eitaa logo
سواد رسانه و روانشناسی
193 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.6هزار ویدیو
49 فایل
سواد رسانه یکی از نیازهای دنیای مدرن است. با سواد رسانه و شناخت اصول روانشناسی به قدرت تحلیل مسلح شوید. برای ارتباط، پیشنهاد، انتقاد و... با شناسه مدیر تماس بگیرید. مدیر: @Vavgh01 #سواد_رسانه کانال حداقل "یک روز در هفته" به روز رسانی می شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
سواد رسانه و روانشناسی
⬛️ شهاب جعفرنژاد با انتشار کارتونی در صفحه اینستاگرامش، به عوامل مختلفی که در ظهور یک سلبریتی در جامعه دخیل هستند پرداخت و نوشت: «سلبریتی‌ها نباید یادشون بره که شرایط فعلی‌شون رو به خیلی‌ها و به خصوص به مردم مدیون هستند خبرانلاین Toluenou_ML https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
سواد رسانه و روانشناسی
🎞 قبل از اینکه توییت بگذاری فکر کن! 📍چیزی که امروز در صفحه‌تان منتشر می‌کنید، شاید فردا علیه شما استفاده شود! Toluenou_ML https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
سواد رسانه و روانشناسی
مقایسه پیامرسانهای بومی و خارجی Toluenou_ML https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
به مناسبت ۲۲ خرداد، روز 🔥کودک ۷ساله در صدر جدول فوربس ‌ ✨سایت Forbes لیست پردرآمدترین ستاره‌های یوتیوب ۲۰۱۸ را منتشر کرده است؛ اگرچه باور این موضوع شاید کمی سخت باشد اما رتبه اول این لیست یک کودک هفت ساله در یوتیوب به نام Ryan با ۲۲ میلیون دلار درآمد است. 💥رایان در زمینه‌ جعبه‌گشایی و معرفی اسباب‌بازی ها فعالیت دارد که ویدیوهای او، به خصوص در میان هم سن‌وسال‌هایش به قدری محبوب شده‌ است که کمپانی‌های اسباب‌بازی‌سازی، به دنبال او هستند تا محصولات آن‌ها را معرفی و بررسی کند. 💫 اکانت این پسر هفت ساله بیش از ۱۷ میلیون مشترک دارد و پربازدیدترین ویدیوی او نیز، بیش از ۱.۶ میلیارد بار دیده شده است. 💥یکی از کاربران توییتر در این باره می‌گوید: " آرزوی هر کمپانی اسباب‌بازی‌سازی این است که این پسر، اسباب‌بازی‌های ساخته شده آنها را بررسی و امتحان کند. من چند کودک را از نزدیک دیده‌ام که پای کانال رایان می‌نشینند. می‌توان اینگونه گفت که تقریبا هیپنوتیزم می‌کند! یعنی ممکن است دو یا سه ساعت فقط زل بزنند به مانتیور و ببینند که این پسر چگونه یک اسباب‌بازی را باز می‌کند و از آن استفاده می‌کند. به دلیل اینکه خانواده او نگران امنیتش هستند که به خطر نیافتد، اطلاعات زیادی از او در دست نداریم". ‌ Toluenou_ML https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
درباره یک شوی سرگرم کننده 🎭این روزها عصرجدید در غیاب دورهمی و خندوانه توجه زیادی را به خودجلب کرده. اصلا چه برنامه ای بهتر از عصرجدیدِ استندآپ کمدی دار، خوانندگی دار، آکروبات بازی دار و مسخره بازی دار که 4 تا داور و یک مجری کار بلد هم دارد. چه برنامه ای سرگرم کننده تر از این؟ به قول سید بشیر حسینی چنین نمایشی را هرکجا بخواهی ببینی باید کلی پول بدهی. می‌شود را دید و لذت برد اما نباید اسیر صحنه آرایی خطرناکش شد . 🎃باید دید و به ادعاهای بزرگش خندید. حواسمان باشد که کار این برنامه استعدادیابی نیست (اگر چه کارهایی هم می کند)، اصلاح نظام آموزشی نیست، اعتلای نام ایران با ثبت رکوردهای عجیب و غریب هم نیست. این یک برنامه ی سرگرم کننده با تنوع بالاست . 👀به همین چشم به آن نگاه کنیم . Toluenou_ML https://eitaa.com/resane_ravanshenasi https://www.instagram.com/p/ByqWgdhnkFR/?igshid=1dq9x4tmbb4k4
📝 رسوایی من و تو در جریان تلگرام دی آر 🔸نخواهیم خیلی فنی و سخت بگوییم و طوری ماجرا را تعریف کنیم که همه فهم باشد، شبکه منو تو و کارگران آن یعنی نریمان غریب و امین ثابتی،‌ تلگرامی را علم کرده بودند که گویی ضد فیلتر بود و چه و چه.. 🔹حالا گندش در آمده است که این پوسته ای که اینها بیرون داده بودند مخرب و بدافزار بوده و دزدی اطلاعات می کرده و گوگل آنها را از پلی استورش پاک کرده است. نریمان غریب همان کسی است که در قضیه تلگرام طلایی و برخی اپ های ایرانی دیگر به صورت مستقیم با گوگل مکاتبه می کرد تا گوگل آنها را حذف کند. 🔸سوال ساده ای است و جواب آن هم ساده تر است. منابع مالی این تلگرام آر دی که به دنبال دزدی اطلاعات از شهروندان ایرانی بود آیا کسی جز وزارت خارجه آمریکا بوده است؟ چرا این کارگران وطن فروش شبکه ضد ایرانی منوتو و صدای لندن علیه منافع مردمشان حاضر به پخش بدافزار می شوند؟ مگر چند دلار سیاه واقعا چقدر ارزش دارد؟ 🔹خوب است ببینید که نظر امین ثابتی در مورد مردم ایران چه بوده است و چرا ایران را ترک کرده است. عکس دوم را از آرشیو وبلاگش برداشته ایم. عکس ها را یک به یک باز کنید. Toluenou_ML https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
✴️عواقب انتشار ✳️آیا اسکرین‌شات محسوب می‌شود؟ اسکرین‌شات‌ گرفتن به‌خودیِ‌خود خلاف نیست، بلکه انتشار آن با اهداف سوء خلاف است و مجازات دارد. 🌀مطابق قانون، افشای اطلاعات‌ِ خصوصی، جرم است. قانون‌ مجازات‌ اسلامی، صراحتاً در مادۀ ٧۴۵ (مادۀ ١۶ قانون جرائم ‌رایانه‌ای) افشای اسرار خصوصی دیگران را جرم دانسته و مجازات آن را و تا دو سال در نظر گرفته است. البته اسرار خصوصی در قانون ایران به‌صورت مشخص تعریف نشده‌اند و صرفاً در مادۀ ٨ قانون (احترام به آزادی‌های مشروع و حفظ حقوق شهروندی) نامه‌ها، عکس‌ها، نوشته‌ها و فیلم‌های خصوصی را از مصادیق بارز آن دانسته‌اند. 🌀 به انجام عملی که ممکن است موجب ضرر آبرویی یا شرافتی یا افشای اسرار خانوادگی شود، خواه تهدیدکننده به این واسطه تقاضای مال به قصد اخاذی کرده یا نکرده باشد، جرم مستقلی است که براساس مادۀ ۶۶٩ قانون‌ مجازات ‌اسلامی تا هفتاد‌وچهار ضربه ‌ یا تا دو سال برای آن در نظر گرفته ‌شده ‌است. 🌀بنابراین همین‌ که کسی شما را به افشای (شامل عکس‌ها، متن چت‌ها، صدای ضبط‌شده، فیلم و…) کرده باشد، حتی اگر هرگز آن عمل را انجام ندهد (که در اکثریت مواقع این تهدیدات هرگز عملی نمی‌شود)، ارتکاب جرم تهدید از سوی او قطعی و برای شما قابل شکایت و پیگیری است. ❓❓اما سوالی که پیش می آید این است که آیا اسکرین‌شات محسوب می‌شود؟ برخلاف تصور عموم مردم که فکر می‌کنند مطالب در تلگرام، ایمیل یا دیگر شبکه‌های اجتماعی به عنوان دلیل در دادگاه یا دادسرا قبول نمی‌شود، قانون کاملا این ادله را قبول کرده و درصورتی که شخصی در تلگرام یا ایمیل یا دیگر شبکه‌های اجتماعی یا حتی با پیامک برای شما مزاحمت ایجاد کند تمام این محتواها از شما و علیه و به ضرر شخص مرتکب به عنوان دلیل قابل قبول است. البته نه دلیل بلکه به عنوان یک که به علم قاضی کمک می‌کند زیرا اسکرین شات را می‌شود فتوشاب و تحریف کرد. منظور از تحریف یعنی اینکه قسمتی از حرف‌هایی که به ضرر شخصی و احتمالا باعث مجرم شناخته شدن و محکوم شدنش می‌شود را اسکرین بگیرید و قسمتی دیگر را حذف کنید حال که ممکن است اگر اسکرین کامل گرفته شده باشد شخص محکوم نشود یا حداقل به مجازات کمتر و آسان تری توسط دادگاه محکوم شود دراینجا کارشناسان حوزه فناوری مخصوص اینکار در دادگاه‌ها یا دادسراها با بررسی‌های مخصوص خود به صحت و درستی یا فتوشاپ یا تحریف شدن اسکرین می‌پردازند. Toluenou_ML https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
سواد رسانه و روانشناسی
وقتی یه ذره به اینستا توجه می کنی
سواد رسانه و روانشناسی
✅ حالا که همه فیلم کشتن را دیده اند؛دعوتتان میکنم به دیدن این فیلم. ۳هفته قبل تر، درهمان یک درتله سیمی گرفتار میشودو روستاییان به کمکش می روندوبااطلاع رسانی به سازمان محیط زیست جان حیوان را نجات می دهند. تصویربردار این ویدیو نیز محیط بان علی اکبر ایمانی است. 🔆 به طرز عجیبی تنها اخبار منفی از ایران بازنشر داده می‌شود. Toluenou_ML https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
هدایت شده از بیداری ملت
ایران اینترنشنال و منوتو و رسانه های وابسته با در پيش گرفتن استراتژی «جَنگ هَراسی» به دنبال تاثير‌گذاری بر فضای جامعه و القای جنگ قریب‌الوقوع هستند. راهبرد ایجاد هراس با شبح جنگ بخشی از عملیات روانی امریکا که با ایفای نقش جان بولتون و پمپئو پیش می‌رود، بعد از شکار پهپاد امریکایی توسط ایران فرصتی برای تلاش به منظور ارعاب ایرانی‌ها مهیا شد. . در روند تشدید فشار علیه جمهوری اسلامی ایران از سوی امریکا که با جنگ روانی پرشدت آمیخته است و هدف نیز ایجاد رعب و هراس و درهم شکستن اراده ملت شریف ایران اسلامی است. @Cyber_Literacy 🔴به کمپین #بیداری_ملت بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
آشنایی با نوه دیجیتال (اینترنت) دکتر یونس شکرخواه 🔹به نظر می‌رسد که موضوع سواد رسانه‌ای- به عنوان دافعه‌ی فضای اشباع رسانه‌ای و در ستیز با گفتمان غالب رسانه‌های بزرگ در همین شرایط اشباع رسانه‌ای- در نسبت به سایر رسانه‌ها بیشتر و سریع‌تر رشد کرده و به نوعی می‌توان آن را نوه‌ی دیجیتال نقدهای رسانه‌ای کلاسیک به‌حساب آورد. بد نیست یادآوری شود که تسلط به یک ، مهارت استفاده از و مهارت‌های استفاده از هم که خودشان جزو مهارت‌های سواد رسانه‌ای به شمار می‌آیند، می‌توانند به بهره‌وری مناسب‌تر از مباحث سواد‌ رسانه‌ای موجود در سایت‌های مختص این مبحث در اینترنت کمک کنند. بی‌سوادها طعمه می‌شوند! 🔹اما از آن‌جایی که بدون ، نمی‌توان گزینش‌های صحیح از پیام‌های رسانه‌ای داشت، به گمان من نهادهای آموزشی، مدنی و رسانه‌ای در ایران باید به این امر کمک کنند. نهادهای آموزشی مثل مدارس، دانشکده‌ها، دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های مختلف می‌توانند مفهوم سواد رسانه‌ای را در کتب درسی ارائه کنند. نهادهای مدنی و صنفی که هر یک جمعی تخصصی را نمایندگی می‌کنند نیز می‌توانند اعضای خود را تحت آموزش مستمر در زمینه‌ی سواد رسانه‌ای قرار دهند؛ و بالاخره نهادهای رسانه‌ای و انتشاراتی هم می‌توانند مفاهیم ساده‌شده‌ای از این بحث‌ را در دستور کار خود قرار دهند. 🔹اگر نهادهای پیش‌گفته در این عرصه فعال‌تر شوند، بضاعتی که از طریق سواد رسانه‌ای در اختیار ‌گذاشته می‌شود، باعث می‌شود تا مخاطبان درک عمیق‌تری از آنچه می‌بینند، می‌شنوند و می‌خوانند داشته باشند. در حالی‌که می‌توان فاقدان سواد رسانه‌ای را طعمه‌های اصلی در فضاهای رسانه‌ای به‌شمار آورد، افراد دارای سواد رسانه‌ای نه تنها اسیر محصولات رسانه‌ای نمی‌شوند، بلکه قضاوت‌های صحیح‌تری از محیط پیرامون خود دارند. شما اضافه‌‌بار دارید! 🔹یکی دیگر از اهداف سواد رسانه‌ای نشان دادن اضافه‌بار اطلاعاتی است. در شرایط اشباع رسانه‌ای و در فضای موجود افراد در معرض حجم بالایی از اطلاعاتی هستند که هرگز به برخی از آن‌ها نیازی ندارند. به عنوان مثال امروزه بسیاری از نوجوانان در جهان، مارک‌ها و علائم تجاری بین‌المللی را به‌خوبی می‌شناسند اما این اطلاعات در هیچ زمینه‌ای به کار آن‌ها نمی‌آید؛ نه قدرت خرید دارند و نه قدرت مصرف، ولی چون در معرض آگهی‌های پیاپی قرار دارند، در این زمینه دارند. پس باید از پیام‌ها و اطلاعات اطرا‌‌ف‌مان براساس نیازهای‌مان استفاده کنیم تا دچار سردرگمی نشویم. سواد رسانه‌ای این امکان را هم در اختیار می‌گذارد. نیاز به تولید ادبیات 🔹باید برای مبحث سواد رسانه‌ای تولید کنیم. متأسفانه منبع در این زمینه به‌خصوص به ، اندک است اما پر کردن این خلأ با تألیف و ترجمه امکان‌پذیر است. این فقر ادبیات را نهادهای آموزشی، مدنی و رسانه‌ای در ایران می‌توانند پر کنند. در مباحث بین‌المللی مربوط به سواد رسانه ای 18 اصل وجود دارد که مورد توجه است. در این زمینه، مطالعه آرای لنمسترمن می‌تواند مفید باشد. او که از برجسته ترین متفکران حوزه‌ی بین المللی آموزش های رسانه ای است، پیش از این کتابی منتشر کرده بود که به‌سرعت به کتابی درسی در عرصه‌ی آموزش رسانه ای تبدیل شد. این که "Teaching the Media" نام داشت، در سال 1985 به علاقه مندان مباحث مربوط به آموزش رسانه ای عرضه شد. او کتاب دیگری هم دارد که انتشارات شورای اروپا آن را منتشر کرده است. نام این اثر، آموزش رسانه ای در اروپای دهه‌ی 1990 (Media Education in 1990's Europe) است. نویسنده‌ی مورد بحث از جمله کسانی است که ترجیح میدهد از "آموزش رسانه ای" (Media Education) به جای اصطلاح سواد رسانه ای استفاده کند. 🔹تکرار می‌کنم می‌توان در عرصه‌ی آموزش‌ رسانه‌ای و سواد رسانه‌ای تولید ادبیات کرد تا در گام اول مشخص شود دامنه و چارچوب بحث سواد رسانه‌ای چیست. باید ترجمه کرد و هم‌زمان تألیف تا بتوان زمینه‌ی یک مطالعه‌ی تطبیقی را فراهم ساخت و به معیارهایی برای تعقیب اهداف سواد رسانه‌ای دست یافت. وضعیت سواد رسانه‌ای در به دلیل آن‌که ‌های مدرن تمرکز و غلظت بیشتری دارند، باعث شده تا نظریه‌پردازان و مخاطبان، زودتر خطر مسلح نبودن به سواد رسانه‌ای را درک کنند؛ بنابراین مطالعات و تجربه‌های بسیار خوبی هم در این زمینه دارند که می‌شود از آن‌ها استفاده کرد. @savad_rasaneh
📌وقتی وسیله، تبدیل به هدف می شود برخی مصرف کنندگان رسانه فکر می کنند که کنترل رسانه را در اختیار دارند. مانند معتادانی که فکر می کنند هر وقت بخواهند ترک می کنند اما همین توهم است که بلای جان آنها می شود. این عادت و انگاره ابتدا مانند تارهای عنکبوت است اما به تدریج به میله های ضخیم یک تبدیل می شود و این همان مفهوم تغییر شکل است که کارشناسان رسانه نسبت به آن هشدار می دهند که مبادا وسیله به هدف تبدیل شود. جامعه شناس منتقد وضع موجود می نویسد؛ ● تکنولوژی در جامعه نوین در خدمت تسلط همه جانبه حاکمیت سرمایه داری عمل می کند. ● تکنولوژی برخلاف ظاهرش، در جهان نوین بی طرف نیست و در واقع وسیله ای برای تسلط بر مردم به شمار می آید. ● تکنولوژی به حریم آزادی های درونی و فردی کنشگران تجاوز کرده و توان هر گونه تفکر انتقادی از روابط اجتماعی را از انسان ها گرفته است. ● اما تکنولوژی به طور ذاتی چنین خصلتی ندارد، بلکه جامعه سرمایه داری به آن چنین ماهیتی بخشیده است. asrehooshmandi
هدایت شده از کتاب خوب📚
📚نام کتاب:"راهنمای فرزند پروری در عصر دیجیتال" 🖋نویسنده: علی محمد رجبی 📑انتشارات: مسیر رسانه 📖توضیحات: 🔸این کتاب براساس تجربیات علی‌ محمد رجبی در مدیريت وب‌سايت «خانواده و اينترنت» و تعامل با والدین و نوجوانان در کارگاه‌ های آموزشی تألیف و گردآوری شده است. 🔹رجبی در این کتاب سعی کرده است با زبانی ساده و کاربردی و با استفاده از محتوای چند‌ رسانه‌ای ، مهمترین خطرات پیش روی کودکان و نوجوانان در فضای مجازی را به والدین معرفی کند و متناسب با هر موضوع راهکارهای پیشگیری و کنترل دامنه آسیب را آموزش دهد. 🔸در کتاب حاضر با موضوعاتی مانند اعتیاد اينترنتی، بازی‌های رايانه‌ای، دوستی‌های اينترنتی، رفتارهای بیمارگونه در شبکه‌های اجتماعی، رابطه فضای مجازی و اعتیاد به مواد مخدر، سواد رسانه‌ای، شیوه‌های آشنایی کودکان با سواد رسانه‌ای، مخاطرات فضای مجازی برای امنیت و حريم خصوصی کودکان و نوجوانان و راهکارهای پیشگیری و کنترل آن‌ها آشنا خواهید شد. برای تهیه کتاب به این آی دی پیام بدهید. . 👇👇👇 @sefaresh_ketab @sefaresh_ketab 📗📘📙 @ketabe_khoob
🔴 "ویکتوریا طهماسبی" استاد دانشگاه و تحلیلگر رسانه: جنگ رسانه ای یکی از شیوه های است که امریکا آن را بوجود آورده و معمولا با جنگ اقتصادی و جنگ سیاسی همراه است. از زمانی که امریکا فهمید با کودتا نمی تواند کشورها را تحت مدیریت خود درآورد، سعی کرد با جنگ روانی ذهن ها و قلب ها را در اختیار بگیرد. اکنون شاهد چنان بمباران رسانه ای بر ذهن و قلب مردم ایران هستیم که به ترور رسانه ای رسیده و چیزی کمتر از تحریم های امریکا علیه ایران نیست.
📌وقتی وسیله، تبدیل به هدف می شود برخی مصرف کنندگان رسانه فکر می کنند که کنترل رسانه را در اختیار دارند. مانند معتادانی که فکر می کنند هر وقت بخواهند ترک می کنند اما همین توهم است که بلای جان آنها می شود. این عادت و انگاره ابتدا مانند تارهای عنکبوت است اما به تدریج به میله های ضخیم یک تبدیل می شود و این همان مفهوم تغییر شکل است که کارشناسان رسانه نسبت به آن هشدار می دهند که مبادا وسیله به هدف تبدیل شود. جامعه شناس منتقد وضع موجود می نویسد؛ ● تکنولوژی در جامعه نوین در خدمت تسلط همه جانبه حاکمیت سرمایه داری عمل می کند. ● تکنولوژی برخلاف ظاهرش، در جهان نوین بی طرف نیست و در واقع وسیله ای برای تسلط بر مردم به شمار می آید. ● تکنولوژی به حریم آزادی های درونی و فردی کنشگران تجاوز کرده و توان هر گونه تفکر انتقادی از روابط اجتماعی را از انسان ها گرفته است. ● اما تکنولوژی به طور ذاتی چنین خصلتی ندارد، بلکه جامعه سرمایه داری به آن چنین ماهیتی بخشیده است. asrehooshmandi
🎯 هر صفحه‌ای در اینستاگرام باز کنید، چشمتان می‌افتد به ژست‌هایی تصنعی، قهوه‌هایی تزیین‌شده، یا لابد غذاهایی رنگ‌وارنگ. اما حالا دیگر دوران این عکس‌ها به سر رسیده. اواسط سال ۲۰۱۸ بود که کارشناسانِ اینستاگرام فهمیدند ذائقۀ بصری کاربران دارد تغییر می‌کند و آن عکس‌هایی ویروسی می‌شوند که ناگهانی‌تر، صمیمی‌تر و شلخته‌تر باشند. حتی بررسی‌ها نشان می‌دهند بعضی اینفلوئنسرهای باهوش عمداً جلوی پس‌زمینه‌ای کثیف می‌ایستند و با نوری نامناسب عکس می‌اندازند تا موقعیتشان طبیعی‌تر جلوه کند. گویا نمی‌شود با سلیقۀ یک سال پیش همچنان در اینستاگرام پیشرفت کرد. 🔖 ۱۵۰۰ کلمه ⏰ زمان مطالعه: ۱۰ دقيقه 📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید: http://tarjomaan.com/neveshtar/9434/ 🔻 اشتراک چهار شمارۀ فصلنامه @tarjomaanweb
هدایت شده از سواد رسانه‌ای
🚦شرکت ادوبی (Adobe)با همکاری محققان حوزه‌ی هوش مصنوعی دانشگاه برکلی، موفق به ساخت ابزاری جدید برای کشف عکس‌ها‌ی دستکاری شده و قابلیت بازگشت عکس به حالت خام آن، شدند. این ویژگی که به ابزار Liquify اضافه می‌شود باعث کاهش خبر‌ها و #شایعه‌ های بی‌اساس وب خواهد شد. #نگاه_انتقادی_به_رسانه‌ها 📲 @savaderesanei
هدایت شده از سواد رسانه‌ای
🚦 #خطای_دید 🔸وقتی حتی نمی‌توانیم به چشمان خودمان اعتماد کنیم، چطور به اخبار، تصاویر و کلیپ های فضای مجازی اعتماد می کنیم؟! 📍#نگاه_انتقادی_به_رسانه_ها ▫️گوی‌های موجود در تصویر همگی یکرنگ هستند! 📲 @savaderesanei
🔹مهمترین رسالت ها از منظر (ره): 🔸 «آنکه از همه خدمت ها بالاتر است، این است که نیروی انسانی ما را رشد بدهد و این به عهده است، مجله هاست، ـ است، هاست، هاست. اینها می توانند نیروی انسانی ما را تقویت کنند و تربیت صحیح بکنند و خدمتشان ارزشمند باشد و میتوانند مثل رژیم سابق باشند که همه چیز به هم ریخته بود و همه چیز در خدمت بود. 🔸 آنها خودشان هم نمی دانستند. خیلی ها خودشان نمیدانستند، نمیدانست که این عکسی که از این زن لخت میاندازد، چند تا جوان را آشفته میکند، از بین میبرد. در هر هفته ای که مثلاً یک مجله ای در میآید که در آن ده تا عکس کذاست، این چند نفر از جوان های ما را از دست ما می گیرد. یا خودشان هم متوجه نبودند یا خودشان هم از آنها بودند، ما چه میدانیم. 🔸 اگر خودتان را متحول کردید، کشورتان را هم می توانید نجات دهید. اگر به همان حال باشید و اسمتان را عوض کردید، با اسم نمی تواند یک کشوری اداره بشود. با لفظ، با لفظ جمهوری اسلام، با رأی به جمهوری اسلام، نمیتواند یک مملکتی اسلامی بشود. مملکت اسلامی محتوایش باید اسلامی باشد. شما هم که می نویسید، میتوانید خدمت کنید، جوانها را برومند کنید با مقالاتتان، صحیحتان. دنبال این باشید که از های متعهد اسلامیِ انسانی نیرو بگیرید، مقالات صحیح بنویسید، درد و دوایش را بنویسید، همه چیز را انتقاد کنید» صحیفه امام، جلد ج 8، ص498 @savad_rasaneh
هدایت شده از خبرهای فضای مجازی
پژوهشگران: استفاده از موبایل و تبلت باعث ایجاد برجستگی بالای گردن جوان‌ها شده است http://www.citna.ir/news/230131