eitaa logo
تربیت و حکمرانی
1.2هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
677 ویدیو
33 فایل
🔰طلبه درس خارج حوزه علمیه، #مبلغ اسلام ناب 🔰افتخارم #معلم بودن، آرزویم #مربی شدن 🔰پژوهشگر و نویسنده حوزه #تربیت (تربیت اسلامی از نگاه رهبر فرزانه انقلاب، قالبهای برنامه‌سازی تربیتی، خلوت ناامن و...) 🔰دانش‌پژوه دکتری #حکمرانی #مرتضی_رجائی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حالا که صحبت از داغه... 🤔 💐 یادی کنیم از در اولین دوره مجلس شورای اسلامی! وقتی مجلس اول به پایان رسید ، مجلس به هر نماینده یه هدیه داد...... 🚗 🔷 آیت الله فاضل ره پیکان رو نپذیرفت و گفت : با پای پیاده اومدم؛ با پای پیاده میرم.... ⚠️ 💯 ایشون با اینکه در دوره دوم مجلس کاندیدا نشد و با تاسیس حوزه علمیه فیضیه بابل به تربیت طلاب روی آورد ؛ با اینحال بیش از 5000 رای در صندوق های رای بابل به نامشون بود ...❤️❤️ و سایر کاندیداها هم حائز اکثریت آرا نشدن و انتخابات تو بابل به دور دوم کشیده شد ... 😉 📢 هفته آینده آیت الله هادی روحانی ره تو خطبه های نمازجمعه از مردم خواست ، به کسی که ثبت نام نکرده [آیت الله فاضل] رای ندن!! 🗳 بله! انقلابی گری رو زندگی باید کرد ... با شعار دادن درست نمیشه .... رحمه الله علیه 🆔️ @jalvat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | زندگی پیروزمندانه 🔻کلیپ تاریخی از خطبه‌های حضرت آیت الله خامنه‌ای در اولین نماز جمعه پس از آغاز 💻 @khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‏"هر چه لعنت دارید، بر کسی لعنت کنید که این شرایط رو برای کشور به وجود آورد!" چشم؛ خدا لعنتت کنه ای باعث و بانی شرایط فعلی کشور! (پ.ن: به قول ما طلبه‌ها، ضمیر میگرده مرجع خودش رو پیدا میکنه😉😁!) ‎ 🆔️ @jalvat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‏حضور ‎ در بین الحرمین چه آرام و مقتدرانه قدم برمی‌دارد، چه حال خوشی دارند از اینکه با فرمانده شجاع هم‌قدم شده‌اند! 🆔️ @jalvat
🔰دفتر مطالعات کاربردی تربیت بنیادین (مکتب) برگزار می کند 💢وبینار هم اندیشی آینده آموزش و پرورش ایران 🔷با ارائه مهندس اردوان مجیدی (‌پژوهشگر و نویسنده ی آینده پژوهی نظام های آموزشی) 📅سه شنبه8 مهر 1399 ساعت 16 🔶لینک دعوت به وبینار https://www.skyroom.online/ch/shahabi60/maktab 🔷هماهنگی جلسه @abolfazlrahimian 09132530812
این ژان پیاژه است. روانشناس مشهور تو اتاق کار خودش. دفن شده میان کتاب ها و نوشتجات .... بعد طلبه جوان ما، یا دانشجوی حزب اللهی ما عجولانه و مغرورانه میخاد با تلاش کم و خیلی زود یک نظام روانشناختی/سیاسی/جامعه شناختی و.... اسلامی در مقابل کل تاریخ دانش غرب بنا کنه. و اون رو زمین بزنه. خب معلومه که کار لاغر و کم اثری بیرون میده. "علم" وجودی خسیس و حسود و صدارت طلبه. اگر تمام وجودت رو بهش بدی شاید یه ذره از وجود خودش رو بهت بده. باهاش شوخی نکنیم. 🆔️ @jalvat
چقدر زیباست این دو لبخند آسمان... 🆔️ @jalvat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مردم مناطق مرزی ایران در چندصد متری مرز ایستاده‌اند و دارند جنگ قره باغ را از نزدیک تماشا می‌کنند. این معنای امنیت است. به افتخار شهدای این سرزمین و همه مدافعان امنیت تمام قد بایستیم. 🆔️ @jalvat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این هم دانشگاه ملی صدا و سیما. به جای تأکید و تمرکز بر ازدواج و فرزندآوری برای حل مشکلات جامعه، رسماً داره نگهداری حیوان خانگی رو برای حل مشکلات روحی و روانی توصیه می‌کنه. 🆔️ @jalvat
💢قبیله‌گرایی، در رسانه‌های به ظاهر انقلابی !💢 🔹در هم‌اندیشی یازدهم فقه حکومتی، جناب استاد خسروپناه پاسخی به فرمایش اخیر آیت الله علوی بروجردی داد و گفته‌های اخیر ایشان را که به صورت مطلق، اقتصاد اسلامی را شوخی قلمداد کرده بود، در پنج محور نقد کرد. 🔹متن فرمایش ایشان را برای چندین رسانه‌ای که از پول بیت المال ارتزاق می کنند و وابسته به نهادهای حاکمیتی هستند، ارسال کردیم. با کمال تعجب با این جمله مواجه شدیم که «چون دیگران این خبر را کار کرده‌اند {و ما اولین منتشر کننده نیستیم}، پخش نمی کنیم.» بهتر از این نمی‌شود. آنقدر شعور رسانه‌ای ‌شان نمی‌رسد که در فضای رسانه اگر در حمایت از انقلاب اسلامی یکصدا نشوند، صدایشان به ندایشان نخواهد رسید. 🔹یاد فرمایش حضرت آقا در خصوص در حزب جمهوری افتادم:👇 ➖ «در سال ۶۲ که دوجریانیِ خیلی عمیقی در حزب جمهوری اسلامی به وجود آمده بود و کنگره‌‌‌ی مفصلی هم در مدرسه‌‌‌ی عالی شهید مطهری درست کرده بودیم، من صحبت کردم و از این دو جریان، به دو قبیله و دو طایفه تعبیر کردم! اصلًا بحث گروه و حزب نیست؛ چون دو حزب با مواضع فکریشان از هم جدا می‌‌‌شوند؛ اما این دو مجموعه، با خود افراد مجموعه از هم جدا می‌‌‌شوند، نه با مواضعشان...کأنه بحث بر سر تعصبات فامیلی و قبیله‌‌‌یی است! به عبارت دیگر، وقتی کسی جزو آن عده باشد، این عده نگاه نمی‌کنند که خصوصیات اخلاقی او چیست و معیارها چه‌قدر بر او منطبق است؛ ردش می‌کنند؛ آن عده هم کاری ندارند که معیارها و ضوابط چیست؛ قبولش می‌کنند؛ این غلط است؛ بعضی این‌طوری عمل می‌کنند.» ۱۳۷۰/۱۲/۰۴
✅ اولین قسمت از مجموعه برنامه ی استاد علی صفایی حائری ❇️ با موضوع : تعلیم و تربیت در اندیشه استاد صفایی ◀️ باحضور حجه الاسلام و المسلمین سید عباس لاجوردی، مسئول موسسه لیله القدر ⏳ امشب ساعت ۲۱ از شبکه چهار سیما 🆔️ @rajaaei
برملا شدن راز معرفیِ برخی کتاب‌های غیر دینی در کتاب الذریعه شماره ۱۳۸ مجله بخارا به بزرگداشت علامه آقا بزرگ طهرانی اختصاص دارد. در این شماره از نشریه، مقاله ای منتشر شده که در آن از وجود کتاب‌های غیر دینی پرده برداشته شده است. در یادداشت بالا که خطاب به آقای علی دهباشی، مدیر مسئول و سردبیر نشریه نوشته شده، توضیح داده شده است که این تحریف، به دست علینقی منزوی، بزرگ‌ترین پسر از چهار پسر آقا بزرگ طهرانی صورت گرفته است. علینقی منزوی با اینکه در سامرا و نجف و نزد اساتید برجسته حوزه های علمیه آن دیار، تحصیلات حوزوی را به پایان رسانده بود، پس از ورود به ایران و به تحریک برادر کوچکترش محمدرضا و همراه پسرخاله اش جلال آل احمد، جذب حزب توده شد. منزوی شخصیتی علمی و دارای آثار متعدد برجسته بود. او هم پیش از انقلاب اسلامی و هم پس از انقلاب اسلامی، سابقه بازداشت و زندانی داشت؛ زیرا تا پایان عمر از عقاید خویش دست نکشید. سرانجام او در سال ۱۳۸۹ و در سن ۸۹ سالگی درگذشت. 🆔️ @rajaaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنان استاد هادوی تهرانی در نقد سخنان حجت‌الاسلام علوی بروجردی درباره اقتصاد اسلامی استاد هادوی تهرانی در درس خارج فقه "مکتب و نظام اقتصادی اسلام" در تاریخ یکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹، سخنان گفته شده با عنوان نبود نظام اقتصادی اسلام را ناشی از عدم شناخت اقتصاد و ناآگاهی از تفاوت اقتصاد توصیفی و دستوری دانست. 🆔️ @rajaaei_ir
📌تفاوت بین دانش توصیفی و دانش دستوری را نمی‌دانند؛ اقتصاد اسلامی را انکار می‌کنند! وقتی می‌گوئیم اسلامْ اقتصاد دارد، مقصودمان این نیست که مثلاً روش محاسبه نرخ تورم در فلان آیه و یا روش محاسبه منحنی فلاکت در فلان آیه است؛ (این‌ها مباحث اقتصاد توصیفی است). اقتصاد توصیفی بر عهده آیات و روایات نیست؛ آنچه وظیفه قرآن و حدیث است، اقتصاد دستوری است. برخی از دوستان چون اساساً فرق بین دانش‌های دستوری و توصیفی را نمی‌دانند و احتمالاً در طول عمرشان هم با این اصلاح‌ها برخورد نکرده‌اند، سعی می‌کنند با توسل به مثال‌هایی، وجود اقتصاد در اسلام را انکار کنند. (استاد هادوی تهرانی، درس خارج فقه مکتب و نظام اقتصادی اسلام، ۱۳ مهر ۱۳۹۹) 🆔️ @rajaaei_ir
📌وجود همه مؤلفه‌های اصلی یک مکتب اقتصادی در آیات و روایات مگر اختلاف سوسیالیسم و سرمایه‌داری، به عنوان دو مکتب مهم اقتصادی، بر سرِ محاسبه نرخ تورم یا محاسبه سود و زیان است که برخی با استناد به نبود این مباحث در آیات و روایات، وجود اقتصاد اسلامی را انکار می‌کنند؟! آن چیزهایی که عامل اصلی اختلاف سوسیالیسم و سرمایه‌داری است و درباره آن‌ها بحث دارند، اسلام درباره همه آن‌‌ها نظر دارد؛ مثل بحث مالکیت یا نقش دولت در اقتصاد. مثلاً سرمایه‌داری می‌گوید: اقتصاد آزاد بدون نقش دولت، سوسیالیسم می‌گوید: اقتصاد دولتی بدون بازار آزاد، اسلام می‌گوید: نه آن و نه این؛ اسلام نقش خاصی برای دولت ترسیم می‌کند و برای این نقش، امکانات و وسایلی هم در نظر می‌گیرد. این اقتصاد است دیگر. (استاد هادوی تهرانی، درس خارج فقه مکتب و نظام اقتصادی اسلام، ۱۳ مهر ۱۳۹۹) 🆔️ @rajaaei_ir
📌انکار اقتصاد اسلامی؛ نتیجه ناآگاهی از اسلام و عدم شناخت مؤلفه‌های شکل‌دهنده یک مکتب اقتصادی اگر شما نظام‌های اقتصادی دنیا را حتی در حد یک مطالعه اجمالی مطالعه بفرمائید، می‌بینید آن چیزی که محل بحث سیستم‌های اقتصادی است، در اسلام در قالب آیات و روایات مختلف بیان شده است. من در سال ۱۳۶۸ و در مقاله "ساختار کلی اقتصاد اسلامی در قرآن"، که اکنون به صورت کتاب چاپ شده است، فقط به استناد قرآن و بدون استفاده از احادیث، ساختار کلی اقتصاد اسلامی را توضیح داده‌ام. (استاد هادوی تهرانی، درس خارج فقه مکتب و نظام اقتصادی اسلام، ۱۳ مهر ۱۳۹۹) 🆔️ @rajaaei_ir
📌انکار اقتصاد اسلامی، جفای به اسلام است امروز در برخی مقالات اقتصادی غرب، خودشان اذعان می‌کنند که اقتصاد نمی‌تواند صددرصد آزاد باشد و دولت باید نقش داشته باشد، همان‌طور که نمی‌تواند صددرصد دولتی باشد و بازار باید نقش داشته باشد. این، اعلام ورشکستگی نظری سوسیالیسم و سرمایه‌داری است. البته این‌ها (در توجیه این شکست تئوریک) می‌گویند که ما پیشرفت کرده‌ایم و دیدگاه‌هایمان را تعدیل کرده‌ایم؛ ولی اسلام ۱۴۰۰ سال قبل، این دیدگاه را مطرح کرده است. حالا ما بگوئیم که اسلامْ اقتصاد ندارد و آن‌ها اقتصاد دارند، خیلی جفاست به اسلام. (استاد هادوی تهرانی، درس خارج فقه مکتب و نظام اقتصادی اسلام، ۱۳ مهر ۱۳۹۹) 🆔️ @rajaei_ir
📌خطرناک‌تر از منکران اقتصاد اسلامی، کسانی هستند که به زبان طرفدارند، ولی باور ندارند و کارشکنی می‌کنند. بعضی از دوستان ما این‌قدر صداقت و صراحت دارند که بگویند اسلامْ اقتصاد ندارد؛ هرچند این نظر نادرست است. ولی متأسفانه عده‌ای هم هستند که نه این‌قدر صداقت ندارند و این‌قدر صراحت؛ می‌گویند اسلام اقتصاد دارد، اما در واقع باور ندارند؛ می‌گویند اسلام اقتصاد دارد، اما در واقع دنبال این هستند کاری بکنند که اقتصاد اسلامی تحقق خارجی پیدا نکند؛ می‌گویند اسلام اقتصاد دارد، ولی زیرآب هر نوع اندیشه‌ای را که بتواند اقتصاد اسلامی را به نحو جدی مطرح کند، می‌زنند. این‌ها خطرناک‌اند که به اسم طرفداری از اقتصاد اسلامی جلوی رشد آن را می‌گیرند. (استاد هادوی تهرانی، درس خارج فقه مکتب و نظام اقتصادی اسلام، ۱۳ مهر ۱۳۹۹) 🆔️ @rajaaei_ir