eitaa logo
سواد رسانه و روانشناسی
194 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.6هزار ویدیو
49 فایل
سواد رسانه یکی از نیازهای دنیای مدرن است. با سواد رسانه و شناخت اصول روانشناسی به قدرت تحلیل مسلح شوید. برای ارتباط، پیشنهاد، انتقاد و... با شناسه مدیر تماس بگیرید. مدیر: @Vavgh01 #سواد_رسانه کانال حداقل "یک روز در هفته" به روز رسانی می شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
تبلیغات برشی و گزینشی، سراب یا واقعیت؟ سمیه محمدنیا حنایی روزنامه نگار زندگی که در تبلیغات رسانه‌ای به نمایش می‌گذارند یک زندگی اسلایسی است. زندگی که فقط قسمت های گزینش شده ای از زندگی را به مخاطبان نشان می دهد اما سعی دارد تمام آن بخش ها را به کل زندگی بازی شده سرایت دهد. در بیشتر مواقع خواست گروه تبلیغ ساز هم به خوبی عملیاتی می شود و مخاطب فکر می کند که تمام زندگی افراد حاضر در تبلیغ به همین خوبی و شادی است و آن ها فقط بخش هایی از این خوشبختی را می بینند. مثلا در یک تبلیغ تشک خوش خواب شما آقایی را می بینید که در کمال آرامش و انگار که روی پر قو خوابیده باشد، دراز کشیده است و به خواب عمیقی فرو می رود. یا در بخشی دیگر از زندگی نمایشی شما می بینید که خانواده ای در یک خانه لاکچری که البته شما فقط آشپزخانه آن را می بینید در حال خوردن صبحانه و لبخند زدن به زندگی هستند. مرد خانواده چنان خوشحال است که انگار خبری از قسط و قرض که هیچ، خبری از سرکاررفتن هم ندارد. خانم خانه نیز در آراسته ترین حالت ممکن لقمه نان و پنیری را آماده می کند و به بچه‌هایی که انگار سازگارترین بچه های دنیا هستند، می‌دهد. در این زندگی اسلایسی به راحتی و خیلی زیرکانه کالاهایی برای فروش تبلیغ می شود. مخاطب با دیدن نمایش سعی می کند تا جایی که می شود خودش و زندگیش را شبیه آدم های حاضر در تبلیغ کند. اولین و در دسترس ترین عامل همسان پنداری دقیقا همان کالایی است که سازندگان تیزر تبلیغاتی سعی در معرفی و فروش آن را دارند. البته سازندگان زیرک برای این که تا می شود احساس نیاز کاذب را در افراد تحریک کنند، عامل خوشبختی بازیگران تیزر را همین کالا اعلام می کنند و برای خریدش تا پایان تبلیغ یعنی زمانی که هنوز تنور احساسات کاذب داغ است، تخفیف های خوبی تعیین می کنند. اعلام کدهای دستوری برای سفارش و خرید آنلاین نیز آخرین تیر ترکش سازندگان تیزر است. این در حالی است که اگر واقعیت زندگی افراد را کامل به نمایش بگذارند ، شاید کمتر کسی هوس خرید خودرو، یا تعویض مبلمان و... به سرش بزند. مثلا فکر کنید خانواده ای را به تصویر بکشند که برای خرید یک خودرو برای مرد خانه در حال برنامه‌ریزی هستند. مرد خانه مجبور است برای آن که از پسِ هزینه های خرید خودرو برآید، دو شیفت و حتی سه شیفت کار کند. تازه این ابتدای کار است اگر تبلیغات منصفانه باشد باید مصایب مالی خانواده بعد از خرید یا تحویل خودرو را نیز به نمایش بگذارد. مثلا حال فردی را نشان دهد که با این همه فشار کاری و استرس روانی بالاخره خودرویی را می خرد اما نیمی از آن مزایایی که تبلیغ می شود ندارد یا این که بخش هایی از خودرو بدون آن که گفته شود با عنوان آپشن حذف شود! یا مثلا برای خرید خودرویی ثبت نام کند اما چیز دیگری تحویل بگیرد و هزار و یک ماجرای واقعی از این دست که در اسلایس های تبلیغاتی ناگفته باقی می مانند. واقعیت این است که افراد پای صفحه های نمایش تلویزیون به راحتی گول می خورند. آن ها پس و پیش خرید کالاها را نمی بینند و در بیشتر مواقع نمی خواهند که ببینند و آن چه در واقعیت اتفاق می افتد نوعی سرخوردگی از اشتباه تجویز نسخه خوشبختی برای زندگی شان است. سرخوردگی که افراد را در خرید بیشتر کالاهای تبلیغات این چنینی حریص تر می کند. https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
از بی بی سی یاد نگیریم. https://www.mashreghnews.ir/news/978219/ بی‌بی‌سی عنوان کهن‌ترین سازمان رسانه‌ای را یدک می‌کشد و مدعی صداقت و بیطرفی است؛ اما بررسی تکنیک‌های این بنگاه خبرپراکنی نشان می‌دهد که تا وقتی سیاست لندن اقتضا نکند، به آگاهی‌بخشی متعهد نیست.
ابرقهرمان یا قهرمان؟ 🎯ابرقهرمان‌ها نگهبانان «آرمانشهرند»، دستیابی به آنها و همانند آنها شدن محال است، نسبتی با دموکراسی و مردم ندارند و وقتی فاجعه روی می‌دهند مردم به کناری می‌نشینند، تا جناب ابرقهرمان برسد و شهر را از خطر و بدی نجات دهد. ابرقهرمان‌ها اسطوره‌ هستند اما نه تاریخی، بلکه متعلق به زمان حال و آینده‌، هرچند مانند «ثور» از گذشته آمده باشند. ابرقهرمان‌ها هرچه باشند و هرکه باشند افسانه‌ای و خیالیند. درست همانند «آرمانشهر»ی که قرار است از آن محافظت کنند. کدام آرمانشهر؟ کدام بهشت زمینی؟ اما این خیالی‌ها کارکردهایی هم دارند، از جنس تاریخ، آرمان، «هویت» و از جنس خیال و فکر! و چه چیزی مهمتر است از خیال و فکر؟ 🔹 اما قهرمان‌ها زمینی‌اند و دستیافتنی. هدف دارند و برای رسیدن به آن تلاش می‌کنند. نه اینکه هیچ‌گاه دلسرد و متزلل نشوند، مثل همه ما خسته می‌شوند، اما جا نمی‌زنند. اینها هم الگو هستند و هم انگیزه می‌دهند. دستیافتنی ولی نه به این معنی که رسیدن به آنها آسان است. قهرمان شدن عشق می‌خواهد، همت، غرور، شجاعت و ایمان به هدف. 🔆اما کسان دیگری هم هستند که آمده‌اند الگو باشند، اما خیال یا شاید هم عقل آنها را در قله‌ای دست‌نایافتنی گذاشته. «علی(علیه السلام)» را می‌گویم و «پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم)» را که پدران امت هستند. شیر را بچه همی ماند بدو تو به پیغمبر (به علی) چه می‌مانی، بگو علی شدن و پیامبر شدن سخت است، این را خود علی(ع) هم می‌گوید. می‌گوید: نمی‌توانید مثل علی ‌شوید ولی علی را یاری کنید با پرهیزکاری، تلاش، پاکدامنی و استقامت. بله نمی‌شود علی شد، اما می‌شود در مسیر علی شدن گام برداشت. پس قهرمان شدن خوب است، اما نه به سبک قهرمان‌های داستان‌های تخیلی! بیایید قهرمان شویم، آنطور که علی از ما می‌خواهد. MLiteracy https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
چگونه رژیم مصرف رسانه‌ای بگیریم؟ https://www.isna.ir/news/96120602821 چگونه رژیم مصرف رسانه‌ای بگیریم؟ معصومه نصیری ـ قائم مقام انجمن سواد رسانه ای ایران ـ با نگارش یادداشتی، تلاش کرده است به این پرسش که «چگونه در انبوه اطلاعات غرق نشویم» پاسخ داده و راه‌هایی برای اخذ رژیم مصرف رسانه‌ای ارائه دهد. asrehooshmandi https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
چگونه در شبکه های اجتماعی شخصیت انسان کشف می شود؟ 🔻 محققان مدلی طراحی کرده‌اند که می‌تواند در مورد ویژگی‌های شخصیتی افراد در شبکه اجتماعی قضاوت کند. این مدل برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد افراد از داده‌های موجود در نمایه آنان در فیس‌بوک استفاده می‌کند. 🔻 محققان دانشگاه کمبریج و استنفورد ‌الگوریتم رایانه‌ای خود را روی بیش از ١٧هزار کاربر فیس‌بوک آزمایش کرده‌اند. آنان یک‌تست شخصیت برای این افراد ارسال کرده‌اند که برمبنای لایک‌های کاربران طراحی شده است. البته آنان فراموش نکرده‌اند از دوستان، همکاران و اعضای خانواده این افراد نیز تحقیق مشابهی را برای توصیف ویژگی‌های افراد انجام دهند. 🔻 در این تحقیق پنج ویژگی شخصیتی مورد بررسی قرار گرفته که عبارتند از میزان 📍گشاده‌رویی و 📍برخورد باز در برابر دیگران، 📍برونگرایی، 📍وجدان، 📍سازگاری و میزان 📍احساسات منفی. 🔻نتیجه به‌گونه‌ای بوده که به نظر می‌رسد مسیر جدیدی را می‌گشاید: با بررسی ١٠لایک می‌توان به شناختی در حد یک همکار رسید و بررسی ٧٠ و ١٥٠لایک شناختی در حد یک هم‌اتاقی و والدین را به ارمغان می‌آورد. همچنین با بررسی ٣٠٠لایک شناختی به اندازه همسر به‌دست می‌آید. 🔻حالا در دنیایی مجازی‌ای به‌سر می‌بریم که رایانه‌ها بیشتر از هر زمان دیگری ما را ارزیابی می‌کنند و همچون اشعه ایکس درونمان را می‌بینند و به گفته همین بررسی‌ها تحلیل شخصیت افراد با استفاده از داده‌های رایانه‌ای به دقت ممکن است. پژوهشگر سواد رسانه resane_khanevade https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
سواد رسانه و روانشناسی مدیر: Vavgh01@ برای پیشنهاد، انتقاد و... با شناسه مدیر تماس بگیرید. کانال حداقل "سه روز در هفته" به روز رسانی می شود. https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
سواد رسانه و روانشناسی
🔸خیلی حسرت خنده ها و زندگی لاکچری سلبریتی ها رو نخوردید .... این چهره های که می بینید همه میلیونر و محبوب بودن و بعلت افسردگی زیاد خودکشی کردن .... https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
⭕️چالش این روزهای فضای مجازی FACE APP ❓فیس‌اپ واقعا روسی است؟ ⭕️ظاهرا بله. مدیر اجرایی و كسی كه به عنوان نماینده این شركت با بی‌بی‌سی جهانی مصاحبه كرده یك فرد روسی است. مثل همه روس‌ها هم اسم منحصر به فرد و تابلویی دارد؛ یوروسلاو گونچاروف! از آن طرف هسته اولیه تحقیق و توسعه این شركت هم در سنت‌پترزبورگ ثبت شده و مشغول فعالیت است. با همه اینها این اما تمام ماجرا نیست. 💢فیس‌اپ مشغول استفاده از سرویس‌هایی است كه تحت نظارت و زیر نظر شركت‌هایی مانند گوگل و آمازون فعالیت ‌می‌كنند. به‌عبارت دیگر، بخش‌هایی از گلوگاه‌های فیس‌اپ روسی از زیر دست دو سه شركت آمریكایی می‌گذرد. بگذریم از این‌كه دیتابیس تصاویری كه فیس‌اپ از كاربران می‌گیرد هم نه در خاك روسیه بلكه در خاك ایالات متحده است. ❓واقعا جاسوسی می‌كند؟ 💢اتهام اصلی كه به فیس‌اپ زده شده حول دو محور مهم است؛ اول این‌كه این نرم‌افزار، بدون اجازه كاربر تصاویر متعددی را از روی دستگاه تلفن همراه هوشمند او كپی كرده و آپلود می‌كند. اتهام بعدی این است كه فیس‌‌اپ از تصاویر كاربران سوءاستفاده كرده به این ترتیب این تصاویر را در خدمت دستگاه‌های امنیتی روسی قرار داده یا برای تكمیل الگوریتم‌های هوش مصنوعی و تشخیص چهره مورد استفاده قرار می‌دهد. اتهام اول به استناد گزارش‌هایی كه رسانه‌هایی مانند گاردین و بی‌بی‌سی جهانی مبتنی بر نتیجه تحقیقات چند مركز امنیتی سایبری ارائه داده‌اند رد شده است. 💢به عبارت دیگر، مدركی به دست نیامده كه نشان دهد این نرم‌افزار، تصاویر دیگر كاربر را از روی دستگاه هوشمند او دزدیده و اپلود می‌كند. همچنین بگذریم از این‌كه این نرم‌افزار هم در فروشگاه اینترنتی گوگل‌پلی و هم در فروشگاه اینترنتی اپ‌استور متعلق به اپل در حال حاضر عرضه می‌شود. فروشگاه‌هایی كه در صورت ظن امنیتی، عرضه این اپ را متوقف می‌كنند به خصوص اپ‌استور آمریكایی كه نشان داده در این زمینه با كسی شوخی ندارد. نكته بعد سوء‌استفاده از تصاویری برای تكمیل طرح‌های الگوریتم هوش مصنوعی است. یوروسلاو گونچاروف، مدیر ارشد اجرایی فیس‌اپ در گفت‌وگویی كه با بی‌.بی‌.سی جهانی داشته صریحا این اتهام را رد كرده و عنوان كرده ما فقط امكانات ویرایش تصویری را در اختیار كاربر قرار می‌دهیم و در نهایت هم تصویر آپلود شده او را برای مواردی نظیر الگوریتم‌های تشخیص چهره هوش مصنوعی مورد سوءاستفاده قرار نمی‌دهیم. ❓یعنی امن و امان است؟ 💢این‌كه تاكنون مدركی در مورد سوءاستفاده فیس‌اپ از اطلاعات شخصی روی دستگاه هوشمند شما به دست نیامده به این معنی نیست كه لزوما این نرم‌افزارها از امنیت كامل برخوردارند. شما هنگام نصب هر نرم‌افزاری روی دستگاه هوشمندتان، اجازه یك سری دسترسی‌ها را به آنها می‌دهید. فرقی هم نمی‌كند همین فروشگاه اینترنتی بازار خودمان باشد یا اینستاگرام یا فیس‌اپ. این دسترسی‌ها می‌توانند كم یا زیاد باشند و مورد استفاده‌های به جا یا نابجا قرار گیرند. 💢 به هر حال فیس‌اپ هم مانند دیگر نرم‌افزارها هنگام نصب اجازه دسترسی به یكسری اطلاعات را از شما می‌گیرد. حالا این‌كه از این اطلاعات چه استفاده‌ای می‌كند جای خود دارد. مثلا فکر کرده‌اید همین جناب گوگل كه كار من و شما را خیلی راحت كرده و خدماتی که دارد به ما رایگان ارائه می‌دهد برای خودش هم رایگان و مفت تمام نمی‌شود؟! نه خیر آقا یا خانم محترم! گوگل هنگام نصب برنامه‌های مختلفش روی دستگاه‌های هوشمند من و شما، اجازه دسترسی به كلی اطلاعات روی دستگاه را از ما می‌گیرد از نقطه جغرافیایی كه در آن قرار گرفته‌ایم بگیرید تا تصاویر و سایر اطلاعات‌مان در شبکه‌های مختلف اجتماعی. این‌که از این اطلاعات چقدر استفاده جاسوسی می‌شود را باید از آمریکایی‌ها پرسید اما حداقلش این است که با همین اطلاعات من و شما بخش مهمی از توسعه تجاری خودش را انجام می‌دهد. همه اینها یعنی مراقب بحث امنیتی اطلاعات روی دستگاه‌های هوشمندمان باشیم. media_arma https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
⭕️دیکتاتوری رسانه ای 💢همانطور که در خبرها عنوان شد توییتر تعدادی از حساب های کاربری ایرانی را مسدود کرد که نام صفحه ی شخصی علی اکبر نیز در میان لیست بود علت این مسدودسازی به طور دقیق مشخص نیست اما روز گذشته برخی خبرگزاری ها نظیر BBC علت مسدودسازی ها را توهین به فرقه ی بهاییت عنوان کرده اند 💢حساب شخصی هیچکدام از قوانین توییتر را نقض نکرده و این مسدودسازی نیاز به تحلیل و بررسی دارد اما قبل از ارائه ی تحلیل رسانه ای این اتفاق بهتر است به فرض اول بپردازیم اگر علت این مسدودسازی توهین به فرقه ی بهاییت باشد باید گفت این جریان در کشور ایران جزو فرقه های خطرناک محسوب می شود و طبق قانون فرقه ها (Cults) برخورد و حتی اقدام رسانه ای یک امر بدیهی است بهاییت نه تنها یک فرقه بلکه یک شبکه ی جاسوسی است که همواره در تلاش است تا به کشور آسیب وارد نماید 💢در هر کشوری فرقه هایی که امنیت ملی و اجتماعی را تهدید می کنند با آن ها سخت ترین برخوردها صورت می گیرید مثل فاجعه ی فرقه دایویدیان در ویکوی تگزاس ، فرقه آئوم شینریکیو در ژاپن ، فرقه ی فالون کنگ در چین . 💢اما بررسی توییت های اخیر رائفی پور خصوصا توییت آخر که پیرامون فشارهای دولتی در خصوص پخش سریال گاندو است که با ریت و فیو بالا مواجه شد شاید اثرگذاری نقدهای علمی و متقن رائفی پور دلیل اصلی مسدودسازی حساب توییتر او باشد 🔻لینک خبر BBC 🌐http://yon.ir/OwmY4 🔻لینک خبر برخورد با فرقه ها در کشورها 🌐 www.dailynews.com/2014/07/14/why-china-fears-the-falun-gong/ 🌐http://yon.ir/NNY9j 🌐http://yon.ir/sJ6De 🌐http://yon.ir/KAeOg 🌐http://yon.ir/TT5IG تهیه شده در واحد رصد و تحلیل آرما media_arma https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
سواد رسانه و روانشناسی
⭕️تایمز در صفحه اینستاگرامی خود و برای خبر نخست وزیری بوریس جانسون این عکس را انتخاب کرده است. 📌نکته: ارزش هر عکس به اندازه یک خبر هزار کاراکتری است. 🔺این عکس اما به اندازه چندین هزار کاراکتر حرف دارد. 💢 صفحه اینستاگرام نشریه تایمزبا کنایه نوشته: این مرد رسما نخست وزیر بعدی ما خواهد بود! 💢به عکس با دقت نگاه کنید، جزییاتی دارد که هر کدام معنایی را با خودت یدک می کشد: حالت کاملا غیر رسمی، کودکانه و شلخته، موهای آشفته، موهای بیرون زده از بینی، زبان بیرون آمده از دهان، بستنی آب شدۀ چکیده روی دست، پرچم انگلستان روی بستنی... این قدرت تصویر است که آنچه کلمات، شفاف و مستقیم نمی توانند بگویند، تصویر با استفاده از نشانه ها و عناصر بصری و با کنایه و ایهام بصری به مخاطب منتقل می کند! media_arma https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
⭕️شبکه اجتماعی تروریستها 💢توئیتر صفحه دیپلمات فرانسوی را که از سفر مریم رجوی به تل آویو پرده برداشته بود به علت آنچه نقض قوانین خوانده است مسدود کرد 🔹برخی علت مسدود شدن صفحه توئیتر «پی‌یر کوشار» از دیپلمات‌های فرانسوی را با افشای این خبر در ارتباط می دانند. ✍توییتر اخیرا تعداد زیادی از اکانتهای انقلابی در ایران را بدون هیچ دلیلی بست. این رفتارهای توییتر در حمایت بی دریغ از تروریستهای مجاهدین خلق و مقابله با اکانتهای انقلابی نشان میدهد این شبکه اجتماعی یک سکوی رسانه ای در خدمت سرویسهای جاسوسی غرب و حامی گروهک های تروریستی و آشوب طلب است media_arma https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
هدایت شده از گردباد نیوز
‍ هلند قصد دارد جلوی استفاده تبلیغاتی از شخصیت های کارتونی محبوبِ کودکان بر روی محصولات غذایی مضر را بگیرد. استفاده از شخصیت های کارتونی محبوب کودکان بر روی بسته های محصولاتی از جمله نوشابه گازدار، چیپس و تنقلات و... که به خاطر داشتن چربی، شکر یا نمک بیش از حد باعث به خطر افتادن سلامتی بیش از 300 هزار کودک در هلند شده این نگرانی را ایجاد کرده تا جلوی سوء استفاده تبلیغاتی شرکت های محصولات غذایی گرفته شود و به جای آن از این شخصیت های کارتونی محبوبِ بچه ها برای ترویج محصولات غذایی سالم استفاده شود.
🔴اینستاگرام پوستر برنامه امروز ثریا را حذف کرد امروز با ثریا همراه باشید 🔸 از دلیران تنگستان تا دلاوران تنگه هرمز؛ تیری در چشم استعمار 🔹 توقیف نفتکش روباه پیر؛ ضرب شست دلیران تنگه به ابهت پوشالی استکبار و پاسخی کوبنده به دزدی دریایی ملکه 🔸 همزمان با شکست استکبار در بزرگترین اسکورت دریایی تاریخ در ماجرای کشتی بریجتون، حماسه ای دیگر از یاران شهید نادر مهدوی در خلیج فارس 🔹 اقتدار دریایی ایران؛ ضامن پیشرفت و امنیت اقتصادی 🔸 برنامه زنده ثریا 🕕 امروز ؛ ساعت ۱۹:۳۰ ؛ شبکه یک سیما
هدایت شده از سواد رسانه‌ای
🚦کجاها سلفی بگیریم؟ 🔸این روزها هر کجا که قدم بگذارید افرادی در حال گرفتن عکس سلفی از خودشان هستند. در خیابان، پارک، اتوبوس و تاکسی و حتی در صف خرید نان (!) می‌توانید افرادی را در حال سلفی گرفتن ببینید. 🔹طبق تحقیق YouGov بیش از ۷۵٪ افراد عکس سلفی در هنگام بازدید از یک مکان توریستی را قابل پذیرش دانسته‌اند. 🔹عکس سلفی هنگام شرکت در مراسم ختم بیشترین نظر منفی را داشته و از نظر ۸۱٪ افراد کاملا یا تاحدی غیرقابل‌پذیرش توصیف شده است. ▫️پایشگر 📲 @savaderesanei
هدایت شده از سواد رسانه‌ای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚦قدرت جادویی نرم افزارها در خلق آنچه صاحبان رسانه ها می خواهند. 💻 این قسمت: قطار😬 🔸آگاهانه پای رسانه ها بنشینیم 📲 @savaderesanei
هدایت شده از سواد رسانه‌ای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚦تبلیغ برند جیپ (اسپانسر یوونتوس) با حضور رونالدو و استفاده از تکنیک اقناعی 🔸این برند ریشه دار، با نشان دادن سیر تحول قهرمانان جهان فوتبال، با استفاده از تکنیک ، خود را هم‌پای ایشان به مخاطب ارائه می کند. 📲 @savaderesanei
هدایت شده از سواد رسانه‌ای
🚦حرف‌هایی که نمی‌زنیم مهمترین حرف هایی است که می‌زنیم! 📍وقتی کسی با من حرف می‌زند بیش از آنکه به واژه‌هایی که می‌گوید دقت کنم، حرف‌هایی که نمی‌زند را می‌شنوم! جان کلام آدم‌ها در حرف‌هایی است که نمی‌زنند. پنهان می‌کنند، یا معنای اصلی‌شان در آنها نهفته است، یا در سوال‌هایی است که می پ‌پرسند. 🔸با تمرین و تجربه و مطالعه اندک، متوجه مقدمه چینی آدم‌ها می‌شوم. وقتی حرف می‌زنند، مثالی به میان می‌آورند، به در می‌گویند تا دیوار بشنود. برخلاف تصورشان من متوجه می‌شوم که حرف اصلی‌شان چیزی نیست که می‌گویند بلکه آن چیزی است که نمی‌گویند و گمان می‌کنند من متوجه نمی‌شوم و البته خیلی اوقات کمک‌شان می‌کنم که حس کنند موفق شده‌اند و من نفهمیده‌ام! 🔸این به معنای آگاهی تام من نیست. چون این راه پایانی ندارد و من در حال آموختنم. کتاب و جزوه خاصی هم ندارد. فقط باید دقت کرد. با صبوری گوش داد و آماده یاد گرفتن بود. 🔸وقتی در یک جمع قرار می‌گیرم سریع سعی می‌کنم به لحن افراد، واژه‌هایی که به کار می‌برند، تکیه کلام‌ها، دامنه لغات و حتی زبان بدن‌شان را کشف کنم. رابطه‌ای که با نفرات دیگر دارند. نحوه نشستن‌شان. نوع لباس پوشیدن‌شان، اینکه به حرف دیگران گوش می‌دهند یا فقط حرف می‌زنند. اینکه وقتی حرف می‌زنند دنبال تایید گرفتن یا انتقال مفهوم هستند یا برایشان صرفاً حرف زدن مهم است. 🔸خیلی‌ها فکر می‌کنند شیک حرف زدن و جمله‌بندی بی پ‌نهایت اهمیت دارد. البته که مهم است اما مطالعات نشان می‌دهد وقتی با کسی حرف می‌زنیم این نسبت‌ها برای انتقال معنا و مقصودمان بیشترین نقش را دارند: 1️⃣ واژه‌ها و کلمات تنها 7 درصد نقش دارند. 2️⃣ 38 درصد مربوط به لحن صدای ماست. 3️⃣ و 55 درصد دیگر مربوط به زبان بدن است. دست تکان دادن، نگاه دزدیدن، لبخندهای سرد و تصنعی یا گرم و پرشور و ... 🔸وقتی تلفنی با کسی حرف می‌زنید عملاً 55 درصد ارتباط را از دست می‌دهید اما هنوز لحن را دارید. به فراز و فرود کلام، به مکث‌ها یا سریع جواب دادن‌ها، به تمایل طرف برای ادامه دادن جملات یا اشتیاقش برای پایان دادن به صحبت دقت کنید... 📍همه این‌ها آموختنی است. هر لحظه سعی می‌کنم از هر کسی بیاموزم. هر کسی تکنیک خودش را دارد، لحن و سبک و شیوه خودش را برای انتقال مفاهیم دارد. از هر کسی می شود آموخت. ✍ 📲 @savaderesanei
هدایت شده از خبرهای فضای مجازی
ایتنا - مدیرعامل پیام رسان بومی «گپ» با تاکید بر اینکه حمایتی از این پیام رسان به عنوان شبکه بومی منتخب انجام نشد، گفت: وزارت ارتباطات ١٠ سرور تخصیص داده شده به ما را پس گرفت. https://www.itna.ir/news/57455 @seda24
هدایت شده از خبرهای فضای مجازی
دادستان کل کشور: از فضای بی مدیریت فضای مجازی آسیب‌های زیادی می‌بینیم http://www.citna.ir/news/231087 @seda24
سواد رسانه و روانشناسی مدیر: Vavgh01@ برای پیشنهاد، انتقاد و... با شناسه مدیر تماس بگیرید. کانال حداقل "سه روز در هفته" به روز رسانی می شود. https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
⚠️ ✔️ نکاتی مهم در مورد امنیت تبلت ▪️ اما به هنگام استفاده از اکانت ایمیل خود با تبلت و … بسیار هوشیار باشید و به هیچ عنوان با این وسایل اطلاعات محرمانه خود را رد و بدل نکنید و سعی کنید برای این کار از یک کامپیوتر مطمئن استفاده کنید و همیشه سعی کنید تا اطلاعات را در سمت سرور یا کمپانی خود رمزگذاری کنید. https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
🚦حرف‌هایی که نمی‌زنیم مهمترین حرف هایی است که می‌زنیم! 📍وقتی کسی با من حرف می‌زند بیش از آنکه به واژه‌هایی که می‌گوید دقت کنم، حرف‌هایی که نمی‌زند را می‌شنوم! جان کلام آدم‌ها در حرف‌هایی است که نمی‌زنند. پنهان می‌کنند، یا معنای اصلی‌شان در آنها نهفته است، یا در سوال‌هایی است که می پ‌پرسند. 🔸با تمرین و تجربه و مطالعه اندک، متوجه مقدمه چینی آدم‌ها می‌شوم. وقتی حرف می‌زنند، مثالی به میان می‌آورند، به در می‌گویند تا دیوار بشنود. برخلاف تصورشان من متوجه می‌شوم که حرف اصلی‌شان چیزی نیست که می‌گویند بلکه آن چیزی است که نمی‌گویند و گمان می‌کنند من متوجه نمی‌شوم و البته خیلی اوقات کمک‌شان می‌کنم که حس کنند موفق شده‌اند و من نفهمیده‌ام! 🔸این به معنای آگاهی تام من نیست. چون این راه پایانی ندارد و من در حال آموختنم. کتاب و جزوه خاصی هم ندارد. فقط باید دقت کرد. با صبوری گوش داد و آماده یاد گرفتن بود. 🔸وقتی در یک جمع قرار می‌گیرم سریع سعی می‌کنم به لحن افراد، واژه‌هایی که به کار می‌برند، تکیه کلام‌ها، دامنه لغات و حتی زبان بدن‌شان را کشف کنم. رابطه‌ای که با نفرات دیگر دارند. نحوه نشستن‌شان. نوع لباس پوشیدن‌شان، اینکه به حرف دیگران گوش می‌دهند یا فقط حرف می‌زنند. اینکه وقتی حرف می‌زنند دنبال تایید گرفتن یا انتقال مفهوم هستند یا برایشان صرفاً حرف زدن مهم است. 🔸خیلی‌ها فکر می‌کنند شیک حرف زدن و جمله‌بندی بی پ‌نهایت اهمیت دارد. البته که مهم است اما مطالعات نشان می‌دهد وقتی با کسی حرف می‌زنیم این نسبت‌ها برای انتقال معنا و مقصودمان بیشترین نقش را دارند: 1️⃣ واژه‌ها و کلمات تنها 7 درصد نقش دارند. 2️⃣ 38 درصد مربوط به لحن صدای ماست. 3️⃣ و 55 درصد دیگر مربوط به زبان بدن است. دست تکان دادن، نگاه دزدیدن، لبخندهای سرد و تصنعی یا گرم و پرشور و ... 🔸وقتی تلفنی با کسی حرف می‌زنید عملاً 55 درصد ارتباط را از دست می‌دهید اما هنوز لحن را دارید. به فراز و فرود کلام، به مکث‌ها یا سریع جواب دادن‌ها، به تمایل طرف برای ادامه دادن جملات یا اشتیاقش برای پایان دادن به صحبت دقت کنید... 📍همه این‌ها آموختنی است. هر لحظه سعی می‌کنم از هر کسی بیاموزم. هر کسی تکنیک خودش را دارد، لحن و سبک و شیوه خودش را برای انتقال مفاهیم دارد. از هر کسی می شود آموخت. ✍ https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
💾عبارت "سواد رسانه اي" ابتدا توسط مارشال مك لوهان (۱۹۶۵) استفاده شد 💾از دهه ۱۹۷۰ اين موضوع در برخي از كشورهاي امريكا لاتين و اروپا مورد توجه قرار گرفت و در كانادا از سال ۱۹۷۸ با تشكيل انجمن سواد رسانه اي آغاز شد 💾در سال ۱۹۸۲ يونسكو بيانيه اي در ارتباط با آموزش سواد رسانه اي صادر كرد كه به امضا ۱۹ كشور رسيد و با عنوان بيانيه گرانوالد رسميت پيدا كرد 💾هم اكنون در نظام آموزشي بسياري از كشورها مثل كانادا، ژاپن، آمريكا، آلمان، اسپانيا، آفريقاي جنوبي سواد رسانه اي يك واحد درسي در مقاطع مختلف تحصيلي به شمار ميره 💾در ايران سواد رسانه اي از اواسط دهه هشتاد شمسي در دانشگاه راه باز كرد و از سال ۹۱ وارد مقاطع تحصيلي پايه ششم، هفتم، هشتم و نهم شد و در سال 95 درسي اختصاصي با عنوان تفكر و سواد رسانه اي در پايه دهم وارد نظام آموزشی شد ✅ همراهمان باشید! manoresane https://eitaa.com/resane_ravanshenasi