🔻مدارس علمیه به عنوان پایگاه های تربیت #طلبه_تراز_انقلاب_اسلامی نقش عمده ای در ایجاد هویت فعال امتی و جهانی در #طلبه دارد، پیگیریهای #رسالتنا نشان می دهد که بخش قابل توجهی از #مدارس_علمیه_مشهد مقدس یا از ایفای این نقش خطیر غافل شده و یا ضریب کمی به آشنایی #طلاب با مسائل مرتبط با #جهان_اسلام و بین الملل اختصاص داده اند در این بین اما مدرسه های فعال عمل کردهاند.
در ادامه نگاهی به این مدارس خواهیم انداخت.
#اقامه_دین_به_وسعت_جهان
#امامت_امت_اسلامی
@resalatuna
رسالتنا
🔻مدارس علمیه به عنوان پایگاه های تربیت #طلبه_تراز_انقلاب_اسلامی نقش عمده ای در ایجاد هویت فعال امتی
🔹گزارش مختصر کارنامه جهان اسلامی مدرسه ثقلین در طی 6 سال گذشته:
-دوره #یهود_شناسی باحضور استاد برادران
-نشست تحولات #کشمیر با حضور سعد الله زارعی باهمکاری مجمع اسلامی حبل الله
-حضور در جلوی کنسولگری #عربستان برای دفاع از مردم #یمن
-بررسی تحولات #بحرین با حضور حجة الاسلام موسوی بحرینی
زندانی سیاسی آل خلیفه
-بررسی تحولات #سوریه با حضور سید مصطفی میرشجاع
-پخش #مستند با موضوعات مختلف #جهان_اسلام
-بررسی ابعاد گام دوم انقلاب با موضوع #تحولات_منطقه باحضور استاد راجی
-نمایشگاه و مسابقه آیات #مقاومت.
فعالیتهای شیخ نمر و شیخ #زکزاکی و #امام_موسی_صدر و #شیخ_عیسی_قاسم
-حضور طلاب در دوره مقاومت در #افق_فقاهت
#فعالیت_مدارس
#مدارس_الگو
@resalatuna
متاسفانه در #حوزه_علمیه_خراسان که مرکز آن در پایتخت معنوی جهان اسلام یعنی #مشهد قرار گرفته است با ابن که مورد رجوع مسلمانان از کشورهای اسلامی قرار میگیرد،یک #نهاد یا #مرکز یا #معاونت به عنوان #بین_الملل وجود ندارد البته اینجا اسم محل مناقشه نمیباشد ، باید یک مرکز وجود داشته باشد که مسائل مربوط به #جهان_اسلام در آن مورد بحث و بررسی قرار گیرد و در نهایت به عمل در این رابطه منجر گردد.
حجت الاسلام جمال زاده
فعال جهان اسلام
#معاونت_بین_الملل
#روحانیت_با_نگاه_جهانی
@resalatuna
اصلیترین چالش #جهان_اسلام ، یعنی مسئلۀ #فلسطین، جز سالی یک بار شرکت در راهپیمایی #روز_قدس، کمترین سهمی در نظام آموزشی حوزۀ ما ندارد؛ حتی به اندازۀ دو واحد درسی! به راستی اگر آمارگیری شود، چند درصد از طلاب و مبلغان «کلید فرج» را «قضیۀ فلسطین» میدانند؟!
حجت الاسلام محمدآبادی
فعال جهان اسلام
#دین_جهانی_حوزه_جهانی
#resalatuna
🔹در #بیانیه امسال شورای عالی و مدیریت محترم #حوزه_علمیه_خراسان به مناسبت #روز_قدس آمده است :
🔻حوزه علمیه با تمام ظرفیت فکری و عملیاتی خویش از جریان #مقاومت_اسلامی، که منطقه را به نورانیتی وصف ناپذیر رسانده به جدّ بسیار حمایت خواهد نمود.»
💥 حمایت جدی حوزه از جریان مقاومت اسلامی -با تمام توان- با کدام برنامه ها؟!
❓با توجه به ظرفیت های فکری و دینی بسیار #مشهد به عنوان #پایتخت_معنوی_جهان_اسلام ، این پرسش وجود دارد که آیا حوزه علمیه خراسان اقدام قابل اعتنایی برای استفاده و ساماندهی ظرفیت های فکری و عملیاتی طلاب و فضلا در راستای حمایت و تقویت جریان مقاومت کرده است؟
❓ کدام بخش حوزه متولی این برنامه ریزی و اقدامات است؟
#نقد_عملکرد
@resalatuna
عصر روز چهارشنبه مورخ ۷ خرداد ماه ، کار گروه #تحول_در_حوزه #تشکل_طلبگی_ربیون ( #رسالتنا ) مصاحبه و گفتگویی صمیمی با سردبیر #روزنامه_قدس - جناب آقای جلیل نژاد- داشت که گزارش مصاحبه، بزودی در کانال منتشر خواهد شد.
@resalatuna
🔻 «#حوزه_علمیه_خراسان ، در تداوم مبارزات اسلامی به مبارزه بی امان فکری و ایدئولوژیکی خویش ادامه می دهد و سر در خط فرمان قائد بزرگ خویش حضرت آیت الله العظمی #امام_خامنهای تا پایان زمان شیطانی و دفن اهریمن به پیش خواهد تاخت.»
▪️متن فوق، فرازی از #بیانیه امسال شورای عالی و مدیریت محترم حوزه علمیه خراسان به مناسبت #روز_قدس است.
❓ حوزه چه برنامه ای برای این مبارزه بی امان فکری و ایدئولوژیکی طرح شده در بیانیه دارد؟
🔹البته اعلان موضع و بیانیه دادن نسبت به حوادث مهم کشور، منطقه و صحنه #بین_الملل ضرورت دارد اما این اعلان، تنها یک قسمت از کار بزرگی است که حوزه علمیه نسبت به #امت باید انجام دهد! بماند که این بیانیه ها هم به گوش خیلی از #طلاب حوزه های علمیه نمیرسد چه برسد به #مردم !
#نقد_عملکرد_حوزه
@resalatuna
«اگر #روحانیت شیعه در مقابل حوادث خصمانه ای که برای او پیش می آید، احساس #مسئولیت نکند، وارد میدان نشود، ظرفیت خود را بروز ندهد، کار بزرگی را که بر عهده ی اوست، انجام ندهد، این موجب نمیشود که دشمن، دشمنی خود را متوقف کند؛ بعکس، هر وقت آنها در ما احساس ضعف کردند، جلو آمدند؛ هر وقت احساس انفعال کردند، به فعالیت خودشان افزودند و پیش آمدند.
غربی ها ظرفیت عظیم فکر شیعه برای مواجهه ی با #ظلم_جهانی و #استکبار_جهانی را از مدتها پیش فهمیده اند؛ از قضایای #عراق ، از قضایای تنباکو؛ لذا آنها ساکت بشو نیستند؛ آنها به تجاوز خود، به پیشروی خود ادامه میدهند»
بیانات رهبر انقلاب در دیدار طلاب، فضلا و اساتید حوزه علمیه قم 29/7/1389
@resatuna
🔻 در جلسه #رسالتنا با حجتالاسلام روشندل مسئول #روابط_عمومی حوزه علمیه خراسان ایشان بیان کردند:
روابط عمومی حوزه ارتباط خوبی با #رسانههای_مکتوب و #صدا_و_سیما دارد و همکاری خوبی از طرف رسانه ها با حوزه علمیه وجود دارد.
⁉️ سوال اینجاست که با وجود این هماهنگی و ارتباط،چرا #نقش فعالی از سوی #حوزه_علمیه_خراسان در جریان سازی برای #جهان_اسلام وجود ندارد؟
#نقد_عملکرد
@resalatuna
رسالتنا
🔻مدارس علمیه به عنوان پایگاه های تربیت #طلبه_تراز_انقلاب_اسلامی نقش عمده ای در ایجاد هویت فعال امتی
🔹گزارش مختصری از فعاليت هاي جهان اسلامی مدرسه علمیه حضرت مهدي (عج) در سال 98:
1- بررسی آخرین مسائل #کشمیر و بیان مشاهدات #وحدت در عرصه بین الملل
جناب آقای ابوالفضل زارعی (رایزن سیاسی سابق ایران در سفارت هند) 98/8/11
2- بررسی چالشهای عملی #وحدت در شبه قاره
حجت الاسلام و المسلمین امین شهیدی 98/8/27
3- دوره تبیین نظریه #مقاومت در 30/8/98
دوره تبیین نظریه مقاومت با هدف اشنایی هرچه بیشتر با ادبیات مقاومت و تبیین سخنان رهبری با موضوعات
1-مبانی دینی نظریه مقاومت
2-ابعاد اندیشه مقاومت در اندیشه #امامین_انقلاب
3-مقاومت ،کنش یا واکنش
4-بررسی جریان مقاومت و سازش در #انقلاب اسلامی و اهمیت روابط و تعاملات #بین_الملل در منطق مقاومت
به همت #بسیج مدرسه علمیه حضرت مهدی در پنجشنبه مورخ 30 آبان 98 برگزار شد.
✅اساتید این دوره تبیینی به ترتیب موضوعات فوق استاد حجت الاسلام و المسلمین نظافت یزدی مدیریت مدرسه علمیه حضرت مهدی عج ، دکتر محمد صادق شهبازی پژوهشگر حوزه اسلام ناب ، دکتر سعید شعرباف عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام رضا و دکترمحمد صادق کوشکی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران بودند و به ارائه مطالب پیرامون نظریه مقاومت پرداختند.
🔻به گفته مسئول برگزاری این دوره تبادر عامه مردم از بحث مقاومت که عمدتا در ایام انتخابات، راهپیماییها، مباحثات سیاسی و امثالهم بیان میشود صرفا یک چالش بین المللی یا سیاسی است و در نتیجه عمده مردم و برخی نخبگان نقشی غیر از تحمل سختیهای تحریم و نظیر این را برای خود قائل نمیشوند در حالی که نظریه مقاومتی که امامین انقلاب تصویر میکنند نقش اصلی را بر عهده توده مردم و نخبگان جامعه قرار داده است و صرفا در یک سطح چالش سیاسی و بین المللی قرار ندارد؛ در این دوره تلاش می شود که نشان داده شود اولا مقاومت صرفا یک چالش سیاسی نیست و در ابعاد مختلف تعریف میشود. ثانیا مردم و نخبگان از موثرترین گروهها در منطق مقاومت هستند.
🔸لازم به ذکر است عزیزان برگزار کننده دوره طی مباحثات و مطالعاتی که پیرامون نظریه مقاومت داشته اند نمایشگاه مصوری از نمونه های مقاومت نیز برگزار کردند که در منظر عزیزان میهمان دوره قرار گرفت و حاصل مطالعات و مباحثات طلاب بسیجی برگزار کننده این دوره تبیینی ، کتاب "#فاستَقِم" بود که این کتاب نیز در این دوره رونمایی شد.
#فعالیت_مدارس
#مدارس_الگو
@resalatuna
فقر کمی و کیفی فعال فرهنگی بین الملل
📃 #یادداشت از علیرضا کمیلی
دبیر اتحادیه بینالمللی امت واحده و فعال حوزه بین الملل
⚠️ یعنی سهم بین الملل یک صدم هم نیست؟!
🔰 فرض کنیم #فعالان_مردمی فرهنگی اجتماعی کشور که دغدغه های انقلابی دارند 500 هزار نفر باشند که دارند از عرصه اقتصاد مقاومتی و حجاب و خانواده تا کارهای سیاسی مقطعی و کار #تربیتی و... فعالیت می کنند.
⭕️ حال سوال من این است که عرصه #بین_الملل بعنوان یکی از نیازهای انقلاب اسلامی چه سهمی در این حجم از نیروها می تواند و #باید به خود اختصاص دهد؟!
🌐 می توانم چند کتاب بنویسم که ثابت کنم چه ظرفیت ها که در شرق و غرب عالم با ظهور #انقلاب_اسلامی بروز کرد و متاسفانه غالب آنها بخاطر واگذاری تام این عرصه به #کارمندان دستگاههای رسمی یا نیروهای نظامی #امنیتی نهادهای انقلابی هدر رفت!
☺️ آنگاه شما احتمالا #درصد بالاتری برای این عرصه در کنار سایر نیازهای انقلاب در نظر خواهید گرفت ولی چنین کاری نمی کنم و فقط می پرسم یعنی #سهم بين الملل #یک_درصد این توان نیروی انسانی انقلابی هم نیست؟! اگر هست چرا ما حالا 5000 نیروی دغدغه مند یا فعال بین الملل نداریم؟!
😔 البته من هم می دانم و پیش تر نوشته ام که آفت تشتت و نداشتن حس جدی حکمرانی و تربیت #اقیانوس_بعمق_یک_وجب بر عمده جوانان انقلابی غلبه دارد و همه نیازها بخاطر این آسیب، با عدم برخورد #تخصصی و بر زمین ماندن بارهای سنگین تر مواجه شده اند ولی بر این باورم که باز هم بین الملل وضع بدتری دارد و در برخی موضوعات اقلا #کمیت عناصر فعال بیشتر است!
⭕️ راستی وای اگر تعداد آن فعالان بیش از 500 هزار نفر باشد و ما حتی نتوانیم 100 عنصر مردمی #متمرکز بر عرصه بین الملل را هم نام ببریم!
#امامت_امت_اسلامی
#حوزه_علمیه_نگاه_جهانی_میطلبد
@resalatuna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چرا نگاه تقریبی در طلاب وجود ندارد؟
حجتالاسلام اخلاقی
#اقامه_دین_در_جهان_اسلام
#امامت_امت
@resalatuna
▪️از معاونت بین المللی که نداریم
🔻«از مهم ترین رخدادهای مرکز مدیریت #حوزه_علمیه_قم در اواخر سال 1388، تشکیل معاونت همکاری ها و #امور_بین_الملل بود.
هدف از تأسیس معاونت بین الملل ، تحقق بخشی به رسالتی جهانی بود که #پیامبر_اسلام صلی اللّه علیه و آله به عنوان پیامبر خاتم که دینشان هم دینی جهانی و ماندگار بود آن را انجام می داد و در عصر کنونی متولیان انجام این رسالت و رساندن آن به #جهان، علما هستند.»
💥عبارت بالا بیانات حجة الاسلام والمسلمین زمانی اولین معاون #بین_الملل #حوزه_علمیه_قم است.
❓حال سوال اینجاست که آیا #حوزه_علمیه_خراسان چنین رسالتی بر دوش ندارد؟
❓آیا #حوزه_علمیه_مشهد رسالتش فقط در محدوده شهر #مشهد است یا رسالتی جهانی دارد؟
❓چرا از حوزه خراسان اثری در تحولات بین المللی دیده نمی شود؟
❓آیا نباید در دومین حوزه علمیه ایران مرکزی برای رصد و برنامه ریزی و اقدام درباره #جهان_اسلام وجود داشته باشد؟
#از_معاونت_بین_المللی_که_نداریم
#دین_جهانی_طلبه_جهانی
@resalatuna
«بی طرف ماندن #روحانیت در مسائل چالشی اساسی، موجب نمیشود که #دشمن روحانیت و دشمن دین هم بی طرف و #ساکت بماند؛ «و من نام لم ینم عنه». اگر روحانیت #شیعه در مقابل حوادث خصمانه ای که برای او پیش می آید، احساس مسئولیت نکند، وارد میدان نشود، ظرفیت خود را بروز ندهد، کار بزرگی را که بر عهده ی اوست، انجام ندهد، این موجب نمیشود که دشمن، دشمنی خود را متوقف کند؛ بعکس، هر وقت آنها در ما #احساس_ضعف کردند، جلو آمدند؛ هر وقت احساس انفعال کردند، به فعالیت خودشان افزودند و پیش آمدند. غربی ها ظرفیت عظیم فکر شیعه برای مواجهه ی با #ظلم_جهانی و #استکبار_جهانی را از مدتها پیش فهمیده اند؛ از قضایای #عراق، از قضایای #تنباکو؛ لذا آنها ساکت بشو نیستند؛ آنها به تجاوز خود، به پیشروی خود ادامه میدهند. سکوت و بی طرفی #علما و #روحانیون و #حوزه_های_علمیه به هیچ وجه نمیتواند دشمنی دشمن را متوقف کند. بنابراین #حرکت حوزه های علمیه، بی طرف نماندن حوزه های علمیه در قبال #حوادث_جهانی، در قبال مسائل چالشی #ملی و #بین_المللی یک ضرورتی است که نمیشود از آن غافل شد.»
بیانات در دیدار #طلاب، فضلا و #اساتید #حوزه_علمیه_قم 29/7/1389
@resalatuna
رسالتنا
▪️از معاونت بین المللی که نداریم 🔻«از مهم ترین رخدادهای مرکز مدیریت #حوزه_علمیه_قم در اواخر سال 138
🔻از اهم وظایف #معاونت_بین_الملل #حوزه_علمیه_قم این است :
*برنامه ریزی به منظور تقویت رویکرد بین المللی در #نظام_آموزشی، #پژوهشی، و #تبلیغی حوزه های علمیه.
*رصد، تحلیل، اطلاع رسانی از کلیه فعالیت های مرتبط با حوزه های علمیه #تشیع و #جهان_اسلام و اتخاذ مواضع دقیق و بهنگام.
*برنامه ریزی به منظور گسترش و تقویت همکاری های #حوزه_های_علمیه با اشخاص، مراکز، نهادها، #سازمان_های_بین_المللی و حوزه های شیعی #خارج_از_کشور.
❓آیا در حوزه علمیه مشهد به عنوان #پایتخت_معنوی_جهان_اسلام نیاز به این برنامه ریزی ها و اقدامات وجود ندارد؟
❓چند درصد از برنامه ریزی های نظام آموزشی و پزوهشی و تبلیغی حوزه به مسائل جهان اسلام اختصاص دارد؟
❓ #حوزه_علمیه_مشهد تا به چه اندازه با افراد و نهادها و سازمان های بین المللی و جهان اسلام ارتباط دارد؟
❓این تعاملات با مراکز دینی کشورهای همسایه استان خراسان به چه میزان است؟
❓آیا رصد اتفاقات #جهان_اسلام و تصمیم گیری برای موضع بهنگام، متولی خاصی در حوزه دارد؟
#از_معاونت_بین_المللی_که_نداریم
@resalatuna
« #حوزهها و #روحانیت باید #نبض تفکر و نیاز آینده جامعه را همیشه در دست خود داشته باشند و همواره چند قدم جلوتر از حوادث ، #مهیای_عکس_العمل مناسب باشند.»
صحیفه امام،ج۲۱،ص۲۷۳.
@resalatuna
رسالتنا
▪️از معاونت بین المللی که نداریم 🔻«از مهم ترین رخدادهای مرکز مدیریت #حوزه_علمیه_قم در اواخر سال 138
🔻بعضی دیگر از وظایف #معاونت_بین_الملل #حوزه_علمیه_قم:
* برنامه ریزی برای #تبیین آموزه های #قرآن_کریم و مکتب #اهل_بیت علیهم السلام در #جهان و پاسخگویی به #شبهات دینی در سطح #بین_الملل.
*نیاز سنجی #فرهنگی دینی کشورها، شناسایی فرصتها و زمینه های همکاری #علمی ، #فرهنگی در عرصه های بین الملل.
*شناسایی #فضلا و #نخبگان زبان دان و توانمند برای حضور در عرصه بین الملل، جهت بهره گیری از آنان توسط دستگاه های مختلف کشور.
🔸با اینکه مشهد امام رضا علیه السلام سالانه پذیرای هزاران زائر از کشورهای اسلامی است ، #حوزه_علمیه_مشهد تا چه حدی توانسته است با #شناخت ظرفیت های موجود در حوزه و جهت دهی آن ها از این فرصت استثنایی برای ترویج #اسلام_ناب_محمدی استفاده کند؟
🔸آیا #حوزه_علمیه_خراسان برنامه ای برای شناسایی و همکاری با فعالان #جهان_اسلام دارد؟
🔸حوزه تا چه حد با ظرفیت های فرهنگی کشورهای #مسلمان برای ارتباط بیشتر با #زائران آشناست؟
🔸آیا در #مدارس_علمیه ما طلابی آشنا با #جهان_اسلام که بتوانند این بار را به دوش بکشند #تربیت می شوند؟
#از_معاونت_بین_المللی_که_نداریم
@resalatuna
🔷 #تحول حتمی است، منتها تحول دو طرف دارد: تحول در جهت #صحیح و درست، تحول در جهت #باطل و غلط.ما باید مدیریت کنیم که این تحول در جهت درست انجام بگیرد. این وظیفه ی مؤثرین در #حوزه است. #مدیران_حوزه، #فضلای_حوزه، #صاحبنظران_حوزه باید همتشان این باشد. از تحول نباید گریخت. حالا آقایان بیان کردید در شیوه ی #آموزش، در شیوه ی #پژوهش، در شیوه ی #پذیرش، در #کتاب_درسی؛ همه ی اینها تحول میخواهد. نگوئید ده سال پیش، پانزده سال پیش لازم بود، این برنامه را نوشتیم. خیلی خوب، آن برنامه مال ده سال پیش بود، ببینید شکل #تکمیل یافته ی این برنامه چیست؟ تحول یعنی این؛ یعنی #به_روز_بودن، بهنگام جلو رفتن، از حوادث عقب نماندن.
مقام معظم رهبری
بیانات در دیدار جمعی از اساتید، فضلا، مبلّغان و پژوهشگران حوزه های علمیه کشور
۱۳۸۶/۰۹/۰۸
#امام_تحول
#تحول_در_حوزه
@resalatuna
🔸گرچه به برکت #انقلاب_اسلامی و بلند شدن پرچم #اقامه_دین، حوزه از ابتلا به سرنوشت کلیساهای قرون وسطی نجات یافته، اما باید با تأسف گفت که این بینش مترقی و کارساز #حضرت_امام ره ، هنوز در شریانهای نظام علمی-تربیتی #حوزه جریان نیافته، که امتداد آن را میتوان در نوع ضریبدهی آن به مسائل #امت_اسلامی مشاهده کرد.
حجت الاسلام محمدآبادی
فعال #جهان_اسلام
#حوزه_علمیه_نگاه_جهانی_میطلبد
@resalatuna
🔶 #نوآوری ، #تحول در نگاهها و باز بودن #افق_دید .
بدون این، #پیشرفت_فکری و به تبع آن، #پیشرفت_علمی_و_عملی در جامعه امکان پذیر نخواهد بود.
مقام معظم رهبری
دیدار مسئولان دفتر تبلیغات اسلامی قم
۱۳۸۴/۰۶/۲۸
#تحول_در_حوزه
@resalatuna
♦️ امام، روحاً، هم یک انسان #تحوّل_خواه بود، هم #تحوّل_آفرین بود. در مورد ایجاد تحوّل، نقش او صرفاً نقش یک معلّم و استاد و مدرّس نبود؛ نقش یک #فرمانده داخل در عملیّات و نقش یک رهبر به معنای واقعی بود.
رهبر معظم انقلاب
⁉️ سوال : امام خمینی (ره) به عنوان یک فقیه خود را #امام و #فرمانده تحول در جامعه میدانست. آیا این همان رسالتی نیست که حوزه های علمیه باید به دنبال آن باشند و خود را برای آن آماده کنند؟
❓#حوزه_علمیه_خراسان به عنوان#فرمانده_تحول تا چه اندازه توانسته است در تحولات شهر و کشور و #جهان_اسلام نقش ایفا کند؟
❓آیا #مدارس_علمیه ما برنامه ای برای تربیت طلاب تحول خواه و تحول آفرین دارند؟
#تحول_در_حوزه
@resalatuna
♦️ امام برای دین، #رسالت نظامسازی و #تمدّن_سازی و #جامعه_سازی و #انسان_سازی و مانند اینها تعریف کرد.
مقام معظم رهبری
⁉️ سوال : وقتی دین رسالت تمدن سازی دارد ، نهاد دین یعنی #حوزه_علمیه باید پیشرو و جلودار در تمدن سازی باشد.آیا لازمه این تمدن سازی حضور فعال در عرصه های #بین_المللی و مسائل #جهان_اسلام نیست؟
❓ علما و بزرگان #حوزه_علمیه_خراسان تا چه اندازه در انجام این #رسالت فعال هستند؟
❓ آیا با وجود چنین رسالت سنگینی نیازی به #معاونت_بین_الملل که مسائل جهان اسلام را رصد کند و حضور فعالانه در این عرصه داشته باشد نیست؟
#تحول_در_حوزه
@resalatuna
💥 لزوم رسانه ای شدن مواضع جهان اسلامی علمای مشهد
🔻هر روز حوادث گوناگونی در #جهان_اسلام رخ می دهد و علمای اعلام مشهد -هم چون سلف صالح خود- به عنوان پرچمداران حرکت های اسلامی مسئولیت بزرگی در بصیرت افزایی و هدایت جریان طلاب و عموم مردم در این حادثه ها دارند. ولی متاسفانه به دلیل نبودن پوشش رسانه ای مناسب، بسیاری از #علمای_مشهد از موضع گیری بخاطر نداشتن اثر مطلوب امتناع میکنند یا اگر موضعی اتخاذ میکنند، همگان از آن اطلاعی پیدا نمیکنند.
لذا ضرورت دارد که برای حل این مساله به راه حل صحیحی برسیم. ما در ادامه به بررسی و پیگیری راه حل های ممکن خواهیم پرداخت و با بازخوانی موضع گیری های #سلف_صالح بر ضرورت این مهم تاکید خواهیم گرد.
#موضع_گیری_علما
#عالمان_مبارز
#علما_فرماندهان_تحول
@resalatuna
رسالتنا
💥 لزوم رسانه ای شدن مواضع جهان اسلامی علمای مشهد 🔻هر روز حوادث گوناگونی در #جهان_اسلام رخ می دهد و
#عالمان_مبارز
🔻 قیام تنباکو
🔸ما این صد سال اخیر را که ما ملاحظه کنیم هر جنبشی که واقع شده است از طرف #روحانیون بوده است بر ضد سلاطین جنبش تنباکو به ضد سلطان آن وقت بود.
آن نصف سطر میرزای شیرازی رضوان الله علیه مملکت ما را از توی حلقوم خارجی ها بیرون کشید.
امام خمینی (ره)
#امامت_امت_اسلامی
#حوزه_علمیه_نگاه_جهانی_میطلبد
#علما_فرماندهان_تحول
@resalatuna