📩 نامه یک زن آمریکایی 🇺🇸 به زنان ایران 🇮🇷 ...!
🔹من وندی شلیت 👋 اهل #آمریکا هستم. در سال ۱۹۷۵ به دنیا آمدم و همه گونه مشکلات #زنان را درک کردهام، از بیاشتهایی عصبی تا #تجاوز توسط دوست پسر، از عدم امنیت محض در خیابانها تا مزاحمتهای وقت و بیوقت در اماکن عمومی، از #دختران نوجوانی که به گونهای اسفبار خود را #باردار مییابند تا زنان سی-چهل سالهای که نومیدانه با مشکل عدم #باروری مواجه هستند. تنها میتوانم بگویم که این #فرهنگ با #زنان مهربان نبوده است!
🔹من خانم #مسیح_علی_نژاد که به تازگی به آمریکا آمده را نمیشناسم و او را درک نمیکنم. من او را در یک برنامه تلویزیونی دیدم که خطاب به مردم ایران میگفت اینجا نهایت امنیت و آزادی است. من او را دیدم که با یک دوربین در خیابانهای آمریکا راه میرفت و #زنان_ایرانی را تشویق به ترک #حجاب و شبیه شدن به زنان آمریکایی میکرد. او را نمیشناسم و نمیدانم در چه شرایطی قرار گرفته که این کار را انجام میدهد. اما این را میدانم که او یا آمریکا را نمیشناسد یا میخواهد از زنان کشورش #انتقام بگیرد!
🔹ره آورد فرهنگ ما با #زنان در آمریکا این بوده که طبق آمار ۴۱ درصد زنان ۱۶ تا ۳۰ ساله از اینکه مورد #تجاوز قرار بگیرند، همیشه نگرانند! بیش از ۱۱ درصد از زنان ما معتقدند که به هر حال یک روزی از سال مورد تجاوز قرار خواهند گرفت! شاید خانم علینژاد ایرانی، فردی باشد که از این موضوع لذت میبرد ولی اکثریت #زنان_آمریکایی مثل او نیستند. در کشور ما ۴ درصد از زنان از آژیرهای #هشداردهنده تجاوز جنسی استفاده میکنند و ۷ درصد از زنان، کلاسهای #دفاع از خود را دیدهاند.
🔹 این را هم بد نیست بدانید که در ایالت #نیوجرسی هزاران دلار از بودجه دولتی صرف رساندن پیام #حفظ_خویشتن_داری به جوانان در کلاسهای آموزشی سراسر کشور شده است. یعنی میلیونها دلار در اختیار مؤسسات مذهبی آمریکا قرار گرفته تا با آموزشهای خود، از دختران نوجوان تعهد بگیرند که #عفت و #پاکدامنی خود را حفظ کنند. برای من تعجبی ندارد که میبینم دولت آمریکا عکس این کار را میخواهد با مردم ایران انجام دهد یعنی میلیونها دلار خرج میکند تا زنان و #جوانان ایران خویشتنداری را رها کنند اما تعجب من آنجاست که زنانی از ایران حاضرند به کشور خود در راه اهداف یک دولت دیگر #خیانت کنند. در آمریکا ما برای این افراد احترام قائل نیستیم. به نظر من این افراد تفاوتی با #ربات ندارند
@feraghvaadyan
🔶 حامیان #صنعت_بومی
🔺 بررسی نقش #علمای_شیعه در حمایت از #تولید_داخلی در عصر #قاجار
🔹 در دورهی #مظفرالدینشاه، به علت تلاشهای روزافزون دولتهای غربی برای دستیابی به منافع بیشتر در ایران، تحرک علما نیز بیشتر دیده میشود. یادداشتها و بیانیههایی از طرف علمای عصر وجود دارد که در آنها #شاه را به دلیل راهاندازی کارخانههای #تولیدی ستایش کرده و این اقدام را به عنوان عمل خیر و عبادتی برای وی تلقی نمودهاند....
goo.gl/DdgMiR
👈مطالعه متن کامل مقاله در پایگاه اینترنتی اندیشکده برهان:
👉 http://borhan.ir/NSite/FullStory/News/?Id=10532
✍ خدیجه داداشی، پژوهشگر تاریخ معاصر
#گروه_تاریخ
#حمایت_از_کالای_ایرانی #تولید_ملی
💠اندیشکده برهان💠
🔴 یارگیری #بهاءالله به قیمت ردّ خودش تمام شد❗️
♨️ پیروان #بهائیت معتقدند که (اصطلاحاً) با ظهور #حسینعلی_نوری، احکام کتاب بیانِ #علیمحمد_شیرازی، نسخ شده است؛
🔻 چنان که فاضل مازندرانی مینویسد: «کتاب اقدس، کتاب شریعت بهائیه و اُمّ الکتاب شریعت بیان را نسخ و تغییر داد و مرجع تمام احکام و اوامر و نواهی گشت».[1]
⚠️ اما جالب است بدانیم که بر خلاف این ادعا، حسینعلی نوری در کتاب اقتدارات، که گویا قصد داشته سایر پیروان علیمحمد شیرازی را به سوی خود جلب نماید و اصطلاحاً دل آنان را به دست آورد، مدعی میشود که او #آیین_بیان را نسخ نکرده است؛
🔻 چنان که میگوید: «با اینکه کل میدانند که به این ظهور أعظم، "ما نزل فی البیان" (آنچه در بیان نازل شده) ثابت و ظاهر و محقق شده و اسم الله مرتفع گشته و آثارالله در شرق و غرب انتشار یافته و بیان فارسی مخصوص در این ظهور امضاء شده، معذلک متصلاً نوشته و مینویسد که بیان را نسخ نمودهاند که شاید شبهه در قلوب القا شود و معبودیت عجل (صبح اَزل) محقق گردد».[2]
🔻 همچنین در جایی دیگر به نقل از حسینعلی آمده است که او، هرگونه نسخی در آیین باب را رد کرده و میگوید: «آنچه در این ظهور نازل است، بعینه همان کلمات نقطه اولیه (علیمحمد شیرازی) بوده و خواهد بود».[3]
♻️ آری؛ گویا حسینعلی نوری نمیدانسته که با ادعای عدم نسخ آیین بیان، در حقیقت ادعای پیامبری خود را با پوچ مواجه ساخته است.
📚پینوشت:
📘[1]. اشراق خاوری، گنجینه حدود و احکام، ص 272؛ به نقل از: فاضل مازندرانی، اسرارالآثار خصوصی، ج 1، ص 161.
📕[2]. حسینعلی نوری، اقتدارات و چند لوح دیگر، ص 45.
📙[3]. شوقی افندی، قرن بدیع، ص 394.
#حقانیت_پیشوایان_بهائیت
@feraghvaadyan
🔺عنصر خارجنشین و مطرود #فرقه_گنابادی با انتشار تصاویری نامفهوم، در اقدامی مضحکانه مدعی شده «محمد ثلاث»، با آنچه وی راننده اتوبوس میخواند، شباهت ندارد. آزمایش به همین مقدار هم بسنده نکرده و با قرار دادن تصویر یکی از شهدای مدافع امنیت، میکوشد این شهید مظلوم راعامل حادثه نشان دهد. با این یاوههای پوچ و کودکانه، چیزی نمانده که آزمایش از مأذونی «مطرود» به معزولی «منفور» مبدل گردد.🔻
@feraghvaadyan
♋️ #مراقبه با فرشتگان شرف شمس، از آخرین ابداعات معنویتهای نوظهور است که گویا در تقارن با ایام و به فراخور زمان و شرایط، عمل به صورت ترکیبی را در دستورکار خود قرار دادهاند تا سلیقه هر دو طیف مخاطب را لحاظ کرده باشند! بهراستی، این ابداعات بیپایه و خرافی، چه سنخیتی با مراقبه و عرفان راستین دارد؟
@feraghvaadyan
روشنگر مدیا
🔸برگزاری مراسم فروردینگان زرتشتی در قصر فیرزوه تهران
☆جشن فروردینگان☆
جشنی برای شادی روان و فروهر درگذشتگان:
زرتشتیان در هر ماه، هنگامیكه نام روز با نام ماه برابر میشود، آن روز را جشن میگیرند و هر یک از این جشنها را به مناسبتی برگزار میكنند كه بیگمان برای زندگی اجتماعی انسانها سودمند است و پیشرفت روزافزون جامعه را بههمراه خواهد داشت.
در همهی این جشنها آرمانهایی سپنت و ورجاوند چون ستایش پروردگار، گردهمآیی، شادی و داد و دهش دیده میشود.
نخستین جشن ماهانه در هر سال، جشن فروردینگان نام دارد كه روز فروردین از ماه فروردین در گاهشماری زرتشتی برابر با نوزدهم فروردین در گاهشماری خورشیدی است و به آن «فُرودگ» هم میگویند.
این جشن، درپیوند با فروهر پاک درگذشتگان و نیاكان است، از این رو زرتشتیان برای شادی روان و فَروَهرِ درگذشتگان خود، به آرامگاهها میروند.
در این جشن هر كسی گُل، گیاه، میوه، «لُرک» که تركیبی از میوههای خشک مانند: خرما، انجیر، سنجد، كشمش، بادام و برگه خشک میوههاست با خود میبرند.
بانوان آش، سیرُگ، سیروسِداب و دیگر خوراكیها را آماده میكنند. سُرایش«آفرینگان دهمان»،«كَرده سروش»،«همازور دهمان» و همچنین بخشهایی از «فروردینیشت» و برگزاری دیگر آیینهای دینی بهوسیلهی دستوران و موبدان سپیدپوش، بیگمان شادی روان و فروهر درگذشتگان را درپی خواهد داشت.
باشندگان نیز با نیایشهای خود و با روشن كردن شمع و گذاشتن مواد خوشبوكننده بر روی آتش پاک و سپنت، بر روان و فروهر درگذشتگان درود میفرستند.
دهموبدان، هنگام آفرینگانخوانی، میوهها را با كارد به اندازههای كوچک بریده و پس از پایان مراسم، همراه با لُرک، بریدههایی از سیرُگ و اندكی آش میان باشندگان پخش میكنند.
(برگرفته از نسک(:کتاب) «از نوروز تا نوروز»
گزینش و نگرش: موبد کورش نیكنام،
نویسنده و پژوهنده فرهنگ ایران باستان)
@feraghvaadyan