eitaa logo
روشنگر مدیا
960 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
564 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
13.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‌‌ 🔔شماره جدید منتشر شد! ‌‌ 📲جهت تهیه مجله روشنا با شماره ۰۹۱۹۹۱۶۳۶۸۴ تماس بگیرید. ‌‌ 🔶همچنین می‌توانید از طریق پیام‌رسان‌های واتسپ، ایتا و تلگرام سفارش خود را ثبت کنید. ‌‌ 📞تماس فقط روزهای کاری از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ الی ۱۶ ‌‌ 🌐برای دریافت نسخه الکترونیک به اپلیکیشن طاقچه مراجعه نمایید. ‌ ‌‌ 🆔@RoshangarMedia
🔺گدایی شبکه تبشیری ۷ از مخاطبان! 💢کشیش –خودخوانده- معروف جریان مسیحیت‌تبلیغی(«هرمز») با انتشار ویدئویی در کانال تلگرامی کلیسای ۷،‌ کاسه گدایی به دست گرفت و از بینندگان خواست تحت عنوان «سربازان جدعون»! برای این شبکه پول واریز کنند. نکته جالب شعار آن‌هاست: «با هدیه داده، همکار خدا و سهامدار شبکه ۷ شوید»! ↩️گویا حمایت‌های خارجی از این شبکه به‌اصطلاح به ته دیگ خورده که این عنصر نسبتاً مطرح تبشیری را این‌گونه به گدایی واداشته‌است. اگر در گذشته مبلغان از کمک‌های مادی برای جذب بهره می‌گرفتند، ‌گویا امروز اوضاع برعکس شده و ناگزیر به جمع‌آوری پول به روش‌هایی تازه شده‌اند. ناگفته نماند که این مبالغ همواره تحت عنوان «ده‌یک» از اعضا اخذ می‌شود و اینک جمع‌آوری کمک‌های نقدی به این شکل هم به ان افزوده شده.‌ @roshangarmedia
✍️«تصوف و مدرن‌سازی فقر» ♦️مفهوم یا فقر در جریان‌های درویشی، نقش اساسی داشته و پایه مبانی فکری-عقیدتی ایشان به شمار می‌رود. این مفهوم چنانچه از معنای مصطلح آن برمی‌آید، نمادی است از دنیاگریزی و دوری از مادیات که به عنوان بن‌مایه اولیه تصوف مطرح می‌باشد، ولی در دوره معاصر و‌ در مسیر هماهنگی با مقتضیات دنیای کنونی، با تغییرات ماهوی همراه گردیده است. ⭕️زندگی در جهانی آمیخته با ویژگی‌ها و شاخص‌های ، شرایط یا تحولاتی را بر جوامع بشری تحمیل نموده و گروه‌ها و جریان‌های اجتماعی را به هماهنگ‌سازی با هنجارهای برآمده از این مقوله سوق داده است. جریان‌های فکری-اعتقادی نیز از این مقوله مستثنی نبوده و برخی از آن‌ها با وجود ریشه‌ داشتن در زمینه‌های سنتی، به سمت نوگرایی یا پیش رفته‌اند. فقر و درویشی از جالب‌ترین نمونه‌ها در این ارتباط است. ↩️امروز می‌توان از پدیده‌ای به نام مدرن‌سازی فقر سخن گفت. در رویکرد نوین تصوف، با تناقض معنایی مفهوم فقر و درویشی، شاهد دنیاگرایی مشخص یکی از دنیاگریزترین مفاهیم هستیم. اگر در قالب ، فقر و درویشی با تعبد از مادیات و وصل به جهان معنوی مترادف می‌شد، در رویکرد نوین، همسو با ارزش‌ها و هنجارهای مدرنیته، چرخشی محسوس به سمت مادی‌گرایی و تمامی مظاهر آن یافته‌است، تا جایی که پارادوکسی موسوم به سلطنت فقر در دایره واژگانی منتقدان جا باز کرده‌است. 🔴مدرن‌نمایی یا تغییر ساختاری و ظاهری درویشی‌گری در پوشش و آداب و مناسک‌ فرقه‌ای، تجلی این تغییرات ماهوی در تصوف است. ظهور تمایلات قدرت‌طلبانه در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی‌‌ هم از این جمله است. قدرت‌طلبی در هر حوزه‌ای، همان انذار مشترک درویشی به مریدان، اکنون در مدرن‌گرایی، مطالبه فقرایی گشته که دیگر نه تنها با فقر مشکلی ندارند، بلکه در مسیر تحققش می‌کوشند و ارزش را نه در رشد صرف، بلکه در ارتقای قدرت و نفوذ مادی آن می‌دانند و این همان فقر مدرنی است که از آن دم می‌زنند. @roshangarmedia
2_5384506383376849594.pdf
2.96M
▫️ 📕 مدعی یمانی چه می‌گوید❓ ✳️ فهرست موضوعات: ➖ تاریخچه مختصر ➖ سیادت احمد بصری ➖ حدیث ما اشکل ➖ حدیث وصیت ➖ سلاح ➖ پرچم 🖋 ویرایش 24 فروردین 1401 📄 قطع A5 @roshangarmedia
15.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺علیه پپسی کولا اعلامیه پخش کن!!! 🎥تماشا کنیم 🔰برشی از انیمیشن «مشهد دوست داشتنی» در ایام مبارزه با رژیم پهلوی @roshangarmedia
روشنگر مدیا
📌مرحوم از شخصیّت‌های با سابقه و فعّال انقلاب اسلامی بود. به مناسبت سالروز درگذشت ایشان مطلب زیر تقدیم میشود. مرحوم قدیریان درباره و فعالیت‌های فعلی این گروه، در کتاب خاطراتش اینگونه می‌گوید: « آن‌ها الآن به دنبال یک برنامه و یک هدف هستند و آن هدف هم، هدف فرهنگی است. انجمن الآن جریان فرهنگی را بسط می‌دهد. اگر دقت شود، در بسیاری مدارس می‌بینید که دست اندرکاران، وابسته به انجمن حجتیّه هستند. این‌ها بچّه‌های مردم را می‌گیرند و شستشوی مغزی می‌دهند. در صورتیکه اینها اصلا دنبال براندازی نظام هستند. انجمن حجتیه ابزار بسیار خوبی را انتخاب کرده است یعنی جوان. ابزار بسیار خوبی است و هیچ کس هم نمی‌داند. مثلاً خیلی از مدارس هستند که الآن بچه‌های خیلی از مسئولین در آن جا درس می‌خوانند و آن‌ها هم روی آن‌ها کار می‌کنند. بعد از درگذشت آقای ، بچه‌هایشان یعنی بچه‌های انجمن حجتیه همانند گذشته جلسات دارند و این جلسات را هم خیلی پیچیده یعنی با پوشش برگزار می‌کنند. این طور نیست که بیایند و بنشینند و پیرامون انجمن حجتیه بحث کنند. بلکه این جلساتشان را با پوشش انجام می‌دهند و طرح‌هایشان را خیلی خوب دارند پیش می‌برند. مدارس آنها بچه هایی را که سنشان بالای هجده است، جذب میکنند و روی آنان کار میکنند و جذب اهداف خودشان میکنند و خوب میتوانند راجع به طرحی که دارند آنها را شستشوی مغزی دهند. حال که حدودا ۲۲ سال از انقلاب میگذرد، این گروه در مخصوصا در بین سمپاشی میکنند و بین قومیتها در دستور کار آنها قرار دارد.» 📚 منبع: خاطرات حاج ، تدوین: سید حسین نبوی، انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ص۲۱۰ 🆔@okhowahmag 🆔@RoshangarMedia
🔴«حواری مسیح» به اتهام بردگی جنسی کودکان زندانی شد/ زد و بند رهبر کلیسای بنیادگرا با دادستان برای کاهش اتهامات ‌ ✝️رهبر یک کلیسای بزرگ در مکزیک با میلیون‌ها پیرو به دلیل آزار و اذیت جنسی نوجوانان به ۱۷ سال زندان محکوم شد. شاهدان در دادگاه گفتند «نااسون خواکین گارسیا»، آن‌ها را مجبور می‌کرد تا برده‌های جنسی او شوند. نااسون خواکین گارسیا که خود را «حواری» یا «رسول» می‌نامد چهارشنبه هشتم ژوئن، پس از اعتراف غیرمنتظره به سه جنایت در دادگاه عالی لس‌آنجلس محکوم شد. اعتراف گارسیا و قبول یک توافق با دادگاه که باعث شد او با حکمی سبک‌تر از روال عادی رسیدگی جرایم، تنها به ۱۷ سال زندان محکوم شود. ‌ 🔺پنج زن جوان که در یک شهادت سه‌ساعته، پرده از جنایات این «مرد روحانی» برداشتند به دادگاه التماس کردند که این توافق را لغو کند. در طی دادگاه زنان آزاردیده این مرد را با عباراتی نظیر «شیطان»، «هیولا» و «دجال» خطاب کردند. گارسیا پس از مرگ پدرش که او هم متهم به آزار جنسی بود، در سال ۲۰۱۴ «حواری» کلیسای مسیحی بنیادگرای مستقر در گوادالاخارا شد و رهبری حدود پنج میلیون پیرو این کلیسا در سراسر جهان را بر عهده گرفت. پدربزرگ گارسیا گروه دینی «نور جهان» را در سال ۱۹۲۶ تاسیس کرد. 🔵ادامه خبر: https://b2n.ir/u98272 ‌🆔@RoshangarMedia
🔴از نفوذ بهائیت تا توهین به اسلام در هند ✍️هندوستان از دیرباز به علت تنوع فرهنگی-اعتقادی به کشوری 72ملت معروف بود؛ سرزمینی پرجمعیت که انواع عقاید مذهبی و فرهنگی را در خود جای داده‌است. همین رواداری موجب شده فرقه‌ها و سازمان‌هایی با اهداف غیرمذهبی نیز بتوانند در پوشش‌های وسوسه‌کننده برای خود در این کشور جایی باز کنند. همچون «بهائیت» که در ظاهر با شعار صلح و جامعه‌سازی آمد ولی نتیجه‌ای دیگر به همراه داشت. ⏯فرقه سازمانی ، سال‌هاست همپای استعمارگران این سرزمین، به رسوخ در لایه‌های مختلف اجتماع مشغول است، اما در طی چندین سال اخیر بازتاب این نفوذ در میان سیاستمداران این کشور نیز به وضوح قابل مشاهده است. بهائیت اگرچه ادعای دوری از سیاست و احزاب را مطرح می‌کند، اما همواره با برگزاری نشست‌های مختلف و دعوت از چهره‌های سیاسی، سعی در همسوسازی و القای منویاتش به جریان‌های مختلف دارد. ⚠️این اقدامات در کنار برنامه‌های سیستماتیک تشکیلات، نظیر خرید ، ساخت و فعالیت در «لوتوس»، چاپ و توزیع بروشورهایی در مورد بهائیت به زبان ساده، تهیه نقشه‌های آموزشی برای جوانان و نوجوانان، استخدام معلمین و مبلغین سیار، تداوم تبلیغ، تأسیس مدارس بهائی در نقاط مختلف، ترجمه تاریخ و آثار بهائی به زبان‌های محلی هندوستان، اعزام ناشرین آثار بهائی برای اقامت در هند، بهائی کردن اهالی روستاها و... تأثیر به سزایی در به دست گرفتن کنترل امور و پیشبرد اهداف بهائی دارد. 🔰 ادامه در وبسایت روشنگر 🆔@RoshangarMedia
🔰خودباوری، عاملی برای جذب زنان در 🔺در بررسی نقش و جایگاه زنان در جنبش‌های معنوی نوپدید، باید به یکی از مهم‌ترین بسترهای جذب، اهمیتی مضاعف داد؛ تمایل به خودباوری و کسب موقعیت اجتماعی که ریشه در مباحث هویت‌یابی و روان‌شناسی شخصیت دارد. 🔻خلاصه شدن شخصیت زنان در نقش‌های کلیشه‌ای دختر، همسر و مادر و وظایف و مسئولیت‌های مرتبط با این نقش‌ها، آنان را به سمت کشف راه‌هایی برای کاستن از بار این فشارهای نامحسوس سوق می‌دهد. ↩️یکی از علل گرایش زنان به جنبش‌ها، یافتن موقعیت اجتماعی جدید در این فرقه‌هاست. در جریان اشو، اکثر مبلغان و حلقه اولیه وی را زنان تشکیل می‌دهند. وی با اینکه تربیت‌شده در نظام کاستی هند است و نگاه تحقیرانه‌ای نسبت به زنان در متون هندو و بودایی وجود دارد، اما برای پیشبرد اهداف خود نقش رهبری را به زنان می‌دهد و از مفاهیمی چون انرژی زنانه به عنوان ویژگی بارز معنویت‌های نوپدید نام می‌برد. 🔴جالب توجه است که همزمان با پیدایش جنبش‌های نوپدید معنوی در غرب، شاهد حضور زنان به عنوان کشیش کلیسای یونیتی، مؤسس جامعه تئوصوفی و رهبری جنبش تفکر نوین به عنوان مهم‌ترین جنبش‌های عصر جدید هستیم. نمونه بارز این ادعا را می‌توان در کتاب صد رهبر جهان، مشاهده کرد. این کتاب معرفی و شرح‌حال ۲۴ تن از رهبران معنوی زن جهان را در کنار رهبران معنوی دیگر مطرح کرده است.¹ هر کدام از این شخصیت‌ها با تشکیل مؤسسات و انجمن‌ها، همچنین چاپ کتاب و برگزاری سمینارهای متعدد، نقش مهمی در هدایت جنبش‌های معنوی نوپدید ایفا می‌کنند. ♦️در برخی جنبش‌های دینی نوین، به ویژه از نوع ، ممکن است زنان آزاد، دارای قدرت باشند. شمار زنان در این نوع جنبش‌های دینی ، بیشتر و تعداد آنان گاهی به نسبت دو به یک از مردان می‌رسد. در جنبش ، براهما کوماریش، پرستندگان الهه‌ها و دیگر گروه‌های بت‌پرست چنین است. در صورتی که در فرقه‌های سنتی‌تر و اقتدار گراتر مسیحی و جنبش‌های دینی نوین مظیر کلیسای اتحاد و ایسکان، مردان در اکثریت‌اند. 💢این نکته نشان می‌دهد که زنان تمایل به انتخاب جنبش‌هایی دارند که دامنه وسیع‌تری برای توانایی‌هایشان در اختیار میگذارند.² ۱. ظهور انرژی زنانه در عرفان‌های نوظهور، تبیان، ۱۳۹۲/۱/۱۲ ۲. پاتیک الیزابت، زنان در جنبش‌های دینی نوین، کتاب نقد، شماره ۴۵ @roshangarmedia
🔰آن‌چنان که از آمارها بر میآید، حدود ۵۰۰ کلیسای ثبت‌شده در ایران وجود دارد؛ یعنی تقریبا به ازای هر ۲۰۰ مسیحی، یک در کشور وجود دارد! ↩️این یک آمار منحصر به فرد است و در هیچ‌یک از کشورهای مسیحی‌نشین دنیا چنین آماری وجود ندارد. ⭕️این رقم در حالی است که به ازای هر ۱۱۰۰ مسلمان، تنها یک مسجد در ایران وجود دارد. با این حال مسیحیان ارمنی‌تبار ایرانی، یا جامعه ، حاضر نیستند کلیساهای خود را - حتی برخی کلیساها که به سبب مهاجرت ارامنه، عملاً خالی مانده‌اند- در اختیار و مبلغان مسیحیـتبلیغی قرار دهند و مخالفت آن‌ها با تبشیری‌ها چه‌بسا بیشتر از مخالفت مسلمانان با آن‌هاست. @roshangarmedia
🔵«فصلنامه روشنا ـ شماره ۹۲ ـ بهار ۱۴۰۱» را از طاقچه دریافت کنید 📎https://taaghche.com/book/123692 🆔@RoshangarMedia