🔺آشرام سازی «اکنکار» در کردستان عراق
🔺تلاش برای توسعه زیرساختهای تشکیلاتی و تبلیغی
🔸یکی از رسانههای منتسب به #فرقه_اکنکار (فارسی زبان) با انتشار تصاویری، از طرح توسعه مکان عبادتی مخصوص فرقه، موسوم به «آشرام هامسا» در کردستان #عراق خبر داد.
🔹پس از فرار «ک.الف. ج»، رهبر #فرقه مزبور به اربیل عراق، فعالیتهای این جریان در آن منطقه ادامه یافت که ساخت این مکان توریستی(تبلیغی)_آیینی نیز در همین راستا صورت پذیرفته است.
🔸فرقه اکنکار، هدف از ساخت آشرامهامسا را: «جذب گردشگری، کوهنوردی، تولید گیاهان دارویی، درمان طبیعی(آب درمانی، سنگ درمانی و..)، مراسم ازدواج، برنامههای هنری، موسیقی و رقص» عنوان کرده که خبر از اهمیت جایگاه تبلیغی این مکان برای جذب پیروان میدهد.
🔹شایان ذکر است، فرقه فوق الذکر هماکنون با عنوان «فرزندان خدا» به فعالیت مشغول است که با عنایت به رویکرد معاندانه آن با نظام، به ویژه در ایام #اغتشاشات اخیر، احتمالا زیر چتر حمایتی عناصر ضدنظام کردستان عراق، موفق به تداوم حیات و هماکنون، تلاش برای ایجاد و توسعه تشکیلات شده است.
🔸به هر روی، این ارتباط و تعامل میتواند در حوزههای فرهنگی و حتی امنیتی، خطرآفرین باشد. چراکه بخش عمده مخاطبان هدف این #فرقه، ایرانیان هستند.
🌎#با_بازنشر_مطالب_از_ما_حمایت_کنید
🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🔺کنایه و خودبرتربینی "طاهری" نسبت به ائتلاف جریان برانداز
🔺بیموضعی معنادار سرکرده حلقه نسبت به شورای موقت گذار
🌀سرکرده #فرقه_عرفان_حلقه که اینروزها با ترک جایگاه استاد عشق، قدم به وادی سیاست و قدرت طلبی نهاده، گویا چندان در لایههای تصورات خویش مستغرق گشته که با اظهارنظرها و اعلام مواضع، گاه موجبات رسوایی تناقضات درونی خویش را فراهم میآورد.
☯در همین راستا باید به اعلام «بیموضعی» طاهری نسبت به ائتلاف شورای موقت گذار(جریان برانداز) اشاره داشت. وی لزوم نداشتن «محوریت رهبری و هرگونه قدرت» را عامل اعلام این موضع دانسته، حال آنکه، چنین بیموضعی کنایه آمیزی، خود نشانی است از اوج طمع قدرت در نهان نامبرده.
⚛ به راستی، تاکید بر یگانه راه بودن(محوریت) مانیفست خویش(موسوم به رنسانس ایران آزاد) و دهان کجی و خود را برتر نشان دادن از سایر جریانها، چیزی جز تناقض درونی طاهری در ارتباط با قدرت است؟
🌎#با_بازنشر_مطالب_از_ما_حمایت_کنید
🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
📛شریعت گریزی و توریسم معنوی در معنویتهای نوپدید
✍️معنویتهای نوپدید عمدتا شریعتگریز هستند. #شریعت با #اومانیسم همخوان نیست. زیرا تعبد انسان در برابر فرامین خداوند را می طلبد، حال آنکه اومانیسم، انسان را بر فراز مینشاند. این شریعتگریزی در معرض انتقادات فلسفی و الهیاتی وارد بر اومانیسم قرار دارد. از دیدگاه عرفان سلوکی نیز همین طور. اگر سلوک تحت نظامی موجه قرار نگیرد، احیاناً سر از جستجوگری صرف و بی هدف در میآورد. این کوچ بیمقصد که میتوان آن را «توریسم معنوی» خواند، التذاذاتی دارد و میتواند شخص را سالکی فعال و مطلع از بصیرتهای جذاب معنویتهای رنگارنگ سراسر جهان نشان دهد اما چیزی جز نقض غرض نیست چون از هدف غایی یعنی حقیقتیابی دور است.
🌀جستجوگری معنوی بدون نظاممندی شرعی، میتواند به افراط، تفریط و بزرگنمایی یکی از ابعاد انسان تبدیل شود. از منظر عرفان سلوکی، کارکرد اصلی شریعت، نظامبخشی به #طریقت است. ذکر در چارچوب شریعت، قالب نماز مییابد، ریاضت به صورت روزه در میآید و رفع تعلقات در دفع خمس و زکات متجلی میگردد. بدین سان، سالک جستجوگر در نظام یک #دین قرار می گیرد و همه اجزای دین به طور منسجم در خدمت رشد معنوی و اخلاقی وی در میآید و گام به گام به هدف نزدیک میسازد.
🌎#با_بازنشر_مطالب_از_ما_حمایت_کنید
🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🔺خرافات ضدحکومتی طرفداران «عرفان حلقه»
✍️ پیروان #فرقه_عرفان_حلقه به تاسی از تغییر رویکرد سرکرده خود، «محمدعلی طاهری» که با زمین نهادن ردای _به اصطلاح_ معنویت، قدم به وادی سیاست گذاشته، در همین حوزه متمرکز شده و با نشر خرافات اعتقادی حلقه، حاکمیت و نظام را آماج حملات خود قرار داده، به حمایت از #اغتشاشات میپردازند.
⏮ آنها در این مسیر، مبانی فکری و تعالیم خرافه گرایانه و البته انحرافی عرفان حلقه را به منزله ابزاری برای عناد و هجمه به کار گرفتهاند. باید دید عیانسازی تحول رویکردی طاهری و شهوت قدرت وی، چه تبعات دیگری برای پیروان و آینده #فرقه خواهد داشت.
🌎#با_بازنشر_مطالب_از_ما_حمایت_کنید
🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
پوچگرایی و خودکشی در آثار پائولو کوئیلو
⚠️از جمله اعتقاداتی که #کوئیلو در صدد ترویج آن در داستانهای خویش است، #خودکشی و پایاندادن به زندگی در دنیا است که او آن را راهی برای فراموشی ابدی و پایان دادن رنج و یکنواختی زندگی دنیا میداند.
📖 وی در داستانی که بازتابی از اندیشههای #نهیلیستی وی به شمار میرود، قهرمان داستان را شخصی معرفی میکند که به رغم برخورداری از امکانات مادی، دست به خودکشی میزند و با رسیدن به پوچی، بهترین گزینه را از نظر کوئیلو انتخاب میکند.
کوئیلو اقدام به خودکشی قهرمانان داستانهای خود را نهتنها هیچگاه محکوم نکرده، بلکه آن را نوعی افتخار و شهامت میداند. وی حتی برای اینکه اندیشه نهیلیستی را در ذهن مخاطب القاء کند به بیان انواع راههای خودکشی میپردازد و بعضی را بر بعض دیگر ترجیح میدهد.
📍آنچه کوئیلو در صدد بیان آن درباره اندیشه خودکشی و رسیدن به پوچی در داستانهای خود است، بازتاب زندگی فردی اوست. وی چند بار در زندگی اقدام به خودکشی کرده است و با بیان آن به عنوان شجاعت قهرمان داستان، به دنبال توجیه اقدامهای زندگی خویش است.
🌎#با_بازنشر_مطالب_از_ما_حمایت_کنید
🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
انجمنحجتیه در خاطرات استاد حمید سبزواری
📖یک سفری آقای شیخ #محمود_حلبی که در رأس انجمن بود به سبزوار آمد. یک شب در منزل حاج آقا فخر (یکی از علمای سبزوار) بود. در منزل ایشان من یک شعر در رابطه با امام زمان(عج) خواندم. ایشان خوششان آمد و بسیار تعریف کردند و گفتند: ما فردا میخواهیم برویم نیشابور، با ما به نیشابور بیایید.
روز دیگر به نیشابور رفتیم. در نیشابور در خانه مجللی از ما پذیرایی کردند. به نظرم سه اتاق بود پر از جمعیت. من در آنجا شعری خواندم که دقیقاً حمله به دستگاه سلطنت بود. قصیدهای بسیار طولانی بود که آن را تا آخر خواندم و نشستم. یک قندان کنارم بود. آقای حلبی اشاره کرد که آقا حمید، آن قندان را اینجا بیاورید. قندان را برداشتم و جلوی ایشان گذاشتم. او در گوشم گفت: ما بنا نداریم با این بابا (شاه) در بیفتیم. من واقعا سرد شدم. نشستم و به این فکر افتادم که خیر، این انجمن جای من نیست، من اسلام را منهای #سیاست نمیتوانم بپذیرم.¹
۱. حال اهل درد، مروری بر خاطرات و اشعار حمید سبزواری، صفحه ۱۲۰.
🌎#با_بازنشر_مطالب_از_ما_حمایت_کنید
🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
مهمترین ادعا در قانون جذب
آنچه در #قانون_جذب روی آن تأکید میشود، قدرت خداگونه ذهن است که از آن با عنوان تجسم یاد میشود. ادعای اصلی در قانون حذب دو محور دارد:
🔸 اول اینکه ذهن انسان قادر است بر پدیدههای خارج از وجود انسان تأثیر گذارد و امور بیرون از وجود انسان را به سودش تغییر دهد؛ به عبارت دیگر، قانون جذب ادعایی در مورد تأثیر افکار بر روان و درون انسان ندارد، بلکه ادعایش در مورد تأثیر افکار بر امور خارج از وجود انسان است.
🔸 محور دوم این است که تأثیرگذاری #ذهن بر پدیدهها، از نوع تأثیرات عادی نیست، بلکه از نوع تأثیر علت بر معلول است. منادیان جذب، تنها از تأثیرگذاری و تأثیرپذیری میان ذهن و پدیدهها سخن نمیگویند، بلکه از خالقیت ذهن میگویند و خلق و آفرینش را به ذهن نسبت میدهند و ادعا میکنند که ذهن انسان، هر چه را اعم از مثبت و منفی تجسم نماید، به صورت یقینی و قطعی در عالم خارج به وقوع میپیوندد.
طبق محور دوم، مدعیان قانون جذب، رابطه بین ذهن و امور تجسم شده را رابطه علت تامه نسبت به معلولش میدانند و مدعیاند ذهن انسان قادر است تصویرهای ذهنی را تبدیل به حقایق عینی و خارجی نماید.
🌎#با_بازنشر_مطالب_از_ما_حمایت_کنید
🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
خدای غیر شخصی در جنبشهای نوپدید
❌یکی از ویژگیهای #جنبشهای_نوپدید_دینی که آنها را از ادیان ابراهیمی مثل اسلام و مسیحیت متمایز میکند، دور شدن از اعتقاد به خدای شخصی است. خدای مطرح در این جنبشها، روحی است که در سراسر عالم جاری و ساری است.
این نگرش به خدا، نوعی وحدت بین خدا و عالم مادی را در پی دارد که مخالف با نگرش جدایی خدا از عالم مادی است که در #ادیان_ابراهیمی بیان میشود؛ اما با نگرش ادیان شرق مثل #هندویسم و #بودیسم هماهنگ است.در ادیان شرق، نگرش وحدت عالم معنوی و مادی غلبه دارد؛ زیرا در ادیان شرقی هویت خدا، هویتی غیرشخصی قلمداد میشود.
◀️اتحاد عالم معنوی و مادی در جنبشهای نوپدید دینی به سوی احترام فوقالعاده برای طبیعت کشیده شده که یادآور نسبت #طبیعتپرستی است که به ادیان ابتدایی داده میشود و با بررسی جایگاه خدا در این جنبشها نشان میدهد که آنها با تأثر از آموزههای ادیان شرقی به سوی خدایی غیرشخصی روی آوردند.
🌎#با_بازنشر_مطالب_از_ما_حمایت_کنید
🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🔺دعوت طرفداران "محمدعلی طاهری" (سرکرده فرقه عرفان حلقه) به آشوب و آتش افروزی در شبهای پایانی سال
🌎#با_بازنشر_مطالب_از_ما_حمایت_کنید
🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
♨️دیدار صمیمانه رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با پاپ فرانسیس در واتیکان
🔶حجتالاسلام و المسلمین «سید ابوالحسن نواب» رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب 21 اسفند با حضور در محل اقامت «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیکهای جهان در واتیکان با وی دیدار و گفتگو کرد.
حجت الاسلام نواب با تشریح فعالیتها و رویکرد دانشکاه ادیان و مذاهب رسالت آن را آموزش همه ادیان به جهت گسترش صلح و دوستی در جهان عنوان کرد.
🔹«پاپ فرانسیس» نیز ضمن آشنایی بیشتر با فعالیتهای علمی و بین المللی این دانشگاه، روابط امروزه اسلام و مسیحیت را به مراتب بهتر از گذشته دانست و آن را یکی از ثمرات تلاشهای ارزنده همه تلاشگران این عرصه عنوان کرد.
🔹پاپ در بازدید از آثار منتشره این دانشگاه با ابراز شگفتی از آنها این کار را همان رسالت انبیاء در تبیین وحی دانست.
🔸در این دیدار آثار منتشر شده این دانشگاه به پاپ اهداء شد.
🌎#با_بازنشر_مطالب_از_ما_حمایت_کنید
🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
معنویت در خدمت سرمایهداری
💰جنبشهای معنوی نوپدید، هر چه بیشتر از قبل در راستای منافع بازار جهانی غرب عمل میکنند و رویکرد جدی به مسائل اقتصادی و هماهنگی با ارزشهای #سرمایهداری دارند.
از دیدگاه آنها مذهب نه اهداف زندگی را تعیین میکند و نه اصول اخلاقی را تجویز میکند؛ بلکه داعیهدار پیشنهاد محرکهای هر چه بیشتر برای انگیزههای اقتصادی است.
#معنویت از دیدگاه این جریانها، باید طرفداران خود را به موفقیت برساند و آنها را در دستیابی به اهدافشان یاری کند. رسالت معنویت در این فرقهها این است که مردم را برای زندگی آماده کند و زندگی دقیقاً همین چیزی است که در جریان است با همین ارزشها و آرمانهایی که عموم مردم پذیرفتهاند.
🏦 در این جنبشها قدرت معنوی در راستای اهداف اقتصادی است¹ و شما زمانی معنویتر هستید که با هوشمندی و آرامش به موفقیتهای مالی بزرگ دست پیدا کنید. با این وصف، ثروتمندترین افراد، کاملترین انسانها هستند، انسانهایی که همه باید به سوی آنها و به دنبالشان حرکت کنند.
۱. برایان ویلسون، جنبشهای نوین دینی، صفحه ۲۵
🌎#با_بازنشر_مطالب_از_ما_حمایت_کنید
🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
بهائیت و مصادره نوروز
🌱جشن #نوروز از جمله آیینهایی است که علیرغم فراز و فرودهای بسیار، جایگاه فرهنگی و منزلت تاریخی خود را در طول سدههای متمادی حفظ کرده است.
⚠️فرقه #بهائیت به دلیل بیهویتی و عدم پشتوانه تاریخی، همواره سعی در جعل تاریخ و هویتبخشی به عناصر فرقهای خود دارد. گستره نوروز در تمدنهای معروف تاریخی موجب شده بهائیت توجه ویژهای به آن داشته باشد و با سرمایهگذاریهای بالا تلاش کند این آیین باستانی را با نام خود آمیخته کند. توجه بهائیت به نوروز، دو جنبه کلی دارد:
🔸 نوروز به منزله مناسبتی حائز اهمیت در میان ایرانیان؛ برخی گروههای اجتماعی نظیر فرقهها، برای شکلدهی به سازمان قدرت، #هویت فرقهای را با هویت ملی گره زده یا خود را ذیل آن تعریف میکنند و از آنجا که جشنهای ایرانی مانند نوروز، پایههای مستحکم هویت ملی ما هستند، بهائیت نیز با تعریف آن به عنوان یکی از ایام مهم تقویم خود، سعی میکند در قلب هویت ایرانی برای خود جایی باز کند.
🔸 نوروز برای معرفی خود به جهانیان؛ آیینهای نوروزی، پیامرسان آشتی، پاک و پاکیزهداشتن طبیعت و صلح جهانی است، بهخصوص اینکه سازمان جهانی #یونسکو نیز با چنین اوصافی، میراث نوروزی را به ثبت جهانی رسانده است.¹
بهائیان با داعیه ریاکارانه صلح، نوروز را از آن خود دانسته و این مناسبت را به وزنهای برای تبلیغ در سطح جهان تبدیل کردهاند و با نفوذ بالای خود در سازمان ملل، سعی در تحریفی آشکار دارند.
۱. ویکی پدیا، روز جهانی نوروز.
🌎#با_بازنشر_مطالب_از_ما_حمایت_کنید
🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
کلیسای جماعت ربانی
⛪️ کلیسای #جماعت_ربانی از جمله کلیساهای قدرتمند پیرو جنبش #پنطیکاستی است. این جنبش از ابتدای قرن بیستم شکل گرفت و تأثیر بسیاری بر حرکت و سمت و سوی جریان #تبشیر در جهان گذاشت، چرا که با وارد کردن برخی از آموزههای فرق شبهعرفانی و ترکیب آن با آموزههای #مسیحیت، جذابیت کاذبی برای پیروان کلیساهای مختلف مسیحیت به وجود آورد.
📈مجموعه کلیساهای جماعت ربانی سریعترین رشد را در خلال صد سال گذشته در بین فرقههای مختلف #پروتستان داشته و اکنون چهارمین گروه مسیحی عمده در جهان به شمار میرود.
🌐هرچند کلیساهای جماعت ربانی در نقاط مختلف دنیا به صورت اسمی مستقل هستند، اما به شکلی قابل توجه تحت هدایت و پشتیبانی کلیسای جماعت ربانی #ایالات_متحده میباشند. کلیسای جماعت ربانی از کلیساهای عمده آمریکاست و پیوند تنگاتنگی با جریان #صهیونیسم یهودی دارد. کلیسای جماعت ربانی به طرز مشهود، پیرو سیاستهای کلان ایالات متحده بوده و به نوعی یکی از بازوان قدرتمند مذهبی سیاستمداران کاخ سفید با هدف نفوذ در جهان است.
🔻این جریان، به منظور پر کردن خلأ معنوی انسان معاصر، تمرینهای متافیزیکی را در آموزشهای #میسیونر پروری خود گنجانده است تا احساس ارتباطگیری با ماوراء و روحالقدس و بهنوعی برگزیدگی توسط خداوند به پیروان دست دهد. از جمله این به اصطلاح عطایا، عطیه «پری از روحالقدس» است. «عطیه تکلم به زبانها»، «عطیه خنده» و «عطیه گریه» از جمله عطایای دیگر در آموزههای کلیسای جماعت ربانی است.
🌎#با_بازنشر_مطالب_از_ما_حمایت_کنید
🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
مجموعه ترسا
📚خلاقیت و نوآوری در تولید محتوا، به ویژه آسیبشناسی جریانهای تبلیغی همچون مسیحیت #تبشیری که همواره اهتمام خاصی بر رسانه مکتوب و تبلیغات با کتب مصور دارد، یک ضرورت است.
ترسا، مجموعهای ۱۸ جلدی، مزین به نقاشیهایی کلاسیک از هنر کلیسایی است. ✍ترکیب متن و تصویر در هر صفحه کتاب، اثری با سبک و سیاق متفاوت را نشان میدهد که هم آموزشدهنده نکات کلیدی از #مسیحیت است و هم پاسخی به شبهات همیشگی جریان تبشیری علیه اسلام.
🔰مطالعه این اثر، دیدگاه بهتری در خصوص آموزههای دین مبین اسلام از رهگذر شبههزداییها به دست میدهد که میتواند برای عموم افراد، بهویژه قشر جوان که در هجوم دادههای مجازی، کمتر فرصتی برای مطالعه عمیقتر دارند، مفید باشد.
یکی دیگر از ویژگیهای این اثر، موجز بودن است؛ متن کتاب، مختصر و دربردارنده نکات اصلی است و تا حد امکان از زواید خودداری شده تا هر جلد را بتوان با صرف زمان اندکی مطالعه کرد.
🌎#با_بازنشر_مطالب_از_ما_حمایت_کنید
🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
⭕️ معنویتهای نوپدید و تضعیف هویت ملی(بخش اول)
⚛ آسیب های معنویت های نوپدید بر هویت ملی و انسجام اجتماعی را می توان در موارد ذیل دسته بندی کرد:
🔰 قوت زدایی از دین مداری و ایجاد سطحیت و روبناگرایی در دین ورزی؛ چون یک رکن اصیل هویت ملی ما دینداری است، نتیجه این قوت زدایی، تضعیف هویت ملی خواهد بود.
🔰 تضعیف شعائر و آیین های مشترک؛ شعائر و مراسم دینی، مایه اشتراک جمعی و یادآور مشترکات اجتماعی است که اخلال در مناسک جمعی، موجب آسیب بر هویت ملی است.
🔰 اخلال در ارزش های مشترک جمعی و ایجاد نظام های ارزش و ضدارزش تازه
🔰 هماهنگ با معیارهای پست مدرنیته_ که وحدت رویه اقشار دارای طرز فکر و سبک زندگی سنتی را مختل ساخته، هویت ملی را تضعیف می نماید.
🔰ابهام در مرزهای تمایزیابی دینی از طریق ترویج معانی چون صلح کل، تسامح، تساهل و پلورالیسم دینی؛ وقتی افراد بر اثر مواجهه با خیل کثیری از ایماژهای معنوی بیگانه، تمایز میان ما به عنوان ایرانی های دیندار با آتئیست ها، هندوها، تائوئیست ها، یوگیست ها، مسیحیان و...را از دست دادند، هویت ملی(چیستی ما متمایز از اغیار) نیز کمرنگ خواهدشد.
🆔 @RoshangarMedia
✅ کمک ۷۰۰ میلیونی جامعه مسیحیان آشوری ایران به زلزله زدگان خوی
▪️نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی گفت: جامعه آشوریان و کلدانیان ایران ۷۰۰ میلیون تومان به زلزلهزدگان شهرستان خوی کمک کردند.
▪️"انویه" ابراز کرد: «با توجه به زلزله اخیر در شهرستان خوی که بسیاری از هموطنان عزیز ما را گرفتار و بی خانمان کرد، براساس وظیفه ملی هر ایرانی در جهت کمک به هموطنان خود، جامعه آشوریان و کلدانیان ایران نیز از این امر غافل نبود و با جمع آوری هدایای نقدی و خرید وسایل و اقلام غیر نقدی به ارزش ۷۰۰ میلیون تومان در این اتحاد و انسجام ملی به عنوان یک ایرانی اصیل انجام وظیفه کردند.»
🆔 @RoshangarMedia
🔺اوشو: خداوند، خالق گناه است
♈️ « #اوشو » در یکی از جملات شبهه افکن خود درباره خدا و گناه ابراز میدارد: «میگویند خداوند، شیطان را آفریده است و شیطان گناه را! پس گناهکار اصلی کیست؟» و با این عبارت می کوشد نقش خالق هستی را زیر سوال ببرد.
✴️ اما این عبارت اوشو، نشاندهنده عمق کمسوادی وی در درک مبانی توحیدی است. زیر اولاً، #شیطان خالق گناهان نبوده و صرفاً دعوتکننده به گناه است و ثانیاً، حتی اگر گناه مخلوق شیطان باشد، نمیتوان نقش «اختیار» که از سوی خداوند و با کیفیتهای گوناگون به مخلوقات اِعطا شده را در این زمینه نادیده گرفته و در یک رابطه طولی خداوند (نعوذبالله) را خالق گناهان دانست.
🆔 @RoshangarMedia
☮🕉 شریعتگریزی و توریسم معنوی در معنویتهای نوپدید
☢ معنویتهای نوپدید عمدتاً شریعتگریز هستند. شریعت با #اومانیسم همخوان نیست. زیرا تعبد انسان در برابر فرامین خداوند را می طلبد، حال آنکه اومانیسم، انسان را بر فراز می نشاند. این شریعتگریزی در معرض انتقادات فلسفی و الهیاتی وارد بر اومانیسم قرار دارد.
⭕️ از دیدگاه #عرفان سلوکی نیز همین طور. اگر سلوک تحت نظامی موجه قرار نگیرد، احیاناً سر از جستجوگری صرف و بی هدف در میآورد. این کوچ بی مقصد که میتوان آن را «توریسم معنوی» خواند، التذاذاتی دارد و میتواند شخص را سالکی فعال و مطلع از بصیرتهای جذاب معنویتهای رنگارنگ سراسر جهان نشان دهد اما چیزی جز نقض غرض نیست چون از هدف غایی یعنی حقیقتیابی دور است.
👁🗨 جستجوگری معنوی بدون نظاممندی شرعی، می تواند به افراط، تفریط و بزرگنمایی یکی از ابعاد انسان تبدیل شود.
از منظر #عرفان_سلوکی، کارکرد اصلی شریعت، نظامبخشی به طریقت است. ذکر در چارچوب #شریعت، قالب نماز مییابد، ریاضت به صورت #روزه در میآید و رفع تعلقات در دفع خمس و زکات متجلی میگردد. بدین سان، سالک جستجوگر در نظام یک دین قرار می گیرد و همه اجزای دین به طور منسجم در خدمت رشد معنوی و اخلاقی وی در میآید و گام به گام به هدف نزدیک می سازد.
🌎#با_بازنشر_مطالب_از_ما_حمایت_کنید
🔔 به روشـــنگـــر مــدیــــــا بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
مردی از گناباد
✍️حاج شیخ محمد مدنی معروف به #ناشرالاسلام گنابادی، نماد جهاد فرهنگی و الگوی تمامعیار یک مجاهد اسلامی برای مردم #گناباد است و سالها تلاش خالصانه در مسیر اشاعه اسلام و زدودن بیراهههای انحرافی، هیچگاه از خاطر مردم این شهر نخواهد رفت.
📖محمد مدنی در سال ۱۳۱۰ هجری شمسی در یکی از روستاهای گناباد متولد شد. پس از پایان تحصیل ابتدایی، نزد پدر به فراگیری علوم دینی پرداخت و سپس برای ادامه تحصیل به #مشهد و #نجف عزیمت کرد و از محضر بزرگانی مانند سید ابوالقاسم خویی، میرزا جواد تهرانی و علامه امینی استفاده کرد.
🔹 اهتمام به مقابله با تفکرات انحرافی #صوفیان، مهمترین جنبه عرفان اجتماعی ناشرالاسلام بود که به گفتهی خودشان ریشه در کودکی و تبلیغ #تصوف در محیط اطرافشان داشت.
📚پس از بازگشت از نجف در سال ۱۳۳۷ این عالم عامل، تمام توان خود را در مقابله با بدعتهای صوفیان به کار گرفت. ناشرالاسلام به عنوان مبارز نستوح شهر گناباد، موفق شد با یاری مردم، حسینیههای زیادی را در این شهر به عنوان پایگاههای اشاعه مبانی اسلام ناب محمدی(ص) و سبک زندگی عرفانی دایر سازد و در جنبه معرفتی نیز با هدایت و ارشاد مردم بر سر منابر و نگارش آثاری مانند «در خانقاه بیدخت چه میگذرد» و «مسجد و خانقاه» در مسیر روشنگری گام برداشت.
🌎#با_بازنشر_مطالب_از_ما_حمایت_کنید
🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
انتظار در ادیان ابراهیمی
✍ یهودیت و مسیحیت نیز مانند #اسلام، هر یک اعتقاد به انتظار را در میان پیروان خود به جا گذاشتهاند که البته تفاوتی اساسی با فلسفه #انتظار در دین اسلام دارد.
✡در دین #یهود، انتظار توجیهکننده وعده و عهدی است که خداوند به حضرت ابراهیم(ع) ابلاغ کرد؛ عهدی که بر اساس آن، پیروانشان وارث زمین شده و عدالت، صلح و امنیت بر جهان حاکم میشود، اما این وعده تاکنون محقق نشده و انکار آن، بخش مهمی از هویت دینی یهودیت را زیرسؤال میبرد، لذا معتقدان به این آیین، همچنان در انتظار برای وقوع آن در آینده هستند.
✝انتظار در مسیحیت نیز به نحوی دیگر موجهکننده ایمان مسیحی است. از آنجا که در آثار مسیحی به رجعت حضرت مسیح پس از مرگ و ظهور آخرالزمانی ایشان اشاره شده است، پایههای ایمان مسیحی با زیر سؤال رفتن ظهور منجی، در هم میریزد و چنانچه مسیحیان منکر بازگشت #مسیح شوند، اصالت دین مسیحی با چالش روبرو میشود، چرا که #مسیحیت از ابتدا با تأکید بر منجی بودن حضرت مسیح و برقراری ملکوت الهی در زمین به دست آن حضرت، رواج پیدا کرد، به طوری که میتوان گفت الهیات مسیحی به طور کامل معطوف به آینده است.
🕌در این میان، آموزه انتظار در دین اسلام، چه در اصالت و چه در نسبتی که این آموزه با باقی آموزههای دینی برقرار میکند، متفاوت است. به این معنا که اگر چه انتظار موعود، از مهمترین و مؤثرترین آموزههای اسلام و بهخصوص #تشیع بوده، اما موجهکننده ایمان نیست. یعنی علیرغم اهمیت زیاد و ضرورتش، اگر این اصل اعتقادی را در پرانتز قرار دهیم، باقی اصول ایمانی همچنان توجیهپذیر باقی مانده و آموزهای نیست که مسلمانان برای توجیه سایر آموزههایشان به آن متکی باشند.
🌎#با_بازنشر_مطالب_از_ما_حمایت_کنید
🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
روشنگر مدیا
⭕️ معنویتهای نوپدید و تضعیف هویت ملی(بخش اول) ⚛ آسیب های معنویت های نوپدید بر هویت ملی و انسجام اج
⭕️ معنویتهای نوپدید و تضعیف هویت ملی(بخش دوم)
♋️ آسیبهای معنویتهای نوپدید بر هویت ملی و انسجام اجتماعی را می توان در موارد ذیل دسته بندی کرد:
▫️محو هدف مشترک اجتماعی و تخریب اشتراک در منافع؛ معنویتهای نوپدید با فردگرایی و سیاست گریزی، موجب از بین رفتن ایدئولوژیها و کلان روایتهای اصیلی همچون تحقق عدالت، تشیع انقلابی، استکبارستیزی، آمادگی برای #ظهور اتوپیای مهدی(عج) و مانند آن می شوند.
▪️استقلال طلبی اجتماعی؛ تبعیت شدید سازمانی و پیروی از رهبر کاریزماتیک در #معنویتهای_فرقهای باعث میشود اختلاف قابل توجهی در انسجام اجتماعی به وجود بیاید.
▫️محو الگوها و مرجعیتهای مشترک؛ با تضعیف جایگاه روحانیت مذهبی و الگوهایی مانند عرفا، فقها، شهدا و جانبازان و عرضه الگوهایی بیگانه با فرهنگ شیعی_ایرانی، یک عامل فرهنگی مهم برای پیوند آحاد جامعه دچار سستی می شود.
▪️تقویت سیالیت فرهنگی؛ معنویتهای نوپدید، تجربه یک دوره موقت را جایگزین پایبندی طولانی مدت میکنند، این سیالیت و فروپاشی پایبندیها به عنوان شاخصه حیات پست مدرن، میتواند موجب سستی هویت ملی گردد.
▫️محو نمادها و زبان مشترک فرهنگ.
🌎#با_بازنشر_مطالب_از_ما_حمایت_کنید
🔔 به روشـــنگـــر مــدیــــــا بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
▫️نماینده کلیمیان در مجلس:
🔸فرهنگ کلیمیان با فرهنگ جامعه ایرانی و اسلامی در هم آمیخته شده است
↙️ نماینده کلیمیان در مجلس گفت: فرهنگ #کلیمیان با فرهنگ جامعه ایرانی ممزوج شده و این دو فرهنگ بسیار به هم نزدیکاند. همچنین قوانین مذهبی در #شریعت دین موسی و اسلام نیز بسیار به هم نزدیکاند.
🔰 همایون سامهیح نجفآبادی در گفتوگو با ایسنا با بیان اینکه با سابقه ۱۳ سال فعالیت اجتماعی در جامعه کلیمیان ایرانی، هم اکنون ریاست این جامعه را بر عهده دارم، اظهار کرد: دوران دانشجویی را در #مشهد گذراندم و به همین دلیل علاقه خاصی به این شهر دارم و هر زمان که به مشهد میآیم یاد دوران جوانی در من زنده میشود. ارادت خاصی به امام رضا(ع) دارم و هر زمان که به مشهد آمدم، خدمت امام هشتم شیعیان مشرف شدم و معتقدم حضور این امام در کشور برای ملت ایران آرامش و نعمت را به ارمغان آورده است. / ادامه خبر
🌎#با_بازنشر_مطالب_از_ما_حمایت_کنید
🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🔺وقتی شبکه «کلمه»، «در تی وی» را از گرسنگی نجات میدهد
🌀اوج اثرگذاری نمایش رسانهای درویشی-وهابی
⚠️گاهی دیده نشدن و بی نتیجه ماندن برخی افعال، به ویژه اقدامات متظاهرانه، چنان ضربتی بر پیکره فاعل متظاهر وارد میآورد که ناگزیر برای فرار از آن، تن به هر رسوایی دیگر دهد، و این همان حکایت اعتصاب غذای این روزهای مدیر «در تی وی» (از حامیان دراویش افراطی) است؛ نقشهای که با همکاری و پوشش رسانهای یار غار وهابی یعنی شبکه کلمه آغاز شد اما با طولانی شدن و البته دور شدن از کورسوهای امید ذرهای توجه، داد گرسنگی اعتصاب کننده را در آورده و اینک برای رهایی از این دام خویش افکنده، دستاویزی نیافته و ناچار باز دست به دامان کلمه شده! لذا شبکه مزبور طی برنامهای از مدیر گرسنه رسانه در تی وی خواهش کرد به اعتصاب غذای خود پایان دهد.
درست مثل اینکه خودت، فعلی را آغاز کنی و باز خودت پیشنهاد قطع آن را بدهی!
و این است اوج اثرگذاری این دست نمایشهای رسانه ای...
🌎#با_بازنشر_مطالب_از_ما_حمایت_کنید
🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09