سواد رسانه و روانشناسی
📍واکنش کاربران توئیتر به خبرساختگی ممنوعیت خوردن بستنی توسط زنان
اخیرا درتوئیتر#خبر_جعلی درمورد ممنوعیت مصرف بستنی توسط بانوان دراماکن عمومی منتشر شد.
۱۱ هزار و۹۵۴ نفر این خبرجعلی را #باور و لایک کردند و تنها۴ هزار و۲۵ نفر آن را #ساختگی دانسته و باورنکردند.
شاید بیراه نباشد اگر گفته شود در خیابانهای توییتر حقیقت مثل یک ماشین قراضه است و اخبارجعلی شبیه ماشینی آخرین مدل. طبیعی است که ماشینهای آخرین مدل سریعتر از«ماشین قراضه»خیابانهای توییتر را بالاوپایین کرده وتوجه بیشتری جلب میکنند. طبق یافتههای علمی دروغ ۶برابر سریعتر از حقیقت درتوییتر بازنشر میشود.
رسانههای حرفهای در دنیا برای اینکه متهم به دروغپراکنی و گزارش غیردقیق نشوند، تیمهای تخصصی Fact Check یا به زبان خودمان «سنجش اعتبار»دارند که هر چیزی را از بیرون تحریریه،منابع خبری یا شهروندان عادی به دستشان رسید،براساس اصول سنجش اعتبار محک میزنند.
اخبارجعلی این روزها معضل جدی برای دنیا محسوب میشود و ارتقای سواد رسانهای میتواند یاری گر مخاطبان درمواجهه با این اخبار باشد.
#معصومه_نصیری
#قائم_مقام_انجمن_سوادرسانهای_ایران
asrehooshmandi
https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
❇️شنیدن گزینشی و دیکتاتوری عکسها
💠شنیدن گزینشی بهطور خلاصه یعنی تو حرفت را بزن، من خودم بلدم چطور بشنوم. دو جملهی اول حرفت را که شنیدم خودم با هوش خودم تا تهش را حدس میزنم. بعد هم نظرم را درجا بیرون میریزم.
💠البته از روزی که بشر زبان را اختراع کرد با این قضیه درگیر است، ولی گسترش شبکههای اجتماعی، بهویژه اینستاگرام، بهطرز اعجابآوری به این موضوع دامن زده است. سیستمی که ساخته شده برای عکسهای فوری از لبهای غنچهشده و نمایش اندام و غذاهای خوشرنگولعاب و سیستمی که حرفهای جدی را بدون مجازات باقی نمیگذارد.
💠این سیستم مبتنی بر "#لایک" است نه "#درک". یعنی دیدن یک عکس و چند خط متن فانتزی، بعد هم فشردن آن قلب قرمز، که یعنی: دوست داشتم، حال کردم. این پروسه قرار است در کسری از ثانیه اتفاق بیفتد، پس مجال چندانی برای #درنگ از سر #فهم باقی نمیگذارد.
💠وقتی در این فضای بیدروپیکر با متن روبهرو میشویم کار سخت میشود. چون اینستاگرام جای "#نظر_کردن" نیست، جای "#دیدن" است. جای "#گوش_دادن" نیست، جای "#شنیدن" است، آنهم شنیدن گزینشی.
💠اینستاگرام یعنی جایی که حال تایپ کردن دویست و هشتاد کاراکتر هم نداری. یعنی همه چیز عکس است، یعنی مرگ مکث، یعنی مبادا وقتت را برای چیزی جر وقت تلف کردن، تلف کنی. یعنی زود باش، حرف نزن، عکسها به جای تو حرف خواهند زد. یعنی دیکتاتوری عکسها.
💠البته ویژگی ذاتی رسانههای عکس محور، همین کارکرد است اما شاید بتوان گفت عکسمحورها معمولا قربانگاه زمان هستند و به افزایش تعداد #پرسهزنهای_مجازی کمک میکنند.
asrehooshmandi
https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
♦ ۸۲.۳ درصد مردم موافق انتشار اخبار و تصاویر زندگی شخصی هنرمندان و افراد مشهور در شبکه های اجتماعی مجازی و رسانه های عمومی نیستند.
💢براساس نتایج نظرسنجی ملی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) که در روزهای ۱۷ و ۱۸ تیر ماه ۹۸ به صورت تلفنی با جامعه آماری شهروندان کل کشور (اعم از شهر و روستا) انجام شده است، ۸۲.۳ درصد مردم موافق انتشار اخبار و تصاویر زندگی شخصی هنرمندان و افراد مشهور در شبکه های اجتماعی مجازی و رسانه های عمومی نیستند. ۱۵.۸ درصد پاسخگویان موافق این امر هستند.
asrehooshmandi
https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
💢توقیف نفتکش و پروپاگاندا برای تشدید تنش
🔻در حالی که منابع رسمی خبری اعلام کرده اند کشتی مصدر با پرچم لیبریا توقیف نشده است و تنها کشتی توقیف شده از سوی جمهوری اسلامی ایران ،نفت کش انگلیسی "استینا ایمپرو" است برخی مقامات بریتانیا و رسانه های همسو با آن با واژه سازی هایی همچون #جنگ_نفتکش_ها، #ایران_جنگ_طلب و ... در حال جریان سازی خبری با توسل به انتشار اخبار جعلی و دستکاری شده هستند.
🔻منابع رسمی ایران اعلام کرده اند کشتی مصدر در چارچوب ماموریت جاری گشتی های نیروهای مسلح در منطقه خلیج فارس صرفا نسبت به ضرورت دریا نوردی بی ضرر و رعایت مقررارت زیست محیطی توجیه شده و ادامه مسیر داده است.
🔻 این درحالی است که برخی منابع رسانهای غیرایرانی از توقیف دومین کشتی بریتانیایی به نام مصدر توسط نیروهای مسلح ایران خبر دادند و وزیر خارجه انگلیس نیز اعلام کرده است از توقیف دو نفتکش در تنگه هرمز توسط ایران به شدت نگران هستیم و لندن تمام تلاش خود را برای آزادی این دو نفتکش به کار خواهد بست.
🔻این ابراز نگرانی مقامات انگلستان در حالی صورت گرفته که نفتکش «مصدر» که به سمت بندر لنگه در حال حرکت بود، مجددا تغییر مسیر داده و در حال خروج از آبهای ایران به مسیر اصلی خود است.
🔷معمولا رسانه برای ایجاد #پروپاگاندا بخشی از واقعیت را به صورت #جهت_دار پخش می کند تا ذهن مخاطب را به سویی که می خواهد ببرد و بعضی مواقع با #دستکاری_واقعیت به هدف خود می رسند.
✅برای دریافت اخبار به رسانه های رسمی و منابع معتبر خبری مراجعه کنید.
✅به واژه سازی های رسانه ای دقت کنید چراکه برخی واژه ها برای تهییج مخاطب ساخته می شوند.
✅قاعده #مکث، #تفکر و سپس #پذیرش را فراموش نکنید.
#معصومه_نصیری
#قائم_مقام_انجمن_سوادرسانه_ای_ایران
asrehooshmandi
https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
سواد رسانه و روانشناسی
در شهر شلوغ ما تماشا دارد
تنهاییِ دسته جمعی آدمها ...!
#انبوه_تنها
asrehooshmandi
https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
♦۴۲.۳ درصد مردم به میزان کم و خیلی کم دنبال کننده اخبار زندگی افراد مشهور (سیاستمداران، هنرمندان و ورزشکاران) هستند.
براساس نتایج نظرسنجی ملی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) که در روزهای ۱۷ و ۱۸ تیر ماه ۹۸ به صورت تلفنی با جامعه آماری شهروندان کل کشور (اعم از شهر و روستا) انجام شده است، از پاسخگویان پرسیده شد: «شما اخبار زندگی افراد مشهور (سیاستمداران، هنرمندان و ورزشکاران) تا چه اندازه دنبال می کنید؟ ۴۲.۳ درصد پاسخگویان اظهار کرده اند به میزان کم و خیلی کم این دست از اخبار را دنبال می کنند. ۸.۷ درصد پاسخگویان به میزان زیاد و خیلی زیاد، ۱۲.۱ درصد تا حدودی این اخبار را دنبال می کنند. گفتنی است ۳۶.۷ درصد مردم اظهار کرده اند اصلا اخبار مربوط به زندگی افراد مشهور را دنبال نمی کنند.
ispa95
https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
♦واکنش مردم ایران به انتشار اخبار زندگی خصوصی افراد مشهور در شبکه های اجتماعی مجازی
💢براساس نتایج نظرسنجی ملی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) که در روزهای ۱۷ و ۱۸ تیر ماه ۹۸ به صورت تلفنی با جامعه آماری شهروندان کل کشور (اعم از شهر و روستا) انجام شده است، از پاسخگویان پرسیده شد: «واکنش شما در خصوص انتشار اخباری از زندگی خصوصی افراد مشهور در شبکه های اجتماعی مجازی چیست؟»
۴۶ درصد پاسخگویان اظهار کرده اند صرفا این دست اخبار را می خوانند، ۱۱.۸ درصد می خوانند و فقط لایک می زنند، ۶.۳ درصد می خوانند و به صورت فوروارد، هشتگ، استوری نشر می دهند و ۳۵.۸ درصد اعلام کرده اند اصلا به این دست اخبار توجهی نمی کنند.
ispa95
https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
♦️ مهاجرت مردم ایران از تلگرام به واتساپ
💢 براساس نتایج نظرسنجی ملی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) که در روزهای ۱۷ و ۱۸ تیر ماه ۹۸ به صورت تلفنی با جامعه آماری شهروندان کل کشور (اعم از شهر و روستا) انجام شده است، از پاسخگویان پرسیده: «شما در حال حاضر از کدام یک از شبکه های اجتماعی استفاده می کنید؟»
🔸۴۲.۸ درصد واتساپ
🔸۴۲.۴ درصد تلگرام
🔸 ۳۹.۵ درصد اینستاگرام
🔸۲.۸ درصد سروش
🔸۲.۳ درصد فیسبوک
🔸۱.۹ درصد توئیتر
🔸۰.۸ درصد لاین
🔸۰.۷ درصد بله
🔸۰.۶ درصد آی گپ
🔸 ۰.۵ درصد گپ
🔸 ۰.۲ درصد بیسفون
🔸 ۰.۱ درصد ساینا
🔸 ۳۰.۴ درصد هیچکدام
💢 شایان ذکر است پاسخگو می توانسته چند گزینه برای پاسخ انتخاب کند.
📌 گفتنی است درصد استفاده افراد از تلگرام و واتساپ طبق نظرسنجی اسفند ماه ایسپا ۱۳۹۷، با جامعه آماری شهروندان کل کشور به ترتیب ۵۵.۹ و ۲۵.۱ درصد بوده است.
ispa95
https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
🚩 توییتر باز هم برخی حسابهای ایرانی را مسدود کرد
🔹طی ساعات اخیر چندین حساب کاربری فارسی از افراد حقیقی و حقوقی، از جمله حساب سه خبرگزاری «ایرنا»، «باشگاه خبرنگاران» و «مهر» در توئیتر معلق شده و از دسترس خارج شدهاند.
🔹خبرها حکایت از آن دارد که این روند برای حسابهای فارسی زبان همچنان ادامه دارد.
https://tn.ai/2058232
📡 @TasnimNews
⭕️برخی شگرد های شبکه های بی بی سی و من و تو
💢بیبیسی فارسی معمولا از چند شیوه که در میان اهالی رسانه بسیاری شناخته شده است برای ارائه اطلاعات موردنظر خود استفاده میکند. اما از میان تمام این شیوهها «دروازهبانی خبر»، «برجستهسازی» و «مارپیچ سکوت» از همه نمایانتر است.
🔺دروازهبانی خبر به زبان ساده به این معناست که سردبیران و دبیرسرویسهایی که در یک مجموعه رسانهای فعالیت میکنند، به اخباری اجازه انتشار میدهند که با منافع آن رسانه همسو باشد. به همین دلیل اتفاقاتی که برای یک رسانه ارزش خبر شدن دارد برای یک رسانه دیگر ارزش ندارد زیرا منافع یک رسانه با منافع دیگری یکسان نیست.
💢 به همین دلیل میبینیم اجلاسی به مهمی اجلاس سران کشورهای عدم تعهد در ایران بیشترین ارزش خبری را پیدا میکند اما در رسانهای مثل بیبیسی خبری از آن نیست چون اساسا منافع این رسانه که بیشک منافع کشور انگلیس است حکم میکند که برگزاری چنین اجلاسی در ایران نشان از سطح بالای امنیت و تاثیرگذاری است و با اخبار قبلی این شبکه درباره وجود ناامنی در ایران متناقض.
💢نظریهپردازان نظریه «برجستهسازی» هم نظری مشابه با نظریهپردازان «دروازهبانی» خبر دارند. آنها میگویند: «شاید شما نتوانید به مردم بگویید که چگونه فکر کنند اما میتوانید به آنها بگویید درباره چه فکر کنند!» بنابراین خبری که شما در راس اخبار خود قرار میدهید و بیشترین گزارشها، مصاحبهها و تحلیلها را به آن اختصاص میدهید در نظر مردم مهم جلوه میکند حتی اگر مهم نباشد و برعکس اگر خبری که مهم است در جایی درز پیدا نکند، اهمیتش را از دست میدهد.
💢درباره پوشش اخبار انتخابات سال ۱۳۸۸ بیبیسی فارسی از چنین شگردی استفاده کرد. در حالیکه تهران شرایط عادی داشت و مردم مثل روزهای قبل سر کار خود میرفتند بیبیسی اخبار تجمعات را به شکلی پوشش میداد که به نظر میرسید پایتخت ایران از کار افتاده است!
💢درباره مارپیچ سکوت هم وضع بر همین منوال است. براساس نظریه مارپیچ سکوت، وقتی همه افراد درباره یک موضوع اتفاقنظر دارند اگر کسی در این میان اگر کسی نظر مخالف داشته باشد، نمیتواند آن را بیان کند. برای مثال وقتی بیبیسی تمام کارشناسانش را از میان افرادی که با نظرش موافق هستند انتخاب میکند دیگر هیچ صدای مخالفی در این رسانه شنیده نمیشود.
💢شگردهای دیگری مثل انتخاب واژگان با بار معنایی خاص و استفاده از جلوههای بصری برای پوشش یک خبر دیگر آنقدر نخنما شده است که احتیاجی به توضیح دادن آنها نیست و هر بیننده فهیمی متوجه آنها میشود.
#رسانه_شناسی
media_arma
https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
🔷همزمان با انتشار اخبار توقیف کشتی انگلیسی:
توییتر بازهم برخی حسابهای ایرانی را بست!
🔹طی ساعات اخیر چندین حساب کاربری فارسی از افراد حقیقی و حقوقی، از جمله حساب سه خبرگزاری «ایرنا»، «باشگاه خبرنگاران» و «مهر» در توئیتر از دسترس خارج شدهاند.
🔹خبرها حکایت از آن دارد که این روند برای حساب های فارسی زبان همزمان با انتشار اخبار مرتبط با توقیف کشتی انگلیسی در تنگه هرمز همچنان ادامه دارد.
پیش از این نیز سیاست یک بام و دو هوای توئیتر علیه حساب های فارسی زبان در مقاطع مختلف مشاهده شده است و #حذف و #بستن دو رویکرد این شبکه اجتماعی در بزنگاه های رسانه ای است.
شبکههای اجتماعی همچون اینستاگرام، توئیتر و ... بارها با اعمال دوگانه سیاست هایشان نشان داده اند عملا مدعیان دروغین آزادی رسانه ای هستند. برای این رسانه ها همه در برابر قانون برابرند، اما برخی برابرتر.
محدودسازی رسانه ای از سوی مدعیان آزادی رسانه، طنزی مضحک است و در تناقض با شعارهای این مجموعه ها و در تضاد با جریان و دسترسی آزاد به اطلاعات.
#معصومه_نصیری
#قائممقام_انجمن_سوادرسانه_ای_ایران
MLiteracy
✅جهان رسانه ای شده الزاما جهان واقعی نیست.
🔷 نظریه وانمایی
(Simulation theory)
این مفهوم، عمدتا مورد استفاده پست مدرنیست ها به خصوص #ژان_بودریار فیلسوف معروف پست مدرن فرانسوی است.
وانمایی واقعیت را نفی نمی کند بلکه تفاوت میان واقعیت و تصویر را #مخدوش میکند.
رسانهها در ظاهر امر چیزهایی شبیه به واقعیت به جای واقعیت نشان میدهند، لذا نشانهها و رمزها، دیگر به واقعیت بیرونی مرتبط نیستند و به چیزی دلالت نمی کنند.
رسانه ها فقط چنین وانمود می کنند که واقعیتی در کار است و خود را شکل تقلیدی آن نمودار می سازند. به عبارتی، وانمایی به این معناست که نشانه ها فقط میان خود مبادله میشوند و عمل میکنند و دیگر ارتباط به واقعیت ندارند.
در بحث وانمایی که ژان بودریار مطرح میکند؛ مثلا نقشه یک شهر یا ساختمان بر خود شهر یا ساختمان برتری دارد و ما از طریق نقشه یا طرح شناخت پیدا میکنیم و میکوشیم جهان را بر اساس همان نقشه یا طرح درک کنیم، لذا مرز واقعیت و تصویر، مخدوش میشود.
asrehooshmandi
https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
🔻سندروم اردک
✅هرگز زندگی واقعی خود را با زندگی مجازی دیگران مقایسه نکنید.
🌀این اصطلاح توسطِ پژوهشگرانِ دانشگاهِ استنفورد، بعد از بررسی پستهایِ مجازیِ چند دانشجو که خودکشی کرده بودند، ابداع شد.
🌀اگر به شنا کردنِ اردک در آب توجه کنیم، ما تنها قسمتی از بدنِ او را می بینیم که به آرامی بر روی آب در حال حرکت است؛ در حالی که متوجه تقلایِ این اردک که با تلاش پاهای خود را تکان می دهد تا حرکت کند، نمی شویم.
🌀دانشجویانی هم که خودکشی کرده بودند، تصاویری شاد یا نقل قولهایی امیدبخش از خود منتشر کرده بودند که به ظاهر نشان میداد آنان بسیار شاد و خوشبخت هستند؛ در صورتی که خارج از شبکههای مجازی و در دنیای واقعی، با مشکلاتِ روحیِ زیادی دست و پنجه نرم می کردند.
🌀در واقع مبتلایان به " #سندروم_اردک " کسانی هستند که تلاش میکنند همواره تصویری شاد و خوشبخت از خود در #فضای_مجازی نشان دهند؛ در صورتی که در دنیای واقعی با مشکلات زیادی مواجه هستند.
🌀به دلیل غیر رسمی بودنِ این بیماری، روش تشخیص رسمی برای سندروم اردک وجود ندارد. نشانههای این بیماری نیز خیلی واضح نیستند. همانطور که قبل از این هم گفته شد فرد مبتلا به سندروم اردک سعی می کند خود را کاملا شاد نشان دهد، بیرون فرد کاملا آرام و شاد است، اما درون فرد آرامشی ندارد.
🌀نمونههای این افراد جوانانی هستند که دائماً از لحظات شاد خود تصاویری در دنیای مجازی به اشتراک می گذارند، در حالیکه شاید در واقعیّت آنطور که به نظر میرسد، شاد نباشند.
🌀با توجه به این سندرم هرگز #زندگی_واقعی خود را با #زندگی_مجازی دیگران مقایسه نکنید.
#محمدحسین_نژادی
پژوهشگر سواد رسانه
https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
هدایت شده از انجمن سواد رسانه طلاب
✅ شباهت سواد رسانه و تغذیه
🔷 سخنرانی دکتر محمد سرشار در نشست علمی سواد رسانه و مصرف تلویزیونی در میان کودکان و نوجوانان ایرانی
مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
تماشای ویدیو در کانال #آپارات #اشراق:
https://www.aparat.com/v/17POA
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
هدایت شده از انجمن سواد رسانه طلاب
✅کوچ آهسته از تلگرام به واتساپ
رُکود در #پیام_رسان_های_داخلی
#ایتا در آمار نیست!
➖ براساس نتایج #نظرسنجی ملی مرکز #افکارسنجی #دانشجویان ایران(ایسپا) که در روزهای ۱۷ و ۱۸ تیر ماه جاری به صورت تلفنی با جامعه آماری شهروندان کل کشور (اعم از شهر و روستا) انجام شده است، ۷۰ درصد مردم ایران حداقل از یکی از #شبکه_های_اجتماعی مجازی استفاده می کنند.
➖ در این نظرسنجی از پاسخ گویان پرسیده شده «شما اکنون از کدام شبکه اجتماعی استفاده می کنید؟» که 42.8 درصد پاسخ داده اند واتساپ، 42.4 درصد تلگرام و 39.5 درصد نیز اینستاگرام را اعلام کرده اند. پس از این سه شبکه اجتماعی، #سروش با 2.8 درصد، #فیس_بوک با 2.3 درصد، #توئیتر با 1.9 درصد، #لاین با هشت دهم درصد، #بله با هفت دهم درصد، #آی_گپ با شش دهم درصد، #گپ با نیم درصد، بیسفون با دو دهم درصد و ساینا با یک دهم درصد قرار دارد. 30.4 درصد نیز اعلام کرده اند که از هیچ شبکه اجتماعی مجازی استفاده نمی کنند. البته پاسخ گو می توانسته چند گزینه را برای پاسخ انتخاب کند.
➖ مقایسه نظرسنجی تیرماه جاری #ایسپا با نظرسنجی اسفندماه این مجموعه نشان دهنده کاهش استفاده از #تلگرام و افزایش استفاده از #واتساپ و #اینستاگرام است. بر اساس نظرسنجی اسفند ماه 97 ایسپا با جامعه آماری شهروندان کل کشور، استفاده از تلگرام 55.9 درصد بوده که در تیرماه جاری با 13.5 درصد کاهش به 42.4 درصد رسیده است. همچنین واتساپ با 17.7 درصد افزایش از 25.1 به 42.8 درصد و استفاده از اینستاگرام هم با 13.6 درصد افزایش از 25.9 درصد به 39.5 درصد رسیده است.
منبع: خراسان
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
هدایت شده از خبرهای فضای مجازی
نوجوانان معتاد به اینترنت، بیشتر دچار افسردگی میشوند
https://www.isna.ir/news/98042914911
@seda24
هدایت شده از خبرهای فضای مجازی
ترامپ: احتمال خیانت گوگل به آمریکا را بررسی میکنیم
https://dgto.ir/1d83
@seda24
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
اینکه رئیس جمهور پرداخت بودجه صدا و سیما را مشروط به تائید نمایندگان خود در هیئت نظارت میکند، یکی از شواهد روشنی است که رهبری صرفا رئیس صدا و سیما را تعیین میکند و مدیریت آن با دیگران است.
بر اساس قانون اساسی، صدا و سیما زیر نظر سه قوه فعالیت میکند، خط مشی آن را نیز قانون مجلس تعیین میکند.
@syjebraily
🔻اما و اگرهای چالش عکس پیری
🌀هر روز یک چالش، یک روز ده سال قبل، یک روز چالش پیری و فردا و فرداهای دیگر هم چالش هایی که شمایل #سرگرمی دارند اما لایه های پنهانی از مالی تا امنیتی نیز در دل خود جای داده اند
جذابیت این چالش ها مخاطب را از تفکر به اینکه این چالش چه حسنی برای پدیدآوردندگانش دارد و چرا اکثر چالش ها مربوط به چهره و هر آنچیزی است که مستلزم ارائه اطلاعات بیشتر از مخاطبان است تا چالشی که مثلا مربوط به تغییر رویه های نادرست رفتاری یا ...باز می دارد.
🌀به هر حال به نظر می رسد بهتر است قبل از تن دادن به چالش های طراحی شده #جذاب که وجوه متعددی دارند، کمی تامل کرده و فریب این جذابیت را نخوریم.
🌀این جمله که "عکس من به چه درد میخورد یا اطلاعات من به درد کسی نمی خورد" ساده انگارانه ترین نوع مواجهه با موضوعات است.
🌀شاید لازم به یادآوری باشد #بیگ_دیتا یا همان کلان داده ها، امروزه از مولفه های قدرت کشورها محسوب می شوند. همین اطلاعاتی که می گوییم به درد کسی نمیخورد، عامل مهمی برای بقا و ماندگاری غول های تکنولوژی هستند.
🌀پس لطفا خودتان و اطلاعاتتان را کم اهمیت ندانید. در دست داشتن اطلاعات مردم یک جامعه، آنها را قابل برنامه ریزی، مدیریت و پیش بینی می کند.
#معصومه_نصیری
#مدرس_سوادرسانه_ای
asrehooshmandi
https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
💢چگونه عکسهای شخصیمان را از سرورهای FaceApp پاک کنیم؟
🔻نرم افزار FaceApp یکی از هزاران هزار کاربردی است که به وسیله هوش مصنوعی تا به امروز در زندگی ما وارد شدهاند. این نرمافزار فرآیند عملکردی سادهای دارد؛ ابتدا عکس را از شما گرفته و سپس با ارسال آن به سرورهایی که به نرمافزار متصل هستند عملیات پردازش را روی آن انجام میدهد.
🔻همانطور که در عملکرد این نرمافزار مشاهده میشود یک علامت سوال بزرگ همواره همراه این نرمافزار است و آن بحث امنیت و حفظ حریم شخصی افراد است. در واقع FaceApp حالا پایگاه داده گستردهای از عکسهای شخصی و شاید خانوادگی همه افرادی که به آن دسترسی دادهاند را در اختیار دارد و این مورد میتواند باعث نگرانیهای گسترده کاربران و نهادهای امنیتی در مورد حجم گسترده اطلاعات آن باشد.
🔻اگر پس از استفاده از FaceApp نوعی حالت پشیمانی از ارسال عکسها سراغ شما آمده ظاهراً راهی وجود دارد که میتوان از این نرمافزار خواست تا عکسهایی که تا پیش از این برای سرورهای آن ارسال شده را پاک کنیم.
• برای این منظور کافیست مسیر زیر را دنبال کنید:
1⃣• نرمافزار را باز کرده و وارد منوی Settings شوید.
2⃣• در این قسمت به بخش Support و سپس بخش Report a bug مراجعه کنید.
3⃣• حالا وقتی است که میتوانید به هدف خود رسیده و درخواستتان را ارسال کنید. در این حالت پیامی با موضوع "Privacy" نوشته و از مسئولین FaceApp میخواهید عکسهایی که شما قبلاً برای FaceApp ارسال نمودهاید را از سرورها حذف کنند. یک نمونه پیام درخواستی میتواند بسیار ساده و حتی به شکل زیر باشد:
``````Hello
Please delete the photos I've already uploaded to FaceApp servers for processing.
Thank
``````s
گونچاروف به این موضوع نیز اشاره کرده است که ممکن است حذف عکسها مدتی به طول بینجامد و دلیل آن را نیز حجم گسترده درخواستها و تکمیل ظرفیت کاری تیم FaceApp اعلام نموده است. او همچنین به این مورد نیز اشاره کرده است که تیم پشتیبانی و توسعه این نرمافزار در تلاش است تا با کار سخت و شبانهروزی، عملکرد نرمافزار را بهبود داده و برای رسیدن به خروجیهای دقیقتر، شرایطی بهتر را ایجاد نماید.
ما نیز به شما دوستان پیشنهاد میکنیم در صورتی که از این نرمافزار استفاده کردهاید حتماً درخواست حذف تصاویر به FaceApp را ارسال کنید تا حتی اگر راهی برای حذف آنها وجود داشته باشد نیز در مورد آن اقدام شود.
منبع
http://bit.ly/2LxQOmR
asrehooshmandi
https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
http://ana.ir/fa/news/10/405649/%D8%AC%D8%A7%D8%B3%D9%88%D8%B3%DB%8C-%D9%85%D8%AD%D8%AA%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%81%DB%8C%D8%B3%E2%80%8C%D8%A7%D9%BE
آمریکا، افغانستان را با جنگ بیومتریک کنترل کرد...
asrehooshmandi
https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
هدایت شده از مدیالوژی/Medialogy
💢 واکنش احسان سلطانی، از کارشناسان شبکه بیبیسی فارسی به توییت #ضدایرانی مجری و خبرنگار بیبیسی:
🔸ادعای #بیطرفی و حرفهای دارند ولی کاملا یک طرفه نظر خود را به مخاطب تحمیل میکنند.
🔸کارمند BBC فارسی که حقوق بگیر دولت انگلیس است باید هم از توقیف نفتکش کشور کارفرمایش عصبانی باشد و اینطور موذیانه مخاطب را فریب دهد.
@medialogy1