eitaa logo
روزنه
6.2هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
2.1هزار ویدیو
256 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از کشکول
✳️بدون رنجش خاطر مسئول فاسد خطبه‌ی دوم این هفته نماز جمعه قم بسان بسیاری از خطبه‌های نماز جمعه دیگر چالش یا اضطرابی برای مسئول خاطی و فاسد نداشت. حضرت آیت الله اعرافی دام عزه طبق سیره خودشان صرفا به بیان کلیاتی اکتفا نمودند که هیچ مدیر فاسد یا مسئول ناکارآمدی از آن حتی احساس رنجش یا ناراحتی پیدا نمی‌کند. برخورداری از جایگاه سیاسی_حوزوی_اجتماعی وظیفه ایشان را در پرچم‌داری مطالبه‌گری و مبارزه با فساد دوچندان می‌کند. اما با عرض پوزش بنده خاطره‌ای از خطبه‌های ایشان در این موضوع در ذهن ندارم. کشتن اژدهای هفت سر فساد[تعبیر رهبر معظم انقلاب] وسلب امنیت از مسئول فاسد و خائن در نظام اسلامی نیاز به حمله همه دلسوزان دارد ! هر هفته برخی بسترهای فساد را به چالش کشید، مسئله فراوان است بدون نیاز به نزاع در انتخاب، شاید بشود از سنگر نماز جمعه از دولت و مجلس شفافیت همراه با فوریت در ماجرای ماشین‌های شاسی بلند نمایندگاه مجلس را مطالبه کرد. شاید بشود از طرف شورای نگهبان به مردم اطمینان داد که نماینده و کاندیدای متخلف و استفاده کننده از رانت قطعا رد صلاحیت خواهد شد. مسئله فراوان و سکوت فراوان‌تر پ‌ن‌پ: 1. حدود دو سال پیش بعد نماز جمعه از لابه‌لای جمعیت خود را به محضر آیت الله اعرافی دام عزه رساندم و بدین مضمون عرض کردم: چرا درخطبه به کلیات بسنده می‌کنید و لااقل موجب ناراحتی و آزردگی خاطر مدیران فاسد را فراهم نمی‌کنید؟ ایشان فرمودند: یعنی به نظر شما این کلیات را هم نگویم؟ بنده بی‌ادبی کردم و عرض کردم: خیر حاج آقا وقتی دردی دوا نمی کند چرا بگوئید(که دیگر مجالی نشد و شخص دیگری سئوال کرد) 2. قال امیرالمومنین علیه السلام: أَخَذَ اللَّهُ عَلَى الْعُلَمَاءِ أَلَّا يُقَارُّوا عَلَى كِظَّةِ ظَالِمٍ وَ لَا سَغَبِ مَظْلُوم‏ 3. شاید این سکوت‌ها را مردم جور دیگر معنا کنند، و با طلبه مظلوم و بی دفاع .... ابوالقاسم کریمی طلبه‌ی حوزه علمیه قم. عصر دلگیر جمعه 15 اردیبهشت 1402 https://eitaa.com/kashkolsokhan
حرف حساب یک فعال مجازی در مورد ماجرای تذکر کشف حجاب امام جمعه رشت عده‌ای میگویند امام جمعه‌ی رشت باید میگفت من از فعل دختران بی حجاب بیزاری میجویم نه از خودشان،و احتمالا منظور امام جمعه رشت هم همین بوده و نتوانسته بخاطر جو سنگین جلسه آن را منتقل کند! اما بعضی از همین افراد،خودِ امام جمعه‌ی را مورد هجمه قرار میدهند نه فعل او را! چرا به حرف خودتان پایبند نیستید؟! @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عزاداری حماسه آفرینان خان‌طومان در فرودگاه دمشق 🔸حاشیه روزنه حجاب و عفاف میراث شهیدان است؛ با تحلیل‌های تخیلی، و سرکوب اقدامات چارچوب‌مند مدافعان حجاب، سفارش شهیدان را زیر پا نگذاریم. @rozaneebefarda
جزئیاتی از ماجرای رشت و علت تذکر ماجرای زنی که با لباس نامتعارف چند بار روی سن آمد و... دکتر عارفه دهقانی: مذهبی‌هایی که به خود آیت‌الله فلاحتی توهین کردن نه عملش و از پشت صحنه ماجرا بی‌خبر بودن، کجا نشستن؟ بازم دینتون را از امثال حسین دارابی‌ها بگیرید! قیامت باید تک تک تان پاسخگوی امام جمعه رشت باشید.... 🔸حاشیه روزنه با توجه به سخنرانی متین و مؤدبانه آیت‌الله فلاحتی در همان جلسه کذایی، مشخص بود که اتفاقات خاصی باید موجب واکنش فی‌البداهه خاص ایشان شده باشد. آنگونه که در یادداشت تحلیلی روزنه گفته شد، به واکنش آقای فلاحتی نقد وارد است اما نباید و نمی‌توان یک برخورد را ملاک قضاوت و هجمه به شخصیت و کارنامه ایشان قرار داد. نکته دیگر بی‌اطلاعی برخی رسانه‌ای‌ها از جزئیات ماجرا بود و این جماعت در جوزدگی محض، همگام و بلکه بعضا تندتر از رسانه‌های معاند، به برجسته‌سازی اتفاق و تهاجم به شخصیت آیت‌الله فلاحتی پرداختند!(به جای آنکه نقد منصفانه به کار ایشان وارد کنند) این اتفاق نشان داد: ۱. برخی رسانه‌ای‌های شبه‌انقلابی، با اصول و مبانی دینی و انقلابی بیگانه‌اند که مهم‌ترینش موضع‌گیری از روی تحقیق و مراعات انصاف و عقلانیت رسانه‌ای است. ۲. بعد از این قبیل اشتباهات فاحش، نمی‌توان به آنها اعتماد کرد و باید با دیده تردید به مواضع عجولانه و جو زده شان نگریست. ۳. حداقل کاری که می‌بایست بکنند، بیان جزئیات جدید و جبران تندروی‌هاست که تا کنون (جز برخی افراد) از آنها چیزی ندیده‌ایم. ۴. مبانی دینی و تطبیق آن بر حوادث واقعه را نمی‌توان از گرفت... @rozaneebefarda
پاسخ دقیق حاج ابوالقاسم به حریزاوی (معاون ): کاش به همین اندازه که برای امام جمعه رشت ترش‌رویی کردید، برای کاشفان حجاب هم می‌کردید! 🔸حاشیه روزنه حریزاوی از کسانی بود که به قول خودش ۱۰ اشکال به اقدام آقای فلاحتی گرفته بود! اظهارات او در برخی رسانه‌ها بازتاب گسترده داشت و موجب تشدید فشارها به آیت‌الله فلاحتی گردید. حالا او با پاسخ متین و منطقی و پرسش‌گری صریح آقای حاج ابوالقاسم مواجه شده است! مرور دقیق مواضع حریزاوی نشان می‌دهد که با فهمی عمیق از منابع دینی مواجه نیستیم و این فهم، وقتی در سطوح عالی مهم‌ترین نهاد تبلیغ دین قرار بگیرد، ممکن است در سراسر کشور منتشر شود و خطر آفرین باشد. گذشته از نحوه فهم دین، موضع‌گیری تک‌بعدی نیز چالش مهم دیگری است که در عملکرد برخی آقایان می‌بینیم. علمای دین و بزرگان حوزه حتما در این جهات توجه دارند. حساسیت مضاعف به رفتار و مواضع مسئولین سازمان تبلیغات به معنای حساسیت نسبت به نحوه فهم و ترویج معارف دینی است. نکته مهم آنکه؛ به جای توییت‌بازی به فکر برای تدبیر اوضاع باشید! با برگزاری جشن تکلیف سراسری دختران(که خیلی خوب هم هست)، نمی‌توان خیابان و اداره و ساحل دریا و ... را تدبیر کرد. شما که بلد هستید، به جای هجمه به این و آن، طوری کار کنید که هم نشود، دختران مکشوفه(!) هم مقید به قانون و شرع شوند. تئوریزه کردن بی‌عملی و ایراد گرفتن به فعالان عفاف و حجاب که هنر نیست. آیا نهادهای فرهنگی و دینی حاکمیتی، برای مقابله با نقشه دشمن در ، برنامه‌ای دارند؟! این برنامه کجاست؟ بسم‌الله... @rozaneebefarda
مطالبه یک فعال مجازی حوزوی از وزارت ارشاد پیرامون مدیریت مسئله حجاب در نمایشگاه کتاب تهران 🔰جلوگیری از کشف حجاب در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، کوچکترین انتظار از وزارت فخیمه ارشاد اسلامی است! @rozaneebefarda
هدایت شده از وضعیت انقلابی
📱آقای اسماعیلی وزیر محترم ارشاد این کتابی است که در همان چاپ اولش از وزارت شما مجوز گرفته. بخش کوچکی از انحرافات کتاب: «اتهام التقاطی بودن به قانون اساسی کشور، اتهام سنی‌زدگی به نظام،اتهام به شیخ فضل‌الله نوری،نفی علوم انسانی اسلامی و انتساب پیشرفت‌های علمی کشور به غرب‌زدگان، تطهیر پهلوی و...» مجوز؟! چرا؟! 📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید|| تبیین سقوط‌ اخلاقی و سیاسی در بیان استاد اخلاق حوزه علمیه قم : 🔸خدا این نظام با این عظمت را به شما داده، حالا تو ی عمامه‌به‌سر در برابر این کسی که عَلم به دوشش است، می‌ایستی و میدان‌داری و مَن‌من می‌کنی! 🔸چرا محاسبه نمی‌کنید؟ این حرف‌هایی که می‌زنید یا حق است یا ناحق؛ 🔻اگر ناحق است که عقب بکش. بعد از مرگ خبرهاست.... نمی‌توانید در قیامت جواب بدهید. 🔻اگر حرفت حق هم هست، ببین با چه انگیزه‌ای داری این حرف را می‌زنی؟ آیا حسادت وادارت کرده؟ با انگیزه شکست طرف مقابل می‌گویی؟ کبر و خودبرتربینی وادارت کرده؟ انگیزه مهم است.... چرا ما عمامه‌به‌سرها ید واحده نمی‌شویم؟ سه‌شنبه ۱۹اردیبهشت۱۴۰۲ مدرسه مبارکه رضویه 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید|| نقدهای پیرامون عملکرد و در 🔸حاشیه روزنه این سنخ از جانب عناصر انقلابی مؤثر و میدان‌دار فتنه اخیر که در برخی رسانه‌ها انعکاس یافته، حتما باید شنیده شود اما به هیچ وجه کافی نیست و لذا بازخوانی محققانه کارنامه نهادهای فرهنگی در فتنه اخیر (در فضای علمی و با ادبیات علمی و صریح) از ضرورت‌های مغفول است و لذا پیشنهاد می‌شود نشست‌های تخصصی و مناظره‌هایی با حضور مسئولان ارشد این نهادها در فضای حوزه و دانشگاه برگزار شود. اکنون هر از گاهی برخی دورهمی‌های خصوصی پشت درهای بسته در قم برگزار می‌شود که مشخص نیست افراد مدعو با چه سابقه و رزومه‌ و فرایندی در آن جلسات دعوت می‌شوند و اساسا چه میزان از پرسش‌های واقعی حوزویان در آن محافل مطرح می شود و چه پاسخی دریافت می‌شود؟ نگاه ویترینی به نخبگان در شأن حوزه و دانشگاه نیست لذا صرف چند عکس و تیترهای مبهم و کلی از دورهمی‌های خصوصی برخی مسئولان با برخی حوزویان، اصلا کفایت نمی‌کند و هرگز نمی‌توان آن را مصداق دانست. مطلوب آن است که مسئولان ارشد فرهنگی اولا بدهند. ثانیا ارائه کنند و در مورد کم و کیف برنامه‌ها بگیرند و ثالثا از ظرفیت‌های ناتمام بدنه نخبگانی حوزه و دانشگاه در . گرچه برخی نهادهای فرهنگی گام‌های خوبی نیز برداشته‌اند اما امروز این جهات اصلا در حد مطلوب نیست. 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
انتقاد صریح یک فعال مجازی حوزوی به امتناع یک پزشک مشهدی از مداوای یک بیمار اورژانسی محجبه 🔸حاشیه روزنه وقتی و احترام به قانون در میان طیفی از کارگزاران و نخبگان به چالش کشیده می‌شود و بجای اجماع‌سازی برای اجرای قوانین، با نظریات کوانتومی و توجیهات نیش‌غولی (!!!) برای قانون‌ستیزی و قانون گریزی مواجه هستیم، و به بدنه جامعه ارسال می‌شود و آنگاه است که عناصر مرموز و مشکوک، زمینه سوءاستفاده را فراهم می‌بینند. اگر این نقیصه نشود مثل ویروس منتشر می‌شود و آنوقت مقابله با این بسیار مشکل و هزینه‌ساز خواهد بود‌. 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
هدایت شده از حمید رسایی
. سال مهار تورم، رشد تولید ♻️ وضعیت کنونی تورم و گرانی، محصول تکرار سیاست‌های اشتباه 🔰 حمید رسایی: وضعیت گرانی‌های کم سابقه این روزها، نتیجۀ کیفیت برنامه‌های تیم اقتصادی دولت است. طبق بررسی تاریخی، وضعیت کنونی اقتصاد، تشابه بالایی با اوایل دهۀ هفتاد - دولت مرحوم هاشمی - دارد. در آن سال‌ها تیم اقتصادی دولت، برنامه‌ای به نام "تعدیل ساختاری" را براساس دیکتۀ سازمان آمریکایی صندوق بین‌المللی پول (IMF) اجرا کرد که نتایج آن: جهش نرخ ارز، تورم شدید (۵۰ درصد در سال ۱۳۷۴)، تاراج رفتن معیشت مردم و شورش‌های گسترده بود. اکنون تیم اقتصادی دولت سیزدهم، از دو منظر: تفکر اقتصادی و سیاست‌های اجرایی، شباهت زیادی با تفکر و سیاست‌های اجرا شده در ابتدای دهه ۷۰ دارد و برنامه‌هایش مشابه همان برنامۀ "تعدیل ساختاری" است. طبعا نتایج هم‌ تکرار شده است. تفاوت‌ها نیز صرفا در شکل ظاهری افراد اقتصادی دولت است. مردم در سال ۱۴۰۰، رای ندادند که ظاهر افراد تغییر کند؛ رای دادند که تفکرات و سیاست‌های نادرست تغییر کند. اما در اقتصاد، همان مسیر مخرّب قبل دنبال می‌شود. رییس محترم دولت، دلسوزانه "گمان می‌کند" که تعدیل ساختاری، شفابخش اقتصاد است. اما وضعیت بد معیشت مردم نشان می‌دهد که این نسخه، ایجادکننده بیماری در اقتصاد است. ❌ انسان عاقل از یک منفذ، دوبار گزیده نمی‌شود، اما گویا سیاستگذاران اقتصادی، به چندبار گزیدگی از سیاست‌های تورم‌زا علاقه دارند. سیاست‌هایی که منافع آن برای عدۀ قلیل و زیان آن برای آحاد جامعه است. 🔺برای دیدن یادداشت‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 eitaa.com/rasaee eitaa.com/rasaee
روزنه
. سال مهار تورم، رشد تولید ♻️ وضعیت کنونی تورم و گرانی، محصول تکرار سیاست‌های اشتباه 🔰 حمید رسایی
حاشیه روزنه تلاش‌های عناصر مرموز برای تکرار تجربه ریاست‌جمهوری آقای‌ در دوره اخیر کاملا مشهود است. شخصیت آقای البته متفاوت است و همین تفاوت مایه امید است که نئولیبرال‌ها را کنار بزند و نجواهای شوم بانیان را ناشنیده بگیرد که اگر چنین نشود، ، و و و نهایتا را در پی خواهد داشت.... @rozaneebefarda
هدایت شده از وضعیت انقلابی
📱موج اول لیبرالیسم وحشی در عصر جمهوری اسلامی در دولت آقای رفسنجانی لانه‌گزینی کرد و در دوران اصلاحات زنجیر پاره کرد. آقای رئیسی به اتباع «لیبرالیسم وحشی» و البته مسؤولین فرهنگی خود به‌ویژه وزیر ارشاد تفهیم کند که دولت سیزدهم محل مناسبی برای لانه‌گزینی و ترویجِ چراغ‌خاموشِ افکارِ این افراد نیست. 📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ببینید|| تذکر لطیف علامه حسن‌زاده به یک زن 🔸حاشیه روزنه حساسیت‌‌های بزرگان حوزه در حوزه عفاف و حجاب و مراعات احکام شرعی در روابط زن و مرد را مقایسه کنید با نسخه‌های من‌درآوردی . بزرگان رضایت الهی را ملاک قرار می‌دهند و ناصح امین برای مردم هستند، اما برخی از این جماعت، برای لایک و هورای مخاطبان مجازی‌شان، حاضرند احکام الهی را به مذبح تفاسیر بی‌پایه ببرند. 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ببینید|| گزارش صداوسیما از وضع اسف‌بار در 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
پلمپ مطب پزشک مشهدی که بخاطر داشتن حجاب، از ارائه خدمات به بانوی محجبه امتناع کرده بود 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انتقادات بانوی باحیای شیرازی از وضع حجاب خطاب به امام جمعه شهر 🔸حاشیه روزنه اگر اظهارات این بانو درست باشد و چادر از سر این بانو کشیده‌اند انتظار داریم متولیان امر نسبت به ماجرا اقدام عاجل نمایند. نیز که این مطالبات خطاب به ایشان بیان شده، لطفا پاسخگو باشند و نسبت به اقدامات‌شان در مورد پیگیری وضع حجاب شیراز روشنگری نمایند. 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
تجلیل مجدد از کتاب تحریف‌آمیز هدایت‌‌الله بهبودی (زندگی‌نامه رضاخان) در برنامه جهان‌آرا ! @rozaneebefarda
جهاد تبیین و خطر دوگانه‌سازی در اجرای فرامین مقام معظم رهبری [صفحه ۱ از ۲] اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 مطالعه مبانی و منظومه فکری و مهم‌تر از آن بررسی دقیق، علمی و فنی سلوک سیاسی امام خمینی و مقام معظم رهبری از لوازم قطعی «انقلابی‌گری» و است. ضعف علمی در فهم سیره سیاسی امام و رهبری یکی از آسیب‌های حال حاضر کنش‌گری سیاسی/ رسانه‌ای است و همین امر باعث شده بسیاری از فعالان انقلابی عرصه جهاد تبیین و جنگ روایت‌ها که هر یک در بخش مربوط به خود چهره‌ای شاخص در فضای انقلابی‌گری هستند از جانب معدود جاهلان یا مغرضان، مورد طعن و تعدی قرار گرفته و رمی به انواع و اقسام برچسب‌هایی شوند که روزگاری بزرگان و پیشگامان جهاد تبیین دچار آن بودند. نمونه واضح هجمه‌های ناجوانمردانه عناصر گمراه و مغرض به امثال «شهید مطهری»، «شهید بهشتی» و «علامه مصباح» در دوران مبارزه و حتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی است. چهره‌هایی که علی‌رغم سوابق انقلابی درخشان و پیوند فکری وثیق با آرمان‌های امام، از مقطعی خاص در سنگر حضور پررنگ‌تری یافتند و همین امر باعث شد بعضی انقلابی‌نماهای التقاطی و سست‌فکر که با جوزدگی قضایا را تحلیل می‌کردند و بعضا سمپات گروه‌های انحرافی بودند، این سه بزرگوار را «غیرانقلابی» معرفی کرده؛ در مقابل، امثال «سازمان مجاهدین» یا همان «منافقین» و "دکتر شریعتی" و... را نماد انقلابی‌گری معرفی کنند. این سه چهره انقلابی را به‌حق باید مرزبانان اندیشه‌های ناب انقلابی و سرداران جبهه فرهنگی انقلاب نامید که در زمانه‌ غربت کار فکری و فرهنگی، و در دوران تکاپوی به اصطلاح فرهنگی_مذهبی گسترده گروه‌های انحرافی همچون «انجمن حجتیه»، برای تبیین خطوط سینه سپر کردند و اقدامات آنان نقش آنتی‌تز جریان‌سازی موازی امثال انجمن حجتیه را داشت. این بزرگان در امتداد و در طول خط امام در سنگر مبارزه فرهنگی قرار داشتند و زمینه‌های فکری را برای تحقق انقلاب اسلامی فراهم می‌کردند و اذهان را به افق امام نزدیک می‌ساختند اما انجمنی‌ها با پروپاگاندا تلاش داشتند خود را پرچمدار مبارزات فرهنگی بنمایانند و تلاش خود را برای دوگانه‌سازی بین ترویج مهدویت با مبارزه با استبداد و استعمار، به دورسازی اذهان و اراده‌ها از هدف‌گذاری والای امام به کار می‌بستند. تفاوت بنیادین دیگر «مجاهدان انقلابیِ عرصه فرهنگ» با «موازی‌کارهای فرهنگی همچون انجمن حجتیه» در این بود که انجمن حجتیه برخلاف آرمان امام با دشمنان امام و انقلاب، که دربار پهلوی در رأس آن قرار داشت، همکاری و هماهنگی داشت. در چنین شرایطی، سنگربانی امثال مطهری و مصباح و بهشتی در عرصه خطیر فکر و فرهنگ، معنا پیدا می‌کند. حفظ نسل جوان از درافتادن به دام چون و جهت‌دهی و تعمیق جوانان برای حضور در جبهه پیچیده مبارزات انقلابی و سیاسی. بدیهی است که تاریخ «محلّ عبرت» است و از این نکته تاریخی بهره‌های فراوان می‌توان برد چه آن‌که امروز نیز مباحث فرهنگی به چالش جدی در عرصه کشور بدل شده است که نمود آن را در مطالبات مردمی پیرامون مقوله حجاب مشاهده می‌کنیم و مقام معظم رهبری به صراحت در ترویج بی‌حجابی را افشا کرده‌اند؛ از دستگاه‌های مسئول و عموم نخبگان حرکت برنامه‌ریزی شده پیرامون مقابله با این نقشه شوم را مطالبه کردند. بدیهی است عدم لبیک به مقام معظم رهبری و انفعال در برابر نقشه‌های پیچیده دشمن با محوریت «حجاب»، بازی در نقشه دشمن است. به‌علاوه باید گفت که امروز با دو نوع ترویج «کشف حجاب» روبرو هستیم: الف) کسانی که علنا کشف حجاب کرده یا از این اقدام حمایت می‌کنند ب) کسانی که هرنوع اقدام علیه کشف حجاب را به بهانه‌های مختلف تخطئه می‌کنند و به واقع دنبال تئوریزه کردن بی‌عملی و خالی شدن میدان از عناصر مؤمن و انقلابی هستند! امری خطرناک که تبعات سنگینی به دنبال خواهد داشت و قطعا به تقویت نقشه شوم دشمن در پروژه حجاب‌ستیزی منجر خواهد شد. القائات این عناصر مرموز حتی اگر صرفا ریشه در فهم غلط داشته باشد و مصداق نداشته باشد، در نتیجه تفاوتی ایجاد نمی‌کند و به مرور به خالی شدن از عناصر مؤمن و واسپاری میدان به دشمن و بی‌دفاع رها کردن جوانان در مقابل نقشه شوم دشمن منجر می‌شود. طبعا این «موش‌های خانگی» که در انبان فکر و فرهنگ جا خوش کرده‌اند، خطرشان از مدافعان علنی و عملی کشف حجاب سازمان‌یافته به مراتب بیش‌تر است! @rozaneebefarda
جهاد تبیین و خطر دوگانه‌سازی در اجرای فرامین مقام معظم رهبری [صفحه ۲ از ۲] اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 یکی از مهمترین مستمسک‌های در تئوریزه کردن بی‌عملی در عرصه حجاب، تلاش برای و از اولویت‌دار بودن مسائل اقتصادی است! این جماعت که خود تقریبا سابقه‌ روشن و قابل دفاعی در هیچ یک از عرصه‌های مورد تأکید رهبری ندارند و بلکه پیشتر در کسوت تحکیم خط سازش و خصوصا ترویج بعنوان یک آرمان نجات‌بخش(!!) و و... در خدمت دولت اعتدال بوده‌اند، به یکباره در قامت تفسیرگر انحصاری سخنان رهبری ظهور کرده‌اند و آنچنان خود را مصلح و انقلابی جا زده‌اند که انسان از این چرخش تاکتیکی شان تعجب می‌کند! اینان با تمسک به اولویت‌دار بودن مسئله اقتصاد و شعار سال، تلاش می‌کنند فعالیت در مسیر سایر فرامین و مطالبات رهبری از جمله تصریحات ایشان در مسئله حجاب و عفاف را تضعیف و تخطئه کنند! ماجرا از آنجا جالب می‌شود که اینان نه در اقتصاد سوادی دارند و نه خود کارنامه‌ای دارند و جز دوگانه‌سازی و مچ‌گیری از جریان ناب انقلابی هیچ در چنته ندارند! این پیشگامان خط سازش و حامیان دوآتشه برجام نافرجام تا دیروز تمام تصریحات رهبری در مورد اصل مذاکره و شرایط و خطوط قرمز آن را با همین حیله‌ها کمرنگ می‌کردند و را که به تصریح رهبری خطوط قرمز رهبری در آن رعایت نشده بود را به عنوان تصمیم رهبری نشان می‌دادند اما امروز که نقش‌آفرینی در پروژه شکست خورده خط سازش بی‌نتیجه مانده، اینبار در نقش مفسر دیدگاه‌های رهبری، به کمرنگ کردن اهمیت تصریحات ایشان در سایر موضوعات راهبردی مشغول اند. خط سازشی که به فرموده رهبری حدود ده سال اقتصاد کشور را به تعطیلی کشاند و آثار ضربات کمرشکن آن امروز عیان است امروز رنگ عوض کرده و حامیان این جریان به جای پاسخگویی؛ خود را در نقش سرداران جهاد تبیین جا زده‌اند و در بزنگاه‌ها مطالب انحرافی خود را ترویج می‌کنند. البته بر اهل اطلاع گذشته و حال و احتمالا آینده این جماعت بلندآوازه و میان‌تهی روشن است اما خطر نفوذ در بدنه و تضعیف جبهه تبیین و خالی کردن میدان از عناصر مؤمن و انقلابی امر مهمی است که نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت و اقدام لازم دارد. نکته اساسی این‌جاست که فرامین مقام معظم رهبری یک کلّ مجموعی است و همه صحبت‌های رهبری حکیم انقلاب باید مورد عمل عناصر مؤمن و نهادهای مسئول قرار گیرد و اولویت‌دار بودن یک مسئله هیچ‌گاه به معنای رها کردن سایر مطالبات نبوده و نیست. اما برخی مدعیان فهم سیاسی بدون در نظر گرفتن این نکته بدیهی خواسته یا ناخواسته با نقشه دشمن همراهی کرده؛ تلاش دارند جریان حزب‌اللهی را از برخی مقولات حیاتی و فرامین صریح مقام معظم رهبری پیرامون مقولات خطیر فرهنگی دور کنند. حال آن‌که مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های اخیر خود به ترابط فرهنگ و اقتصاد تصریح کردند. ایشان بر تأثیر اقتصاد بر فرهنگ تصریح کردند. طبعا فرهنگ نیز بر اقتصاد اثرگذار است چنانچه در اغتشاشات 1401 دیدیم که کشور به دلیل یک معضل فرهنگیِ علاج نشده، دچار آشوب شد و خسارات مادی فراوانی را برای کشور به همراه داشت. لذا مجاهدت در جبهه مخاطرات فرهنگی از جمله مسئله عفاف و حجاب که علت فتنه طولانی مدت و مورد تمرکز دشمن است، ابعاد و برکات مختلفی دارد که یکی از آنها تقویت و تحکیم رشد اقتصادی و تقویت زمینه‌ها برای تحقق شعار سال است. بر این اساس به صراحت باید گفت که تئوریزه کردن بی‎‌تفاوتی فرهنگی و بی‌عملی در برابر قانون‌شکنی، خود به یک معنا تقویت زمینه‌ها برای پیاده شدن نقشه دشمن است که هم شکاف اجتماعی و دوقطبی‌سازی و خسارت‌های فرهنگی را در پی دارد و هم زمینه‌ساز خسارت اقتصادی است. نکته دیگر در رفتارشناسی «اصحاب تعطیل» این است که این افراد می‌گویند که ابعاد امنیتی بی‌حجابی را نبینیم و کار فرهنگی کنیم، فارغ از آن‌که این افراد نوعا سابقه کارآمد و کارنامه قابل دفاع در زمینه کار فرهنگی هم ندارند، آنگاه که سخن از «فعالیت فرهنگی» به میان می‌آید سخن دوم خود را بر زبان جاری می‌کنند و می‌گویند:کار فرهنگی اولویت نیست و اولویت، اقتصاد است و وقتی به اقتصاد می‌رسند چیزی جز بی‌سوادی و بی‌عملی ندارند. جوهر کلام آن‌که جوان مؤمن انقلابی هر فعالیتی را در جای خود می‌بیند و در راستای عمل به بسته مطالبات و منویات مقام معظم رهبری آنچه در توان دارد به کار می‌گیرد و در این مسیر تحت تأثیر تحلیل‌های جاهلانه یا غرض‌آلود قرار نمی‌گیرد. @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبری در نگاه مخالفان - آقای خامنه‌ای چجور آدمیه!؟ + همونطور که تو کتابم نوشتم، مااااه @rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
خطای راهبردی در تحلیل ماجرای تجلیل رهبری معظم از برخی آثار بهبودی آقایان اسماعیلی، قمی، دادمان و سایر دوستان و آشنایان شان بخوانند! @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 از گذشته وقتی آثار مخدوش و مغلوط بهبودی را نقد می کردیم در جمع دوستان مؤمن و انقلابی کسانی بودند که به تجلیل‌های آقا از او و آقای سرهنگی تمسک می کردند و بدین وسیله انتظار داشتند هیچ نقدی به آثار وی وارد نشود! چرا که به زعم ایشان به واسطه نقد، آن تجلیل‌ها زیر سؤال خواهد رفت! امروز متأسفانه این ذهنیت یا مستمسک غلط در بین برخی مدافعان دوآتشه بهبودی در میان متولیان فرهنگی کشور هم شنیده می‌شود؛ کما اینکه یکی از مسئولان بعد از نقد روزنه به انتخاب بهبودی بعنوان چهره هنر سال انقلاب، با تمسک به همین ذهنیت، در پاسخ به تذکر دوستی مشترک، در مقام توجیه برآمده بود! یا للعجب از این جماعت! حالا که بحث بدینجا رسیده فرصت خوبی است برای این موضوع: اول: این تعابیر در تأیید سوابق بهبودی در موضوع ادبیات مقاومت و دفاع مقدس است. چه ربطی دارد به آثار تاریخی او؟؟؟؟ دوم: اگر بهبودی تایید مطلق دارد، چرا و چه کسی حوزه هنری را که زیر نظر بهبودی منتشر می‌شد، نمود؟! چرا بعدش بهبودی استعفا داد و آنهمه حاشیه درست شد و تا همین حالا هم آن اثر مخدوش اجازه نشر ندارد؟! سوم: اگر بهبودی دارد، چرا این عصمت باعث نشد کتاب او (که بدون مجوز نشر انتشار یافته بود) از نمایشگاه کتاب تهران جمع آوری شود؟! چهارم: آیا اطلاعیه‌های دفتر نشر آثار مقام معظم رهبری در مغلوط بودن این اثر، برای در آثارش کفایت نمی‌کند؟ یا نکند دوستان مدافع بهبودی بر این باورند که اقدام دفتر نشر آثار آقا هم مثل اقدام منتقدان فعلی بهبودی، غلط بوده است و اساسا کسی در این کشور نباید به محدوده قرمز نقد اغلاط ایشان وارد شود! پنجم: در نقد کتاب‌های بهبودی، مستنداتی ارائه شده که هر انسان منصف و مطلعی می‌تواند آن نقدها را با متن وی مقایسه کند و نتیجه را با تحقیق بدست آورد و قضاوت نماید‌. در چنین شرایطی چرا با عصمت‌تراشی بدون وجه، برخی می‌خواهد امضای آقا را (به غلط) پای آثار مخدوش او بگذارند؟ آیا نسبت تایید دادن آثار مغلوط بهبودی به مقام معظم رهبری، تضعیف ایشان نیست؟ ششم: گزاره‌های مغلوط ادعایی و القایی بهبودی را با مقایسه کنید. تفاوت‌ها مثل آفتاب است. ۲۴۰ غلطی که از شرح اسم گرفتند تنها گوشه‌ای از این تفاوت‌ها بود. حالا چطور می‌خواهید این تناقض را توجیه کنید؟ یعنی از نظر مدافعان بهبودی، آقا یکبار در مقام بیان، روایت تاریخی خود را مطرح کرده اند و بار دیگر روایتهای معارض با آن را تایید کرده‌اند؟! برای نمونه کافیست سخنان آقا در مورد امام (نیمه خرداد هر سال) را مقایسه کنید با القائات مخدوش بهبودی در کتاب هفتم: در این کشور افراد امینی در عرصه تاریخ‌نگاری حضور دارند که مورد تایید امام و آقا در بحث تخصصی تاریخ انقلاب اسلامی هستند؛ در این جهت تأییدات مکتوب و شفاهی مکرر دارند. استاد سید حمید روحانی در این جهت منفرد است و مانند ندارد. حالا ایشان می‌گوید بهبودی امام و تاریخ انقلاب را تحریف کرده است‌. اگر بنا به تایید داشتن باشد و قرار باشد بدون درنگ در محتوای تاریخی، تأییدها را ملاک قرار دهیم، با این دوگانگی چه می‌کنید؟ یکجا قبول دارید و یکجا بی‌اعتنا درمی‌گذرید؟! هشتم: بهبودی در کتاب رضاخان؛ قرارداد ننگین ۱۹۱۹ را توجیه و عامل انگلیسی اش وثوق‌الدوله را تطهیر کرده است! کجای سخنان امام و آقا چنین خزعبلاتی تایید شده است؟ مثلا شما قرار است تاریخ و فرهنگ این کشور را راهبری کنید؟! نهم: آیا تایید یک فرد یا یک مجموعه بخاطر سوابق، عصمت ابدی می‌آورد؟ تا روز قیامت اگر آنها غلطی مرتکب شدند، کسی نباید حرفی بزند و همه باید چشم بربندند؟ با این ملاک شما برخی از این منحرفین که روزگاری در جبهه حق و مورد تایید بوده‌اند، باید عصمت سیاسی داشته باشند! آیا فراز تاریخی وصیت‌نامه امام را نخوانده‌اید که میزان حال فعلی افراد است؟ دهم: اگر کسانی مرجع فکری و تاریخی شان امثال بهبودی ست، شجاعانه بگویند و عالمانه از آن دفاع کنند. نیاز نیست با نسبت‌های ناروا به امام یا رهبری حکیم انقلاب، علایق و تعصبات خود به افراد را تئوریزه کنند و دهان منتقدان را ببندند! پ.ن: درنگ و خرد و تحقیق و مشورت با اهل خبره را برای همین روزها توصیه کرده‌اند. خدا نکند کسانی در درون جبهه حق بخواهند دچار تعصب در دفاع از راه غلط همفکران یا ترویج اباطیل آنان شوند. اعاذنا الله من شرور انفسنا @rozaneebefarda