eitaa logo
مرضیه رمضان‌قاسم
479 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
910 ویدیو
90 فایل
🌻بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم سلام ارشد تفسیر و کلام، مداح، سخنران مبلغ‌ دفتر تبلیغات اصفهان پاسخگوی‌شبهات،داستانک‌ دلنوشته و یادداشت‌نویس تلاشم در جهش‌تولید جهت‌فرمانبرداری از امر رهبرم منتظرامام زمانم هس تم پل‌ارتباطی‌جهت‌ارتقاءکانال⬇ @M_Rghasem110
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☝️ ⁉️چرا خدا قبلِ خلقت‌‌مان اَز ما اجازه نگرفت؟ پاســـ🖊ــــخِ 🖋مرضیه رمضان‌قاسم 1⃣قبل از ورود به پاسخ علمی باید علت ایجاد سوال واکاوی شود تا کشف گردد که او به چه خاطر نبود این زندگی را بر بودنش ترجیح می‌دهد و متناسب با دیدگاهش به او پاسخ داد. این سوال عمدتا مربوط به افرادی است که در دنیا نه مطلقا خوب‌اند و نه مطلقا بد، یعنی در عین اینکه کافر، مشرک، لجوج، جحود و دنیاپرست نیستند اما گاه از آخرت غافل‌ می‌شوند، زندگی زیکزاکی دارند؛ اینگونه افراد در نهایت، رحمت الهی شامل حال‌شان می‌شود و اهل بهشت‌اند، پس فرد در مواقعی که در دنیا دچار رنج و مشکلی می‌شود بخاطر عدم اطلاعش از اهداف خالق، دچار کم‌صبری شده و به خدا غُر می‌زند، اعتراض می‌کند که چرا مرا خلق کردی؟ اما چون خدا می‌داند او با مشاهده‌ی آخرت از به وجود آمدن خویش رضایت پیدا می‌کند او را خلق نموده تا خودش در آخرت حقیقت امر را ببیند و با اراده خود از حرفش برگردد و از گفته‌‌‌اش پشیمان گردد. در روایات آمده«وقتی بندگان ثواب مصیبت‌ها و مشکلات‌شان را می‌بینند آرزو می‌کنند ای کاش در دنیا گوشت بدنشان با قیچی چیده می شد.»الکافی، ج 2، ص 255 🔻پاسخ علمی 2⃣اذن، قبل از عمل و اجازه، بعد از عمل است پس از حیث معناشناسی باید از واژه‌ی "اذن" را جایگزین "اجازه" کنیم. 3⃣اذن گرفتن برای خلقت، به چند دلیل محال است: ۱) تأثیر علت بر معلول جبری‌ست و اذن گرفتنِ معلول از علت، حرف بی‌معنائی‌ست. انسان نمی‌تواند توقع داشته باشد آتش برای سوزاندن از او اذن بگیرد، زیرا تاثیر علت بر معلول دستِ ما نیست؛ تولد انسان نیز در راستای تاثیر علت بر معلول بوده و جبری‌ست. زیرا خداوند فیاض علی‌الاطلاق است و آفرینش، لازمه و اقتضاء اوصاف اوست. ۲) اذن گرفتن منوط و مشروط به وجود است، خدا برای اینکه از ما اذن بگیرد می‌بایست ما را یکبار بدون اذن خلق می‌کرد و باز همین اشکال به وجود می‌آمد که چرا ما را بدون اذن خلق کرده است. ۳) بر فرض محال اگر امکان داشت خدا از انسان می‌پرسید می‌خواهی خلق شوی یا خیر، چون ساختار آفرینش انسان، تدریجی‌ است، دائما در نظراتش تغییر و تبدل حاصل می‌شود، اکثر خاطراتی که می‌بیند فراموش می‌کند، از انتخاب‌هایش پشیمان می‌شود و ... بنابراین چگونه ممکن است از انسانی که رأی ثابتی ندارد و بارها در طول عمرش نظرش تغییر می‌یابد پرسیده شود می‌خواهی به دنیا بیایی یا خیر، چه تضمینی وجود داشت که او این اظهار نظر یادش بماند، الان فرض کنید خدا از انسان اذن گرفته ولی او یادش نیست، در این صورت هم هیچ گِرِهی باز نمی‌شود و جلوی طرح این سوال گرفته نمی‌شود. بنابراین بر فرض هم که خدا از انسان اذن می‌گرفت و او یادش می‌ماند، باز انسان نمی‌توانست تصمیم بگیرد چون برای تصمیم‌گیری یکبار باید زندگی را تجربه می‌کرد و با اطلاعات جامع از جزئیات دنیا و آخرت باخبر می‌بود و پاسخ می‌داد. ۴) حتی اگر خدا انسان‌ها را پیش از خلقت از جزئیات دنیا با خبر می‌ساخت باز هم تا آن را تجربه نکرده بودند نمی‌توانستند درک کنند، همانطور که در خصوص آخرت اینچنین است و با وجود این همه روایات و آیات که مزد سختی‌ها را بیان کرده باز هم انسان نمی‌تواند آن را درک کند و در برابر مشکلات صبوری کند. ۵) هرگز امکان ندارد قبل از خلقت، اطلاعی در مورد نحوه‌ی زندگی در دنیا به انسان داده شود؛ چون سرنوشت انسان مشروط است نه مطلق و این خودِ انسان است که آینده و سرنوشتش را در دنیا می‌سازد، انسانها هر لحظه توان تغییر سرنوشت خود را دارند بنابراین خدا نمی‌خواسته آنها را از سرنوشت‌شان آگاه سازد زیرا آگاه کردن انسان به تمام حوادثی که برای او اتفاق می‌افتد، یعنی ورود انسان به راهی که قادر بر تغییر آن نیست. همچنین باید دقت داشت سرنوشت انسانها یکسان نیست، لذا خداوند می‌بایست سرنوشت هر کسی را جدا به او نشان می‌داد، که این نقض غرضِ خلقت و با حکمت الهی ناسازگار است. ♻️نتیجه اینکه: انسان می‌بایست بجای توقع محال، زاویه‌ی دید خود را تغییر دهد و بداند خداوند انسان را در دو مرحله آفریده است، در مرحله‌ی اول آفرینش او جبری بوده اما در مرحله‌ی دوم که انتخاب محال نیست خداوند به نظر بندگان بهاء داده و در مدت محدودِ دنیا، کیفیت آفرینش را به دست انسان سپرده است تا او خودش را برای زندگی نامحدود، به هر صورتی که دوست دارد بیافریند، لذا در قیامت انسان با جسمی محشور می‌شود که خودش ساخته است. صدرالمتألهین، تفسیر القرآن، ج 4، ص 284 همان طور که پیامبر می‌فرماید:«همان‌گونه که زندگی می‌کنید خواهید مُرد، و همانطور که می‌میرید مبعوث خواهید شد، و همانگونه که مبعوث می‌شوید محشور خواهید شد.» محمدبن‌ابی‌جمهور، عوالی الئالی، ج 4، ص72 پس انسان در انتخاب آزاد است ولی پیامد آن اجباری‌ست. 📌اگر بار خارست خود کشته‌ای و گر پرنیانست خود رشته‌ای 🇮🇷🇵🇸 ╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110
هدایت شده از مرضیه رمضان‌قاسم
⚫️پرسش:🥀 تاريخ دهه‌ی‌فاطميه چه زمانی است❓ ✍️پاسخ: درباره تاریخ شهادت حضرت زهرا(سلام‌الله علیها) روایات مختلفی وجود دارد. ❌نظر علمای اهل سنت : آنها از چهل روز تا شش ماه بعد از رحلت پیامبر را بیان کرده‌اند. ✔️نظر علمای شیعه: دو احتمال وجود دارد: 5⃣7⃣بنا به روایت هفتاد و پنج روز، در مورخه سیزدهم تا پانزدهم جمادی الأوّل، شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) است و این ایام را فاطمیة اوّل می‌ خوانند. 5⃣9⃣ اما بنا بر قول ۹۵ روز ، شهادت حضرت(سلام الله علیها) در سوم تا پنجم جمادی الثانی است و این ایام را فاطمیة دوم می‌ خوانند 🔚اما در عرف شیعه: بنابر قول ۷۵ روز به دهه دوم جمادی الاولی، از یازدهم تا بیستم جمادی الاول که ، شهادت آن بانوی بزرگوار در آن واقع شده است دهه فاطمیه اول است. طبق قول ۹۵ روز: دهه اول جمادی الثانی از اول تا دهم جمادی الثانی است‌که، شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) در آن واقع شده است، دهه فاطمیه دوم است. 🏴🏴🏴 🌐@ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ اول سلام و بعد سلام و سپس سلام با هر نَفَس ارادت و با هر نفس سلام اربابم، مرده‌ام تا که تو جانم‌ بدھی... گاهی نسیمی سوی مشتاقان‌ خود بفرست گاهی بده این زخم‌ها را التیام از دور ... صلی‌الله‌علیک‌یااباعبدالله 🇮🇷🇵🇸 ╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👆سلام اینم تصاویر تصادف امروزم بچه‌تر که بودم اگر از جانب کسی مورد ظلم واقع می‌شدم، با گفتن جمله‌ی کلیشه‌ای "خدا جای حق نشسته است و تقاص‌ام را از او می‌گیرد و در قیامت با او تسویه حساب می‌کند" به شدت آرام می‌شدم. اما وقتی قدم در حوزه نهادم، استاد اخلاق‌مان فرمودند: اگر کسی به شما ظلمی کرده او را ببخشید تا در قیامت معطل نشوید. صحبت ایشان آبی بود بر آتش خشم‌های فروخفته‌ام. امروز موقع تصادف بعینه فرمایش استاد اخلاق‌مان را دیدم و چشیدم وقتی با وجود اینکه صد درصد مقصر نبودم از صبح تا بعدازظهر کلی علاف و معطل شدم. امشب که شب جمعه و شب مغفرت و آمرزش است به خداوند عرضه بداریم: الهی، هر کسی خواسته یا ناخواسته ظلمی در حق‌مان روا داشته را، به گل روی مادر آفرینش بخشیدیم. خودت نیز به دل کسانی که خدای ناکرده نسبت به آنها ظلمی کرده‌‌ایم بینداز ما را ببخشند، آمین. 🖋نویسنده:مرضیه‌‌رمضان‌قاسم 🇮🇷🇵🇸 ╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110
🌼🍃 اگر تو جور کنی جور نیست تربیت‌ست وگر تو داغ نهی، داغ نیست درمان‌ست ✍سعدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📜 این روزها که بحمدلله زاینده رود پر آب شده، خوب است نامه‌ای محضر محبوب‌مان حضرت صاحب الزمان علیه السلام بنویسیم و عرض ارادتی کنیم. 📩 آقا السلام علیک دلتنگم🌹 شرمنده‌ام، که همیشه شرمنده‌ام... ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 🇮🇷🇵🇸 ╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مرضیه رمضان‌قاسم
☀️ 🌤 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ ⛅️ پرســـ❓ــش ⁉️ آیا توصیه‌ی به رفتنِ مسجد مقدس جمکران، سند معتبری دارد؟ ⁉️آیا انداختن عریضه در چاه جمکران کار صحیحی است؟ پاســـ🖊ــــخِ استاد حیــــــدرے زیدعزه 🛑مقدمه: مرحوم محدث نوری به نقل از کتاب تاریخ قم از حسن بن محمد قمی که در قرن ۴ نگاشته شده است، جریان مسجد مقدس جمکران را نقل می‌کند البته باید متذکر شوم این کتاب الان در دسترس ما نیست ولی بخشی از این کتاب در دسترس مرحوم محدث نوری بوده و ایشان جریان مسجد مقدس جمکران را نقل کرده‌اند که مرحوم حسن‌بن‌محمد قمی جریان مسجد مقدس جمکران را از مرحوم شیخ صدوق -رحمه‌الله‌علیه- از کتاب مونس‌الحزین فی معرفت حق و الیقین نقل کرده‌اند اما فارغ از نقل قول در کتب و اینکه آیا این افراد مورد اعتماد هستند یا خیر، اگر به چند نکته توجه کنیم مساله و جایگاه مسجد مقدس جمکران برای ما روشن خواهد شد: 1⃣ در روایات و همچنین در سیره‌ی اهل‌بیت -علیهم‌صلوات‌الله- شاهد هستیم به تکریم مساجد و هر مکانی که بنام مسجد بنا نموده شده توصیه شده است و مسجد مقدس جمکران نیز از این مساله مستثنا نیست 2⃣ کرامات و مشکل‌گشائی‌های فراوانی در مسجد مقدس جمکران اتفاق افتاده است که یا خود شاهد آن بوده‌‌ایم، یا برای‌مان نقل شده و یا در قالب کتابهای متعدد منتشر شده و به ما رسیده است. 3⃣ امروزه مسجد مقدس جمکران پایگاه عظیمی برای ترویج معارف مهدوی و شیعی است. 4⃣ از مهمترین نکته‌ای که عظمت و جایگاه مسجد مقدس جمکران را برای ما ثابت می‌کند: توصیه‌ی علماء بزرگ دین، اهتمام و توجه فراوان نسبت به این مسجد داشته و دارند. ♻️نتیجه اینکه: با در کنار هم قرار دادن قرائن مذکور به این نتیجه دست می‌یابیم: رفتن به مسجد مقدس جمکران و عبادت در این مسجد از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و به ما این اطمینان را می‌دهد که در این مکان مقدس اتفاقات خاصی رقم می‌خورد. 🔴 اما متاسفانه گاهی در حاشیه‌ی مسجد مقدس جمکران شاهد افراط و تفریط‌هائی هستیم و اتفاقاتی رقم می‌خورد که مطلوب نیست زیرا موجب سوء استفاده‌ی برخی از دشمنان می‌گردد از جمله مساله‌ی چاه جمکران که این چاه هیچ جایگاه و موضوعیتی ندارد و همانند سایر چاه‌ها که در مکان‌های دیگر حفر می‌شود هست و هیچ نسبتی با امام‌زمان ندارد و مکانی برای امام‌زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف نیست اما شاید وجود این چاه از این جهت باشد که چون عریضه‌نویسی برای گفتگو با پروردگار و اولیاءالله جنبه‌ی شرعی دارد و به عنوان یکی از آداب اسلامی است که در روایات اهل‌بیت علیهم‌السلام به آن اشاره شده است و در کتاب بحارالانوار، بابی تحت عنوان «کتابه الرقاع للحوائج الى الائمه صلوات الله علیهم و التوسل و الاستشفاع بهم فی روضاتهم المقدسه و غیرها» «باب نوشتن عریضه برای برآورده شدن حوائج به ائمه علیهم‌السلام و توسل به آن‌ها و طلب شفاعت از آن‌ها در حرم آن‌ها و موضوعات دیگر» 📚بحارالأنوار(ط - بيروت)، ج‏99، ص231 در روایات مربوط به عریضه‌نویسی بیان‌شده است که: عریضه در آب یا چاهی انداخته شود. از امام صادق علیه‌السلام نقل‌شده است: «...ثُمَ‏ تَطْوِي‏ الرُّقْعَةَ وَ تَجْعَلُهَا فِي بُنْدُقَةِ طِينٍ ثُمَّ اطْرَحْهَا فِي مَاءٍ جَارٍ أَوْ فِي بِئْر...»؛ «نامه عریضه را می پیچی و در میان گل قرار می‌دهی و در آب جاری یا در چاهی می‌اندازی» 📚المصباح للكفعمي(جنة الأمان الواقية)، ص403 شاید این چاه برای ایجاد نظم قرار داده شده است تا عریضه‌ها در آن قرار داده شود وگرنه این چاه، هیچ‌گونه قداست و هیچ نسبتی با امام‌عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف ندارد. اما بر این مطلب که عریضه حتما باید در چاه موجود در مسجد جمکران انداخته شود هیچ دلیلی نداریم. 🛑جزئیات بیشتر این مطب در لینک زیر ➷➷➷➷➷➷ snai.ir/976371 @javadheidari110 ☀️ 🌤 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ ➠@ramezan_ghasem110 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ ⛅️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛰ "در محضر علما" آیت‌الله بهجت گاهی با لبخندی پرمعنا می‌فرمودند:«بعضی وقت‌ها انسان می‌بیند یک حال خوشی دارد، حالت نورانی دارد! نمی‌داند علتش چیست. هرچه فکر می‌کند، هیچ علتی پیدا نمی‌کند. نه کار خاصی کرده، نه نماز خاصی خوانده، هیچ کاری نکرده است! ✔️اما آن بنده‌ی خدا نمی‌داند در کوچه‌ای، جایی، رد می‌شده و فقط به نحو گذرا حضرت حجت (عج) از کنارش رد شده‌اند. این نورانیّت و حال خوش، به همین جهت در این شخص ایجاد شده است.» سپس فرمودند: «آخر می‌شود انسان از کنار ِ کوه ِ ایمان رد شود و در او تأثیر نگذارد؟!» 🇮🇷🇵🇸 ╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥀 دختر احمد مختار چه جرمی دارد؟ معدن افضل الاذکار چه جرمی دارد؟ این سوال است:چرا مادرمان را کشتید؟ همسر حیدر کرّار...چه جرمی دارد؟ نفسی حبس شد و در به زمین افتاد و.... یک زن و شعله ی آزار...چه جرمی دارد؟ درِ این خانه شکستن که نخواهد هنری.... ای فراری...زنِ بی یار....چه جرمی دارد؟ آی ای قوم عرب....بضعه منّی چه شده؟ محسن و پیکر خونبار...چه جرمی دارد؟ مادر حامله را پشت در خانه ی خود.... می زنی بی حد و بسیار....چه جرمی دارد؟ ✍شاعر: مبین اصفهانی 🇮🇷🇵🇸 ╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110
هدایت شده از مرضیه رمضان‌قاسم
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀 🥀 🥀 🥀 👈دسترسی آسان به شبهات فاطمیه ۱) ⁉️ به چه منظور پیامبر، حضرت زهرا را ام‌ابیها خطاب می‌کردند؟ ۲) ⁉️فدک کجاست و جریان آن چیست؟ ⁉️ خطبه فدکیه چیست؟ ⁉️آیا سند دارد؟ ۳) ⁉️شیعیان باور دارند، تنها دری که به مسجدالنبی باز می‌شده، درِ خانه‌‌ی علی (علیه‌السلام) بوده است. پس اگر طبق ادعای شما درِ خانه‌ی حضرت زهرا را آتش زده باشند، حتما باید مسجدالنبی نیز آتش می‌گرفته درحالیکه هیچ گزارشی از آتش گرفتن مسجد به ما نرسیده است؟ ۴) ⁉️ اگر شیعه معتقد است فدک حق حضرت زهراء و حضرت علی (علیه‌السلام) است چرا پس از اینکه امیرالمومنین خلافت را به دست گرفتند احقاق حق نکردند و مِلکشان را از غاصبان نگرفتند؟ بنابراین همین عملِ علی (علیه‌السلام) نشان‌دهنده‌ی این مطلب است که فدک حقِ حضرت زهرا نبوده است؟ ۵) ⁉️ چرا حصرت علي علیه‌السلام پس از شهادت حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) از جسارت‌کنندگان و قاتلین، انتقام نگرفتند؟ ۶) ⁉️ چرا امیرالمومنین (علیه‌السلام)در برابر جسارت کنندگان به ساحت مقدس مادر هستی حضرت صدیقه طاهره (سلام‌الله‌علیها) اقدامی انجام ندادند؟ ۷) ⁉️ چرا با وجود حضور داشتن امام علی (علیه السلام) حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) اقدام به باز کردن درب کردند؟ ۸) ⁉️چرا امیرالمومنین -علیه‌السلام- بلافاصله بعد از شهادت حضرت زهرا -سلام‌الله‌علیها- ازدواج کردند؟ ۹) ⁉️آیا حضرت زهرا(س) از ابوبکر راضی شدند؟ ۱۰) ⁉️یادداشت استاد حیدری در پاسخ به دو شبهه پیرامون اقدامات امیرالمؤمنین و حضرت زهرا (علیهما‌السلام) ۱۱) ⁉️اگر عمر بن الخطاب قاتل حضرت زهراء بود، علی علیه السلام، ام کلثوم را به ازدواج او درنمی آوردند. چون هیچ کسی دخترش را به عقد قاتل همسرش، در نمی آورد و این بهترین گواه بر دروغ بودن شهادت فاطمه زهراء است. ۱۲) ⁉️دعا کردن فایده‌ای ندارد و یه عمل ساختگی‌ است چون اگر ساختگی نبود باید وقتی حضرت زینب بر بالین مادرشان دعا کردند مستجاب می‌شد، یا وقتی برا شفای پدرشان دعا کردند باید دعاشون مستجاب می‌شد، همچنین وقتی بر بالین برادرشان امام حسن دعا کردند و مستجاب نشد، روز عاشورا هم برای برادرشان امام حسین دعا کردند چرا باز مستجاب نشد. وقتی این حضرات که عزیز خدا بودند دعای‌شان بی اثر است پس خودمان را با دعاکردن خسته نکنیم. ۱۳) ⁉️تاريخ دهه‌ی‌فاطميه چه زمانی است❓ ۱۴) ⁉️شیعه معتقدند شهادت حضرت زهرا بخاطر فشار بین در و دیوار و میخ در بوده است آخه یکی نیس به شیعه‌ها بگه چرا الکی میگین خونه‌های مدینه اون زمان درب داشته چون 🅰اولا:بد نیس یه سر به منابع تاریخی‌تون بزنید تا متوجه بشین خونه‌های مدینه اصلاً در نداشته که بخاین بگید به خانه‌ی حضرت زهراء حمله کردند و درب منزلش را شکستند 🅱ثانیا:اگه یه سر هم به منابع روائی تون بزنید خواهید دید امام صادقِ خودتون گفتن: «خانه های بنی هاشم در نداشته»📚صدوق،الخصال،ج2 ۱۵) ⁉️مفهوم و منبع حدیث قدسی «لولاک لما خلقت الافلاک و لولا علی لما خلقتک و لولا فاطمه لما خلقتکما»؛«ای محمد اگر تو نبودی افلاک را خلق نمی‌کردم و اگر علی نبود تو را و اگر فاطمه نبود ، شما دو نفر را خلق نمی‌کردم» را می‌خواستم؟ ۱۶) ⁉️ اگر واقعا فاطمه زهراء شهید شده است، چرا شما هیچ حدیثی در منابع خودتان در این مورد ندارید و فقط از منابع ما (اهل‌سنت) مطالبی نقل می‌کنید؟ ۱۷)⁉️ دلیل شیعه از اینکه میگه حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) شهید شدند چیست؟ ۱۸) ⁉️ آیا کلیپی که اخیراً با مداحی عربی دست به دست می‌شود و با استناد به سخن شیخ مفید، منکر اصل وجود حضرت محسن و هجوم بردن به خانه‌ی صدیقه‌ی طاهره (سلام‌الله‌علیها) و شهادت آن حضرت توسط غاصبان خلافت شده‌اند و این قضیه را خدعه و نیرنگ مجوس و ساختگی بودن آن توسط ایرانیان برای لجبازی با عمر بن‌خطاب می‌دانند صحت دارد؟ ۱۹) ⁉️ آیا این حرف صحت داره که میگن در قیامت هنگام ورود حضرت زهرا -سلام‌الله‌علیها- دستور می‌دهند چشم‌ها بسته شود؟ مگر نمی‌گویند آخرت سرای تکلیف نیست؟ ۲۰) ⁉️چرا تاریخ دقیق شهادت حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) مشخص نیست؟ ⁉️کدام قول در مورد شهادت ایشان معتبر است؟ ۲۱) ⁉️آیا حضرت فاطمه از ابوبکر و عمر راضی شدند؟ ۲۲) ⁉️ آیا قبر حضرت فاطمه زهراء سلام الله علیها مخفی است؟ ۲۳)چرا تاریخ دقیق شهادت حضرت زهرا مشخص نیست؟ و کدام قول در تاریخ شهادت ایشان معتبر است❓ ۲۴)آیا حضرت فاطمهٔ زهرا -علیها السّلام- ابوبکر را مسلمان نمی‌دانست؟! ۲۵)آیا روایت صحیحه ای در مورد شهیده بودن حضرت زهرا سلام الله علیها در منابع شیعی وجود دارد؟ 🆔 @javadheidari110 🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀 @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️فاطمیه ... ای شمع امیدِ من که سوسو داری در سینه زِدردوغم هیاهو داری یک دست گرفته‌ای به پهلو زهرا یک دست به روی زخمِ بازو داری به اذن حضرت صاحب الزمان و به نیت ظهورشان در مجالس عزاداری مادر شرکت می‌کنیم. 🇮🇷🇵🇸 ╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام علیکم عروسِ دائیم تصادف کردند در ICU هستند لطفا برای این خادمه‌ی حضرت زهرا، هرکس میتونه حمد شفاء بخونه ممنونم‌. انشاءالله خدا بحق بیمارِ امیرالمؤمنین، به همه‌ی بیماران شفای عاجل کرم فرماید و بزودی سلامتی کامل بدست بیاورند. اللهم اشف کل مریض 🤲 🖋مرضیه رمضان‌قاسم 🇮🇷🇵🇸 ╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️ ⚡️ ⚡️ ۴ نکته در قضا و قدر 1⃣ قسمت، سرنوشت، قضا و قدر همه‌ یک حقیقت هستند که برای انسان مقدر شده‌اند به بیان دیگر، به اراده‌ای که خدا درباره‌ی انسان دارد قسمت، قضا و قدر گفته می‌شود البته برخی از عوام برای آن تعابیری نظیر بخت، اقبال و شانس را بکار می‌برند که صحیح نیست. در ادبیات‌ ما گاه مفاهیم نادرستی بکار برده شده نظیر شعرِ:«گلیم بخت کسی را که بافتند سیاه، به آب زمزم و کوثر سفید نتوان کرد» این شعر حکایت از کسی دارد که از اساس بدبخت است، سرنوشت سیاهی دارد و به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند آنرا تغییر دهد، در حالیکه چنین مطلبی باطل است زیرا قضا و قدر هر انسانی، توسط رفتار و عملکرد اختیاری او رقم می‌خورد و چیزی به اسم بخت وجود ندارد که سیاه بافته شود، شاهد ما آیات، ادعیه و روایاتی است که به تاثیر اختیار در تعیین سرنوشت، اهتمام ویژه دارد: ۱)آیه‌:«إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِم»رعد/11 ۲)دعا:«اللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِكَ مِنْ سُوءِ الْقَضَاءِ وَ سُوءِ الْقَدَر»(جامع‌الاخبارللشعیری‌ص132) انسان در زندگی خود برنامه‌یزی‌هایی می‌کند اما خداوند تقدیر، قضاء و قدر خود را اعمال می‌کند؛ یعنی اگر برنامه‌ریزی‌ انسان‌ها بر‌خلاف سنت‌های لا یتغیر الهی و برخلاف قضای الهی باشد به نتیجه‌ای نخواهد رسید. دعا می‌تواند تقدیر انسان را عوض کند اما گاه تقدیر انسان‌ها در راستای دعاهای‌شان رقم نمی‌خورد مثلا برای شفای فردی دعا می‌کند اما او می‌میرد زیرا دعا، علت تامه نیست بلکه دعا علت ناقصه است یعنی می‌بایست مقتضی موجود و مانع مفقود باشد یعنی: ۱.دعا با رعایت شرائط ۲.به صلاح فرد باشد ۳.کار و تلاش‌ ۴.تعلق حکمت الهی بر آن (نظم عالم اسباب و مسببات) بر هم نخورد 2⃣ عالم خلقت دارای قوانین متعددی است که در قرآن به سنن الهی (سنت‌الله) تعبیر شده سنت‌ها و قوانین الهی همان تقدیرات الهی است؛ این سنت‌ها با دستورات دینی و اخلاقی نظیر توکل، دعا، صدقه، توبه، استغفار، صله رحم و... در تضاد نیستند. اعمالی که از انسان سر می‌زند موجب تغییر و بداء در سرنوشت و تقدیر و تحول مشیت الهی‌ست مانند مرگ شخصی که اصلاً احتمال مرگ او داده نمی‌شد و یا شفای مریضی که اصلاً امیدی به صحتش نبود؛ بداء مقدرات اولیه‌ انسان را به مقدرات ثانویه تبدیل می‌کند نظیر جریان حضرت عیسی که به اطرافیان خود فرمودند این فرد به زودی از دنیا می‌رود ولی آن شخص بواسطه‌‌ی عمل نیک، در مرگ خود بداء حاصل کرد؛ همچنین امام علی در پای دیواری نشسته بودند، متوجه می‌شوند دیوار شکسته است فوراً برخاستند مردی اعتراض کرد که از قضای الهی می‌گریزی؟(یعنی اگر بنا باشد شما از دنیا بروید و یا صدمه‌ای به تو برسد، باز هم در هر صورت محفوظ‌ خواهی بود پس فرار از زیر دیوار شکسته معنا ندارد) حضرت فرمودند از قضای الهی به سوی قَدَر الهی فرار می‌کنم» سنت‌های الهی عبارتند از:فعل و انفعالات، عمل‌وعکس‌العمل‌هایی که در طول روز با آن‌ها مواجه‌ایم؛ با بکارگیری و رعایت آنها نظیر رعایت بهداشت مادی و معنوی و قوانین راهنمایی رانندگی زندگی بهتری داریم. 3⃣ شکی نیست دعا در تغییر مسیر و سرنوشت انسان تأثیر دارد و اجل غیرحتمی را تغییر می‌دهد قضا و قدر حتمی الهی تا وقتی به مرحله‌ی امضا نرسد قابل تغییر است ولی به محض اینکه به مرحله‌ی امضا برسد به هیچ وجه قابل تغییر نیست؛ طبق نقل عبدالله‌بن‌سنان از امام صادق: دعا با شرائط خود، قضای مبرم، محکم و حتمی را که هنوز به مرحله‌ی امضاء نرسیده باشد را برمی‌گرداند.الکافي،ج۲،ص۴۷۰ مراحل انجام فعل:عَلِمَ،شاء،أراد،قدّر،قضى و أمضى. فأمضى ما قضى... إذا وقع القضاء بالإمضاء، فلا بداء. اصول‌کافی،ج‏1،ص149 طبق این حدیث، بداء و تغییرپذیری تا قبل از مرحله‌ی امضاء ممکن است اما هنگامی که قضا به مرحله‌ امضا رسید دیگر قابل تغییر نیست و مرگ بسیاری از افراد نیز بخاطر تمام شدن عمرشان تغییرناپذیر است و حتی دعا نیز نمی‌تواند آن را تغییر دهد خدا در قرآن کریم می‌فرماید«وَلِكُلِّ‌أُمَّةٍ‌أَجَلٌ‌فَإِذا‌جاءَ أَجَلُهُمْ‌لايَسْتَأْخِرُونَ‌ساعَةً‌وَ‌لا يَسْتَقْدِمُون‏»مومنون/34 انسان دارای دو أجل است، اجل حتمی و اجل غیرحتمی قرآن‌می‌فرماید«هُوالَّذی‌خَلَقَكُم‌مِن‌طينٍ‌ثُمَّ‌قَضى‏‌أَجلاوَأَجَلٌ‌مُسَمًّى‌عِندَهُ‌ثُمَّ‌أَنتُم‌تَمتَرُون‏» انعام/2 4⃣ امور عالم طبق قوانین عادی و جاری با اراده خدا اداره می‌شود و بنا نیست عالم همیشه با معجزه اداره شود بلکه معجزه در موارد خاص و در جای خود صورت می‌گیرد البته شکستن قوانین عادی و جاری عالَم توسط خالق این قوانین در موارد خاص صورت می‌گیرد که در فلسفه به آن "قسر قوانین" گفته می‌شود و پی‌درپی نیست و الا تخصیص اکثر لازم می‌آید و اگر این تخصیص زیاد شود اصل قانون زیر سوال و از بین می‌رود. 🖋نویسنده:مرضیه‌ رمضان‌قاسم قضا_و_قدر 🇮🇷🇵🇸 ╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام علیکم عزاداری‌هاتون قبول‌. به برکت نفس قدسی شما بزرگواران بیمار بهبود یافتند و به بخش منتقل شدند. ممنونم از همراهی و پیگیری شما‌ تشکر ویژه از دوستانی که پیام دادین و گفتین که ۷۰تا حمد خوندین. اجر همگی شما با حضرت صدیقه‌ی طاهره سلام‌الله‌علیها. ان‌شاءالله فقط برای دیدن قدم نورسیده، قدم تو بیمارستان بگذارید. 🖋مرضیه رمضان‌قاسم