eitaa logo
روشنگر مدیا
959 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
556 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
روشنگر مدیا
سریال مظلوم‌نمایی‌های مسیحیت‌صهیونیستی؛ این قسمت: آموزش @roshangarmedia
🔶عناصر فرقه که دستاویز قرار دادن مسائل مختلف، به‌ویژه موارد حساسیت‌برانگیز حقوق‌بشر را برای هجمه به نظام جمهوری‌اسلامی و اسلام در دستورکار دارند، این‌بار در ادامه بازي‌های تبلیغاتی و سریال مظلوم‌نمایی خود، موضوع آموزش را هدف قرار داده و با نگارش سیاهه‌ای، مدعی آموزشی در ایران شده‌اند. این در حالی است که استقلال آموزشی جامعه شناخته‌شده در قانون اساسی، وجهه متمایزساز ایران در زمینه مراعات حقوق اقلیت‌‌هاست. 🔺یکی از شاخصه‌های بارز اقلیت‌های در ایران، برخورداری از مراکز مستقل آموزشی با زبان مخصوص به هر یک از جوامع پیروان ادیان توحیدی(مسیحیت، زرتشتی و یهود) است که از دیرباز تاکنون در کنار سایر حقوق این شهروندان همچون حق برخورداری از مراکز دینی، انجام آزادانه مراسم آیینی و مذهبی، مراعات شده و همواره اهتمام زیادی بر احقاق این مهم، به‌ویژه در بخش آموزش و پرورش از سوی نهادهای متولی صورت گرفته‌است. فعالیت ده‌ها مدرسه در مقاطع تحصیلی مختلف با هدایت مستقل و تحت آموزش معلمانی از جامعه پیروان توحیدی در ایران، نمود بارز این امر است که همواره در سخنان نمایندگان (روحانی، سیاسی و نخبگان اجتماعی) اقلیت‌های دینی به عنوان یکی از مصادیق برخورداری‌های حقوقی بدان اشاره می‌شود. در عین حال، تمامی شهروندان –فازغ از دین، مذهب و قومیت- حق ادامه‌تحصیل در کلیه پایه‌های نظام آموزشی –ابتدایی تا آموزش‌عالی- دارند،‌ مگر آنکه مشمول ارتکاب جرایم مشخص در قانون باشند که د راین صورت نیز فارغ از تعلقات اعتقادی مشمول ملاحظات قانونی مشخص خواهندشد و هیچ تبعیض یا تفاوتی میان شهروندان از این بابت وجود ندارد. 🔰به‌این‌ترتیب، ادعای محرومیت از تحصیل از سوی اقلیت‌گراهای (از جمله عناصر فرقه مسیحیت‌تبشیری) به سبب سویه ایشان یعنی «اقلیت‌گرایی» که متفاوت با «اقلیت‌ها»ست، همچنین رویکرد سهم‌خواهانه –اغلب آمیخته با و ضدامنیتی- محلی از اعراب نداشته و پرواضح است که این‌ دعاوی، تنها پروپاگاندایی است برای جلب‌توجه افکارعمومی و مظلوم‌نمایی؛ به مثابه خط‌مشی کلیدی فرقه مسیحیت‌صهیونیستی. @roshangaemedia
⭕️در کلیساهای خانگی چه می‌گذرد؟ 🔴مبشران مسیحی از دیرباز در قالب‌های متنوعی اقدام به تبلیغ می‌کردند. یکی از فعالیت‌های تبلیغی حضوری تبلیغی محافل محرمانه‌ای است چه از آن به عنوان کلیساهای یاد می‌شود. در واقع کلیساهای خانگی، منازلی هستند که مبلغان مسیحی و یا افراد تازه جذب شده، مالکیت و یا اجاره‌ی آن‌ها را در اختیار دارند و به صورت مخفیانه و زیرزمینی، مشغول تبلیغ مسیحیت صهیونیستی و گمراه کردن جوانان کم‌اطلاع ولی جویای جذابیت معنوی هستند. 🔻این محافل عمدتاً شاهد مراجعه‌ی جوانان تازه شده هستند که موقعیت بسیار خوبی را برای یا همان مبلغان حرفه‌ای پدید می‌آورد که از این جوان یک مهره‌ی سرسپرده بسازند. بررسی‌ها نشان می‌دهد این مجامع زیرزمینی نسبت به کلیساهای ساختمانی، مزیت‌هایی دارند که برخی از آن‌ها را می‌توان این‌گونه شمرد: 🔸جذابیت‌های کاذب کلیسای خانگی 🔸شکل خصوصی و محرمانه‌ی جلسات 🔸کم‌هزینه بودن کلیسای خانگی 🔸حمایت‌های مالی بیشتر 🔸عدم نیاز به مکان مشخص 🔴 در کشور ما نیز، این پدیده در حال رشد است و به گفته‌ی منابع آگاه، بیشترین آمار در خصوص کلیساهای خانگی مربوط به شهرهای تهران، کرج و رشت است و طبق گزارش‌های مردمی در شهرهای مذهبی مثل قم و مشهد هم تعدادی ک دیده شده است. با توجه به این موضوع که در ایران اسلامی، مسیحیان دارای کلیسا هستند این سوال مطرح می‌شود که چرا این کلیساهای خانگی به صورت مخفیانه و زیرزمینی فعالیت می‌کنند؟ در واقع امروزه ترویج و بی‌بند و باری و هوسرانی مبلغان تبشیری در کلیساهای خانگی و استفاده ی ابزاری از شراب، موسیقی و فحشا در جهت جذب افراد، به جایی رسیده است که کلیساهای رسمی، آنان را تکفیر کرده‌اند. ❌اعترافات برخی فعالان کلیساهای خانگی تبشیری هم مؤید این ادعاست که این اماکن که نام کلیسا را بر خود نهاده‌اند نه تنها مکانی برای عبادت نیستند، بلکه به مکانی برای موضوعات غیراخلاقی و اعمال خلاف عرف و مذهب و مقابله با جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده‌اند و برخلاف کلیساهای رسمی که خود را در مسائل سیاسی دخیل نمی‌کنند، کلیساهای خانگی شدیداً سیاسی شده و به سوی خشونت‌گرایی حرکت می‌کنند. به اذعان پژوهشگران این حوزه، شاخصه‌های مشترک کلیساهای خانگی در ایران را می‌توان در چند مورد بیان کرد: ۱.تشکیل محافل مخفیانه ۲.ارتباط با کشورهای بیگانه ۳.خشونت‌گرایی و ترور درون‌گروهی ۴.گرفتن تعهد سرسپردگی از افرادی که جذب مسیحیت تبشیری می‌شوند ۵.استفاده از روش‌های کنترل ذهن برای جذب افراد. @roshangarmedia
✍️حامیان و مخالفان در آفریقا 💠ماهیت سیاسی_اجتماعی تصوف در قاره آفریقا، جایگاه ویژه‌ای به آن بخشیده و تصوف را همواره در مرکز توجه جریان‌های قدرت‌طلب داخلی و خارجی قرار داده است. این نقش کلیدی باعث شده جریان‌های مخالف و موافق متعددی در آفریقا سر برآورده و تحرکاتی را در قبال جریان تصوف صورت دهند. 🔰در این میان، دو جریان وهابیت و اخوان‌المسلمین، سرآمد مخالفان تصوف در آفریقا هستند.¹ در عین‌حال، گروه‌هایی در صدد حمایت و جهت‌دهی موردنظر به صوفیان در مسیر منافع خود هستند که شوروی و ایالات متحده در رأس آن قرار دارند و تحرکات خویش در این راستا را بلافاصله پس از آغاز جنگ سرد و توجه به پتانسیل نهفته در آفریقا شروع کردند. ✳️ این توجه و تمرکز تا به امروز نیز همچنان ادامه یافته تا جایی که آمریکا، فصلی مجزا در سیاست خارجه در باب صوفیان باز کرده‌است. غرب نگاه ویژه‌ای به تصوف و طریقت‌ها در آفریقا دارد و می‌کوشد مبانی سکولاریسم مورد نظر خود را از آموزه‌های تصوف که در مناطق مختلف آفریقا ریشه‌دار هستند، بازیابی کند. با این استراتژی محققان غربی تلاش کردندتا مبنای لیبرالی را از آموزه‌های تصوف استخراج کنند. ⭕️در راستای همین منافع، آمریکا در مناطقی، کمک کرد تا مزار بزرگان صوفیه ترمیم شود و کتاب‌های خطی آنان ترجمه گردد و از طرفی حکومت‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد تا به صوفیان آزادی عمل بیشتری دهند و حتی سفرای آمریکایی به دیدار شیوخ صوفی می‌روند.² ❇️پروژه‌ی ایجاد شبکه‌ای از مسلمانان میانه‌رو با رویکرد در آفریقا نیز در همین راستا با جدیت دنبال می‌شود؛ امری که بی‌تردید می‌تواند تحولات ساختاری و هویتی تصوف در قاره‌ی سیاه را وارد مراحل تازه ساخته و صورت‌بندی نوینی به آن دهد که با توجه به نقش مهم تصوف در اشاعه‌ی اسلام در آفریقا و اهمیت آن به لحاظ اجتماعی و اعتقادی، حائز اهمیتی دوچندان برای جهان اسلام است. ۱.محسن مهریزی، هم‌سلفی هم‌صوفی، ۲۹خرداد۱۳۹۵ ۲.سید سعید هاشمی‌نسب، تصوف در شمال آفریقا، پژوهش‌های منطقه‌ای، شماره۶، بهار۱۳۹۰ @roshangarmedia
🔶موج ترک کلیسا در پی افشای تجاوزهای جنسی و "دروغگویی" بندیکت 🔹نتایج تحقیق کارشناختی در مورد خشونت جنسی علیه کودکان و نوجوانان در کلیسا نشان می‌دهد اظهارات پاپ سابق، بندیکت شانزدهم دروغ بوده‌است. حال کل ایالت بایرن آلمان با سیل درخواست‌های مردم برای ترک کلیسا روبه‌رو شده‌. اداره‌های ثبت احوال ایالت بایرن آلمان با موجی فزاینده از درخواست‌های شهروندان برای خروج از کلیسا مواجه هستند. 💢 علت آن، انتشار نتایج یک تحقیق کارشناختی در مورد اعمال خشونت‌های جنسی علیه کودکان و نوجوانان در حوزه بزرگ کلیسای کاتولیک مونیخ و فرایزینگ (کل ایالت بایرن) بوده است. چندین اسقف اعظم، از جمله پاپ سابق بندیکت شانزدهم با نام اصلی «یوزف راتسینگر» در مظان لاپوشانی پرونده‌های سوءاستفاده‌های جنسی علیه کودکان و نوجوانان قرار گرفته‌اند. 🌐ادامه خبر در سایت روشنگر @roshangarmedia
🔷کلیسای «گئورگ مقدس» شهر بوشهر مرمت شد 🔰روزنامه به نقل از «تهران تایمز» نوشت:پروژه مرمت و نوسازی کلیسای گئورگ مقدس بندر بوشهر به پایان رسیده و مسئولان استانی در تکاپوی بازگشایی این بنای تاریخی به روی گردشگردان و بازدیدکنندگان هستند. در این طرح، ساختمان قدیمی و حیاط کلیسا نوسازی شد.همچنین، در زمینه ثبت سنگ‌قبرهای واقع در محوطه کلیسا نیز اقداماتی در دست انجام است. 🔵کلیسای ارمنی ، یکی از بناهای تاریخی مهم و ارزشمند این شهر بندری‌ست. در این خبر آمده است:«ایران مأمنی برای کلیساها، زیارتگاه‌ها و معابد بسیاری است.کلیساهای تادئوس، استپانوس و زور‌زور مقدس استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، سال 2008 در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیدند.» یونسکو این بناها را نمونه‌های برجسته معماری ارمنی توصیف کرده است. گفتنی‌ست کلیسای گئورگ مقدس، متعلق به ، در سال1819 میلادی(1235 خورشیدی) به وسیله خانواده «آوادیان» که از ارمنیان سرشناس بوشهر بودند، ساخته شد.این کلیسا در تاریخ 7 مهر1381 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.✝️ @roshangarmedia
🔴تشیع در حجتیه در تفکر ، دایره‌ی تشیع ظاهرا کوچک است . یعنی بسیاری از قیام‌ها، دخالت‌ها در امور سیاسی و رشدها و ترقی‌ها را برنمی‌تابند و در مقابل خود و آن مسائل انسداد قائلند و در عمل شیعه بودن را نزدیک به افکار خود می‌دانند. 🔶به این معنا که شیعه‌ی درست همین است که ما می‌گوییم و هستیم. همانطور که شیخ محمود ، تنها تکلیف شیعیان را که مورد پسند امام زمان باشد، مبارزه با بهائیت، آن هم در قالب شبیه به فعالیت‌های انجمن حجتیه می‌دانست. در واقع وی نه تنها نحوه‌ی مبارزه انجمن را، صواب بلکه آن را تنها راه درست و مشروع می‌دانست. 💢 طاهر احمدزاده از فعالان سیاسی پیش و پس از انقلاب در این مورد می‌گوید:« یک بار که آقای حلبی به مشهد آمده بود در کوچه‌باغ نادری به دیدن او رفتم. علاقمندان به او هم بودند و شیخ محمود برای آن‌ها صحبت می‌کرد. تمام صحبتش این بود که امروز امام زمان جز این خدمت(مبارزه با بهائیت) را از کسی نمی‌پذیرد و چیزی جز این انتظار ندارد. شهید بهشتی و مرحوم هاشمی‌نژاد هم معتقد بودند حجتیه، شیعه بودن را محدود در خودش می‌داند. @roshangarmedia
✍️تصوف در ابتدای راه 🔷 نگاهی کوتاه به تاریخ تصوف در قرون اولیه اسلام 🔷جریان رسمی تصوف، چه‌زمانی تشکیلات یافت 🔷گزارش ابن بطوطه، از خانقاه نجف 🔷نظر «شهیداول» درباره عرفان و تصوف شیعی چیست؟ 🔷تشکیل حکومت صوفیان، به چه صورت انجام گرفت؟ 💠در یادداشت جدید سایت روشنگر @roshangarmedia
🔰اعتراض در فرانسه به ممنوعیت حجاب در مسابقات ورزشی روشنگر به‌نقل از تایم ⭕️گروهی از زنان در فرانسه در اعتراض به ممنوعیت حجاب در مسابقات ورزشی تجمع کردند. زنان محجبه، قانون تازه‌مصوب پوشیدن حجاب بازیکنان در مسابقات فوتبال فرانسه را با برگزاری تجمع اعتراضی به چالش کشیدند. گروهی از بازیکنان فوتبال در فرانسه از شورای دولتی (Le Conseil d'État) به عنوان بالاترین دادگاه اداری فرانسه، درخواست کردند حکم فدراسیون فوتبال این کشور مبنی بر عدم استفاده از پوشش حجاب در طول بازی‌ها را لغو کند. فوتبالیست‌های محجبه در جریان یک بازی فوتبال در باغ لوگزامبورگ پاریس، به این موضوع اعتراض کردند. 🔴اخیراً مجلس سنای فرانسه به ممنوعیت در طول مسابقات ورزشی رأی مثبت داد. سنای فرانسه با ۱۶۰ رأی موافق در مقابل ۱۴۳ رأی مخالف، اصلاحیه‌ای را تصویب کرد که بر اساس آن «پوشیدن حجاب در مسابقات ورزشی» ممنوع است. 🔶این اقدام در ادامه قوانین دیگری است که نماد‌های مذهبی را در فرانسه از جمله در مدارس ممنوع می‌کند. فدراسیون فوتبال فرانسه، پیش از این حجاب را در طول بازی‌ها ممنوع کرد. 🔺در سال‌های اخیر و به ویژه در دوران ریاست‌جمهوری «امانوئل مکرون»، اقدامات دولت فرانسه علیه و مسلمانان به شدت افزایش یافته‌است. @ROSHANGARMEDA
4_6039758379444865495.mp3
3.84M
نظر یک روانشناس بالینی درباره عرفان @ROSHANGARMEDIA
📎 روشنگر به‌نقل از ایسنا 🔷پروفسور «گئورگ قره‌پتیان»،‌ از جامعه مسیحیان ، مؤلف برجسته انجمن مهندسی جهان شد 🔵پروفسور گئورک قره پتیان، استاد دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر و یکی از برجسته ترین محققان کشور در حوزه شبکه‌های هوشمند و سیستم‌های قدرت، به عنوان مؤلف برجسته انجمن مهندسی جهان(IEEE )معرفی شد. 💠این استاد متعلق به جامعه ارمنی ایران، به دلیل بررسی موضوع «بهبود کنترل فرکانس چندریزشبکه‌ها در شبکه‌های توزیع» در ماه ژانویه سال ۲۰۲۲ از سوی این انجمن برگزیده شده است. 💢پروفسور گئورک قره پتیان، تاکنون موفق به تألیف بیش از ۱۳۰۰ مقاله ژورنال و کنفرانس با بیش از ۱۰ هزار ارجاع در زمینه سیستم‌های قدرت شده است. به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، وی مؤلف و مترجم بیش از ۱۵ عنوان داخلی و بین المللی بوده و در شمار یک درصد اول دانشمندان پراستناد جهان قرار دارد. @ROSHANGARMEDIA
روشنگر مدیا
🔵خلیفه ارامنه آذربایجان در جمع دانشجویان الهیات دانشگاه بوخوم مطرح کرد:«رعایت بی‌کم و کاست حقوق جامعه ارمنی ، پس از ، خود یکی از مظاهر آزاداندیشی و همزیستی‌ست.» 🔸اسقف‌اعظم‌ «»، خلیفه عصر روز 25 ژانویه/5 بهمن سال جاری، در جمع دانشجویان الهیات دانشگاه شهر بوخوم آلمان، سخنرانی کرد. 🔸این وبینار به دعوت دکتر «کلاوتیا راملت»، مدیر گروه الهیات دانشگاه بوخوم، با حضور استادان و دانشجویان این دانشگاه برگزار گردید.عنوان اصلی وبینار، «» بوده و اسقف‌اعظم گریگور چیفتجیان پیرامون موضوع «مسیحیت در شرق و کلیسای ارمنی در ایران» سخنرانی نمود.. 🔸خلیفه ارامنه آذربایجان، ابتدا به حضور مسیحیت در مهد آن، یعنی در شرق، اشاره‌ای کرد و سپس مشخصاً به سخنرانی پیرامون پیشینه حضور چندصدساله ارمنیان در ایران، حقوق آنان، امتیازاتی که در جمهوری اسلامی ایران از آن برخوردارند، و نظام قانونمند حاکم بر حیات اجتماعی و کلیسایی آنان پرداخت. 🔸اسقف‌اعظم که با صحبت‌های خود علاقه و اشتیاق اساتید و دانشجویان را برانگیخته بود، در بخش دوم سخنرانی، به سؤالات حاضرین در این خصوص پاسخ گفت.در این بخش، خلیفه ارامنه آذربایجان به فضای دوستانه همکاری‌ها، در سایه گفتگوی اسلام و مسیحیت، که مختص تمام اقلیت‌ها در ایران است، اشاره‌ کرد و گفت:«رعایت بی‌کم و کاست حقوق جامعه ارمنی مسیحی، که سابقه چند صد سال حضور در ایران را دارند، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، خود یکی از مظاهر آزاداندیشی و همزیستی [در ایران] ا‌ست.» 🔸ایشان افزود:«احترام بدون تبعیض، به شهدای مسلمان و مسیحی، و تکریم خانواده‌های این شهدا، نیز یکی از برجسته‌ترین مبانی این کشور است.» 🔸در ادامه سخنرانی و در حین گفتگو و پاسخگویی، فرصتی پیش آمد تا به طور ویژه درباره کلیساها و بناهای تاریخی ارمنی واقع در حوزه خلیفه‌گری ارامنه آذربایجان صحبت شود.اسقف‌اعظم اشاره‌ای مختصر به دو جلد اول تألیف خود با عنوان «گشت و گذاری در محدوده خلیفه‌گری ارامنه آذربایجان» داشت و ابراز امیدواری کرد که دانشجویان دانشگاه بوخوم روزی شانس سفر به آذربایجان را پیدا کنند و خودشان از نزدیک شاهد حضور فعال جامعه مسیحی در این منطقه باشند. 🔸در پایان، دکتر راملت ضمن تشکر از اسقف‌اعظم، به سبب حضورشان در این جلسه سخنرانی، اظهار امیدواری کرد که چنین برنامه‌ای ادامه‌دار باشد تا آشنایی بیشتری با اقلیت‌های ساکن در ایران و به خصوص جامعه ارمنی حاصل شود. ✅گروه ترجمه روشنگر 📰منبع:روزنامه آلیک، دوشنبه11بهمن1400 🆔@RoshangarMedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📖 رمان سال های عطا روایت داستانی از سرگذشت عطاء الله قادری یک نجات یافته از بهائیت شامل ١١ فصل ✅ فصل هشتم 🎙 علیرضا تابان 🆔 @RoshangarMedia
⛔️ چارلز مایلز منسون؛ رهبر فرقه «خانواده منسون» در سال ۱۹۷۱ به خاطر قتل همسر باردار رومن پولانسکی و لنو و رزماری لابیانکا محاکمه شد. او و پیروانش طی دو شب در ماه اوت ۱۹۶۹ هفت نفر را به ضرب چاقو یا گلوله کشتند. ⁉️چگونه رهبران فرقه ها از نیازهای روانی اساسی انسان، سوءاستفاده می کنند؟ 🔺«راحتی عاطفی (توهم راحتی) در جذابیت فرقه ها نقش اساسی دارد.» پاتریک پدرسن، روانشناس موسسه فناوری کالیفرنیا، برای توضیح علت جذب مردم به فرقه ها استدلال کرده است که اشتیاق انسان به راحتی ما را به جستجوی افراد یا چیزهایی سوق می دهد که می توانند ترس و اضطراب ما را تسکین دهند. به خودی خود، میل به ساکت کردن شیاطین درونی یک ویژگی منفی نیست. من استدلال می‌کنم که برعکس، این یک سازگاری مؤثر است که به ما امکان می‌دهد با استرس‌های بزرگ و کوچکی که به طور منظم ما را بمباران میکنند کنار بیاییم. 🔺رهبران فرقه با دادن وعده هایی که عملاً دست نیافتنی است و معمولا در هیچ جای دیگر جامعه یافت نمی شوند، این نیاز را برآورده می کنند. این می تواند شامل "امنیت مالی، آرامش ذهنی، سلامت و زندگی ابدی" باشد. @ROSHANGARMEDIA
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽️"مسیح‌رشت" 🔰آشنایی با «آرسن‌میناسن» که اولین داروخانه‌‌شبانه‌روزی و اولین خانه سالمندان و معلولان را در افتتاح کرد. @roshangarmedia
🔴افزایش دوبرابری کمک‌ به مدارس در خاورمیانه «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه در پی دیدار با نمایندگان سازمان‌های مختلف مسیحی، در گفت‌وگو با اظهار داشت: «دولت فرانسه، کمک‌های خود به مدارس مسیحی در منطقه خاورمیانه را به دو برابر افزایش می‌دهد». وی در این باره تصریح کرد: فرانسه به حمایت از در ، متعهد است. این یک مأموریت تاریخی برای کشور فرانسه است. کمک‌های فرانسه به مدارس مسیحی در خاورمیانه به چهار میلیون دلار افزایش خواهد یافت. ⭕️گفتنی است ،فرانسه پیش‌تر با تأسیس صندوقی به ده ها مدرسه مسیحی در لبنان، مصر، اسرائیل، سرزمینهای فلسطینی و اردن کمک مالی کرده است. 🔶حمایت مضاعف دولت از مسیحیان در منطقه استراتژیک جنوب غرب آسیا و پشتیبانی ضمنی از پروژه مسیحی‌سازی سازمان‌یافته جاری –تحت حمایت جریان تبشیری- در این منطقه، در حالی رخ می‌دهد که –به عنوان یکی از اقلیت‌های پرجمعیت این کشور- هر روز با اعمال فشارهای تازه‌ای در خصوص مراعات حقوق شهروندی ، به‌ویژه در مسائل اعتقادی مواجه‌اند. ↩️ممنوعیت ، اعمال کنترل همه‌جانبه بر نهادهای اسلامی (از طریق مواد قانونی تازه‌مصوب مجلس فرانسه)،‌ اشاعه به‌واسطه فعالیت رسانه‌هایی چون «شارلی ابدو» و...، از بارزترین مصادیق نقض حقوق مسلمانان در فرانسه است که گویا اینک با تشدید حمایت از طرح‌های اشاعه در دل جهان اسلام، قصد تکمیل شدن دارد. رصد و تحلیل روشنگر @roshangarmedia
⭕️روشنگر/ به‌نقل از آراکس 💠تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی در کتابخانه ملی 💢همزمان با چهل‌و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام دهه فجر، دستاوردهای انقلاب در حوزه ادبیات کودک و نوجوان طی مراسمی در کتابخانه ملی ارمنستان، با حضور جمعی از دانش‌آموزان، نویسندگان و رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان تشریح شد. 🔰در این مراسم که در چارچوب برنامه‌های 30-مین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک و ارمنستان و به مناسبت دهه فجر در محل کتابخانه ملی کودکان ارمنستان، موسوم به «خنکو آپر» برگزار ‌شد، «فرهاد حسن‌زاده»، نویسنده معاصر کودک و نوجوان کشورمان، به تشریح فعالیت‌های خود و وضعیت ادبیات کودک و نوجوان در ایران امروز و پس از انقلاب اسلامی پرداخت. 💢در ادامه، «گئورک آساطوریان»، مترجم کتاب «زیبا، صدایم کن» به تشریح ادبیات ایران و چهره‌های برجسته و شاخص ادبیات معاصر و پس از انقلاب اسلامی پرداخت. همچنین«سید حسین طباطبایی»، رایزن فرهنگی در ارمنستان ضمن تشکر از کتابخانه ملی کودکان ارمنستان، برگزاری برنامه‌هایی از این دست را در راستای تعمیق شناخت مردم ارمنستان از ، تاریخ و ادبیات کشور دوست و همسایه‌شان، مهم و مؤثر دانست. @roshangarmedia
نوبت پاییز و زمستان منتشر شد @roshangarmedia
روشنگر مدیا
نوبت پاییز و زمستان #روشنا منتشر شد @roshangarmedia
✅ نسخه جدید فصلنامه تخصصی فرق و ادیان، «» منتشر شد ✍️تازه‌ترین شماره از نخستین نشریه تخصصی و ، «روشنا» با موضوعاتی متنوع منتشر شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته ‌است. در این شماره نیز همچون شماره‌های پیشین، مجموعه مقالات، گزارشات، یادداشت‌ها،‌ گفتار و مصاحبه‌هایی در حوزه‌های ، ، ، ، و ، به تازه‌ترین و مهم‌ترین مسائل مربوط به جریان‌های فرقه‌ای و اقلیت‌های دینی می‌پردازد. گفتگوی ویژه این شماره با جناب آقای «آرا شاوردیان» نماینده ارامنه تهران و شمال می‌باشد. 🔹🔹در این شماره میخوانیم: 🔸🔸 ✳️ ادیان: ▫️سلوکی عاشقانه| مصاحبه ▫️میهن‌دوستی، شاخصه ارامنه ایران| مصاحبه ▫️در سوئد چه می‌گذرد؟| یادداشت ▫️آندرانیک؛دوراهی اخلاقی‌ِ مردِ خدا| یادداشت ▫️همراه با شهدای پیروان ادیان توحیدی| یادداشت ▫️تازه‌های نشر پیروان ادیان توحیدی| گزارش ▫️انجمن یهودیان خلیج فارس| یادداشت ▫️احیای آرامستان دولاب| گزارش ✳️ بهائیت ▫️«هدف» به مثابه دامی برای جذب| مقاله ▫️مظلوم نمایی‌های سریالی بهائیت| گزارش ▫️بهائیت، ناقض حقوق زنان| یادداشت ▫️سازمانی به‌نام بهائیت| یادداشت ✳️ انجمن حجتیه ▫️مهدویت، ضرورت‌بخش حرکت| یادداشت ▫️انجمن حجتیه؛ مطرود یا مقبول|‌ یادداشت ▫️شبه‌انجمنی‌ها| یادداشت ▫️وحدت و برائت در آینه عقل و نقل|‌ مقاله ✳️ تصوف ▫️چالش‌های عرفانی| مصاحبه ▫️نابغه معنویت| یادداشت ▫️عرفان اجتماعی| یادداشت ▫️خوشبخت‌ترین آدم روی زمین هستم| مصاحبه ✳️ مسیحیت تبلیغی ▫️داستان«بنیادگرایی»| مقاله ▫️روندشناسی استراتژی‌های تبشیری| مصاحبه ▫️«کریستا دلفین| یادداشت ▫️نقدی بر مفهوم «تثلیث»| یادداشت ▫️کریسلام؛ مدلی میسیولوژی برای استحاله ‌اسلام| مقاله ✳️ فرقه‌های نوظهور ▫️انجمنی سرّی| مقاله ▫️نگاهی نو به معنویت‌های نوپدید| مصاحبه ▫️درسنامه نقد معنویت‌های نوپدید| یادداشت ▫️علم و قانون جذب| یادداشت ▫️انتخاب محدود| یادداشت 🔵 علاقه‌مندان می‌توانند از طریق تماس با شماره 09199163684 و پیام‌رسان‌های مرتبط با این شماره (واتساپ، تلگرام، ایتا) سفارش خود را ثبت نمایند. 🔵دسترسی به نسخه الکترونیکی نشریه، از طریق سایت و اپلیکیشن طاقچه @RoshangarMedia
آخرین شماره فصلنامه «روشنا» را از طاقچه دریافت کنید https://taaghche.com/book/116992 🆔@RoshangarMedia
❌دانشگاه رایگان مجازی؛ طرح تبلیغی تازه جریان مسیحیت‌صهیونیستی در ادامه خط ‌مشی و تحقق منویات خویش در راستای پروژه مسیحی‌سازی مسلمانان –با محوریت تبشیر حداکثری- اقدام به راه‌اندازی فضاهایی موسوم به «دانشگاه» در شبکه‌های اجتماعی کرده‌ و با تبلیغ پیرامون آن، از افراد برای حضور در این فضاها از طریق کانال‌های تلگرامی و دیگر فضاهای مجازی، دعوت می‌کند. ⭕️تأکید بر جنبه‌های مفرح، جو شاد و سرشار از محبت، رایگان بودن، امکان ارتباط با اشخاص دیگر(دوست‌یابی) و...، محور تبلیغ پیرامون این فضای موسوم به دانشگاه توسط جریان تبشیری فارسی‌زبان است که رسانه موسوم به «کلیسای ۷» در این زمینه پیشتاز بوده و تبلیغات مربوط به این فضا را در انواع شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی‌، گسترانده‌. ↩️تمرکز بر آموزش در جریان با عناوینی چون «شاگردسازی»، پیشینه‌ای دیرینه داشته و اکنون با اشاعه و نقش کلیدی در حیات فردی-اجتماعی، تمرکز خود را در این بستر مضاعف ساخته؛ لذا آگاه‌سازی از پشت‌پرده این تبلیغات زیبا و فضاهای به‌ظاهر سرشاز تفریح، محبت و... مي‌تواند نقش مؤثری در جلوگیری از تحقق منویات تبلیغی جریان مزبور ایفا نماید. @ROSHANGARMEDIA
[ عکس ] 💠نسبت ناروای صوفیه به علمای ربانی 🔸واژه قشری و علمای ظاهر از مفاهیمی است که صوفیه به علما و فقهای شیعه‌ی مخالف خود نسبت می‌دهند و این مطلب از آن جهت است که ایشان تصوف را مغز دین می‌دانند و بزرگان خود را هدایت کنندگان به آن، درنتیجه ایشان علمای باطن و چونکه شریعت را همچون پوسته‌ای برای مغز دین فرض کرده‌اند، فقها را علمای ظاهر یا قشری نام گذارده‌اند[1] 🔹زیرا ایشان (علما) از نظر صوفیه، فقط هدایت کنندگان مردم به پوسته دین هستند. در حالی که نکته حقیقی آن است که صوفیان به خاطر آنکه از روشنگری علمای ربانی شیعه، هراسان هستند، بدین نحو مریدان خود را از استماع موعظه‌های روحانیت منع می‌کنند تا همواره مریدان ساده‌لو از ارتباط با علمای دین دور باشند. 🔰«علامه امینی صاحب کتاب گرانقدر الغدیر می‌فرمود: عده‌ای از زائران تهرانی روزها به منزل ما می‌آمدند و یک نفر صوفی نیز همراه آنان بود. پس از دو جلسه آن شخص صوفی دیگر نیامد، سراغ او را گرفتم، گفتند هر چه اصرار کردیم او حاضر به آمدن به منزل شما نشد و گفت: می‌ترسم این آقا در من اثر بگذارد و ارادتم به آقای صالح علیشاه کم شود.»[2] ♻️بنابراین نسبتی که صوفیه به علما و فقهای ربانی می‌دهند از روی عناد و خدعه و به جهت دور نگاه داشتن مریدان فریب خورده صوفیه از علما است. پی‌نوشت: ۱.لاهیجی محمد، مفاتیح الاعجاز، نشر علم، تهران، 1381، ص 731 ۲.مدنی محمد، درخانقاه بیدخت چه می‌گذرد؟، راه نیکان، تهران، 1391، چاپ پنجم، ص 158. @ROSHANGAMEDIA
⭕️ادعای قطبیت «آزمایش» آشفته‌نامه @roshangarmedia
روشنگر مدیا
⭕️ادعای قطبیت «آزمایش» آشفته‌نامه #مأذونـخارجـ‌نشین @roshangarmedia
🔴گویا خواب‌های آشفته مأذون خارج‌نشین نعمت‌اللهی سلطانعلی شاهی، این‌روزها وارد مراحل تازه‌ای شده که و تیم رسانه‌ای‌اش را به اظهاراتی عجیب واداشته. در همین رابطع، گروه تحت هدایت آزمایش و البته حمایت غرب، موسوم به «انجمن پاسداشت حقوق‌بشر» در ادامه تحرکات خود با انتشار بیانیه‌ای مبسوط، مواضعی مختلف در قبال مسائل گوناگون و مبتلابه‌ کنونی فرقه ابراز داشت که تنها مروری اجمالی بر آن –صرف‌نظر از محتوا- می‌تواند نمایانگر پریشانی و تشویق آزمایش و تیمش باشد. 🔺نکته قابل تأمل در این بیانیه که بار دیگر از زبان گروه برساخته و تخیلی ایشان به نام «اعضاء و هواداران کمپین دادخواهی نورعلی » صادر شده، اذعان بر جاری بودن رقابت‌‌های درون‌فرقه‌ای برای کسب قدرت و وجود مدعیان قطبیت در این فرقه در زمان تعیین جانشین است. در این بیانیه آمده: «در عین حال از آنجا که ممکن است چندین نفر ادعای جانشینی بنمایند اصل در اعتقاد پیروان سلسله گنابادی آن است که فرد جانشین باید دارای نصّ صریح و اثر صحیح باشد.» ♦️در ادامه نیز با ادعای دسته‌بندی سلطانعلی‌شاهی به دو گروه، یک دسته را مخالف جانشینی «علیرضا جذبی» و معتقد به قطبیت «مصطفی آزمایش» تحت عنوان «درویش وارسته» عنوان داشته که در انتظار برای انکشاف نصوص جانشینی در زمان مقتتضی از سوی این فرد هستند. این ادعا در حالی مطرح می‌شود که گویا مدعیانش چندان بابت آن اطمینان‌خاطر یا شاید اعتماد به‌نفس نداشته و به همین دلیل بلافاصله در بندهای بعدی با عنوان عدم ادعای آزمایش بر قطبیت، در مقام انکار اظهارات خویش برمی‌‌آیند! 💢هجمه سنگین به فرزندان قطب اسبق فرقه(محبوبعلیشاه)، زیر سؤال بردن جایگاه قطب کنونی(جذبی) و نالیدن از انتقادات برخی دراویش و غیردراویش از تحرکات تیم آزمایش،‌ دیگر مواضع مطرح در این بیانیه است، اما آنچه این آشفته‌نامه را به نقطه اوج می‌رساند، بند پایانی مبنی بر تهدید به مقابله‌به‌مثل تحت عنوان «دفاع» است؛ دقیقاً همان چیزی که در واقعه تأسفبار ۹۶، دستاویز اقدامات مخرب افراطیون قرار گرفت و به‌نظر مي‌رسد با وجود سپری شدن چند سال از آن فاجعه و عواقبش،‌ همچنان بر همین رویه، مصر هستند. در نهایت، باید گفت تشویش آزمایش کار دستش داده و با ادعای قطبیت و معلم جهانی عرفان، انحرافش از مسیر سنتی را وارد مراحل تازه‌ای ساخته‌است. @ROSHANGARMEDI