eitaa logo
روزنه
6.2هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
2.1هزار ویدیو
256 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
اصالت و صحت خبر اختصاصی روزنه پیرامون ، تأیید شد. قاضی حاج محمدی سرپرست دادسرای ارشاد تهران، در گفتگو با رسانه رسمی قوه قضاییه، ادله ضرورت مشارکت عمومی در مقابله با جرائم اخلاقی را تشریح کرد. @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹اعلام یک شماره تماس برای ارسال گزارش های مردمی با موضوع کشف حجاب و اعمال منافی عفت عمومی در روزهای گذشته، واکنش های بسیاری در فضای مجازی به دنبال داشت. سردار رحیمی همان ابتدای کار وجود هر نوع نسبت بین اعلام یک شماره  و پلیس را رد کرد و اظهار داشت پلیس هیچ نقشی در این ماجرا ندارد ولی در عین حال وعده داد چنین روالی توسط پلیس ایجاد شود. اما سرپرست دادسرای ارشاد تهران، ضمن تأیید انتساب شماره اعلان شده به این دادسرا، آن را راهی برای نظارت مردم بر جلوگیری از جرائم منافی عفت و همکاری مردم با قوه قضائیه برشمرد. موضوعی که چندی پیش محسنی اژه ای بعنوان سخنگوی پیشین دستگاه قضا نیز از ضرورت آن سخن گفته بود.   در پیام پیشین از شهروندان اخلاق مدار تهرانی خواسته شده بود که به محض مشاهده هرگونه «کشف حجاب در خودرو»، «کشف حجاب یا سرو مشروبات یا برگزاری مراسم مختلط رقص در اماکنی همچون سفره خانه، کافه، رستوران، مراکز خرید، باغ تالار و...»، «اطلاع از برگزاری پارتی‌های شبانه یا خانه‌های فساد و فحشا»، «انتشار مطالب خلاف عفت در اینستاگرام و ...» موضوع را پس از جمع آوری مستندات لازم با ذکر کامل مشخصات محل و زمان وقوع جرم به شماره ۰۹۰۵۴۳۰۹۴۸۴ در پیام رسان‌های سروش، ایتا و... ارسال نمایند. به گفته محمد مهدی حاج محمدی سرپرست دادسرای ارشاد تهران، این اقدام برای تسریع در برخورد با هنجارشکنی‌ها با استفاده از ظرفیت مردم و شهروندان دغدغه‌مند است. او که این مستندات را شخصا بررسی و رسیدگی می‌کند، به شهروندان تهرانی اطمینان خاطر داده است که گزارشات واصله در سریع‌ترین زمان ممکن رسیدگی و با اعمال مجرمانه برخورد می‌شود. حاج محمدی در این رابطه توضیح داد: مردم وقتی با هنجارشکنی‌ها مواجه می‌شوند علاقه دارند آن را گزارش کنند؛ اما نمی‌دانند از چه طریق باید این اقدام صورت گیرد و ارسال گزارش به پلیس و وصول آن به دادسرا نیز ممکن است با مقداری زمان بیشتری مواجه شود، لذا بر آن شدیم تا با ورود به این موضوع از ناحیه دادسرا، به برخورد با مظاهر علنی جرائم منافی اخلاق و عفت، تسریع بخشیم. سرپرست دادسرای ارشاد در رابطه با هدف از ایجاد این بستر برای ارسال گزارشات مردمی، تصریح کرد: قصد داشته‌ایم شرایطی را برای مردم فراهم کنیم که اگر فردی با هنجارشکنی مواجه شد و مایل بود که آن را در راستای اصلاح وضعیت جامعه گزارش کند، بتواند به یک مرجع مشخص اطلاع دهد و در اصلاح آن مورد مشارکت داشته باشد. اما همزمان با اعلام این خبر و موج ارسال گزارش های مستند به این دادسرا رسانه های معاند از جمله بی بی سی تلاش می کند تا با حمله به این طرح اثر گذار قوه قضائیه را زیر سوال ببرد و همزمان رسانه هایی چون روزنامه مردم سالاری و هفت صبح نیز با حمله به این طرح مخالفت خود را با آن نشان دادند. هفت صبح در اقدامی عجولانه توپ خود را به زمین نیروی انتظامی انداخته است و گفته اگر قرار باشد مردم به این شماره گزارش کنند پس پلیس 110 برای چیست؟! حال آنکه سر پرست دادسرای ارشاد در همان توضیحات اولیه اشاره کرده است که این امر مربوط به جرائم منافی عفت عمومی است نه همه جرائم و برای تسریع در رسیدگی و نظارت مردم در این امر است. روزنامه مردم سالاری اما کار را از انتقاد به هتاکی کشانده و داستان مار کبری و گزارش بی حجابی را بیان کرده و بدون هیچ منطقی نتیجه گرفته است که این کار باعث سوء استفاده می شود و مخالف است حال آنکه تأکید سرپرست دادسرا از همان ابتدا به شهروندان تهرانی ارائه مستندات دقیق بوده است که راه هر گونه سوءاستفاده ای بسته شود. فارغ از عناد برخی از رسانه های اصلاح طلب با این طرح جدید و انقلابی باید گفت این اتفاق نو در سیستم قضایی کشور می تواند در صورت اجرای صحیح راه بسیاری از بی بند و باری ها را در فضای فرهنگی و اجتماعی کشور بسته و آرامش را به خانواده ها باز گرداند. 🔶پی افزود اگر اعتدال گرایان و اصلاح‌طلبان به راستی از مدیریت سیستمی سر در می آورند، خب چرا برای خارج شدن از بن بست سیاسی ناشی از وابستگی و غرب اندیشی شان از آن استفاده نمی کنند؟؟ اگر اهل این امور نیستند که چرا در روزی نامه های شان مانند مردم سالاری، با استناد به ادبیات تقلیدی شبه علمی، ژست مدیریت سیستمی می گیرند و اجرای قانون را امر متضاد با مدیریت سیستمی معرفی می کنند؟! تئوریزه کردن فساد و فحشا، روی دوم از سکه ترویج فقر و فلاکت است که همین جماعت با ناکارآمدی و غرب اندیشی و وابستگی و سستی شان بدان دامن زده و معیشت مردم عزیز ایران را با دشواری و تنگنا مواجهه ساخته اند. @rozaneebefarda
💥اهانت یک خبرنگار اصلاح‌طلب به جناب آقای در نوع خود جالب و افشاکننده میزان وسعت مشرب و ظرفیت اندک مدعیان آزادی بیان و تضارب آراء است. این بندگان خدا انتظارشان آن است بدون هیچ تخصص حوزوی و سواد آکادمیک در حوزه مطالعات روحانیت، بتوانند در مورد همه سطوح از حوزویان نظر دهند اما یک روحانی فاضل، که استاد علوم سیاسی و پژوهشگر ارشد فقه مضاف و عضو حلقه اولیه از شاگردان مرحوم هم هست، نتواند آزادانه به ابراز نظر در حوزه تخصصی خود بپردازد! مایه تأسف است که چنین افرادی سالهای سال آزادانه در برخی بیوت آمد و شد کردند و تا جایی پیش رفتند که خود را (اشاره به دعوت شبکه چهار از همین فرد با همین عنوان) و در کسوت سخنگوی برخی تشکل های حوزوی مانند در فضای مجازی تصور کردند. @rozaneebefarda
روزنه
اصالت و صحت خبر اختصاصی روزنه پیرامون #دادسرای_ارشاد_تهران، تأیید شد. قاضی حاج محمدی سرپرست دادسرا
چرا رسانه‌های انقلابی دیر به خط مقدم جنگ شناختی وارد می شوند؟! 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 به حق برخی رسانه‌های حزب‌اللهی‌ را باید در جرگه هیئت متوسلین به ترما نام نهاد که گرچه خوش سابقه و خوش نیت اند و برای غیبت شان در معرکه دلیل موجه دارند اما اغلب از راه می رسند که دیگر کار از کار گذشته است. این قاعده کلیت ندارد اما اغلبیت یا عمومیت یافتن آن یک تهدید تلقی می شود. در ماجرای ، شبکه کارآمد و مقتدر رسانه‌ای حزب‌اللهی‌ ها، در مقایسه با شبکه رسانه‌ای جریان سیاسی غرب اندیش، کارنامه جالبی ندارد. آنها در موضع باطل شان بدون لکنت و خجالت و یا تردید، به میدان می آیند و با تولید ادبیات، به مسموم کردن هرچه بیشتر فضا اقدام می کنند. @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنان صریح حجت الاسلام پیرامون جریان حوزوی خاص که در دوران رهبری آیت‌الله خامنه‌ای، به دلایل غیرقابل قبول، از مجاری امور برکنار ماند... 🔻چرا مرحوم بعد از رحلت امام خمینی، در سمت خود باقی نماند؟ @rozaneebefarda
پروژه ؛ کلان گفتمان و محور تحرکات تشکیلاتی در تهران 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 هنوز وقت تبیین همه جانبه پروژه زیست شهری فرا نرسیده است اما در آتیه نزدیک و احتمالا در ایام منتهی به انتخابات، از این کلان پروژه بیشتر خواهیم شنید. ترویج ، ایجاد شبکه های نامرئی رواج (مخصوصا در خودرو)، تبلیغ (خصوصا سگ گردی)، استفاده از ادبیات ترویج ورزش همگانی و نشاط برای ایجاد یک تیپ نامتعارف در جامعه زنان ایرانی، رواج ازدواج سفید، بازتولید ادبیات کهنه فمینیستی و تلاش برای تبدیل مطالبات زنانه به ، و به اصطلاح خودشان ، از مهمترین محورهای پروژه مزبور است. در آینده انشالله از این موضوع بیشتر خواهیم نوشت... @rozaneebefarda
روزنه
💥اهانت یک خبرنگار اصلاح‌طلب به جناب آقای #دکتر_رهدار در نوع خود جالب و افشاکننده میزان وسعت مشرب و ظ
💥بازنشر کانال آنتی تز در واکنش به توییت اهانت آمیز یک خبرنگار اصلاح‌طلب (گماشته در قم) نوشت: 👇 📛 جناب خبرنگار فتنه گر! شما؟! خبرنگار معلوم حالحالی که به جرم توهین به مقدسات و رهبری سابقه بازداشت دارد و کماکان حامی همپالگان توهین کننده خود به مرجعیت، حوزه و فقهای عظام است (کسانی که تقلید را کار میمون دانسته، فقها را با تعبیراتی سخیف مورد خطاب و توهین قرار می دهند) مدتی است دغدغه توهین به مراجع را پیدا کرده است! این خبرنگار هتاک که به بلندگو و سخنگوی تبدیل شده است، در آخرین فضولی خود، گزارش حجت الاسلام دکتر رهدار در مورد عملکرد برخی از آقایان بعد از امام راحل در نسبت با همکاری با امام خامنه ای (نظیر شانه خالی کردن آقای موسوی اردبیلی از مسئولیت قوه قضائیه با وجود دستور امام خامنه ای) را توهین به اقای اردبیلی و مرجعیت قلمداد کرده است؟! فارق از توهین بودن یا نبودن گزارش استاد رهدار در مورد عملکرد آقای موسوی اردبیلی، سؤال اساسی این است که: جناب مدرسی! شما؟! جناب تان هم اکنون از چه جایگاهی، در حال عتاب و خطاب هستید؟! از چه رو به خود اجازه فضولی و سرک کشی به حریم روحانیت و حوزه های علمیه را می دهید؟ خبرنگاری هتاک چون شما را به حوزه های علمیه چه کار؟! @rozaneebefarda
روزنه
💥اهانت یک خبرنگار اصلاح‌طلب به جناب آقای #دکتر_رهدار در نوع خود جالب و افشاکننده میزان وسعت مشرب و ظ
💥بازنشر کانال مطالعات حوزوی با انتشار تصویر یک خبرنگار اصلاح‌طلب در کنار سروش، عبدی و دیگران، در اعتراض به اظهارات غیرمؤدبانه وی نسبت به استاد رهدار، چنین نوشت؛ 👇 میتوانم بپرسم که شما به دلیل برگزاری تجمع اعتراض آمیز نسبت به حکم اعدام هاشم آغاجری پس از هتک مقام مرجعیت توسط وی، به چه چیزی محکوم شدید؟ بعید میدانم که اگر بیت ، این تصویر را به همراه و دیده بود، بدین راحتی امکان رفت و آمد در آن بیت شریف را به او میداد تا امروز به خود اجازه دهد که از بیرون حوزه در شؤون حوزه دخالت کند. اما چه میتوان کرد؟... @rozaneebefarda
اظهارنظر فقهی آیت‌الله سیفی مازندرانی پیرامون افشای مفاسد اخلاقی و اجتماعی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 بسمه تعالی آیا مستند سازی از تظاهر به فساد و فحشاء در اماکن عمومی با دستور مسئولین قضائی جائز است؟ آیا این عمل تجسس و یا دخالت در امور دیگران محسوب می‌شود؟ آیا اقدام به تهیه فیلم و عکس از متظاهرین به فحشاء و معصیت با حقوق شهروندی مغایر و مصداق اشاعه فحشاء است؟ 🔸 پاسخ آیت الله سیفی مازندرانی حفظه الله را بخوانید؛ بسمه تعالی ✅ امر به معروف و نهی از منکر و قلع ماده‌ی فساد و جلوگیری از فحشاء و هرزه‌گی و لایبالی‌گری از اهم واجبات شریعت بلکه در برخی روایات از آن به فریضه‌ی بزرگ یاد شده است که سایر واجبات و تکالیف شرعیه و اقامه همه فرائض و حدود و احکام الهی به انجام آن وابسته است. ✅ امام باقر علیه السلام فرمودند: (فریضة عظیمة بها تقام الفرائض) وسائل الشیعة باب 1 من ابواب الامر و النهی. و نیز در روایات اهل بيت عليهم السلام آمده است: جامعه‌ای که در انجام دادن این فریضه کوتاهی کند خداوند متعال آنان را مبتلی به انواع عذاب‌ نموده و سلطان ظالم و فاسق را بر آنان مسلط گردانیده و دچار ذلت و نکبت می کند. (آدرس قبل) ✅ همچنین در نصوص کتاب مجید و روایات متواتر بر ضرورت و وجوب امربه‌معروف‌ونهی‌ازمنکر اشاره شده است، و نیز وجوب اقامه این فریضه مورد اتفاق همه فقهای فریقین می باشد. ✅ و همچنین ولایت حاکم شرع بر اجرای قهری این فریضه‌ی بزرگ مورد اتفاق فقهای امامیه بوده و روایات زیادی بر آن دلالت دارد بلکه برخی روایات بر اختصاص این مرتبه از امر به معروف و نهی از منکر به حاکم شرع دارد. ✅ امام صادق علیه السلام در معتبرة مسعدة فرمودند : (انما هو علی القوی المطاع العالم) العالم الکافی ج 5 ص 59. ✅ علاوه بر این، ولایت شرعی بر این مهم، متقین از مدلول ادله ی ولایت مطلقه فقیه است. بدون تردید رئیس قوه قضائیه منصوب از جانب ولی امرمسلمین بوده، و ولایت شرعی بر انجام این فریضه ی بزرگ و کیفیت اجرای آن دارد و بالتبع احکام دادستان ( که با نصب و اشراف رئیس دستگاه قضا است) همین حکم را دارد. ✅ مستند سازی توسط شاهدان عینی صحنه ی فساد، و یا هر روش دیگر جلوگیری از اشاعه فحشاء ، منوط به تشخیص مسئول قضائی بوده و در صورتی که محل انجام فساد اماکن عمومی بوده باشد ، خارج از گستره ی ادله‌ی حرمت تجسس است. ✅ تردیدی نیست این اقدام دادستان محترم گامی در جهت عمل به آیه ی: (المومنون بعضم اولیا بعض) است ؛ چرا که این آیه‌ی شریفه دلالت بر مسئولیت همه ی مومنین در انجام این فریضه دارد و آن را مقتضای دوستی بین مومنین دانسته زیرا نقش بی بدیل آن در نگهبانی و حراست از آلودگی جامعه مؤمنین بلکه در صیانت از کیان اسلام و معالم دین بر هر مومن منصف پوشیده نیست. ✅ لازم به ذکر است انجام این فریضه ی بزرگ به هر شکل مناسبی که مسولین محترم قضائی تشخیص دهند نه تنها با حقوق شهروندی مغایرت ندارد بلکه در راستای حفظ حقوق معنوی شهروندان با ایمان و انقلابی ایران اسلامی است. والسلام عليكم حوزه علميه قم علي اكبر سيفي مازندراني_۹۸/۳/۲۰ @rozaneebefarda
موضع گیری هوشمندانه رئیس دستگاه قضا پیرامون مبارزه با ناهنجاری های اخلاقی در تهران @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹جناب آقای رئیسی بدون اشاره به جزئیات این ماجرا که چهارروز قبل رخ داده، گفته است: 🔻دولت، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی مسئولیت دارند که از امنیت روانی و اخلاقی جامعه صیانت کنند و اجازه ندهند کوچک ترین بی عفتی و ناهنجاری، جامعه را تهدید کند. 🔻از طرفی امر به معروف و نهی از منکر به موجب موازین شرعی و قانون اساسی جمهوری اسلامی، امری عمومی و وظیفه همه مردم است و دستگاه‌های انتظامی و قضایی نیز به موجب شرع و قانون، موظفند از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت کنند. گزارش مرتبط را اینجا بخوانید؛ 👇 http://www.pishkhaan.net/news/146709 @rozaneebefarda
آیت الله محقق کابلی از مراجع تقلید شیعه، شب گذشته در قم به ملکوت اعلی پیوست. منبع:👇 fna.ir/da7kwt @rozaneebefarda
🔶حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 🔻مرحوم هم در اول با مشروطه موافق بود، ولی بعد دید مشروطه از تأیید می‌شود؛ لذا از همان لحظه برگشت و شد و گفت: مشروطه باید مشروعه باشد. 📚 در محضر بهجت، ج۲، ص١٩۶ 🔶حاشیه اخیرا فعالیت‌های سفارتخانه انگلیس در ، شدت یافته و گفته می شود قرار است با حضور تعدادی از ایرانیان در برای جشن تولد بگیرند. عدم حساسیت نسبت به فعالیت‌های مشکوک انگلیسی‌ها در تهران، بیش از هرچیز از عدم شناخت خیانت های تاریخی این دولت ضداسلامی و ضدایرانی نشأت می‌گیرد. فقدان ، زمینه ساز محروم شدن از عبرت های تاریخی و در نتیجه، تکرار مصائب و علیه ملت مسلمان ایران خواهد شد. @rozaneebefarda
پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت درگذشت آیت الله محقق کابلی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: بسمه تعالی درگذشت عالم مجاهد آیةالله آقای حاج شیخ قربانعلی محقق کابلی رحمةالله‌علیه را به عموم برادران افغانستانی بویژه به خاندان محترم و مقلدان و ارادتمندان و شاگردان ایشان تسلیت میگویم و علوّ درجات آن مرحوم و رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان مسألت مینمایم. سیّدعلی خامنه‌ای ۲۲ خرداد ۹۸ @rozaneebefarda
اندر حکایت 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹چند روزی است سخنان دور از ادب وزیر نیرو در خصوص ملت ایران بحث برانگیز شده است. که بدون در نظر گرفتن فشار روانی و مالی موجود ریشه مشکلات فعلی را پرخوری مردم عنوان کرد و نمک دیگری به پاشید. گذشته از ریشه های روانی و شخصیتی; واکاوی این دست اظهارات از حیث جریان شناسانه ضروری می نماید و مشاهده این قبیل گفتارها و همچنین بررسی مبانی فکری اعضای ما را به این نکته می رساند که این حرفها شخصی و گذرا نیست بلکه ریشه در پایه های فکری اعتدالیون و اعضای شاخص این دولت دارد. یک اعتدالی واقعی است به این معنا که حق حاکمیت را نه از آن مردم; بلکه از آن نخبگان و خواص می داند و مردم هم در منظومه فکری این جریان جاده صاف کن مراکز ثروت و قدرت هستند که باید کم بخورند و کم بپوشند و هر از گاهی رأیشان را بدهند تا نمودار رشد کارتلها و حساب بانکی حضرات افت نکند و پایه های صندلی شان شل نشود. طبق این نگاه عموم افراد و مردم جامعه حق دخالت در امور را ندارند. محمود سریع القلم که از او به عنوان یکی از مهمترین چهره های فکری جریان اعتدال یاد می شود می گوید: " مملکت داری یک کار جمعی است و این به معنای آن نیست که همگان حق دخالت دارند، بلکه به این معناست که بهترینها... باید یک تجمع و تشکل [برای اداره جامعه] داشته باشند."(عقلانیت و توسعه یافتگی ص56) البته ما نباید فریب کلمه زیبای "نخبگان" را بخوریم. نخبه در تعریف اعتدالی ها به معنای هر انسان شایسته ای نیست بلکه در منظومه فکری این نخبه به معنای کسی است که یا خود اهل زر و زور است یا می تواند با فکر خود آن را تولید کند: "نخبگان به دو گروه کلی تقسیم میشوند: نخبگان فکری و نخبگان ابزاری. نخبگان ابزاری سیاسی و اقتصادی هستند و نخبگان فکری افرادی هستند که اندیشه...تولید میکنند."(عقلانیت و توسعه یافتگی در ایران ص53) بنابراین یک اعتدالی واقعی نمی تواند باشد بلکه او در عمق فکر خود دیکتاتور است و البته در دیکتاتوری خود ابتکار دارد و نوع جدیدی از استبداد را مطرح می کند: استبداد و . 🔶پی افزود مبانی فکری دولت اعتدال را بخوانیم و اگر بخوانیم تقابل ذاتی این جریان با اندیشه های امام را مشاهده خواهیم کرد. در اندیشه امام ولی نعمت نخبگان اند و که برعکس و همچنین دار در اندیشه امام زالویی بیش نیستند و اگر دیدید که یک زالو در خصوص غلظت خون یک انسان و پرخوری او ابراز ناراحتی کرد آن را به پای دلسوزی اش ننویسید. او صرفا یک زالوست و میخواهد خون آن شخص را راحت تر بمکد. @rozaneebefarda
اعتراض مکتوب جمعی از حوزویان نسبت به اقدامات مشکوک اخیر انگلیسی ها در تهران @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹جمعی از علمای بلاد و طلاب حوزه های علمیه سراسر کشور در بیانیه ای به برگزاری جشن تولد ملکه انگلیس در سفارت و دعوت از فعالان اقتصادی کشور در موقعیت جنگ تمام عیار اقتصادی کنونی اعتراض نمودند که متن این بیانیه بدین شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا عَدُوِّي وَعَدُوَّكُمْ أَوْلِيَاءَ تُلْقُونَ إِلَيْهِم بِالْمَوَدَّةِ وَقَدْ كَفَرُوا بِمَا جَاءَكُم مِّنَ الْحَقِّ الممتحنه؛ ﺍﻯ ﺍﻫﻞ ﺍﻳﻤﺎﻥ ! ﺩﺷﻤﻨﺎﻥ ﻣﻦ ﻭ ﺩﺷﻤﻨﺎﻥ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﻣﮕﻴﺮﻳﺪ ، ﺷﻤﺎ ﺑﺎ ﺁﻧﺎﻥ ﺍﻇﻬﺎﺭ ﺩﻭﺳﺘﻰ ﻣﻰ ﻛﻨﻴﺪ ، ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻰ ﻛﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﻳﻘﻴﻦ ﺑﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﺍﺯ ﺣﻖ ﺑﺮﺍﻯ ﺷﻤﺎ ﺁﻣﺪﻩ ﻛﺎﻓﺮﻧﺪ. در شروع گام دوم انقلاب اسلامی که ان شاءالله طلیعه ظهور ولایت عظمای الهی خواهد بود نبرد و رویارویی جبهه حق و باطل روز به روز آشکارتر شده و علاوه بر دشمنان خارجی که از هیچ گزند، خدعه و آسیبی بر ضد انقلاب و اهل حق فروگذار نکرده اند، جبهه باطل داخلی نیز به اشاره روباه پیر به خط شده و آماده نبرد سیاسی – فرهنگی-اقتصادی گردیده اند. خبر برگزاری جشن تولد ملکه یهودی تبار انگلیس در سفارت و دعوت از فعالان اقتصادی کشور در موقعیت جنگ تمام عیار اقتصادی کنونی، پس از مراسم افطار سفارت انگلیس برای مدیران دولتی و برخی نمایندگان مجلس و بعد از رای آوردن های پیاپی لیست های انگلیسی در مجلس و شورای شهر و نامزد مورد حمایت در ریاست جمهوری، همه دلسوزان میهن اسلامی را متعجب و انگشت بر دهان نموده است که چه ارتباطی بین ذی نفوذ ترین افراد در ارکان سیاسی-اقتصادی – فرهنگی نظام اسلامی که حاصل خون شهداست با انگلیس وجود دارد که در طول تاریخ به جز تاراج ذخایر ملی، قحطی و نسل کشی، انحراف مشروطه، تجزیه ایران به نصف مساحت قبل و اختلاف افکنی و نابودی بود عهدی و قتل اساطیر ملت چیزی در کارنامه شیطانی خود ندارد! ما جمعی از علما بلاد و طلاب حوزه های علمیه سراسر کشور به دولت غربگرا و وزارت خارجه و تمامی نهادهای امنیتی هشدار می دهیم که اگر ریشه های شوم این شجره خبیثه را از بنیان نکنند و با تمامی مزدوران و اعوان و انصار انگلیس که به فرموده رهبر معظم انقلاب آن را دولت نحس و نجس نامیده اند، برخورد قضایی و امنیتی نکنند، از تمامی مردم ایران برای خیزش عمومی برای تطهیر شجره طیبه انقلاب اسلامی از لوث وجود این انگل صفتان انگلستان کمک خواهیم گرفت و با اظهار کلمه حق برای رسوایی منافقین داخلی قیام خواهیم نمود و بند «م» وصیت نامه امام بزرگوار را اجرا خواهیم نمود: " آنچه در نظر شرع حرام و آنچه برخلاف مسیر ملت و کشور اسلامی و مخالف با حیثیت جمهوری اسلامی است، به طور قاطع اگر جلوگیری نشود، همه مسئول می‌باشند و مردم و جوانان حزب‌اللهی اگر برخورد به یکی از امور مذکور نمودند به دستگاههای مربوطه رجوع کنند و اگر آنان کوتاهی نمودند، خودشان مکلف به جلوگیری هستند. خداوند تعالی مددکار همه باشد." والله المستعان و علیه التوکل و النصر علی العدوان والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته جمعی از علما بلاد و طلاب حوزه های علمیه سراسر کشور @rozaneebefarda
این و ذبح و 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ❄️پدیده خوشگل بازی برای جذب اطرافیان از جوانب مختلفی قابل بحث و بررسی است؛ گاه آراستگی علمی و عملی و ظاهری در چارچوب‌های شرع و عرف، ملاک عمل است که نه تنها منفی نیست که بسیار هم بایسته و بجاست و صدالبته که ریشه در سیره هم دارد. ❄️اما گاهی منسوبین به دستگاه دیانت نیز با از و ، را به مثابه یک می پذیرند که در این صورت، آنان بازیگرانی هستند که تنها در موقعیت دینی به ایفای نقش می پردازند؛ طبیعی است که مذاق مخاطب راه و رویه و اندیشه و انگیزه آنان را شدیدا تحت تاثیر قرار می دهد و زودا که آنان با تکیه بر ، از اصول عدول می کنند و با ژستی خودمجتهدپندارانه، تلاش می کنند تقریری و از دین ارائه نمایند. ❄️عوامزدگی در نهاد روحانیت (خاصه در عرصه تبلیغ دین)، پیشینه درازدامنی دارد که روضه سازی، یک نمونه از آن است. یکی از متفکران معاصر که بر این آسیب شوریده، جناب است. بازخوانی گفتارهای تاریخی ایشان، در شناخت ماهیت این جماعت، بسیار ‌مؤثر است. ❄️در دوران استقرار نظام جمهوری اسلامی، جایگاه روحانیت در هرم اجتماعی ایران به شدت ارتقاء یافت و علی رغم همه سم پاشی ها و تخریب ها، همچنان این جایگاه ویژه باقی و برقرار مانده است. حساسیت عمومی نسبت به تحولات حوزه و روحانیت و پیگیری اظهارنظرهای حوزویان در عصر غلبه رسانه‌های مجازی، نشانه صدق مدعای نگارنده است. ❄️با گسترش ناگهانی شبکه های اجتماعی، پدیده نیز گسترش یافت و مخاطبان ایرانی با طیف های مختلفی از روحانیون مواجه شدند که مثل سایر سلیبریتی ها، زندگی شان را در اتاقک شیشه ای فضای مجازی بنا کرده بودند. آنان در همه موضوعات و وقایع مهم از منظر یک ، به ابراز نظر می کردند و ظواهر دینی شان نیز در القای دینی بودن نظرات شان در ذهن مخاطبان عام کفایت می کرد. در همه این ایام، متولیان و سیاستگذاران حوزوی البته مواجهه ای نداشتند. ❄️طلبه ای در ورزشگاه در نقش ممدبوقی حاضر شد، طلبه در آمریکا علیه انقلاب و اسلام اظهار نظر کرد، طلبه ای عکس های لخت از سینه زنی و علم کشی منتشر کرد، طلبه ای علیه ولی فقیه و دفاع مقدس سخن گفت، طلبه ای جنبه های انذاری دین را به برخوردهای تشبیه کرد و از اسلام رحمانی سخن گفت، طلبه ای ساز زد، طلبه بیلیارد بازی کرد، طلبه ای به سخیف ترین شکل ممکن از ناکارآمدترین دولت تبلیغ و تایید کرد، طلبه ای علیه بیت رهبری سخن گفت و بعدا در دولت غربگرا مسؤلیت کلان گرفت، طلبه ای در تئاتر های غیر اخلاقی برای بازیگرها دست تکان داد، طلبه ای همپای ضدانقلاب علیه حجاب مطلب نوشت، طلبه ای استقلال حوزه از نظام اسلامی را مطرح کرد، طلبه ای از تحریم علمی حوزه سخن گفت، طلبه ای ندای تحول ستیزی در حوزه سر داد، طلبه ای دفتر دستک مرجعیت زودرس راه انداخت، طلبه ای سر از لندن درآورد و علیه ضروریات دینی سخنرانی کرد و کرسی استادی گرفت! ❄️وجه اشتراک این طلبه تیپ، است که با شوآف به رخ کشیده می شود و که در بند بند اظهارنظرهای خام و مقلدانه شان جلوه کرده است. ❄️آخوند خوشگل های بی سواد در هر جبهه ای که باشند، به زودی به لکه ننگ تبدیل می شوند چرا که بی مایه فطیر است! 🔶پی افزود برادر ارجمندمان جناب آقای یکی از همین جماعت است که پیشتر حمایتش از موجب تعجب شده بود(ارجاع به شماره نوروزی نشریه عصراندیشه) و اکنون ستیزش با مایه اسف شده است. او خوب می داند که تضعیف قانون، و حمایت از و ، شاید دست و هورای اندک معاندین با شریعت شیعی را به دنبال داشته باشد، اما وجهه دنیوی و سرمایه اخروی او را بر باد می دهد. ایشان به جای نسخه پیچی برای این و آن، و بجای خرده گیری از مجاهدانی که بر حریم داری از مدار قانون و شرع پای فشرده اند، بهتر است بازگردد و به پیشینه خویش در دانشگاه (خصوصا دانشکده هنر) نگاهی بیاندازد تا ببیند این الگوهای خوشگل نمای امثال ایشان چه ثمر و اثری به دنبال داشته است! آقای سرلک باید بپذیرند که بخشی از این ولنگاری فرهنگی، خروجی همان سخنان کم عمق و مکتب امثال ایشان است که در محیط های آموزش عالی نهادینه شده است! ایشان بهتر است برای جبران مافات و خلاصی از وزر و وبال دنیوی و اخروی اعمال خود فکری کنند و بعد اگر فرصتی باقی ماند، مجاهدان قانون مدار قوه قضاییه را انذار دهند! @rozaneebefarda
مروری بر روش اجتهاد و اهتمام به @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 روش اجتهاد «روایت محور و فقاهت مدار» روشی است که ما طی هفت سال گذشته آن را مبنای کار فقهی خود قرار داده و تدریس خارج فقه را با بازخوانی روایات وسائل الشیعه بر مبنای آن دنبال کرده ایم. از جمله برکات این روش توجه به مسائل مستحدثه است. یکی از نمونه های آن حقوق زندانیان است. گر چه زندان پدیده جدیدی نیست و سالیان متمادی قدمت دارد، اما مباحثی همچون حقوق مادی و معنوی زندانیان و چگونگی تعامل حکومت اسلامی با آنان را می توان از جمله مسائل مستحدثه در این زمینه دانست. رعایت حرمت زندانی، احسان و نیکی نسبت به او و برخورد کریمانه داشتن با او از جمله حقوق معنوی و تامین غذای او از جمله حقوق مادی زندانی است که در روایات اهل بیت (ع) مورد توجه قرار گرفته است. صاحب وسائل در بابی با عنوان «اسْتِحْبَابِ الرِّفْقِ بِالْأَسِیرِ وَ إِطْعَامِهِ وَ سَقْیِهِ وَ إِنْ کَانَ کَافِراً یُرَادُ قَتْلُهُ مِنَ الْغَدِ وَ أَنَّ إِطْعَامَهُ عَلَى مَنْ أَسَرَهُ وَ یُطْعَمُ مَنْ فِی السِّجْنِ مِنْ بَیْتِ الْمَالِ» سه روایت ذیل را آورده است: «۱- مُحَمَّدُ بْنُ یَعْقُوبَ عَنْ عَلِیِّ بْنِ إِبْرَاهِیمَ عَنْ أَبِیهِ عَنْ حَمَّادٍ عَنْ حَرِیزٍ عَنْ زُرَارَهَ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: إِطْعَامُ الْأَسِیرِ حَقٌّ عَلَى مَنْ أَسَرَهُ وَ إِنْ کَانَ یُرَادُ مِنَ الْغَدِ قَتْلُهُ فَإِنَّهُ یَنْبَغِی أَنْ یُطْعَمَ وَ یُسْقَى وَ یُرْفَقَ بِهِ کَافِراً کَانَ أَوْ غَیْرَهُ. ۲- وَ عَنْهُ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحُسَیْنِ بْنِ أَبِی الْخَطَّابِ عَنْ وُهَیْبِ بْنِ حَفْصٍ عَنْ أَبِی بَصِیرٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: سَأَلْتُهُ عَنْ قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَ وَ یُطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلى حُبِّهِ مِسْکِیناً وَ یَتِیماً وَ أَسِیراً قَالَ هُوَ الْأَسِیرُ وَ قَالَ الْأَسِیرُ یُطْعَمُ وَ إِنْ کَانَ یُقَدَّمُ لِلْقَتْلِ وَ قَالَ إِنَّ عَلِیّاً ع کَانَ یُطْعِمُ مَنْ خُلِّدَ فِی السِّجْنِ مِنْ بَیْتِ مَالِ الْمُسْلِمِینَ. ۳- عَبْدُ اللَّهِ بْنُ جَعْفَرٍ الْحِمْیَرِیُّ فِی قُرْبِ الْإِسْنَادِ عَنْ هَارُونَ بْنِ مُسْلِمٍ عَنْ مَسْعَدَهَ بْنِ زِیَادٍ عَنْ جَعْفَرٍ عَنْ أَبِیهِ قَالَ: قَالَ عَلِیٌّ ع إِطْعَامُ الْأَسِیرِ وَ الْإِحْسَانُ إِلَیْهِ حَقٌّ وَاجِبٌ وَ إِنْ قَتَلْتَهُ مِنَ الْغَدِ.» از این سه روایت در باره حقوق زندانیان پنج نکته قابل استفاده است: واژه «اسیر» که در هر سه روایت آمده در کارکرد لغوی عموماً ناظر به کسی است که در میدان جنگ به اسارت گرفته شده باشد، اما چه به جهت توسعه مفهومی معنای اسارت و چه به جهت تنقیح مناط درمی یابیم که مراد اهل بیت (ع) از «اسیر» هر کسی است که به جهتی در اسارت و زندانی یک مسلمان قرار گرفته است.؛ خواه از جنگ باشد یا از جهت دیگر. شاهد این برداشت آمدن عبارت «إِنَّ عَلِیّاً ع کَانَ یُطْعِمُ مَنْ خُلِّدَ فِی السِّجْنِ مِنْ بَیْتِ مَالِ الْمُسْلِمِینَ» در روایت دوم است. طبق این فقره از جمله مصادیق اسیر کسی دانسته شده که در زندان بسر می برد و پیداست که اسیر در زندان می تواند شامل هر مسلمانی شود که به خاطر انجام گناه و جرمی محکوم به زندان شده است. در روایت اول تعبیر «حَقٌّ عَلَى مَنْ أَسَرَهُ» بازتاب یافته که نشان می دهد بر رعایت حقوق زندانی از سوی افراد تاکید شده است، اما در دو روایت دیگر به صورت عام از رعایت حقوق زندانیان سخن به میان آمده و در روایت دوم از سیره حضرت امیر (ع) در این باره گفتگو شده است. این امر بدان معناست که حقوق زندانی باید از سوی افراد و حکومت ها مورد توجه قرار گیرد و از این جهت تفاوتی میان افراد و حکومت ها وجود ندارد. 🔸 در روش اجتهادی «روایت محور و فقاهت مدار» ما با این محذور روبرو نیستیم؛ زیرا بررسی و واکاوای مستقیم روایات بدان معناست که هر آن چه در سیره قولی و عملی اهل بیت (ع) بازتاب یافته مورد بررسی همه جانبه فقیه قرار می گیرد و از آن جا که اهل بیت (ع) با نگاه جامع نگر و جهان شمول بسیاری از مبانی و زیرساخت های استخراج و اصطیاد آموزه های فقهی را در اختیار مخاطبان خود قرار دادند، روش اجتهادی «روایت محور و فقاهت مدار» بسترهای لازم برای استخراج مسائل فقهی حتی در زمینه مسائل مستحدثه را در اختیار فقیه می گذارد. متن کامل یادداشت را در کانال جناب حجت‌الاسلام والمسلمین علی نصیری بخوانید؛👇 Www.maref.ir @alinasiriguilani @rozaneebefarda
لرزاندن دل قاضی ها، کند کردن تیغ پلیس ها؛ پشت پرده نظرپراکنی های غیراسلامی 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹برخورد سیاسی/جناحی یا عوامزده با ناهنجاری‌های اخلاقی و حقوقی، ام الفسادی است که به طرز تصاعدی به افزایش آسیب‌های اجتماعی و مفاسد اخلاقی ضریب می دهد. در سالهای اخیر به غلط باب شده که دقیقا در هنگامه اجرای مر قانون، عده ای پیدا می شوند که از منظر ، به ارائه بحث های فلسفی و شبه علمی در منشأشناسی جرم، فرآیندی بودن پدیده های اجتماعی، ضرورت کار فرهنگی و از قبیل حرفهای بی پشتوانه می پردازند. طبعا مجرم ها یا آنها که به فوائد پرشمار اجرای قانون واقف نیستند، شروع می کنند به جوسازی و فضای فتنه آگین و مخدوش روانی، موجب می شود که قاضی و پلیس، دست و دل شان بلرزد برای برخورد مقتضی. این حقه قدیمی را ژورنالیستها و شومن ها و سلیبریتی ها، بهتر از همه بلدند؛ وقتی فرد مورد علاقه شان دست به جنایت بزند، با ماجرا، از ضرورت عفو و رحمت و گذشت سخن می گویند و در عین حال به نفرت پراکنی علیه قصاص و قضاوت به حق دست می زنند تا فرد ذی حق را در فشار اجتماعی قرار دهند! اما هنگامی که کسی نگاه چپ بهشان بکند و توهم کنند که کوچکترین حقی از آنها ضایع شده، زمین و زمان را به هم می دوزند و آن را به مسأله اول کشور تبدیل می کنند. برخورد دو گانه با جنایت و جرم، نشان می دهد که نباید قاضی و پلیس، و مهم تر از آنها، طلاب و روحانیون، فریب فضاسازی کاذب را بخورند که اگر چنین شود، خدای ناکرده در ادای تکلیف شان منفعل و سست و مرعوب خواهند شد. وقتی مسئله ای با طی مراحل فنی خود، صورت قانونی یافته، در مقام اجرایی شدن آن نباید از فلسفه قانون یا انگیزه یابی مجرمان سخن به میان آورد؛ تفکیک انگیزه ها و تنظیم برخورد متناسب با امور باطنی مربوط به دانش اخلاق و تربیت است و اندیشه در فلسه جرائم، مربوط به قوه قانون گذاری است. قوای انتظامی، امنیتی، قضایی، مسؤلیت عمل به حاق قوانین را دارند و بس. اگر قانونی نقص دارد یا نیاز به متمم دارد، قوای مزبور نمی توانند تا هنگام تدوین قانون مجدد، اجرای آن را معلق نگه دارند! فکرش را بکنید اگر چنین شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آیا جز این است که دامنگیر می شود؟! فضاسازی ژورنالیست‌های اصلاح طلب مثل عباس عبدی و فتنه طلب های غرب اندیشی چون تاجزاده و کذا فیلسوف نمایی های برخی آخوند/سلیبریتی ها مثل زائری و آقامیری و سرلک و...، باید در همین فضا باید تحلیل و بررسی شود. اگر این جماعت واقعا دلشان برای جامعه می سوزد و تخصص لازمه را نیز واجدند، خب بسم الله، بروند نظرات تخصصی شان را به مجاری مربوطه، ارائه دهند نه آنکه در گذر زندگی مجازی شان هر از گاهی که برای اصلاح جامعه از فساد و فحشا، اقدام قابل تقدیری شروع می شود، به جوسازی و علیه قانون دست بزنند. @rozaneebefarda
؛ روایتی لیبرال از پدیده تکفیر یاسر حسینپور 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹فیلم از نظر فنی در سطح بالایی از قرار دارد. کارگردانی عالی و بازیها به شدت تحسین برانگیز است و موجب رستگاری بازیگر زن . فیلم هم به طرز شگفت آوری در خدمت است؛ طولانی اما نه ملال آور بلکه بسیار جذاب. 🔹فیلم روایت تصویری و داستانی بسیار صادقانه و ماهرانه ای از ارائه کرده است. به بهانه از دل تکفیر میگذرد و در این مسیر نه شعار می دهد و نه احساسی می شود اما این روایت خوب از چند جهت مخدوش است: ❄️یک: در قسمتی از فیلم مادر تکفیر را تعریف می کند: «تکفیر یعنی فقط ما بر حقیم» این گزاره حقیقتی است و تنها اسلام بر حق است لکن در فیلم همنوا با و مطابق تعریف لیبرال از اسلام که در ایران عمدتا از جانب طیف سیاسی دنبال می شود عقیده ای تکفیری معرفی می شود. به مثابه دنباله معرفتی حاکم بر فیلم است. ❄️دو: برخی عقائد تکفیری‌ها در فیلم در قالب سخنرانیهای عبدالمالک بیان می شود. او در جایی می گوید: «مشکل امروز ما التقاط اسلام با و است» که بیانی از ضرورت است. در منطق بیان این عبارت از زبان تیره ترین نقش فیلم یعنی صحت نقیض آن. ❄️سه: چهره از نیروهای و ایران تصویر می شود به نحوی که آنها را غیرقابل اعتماد و موثر در اشاعه تکفیر میداند که حتی موجب فرار و همسرش از ایران می شود. ❄️چهار: تنها چهره های مخالف با تکفیر در فیلم یعنی و مادر و پدرش هرگز از اسلام واقعی نمایندگی نمی کنند. فائزه تنها به قومیت و اصالت آنها اشاره دارد و والدین موجوداتی منفعل و بی خاصیت هستند و تنها به ابراز تأسف اکتفا می‌کنند. این غفلت و عدم تمایز از ارزش فیلم میکاهد. ❄️پنج: و برساخته ای و مورد حمایت امنیتی و مالی و هستند لکن در فیلم به طرز شگفت آوری هیچ اشاره ای به آن نمی شود. 🔸پ.ن: در یک جمله فیلم روایتی لیبرال از پدیده تکفیر است و لذا هرگز در زمره قرار نمیگیرد. @rozaneebefarda
جلسه ختم به مناسبت درگذشت همشیره مرحومه جناب حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری قائم مقام محترم مدیر حوزه های علمیه، مجلس ترحیمی در روزشنبه ساعت18:30 الی20 در حسینیه امام خمینی ره (دفتر مقام معظم رهبری- قم) واقع درخیابان شهداء(صفائیه) برگزار میگردد. @rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
اعتراض اولیای دانش آموزان ، به اقدام مشکوک اداره آموزش و پرورش قم @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹به دنبال ابلاغیه بطحایی در مورد برخورد شدید با متولیان و دانش آموزان مدارس مسجدمحور، آموزش و پرورش قم از برگزاری امتحانات رسمی و ارتقاع سطح دانش آموزان مسجد محور، ممانعت بعمل آورده است. 🔹کارگروه مردمی پیگیری مطالبات این دانش آموزان مظلوم، با صدور اطلاعیه ای در کانال رسمی خود، اولیای دانش آموزان را به مراجعه حضوری در هفته آینده روز شنبه ساعت 10 به مرکز مدیریت وزارت آموزش در شهر مقدس قم جهت اعتراض به این اقدام، دعوت کرد. 🔹آموزش و پرورش برخلاف مفاد حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر زمینه سازی برای آموزش رایگان برای همگان، به توسعه قارچ گونه انواع مدارس غیرانتفاعی پرداخته که در حال حاضر از کنترل و نظارت آنها ناتوان است، در چنین شرایطی معلوم نیست بر اساس کدام منطق، از گسترش مدارس مسجدمحور که با کمترین هزینه و بهترین کیفیت آموزشی و با رویکرد تربیت محور به فعالیت‌ مشغول اند، هراس دارد. به نظر می رسد این پروژه مشکوک، بخش دیگری از پازل ۲۰۳۰ است که قبلا به صورت یواشکی امضا شد و اکنون به صورت در حال اجراست. 🔶پی افزود ممکن است در مقام اجرا، نقدهایی به عملکرد مدارس مسجدمحور وارد باشد که البته هم طبیعی است و هم قابل جبران؛ اما محروم کردن فرزندان مظلوم جمعی از خانواده های مذهبی ترین شهر ایران، از ارتقای تحصیلی، هیچ منطقی ندارد و عمر این نوباوگان را نباید وجه المصالحه و بازیچه سلایق سیاسی و باندی قرار داد. امید است متولیان مذهبی و سیاسی قم، خاصه ائمه محترم جمعه و حوزه علمیه قم، نسبت به پیگیری این امر اقدام فرمایند. @rozaneebefarda
روزنه
#شبی_که_ماه_کامل_شد؛ روایتی لیبرال از پدیده تکفیر یاسر حسینپور 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹فیلم
بازتاب/۱ 🔸عشق و جنون@: نقد فیلم نرگس آبیار خیلی خوب بود... بخوبی نقاط ریز و دقیق رو پیدا کردید. این ادم گرایشات لیبرالی و غربزدگی داره ... در فیلم نفس هم انحرافات فکری اش معلوم بود... متاسفانه فرهنگ شوم و هولناک لیبرالیسم و پلورالیسم بشدت در دنیا و کشور ما تبلیغ شده و با تبلیغات جذاب و دهن پرکن، حسابی فریب میدن... @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیش‌بینی مسعود فراستی دربارهٔ جوایز جشنواره فیلم فجر به «شبی که ماه کامل شد»‌ @rozaneebefarda
روزنه
اعتراض اولیای دانش آموزان #مسجد_محور، به اقدام مشکوک اداره آموزش و پرورش قم @rozaneebefarda 🔻🔻🔻
💥اتفاق خوب 🔹بنا به معاونت ناحیه یک اداره آموزش شهر مقدس قم، در تاریخ 980322 نسبت به ثبت نام جهت امتحان سطح در یکی از مدارس، تا اطلاع ثانوی مراجعه به اداره کل لغو شد! 🔶پی افزود طبیعتا چنانچه این وعده محقق نشود، موج دوم اطلاع رسانی و مطالبه گری آغاز خواهد شد و در این مرحله معلوم نیست خسارت های معنوی قابل جبران باشد. @rozaneebefarda
💥امر_عجیب 🔻اهدای نسخه بازآفرینی شده قرآن نفیس آستان قدس توسط آقای به آقای ، در مشهد گفتنی است این تصویر مدت کوتاهی پس از انتشار، از صفحه رسمی تولیت آستان قدس شده است! 🔶پی افزود بحث بر سر اینکه قرآن اهدایی نسخه اصلی است یا بازآفرینی شده، بحثی حاشیه‌ای و انحرافی است. طبیعی است که هیچ تولیتی حق ندارد اموال آستان را به دیگران ببخشد و در این موارد نوعا به اصطلاح نسخه فاکسیمیله (چاپ نفیس عکسی از نسخ قدیمی) را هدیه می دهند. نکته اصلی آن است که بعد از شکست پروژه و قرار دادن معیشت مردم متدین ایران در تنگنای شدید، این قبیل اقدامات برای وجه تراشی و تقدس نمایی دولتمردان طراحی می شود که انتظار نیست که رجال هوشمند حوزوی، در این پازل بازی کنند. @rozaneebefarda