eitaa logo
رسادین|فرهنگ و رسانه پژوهی دینی
653 دنبال‌کننده
566 عکس
73 ویدیو
75 فایل
✅ فرهنگ و رسانه‌ پژوهی دینی (رَسادین) ✍️مدیر: @mobini (مجید مبینی مقدس؛ خارج فقه و اصول، دکتری فرهنگ و ارتباطات) 🔸کانال همراه: روش شناسی اجتهاد (روشنا) @ravesh_ejtehad 🔸تبادل: @Mohammad_sobhan313
مشاهده در ایتا
دانلود
✅کتاب قواعد فقهی فرهنگ و ارتباطات نویسنده: سید علی حسینی خرید نسخه اندرویدی https://fidibo.com/book/85518 🔸 کانال رسانه پژوهی؛ فقه و فلسفه رسانه 👇 🆔http://eitaa.com/joinchat/2886271008C9ab3133a67 🆔@rasadin
✅ کتاب قواعد فقه در میدان فرهنگ و ارتباطات نویسنده: احمد علی قانع 🔸 کانال رسانه پژوهی؛ فقه و فلسفه رسانه 👇 🆔http://eitaa.com/joinchat/2886271008C9ab3133a67 🆔@rasadin
✅ کتاب گفتارهایی در فقه فرهنگ و ارتباطات (2 جلد) نویسنده: احمدعلی قانع 🔸 کانال رسانه پژوهی؛ فقه و فلسفه رسانه 👇 🆔http://eitaa.com/joinchat/2886271008C9ab3133a67 🆔@rasadin
مخاطب واقع شدن صغار در تبلیغات.pdf
369.2K
✅ آیا از نظر اسلام، کودکان می توانند مخاطب تبلیغات بازرگانی قرار گیرند؟ 🔹 امکان‌سنجی فقهی مخاطب واقع شدن صغار در تبلیغات تجاری نویسندگان: غلامرضا مصباحی‌مقدم، سعید مسعودی‌پور 🔸 کانال رسانه پژوهی؛ فقه و فلسفه رسانه 👇 🆔http://eitaa.com/joinchat/2886271008C9ab3133a67 🆔@rasadin
📣 اطلاعیه متن تقریر جلسات ۱ تا ۱۵ درس خارج حجت الاسلام و المسلمین استاد محمدعلی خادمی کوشا با موضوع " فقه بازی های رایانه ای " در سایت مرکز دانش بازی های رایانه ای به آدرس modaber.net بارگذاری گردید. 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 @modaber_net
✅به سوی 🔹هدف اساسی این است که ما چگونه می‌خواهیم اصول محکم فقه را در عمل فرد و جامعه پیاده کنیم و بتوانیم برای معضلات جواب داشته باشیم و همه ترس استکبار از همین مسئله است که فقه و اجتهاد جنبه عینی و عملی پیدا کند و قدرت برخورد در مسلمانان به وجود آورد. (صحیفه امام، ج21، ص289) 🔸 کانال رسانه پژوهی؛ فقه و فلسفه رسانه 👇 🆔http://eitaa.com/joinchat/2886271008C9ab3133a67 🆔@rasadin
چیست؟ 🔹در تعریف تفاوت نظراتی وجود دارد؛ اما می توان در مجموع آن را ورود فقه برای بازطراحی نظام های اجتماعی بر اساس مبانی دینی دانست. 🔹در این رویکرد، هدف پاسخ به مسائل شرعی فردی و اجتماعی نیست، بلکه هدف، طراحی یک نظام اجتماعی جدید است، یک نظام سازی اجتماعی. 🔹نظام سازی امری مهم در راستای است: «نظام‌سازی کار بزرگ و اصلی شما است. این کاری پیچیده و دشوار است. نگذارید الگوهای لائیک یا لیبرالیسم غربی، یا ناسیونالیسم افراطی، یا گرایش های چپ مارکسیستی، خود را بر شما تحمیل کند» (90/6/26) 🔹بنابراین با توجه به تعریف پیش گفته، منظور از ، نظام سازی رسانه ای است، استفاده از ظرفیت های دینی برای بازطراحی کل نظام رسانه؛ نظامی رسانه ای مبتنی بر معارف دینی و در تراز . 🔸 کانال رسانه پژوهی؛ فقه و فلسفه رسانه 👇 🆔http://eitaa.com/joinchat/2886271008C9ab3133a67 🆔@rasadin
هدایت شده از 
نشست هوش مصنوعی و آینده جهان.mp3
18.05M
فایل صوتی نشست "هوش مصنوعی و آینده جهان" از سلسله نشست‌های «عصر فضای مجازی و جهان آینده» تاریخ و محل برگزاری: 23 آذر ماه، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی b2n.ir/997884 @CSRI_MAJAZI_IR
✅ کتاب فقه رسانه، بایدها و نبایدها نویسنده: خلیل منصوری 🔸 کانال رسانه پژوهی؛ فقه و فلسفه رسانه 👇 🆔http://eitaa.com/joinchat/2886271008C9ab3133a67 🆔@rasadin
کتاب فقه رسانه نویسنده: علی نهاوندی 🔸 کانال رسانه پژوهی؛ فقه و فلسفه رسانه 👇 🆔http://eitaa.com/joinchat/2886271008C9ab3133a67 🆔@rasadin
✅ کتاب مجموعه گفتارهای فقه رسانه و ارتباطات (2 جلد) نویسنده: علی نهاوندی 🔹جلد اول: فقه محتوا و پیام رسانه ای و نیز فقه رفتار و پدیده های رسانه و ارتباطات که در سه فصل تدوین شده و احکامی مانند غنا و موسیقی، رقص و حرکات موزون در رسانه، سرگرمی ،مسابقات ،قمار رسانه ای،مناظره و تضارب آرا، حکم ارتداد در رسانه،احکام اقرار ،قذف و شهادت از طریق رسانه، ترویج سحر و جادوگری، نشر اکاذیب، مباهته در رسانه، اشاعه فحشا و منکر ،فقه اطلاع رسانی و خدعه و ... 🔹جلد دوم: فقه مکتوبات رسانه‌ای، فقه النظر، حکم پخش موارد الزام آور شرعی، فقه معاملات رسانه‌ای، حکم تولید و ساخت عروسک و ربات در برنامه های ترکیبی، حکم اختلاط بازیگران مسلمان و غیر مسلمان،حکم رسانه و حریم خصوصی، فقه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، فقه تجارت الکترونیک و تله شاپینگ، احکام زیارت مجازی، فقه بازی های رایانه ای و حکم ازدواج اینترنتی و ... 🔸 کانال رسانه پژوهی؛ فقه و فلسفه رسانه 👇 🆔http://eitaa.com/joinchat/2886271008C9ab3133a67 🆔@rasadin
حوزه های علمیه و ضرورت اهتمام به فقه رسانه.pdf
514.9K
حوزه های علمیه و ضرورت اهتمام به فقه رسانه نویسنده: علی دارابی 🔸 کانال رسانه پژوهی؛ فقه و فلسفه رسانه 👇 🆔http://eitaa.com/joinchat/2886271008C9ab3133a67
✅ منشورهای اخلاق رسانه در جهان منبع: مقاله منشور اخلاق حرفه اي در رسانه ها (نویسندگان: ببران، خانیکی، آطاهریان) 🔸 کانال رسانه پژوهی؛ فقه و فلسفه رسانه 👇 🆔http://eitaa.com/joinchat/2886271008C9ab3133a67
🔖 امروزه بازی های رایانه ای موضوعا مصداق لهو و لعب نیستند. حجت الاسلام و المسلمین علی زینتی در درس فقه بازی های رایانه ای متذکر شدند: 🔹 امروزه بازی های رایانه ای مصداق لهو و لعب نیستند. و خروج آنها از عنوان لهو خروج موضوعی است نه خروج حکمی. ✅ در بازی درمان هست، شکوفایی استعداد است. استعدادیابی و شکوفاسازی بیش از 17 نوع استعداد در آن است. ما در بازی قوه تخیل یک فرد را آنقدر بالا می بریم که اصلا با واقعیت خارجی ارتباطش قطع می شود و این اثر یک بازی است پس امروزه درست است که عنوان این پدیده بازی است و می تواند همانند قبل وسیله سرگرمی و تفریح، به همان معنای تفرج فارسی خودمان باشد ولی اهداف و آثار عقلایی ای که در قالب آن ارائه می شود آن را از بازی و لهو و لهب بودن خارج کرده است. لذا تخصصا دیگر مصداق لهو و لعب نیست، تا اینکه احکام لهو و لعب بر آن بار شود. 📌درس فقه تربیتی بازی های رایانه ای 98/09/30 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 @modaber_net
هدایت شده از 
شماره چهارم گزارش سریع با عنوان «تکنوپوپولیسم؛ پوپولیسم در عصر فضای مجازی» در تاریخ 7 دی ماه، به همت گروه مطالعات فرهنگی و اجتماعی پژوهشگاه فضای مجازی منتشر شد. برای دریافت گزارش بر روی لینک زیر کلیک کنید: b2n.ir/696140 برای دریافت گزارش‌های منتشر شده از سوی پژوهشگاه بر روی لینک زیر کلیک کنید. b2n.ir/55046 @CSRI_MAJAZI_IR
فلسفه رسانه چیست؟.pdf
340.4K
پژوهشی ؟ نویسنده: دکتر سید حسن 🔸 کانال رسانه پژوهی؛ فقه و فلسفه رسانه 👇 🆔http://eitaa.com/joinchat/2886271008C9ab3133a67
✅ نمودار مباحث (منبع: فلسفه رسانه چیست؟ سید حسن حسینی) 🔸 کانال رسانه پژوهی؛ فقه و فلسفه رسانه 👇 🆔http://eitaa.com/joinchat/2886271008C9ab3133a67
✅ کتاب و خبرگزاری نویسنده: جواد فخار طوسی 🔹خرید نسخه اندروید: https://cafebazaar.ir/app/ir.isca.pajoheshFeghhikhabar/?l=fa 🔸 کانال رسانه پژوهی؛ فقه و فلسفه رسانه 👇 🆔http://eitaa.com/joinchat/2886271008C9ab3133a67
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تازه‌ترین محصول چند رسانه‌ای پژوهشگاه فضای مجازی با عنوان «کاری که اینترنت با ذهن ما می‌کند»، منتشر شد. نیکلاس کار، پژوهشگر و نویسنده آمریکایی در کتاب مشهورش به نام «کم عمق‌ها: اینترنت با مغز ما چه می‌کند؟» تاثیر اینترنت، نشر الکترونیک و کتاب‌خوانی دیجیتال را از زوایای مختلف بررسی کرده است. وی معتقد است که با روند توسعه اینترنت به عنوان منبع اصلی اطلاعات، اگرچه دانش انسان افزایش یافته، اما هوش او کاهش شدیدی پیدا کرده است. در این سخنرانی، وی به صورت اجمالی بخشی از ایده‌های کتابش را با مخاطبان به اشتراک گذاشته است. برای مشاهده نسخه کامل این ویدیو بر روی لینک زیر کلیک کنید. b2n.ir/997977 @CSRI_MAJAZI_IR
💢 ترور رسانه‎ای خطرناکتر از ترور نظامی/ رسانه بهترین راه کسب اطلاعات برای ترور افراد است 🔰 آیت‌الله احمد عابدی در درس خارج «جهاد» مطرح کرد؛ 🔹 درباره جنگ رسانه‌ای و فرهنگی آیه قرآن می‌فرماید «جهِدهُم بِه‌ جِهادًا کَبیرًا» و به نظر اکثر مفسرین ضمیر «به» به قرآن باز می‌گردد. از این‌رو اگر به کار فرهنگی و رسانه‌ای جهاد کبیر بگوییم، شکی نیست. چون خود قرآن بر آن دلالت می‌کند. 🔹 در گذشته جنگ رسانه‌ای بیشتر با شعر بوده است. ولی آرام آرام افزون بر شعر، کتاب نوشتن نیز برای تهاجم فرهنگی مورد استفاده قرار گرفت و امروزه رسانه‌های مختلفی برای این کار پدید آمده‌اند. 🔻 آیا حمله رسانه‌ای و فرهنگی مصداق جنگ و ترور است؟ 1️⃣ نکته اصلی در ترور ‌ایجاد رعب و وحشت است که در رادیو، تلویزیون، سینما، روزنامه، فضای مجازی و... نیز دیده می‌شود. 2️⃣ یکی دیگر از مقولات تروریسم، ایجاد تغییر در رفتار افراد است و رسانه‌ها نیز به دنبال ایجاد تغییر در رفتار هستند. 3️⃣ سومین رکن تروریست بی قانون، خشونت و نداشتن ضابطه است که در رسانه نیز مشاهده می‌شود. بیان سخنان ضد و نقیض نشانگر بی قانونی و بی نظمی است. 🔹 تروریسم رسانه‌ای قوی‌تر از ترور معمولی(نظامی) است. در تروریست نظامی گفته می‌شود فقرا ‌این کار را انجام داده و خود را به کشتن می‌دهند، ولی در تروریسم رسانه‌ای افراد پولدار چنین کاری کرده و خود را نیز به کشتن نمی‌دهند. 🔹 در تروریسم کسب اطلاعات حرف اول را می‌زند و رسانه بهترین راه کسب اطلاعات در تروریسم است. 📖 متن کامل در: 🌐 http://meftaah.com/?p=14895 ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ #حقوق #درس_خارج #قم 🆔 @meftaah_com
ارتباطات عفیفانه در زندگی سایبری؛ رویکردی پدیدارشناختی.pdf
637K
✅ مقاله در زندگی ؛ رویکردی 🔹نویسنده: د. سید عبدالرسول علم الهدی (منتشر شده در: جدیدترین شماره دوفصلنامه علمی پژوهشی دین و ارتباطات) ▫️: چگونه ارزش‌های اخلاقی خصوصاً ارتباط عفیفانه در کنش‌های کاربران اینترنت منعکس می‌شود؟ ▫️: برای این کار با روش پدیدارشناسی به گردآوری اطلاعات با مصاحبه نیمه ساختاریافته و مشاهده رفتارهای کاربران دین دار به فهم تجربه زیسته ایشان و درنتیجه صورت‌بندی ارتباط عفیفانه سایبری پرداخته‌ایم. ▫️: یافته‌های تحقیق نشان می‌دهد که انگیزه‌های حضور در فضای سایبر، مشخصات فردی، التزام به دین‌داری، سواد سایبری و عفاف، ساخت هویت مجازی و انتخاب همراهان از جمله نقاط کلیدی شکل‌گیری ارتباط عفیفانه در زندگی سایبری است. در نتیجه به گونه‌شناسی کاربران در چهار گونه «متدین آشنا»، «متدین ساده»، «متدین بی‌مبالات» و «کاربر بی‌قید» دست یافتیم. همچنین در پیوند آموزه‌های فقهی ـ اخلاقی عفاف با مقولات محوری گونه‌شناسی کاربران سایبری به مدلی مفهومی ازارتباط عفیفانه در زندگی سایبری و پیشنهادهایی کاربردی برای برخورداری ازارتباط عفیفانه سایبری رسیدیم. 🔸 کانال رسانه پژوهی؛ فقه و فلسفه رسانه 👇 🆔http://eitaa.com/joinchat/2886271008C9ab3133a67
✅ پیشنهاد برای علاقه مندان دین و سینما: (2019) 🔸 کانال رسانه پژوهی؛ فقه و فلسفه رسانه 👇 🆔http://eitaa.com/joinchat/2886271008C9ab3133a67
✅ نظریه‌های ارتباط جمعی: مبانی، تحولات و آینده نویسندگان: استنلی‌جی. باران (Stanley J. Baran) دنیس‌کی. دیویس (Dennis K. Davis) مترجم: دکتر محسن شاکری‌نژاد ناشر: دانشگاه صدا و سیما تاریخ انتشار نسخه انگلیسی (ویرایش ششم): 2012 تاریخ انتشار ترجمه فارسی: 1397 🔸 کانال رسادین؛ فقه و فلسفه رسانه 👇 🆔http://eitaa.com/joinchat/2886271008C9ab3133a67
فهرست کتاب نظریه ها- باران.pdf
1.34M
کتاب نظریه‌های ارتباط جمعی: مبانی، تحولات و آینده نویسندگان: باران و دیویس 🔸 کانال رسانه پژوهی؛ فقه و فلسفه رسانه 👇 🆔http://eitaa.com/joinchat/2886271008C9ab3133a67
❌ موازی کاری! همزمان نسخه ویرایش هفتم این کتاب نیز توسط مترجم دیگری منتشر شده است👇 (پیش از این، کتاب مضامین کلیدی رسانه، دن لافی نیز چنین وضعیتی پیدا کرده بود؛‌ انتشار همزمان چندین ترجمه)