فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استمداد مرحوم #آیتاللهخوئی از مقام معظم رهبری در جریان #انتفاضهشعبانیه
🔶حاشیه روزنه
#سکولارهایحوزوی برای تکمیل پازل خود تا کنون بخشهای مهمی از حقائق تاریخی مرتبط با تحولات حوزوی را بایکوت و سانسور کردهاند!
از جمله این موارد میتوان به تاریخ مجاهدتهای برخی اعاظم نجف و قم اشاره کرد؛ تحرکات و دستگیری #آیتاللهبروجردی توسط رضاخان(سال ۱۳۰۶)، حرکت مرحوم #آیتاللهحکیم در تکفیر بعثیها و درافتادن با صدام(سال ۴۹) که منجر به حصر ایشان شد و نیز مشارکت مرحوم #آیتاللهخوئی در انتفاضه شعبانیه(سال ۶۹) نشانگر آن است که بزرگان تشیع اهل مبارزه و جهاد با طاغوت بودهاند.
این در حالیست که سکولارها تلاش دارند آنان را سیاستستیز و العیاذبالله سکولار معرفی نمایند تا از این طریق بتوانند طریقه باطل خود را موجه جلوه دهند!
اگر تاریخ تحولات حوزه به درستی ترسیم شود، معنای درست انقلابیگری در حوزه و پرچمداران و پیشتازان آن به درستی عیان خواهد شد و سیهروی شود هر که در او غش باشد!
🔘روزنه؛ دریچهای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 آتش طالبان به دامان پاکستان
✅ به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان چه تحولاتی در پاکستان رقم زد؟
🔘روزنه؛ دریچهای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
روزنه
وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و سخنی با مجلس محترم جناب آقای #مسعود_فیاضی یکی از رویشهای انقلاب اس
پاسخ تفصیلی #مسعود_فیاضی به حاشیهسازیهای اخیر؛
👇
http://fna.ir/4vrcd
🔘روزنه؛ دریچهای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
یادی از سردار سرافراز اسلام حاج حسن طهرانیمقدم
به ما گفتند دنیای فردا دنیا موشک نیست؛ دنیا مذاکره است!
اما #سردار ما را با موشک زدند!
هماکنون/ مزار شهید
@rozaneebefarda
نامه مهم #شهید_طهرانیمقدم خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی
🔹 دستخطی بدون تاریخ از شهید حسن طهرانی که در آن مشخص میشود طهرانیمقدم مدتها پیش از شهادت به سراغ پروژه "موشکهای فوق سریع" رفته است.
@rozaneebefarda
دستنوشته تاریخی مرحوم #آذریقمی در تجلیل از #امامخمینی
#ویژه
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
بسمه تعالی
اذ قالت الملائکة یا مریم إنّ الله یبشرک بکلمة منه اسمه المسیح عیسی بن مریم وجیهاً فی الدنیا و الآخرة و من المقربین و یکلم الناس فی المهد و کهلاً و من الصالحین و یعلمه الکتاب و الحکمة و التوراة و الإنجیل إنّما المسیح عیسی بن مریم رسول الله و کلمة ألقیها إلی مریم و روح منه.
اینک روحالله الموسوی الخمینی به روحالله عیسوی نبوی تشبیه کردم [در] زنده بودن هر دو و اقتدای به حضرت بقیة الله روحی و ارواح العالمین له الفداء.
من شک ندارم که هردو در کنار هم به آن حضرت اقتداء میکنند، قدر متیقن از فدائیان حضرت بقیة الله از این است که از ملکوت اعلی و از سفره عند ربهم یرزقون به زمین نازل میشوند روح الله است، که با روحالله دیگر که از آسمان چهارم به زمین نازل میشود در کنار هم مصافه و به سید و مولای خود اقتدا میکنند.
هرگز روحالله نمرده و نمیمیرد، آیا مرده سر سفره عند ربهم مینشیند؟
نه او همیشه خود را در محضر ربالعالمین میدید و همیشه از کاسه شراب اللهم أرنا الأشیاء کما هی سیراب بود.
بر ما مردگان حسرت و صد حسرت که دستمان در اثر کوتاهی دست و فکر و تزکیه از دامان پاک او کوتاه شد.
احمد آذری قمی
۶٨.١١.٢۵
🔶حاشیه روزنه
سیاستورزی مرحوم شیخ احمد آذری قمی با اوج و فرودهای فراوانی همراه بود؛ هم در دوران امام و هم رهبری، بعد از #مخالفتهایصریح، نامه #عذرخواهی نوشت.
#عاقبتبهخیری
🔘روزنه؛
👇
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
#سروشمحلاتی؛ تئوریسین پذیرش ولایت کفار!
[ص ۱ از ۲]
🔹سخنان جنجالی سروش محلاتی در تئوریزه کردن #سلطهپذیری و پذیرش #ولایتکفار که با تمسک برداشتهای سطحی و غیرعلمی از قرآن و متون دینی صورت گرفته و میگیرد، در سلسله یادداشتهایی مورد نقد قرار گرفت که در پیوندهای ذیل قابل دسترسی است:
نقد اول
https://eitaa.com/rozaneebefarda/10058
نقد دوم
https://eitaa.com/rozaneebefarda/10065
نقد سوم
https://eitaa.com/rozaneebefarda/10067
نقد چهارم
https://eitaa.com/rozaneebefarda/10069
نقد پنجم
https://eitaa.com/rozaneebefarda/10077
اکنون #نقد_ششم بر مدعاهای سست سروش محلاتی را پیش رو دارید.
جالب آنکه جناب محلاتی در مقابل این انتقادهای علمی تا کنون هیچ حرفی برای گفتن نداشته است!
این امر نشانگر آن است که او تهاجمات سایبری به برخی مشهورات و مرتکزات دینی را به عنوان یک تاکتیک برگزیده و جرات مواجهه با پاسخهای علمی و اشکالات جدید به نوشتجات خود را ندارد!
🔹اول: تبعات پذیرش ولایت کافران
جناب محلاتی که تمام آیات و روایات مربوط به:
صبر و مقاومت در برابر سختی ها و فشار دشمنان یا عبرتهای قرآنی از داستان بنی اسرائیل و حضرت موسی در برابر فشارهای فرعون
و یا آموزه دینی انتظار گشایش و فرج
را یکسره نادیده گرفته است، با تفسیر بی ضابطه قاعده لاحرج، به دنبال تئوریزه کردن لزوم ادامه مذاکرات، آن هم به شکلی خفت بار است.
یعنی پذیرش شرایط تحمیلی دشمن، بلکه تسلیم محض در برابر غرب.
به تعبیر محلاتی به دلیل حرج و ترس از آن، میتوان تا سرحد پذیرش سقف ممنوعیت شرعی، یعنی پذیرش سلطه و ولایت کفار پیش رفت، که معنایش با توجه به آیات قرآن این است:
بریدن رابطه ولایی با مومنان و بی اعتنائی به آنان و در عوض، هم جبهه و حزب شدن با کفار
و باز کردن راهی که نتیجه اش متاثر شدن حداکثری جامعه از فرهنگ و اهداف و افکار غیراسلامی کافران است.
و در نهایت، مرز عقب نشینی و تسلیم کجاست؟ چه زمانی غرب از ایران که در یک منطقه جغرافیایی حساس از جهت منابع انرژی قرار گرفته، راضی میگردد؟
محلاتی میگوید هیچ مرزی برای قاعده لاحرج و برداشته شدن حرمتهای شرعی وجود ندارد و در برابر تمام خواسته های دشمن میتوان عقب نشست، گرچه میگوید اجازه نابودی اصل دین، قرآن و کعبه را نباید داد!
بنابراین لازمه پذیرش این سلطه و ولایت کفار، قرار گرفتن تحت سلطه اقتصادی آنان و عدم استقلال در همه زمینه ها خواهد بود و با این همه، ضمانتی در باقی ماندن اصل دین نیز وجود نخواهد داشت.
🔸اینها نتایجی است که با پذیرش ولایت کفار به بار خواهد آمد و به بیان مفسرانی همچون علامه طباطبایی به تدریج به اضمحلال ایمان منجر خواهد شد.(المیزان، ذیل آیه۲۸ آلعمران)
و البته معلوم نیست آسیب های فکری، امنیتی فرهنگی و البته اقتصادی سر فرود آوردن ملت ایران در برابر دشمن غدار و خونخواری همچون آمریکا که چند دهه بی رحمی و جنایتش در حق مردم ایران و برخی کشورهای دیگر، اظهر من الشمس است، دیگر قابل جبران باشد.
اگر برداشتن مضیقه اقتصادی مشروط شد به تجویز همجنسبازی و شرب خمر و تسهیل سایر مفاسد گسترده اخلاقی که سیاستمداران و برخی دانشمندان غربی، مردم خود را به آن آلوده کردهاند، چاره چه خواهد بود؟
با توجه به صراحت تعمیمی که محلاتی داده و آن را از صدر تا ذیل احکام دین جاری کرده، راهکار، تسلیم و عقب نشینی است.
با این همه به فرموده خداوند، کافران به اسلام، هرگز حقیقتا مومنان را به عنوان یکی از اعضای جبهه و حزب خود نخواهند پذیرفت:
وَلَنْ تَرْضَىٰ عَنْكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ ۗ قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الْهُدَىٰ ۗ وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَآءَهُمْ بَعْدَ الَّذِي جَآءَكَ مِنَ الْعِلْمِ ۙ مَا لَكَ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَلِيٍّ وَلَا نَصِيرٍ
یهود و نصاری هرگز از تو راضی نمیشوند تا آنكه از آیینشان پیروی كنی. بگو: مسلماً هدایت خدا فقط هدایت [واقعی] است. و اگر پس از دانشی كه [چون قرآن] برایت آمده از خواستههای نامشروع آنان پیروی كنی، از سوی خدا هیچ یاوری برای تو نخواهد بود.
يَآ أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الْيَهُودَ وَالنَّصَارَىٰٓ أَوْلِيَآءَ ۘ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَآءُ بَعْضٍ ۚ وَمَنْ يَتَوَلَّهُمْ مِنْكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ.
ای اهل ایمان! یهود و نصاری را اولیاء(یاور و هم جبهه) خود مگیرید، آنان اولیاء یكدیگرند [به شما وفایی ندارند] و هر كس از شما، یهود و نصاری را ولی و یاور خود گیرد از زمره آنان است؛ بیتردید خدا گروه ستمكار را هدایت نمیكند.
🔸ضمن اینکه با توجه به سیاستهای فراوانی که بسیاری از سران سیاسی غرب، برخلاف آئین مسیحیت دارند، معلوم نیست بتوان آنها را در زمره متدینان به مسیحیت تحریف شده به شمار آورد.
@rozaneebefarda
#سروشمحلاتی؛ تئوریسین پذیرش ولایت کفار!
[ص ۲ از ۲]
🔹 دوم: زیر سوال بردن اصل انقلاب اسلامی
اگر قرار بود به خاطر عسر و حرج در همه موارد و از اکثر تکالیف دینی دست بکشیم، چرا جناب محلاتی با اصل وقوع انقلاب اسلامی مخالفت نمیکند؟ مگر عسر و حرج در آن نبود؟ و آیا حفظ آن به آسانی و بدون دردسر ممکن بود؟
این نظرات جناب محلاتی با قرار گرفتن در جایگاه تبیین افکار امام خمینی (ره) چگونه قابل جمع است؟
خوب بود جناب محلاتی این پرده را نیز همچون حکم به جوازپذیرش سلطه کفار می افکند و نظر خود را در رسانه ها نسبت به اصل قیام مردم در سال ۵۷ بیان میکرد.
محلاتی که در ضمن سخنرانی عید غدیر (مرداد ۱۴۰۰) با تعریض به بزرگان نظام، گفت دو سه دهه است که مفهوم "امام" به اشتباه به معنای زعامت به کار میرود و اساسا حاکمی که معصوم نیست (فقیه جامع الشرایط) دارای پشتوانه الهی و نصب (و لو عام) نیست، (نقل از کانال تلگرام) چه موضعی درباره جایگاه امام و انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) دارد؟!
🔹 سوم: تعارض با سخنان قبلی
محلاتی در سال95 در بحث مدارای مذهبی نکتهای گفته بود که با مطالب جدیدش در تعارض است. او امروز صریحا میگوید پذیرفتن ولایت و سلطه کفار جایز است، ولی قبلا نسبت به لزوم برقراری هدنه، به عنوان وظیفه در عصر غیبت، گفته بود:
«هدنه در روایات در کلمات فقها، نه به معنی تن دادن به ظلم و ستم، و نه به معنای مشروع تلقی کردن دولتهای جابر است، بلکه صرفاً به معنای ترک مخاصمه با پیروان ادیان مذاهب دیگر، و استفاده از روشهای مسالمت آمیز است»
https://fa.shafaqna.com/news/171369/
🔹 چهارم: لحن غیر مودبانه و نفی الزامات اجتماعی پیامبر(ص)
محلاتی میگوید:
«کسی که سیاستی را تعریف می کند حق ندارد هزینه آن را به دیگران تحمیل کند و باید خودش هزینه آن را بپردازد. ضمن اینکه این هزینه چقدر است؟.. شعب ابی طالب سه سال بود.. علمای دین باید خودشان حرج را تحمل کنند چون میخواهند حقایق را بیان کنند چون آیت الله هستند و اگر میخواستند راحت باشند نباید در این جایگاه قرار میگرفتند»
پاسخ:
در این باره که پیامبر احکام الزاماتی داشتند و در مواردی با متخلفان برخورد هم میکردند و در مواردی به خاطر رعایت اهم و مهم و حفظ مصالح مهمتر از مجازات متخلفان و منافقان چشمپوشی کردند، سابقا به تفصیل در کانال روزنه بحث کردیم.
https://eitaa.com/rozaneebefarda/9726
اینکه زندگی علمای دین باید حرجی باشد، یک حرف بی حساب است. مگر نگفتند هر نوع حرجی در دین برداشته شده؟! این استثنا از کجا آمد؟
اساسا مگر حرج اینقدر توسعه دارد که در برابر هر سطحی از آسایش و رفاه قرار داشته باشد؟ میدانیم حرج به معنای مشقت شدید است. اینها سخنانی بی مدرک و متناقض و بدون ضابطه است.
حال آیا جناب محلاتی خود در حرج اقتصادی هستند تا دارای استقلال و حق انتقاد باشند؟
اگر چنین نیست، طبق مبنای خودش فاقد استقلال است و حق ندارد در جایگاه عالم دینی و تبیین حقایق قرار بگیرد.
احیانا آیا نزدیکی به جریانات سیاسی غربگرا و منتقد نظام و مواضع رسانه ای و دعوتها به سخنرانی در جلسات طیف مزبور و استفاده ابزاری از اصطلاحات فقهی برای موجه نمایاندن اغراض این طیف سیاسی (که کارنامه سیاه آنان در مواجهه با فقاهت اصیل و حوزه علمیه) تاثیری در مواضع رادیکال و تحریفآمیز اخیر او نداشته است؟
ضمنا باید پرسید مگر مسلمانان در شعب از روز اول میدانستند محاصره چقدر طول خواهد کشید؟ آیا پیامبر(ص) زمانی تعیین کرده بود؟ آیا اگر آقای محلاتی در آن شرایط بود، همین اشکال را به پیامبر (صرف نظر از جایگاه حضرت) نمیگرفت که در دین شما زمان حرج باید معلوم باشد وگرنه حرج همیشگی خواهد بود؟! به بیان جناب محلاتی چه افق روشنی با محاسبات مادی در آن شرایط سخت برای مسلمانان وجود داشت؟
آن هم در آن مضیقه و گرسنگی عجیب و همگانی در شعب ابی طالب که قیاسش با وضع کنونی ملت ایران، مع الفارق است.
نکته دیگر آنکه این موقعیت دشوار فعلی ملت ایران نیز موقتی و عامل پیشرفت است و بعد از قوی شدن و اصلاح ساختارها و فعال شدن ظرفیتها به طور نسبی و رفع تحریمهای ظالمانه، زندگی فرزندان ایران بهتر و بهتر خواهد شد انشالله.
🔹نتیجه
تفسیر هتاکانه سخنان مراجع معظم تقلید توسط جریان #سکولار_حوزوی، موضوعی بسیار ناپسند و گمراه کننده است که برخورد مناسب با آن ضروری است.
چه توهینی به محضر آیت الله صافی بالاتر از اینکه پذیرش ولایت کفار و قرار گرفتن ذیل ولایت شیطان و طاغوت، را به ایشان نسبت دهند؟؟
خصوصا آنکه تفاسیر سطحی و معوج جناب محلاتی مورد استقبال رسانههای زاویهدار زنجیرهای و طایفه براندازان خارجنشین نیز قرار گرفته است!
@rozaneebefarda
انتصاب اعضای جدید #شورایعالیانقلابفرهنگی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
متن حکم حضرت آیتالله خامنهای به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدالله والصلاة علی رسولهالمصطفی و آله الاطهار. سلامالله علیهم اجمعین.
ورود در دومین چهلوارهی انقلاب اسلامی که با آغاز سدهی جدید هجری شمسی همزمان شده است، نگاهی نو، آسیبشناسانه و روزآمدساز، به مجموعهئی از زیرساختهای تمدنی را ضروری میسازد.
در رأس این مجموعه، مقولهی فرهنگ است. فرهنگ، جهت دهندهی همهی اقدامهای اساسی و زیر بنائی جوامع بشری و شتابدهنده یا کُندکنندهی آن است.
این رویکرد در مقطع کنونی، عمدتاً ناظر به ارتقاء نگاه و احساس مسئولیت متصدیان فرهنگی و نخبگان و فعالان عرصههای گوناگون کشور به مقولهی فرهنگ و پدیدآمدن این باور عمیق است که فرهنگسازی در هریک از اجزاء تمدّنی جامعه، برترین وسیلهی پیشرفت و موفقیت آن و بینیازکننده از ابزارهای الزامآور و تحکّمی است.
همچنین ناظر به این نکتهی حیاتی است که شاکله و آرایش عمومی فرهنگ در همهی بخشهای گستردهی آن، نیازمند نظم و محتوای انقلابی است. این یگانه وسیلهی مصونسازی فرهنگ عمومی کشور در برابر هجوم فرهنگی و رسانهئی برنامهریزی شدهی بیگانگان بدخواه است.
مأموریت شورای عالی انقلاب فرهنگی، از آغاز، ساماندهی به وضعیت فرهنگ و دانش در کشور، و سیاستگذاری در این دو مقوله، و هدایت دستگاههای متصدی آن به سمت ارزشها و هدفهای انقلاب، و برآوردن نیازهای فکری این دستگاهها و ظاهر شدن در نقش قرارگاه فرهنگی کشور بوده است.
شورای عالی خدمات با ارزشی در این زمینهها ارائه داده است و اینجانب بر خود فرض میدانم از همهی اعضاء محترم که در دورههای مختلف نقش آفریدهاند، بویژه از دانشمندان و اساتیدی که در دورهی جدید در شورای عالی حضور نخواهند داشت صمیمانه سپاسگزاری کنم و ادامهی کمکهای مشاورهئی آنان را به این شورا درخواست نمایم.
اینک برای دورهی جدید -که از ابلاغ این نوشته آغاز خواهد شد- اشخاص حقوقی و حقیقی نامبرده در ذیل را برای چهار سال به عضویت شورای عالی انقلاب فرهنگی منصوب میکنم.
اشخاص حقوقی: فعلاً رؤسای سه قوه و دستگاههائی که تاکنون عضو شورای عالی بودهاند.
و اشخاص حقیقی: جناب آقای اعرافی، جناب آقای ایمان افتخاری، جناب آقای امیرحسین بانکی پور فرد، جناب آقای حمید پارسانیا، جناب آقای عادل پیغامی، جناب آقای غلامعلی حدادعادل، جناب آقای حسن رحیمپور ازغدی، جناب آقای علیاکبر رشاد، جناب آقای حسین ساعی، جناب آقای ابراهیم سوزنچی، جناب آقای سعیدرضا عاملی، جناب آقای منصور کبکانیان، جناب آقای علی لاریجانی، جناب آقای محمود محمدیعراقی، جناب آقای محمدرضا مخبر دزفولی، جناب آقای مرتضی میرباقری، جناب آقای صادق واعظ زاده، جناب آقای احمد واعظی.
نکات حائز اهمیتی در پیوست این حکم به نظر حضرات اعضای محترم خواهد رسید. توفیق همگان را از خداوند متعال مسألت میکنم.
سیّدعلی خامنهای
۱۴۰۰/۸/۲۳
🔘روزنه؛ دریچهای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
مسئولان یک جامعه، برونداد همان جامعه هستند!
حجتالاسلام صلحمیرزایی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
۱-طبق ظاهر این دو آیه شریفه، بخشش الهی و بارش باران و برکات زمین، ارتباط با ایمان و پرهیزکاری دارد.
۲-البته لزوماً نمیتوان نتیجه گرفت که اگر مردمی در رفاه بودند حتماً بخاطر ایمان و پرهیزکاری آنان است و اگر مردمی در سختی هستند لزوماً بخاطر ضعف ایمان یا بیتقوایی ایشان است.
۳-ما دو سنت الهی دیگر هم داریم:
-سنت امتحان که خداوند براساس آن، با انواع سختیها عیار بندگانش را میسنجد یا مقدمات رشد آنها را فراهم میکند.مثال بارز آن در گذشتگان، پیامبران الهی هستند همچون ابراهیم و ایوب علیهماالسلام و در دوران نزدیکتر چهارده معصوم علیهم السلام.
-سنت املاء و استدراج:وقتی که بندهای با رویگردانی از آیات الهی و بیتوجهی نسبت به تلنگرهای خداوند به سرکشی پایان ندهد خداوند او را رهایش میکند تا بر گناهانش بیفزاید.
۴-در این زمانه که مردم به خاطر مشکلات اقتصادی و فشار زندگی،حال خوبی ندارند باید آیات انداز و عذاب را برای آنها گفت یا فقط قربانصدقهمان بروند؟
۵- یقیناً بیتدبیری مدیران و کارگزاران در مشکلات مردم،پرتأثیر است اما مگر این مسئولان از مریخ آمدهاند؟مسئولان یک جامعه، برونداد همان جامعه هستند.
۶- آیا ما بندگان شایستهای هستیم؟آیا هر روز خبر گناهی جدید را نمیشنویم؟آیا بیرحمیهای ما نسبت به گذشته کمتر شده؟آیا خیانتهای ناموسی و مالی و...کمتر شده؟
چرا توقع داریم گویندگان، نازمان کنند؟
🔹متن کامل اینجا👇
https://www.instagram.com/p/CWQ0Ye4oAeo/?utm_medium=share_sh
#صدیقی
@rozaneebefarda
تهاجم سازمانیافته عناصرِ مرموز و غربزده به #سردار_جنگل؛ شهیدِ راهِ مبارزه با استعمار و استبداد
[صفحه ۱ از ۲]
اختصاصی|| میثم عبداللهی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
میرزا کوچک جنگلی! به تو تبریک میگویم، تو به عَلَمی برای اسلام و انقلاب اسلامی تبدیل شدهای. کوتولههای فکری از کینه انقلاب خمینی، به جای حمله به جمهوری اسلامی و رهبری به تو حمله میکنند و این گونه عقدههایشان را خالی میکنند. البته بیراه هم نمیگویند، روزگاری تو پدر اینها را سوزاندی و ملکه عفریتهشان را به خاک مذلت نشاندی و به بزرگترین مانع برای منافع بریتانیای صغیر در ایران تبدیل شدی. جرم تو، از نگاه غربپرستان داخلی، جرم کمی نبود فلذا صد سال است که دارند از تو انتقام میگیرند و حرفهایی که لایق خودشان است، را سوی تو روانه میکنند.
صفا، باطن زلال و اخلاص تو صافی خوبی برای مشخص کردن میزان خباثتهای ما فیالضمیر وحشیهای شیک و کراوات و ادکلن زده است که صد سال است دارند در رسانههایشان روی جنایات پهلوی اول و اربابش انگلیس ماله میکشند.
تو همان طور که در زمان حیاتات افشاگر پشت پرده جریانات مارکسیستی شدی، وقتی که شوروی با انگلیس و آلتفعلش، رضاخان، برای شهادت تو همپیمان شدند، تمام شعارهای ضدامپریالیستیشان را به مسلخ بردند و به عالم نشان دادند که حکومت شوروی در استعمارگری و غارت، کم از حکومت پادشاهی تزاری روسیه ندارد. زمانی که رضاخان، آلت فعل انگلیس، برای سرکوب راهی گیلان شد، کلانتروف، وابسته نظامی سفارت شوروی و آلت فعل شوروی هم همراه با او وارد گیلان شد و در تمام جنایتهای سرچوب دخیل بودند.
اما نکاتی خطاب به پخشکنندگان چنین دروغهایی توجه کنند که میرزا کوچک سالها برای استقلال ایران و بیرون کردن اجانب و عوامل داخلیشان از کشور تلاش کرده بود و به قهرمان ضداستعماری مردم ایران بود. به همین خاطر بود که انگلیس و شوروی هر کدام جداگانه در دو برهه پیشنهاد حکومت ایران را به میرزا کوچک دادند. ولی میرزا کوچک این پیشنهاد را نپذیرفت. اگر میرزا کوچک مثل شما یک انسان کمعقل و کمخرد بود، باید چنین پیشنهادی را روی هوا میزد. چرا میرزا کوچک چنین پیشنهادی را نپذیرفت؟ چون نمیتوانست تامین کننده منافع استعماری آنها در ایران باشد و به آلت فعلی همچون رضاخان جلاد، علیه مردم ایران تبدیل شود. اگر میرزا کوچک تجزیه طلب و عامل شوروی بود چرا در مقابل شورویها ایستاد؟ میرزا کوچک چرا نپذیرفت که کوچکترین تبلیغات مارکسیستی در گیلان صورت گیرد؟ چرا شورویها در داخل نهضت جنگل کودتا کردند و برای کشتن وی لشکر سرکوبگر عازم جنگل کردند؟ چرا شورویها برای شهادت او اقدام کردند؟ به این سوالات جواب دهید بلکه به واسطه یافتن جواب این سوالات از بیسوادی و بلاهت خارج شوید و ناچار شوید چهار صفحه مطالعه کنید.
هر سال در ماههای آبان و آذر، همین بازی تکراری و همین حرفهای تکراری و مهوع را میشنویم، بدون اینکه کوچکترین ابتکار و نوآوری در آن رخ دهد. شکر خدا مطلع شدم که آقای عبدالرضا داوری هم به جرگه مالهکشان دیکتاتوری پهلوی اول و متهم کنندگان آن مرد الهی تبدیل شده است و همان حرفهای تکراری را بیان کرده است.
البته باید اعتراف کنم که از سلفشان کمی جلوتر رفتند و یک شبهه «سلفی و اخوانی بودن» را که تا کنون سابقه نداشته، اضافه کردند! که حاکی از میزان تلاش ذهن توهمپرداز و جوالشان دارد!! که برای بافتن این دورغ باید به شما تبریک گفت!!
برای تک تک ادعاهای دروغی که بیان کردید، باید دلیل بیاورید. تا زمانی که برای هر کدام از این مدعاها دلیلی اقامه نکردید، هیچ کدام از آنها پذیرفته نیست.
پیش از وی، سلبریتیهای سیاسی و کمخردی همچون مظفر شاهدی، حسین دهباشی، صادق زیباکلام، محمد نوریزاد و... در این مسیر گام نهاده بودند و به این عالم مجاهد شهید که مظلومانه به دست اشقیالاشقیای قرن بیستم به شهادت رسید حمله کردند و جای جلاد و شهید را عوض کردند.
الان حدود 4 سال است که منتظر جواب و بیان مستندات از سوی محمد نوریزاد هستیم. همچنین دو سال گذشته و هنوز جوابی از حسین دهباشی نرسیده. نیز یک سال است که منتظر شاهدی هستیم ولی هیچ جوابی نیامده است. از اینجا مجدد اعلام میکنیم که اسناد را بیان کنید و همان طور که گفتید نهضت جنگل را به زعم خودتان رسوا کنید!
اگر جوابی ندادید و سندی رو نکردید، بیسوادی و دست خالی از استدلالتان، نزد مردم روشن و رسوا شده و بیآبروییتان نزد عموم مردم روشن خواهد شد و از این به بعد کسی به ادعاهای درست شما هم اعتنایی نخواهد کرد.
🔘روزنه؛ دریچهای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
تهاجم سازمانیافته عناصرِ مرموز و غربزده به #سردار_جنگل؛ شهیدِ راهِ مبارزه با استعمار و استبداد
[صفحه ۲ از ۲]
اختصاصی|| میثم عبداللهی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
لازم است تا به شبهه تجزیه طلبی پاسخ داده شود. با توجه به اینکه اوایل نهضت هفت ساله جنگل، چنین شبهه ای مطرح نیست بلکه آن را نهضتی برای استقلال ایران و بیرون کردن اجنبی میدانند و بیشتر شبهات مربوط به اواخر نهضت است، یک دستنوشته زیر از میرزا کوچک در این زمینه راهگشا خواهد بود.
از آخرین نامه های میرزا کوچک به احمد قوام السلطنه، رئیس الوزرای وقت، در روز ١٢ مهر ١٣٠٠ است که درباره مرام جنگل مبنی بر حفظ استقلال ایران سخن گفته است. میرزا احمد قوام السلطنه، در زمان این نامه، برای اولین دوره، رئیس الوزرا شده بود و در همین دوران است که میرزا کوچک به شهادت رسید و نهضت جنگل سرکوب شد. میرزا کوچک در هنگام نگارش این نامه حدود دو ماه تا روز شهادتش باقی مانده بود، اهدافی که در این نامه برای دلیل به وجود آمدن نهضت جنگل بیان کرده سه هدف است:
1. حفظ استقلال ایران از تعرضات و مداخله اجانب.
2. اصلاحات اساسی داخلی.
3. استقرار آزادی ملت ایران را ذکر کرده و حاکی است که میرزا کوچک در اندیشه و عمل در طول هفت سال فراز و فرود هیچ تغییری نکرده و همچنان همان اهداف اولیه نهضت را با قوت در پیش گرفته است:
«گمان ندارم لزومی داشته باشد بنده و یارانم را به آن مقام محترم معرفی کنم که قصدمان چه بوده و برای چه مقصد، تحمل صدمات طاقت فرسای چندین ساله را نمودهایم، مراد و منظور اصلی بنده و جمعیت جنگل چنان که عملیات سال گذشته شاهد میباشد، حفظ استقلال ایران از تعرضات و مداخله اجانب و اصلاحات اساسی داخله و استقرار آزادی ملت ایران میباشد.» (تاریخ تحولات سیاسی ایران، موسی فقیه حقانی و موسی نجفی، موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران، تهران، پنجم، 1387، ص392.)
در سالهای اخیر، بارها به ادعاهای سلبریتیهای سیاسی در زمینه شبهه تجزیه طلبی جواب داده شده بود که آرشیو آنها در سایت رنگ ایمان موجود است. در اینجا فقط تصویر یک سند را درج میشود و برای مطالعه اسناد دسته اول نهضت جنگل در این زمینه، به مطالب زیر مراجعه کنید:
١. یک مقاله علمی و مستند در سایت رنگ ایمان در پاسخ به شبهه تجزیه طلبی نهضت جنگل، با عنوان: «پاسخ به یک پرسش: آیا هدف نهضت جنگل، تجزیه طلبی و جدا کردن گیلان از ایران بود؟»، میثم عبدالهی.
http://www.rangeiman.ir/%d9%be%d8%a7%d8%b3%d8%ae-%d8%a8%d9%87-%db%8c%da%a9-%d9%be%d8%b1%d8%b3%d8%b4-%d8%a2%db%8c%d8%a7-%d9%87%d8%af%d9%81-%d9%86%d9%87%d8%b6%d8%aa-%d8%ac%d9%86%da%af%d9%84%d8%8c-%d8%aa%d8%ac%d8%b2%db%8c/11163/
٢. «پاسخ به ادعاهای مظفر شاهدی درباره نهضت جنگل»، میثم عبدالهی http://www.rangeiman.ir/%d9%be%d8%a7%d8%b3%d8%ae-%d8%a8%d9%87-%d8%a7%d8%af%d8%b9%d8%a7%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%b8%d9%81%d8%b1-%d8%b4%d8%a7%d9%87%d8%af%db%8c-%d8%af%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d9%86%d9%87%d8%b6%d8%aa/15076/
٣. «پاسخ به توهین تجزیه طلبی حسین دهباشی به سردار شهید جنگل»، مرتضی عبداللهی
http://www.rangeiman.ir/%d8%ac%d9%88%d8%a7%d8%a8-%d8%a8%d9%87-%d8%aa%d9%88%d9%87%db%8c%d9%86-%d8%aa%d8%ac%d8%b2%db%8c%d9%87-%d8%b7%d9%84%d8%a8%db%8c-%d8%ad%d8%b3%db%8c%d9%86-%d8%af%d9%87%d8%a8%d8%a7%d8%b4%db%8c-%d8%a8%d9%87/14312/
۴. فیلم پاسخ به یک شبهه درباره نهضت جنگل + لینک دانلود.
http://www.rangeiman.ir/%d9%81%db%8c%d9%84%d9%85-%d9%be%d8%a7%d8%b3%d8%ae-%d8%a8%d9%87-%db%8c%da%a9-%d8%b4%d8%a8%d9%87%d9%87-%d8%af%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d9%86%d9%87%d8%b6%d8%aa-%d8%ac%d9%86%da%af%d9%84-%d9%84/11179/
۵. «دیر آمدی ای نگار سرمست / جوابیه ای به تهمت محمد نوری زاد به نهضت جنگل»، مجید رحمانی http://www.rangeiman.ir/%d8%af%db%8c%d8%b1-%d8%a2%d9%85%d8%af%db%8c-%d8%a7%db%8c-%d9%86%da%af%d8%a7%d8%b1-%d8%b3%d8%b1%d9%85%d8%b3%d8%aa-%d8%ac%d9%88%d8%a7%d8%a8%db%8c%d9%87-%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d9%87-%d8%aa%d9%87%d9%85/11185/
۶. «مرامنامه کمیته اتحاد اسلام و بازخوانی آرمانهای اسلامی نهضت جنگل+سند»، میثم عبدالهی.
http://www.rangeiman.ir/%d9%85%d8%b1%d8%a7%d9%85%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%da%a9%d9%85%db%8c%d8%aa%d9%87-%d8%a7%d8%aa%d8%ad%d8%a7%d8%af-%d8%a7%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85-%d9%88-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%ae%d9%88%d8%a7%d9%86%db%8c/6512/
🔘روزنه؛ دریچهای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
۱۲ نوامبر، ۱۹.۰۴ شاهرود ۲۱ آبان ۱۴۰۰.mp3
20.17M
اهمیت همافق بودن با ولیّ فقیه
حجتالاسلام صلحمیرزایی
۲۱ آبان ۱۴۰۰
#حوزهانقلابی
#آزمونولایتپذیری
🔘روزنه؛ دریچهای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
ردیّه #هاشمیرفسنجانی بر تفسیر #سروشمحلاتی از آیه ۷۸ سوره حج!
برگی از گسلهای فکری و تناقضهای درونی #خردهجریاناعتدال!
#اختصاصی|| قابل تأمل
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹اخیرا یک #ژورنالیستمعمم به نام سروش محلاتی /از ارکانِ اربعه حلقه مطبوعاتی روزینامه جمهوری اسلامی و ایضا از مریدانِ دوآتشه هاشمی رفسنجانی/ در سخنانی جنجالی و عجیب، علنا به تئوریبافی در جهت پذیرش #سلطهکفار و #سازشباشیطانبزرگ پرداخت و احیانا برای رسیدن به اغراضِ سیاسی جریان سیاسی ورشکسته خود، به مصادره و تفسیر به رأی ناروا از بیانات ناصحانه #آیتاللهصافیگلپایگانی پرداخت! که البته این قبیل تحریفات، در سایه سکوت معنادار دفتر معظم له، جز ضربه به دیدگاههای ولایتمدارانه و کفرستیزانه و کارنامه انقلابی آن مرجع عالیمقام نتیجهای دربر ندارد و ممکن است موجبات سوءبرداشتهای برخی جریانهای ناآشنا به پیشینه و مبانی معظم له را فراهم سازد.
▫️و از این زنندهتر آنکه او همچون گذشته به تحریف آرای بزرگان بسنده نکرد و برای القای ذهنیات سیاستزده خویش، به تفسیرهای بیمبنا و سطحی از آیات قرآن و سیره نبوی متوسل شد!
🔹 محلاتی در بخشی از سخنان اخیر خود تفسیری مخدوش از آیه ۷۸ سوره حج ارائه کرده، تلاش میکند، تسلیم شدن در برابر سلطه کفار را به خیال خام خود تئوریزه کرده و #قاعدهلاحرج را به مسئله جهاد و مقاومت در برابر دشمنان پیوند بزند و برای گفتمان ترس و هراس و تسلیمطلبی و سازشکاری، دلیل قرآنی و فقهی بتراشد!
🔹محلاتی یکی از مریدان فکری و سیاسی آقای هاشمی رفسنجانی و از مروجان #شبهگفتماناعتدال محسوب میشود، که علاوه بر سخنرانیها و مقالات آکنده از اغراق در تجلیل از هاشمی، کتاب «آیت درایت» را با ادبیاتی تملقآمیز و در تأیید و ترویج کارنامه و افکار هاشمی نگاشته است.
🔹تفسیرِ محلاتی از این آیه نه تنها با اتفاقنظر مفسران و فقهای بزرگ شیعه بر خارج بودن موضوعی مسئله جهاد از قاعده لاحرج منافات دارد، بلکه با کتاب #تفسیر_راهنما نیز که منتسب به مرادِ فکری او (هاشمی رفسنجانی) است، #تعارض_جدی دارد. جالبتر اینکه سروش محلاتی قبلا با همان ادبیات غلوآمیز خود به ستایش از تفسیر راهنما پرداخته، چنین می گوید:
👇
«وقتی شما این تفسیر [راهنما] را با تفاسیر دیگر مقایسه می کنید. یکی از ویژگی هایش، این است که قرآن را از آن تنگناهایی که برخی از مفسرین در فهم و تفسیر آیات قرار دادند و شخص را در هنگام مطالعه با مشکل مواجه می کنند آزاد میکند.
آیت الله هاشمی، یک بیان روشن و ساده از آیات قرآن ارائه می کند. البته سادگی را با سطحی بودن نباید اشتباه کرد. برای نمونه، افرادی مفاهیم قرآن را ساده اما سطحی ارائه می کنند. وی سادگی را توام با دقت و توجه به ظرافت های آیات قرآنی مطرح می کرد. اینکه ما چرا در اصل دین و شریعت دچار مشکل می شویم؟»(سایت جماران، ۱۳۹۶/۱۰/۲۰)
🔹در تفسیر راهنما، در ذیل آیه ۷۸ سوره حج تفسیری معارض با برداشت سطحی محلاتی آمده که دقیقا نشان میدهد که تفسیر محلاتی از آیه مزبور تا چه اندازه دور از آبادی است و حتی با برداشتهای قرآنی آقای هاشمی نیز سازگاری ندارد!!!
🔹تفسیر هاشمی رفسنجانی از آیه ۷۸ سوره حج را در ذیل بخوانید و خودتان قضاوت کنید:
👇
«جملههای «هو اجتباکم» و « و ما جعل علیکم فی الدین من حرج» ظاهرا تعلیل برای جملهی «وجاهدوا فی الله حق جهاده» است؛ یعنی، بدان جهت که شریعت اسلام، شریعتی سهل و آسان و پیراسته از هرگونه عسر و حرج است، پس باید در راه عمل به آن نهایت کوشش را نمود و در راه حفظ آن، تمام توان خود را به کار بست و از ایثار جان و مال در پاسداری از آن دریغ نکرد. لازمه این معنا این است که حکم جهاد همه جانبه - که قطعا عسر و حرج آفرین است - از قانون نفی حرج بیرون باشد.»
تفسیر راهنما، ج ۱۱، ص ۵۰۰
▫️تناقضات آشکار در آثار و مواضعِ مروجانِ حوزویِ #خردهجریاناعتدال سابقهی تاریخی دارد و آنان هیچگاه پاسخگوی تناقضگوییها و تذبذبهای فکری و سیاسی خود نبودهاند و متأسفانه بیشتر به دنبال تفسیرهای عوامپسند و ژورنالیستی از منابع دینی و سخنان بزرگان دین هستند که امری ناپسند و غیرقابل پذیرش است.
🔘روزنه؛ دریچهای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
سالروز وفات کریمه اهلبیت علیهمالسلام، حضرت معصومه(سلامالله علیها) تسلیت باد
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رابطه متقابل فقر مردم و کارنامه کارگزاران سیاسی!
تبیین حکیمانه مقام معظم رهبری پیرامون رابطه مستقیم عملکرد منفی مسئولان در گسترش فقر
@rozaneebefarda
حلقه جماران و ماجرای #بهتان و دشنام!
از تقریر درس خارج تا توهین به بزرگان حوزه در فضای مجازی!
🔹امروز در قم چه خبر بود؟
▫️رونمایی از تقریر «دشنام و بهتان» جناب آقای سیدحسن مصطفوی که مقرر آن هم کسی نیست جز رشید داودی؛ عضو ارشد تحریریه نشریه #حریمامام!
🔘حتما توهینها و هتاکیهای مقرر درس خارج بهتان علیه برخی اساطین فقاهت و معنویت در دوران معاصر _خصوصا حضرت #آیتاللهیزدی و حضرت #علامهمصباح _ را یادتان هست!
▫️راستی؛ بین این تقریرات و آن کارنامه چه تناسب جالبی وجود دارد!
🔲حتما اساتید ارجمند حاضر در این جلسه _حضرات آقایان؛ #علیدوست، #قائنی_ توضیحات قانع کنندهای برای حوزویان دارند که از چه رو در رونمایی از نوشتجات یک طلبه هتاک شرکت کردهاند!؟
🔻آیا حضور آنان در این جلسه _که طبعا موجبات تطهیر و ترویج آن عنصر هتاک را فراهم میآورد_ را میتوان از کارنامه سیاه نامبرده تفکیک کرد؟!
▫️برخی هتاکیهای مقرر درس خارج بهتان را در پیوندهای ذیل مشاهده فرمایید:
https://eitaa.com/rozaneebefarda/6141
https://eitaa.com/rozaneebefarda/6125
🔶حاشیه روزنه
وقتی برخی اساتید مشهور حوزه _که همواره خود را طرفدار احترام به بزرگان معرفی میکنند و گاه به تخطئه دیگران میپردازند_ در جلسهی رسمی رونمایی از نوشتجات یک عنصر هتاک به بزرگان شرکت میکنند، چه انتظاری داریم ویروس خطرناک تندگویی و هتاکی و توهین به بزرگان، در حوزه مقدسه به #همهگیری تبدیل نشود؟!
انتظار داریم حضرات جبران فرمایند!
🔘روزنه؛ دریچهای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053