12.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ماجرای شنیدنی مسلمان شدن یک آتئیست استرالیایی به برکت قرآن
👈 کسی که شرطش برای پذیرش اسلام ، دریافت نشانه ای از طرف خداوند بود ، و...
💠 @feraghvaadyan
9.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپ: باید بدانیم ۱
◀️پیشگویی ناصحیح رهبران بهائی در رابطه با تعداد پیشوایان تشکیلات بهائی و سکوت بیت العدل در این زمینه
💠 @Bavarejavan
💠 @Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
🔴 #خیانت جدید بهائیت: دعوت به #وطن_فروشی
👤«عرفان ثابتی» از مبلغین نامآشنای #بهائیت است که تریبونهای گوناگونی از انگلستان و شبکههای معلومالحال آن، در اختیارش قرار داده میشود. وی با حضور در برنامههای مختلف شبکههایی چون BBC، manoto و... نقشههای بهائیت را به طرق مختلف به خورد مخاطبان میدهد.
↙️ ثابتی اخیراً در یکی از برنامههای شبکه هتاک manoto# که سابقه سیاهی در توهین به ایران و ایرانیان دارد، سخنانی در بیهودگی دفاع از استقلال، دعوت به وطنفروشی، اظهار نظر در مورد مواد آموزش درسی کودکان و... ارائه کردهاست. سخنانی که در بردارنده برخی اهداف بهائیت پیرامون باز کردن راه نفوذ و خیانتپیشگی است، چیزی که در سرتاسر تاریخ این #فرقه قابل مشاهده میباشد.
↙️ وی در بخشی از سخنانش اینطور گفت: «این خیلی تأسفآور و دردناک است که حتی کسانی که تعلقات دینی خاصی ندارند، تعصب میهنپرستانهای دارند که حاضرند خون بریزند برای آنچه که اسمش را #دفاع از خاک میگذارند.»
مفهوم کوتهنظرانه این جمله آن است که مثلاً اگر صدام به کشور حمله میکند، یک مشت خاک چه ارزشی دارد؟! بگذار بگیرد و از تبعاتی که به اسارت گرفتن مردمان بر جسم و روحشان دارد، حرفی نمیزنند. بهائیت بیغیرتی و بیشرمی را به نهایت رسانیده و با لاپوشانی تعصبات #وحشیانه سران خود که میگویند: «ای بهائیان! بر مؤمنین به خدا (بهاءا...) و آیاتش (کلام او)، اَبر رحمت و بر منکرین و مخالفین، عذاب حتمی باشید»(1) یا «بر دشمنانم #شعلهی_آتش باش و برای دوستانم، کوثر بقاء»(2) دم از لزوم عدم تعصب، آن هم برای دفاع از خانه و خانواده میزنند و راهبازکن استبداد و استعمار اربابان قدرتطلب خود هستند.
📚پینوشت:
1. حسینعلی نوری، مجموعه الواح مبارکه،چ 1، 137 بدیع، ص 216.
2. افنان مهری، نفحات فضل، 144 بدیع، ص 16؛ حسینعلی نوری، لوح احمد.
⭕️⭕️⭕️ سروش:
sapp.ir/feraghvaadyan
⭕️⭕️⭕️ ایتاء:
https://eitaa.com/feraghvaadyan
⭕️⭕️⭕️ گپ:
https://gap.im/feraghvaadyan
6.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎦کلیپ: #بازگشت
بررسی موضوع بازگشت برخی از بهائیان از #تشکیلات #بهائی و نظر بزرگان بهائی راجع به محال بودن این موضوع
@Bavarejavan
@Feraghvaadyan
🔷گزارش تصویری از بهسازی تالار دبیرستان انوشیروان با همیاری وزارت آموزش و پرورش
🔹اردشیر اورمزدی هموند انجمن اولیا و مربیان دبیرستان انوشیروان از...
https://www.berasad.com/?p=51102
@Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
⚜اعتراض مسلمانان ترکیه به بد رفتاری دولت چین با مسلمانان ایغور
سرکوب و تبعیض علیه اقلیت مسلمان ساکن منطقه شینجیانگ چین از سوی دولت مرکزی تشدید شده است.
در استان شینجیانگ چین بیش از ۱۰ میلیون تن از اویغورهای ترک زبان و مسلمان زندگی میکنند.
این استان در شمال غربی چین با کشورهای افغانستان، پاکستان و قزاقستان هم مرز است و مقامات چینی میخواهند ۵۷۰۰ کیلومتر مرز با این سه کشور را دیوار مرزی بکشند⚜
💠 @religions
💠 @Feraghvaadyan
🔍بررسی #نبوت علی محمد شیرازی (باب) در کلام متناقض #عبدالبهاء (دومین سرکرده بهائیت)👁🗨
✴️بیان عباس افندی (معروف به عبدالبهاء، دومین سرکرده بهائیت) درباره نبوت علیمحمّد شیرازی (معروف به باب، سرکرده جریان بابیت) دوگانه و متناقض است:
1⃣ او در برابر بابیهای ازلی، نبوت شیرازی را نفی کرده و مینویسد: «عند التّحقيق معلوم شد که دعوای وحی فرشته نداشته و چون در ميان مردم مشهور بعدم تعليم و تعلّم بوده، در نظر ناس اين قضيّه خارق العاده جلوه کرده، بعضی از ناس باو گرويدند.»(۱)
🔻او در اینجا علیمحمّد شیرازی را جوانی معرفی میکند که شوری در سر دارد و در پی بلندپروازی، مدعی #بابیت (واسطه میان امام و مردم) است: «در سنه هزار و دويست و شصت در سنّ بيست و پنج در شيراز در روش و حرکت و اطوار و حالات او آثاری نمودار شد که آشکار گرديد شوری در سر و پروازی ديگر در زير پر دارد. آغاز گفتار نمود و مقام بابيّت اظهار و از کلمه بابيّت مراد او چنان بود که من واسطه فيوضات از شخص بزرگواری هستم که هنوز در پس پردهء عزّت است و دارندهء کمالات بی حصر و حدّ، به اراده او متحرّکم و به حبل ولايش متمسّک. و در نخستين کتابی که در تفسير سورهء #يوسف مرقوم نموده، در جميع مواضع آن خطابهائی به آن شخص غايب که از او مستفيد و مستفيض بوده، نموده و استمداد در تمهيد مبادی خويش جسته و تمنّای فدای جان در سبيل محبّتش نموده، از جمله اين عبارت است: يا بقيّة اللّه قد فديت بکلّی لک و رضيت السّبّ فی سبيلک و ما تمنّيت الّا القتل فی محبّتک و کفی باللّه العليّ معتصماً قديماً. و همچنين تأليفات کثيره در شرح و تفسير آيات قرانيّه و خطب و مناجات عربيّه نموده تشويق و تحريص بانتظار طلوع آن شخص کرده و اين کتب را صحائف الهاميّه و کلام فطری ناميده.»(۲)
🔻شایان توجه است که #عباس_افندی در این کتاب، با ذکر سند، شیرازی را تنها مدعی بابیت یک شخص غائب معرفی میکند؛ بنابراین نه خود شیرازی خود را مهدی موعود یا پیامبر میدانسته، نه عباس افندی؛ بلکه او تنها مدعی بابیت بوده و عباس افندی نیز این مطلب را تأیید میکند.
🔻در اینکه مراد از بقیه الله و #قائم در کلام شیرازی چه کسی است، باید توجه داشت که او در آثار دیگرش از بابیت خود برای حجت بن الحسن سخن گفته است و ایشان را قائم دانسته است.(۳) البته بهائیان مدعی هستند که مراد از بقیه الله و قائم، حسین علی نوری (معروف به بهاء الله، سرکرده بهائیان) است که سخنی گزاف و بیجاست؛ به دلایل گوناگونی که ازجمله آنها میتوان به ادعای قائمیت نداشتن خود نوری اشاره کرد. به این معنا که نوری در هیچ یک از آثار و ادعاهای خود، ادعای قائمیت یا بقیه اللهی نکرده است.
🔻در مقابل، شیرازی در آثار گوناگون خود، نشانههایی برای قائم موعود و منیظهره اللهی که بشارت را داده، معرفی میکند که هیچ یک با شخص حسینعلی نوری قابل تطبیق نیست.
2⃣ عباس افندی هنگامی که در برابر غربیها قرار میگیرد و برای آنان افاضه میکند، نه تنها شیرازی را پیامبر میشناساند، بلکه او را از پیامبران اولوالعزم معرفی میکند: «کلّيّه انبيا بر دو قسمند قسمی نبیّ بالاستقلالند و متبوع و قسمی ديگر غير مستقلّ و تابع. انبيای مستقلّه اصحاب شريعتند و مؤسّس دور جديد که از ظهور آنان عالم خلعت جديد پوشد و تأسيس دين جديد شود و کتاب جديد نازل گردد و بدون واسطه اقتباس فيض از حقيقت الوهيّت … آن مظاهر نبوّت کلّيّه که بالاستقلال اشراق نمودهاند مانند حضرت ابراهيم حضرت موسی حضرت مسيح و حضرت محمّد و حضرت اعلی (علیمحمد شیرازی) و جمال مبارک (حسینعلی نوری).»(۴)
🔻این دوگانگی نمونهای از هزاران تناقض گفتاری و کرداری این جریان است؛ لیکن این دوگانگی، دو رویی و تناقض از سوی دومین سرکرده جریان بهائیت که خود را مبین این جریان میداند، چه معنایی میتواند داشته باشد؟⁉️
🔻مگر جز این است که حسینعلی نوری (مؤسس بهائیت) درباره تناقض میگوید: «تناقض را در ساحت اقدس مظاهر مقدسه الهيه راه نبوده و نخواهد بود. اين تناقض در نفس خلق است، نه در امر حق.»(۴)
❓آیا همین تناقض برای مظهر مقدسه الهی نبودن عباس افندی کفایت نمیکند؟
❓آیا همین تناقض، بطلان بهائتی که سرانش به این روشنی دروغ میگویند و هر در برابر هر کس یک روی خود را نشان میدهند، کفایت نمیکند؟
❓جدای از دورویی عباس افندی، بالاخره علیمحمد شیرازی چه جایگاهی در میان بهائیان دارد؟ باب است، مهدی است یا پیامبر؟
❓آیا این جریان جز توهین به مخاطبانش دستاورد دیگری هم داشته است؟
❓آیا جز این است که در قرن اتم و پیشرفت علم و تعالی انسان، پیروانش را گوسفند لقب میدهد و آنان را اغنام الله میخواند؟
🔰قضاوت با شما
📚پانوشت
۱. مقاله شخصی سیاح، عباس افندی، ص ۲.
۲. پیشین.
۳. تفسیر احسن القصص، علی محمد شیرازی.
۴. مفاوضات، عباس افندی، ص ۱۲۳ – ۱۲۴.
۵. بدیع، حسین علی نوری، ص ۱۲۶.
@bahaiat_net
@Feraghvaadyan