eitaa logo
روشنگر مدیا
971 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
563 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
فرقه‌های نوظهور و تناسخ ✍ یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین دغدغه‌های بشر، مقوله است. عده‌ای با اتخاذ رویکرد مادی‌گرایانه در این رابطه، بحث را مطرح کرده و ادیان ابراهیمی، مقوله معاد را پیش کشیده‌اند. ♻️فرقه‌های نوظهور با توجه به هم‌راستا بودن و هماهنگی کامل نظریه تناسخ با اهدافشان، به شدت از این نظریه استقبال کرده‌اند، به‌گونه‌ای که تناسخ‌باوری اساساً به عنوان یکی از شاخص‌های مشترک فرقه‌های نوظهور شناخته می‌شود. دلیل استقبال فرقه‌های نوظهور را در دو بعد می‌توان بررسی کرد: 🔸 تأمین اهداف و تطمیع سردمداران فرقه‌ها؛ ماهیت و مفهوم تناسخ، به لحاظ زیر سؤال بردن و عدل الهی، مفر خوبی برای سردمداران جریان‌های معنوی کاذب فراهم ساخته تا بدون دغدغه و هراس از بازخواهی، توجیهی برای فریبکاری‌ها و اعمال انحرافی‌شان یافته و مطامع خویش را دنبال نمایند. 🔸 تسامح دینی و شریعت‌گریزی؛ رهایی از اندیشه رسیدگی به اعمال و تکالیف دینی بر اساس باور به تناسخ، راه حل خوبی برای افرادی است که به دنبال راحت‌طلبی، فرار از شریعت و بی‌قیدی هستند. افراد فعال در این حوزه مانند ، و برخی نویسندگان روان‌شناسی موفقیت مانند و ، به صورت مستقیم و غیر مستقیم در آثار خود به این مقوله پرداخته‌اند.¹ ۱. محمدحسین کیانی، مقاله مؤلفه‌های معنویت‌های نوپدید، کتاب نقد. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🔺واتیکان در مورد اتهامات جنسی یک «کشیش هنرمند» تحقیق می‌کند ▫️ اعلام کرد که اتهامات سوء استفاده جنسی، روانی و معنوی علیه یکی از اعضای برجسته کلیسای کاتولیک بسیار معتبر است و محدودیت ها علیه او تشدید شده است. ⛪️ این دستور در بیانیه‌ای در وب‌سایت خود اعلام کرد که قصد دارد آنچه را که «رویه داخلی» نامیده می‌شود علیه -مارکو ایوان روپنیک- هنرمند مشهور موضوعات مذهبی آغاز کند. حدود 25 راهبه سابق و زنان دیگر روپنیک 69 ساله را متهم به آزار و اذیت کرده اند. بخشی از این اتهامات مربوط به حدود 30 سال پیش است که این کشیش یسوعی مدیر معنوی جامعه راهبه ها در زادگاهش اسلوونی بود و بخشی دیگر مربوط به زمانی است که او به رم رفت تا حرفه خود را به عنوان یک هنرمند دنبال کند. 📂ناظر این پرونده گفته به دلیل کثرت اتهامات و اینکه برخی قربانیان اصلاً یکدیگر را نمی‌شناختند و با هم ارتباط نداشتند، به شدت معتبر است. 📡برخی از زنان قربانی به رسانه‌های ایتالیایی گفته‌اند که روپنیک کاریزماتیک از موقعیت خود به عنوان مدیر معنوی آنها برای وادار کردن آنها به داشتن با او استفاده کرده است. یکی از راهبه‌های سابق به او گفت که چگونه از کنترل روانی او برای وادار کردن او به اعمال جنسی استفاده کرد و از «پرخاشگری ظالمانه روانی، عاطفی و معنوی» برای «ویران کردن» او استفاده کرد. ⚠️رسوایی‌های جنسی در نهاد کلیسای درحالی این دستگاه را در بر گرفته که هفته گذشته نیز کلیسای تحقیقات گسترده‌ای برای شناسایی قربانیان آزارهای جنسی کلیسای این کشور در چند دهه گذشته آغاز کرد. 🆔@RoshangarMedia
🔺خشونت‌گرایی در فرق درویشی ✍️یکی از شاخص‌های اغلب فرقه‌های انحرافی، گرایش به است و این خشونت ابزاری است برای پیشبرد برنامه‌ها و تحقق اهداف فرقه. 🔴خشونت‌گرایی در فرق به‌صورت پنهان و آشکار در جریان بوده و هست. دست زدن به اعمالی مانند ترور حجت‌الاسلام توسط عوامل فرقه ، طرح فلسفه زور برای مجبور کردن پیروان در مسیر خودسازی، تجاوز به مریدان زن در فرقه و ترور شخصیت و حذف فیزیکی افراد در فرقه و مجذوبان نور، چند مورد از موارد دست زدن به خشونت توسط این فرقه‌ها است. 📝در تبیین چرایی گرایش به خشونت در فرقه‌های درویشی، مهم‌ترین مسئله، رابطه مراد و مریدی و مریدپروری است که تأکید زیادی بر آن می‌شود. لزوم سرسپردگی محض به قطب، شرایط را برای سوءاستفاده‌های هر چه بیشتر سرکرده و دیگر بالادستی‌ها از مریدان فراهم می‌سازد. خود شرایط پذیرفته‌شدن در برخی فرقه‌های درویشی و اعمال و آداب و رسوم خاص آن مانند دست‌بوسی، پابوسی، سجده به قطب و...، ناخودآگاه مرید را برای این سوءاستفاده‌گری‌ها آماده و تربیت می‌کند. بیشتر این خشونت‌ها به سبب همین رابطه مراد و مریدی، مسکوت می‌ماند و علنی نمی‌گردد، چون مریدان تحت تأثیر القائات قطب می‌اندیشند این رنج‌ها بخشی از طی طریقت و سیر و سلوک عارفانه است. 🔹مسئله زمینه‌ساز دیگر برای حاکمیت خشونت فرقه‌ای، غلبه گرایش‌های این‌جهانی و قدرت‌طلبی‌های اقطاب فرق درویشی بر گرایش‌های به‌اصطلاح عرفانی‌شان است. این شهوت قدرت و مال‌اندوزی، ارضا نمی‌شود مگر از راه بهره‌کشی و استثمار مریدان و اعمال فشار بر جامعه بیرونی که یکی از ساده‌ترین ابزارهای تحققش، اعمال خشونت است. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
35.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☯️🕉☮️ در محیط های جوان مراقب این عرفان‌های کاذب هم باشید! 🔰عرفانِ ناب را کجا باید جستجو کرد؟ 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🔺تبشیر خاموش در آثار کاترین پاندر ✝️تحول و توسعه رسانه‌های ارتباط جمعی و شبکه‌های اجتماعی، زمینه را برای عرض‌اندام مجدد کتاب‌هایی با موضوع دعا، قانون جذب، مراقبه و مدیتیشن و... در قالب تازه فراهم ساخته است. نمونه بارزش، تبلیغ کتب صوتی یا محصولات چندرسانه‌ای با محوریت موضوعات مذکور از آثار شخصیت‌هایی چون برایان تریسی، اشو، پائولو کوئیلو، کاترین پاندر و... است. ⚠️ هرچند در کشور ما بیشتر در زمره نویسندگان قانون جذب و روان‌شناسی مثبت شناخته می‌شود اما تمرکز وی بر مبانی اعتقادی و اذعانش بر مقام معنوی خویش به عنوان یک ، حساب او را از سایر نویسندگان این حوزه جدا می‌سازد. در بررسی آثار پاندر، آنچه در نخستین نظر به چشم می‌آید، تمرکز بر روش‌های توانگری و کسب حداکثر رفاه و ثروت است و خلأهای معنوی اجتناب‌ناپذیر سبک زندگی غربی و سردرگمی‌های روز‌افزون بشر امروزی، می‌طلبد که رنگ و بویی از معنویت، چاشنی کار گردد تا نتایج موردنظر، بهتر تحقق یابند و این همان ترفند مورد نظر کاترین پاندر در آثارش است؛ لباسی از معنویت و عرفان و باطنی کاملاً مادی‌گرا. 🔰پاندر را باید نویسنده زیرکی دانست، چرا که با قرار دادن خود در زمره نویسندگان روان‌شناسی موفقیت و ارائه ظواهری از عرفان با همان تکنیک‌های رایج در این‌گونه کتب یعنی ، مراقبه، تمرکز و...، به صورت خزنده، دیگر مأموریت خویش در ردای مبلغ مسیحیت محقق می‌سازد. سراسر کتاب‌های وی، پر است از اشاره‌های مستقیم و غیرمستقیم و نقل‌قول از اناجیل و دیگر کتب و شخصیت‌های برجسته مسیحیت. حتی در برخی، پا را فراتر گذاشته و یک بخش یا فصل را به برخی آموزه‌های مسیحی مانند عشریه( از وجوه شرعی مسیحیت) اختصاص داده است. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
ایام نشاط و شور امت آمد هنگام سرور و اخذ حاجت آمد میلاد حسین است و ابوالفضل و علی یعنی که سه منشأ سعادت آمد آن ماه که ماه حاجتش می‌خوانند ما بین دو خورشید امامت آمد… 🌸 *فرا رسیدن اعیاد شعبانیه و میلاد باسعادت سرداران کربلا مبارک باد.🌸* 🆔@RoshangarMedia
🔸تصوف در خرقه تزویر ✍آنچه امروز با نام در جهان مطرح است، سنخیت و هم‌پوشانی چندانی با آرمان‌ها و ارزش‌های تصوف نخستین ندارد. 💢گذر تصوف از مراحل مختلف تاریخ و شکل‌گیری تصوف‌فرقه‌ای، نقش انکارناپذیری در این مهم داشته‌است؛ تشکیلاتی شدن و جذب حداکثری، به عنوان شاخصه اصلی تصوف فرقه‌ای، با اهداف خاص و ابزارهای تحقق آن‌ها، عملاً تعریف تازه‌ای از تصوف عرضه نموده که غلبه گرایش‌های این‌جهانی بر آن مشهود است. 🔀بررسی نهادهایی که با عنوان تصوف در حال فعالیت در عرصه بین‌المللی هستند، یکی از شواهد بارز این حقیقت است. به عنوان مثال، انجمن بین‌المللی تصوف، با راه‌انداختن مجموعه‌ای از مؤسسات زیرمجموعه در موضوعات مختلف و به‌ویژه برپایی همایش‌های سالانه در بعد فراملی، به نوعی مدعی رهبری جریان تصوف بوده و با اقدامات خود، چهره‌ای نوین از عرفان را به جهان ارائه می‌کند؛ چهره‌ای که با قرائت‌های ، همخوانی داشته و می‌توان آن را فرزند و نتیجه یک طرح و نقشه دانست؛ یعنی ایجاد شبکه‌ای از مسلمانان میانه‌رو در دنیا. 🌀رویکرد پلورالیستی این انجمن در ارائه کرسی به فرقه‌هایی چون و برگزاری دوره‌های با رنگ و بوی غیراسلامی و غربی، از مظاهر رویکردهای متفاوت تصوف در دهه‌های اخیر است. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
💠دیدار وزیر امور خارجه کشورمان با رایان الکلدانی، رئیس جنبش بابلیون 🔸روز پنجشنبه چهارم اسفند ماه، رایان الکلدانی، رئیس جنبش بابلیون به همراه خانم ایفان فائق جابرو، وزیر مهاجرت با دکتر امیرعبداللهیان در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد دیدار نمودند. ✅در این دیدار، وزیر خارجه کشورمان، ویژگی در مبارزه با را، احترام و اهمیت ویژه به اقلیت مذهبی و مسیحیت در عراق دانست. ✝رئیس جنبش بابلیون در این دیدار، به تشریح اقدامات و خدمات منحصر بفرد سردار سلیمانی به جامعه در عراق پرداخته و تصریح نمود که جامعه مسیحیان عراق، حاج قاسم را متعلق به خود می دانند و خود را مرهون رشادتهای این سردار بزرگ ایران می‌باشند. 🔰دکتر امیرعبداللهیان ضمن تشکر از این حق شناسی ارزشمند جامعه مسیحیان عراق، جامعه مسیحیان ایران را از هم میهنان شریف و غیرتمند کشور دانسته و بر تعاملات متقابل مسیحیان ایران و عراق تاکید نمود. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🔺نسبت ناروای صوفیه به علمای ربانی ✍️ واژه قشری و علمای ظاهر از مفاهیمی است که صوفیه به علما و فقهای شیعه‌ی مخالف خود نسبت می‌دهند و این مطلب از آن جهت است که ایشان تصوف را مغز دین می‌دانند و بزرگان خود را هدایت کنندگان به آن، درنتیجه ایشان علمای باطن و چونکه شریعت را همچون پوسته‌ای برای مغز دین فرض کرده‌اند، فقها را علمای ظاهر یا قشری نام گذارده‌اند[1] ↙️ زیرا ایشان (علما) از نظر صوفیه، فقط هدایت کنندگان مردم به پوسته دین هستند. در حالی که نکته حقیقی آن است که صوفیان به خاطر آنکه از روشنگری علمای ربانی شیعه، هراسان هستند، بدین نحو مریدان خود را از استماع موعظه‌های روحانیت منع می‌کنند تا همواره مریدان ساده‌لو از ارتباط با علمای دین دور باشند. 💠 «علامه امینی صاحب کتاب گرانقدر الغدیر می‌فرمود: عده‌ای از زائران تهرانی روزها به منزل ما می‌آمدند و یک نفر صوفی نیز همراه آنان بود. پس از دو جلسه آن شخص صوفی دیگر نیامد، سراغ او را گرفتم، گفتند هر چه اصرار کردیم او حاضر به آمدن به منزل شما نشد و گفت: می‌ترسم این آقا در من اثر بگذارد و ارادتم به آقای صالح علیشاه کم شود.»[2] 🔰 بنابراین نسبتی که صوفیه به علما و فقهای ربانی می‌دهند از روی عناد و خدعه و به جهت دور نگاه داشتن مریدان فریب خورده صوفیه از علما است. پی‌نوشت: ۱.لاهیجی محمد، مفاتیح الاعجاز، نشر علم، تهران، 1381، ص 731 ۲.مدنی محمد، درخانقاه بیدخت چه می‌گذرد؟، راه نیکان، تهران، 1391، چاپ پنجم، ص 158. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
بهائیت و رشد منفی اعضا ✍️ با افزایش فعالیت رسانه‌ای و بالا رفتن سطح آگاهی مردم، عملکرد تشکیلاتی و آمیخته با فریب ، بیش از پیش بر همگان آشکار شد. بهائیت با وجود بهره‌گیری از حداکثر امکانات و به کارگیری ترفندهای یارکشی، نتوانسته جمعیت قابل ملاحظه‌ای برای خود دست‌وپا کند و همین تعداد اندک نیز در سراشیبی ریزش حداکثری قرار گرفته‌است. 🌐 علیرغم تلاش تشکیلات در مسیر تبلیغ و توسعه بهائیت، هم‌راستا با پشتوانه‌های مالی، مخارج هنگفت تبلیغاتی، باج‌دهی به برخی کشورها و سازمان‌ها و... طبق آمار رسمی و آشکار، جمعیت بهائیان هر سال به میزان بیشتری کاسته و افرادی هم که به سختی و با هزینه‌های فراوان عضو فرقه شده‌اند، به مرور زمان دلسرد می‌شوند. دلایل زیادی منجر به کاهش جمعیت بهائیان سراسر جهان شده که به مهم‌ترینشان اشاره می‌شود: 🔸 عدم تطابق رفتار و اعمال مطرح شده از سوی تشکیلات با افراد، قبل و بعد از بهائی شدن. 🔸 اعتقاد ضعیف و بی‌پایه سران فرقه. 🔸 تفکیک طبقاتی حتی در فعالیت‌های مذهبی. 🔸 عدم تطابق گفتار و عملکرد سران تشکیلات بهائیت. 🔸 فشارهای درونی و داخلی بر اعضا. 🔸 فعالیت تشکیلاتی-هرمی غیر قابل قبول برای اعضا. 🔸 ارزش قائل نبودن برای کیفیت حقیقی معنوی. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
جنبش‌های نوپدید و جهانی‌شدن ✍️جنبش‌های نوپدید را از ابعاد گوناگون می‌توان بررسی کرد؛ اما بررسی آن‌ها از منظر جهانی‌شدن، می‌تواند ما را با علت گسترش فزاینده این جنبش‌ها در جهان آشنا کند. 🔺 تفکر مدرن با فروکاستن به یک امر غیر وحیانی می‌کوشد دین را امری انسانی و مطابق میل آدمی جلوه دهد که صرفاً معنویتی در خدمت بشر است زیرا تا زمانی که دین امری تعبدی و وابسته به وحی از سوی موجودی متعالی قلمداد شود، با اصول مدرنیته خصوصا اومانیسم در تعارض است. 🔹بدین ترتیب آنچه در نظر پیروان جنبش‌های نوپدید به هسته اصلی دین تعریف می‌شود عبارت است از: تعالی خویشتن خود و یافتن الوهیت حقیقی در درون خویش. ⬅️ چنین تعریفی متضمن حضور حداکثری بشر و تصمیم و اختیار او در عین حضور حداقلی خداوند و امر و نهی او است. بنابراین، جنبش‌هایی که غایت خود را تحول فردی اعلام کرده و مریدان را از هرگونه مسئولیتی معاف کرده، مدعی شفابخشی آلام بشر می‌شوند، به شدت مورد اقبال قرار می‌گیرند و در عصری که ارتباطات، زمان و مکان را پشت سر گذاشته است، در اقصی نقاط جهان پیروانی پیدا می‌کنند. 🔘 بودیسم و آموزه‌های آن در قالب یوگا و جنبش BTS از نمونه‌های جریان‌های معنوی نوپدید هستند که علیرغم خواستگاه شرقی، پیروانی از اقصی‌نقاط جهان دارند. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🟦خلیفه ارامنه آذربایجان:«ایران ضامن ثبات سیاسی و امنیت مرزی در منطقه است.» ✍️گروه ترجمه«روشنگر»:دکتر عابدین‌ورامین کنسول جمهوری اسلامی ایران در کاپان، روز چهارشنبه 26 بهمن به رفت و با اسقف‌اعظم گریگور چیفتجیان دیدار کرد.در این دیدار دکتر نظیف مسئول دفتر روابط ایران-ارمنستان نیز دکتر عابدین را همراهی می‌کرد. 🔺اسقف‌اعظم ضمن عرض خیرمقدم به میهمانان، به اهمیت روابط عمیق موجود میان و اشاره کرد و گفت:«منشأ این روابط دوستانه، در اعماق تاریخ نهفته است، این دو ملت قرن‌هاست با هم همسایه‌اند.امروز دو کشور وارد دور تازه‌ای از اعتماد متقابل شده‌اند، که افتتاح کنسولگری شما در کاپان مؤید این حرف است.» 🔰خلیفه ارامنه آذربایجان در ادامه، نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه را عالی توصیف کرد و افزود:«ایران ضامن ثبات سیاسی و امنیت مرزی در منطقه است.» ◀️مرتضی عابدین ورامین کنسول ایران در کاپان مرکز استان سیونیک ارمنستان، ضمن قدردانی از استقبال گرم اسقف‌اعظم، اشاره مختصری به وضعیت ارمنیان سیونیک و فعالیت‌های نمود. 📚در پایان این دیدار حدوداً یک ساعته، دو طرف قول همکاری و اجرای پروژه‌های مشترک در سیونیک را دادند. در این فرصت، اسقف‌اعظم گریگور چیفتجیان مجموعه کتاب دوجلدی خود، درباره تاریخ خلیفه‌گری ارامنه آذربایجان را به کتابخانه کنسولگری و کتابخانه ملی کاپان اهدا کرد. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09