این #آخوند_خوشگل_های_بی_سواد و ذبح #شعائر و #شریعت_شیعی
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
❄️پدیده خوشگل بازی برای جذب اطرافیان از جوانب مختلفی قابل بحث و بررسی است؛ گاه آراستگی علمی و عملی و ظاهری در چارچوبهای شرع و عرف، ملاک عمل است که نه تنها منفی نیست که بسیار هم بایسته و بجاست و صدالبته که ریشه در سیره هم دارد.
❄️اما گاهی منسوبین به دستگاه دیانت نیز با #تقلید از #سلیبریتی_ها و #شومن_ها، #خوشگل_بازی را به مثابه یک #مکتب_فکری می پذیرند که در این صورت، آنان بازیگرانی هستند که تنها در موقعیت دینی به ایفای نقش می پردازند؛ طبیعی است که مذاق مخاطب راه و رویه و اندیشه و انگیزه آنان را شدیدا تحت تاثیر قرار می دهد و زودا که آنان با تکیه بر #ادبیات_آب_دوغ_خیاری، از اصول عدول می کنند و با ژستی خودمجتهدپندارانه، تلاش می کنند تقریری #عرفی و #عوامزده از دین ارائه نمایند.
❄️عوامزدگی در نهاد روحانیت (خاصه در عرصه تبلیغ دین)، پیشینه درازدامنی دارد که روضه سازی، یک نمونه از آن است. یکی از متفکران معاصر که بر این آسیب شوریده، جناب #استاد_شهید_مطهری است. بازخوانی گفتارهای تاریخی ایشان، در شناخت ماهیت این جماعت، بسیار مؤثر است.
❄️در دوران استقرار نظام جمهوری اسلامی، جایگاه روحانیت در هرم اجتماعی ایران به شدت ارتقاء یافت و علی رغم همه سم پاشی ها و تخریب ها، همچنان این جایگاه ویژه باقی و برقرار مانده است.
حساسیت عمومی نسبت به تحولات حوزه و روحانیت و پیگیری اظهارنظرهای حوزویان در عصر غلبه رسانههای مجازی، نشانه صدق مدعای نگارنده است.
❄️با گسترش ناگهانی شبکه های اجتماعی، پدیده #سلیبریتی_طلبه نیز گسترش یافت و مخاطبان ایرانی با طیف های مختلفی از روحانیون مواجه شدند که مثل سایر سلیبریتی ها، زندگی شان را در اتاقک شیشه ای فضای مجازی بنا کرده بودند. آنان در همه موضوعات و وقایع مهم از منظر یک #کارشناس_ذوفنون، به ابراز نظر می کردند و ظواهر دینی شان نیز در القای دینی بودن نظرات شان در ذهن مخاطبان عام کفایت می کرد.
در همه این ایام، متولیان و سیاستگذاران حوزوی البته #هیچ مواجهه ای نداشتند.
❄️طلبه ای در ورزشگاه در نقش ممدبوقی حاضر شد، طلبه در آمریکا علیه انقلاب و اسلام اظهار نظر کرد، طلبه ای عکس های لخت از سینه زنی و علم کشی منتشر کرد، طلبه ای علیه ولی فقیه و دفاع مقدس سخن گفت، طلبه ای جنبه های انذاری دین را به برخوردهای #داعشی تشبیه کرد و از اسلام رحمانی سخن گفت، طلبه ای ساز زد، طلبه بیلیارد بازی کرد، طلبه ای به سخیف ترین شکل ممکن از ناکارآمدترین دولت تبلیغ و تایید کرد، طلبه ای علیه بیت رهبری سخن گفت و بعدا در دولت غربگرا مسؤلیت کلان گرفت، طلبه ای در تئاتر های غیر اخلاقی برای بازیگرها دست تکان داد، طلبه ای همپای ضدانقلاب علیه حجاب مطلب نوشت، طلبه ای استقلال حوزه از نظام اسلامی را مطرح کرد، طلبه ای از تحریم علمی حوزه سخن گفت، طلبه ای ندای تحول ستیزی در حوزه سر داد، طلبه ای دفتر دستک مرجعیت زودرس راه انداخت، طلبه ای سر از لندن درآورد و علیه ضروریات دینی سخنرانی کرد و کرسی استادی گرفت!
❄️وجه اشتراک این طلبه تیپ، #خوشگل_بازی است که با شوآف به رخ کشیده می شود و #بی_سوادی که در بند بند اظهارنظرهای خام و مقلدانه شان جلوه کرده است.
❄️آخوند خوشگل های بی سواد در هر جبهه ای که باشند، به زودی به لکه ننگ تبدیل می شوند چرا که بی مایه فطیر است!
🔶پی افزود
برادر ارجمندمان جناب آقای #سرلک یکی از همین جماعت است که پیشتر حمایتش از #آقامیری موجب تعجب شده بود(ارجاع به شماره نوروزی نشریه عصراندیشه) و اکنون ستیزش با #دادسرای_ارشاد_تهران مایه اسف شده است.
او خوب می داند که تضعیف قانون، و حمایت از #هنجارشکنان و #قانون_ستیزان، شاید دست و هورای اندک معاندین با شریعت شیعی را به دنبال داشته باشد، اما وجهه دنیوی و سرمایه اخروی او را بر باد می دهد.
ایشان به جای نسخه پیچی برای این و آن، و بجای خرده گیری از مجاهدانی که بر حریم داری از مدار قانون و شرع پای فشرده اند، بهتر است بازگردد و به پیشینه خویش در دانشگاه (خصوصا دانشکده هنر) نگاهی بیاندازد تا ببیند این الگوهای خوشگل نمای امثال ایشان چه ثمر و اثری به دنبال داشته است!
آقای سرلک باید بپذیرند که بخشی از این ولنگاری فرهنگی، خروجی همان سخنان کم عمق و مکتب #خوشگل_بازی امثال ایشان است که در محیط های آموزش عالی نهادینه شده است!
ایشان بهتر است برای جبران مافات و خلاصی از وزر و وبال دنیوی و اخروی اعمال خود فکری کنند و بعد اگر فرصتی باقی ماند، مجاهدان قانون مدار قوه قضاییه را انذار دهند!
#دادسرای_ارشاد_تهران
#جریان_سکولار_حوزه
#مبارزه_قانونی_با_مفاسد_اخلاقی_سازمان_یافته_تهران
#تروریسم_فرهنگی
#جهاد_قضایی
#آخوندهای_عرفی
#سکولارهای_معمم
@rozaneebefarda
مروری بر روش اجتهاد #روایت_محور_و_فقاهت_مدار و اهتمام به #مسائل_مستحدثه
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
روش اجتهاد «روایت محور و فقاهت مدار» روشی است که ما طی هفت سال گذشته آن را مبنای کار فقهی خود قرار داده و تدریس خارج فقه را با بازخوانی روایات وسائل الشیعه بر مبنای آن دنبال کرده ایم.
از جمله برکات این روش توجه به مسائل مستحدثه است.
یکی از نمونه های آن حقوق زندانیان است. گر چه زندان پدیده جدیدی نیست و سالیان متمادی قدمت دارد، اما مباحثی همچون حقوق مادی و معنوی زندانیان و چگونگی تعامل حکومت اسلامی با آنان را می توان از جمله مسائل مستحدثه در این زمینه دانست.
رعایت حرمت زندانی، احسان و نیکی نسبت به او و برخورد کریمانه داشتن با او از جمله حقوق معنوی و تامین غذای او از جمله حقوق مادی زندانی است که در روایات اهل بیت (ع) مورد توجه قرار گرفته است.
صاحب وسائل در بابی با عنوان «اسْتِحْبَابِ الرِّفْقِ بِالْأَسِیرِ وَ إِطْعَامِهِ وَ سَقْیِهِ وَ إِنْ کَانَ کَافِراً یُرَادُ قَتْلُهُ مِنَ الْغَدِ وَ أَنَّ إِطْعَامَهُ عَلَى مَنْ أَسَرَهُ وَ یُطْعَمُ مَنْ فِی السِّجْنِ مِنْ بَیْتِ الْمَالِ» سه روایت ذیل را آورده است:
«۱- مُحَمَّدُ بْنُ یَعْقُوبَ عَنْ عَلِیِّ بْنِ إِبْرَاهِیمَ عَنْ أَبِیهِ عَنْ حَمَّادٍ عَنْ حَرِیزٍ عَنْ زُرَارَهَ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: إِطْعَامُ الْأَسِیرِ حَقٌّ عَلَى مَنْ أَسَرَهُ وَ إِنْ کَانَ یُرَادُ مِنَ الْغَدِ قَتْلُهُ فَإِنَّهُ یَنْبَغِی أَنْ یُطْعَمَ وَ یُسْقَى وَ یُرْفَقَ بِهِ کَافِراً کَانَ أَوْ غَیْرَهُ.
۲- وَ عَنْهُ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحُسَیْنِ بْنِ أَبِی الْخَطَّابِ عَنْ وُهَیْبِ بْنِ حَفْصٍ عَنْ أَبِی بَصِیرٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: سَأَلْتُهُ عَنْ قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَ وَ یُطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلى حُبِّهِ مِسْکِیناً وَ یَتِیماً وَ أَسِیراً قَالَ هُوَ الْأَسِیرُ وَ قَالَ الْأَسِیرُ یُطْعَمُ وَ إِنْ کَانَ یُقَدَّمُ لِلْقَتْلِ وَ قَالَ إِنَّ عَلِیّاً ع کَانَ یُطْعِمُ مَنْ خُلِّدَ فِی السِّجْنِ مِنْ بَیْتِ مَالِ الْمُسْلِمِینَ.
۳- عَبْدُ اللَّهِ بْنُ جَعْفَرٍ الْحِمْیَرِیُّ فِی قُرْبِ الْإِسْنَادِ عَنْ هَارُونَ بْنِ مُسْلِمٍ عَنْ مَسْعَدَهَ بْنِ زِیَادٍ عَنْ جَعْفَرٍ عَنْ أَبِیهِ قَالَ: قَالَ عَلِیٌّ ع إِطْعَامُ الْأَسِیرِ وَ الْإِحْسَانُ إِلَیْهِ حَقٌّ وَاجِبٌ وَ إِنْ قَتَلْتَهُ مِنَ الْغَدِ.»
از این سه روایت در باره حقوق زندانیان پنج نکته قابل استفاده است:
واژه «اسیر» که در هر سه روایت آمده در کارکرد لغوی عموماً ناظر به کسی است که در میدان جنگ به اسارت گرفته شده باشد، اما چه به جهت توسعه مفهومی معنای اسارت و چه به جهت تنقیح مناط درمی یابیم که مراد اهل بیت (ع) از «اسیر» هر کسی است که به جهتی در اسارت و زندانی یک مسلمان قرار گرفته است.؛ خواه از جنگ باشد یا از جهت دیگر.
شاهد این برداشت آمدن عبارت «إِنَّ عَلِیّاً ع کَانَ یُطْعِمُ مَنْ خُلِّدَ فِی السِّجْنِ مِنْ بَیْتِ مَالِ الْمُسْلِمِینَ» در روایت دوم است. طبق این فقره از جمله مصادیق اسیر کسی دانسته شده که در زندان بسر می برد و پیداست که اسیر در زندان می تواند شامل هر مسلمانی شود که به خاطر انجام گناه و جرمی محکوم به زندان شده است.
در روایت اول تعبیر «حَقٌّ عَلَى مَنْ أَسَرَهُ» بازتاب یافته که نشان می دهد بر رعایت حقوق زندانی از سوی افراد تاکید شده است، اما در دو روایت دیگر به صورت عام از رعایت حقوق زندانیان سخن به میان آمده و در روایت دوم از سیره حضرت امیر (ع) در این باره گفتگو شده است. این امر بدان معناست که حقوق زندانی باید از سوی افراد و حکومت ها مورد توجه قرار گیرد و از این جهت تفاوتی میان افراد و حکومت ها وجود ندارد.
🔸 در روش اجتهادی «روایت محور و فقاهت مدار» ما با این محذور روبرو نیستیم؛ زیرا بررسی و واکاوای مستقیم روایات بدان معناست که هر آن چه در سیره قولی و عملی اهل بیت (ع) بازتاب یافته مورد بررسی همه جانبه فقیه قرار می گیرد و از آن جا که اهل بیت (ع) با نگاه جامع نگر و جهان شمول بسیاری از مبانی و زیرساخت های استخراج و اصطیاد آموزه های فقهی را در اختیار مخاطبان خود قرار دادند، روش اجتهادی «روایت محور و فقاهت مدار» بسترهای لازم برای استخراج مسائل فقهی حتی در زمینه مسائل مستحدثه را در اختیار فقیه می گذارد.
متن کامل یادداشت را در کانال جناب حجتالاسلام والمسلمین علی نصیری بخوانید؛👇
Www.maref.ir
@alinasiriguilani
@rozaneebefarda
لرزاندن دل قاضی ها، کند کردن تیغ پلیس ها؛ پشت پرده نظرپراکنی های غیراسلامی
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹برخورد سیاسی/جناحی یا عوامزده با ناهنجاریهای اخلاقی و حقوقی، ام الفسادی است که به طرز تصاعدی به افزایش آسیبهای اجتماعی و مفاسد اخلاقی ضریب می دهد.
در سالهای اخیر به غلط باب شده که دقیقا در هنگامه اجرای مر قانون، عده ای پیدا می شوند که از منظر #دانای_کل، به ارائه بحث های فلسفی و شبه علمی در منشأشناسی جرم، فرآیندی بودن پدیده های اجتماعی، ضرورت کار فرهنگی و از قبیل حرفهای بی پشتوانه می پردازند.
طبعا مجرم ها یا آنها که به فوائد پرشمار اجرای قانون واقف نیستند، شروع می کنند به جوسازی و فضای فتنه آگین و مخدوش روانی، موجب می شود که قاضی و پلیس، دست و دل شان بلرزد برای برخورد مقتضی.
این حقه قدیمی را ژورنالیستها و شومن ها و سلیبریتی ها، بهتر از همه بلدند؛ وقتی فرد مورد علاقه شان دست به جنایت بزند، با #عادی_سازی ماجرا، از ضرورت عفو و رحمت و گذشت سخن می گویند و در عین حال به نفرت پراکنی علیه قصاص و قضاوت به حق دست می زنند تا فرد ذی حق را در فشار اجتماعی قرار دهند!
اما هنگامی که کسی نگاه چپ بهشان بکند و توهم کنند که کوچکترین حقی از آنها ضایع شده، زمین و زمان را به هم می دوزند و آن را به مسأله اول کشور تبدیل می کنند.
برخورد دو گانه با جنایت و جرم، نشان می دهد که نباید قاضی و پلیس، و مهم تر از آنها، طلاب و روحانیون، فریب فضاسازی کاذب #ژورنالیستها را بخورند که اگر چنین شود، خدای ناکرده در ادای تکلیف شان منفعل و سست و مرعوب خواهند شد.
وقتی مسئله ای با طی مراحل فنی خود، صورت قانونی یافته، در مقام اجرایی شدن آن نباید از فلسفه قانون یا انگیزه یابی مجرمان سخن به میان آورد؛ تفکیک انگیزه ها و تنظیم برخورد متناسب با امور باطنی مربوط به دانش اخلاق و تربیت است و اندیشه در فلسه جرائم، مربوط به قوه قانون گذاری است.
قوای انتظامی، امنیتی، قضایی، مسؤلیت عمل به حاق قوانین را دارند و بس. اگر قانونی نقص دارد یا نیاز به متمم دارد، قوای مزبور نمی توانند تا هنگام تدوین قانون مجدد، اجرای آن را معلق نگه دارند!
فکرش را بکنید اگر چنین شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آیا جز این است که #آنارشیسم دامنگیر می شود؟!
فضاسازی ژورنالیستهای اصلاح طلب مثل عباس عبدی و فتنه طلب های غرب اندیشی چون تاجزاده و کذا فیلسوف نمایی های برخی آخوند/سلیبریتی ها مثل زائری و آقامیری و سرلک و...، باید در همین فضا باید تحلیل و بررسی شود.
اگر این جماعت واقعا دلشان برای جامعه می سوزد و تخصص لازمه را نیز واجدند، خب بسم الله، بروند نظرات تخصصی شان را به مجاری مربوطه، ارائه دهند نه آنکه در گذر زندگی مجازی شان هر از گاهی که برای اصلاح جامعه از فساد و فحشا، اقدام قابل تقدیری شروع می شود، به جوسازی و #منفی_بافی علیه قانون دست بزنند.
#دادسرای_ارشاد_تهران
#تروریسم_فرهنگی
#مبارزه_قانونی_با_مفاسد_اخلاقی_سازمان_یافته_تهران
#سکولارهای_حوزوی
#سکولاریسم_عرفی
@rozaneebefarda
#شبی_که_ماه_کامل_شد؛ روایتی لیبرال از پدیده تکفیر
یاسر حسینپور
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹فیلم از نظر فنی در سطح بالایی از #سینمای_ایران قرار دارد. کارگردانی عالی و بازیها به شدت تحسین برانگیز است و موجب رستگاری بازیگر زن #فیلمهای_تجاری.
#موسیقی فیلم هم به طرز شگفت آوری در خدمت #داستان است؛ طولانی اما نه ملال آور بلکه بسیار جذاب.
🔹فیلم روایت تصویری و داستانی بسیار صادقانه و ماهرانه ای از #تکفیر ارائه کرده است. به بهانه #عشق از دل تکفیر میگذرد و در این مسیر نه شعار می دهد و نه احساسی می شود اما این روایت خوب از چند جهت مخدوش است:
❄️یک: در قسمتی از فیلم مادر #عبدالمالک تکفیر را تعریف می کند: «تکفیر یعنی فقط ما بر حقیم» این گزاره حقیقتی #اسلامی است و تنها اسلام بر حق است لکن در فیلم همنوا با #غربیها و مطابق تعریف لیبرال از اسلام که در ایران عمدتا از جانب طیف سیاسی #اصلاح_طلب دنبال می شود عقیده ای تکفیری معرفی می شود.
#پلورالیزم به مثابه دنباله معرفتی #لیبرالیسم #منطق حاکم بر فیلم است.
❄️دو: برخی عقائد تکفیریها در فیلم در قالب سخنرانیهای عبدالمالک #ریگی بیان می شود. او در جایی می گوید: «مشکل امروز ما التقاط اسلام با #لیبرالیسم و #دموکراسی است» که بیانی از ضرورت #اسلام_ناب_محمدی است. در منطق #فیلمسازی بیان این عبارت از زبان تیره ترین نقش فیلم یعنی صحت نقیض آن.
❄️سه: چهره #مخوفی از نیروهای #امنیتی و #نظامی ایران تصویر می شود به نحوی که آنها را غیرقابل اعتماد و موثر در اشاعه تکفیر میداند که حتی موجب فرار #فائزه و همسرش از ایران می شود.
❄️چهار: تنها چهره های مخالف با تکفیر در فیلم یعنی #فائزه و مادر #عبدالحمید و پدرش هرگز از اسلام واقعی نمایندگی نمی کنند. فائزه تنها به قومیت #بلوچ و اصالت آنها اشاره دارد و والدین موجوداتی منفعل و بی خاصیت هستند و تنها به ابراز تأسف اکتفا میکنند. این غفلت و عدم تمایز از ارزش فیلم میکاهد.
❄️پنج: #عبدالمالک و #جندالله برساخته #رسانه ای و مورد حمایت امنیتی و مالی #بی_بی_سی و #غرب هستند لکن در فیلم به طرز شگفت آوری هیچ اشاره ای به آن نمی شود.
🔸پ.ن: در یک جمله فیلم روایتی لیبرال از پدیده تکفیر است و لذا هرگز در زمره #فیلمهای_ارزشی قرار نمیگیرد.
#نرگس_آبیار
@rozaneebefarda
جلسه ختم
به مناسبت درگذشت همشیره مرحومه جناب حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری قائم مقام محترم مدیر حوزه های علمیه، مجلس ترحیمی در روزشنبه ساعت18:30 الی20 در حسینیه امام خمینی ره (دفتر مقام معظم رهبری- قم) واقع درخیابان شهداء(صفائیه) برگزار میگردد.
@rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
اعتراض اولیای دانش آموزان #مسجد_محور، به اقدام مشکوک اداره آموزش و پرورش قم
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹به دنبال ابلاغیه بطحایی در مورد برخورد شدید با متولیان و دانش آموزان مدارس مسجدمحور، آموزش و پرورش قم از برگزاری امتحانات رسمی و ارتقاع سطح دانش آموزان مسجد محور، ممانعت بعمل آورده است.
🔹کارگروه مردمی پیگیری مطالبات این دانش آموزان مظلوم، با صدور اطلاعیه ای در کانال رسمی خود، اولیای دانش آموزان را به مراجعه حضوری در هفته آینده روز شنبه ساعت 10 به مرکز مدیریت وزارت آموزش در شهر مقدس قم جهت اعتراض به این اقدام، دعوت کرد.
🔹آموزش و پرورش برخلاف مفاد حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر زمینه سازی برای آموزش رایگان برای همگان، به توسعه قارچ گونه انواع مدارس غیرانتفاعی پرداخته که در حال حاضر از کنترل و نظارت آنها ناتوان است، در چنین شرایطی معلوم نیست بر اساس کدام منطق، از گسترش مدارس مسجدمحور که با کمترین هزینه و بهترین کیفیت آموزشی و با رویکرد تربیت محور به فعالیت مشغول اند، هراس دارد.
به نظر می رسد این پروژه مشکوک، بخش دیگری از پازل #سند_منحوس۲۰۳۰ است که قبلا به صورت یواشکی امضا شد و اکنون به صورت #دزدانه در حال اجراست.
🔶پی افزود
ممکن است در مقام اجرا، نقدهایی به عملکرد مدارس مسجدمحور وارد باشد که البته هم طبیعی است و هم قابل جبران؛ اما محروم کردن فرزندان مظلوم جمعی از خانواده های مذهبی ترین شهر ایران، از ارتقای تحصیلی، هیچ منطقی ندارد و عمر این نوباوگان را نباید وجه المصالحه و بازیچه سلایق سیاسی و باندی قرار داد.
امید است متولیان مذهبی و سیاسی قم، خاصه ائمه محترم جمعه و حوزه علمیه قم، نسبت به پیگیری این امر اقدام فرمایند.
@rozaneebefarda
روزنه
#شبی_که_ماه_کامل_شد؛ روایتی لیبرال از پدیده تکفیر یاسر حسینپور 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹فیلم
بازتاب/۱
🔸عشق و جنون@:
نقد فیلم نرگس آبیار خیلی خوب بود...
بخوبی نقاط ریز و دقیق رو پیدا کردید.
این ادم گرایشات لیبرالی و غربزدگی داره ...
در فیلم نفس هم انحرافات فکری اش معلوم بود...
متاسفانه فرهنگ شوم و هولناک لیبرالیسم و پلورالیسم بشدت در دنیا و کشور ما تبلیغ شده و با تبلیغات جذاب و دهن پرکن، حسابی فریب میدن...
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیشبینی مسعود فراستی دربارهٔ جوایز جشنواره فیلم فجر به «شبی که ماه کامل شد»
@rozaneebefarda
روزنه
اعتراض اولیای دانش آموزان #مسجد_محور، به اقدام مشکوک اداره آموزش و پرورش قم @rozaneebefarda 🔻🔻🔻
💥اتفاق خوب
🔹بنا به #وعده معاونت ناحیه یک اداره آموزش شهر مقدس قم، در تاریخ 980322 نسبت به ثبت نام جهت امتحان سطح در یکی از مدارس، تا اطلاع ثانوی مراجعه به اداره کل لغو شد!
🔶پی افزود
طبیعتا چنانچه این وعده محقق نشود، موج دوم اطلاع رسانی و مطالبه گری آغاز خواهد شد و در این مرحله معلوم نیست خسارت های معنوی قابل جبران باشد.
@rozaneebefarda
💥امر_عجیب
🔻اهدای نسخه بازآفرینی شده قرآن نفیس آستان قدس توسط آقای #احمد_مروی به آقای #حسن_روحانی، در مشهد
گفتنی است این تصویر مدت کوتاهی پس از انتشار، از صفحه رسمی تولیت آستان قدس #حذف شده است!
🔶پی افزود
بحث بر سر اینکه قرآن اهدایی نسخه اصلی است یا بازآفرینی شده، بحثی حاشیهای و انحرافی است.
طبیعی است که هیچ تولیتی حق ندارد اموال آستان را به دیگران ببخشد و در این موارد نوعا به اصطلاح نسخه فاکسیمیله (چاپ نفیس عکسی از نسخ قدیمی) را هدیه می دهند.
نکته اصلی آن است که بعد از شکست پروژه #سازش و قرار دادن معیشت مردم متدین ایران در تنگنای شدید، این قبیل اقدامات برای وجه تراشی و تقدس نمایی دولتمردان طراحی می شود که انتظار نیست که رجال هوشمند حوزوی، در این پازل بازی کنند.
@rozaneebefarda
💥امر_عجیب
🔻اهدای انگشتری مخصوص مرقد منور حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) به #حسن_روحانی از سوی تولیت آستان قدس رضوی
@rozaneebefarda
جایگاه مبهم حوزه در ساختار نظام اسلامی
#بازنشر
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹 هر روزه در گوشه و کنار نقدهایی بر متد آموزشی، ساختار و عملکرد سران حوزههای علمیه دیده می شود که به جز عدهای بسیار اندک که اساسا با اسلام و روحانیت مشکل دارند الحمدالله غالبا بیانگر دغدغهها و نشان از پویایی نسل جدید حوزویان دارد.
🔸 اما به نظر حقیر هنوز جهت و عمق نقدها آنگونه که باید نیست و تضارب آراء منتقدین و مدافعین در فضای "خانه از پای بست ویران است / خواجه در بند نقش ایوان است" صورت می پذیرد.
♦️ تا زمانی که تکلیف مؤثرین در وضعیت فعلی حوزه علمیه اعم از بیوت مراجع معظم، جامعه محترم مدرسین و سایر مجموعههای حوزوی جایگاهشان به لحاظ ساختاری (برنامه ریزی، تصمیم سازی، تصمیم گیری، مدیریت و اجرا و نظارت و ارزیابی) با جایگاه ولایت فقیه و جانماییشان در ساختار نظام اسلامی و ارتباطشان با سایر قوا و نهادهای حاکمیتی تعریف و مشخص نشود مشکلات نه تنها کم نخواهد شد بلکه روز به روز افزایش پیدا خواهد کرد.
♦️ همانگونه که در قانون اساسی جایگاه ولایت فقیه، خبرگان رهبری، شورای نگهبان، قوای سهگانه و نیروهای مسلح و غیره و غیره همگی تعریف و حدود و ثغورشان در وظایف و اختیارات مشخص شده است باید برای حوزه علمیه و مؤثرین در آن نیز فکری کرد تا هر از گاهی و به هر بهانهای سکولارهای لیبرال مسلک بر طبل جدایی نهاد دین از سیاست نکوبند و معرکههای منورالفکری عوام فریبانه نگیرند.
♦️ اساسا بهترین اقدام جهت خشکاندن آبشخورهای سکولاریزم، تنیده شدن ساختار حوزه علمیه و مؤثرین در آن در کالبد نظام اسلامی است و بس... ناگفته نماند منظور از نظام اسلامی قوه مجریه یعنی دولت نیست، چرا که ما هنوز با دولت اسلامی فاصله داشته و به عبارتی خودِ ساختار و بدنه دولت نیز نیاز به انقلاب و هضم در کالبد نظام اسلامی دارد.
حسین کاوه
سایت و کانال (پیرو)
@rozaneebefarda