؛ خیلی سخت. 🆔 @rajaaei_ir
📸 آقای الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهور بلاروس و هیأت همراه عصر امروز (دوشنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند. ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ 💻 Farsi.Khamenei.ir آن بزرگان و فضلایی که به‌دلیل علاقه به فعالیت علمی و پژوهشی محض، یا امتناع از آلوده شدن گوشه لباسشان به دشواری‌ها و ناگواری‌های عرصه اجرا و حکمرانی، کنج عافیت را برگزیده‌اند تا به زعم خودشان هم دنیا و آبرو نزد مردم را داشته باشند و هم آخرت را، این همه مجاهده و جانفدایی و پاکبازی این سید جلیل القدر را در میانه میدان ببینند؛ شاید فرجی حاصل شود! خیلی‌ها شاید به فکرشان هم نرسد؛ ولی این رهبر حکیم و این استراتژیست بی‌مثال، دارد تحت فرماندهی و هدایت امام عصر، گام به گام امت اسلام را به سوی آرمان تمدن اسلامی پیش می‌برد و در این مسیر، به‌دلیل کم‌کاری‌های خیلی از ما، خودش دارد مهره‌هایش را می‌سازد و می‌چیند. 🆔 @rajaaei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شبِ عید اقتصاد سرمایه‌داری به آرمان‌های انقلاب مردم ایران وسط !😡 (از اینکه این فیلم را بارگذاری کرده‌ام، عذرخواهم.🤦‍♂️ توصیه‌ام این است که خواهران محترم، به جهت حفظ حریم حیا و عفاف، لطفاً فقط به خواندن متن بسنده کنند!) که معلوم الحال است و اصلاً در حد این نیست که کسی بخواهد با او برخورد کند، ولی تا وقتی با امثال این در فروشگاه رفاه که در چارچوب دولت جمهوری اسلامی ایران مجوز فعالیت گرفته است، یک برخورد رسمی و قاطع نکند، معلوم است که ها و های کوچه و خیابان از تذکر و برخورد قانونی احساس ظلم می‌کنند و برمی‌آشوبند! آقایان، چون عملکرد را مغایر با و هجوم نرم به مردم جامعه ندانستید، آن را حرام تشخیص ندادید و با آن برخورد نکردید؛ اما با دیدن این صحنه‌ها که دیگر باید دردتان بیاید و در برابر این موضع بگیرید! مگر اینکه جهت‌داری و جهت‌بخشی کار خودشان را کرده باشند و قوای تشخیصی شما فاسد شده باشد! 🆔 @rajaaei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 امام خمینی: اگر از مسئله قدس بگذریم، اگر از صدام بگذریم، اگر از آمریکا بگذریم، نمی‌توانیم از آل سعود بگذریم! امروز دوستی از من پرسید: نظرت درباره چیست؟ گفتم: فعلاً ما به این توافق نیاز داریم و به بود، ولی یادمان نمی‌رود آن جمله امام راحل عظیم الشأن را در پیام سالگرد که فرمود: "ان‌شاءالله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با از آمریکا و برطرف خواهیم ساخت، و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر داشتن خواهیم نهاد و با برپایی جشن پیروزی حق بر جنود کفر و نفاق و از دست نااهلان و نامحرمان، به مسجدالحرام وارد خواهیم شد" (۲۹ تیر ۱۳۶۷). 🆔 @rajaaei_ir
📌 عصر ما عصر حکمرانی علم است یا حکمرانی پول؟!بعضی از جوان‌های به‌اصطلاح نخبه و مثلاً بهشان برخورده و می‌گویند: چرا آقای خامنه‌ای به هایی که می‌کنند و در غرب مشغول کار و زندگی می‌شوند، گفته: . ✅ بله، حقیقت تلخ است. تلخ‌تر از این، توصیف سال‌ها پیش دکتر است که آن‌ها را نامیده است: 🔰[در عصر ما] بازار در آفریقا نیست، بلکه در کمبریج است، در دانشگاه هاروارد است، در دانشگاه سوربون است؛ آن هم نه [برده‌هایی در سطح] عمله و کنیز، بلکه بزرگ‌ترین نبوغ‌های بشری [به بردگی گرفته می‌شوند]. 🔰 می‌آیند جلوی کلاس [درس این دانشگاه‌ها]، شاگرد اول‌ها، شاگرد دوم‌ها و شاگرد سوم‌ها را می‌گیرند و حراج می‌کنند. این می‌گوید: من ۱۰.۰۰۰ تومان می‌دهم؛ آن می‌گوید: ما ۱۵.۰۰۰ تومان می‌دهیم، یک اتومبیل هم می‌دهیم؛ یکی دیگر می‌گوید: راننده هم می‌دهیم؛ یکی دیگر می‌گوید یک سکرتر هم می‌دهیم. 🔰بالاخره آن کسی که پول بیشتری می‌دهد، به مزایده این آقای نابغه را برمی‌دارد به اش می‌برد و می‌گوید: همین جا بایست و هرچه به تو گفتم بساز؛ او هم می‌گوید: چشم. 🔰پس فرق و این است که برده‌ قدیم اربابش را انتخاب نمی‌کرد، ولی برده جدید خودش اربابش را انتخاب می‌کند... 🔰اگر علم به فروش نرود، فقط به درد سخنرانی می‌خورد. این قرن، قرن ازدواج و است. این دو همیشه در تاریخ ضد هم بودند؛ حالا ازدواج کرده‌اند و فرزند نامشروع آن‌ها ماشین است. مسلماً وقتی علم با پول ازدواج کرد، معلوم می‌شود کدام آقاست، کدام عیال. (📚 کتاب نیازهای انسان امروز، ص۹) 🆔 @rajaaei_ir
🔰یک کاسب عراقی در آستانه حلول ، از حقوق خودش گذشت و دفتر ثبت بدهی‌های مردم را سوزاند! قطعاً پروردگار، هزاران هزار بار بر این عفو و نادیده گرفتن حقوق خود سزاوارتر است. 🔹️امثال این افراد، مصداق برجسته کسانی‌اند که درباره آن‌ها فرموده‌اند: . 🔹️اگر بخواهیم پروردگار عالمیان درباره ما از بگذرد، باید برایمان مهم باشد که به قدر سر سوزنی هم از نگذریم! 📿در روزهای پایانی مستحب است این عفو را زیاد از خدا بخواهیم و فراوان این ذکر را زمزمه کنیم: اَللَّـهُمَّ اِنْ لَمْ تَكُنْ غَفَرْتَ لَنا فيما مَضي مِنْ شَعْبانَ، فَاغْفِرْ لَنا فيما بَقِيَ مِنْهُ. 🆔 @rajaaei_ir
هدایت شده از حکمرانی اسلامی
📌اگر انبيا به‌جای فقط می‌گفتند، کسی با آن‌ها دشمنی نمی‌کرد! 🔹 كارشان فقط نبود. اگر انبيا فقط به اين اكتفا می‌كردند...مشكلى وجود نداشت؛ كسى با اين‌ها درنمى‌افتاد. 🔹در اين آيات شريفه...«اَلَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسٰالاٰتِ اللّٰهِ وَ يَخْشَوْنَهُ وَ لاٰ يَخْشَوْنَ أَحَداً إِلاَّ اللّٰهَ‌»، اين چه تبليغى است كه خشيت از مردم در او مندرج است كه انسان بايد از مردم نترسد در حال اين ؟ 🔹اگر فقط بيان چند بود كه موردى نداشت كه خداى متعال تمجيد كند كه از مردم نمی‌ترسند... 🔹اين تجربه‌هاى دشوارى كه انبياى الهى در طول عمر مبارک خودشان متحمّل شدند، براى كى بود؟ چه‌كار می‌كردند؟ «وَ كَأَيِّنْ مِنْ نَبِيٍّ قٰاتَلَ مَعَهُ رِبِّيُّونَ كَثِيرٌ فَمٰا وَهَنُوا لِمٰا أَصٰابَهُمْ فِي سَبِيلِ اللّٰهِ وَ مٰا ضَعُفُوا وَ مَا اسْتَكٰانُوا»؛ چه بود اين رسالتى كه بايد برايش جنگيد؟...فقط گفتن چند جمله‌ى حلال و حرام و گفتن چند مسئله است‌؟! 🔹انبيا براى ، براى ، براى مبارزه‌ با ظلم، براى مبارزه‌ با قيام كردند، براى شكستن طاغوت‌ها قيام كردند... 🔹طاغوت آن انسان طغيانگرى است كه به پشتوانه آن بت، بت وجود خود را بر مردم تحميل می‌كند. طاغوت، فرعون است؛ «إِنَّ فِرْعَوْنَ عَلاٰ فِي الْأَرْضِ وَ جَعَلَ أَهْلَهٰا شِيَعاً يَسْتَضْعِفُ طٰائِفَةً مِنْهُمْ‌»؛ اين، طاغوت است. با اين‌ها جنگيدند، با اين‌ها مبارزه كردند... (📚بیانات در ديدار روحانيّون و طلّاب، ۱۳۸۸/۰۲/۲۳) نشانی در همه پیام‌رسان‌ها: 🆔️ @Islamic_governance
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از حکمرانی اسلامی
📌ضرورت تنظیم‌گری در حکمرانی اقتصادی برای هدایت فعالیت اقتصادی مردم در جهت سیاست‌های رشدآفرین حکومت اسلامی! دانشمند فرزانه، آیت‌الله سید علی حسینی خامنه‌ای: 🔰در اگرچه در فعاليت‌هاى اقتصادى ميدان باز و وسيعى دارند و آزادى‌هاى زيادى دارند و هر كسى اين حق را دارد كه فعاليت و تلاش اقتصادى بكند، اما در كنار اين حق و اختيار براى مردم، یک اختيار و حقى هم براى و قدرت حاكم بر قرار داده شده است، و آن و مراقبت است؛ 🔰زيرا اگر اين حق براى نباشد و مردم بدون نظارت دولت و بدون رعايت تلاش اقتصادى را شروع كنند و انجام بدهند، اين يقيناً در جامعه به طغيان، به ، به بغى، به منتهى خواهد شد و همان وضعى پيش خواهد آمد كه در هست 🔰كه سلاطين فولاد و طلا و نفت و صاحبان كمپانى‌هاى بزرگ از قدرت و ثروت بى‌نهايت برخوردارند و قشر بزرگى از مردم هم از اوّليات زندگى، يعنى از خانه و خانواده و شام شب و لباس نگهدارنده‌ از سرما و گرما محروم‌اند. (📚بیانات در خطبه‌های نماز جمعه تهران در تاریخ ۱۱ دی ۱۳۶۶) نشانی در همه پیام‌رسان‌ها: 🆔️ @Islamic_governance
📌در روزهای پایانی سال، از خریدها و تغییر چیدمان‌های خانه‌های متدینان و انقلابی‌ها چه خبر؟! 🔰ما در شرعیاتْ مقلد، و در عرفیات و سبک زندگی پیرو آقایی هستیم که مبل اتاق ملاقات‌های رسمی‌اش، که مهم‌ترین و سرنوشت‌سازترین اتاق تاریخ معاصر جهان است، در طول بیست سال عوض نشده است؛ فقط اسکلت چوبی‌اش را رنگ و روکش آن را عوض کرده‌اند. پ.ن: اولی، دومین سفر نلسون ماندلا به ایران در سال ۱۳۷۸ و دومی، سفر نخست وزیر ژاپن به تهران در سال ۱۳۹۸ است. 🆔 @rajaaei_ir
هدایت شده از حکمرانی اسلامی
شرح کافی 138 21-12-01 (Trimmed).mp3
5.32M
📢 استنباط ضرورت عدالت در کلیه ساحت‌های حکمرانی اسلامی از آیه ۵۴ سوره نساء 🖋 (زید عزه)، ذیل آیه شریفه "إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَى أَهْلِهَا وَإِذَا حَكَمْتُمْ بَيْنَ النَّاسِ أَنْ تَحْكُمُوا بِالْعَدْلِ"، «حکم بالعدل» را محدود به عدالت در قضاء ندانست. 🖋به فرموده ایشان، حکومت و حکمرانی هم می‌توانند مصداق "حکم" در این آیه باشند و بنابراین، خداوند دستور داده است که در حکم‌های موجود در فرایند حکمرانی (مانند صدور قوانین، برنامه‌ریزی‌ها و...) عدالت را رعایت کنیم. (📚درس خارج فقه الحدیث، ۲۱ اسفند ۱۴۰۱) نشانی در همه پیام‌رسان‌ها: 🆔️ @Islamic_governance
39.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌چهار دهه غفلت ما از نظام تربیت رسمی باوجود سرمایه‌گذاری معارضان انقلاب بر آ.پ. 🎥 گزارش دقیق و عالمانه عضو کارگروه تألیف کتب درسی آ.پ. از وضعیت تربیت رسمی کشور در نشست با رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی 🔰امتداد ۹۵ درصد مسائل و معضلات آ.پ. از ۷۰ سال پیش تا کنون؛ 🔰هر دانش‌آموز در طول دوازده سال تحصیل، ۱۵.۰۰۰ ساعت در اختیار آ.پ. است؛ 🔰دانشجویی گفته بود: من ۹ سال در آ.پ. سر کلاس دین و زندگی نشستم، ولی الآن نه دین دارم و نه زندگی. 🆔 @rajaaei_ir
📌همه ملت‌ها پیر دارند، ولی فقط بعضی‌ها جلوی در خانه‌هایشان پیرنشین می‌سازند! هنوز هم در مطرح‌ترین دانشگاه‌های کشور، اساتید برجسته‌ای هستند که و فناوری ها را منکرند. همین چند روز پیش یکی از این اساتید می‌گفت: به نظر من ۸۰ درصد ، حاصل است. از قضا یکی از زمینه‌هایی که ایشان با قاطعیت منکر شد، تأثیر اسلام در خانه‌های سنتی ایران است. این استاد می‌گفت: هرچه هست، حاصل تجربه مردم ایران است و خانه‌های ایرانیِ قبل و بعد از اسلام، فرق چندانی با هم ندارند. سکوهای جلوی ورودی را دیده‌اید؟ از کارکردهای مهم این سکوها، که نامشان است، این بود که اگر انتظار مهمان (به ویژه مهمان پیر و سالخورده) برای باز شدن درِ خانه میزبان طولانی می‌شد، می‌توانست در حریم ورودی خانه که به نوعی فضای انتظار بود، روی این سکوها بنشیند و استراحت کند. اما چند سؤال: آیا در معماری همه ملت‌های دیگر، از این پیرنشین‌ها در خانه‌هایشان دارند؟ اگر ندارند، علتش چیست؟ شاید آن‌ها تجربه مواجهه با انسان‌های پیر را نداشته‌اند تا بخواهند در ساخت خانه‌هایشان به احترام آن‌ها و برای راحتی‌شان، فکری بکنند! معلوم است که همه ملت‌ها پیرمرد و پیرزن دارند، ولی تنها در برخی از آن‌ها پیرها حرمت دارند؛ تنها دین و آیین بعضی‌ها آن‌ها را به تکریم پیران سفارش می‌کند و از آن‌ها می‌خواهد برای پیدا کردن روش‌های مختلف این تکریم در عرصه‌های مختلف زندگی بیندیشند و طراحی کنند. 🆔 @rajaaei_ir