هدایت شده از تبیین
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️اهداف رسالت پیامبر (صلی الله علیه و آله) در کلام امام علی (علیه السلام) چگونه بیان شده است؟
🔹 #امام_علی (علیه السلام) در بخشی از خطبه دوم #نهج_البلاغه بعد از تحکیم پایه هاى شهادت به توحید و یگانگى خدا، به سراغ دوّمین و مهمترین اصل بعد از توحید یعنى شهادت به #نبوّت مى رود و مى فرماید: «وَ اَشْهَدُ اَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ». (من گواهى مى دهم که #محمّد #بنده و #فرستاده اوست). آرى پیش از آن که #محمّد (صلی الله علیه و آله) #رسول_خدا باشد، #بنده_خاصّ او بود، و تا بنده خاص نباشد به #مقام_رسالت نمى رسد؛ ضمناً #شهادت به #بندگی، پاسخى است به آنها که رسولان خدا را تا سرحدّ الوهیت بالا مى بردند و بزرگترین افتخار آنان را که عبودیتشان بود از آنها مى گرفتند.
🔹سپس رسالت و #مأموریت_پیامبر (صلی الله علیه و آله) را این چنین توصیف مى کند، مى فرماید: «اَرْسَلَهُ بِالدّینِ الْمَشْهُورِ وَ الْعَلَمِ الْمَأثُورِ وَ الْکِتابِ الْمَسطُورِ، وَالنُّورِ السّاطِعِ وَ الضِّیاءِ اللامِعِ، وَ الاَمْرِ الصّادِعِ». (او را با دین و #آیین_آشکار و نشانه روشن و #کتاب نوشته شده و #نور_درخشان و روشنایى تابنده و امر و #فرمان_قاطع و بى پرده فرستاد). در این که این تعبیرات ششگانه عمیق و پرمحتوا اشاره به چه امورى است تفسیر هاى گوناگونى وجود دارد.
🔹نخست این که «دین مشهور» اشاره به #آیین_اسلام و «علم مأثور» اشاره به #معجزات و «کتاب مسطور» اشاره به #قرآن و «نور ساطع» اشاره به #علومالهىپیامبر و «ضیاء لامع» اشاره به #سنّتآنحضرت و «امر صادع» (به قرینه آیه فَاصْدَعْ بِما تُؤمَرُ) [۱] اشاره به #ترک_تقیّه و اظهار #توحید بدون پرده در برابر #مشرکان و #مخالفان است. این احتمال نیز وجود دارد که «نور ساطع» و «ضیاء لامع» توضیحات بیشترى درباره قرآن مجید باشد چرا که قرآن مایه روشنایى افکار و جوامع انسانى است.
🔹سپس به هدف نهایى #رسالت_پیامبر (صلى الله علیه و آله) و آوردن #قرآن_مجید و #معجزات و قوانین و #احکام_الهى مى پردازد و مى فرماید: هدف از این بعثت و تجهیزات همراه پیامبر، چند چیز بود. هدف این بود که: «اِزاحَةً لِلشُّبُهاتِ، وَ احْتِجاجاً بِالْبَیِّناتِ، وَ تَحْذیراً بِالآیاتِ وَ تَخْویفاً بِالمَثُلاتِ». (#شبهات را از میان بردارد و با دلایل و #منطق_روشن استدلال کند و به وسیله #آیات_الهى مردم را از مخالفت خدا برحذر دارد و از #کیفرهایى که به دنبال مخالفت دامنگیرشان مى شود بترساند).
🔹در تفسیر این چهار تعبیر نیز مى توان گفت که «اِزاحةً لِلشُّبُهاتِ» اشاره به حقایقى است که در پرتو #براهین_الهى روشن مى شود و هرگونه شک و #شبهه را مى زداید و «وَ احْتِجاجاً بِالْبَیِّناتِ» اشاره به #معجزات_حسّى است که براى گروهى که استدلالات عقلى، آنان را قانع نمى کند، موجب #یقین و ایمان است،
🔹و «تحذیر به آیات» تهدید به #مجازاتهای_اخروى و «تخویف به مثلات» تهدید به #مجازاتهای_دنیوى است همان گونه که در #قرآن به آن اشاره شده است، مى فرماید: «وَ یَسْتَعْجِلُونَکَ بِالسَّیِئَةِ قَبْلَ الْحَسَنَةِ وَ قَدْ خَلَتْ مَنْ قَبْلِهِمُ الْمَثُلاتُ»؛ [۲] (آنها پیش از حسنه و رحمت الهى از تو تقاضاى شتاب در سیئه و #عذاب مى کنند با این که پیش از آنها #بلاهای_عبرتانگیز، بر گذشتگان نازل شده است).
پی نوشتها؛
[۱] سوره حجر، آیه ۹۴
[۲] سوره رعد، آیه ۶
📕پيام امام امير المومنين (ع)، آيت الله العظمى ناصر مكارم شيرازى، دار الكتب الاسلاميه، تهران، ۱۳۸۷ش، ج ۱، ص ۲۷۵
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#پیامبر #پيامبر_اکرم
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
هدایت شده از تبیین
⭕️نظام جمهوری اسلامی ایران
🔹دنیا بداند که ما اهل #تهاجم، فساد، #ظلم و ایجاد #بیعدالتی نیستیم؛ اما اهل #تسلیم هم نیستیم. دنیا بداند که #تهدید_نظامی، تهدید اتمی، تهدید #محاصره_اقتصادی و تهدید همدست شدن در #ملت_ایران اثر نمیکند؛ چون ملت ایران متّکی به خداست.
بیانات مقام معظم رهبری ۷۴/۰۳/۲۵
منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار معظم له
#امام_خامنه_ای
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
هدایت شده از تبیین
⭕️بهترین نوع ریاضت
🔹از حضرت آیتالله بهجت قدسسره در خصوص بهترین نوع ریاضت سوال شد، ایشان فرمودند: #صوم (روزه) از ریاضات مشروعه است. ماهی سه روز خیلی مؤکد است. اول و وسط و آخر [ماههای قمری]. همچنین #کثرت_صلاة (زیاد نماز خواندن)، به اندازهای که پای حضرت رسول صلی الله علیه و آله [در اثر ایستادن طولانی در نماز] متورم شد. معلوم است، ریاضات شرعیه، «عمل به #واجبات» و «ترک #محرمات» است.
منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت الله العظمی بهجت
#آیت_الله_بهجت
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
هدایت شده از تبیین
⭕️پاسخ «امام حسن مجتبى» عليه السلام در پاسخ به نامه اى كه معاويه براى آن حضرت فرستاده بود
🔸قالَ الامامُ المُجتَبى عليه السلام: «إنَّما هذَا الأمْرُ لِی وَالخِلافَةُ لِی وَ لِأهْلِ بَيْتِی، وَ إنَّها لَُمحَرَّمَةٌ عَلَيْكَ وَ عَلى أَهْلِ بَيْتِكَ سِمِعْتُهُ مِنْ رَسُولِ اللهِ صلی الله عليه و آله. وَاللهِ لَوْ وَجَدْتُ صابِرينَ عارِفينَ بِحَقّى غَيْرَ مُنْكِرينَ ما سَلَّمْتُ لَكَ وَ لا أَعْطَيْتُكَ ما تُريدُ».
🔹#امام_مجتبى عليه السلام فرمود: «همانا اين امر (حكومت) و #جانشينی_رسول_خدا (ص) از آنِ من و مربوط به اهل بيت من است، و بر #تو و #خاندانت #حرام است. اين مطلب را از رسول خدا صلی الله عليه و آله شنيده ام. سپس فرمود: سوگند به خداوند، چنانچه يارانى آگاه و آشنا به حقم، مى يافتم (كه در راه احياى حق ايستادگى مى نمودند) #حكومت را به تو واگذار نمى كردم و آنچه را كه تو مى خواستى، به تو نمى دادم».
📕بحارالانوار، ج۴۴، ص۴۵
#امام_حسن #امام_مجتبی
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
هدایت شده از تبیین
⭕️کوخها منشاء برکت هستند، نه کاخها
🔹ما وقتی که در #مذهب_خودمان ملاحظه میکنیم که #فقه ما آنطور غنیاست و فلسفه ما آنطور غنیاست، آن اشخاصی که این فقه را به این غنا رساندند و آن اشخاصی که این فلسفه را به این غنا رساندند #کاخ_نشینان نبودند، #کوخ_نشینان بودند. #شیخ_طوسی که مبدا این امور و ارزنده ترین اشخاص در جامعه تشیع بوده است یک کاخنشین نبوده است؛ اگر کاخنشین بود نمیتوانست این کُتبی که تحویل جامعه داده است و این شاگردهایی که تحویل جامعه داده است تحویل بدهد.
🔹در #قشر_مرفه نمیشود یک همچو کاری انجامبگیرد. وقتی که در متاخرین از علما ملاحظه میکنیم میبینیم که #صاحب_جواهر یک همچو کتابی نوشته است که اگر صدنفر انسان بخواهند بنویسند شاید از عهده برنیایند و این کاخنشین نبوده. آنطور که نقل میکنند در آنوقتی که ایشان این کتاب را نوشتهاند سرداب در نجف نبوده، سرداب را شیخ انصاری از ایران برای نجف سوغات برده، یک منزل محقر داشتند
🔹و در یک اتاقشان باز بوده به یک دالانی -از قراری کهنقل میکنند- که در آن هوای گرم نجف یک نسیمی، نسیم داغی میآمده است و ایشان مشغول تحریر «جواهر» بودند. از یک آدمی که علاقه به #شکم و شهوات و #مال و منال و جاه و امثال اینها دارد این کارها نمیآید؛ طبع قضیه این است که نتواند. زندگی شیخ انصاری را همه شنیده یعنی بسیاری شنیدهاند چه وضعی داشته است در زهد. اگر نبود آن وضع، نمیتوانست آن شاگردهای بزرگی را تربیت کند و نمیتوانست آن کتابهای ارزنده را تحویل جامعه بدهد.
بیاناتحضرتامام۶۲/۱/۱
منبع سایت جامع امام خمینی
#امام_خمینی
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
هدایت شده از تبیین
⭕️محفوظ ماندن از بلایا، نتیجه شاد کردن دل مومن
🔹وقتی دل #مؤمنی را شاد كنید، خدا از لطف، #مَلکی را خلق میکند که آن مَلک، شما را از #بلاها و تصادفات و... #حفظ میكند. این که میبینید در برخی #تصادفات بعضیها #محفوظ میمانند در حالی که به نفر کناری آنها آسیب وارد میشود به سبب این است که آن شخصِ محفوظ مانده، در #مسرّت #اهل_ایمان نقش داشته است.
📕برگی از دفتر آفتاب، ص ۱۸۴
منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت الله العظمی بهجت (ره)
#آیت_الله_بهجت
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
هدایت شده از تبیین
⭕️امام سجاد عليه السلام:
🔸«اللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ نَبِّهْنى لِذِكْرِكَ فى اَوْقاتِ الْغَفْلَةِ وَاسْتَعْمِلْنى بِطاعَتِكَ فى اَيّامِ الْمُهْلَةِ وَانْهَجْ لى اِلى مَحَبَّتِكَ سَبيلاً سَهْلَةً، اَكْمِلْ لى بِها خَيْرَ الدُّنْيا وَ الآخِرَةِ».
🔹بار الها! بر محمد و آلش درود فرست و مرا در هنگام غفلت به ياد خود آگاه گردان، و در ايام فراغت به اطاعتت موفق بدار، و برايم راهى آسان به سوى محبت خود بگشاى، و خير دنيا و آخرت را به وسيله آن تكميل فرماى.
📕صحيفه سجاديه، از دعاى بيستم
#امام_سجاد
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
هدایت شده از تبیین
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️انقلاب مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) از چه خاستگاه دینی نشأت گرفت؟ به عبارتی این انقلاب مشروعیّت خود را از چه مبانی و قواعد دینی می گیرد؟ (بخش دوم)
🔸#انقلاب_اسلامی_ایران بر مبانی و اصول خاصی استوار است که آن را از سایر #انقلابهای_جهان #متمایز می کند، برای آشنایی بیشتر با این #انقلاب_عظیم، به طور اختصار به تعدادی از اصول و مبانی آن اشاره می شود:
2⃣نفی سلطه کفار بر سرزمین اسلامی و سرنوشت مسلمین
🔹با دقت در آیات و روایات، از جمله آیه ۱۴۱ سوره مبارکه نساء « ...لَنْ يَجْعَلَ اللهُ لِلْكافِرينَ عَلَى الْمُؤْمِنينَ سَبيلا»، (خداوند هرگز #کافران را بر #مؤمنان تسلّطی نداده است) در مییابیم که در سیاست خارجی #دولت_اسلامی، پس از موضوع جهاد، بر هیچ مسئله سیاسی دیگری، نظیر «نفی ولایت غیر مسلمانان بر مسلمان» تأکید نشده است؛ به عبارت بهتر در دیدگاه #فقه_اسلامی، خصوصاً فقه امامیه، #سلطه و چیرگی #دشمنان بر جامعه اسلامی و #مسلمانان امری نارواست. با توجه به این عقیده، هر گونه مبادلات و #مراوداتی که باعث افزایش و گسترش نفوذ غیر مسلمانان و #بیگانگان در جامعه اسلامی گردد، به نحوی که آنان بتوانند در #امور_مسلمین دخالت کنند، #ممنوع و نادرست تلقی میشود.
🔹 #امام_خمینی (ره) در ذیل آیه ۱۴۱ سوره مبارکه نساء «لَنْ یَجْعَلَ اللهُ لِلْکافِرینَ عَلَى الْمُؤْمِنینَ سَبیلاً» چنین مینویسد: «ممکن است بگویم قاعده #نفی_سبیل وجه #سیاسی دارد، و در مقام توجه دادن #مسلمانان به این امر مهم که لازم است از #سلطه_کافران به هر وسیله ممکن خارج شوند؛ زیرا تسلط آنان امر محتوم و تقدیر الهی نیست تا تسلیم به آن لازم باشد، بلکه رضایت دادن به این #سلطه، #ذلت و #ظلم است و خداوند از این بری است». [۱]
🔹براساس این قاعده فقهی، نظام پادشاهی #پهلوی که #استقلالی از خودش نداشت و در قانونگذاری و #اداره_کشور از حامیان #آمریکایی خود دستور می گرفت، #نامشروع تلقّی می شد؛ جریان لایحه #کاپیتولاسیون نمونه بارز از #سلطه_کفّار بر سرنوشت مسلمانان می باشد. امام خمینی (ره) بعد از تصویب این قانون با آن مخالفت و چنین فرمودند: «مجلس به پیشنهاد دولت، #سند_بردگی ملت ایران را امضا کرد... بدون اطّلاع ملت با چند ساعت صحبت های سرّی، #ملت_ایران را در تحت #اسارت_آمریکاییها قرار داد... اکنون من اعلام می کنم که این رأی ننگین مجلسین، #مخالف_اسلام و قرآن است». [۲]
🔹ایشان در جای دیگر نیز می فرماید: «ما را فروختند، #استقلال ما را فروختند و باز هم چراغانی کردند و پایکوبی کردند. اگر من به جای اینها بودم... می گفتم بیرق سیاه بالای سر بازارها بزنند... به حسب این رأی ننگین، اگر یک #مستشار_آمریکایی یا یک خادم مستشار آمریکایی به یکی از #مراجع_تقلید ایران، به یکی از افراد محترم ملت، به یکی از #صاحب_منصبان عالی رتبه ایران هر #جسارتی بکند، هر جنایتی بنماید، پلیس حق بازداشت او را ندارد؛ #محاکم_ایران حق رسیدگی ندارند؛ ولی اگر به یک سگ آنها تعرض بشود، پلیس باید دخالت کند، دادگاه باید رسیدگی نماید!». [۳]
🔹بنابراین یکی از اصول و #مبانی که #انقلاباسلامیایران، بر اساس آن شکل گرفت، قاعده فقهی نفی سبیل و #نفیسلطهکفار بر سرزمین اسلامی و سرنوشت آنان می باشد. #ادامه_دارد...
پی نوشتها؛
[۱] صحیفه امام، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، تهران، ۱۳۸۰ ش، ج ۲، ص ۷۲۵
[۲] همان، ج ۱، ص ۴۰۹
[۳] همان، ص ۴۱۱ و ۴۱۵
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#انقلاب_اسلامی
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
هدایت شده از تبیین
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️انقلاب مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) از چه خاستگاه دینی نشأت گرفت؟ به عبارتی این انقلاب مشروعیّت خود را از چه مبانی و قواعد دینی می گیرد؟ (بخش سوم)
🔸#انقلاب_اسلامی_ایران بر مبانی و اصول خاصی استوار است که آن را از سایر #انقلابهای_جهان #متمایز می کند، برای آشنایی بیشتر با این #انقلاب_عظیم، به طور اختصار به تعدادی از اصول و مبانی آن اشاره می شود:
3⃣عدالت طلبی و ظلم ستیزی
🔹یکی از اهداف مهم خداوند متعال از ارسال رسل و انزال کتب، #نجات_انسانها از #ظلم، تبعیض نژادی، پرپایی #قسط و #عدل در جامعه میباشد. خداوند متعال در سوره حدید آیه ۲۵ میفرماید: «لَقَدْ أَرْسَلْنا رُسُلَنا بِالْبَيِّناتِ وَ أَنْزَلْنا مَعَهُمُ الْكِتابَ وَ الْميزانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ...»؛ (همانا ما #پیامبران خود را با دلایل روشن فرستادیم و با آنان کتاب و ترازو [ی تشخیص حق از باطل] نازل کردیم تا مردم به #عدالت برخیزند). #رسول_اکرم (صلی الله علیه و آله) نیز درباره اهمیت #عدل چنین فرمود: «الْعَدْلُ مِيزَانُ اللهِ فِی الْأَرْضِ فَمَنْ أَخَذَهُ قَادَهُ إِلَى الْجَنَّةِ وَ مَنْ تَرَكَهُ سَاقَهُ إِلَى النَّارِ»؛ (#عدالت میزان و #ترازوی_خداوند در زمین است، هر که آن را دریابد به #بهشت او را سوق دهد، و هر که آن را رها سازد به #دوزخ او را می کشاند». [۱]
🔹 #امام_علی (عليه السلام) نیز در یکی از خطبه هایش برترین بندگان خداوند را امامی عادل می داند که #عدالت را در جامعه برپا می کند: «بدان، #برترين_بندگان نزد خدا #پيشواى_عادلى است که خود، هدايت شده و ديگران را #هدايت می کند؛ سنت هاى شناخته شده را بر پا مى دارد، و بدعت هاى ناشناخته را مى ميراند؛ چرا که #سنتها روشن و #نورانى اند و نشانه هاى مشخص دارند، و #بدعتها آشکارند و علامت هايى دارند، [و نا آشنا بودن بدعت ها دليل روشنى بر عدم مشروعيت آن هاست] #بدترين_مردم نزد خداوند #پيشواى_ستمگرى است که هم خود، #گمراه است و هم #مردم به وسيله او گمراه مى شوند، کسى که سنّت هاى مقبول را از ميان برده و بدعت هاى متروک را زنده کرده است، من از رسول خدا (صلی الله عليه و آله) شنيدم که فرمود: روز #قيامت، #پيشوای_ستمگر را حاضر مى کنند، در حالى که نه ياورى با اوست و نه عذرخواهى، سپس او را در آتش #دوزخ مى افکنند و همچون سنگ آسيا در آن، به گردش در مى آيد [و همگان رسوايى او را مى بينند] آنگاه او را در قعر دوزخ به زنجير مى کشند». [۲]
🔹 #امام_خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران معتقد است #اسلام برای تحقق #حکومت_عدل آمده است، و خود نیز در پیگیری #انقلاب_اسلامی این هدف را دنبال می کرد و چنین در کتاب بیع خود می نویسد: «#اسلام برای برپایی #حکومت_عادلانه به پا خواست، که در آن #قوانین مالیات و بیت المال عادلانه است، قوانین جزائی در حیطه قصاص، حدود و دیه که برای ریشه کن سازی مفاسد و فواحش تشریع شده، و نیز قوانین مربوط به حقوق و دادرسی به روشی عادلانه و آسان تشریع شده است». [۳] #ادامه_دارد...
پی نوشت ها
[۱] وسائل الشیعة، مؤسسة آل البيت، لإحياء التراث، المکتبة الاسلامیة، تهران، چ ۲، ج ۱۱، ص ۳۱۰
[۲] نهج البلاغة، صبحی صالح، هجرت، قم، چ ۱، ص ۲۳۴ و ۲۳۵، خطبه ۱۶۴
[۳] كتاب بيع، موسوی خمینی، روح الله، تحقيق: مؤسسة تنظيم و نشر آثار امام خمينی، مهر، قم، سال چاپ ۱۴۲۱ ق، چ ۱، ج ۲، ص ۴۶۰
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#انقلاب_اسلامی #جمهوری_اسلامی
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
هدایت شده از تبیین
⭕️تنافی خوی کاخنشینی با فرهنگ اسلام
🔹آن روزی که دولت ما توجه به کاخ پیدا کرد، آن روز است که باید ما فاتحه دولت و ملت را بخوانیم. آن روزی که رئیس جمهور ما خدای نخواسته، از آن خوی #کوخ_نشینی بیرون برود و به #کاخ_نشینی توجه بکند، آن روز است که انحطاط برای خود و برای کسانی که با او تماس دارند پیدا میشود.
🔹آن روزی که #مجلسیان خوی #کاخ_نشینی پیدا کنند خدای نخواسته، و از این خوی ارزنده #کوخ_نشینی بیرون بروند، آن روز است که ما برای این کشور باید فاتحه بخوانیم. ما در طول #مشروطیت از این #کاخ_نشینها خیلی صدمه خوردیم. مجلس های ما مملو از #کاخ_نشین بود و در بینشان معدودی بودند که از آن #کوخ_نشینها بودند،
🔹و همین معدودی که از #کوخنشینها بودند از خیلی از انحرافات جلو میگرفتند و سعی میکردند برای جلوگیری. آن روزی که توجه #اهل_علم به #دنیا شد و توجه به این شد که #خانه داشته باشم چطور، و #زرق و #برق_دنیا خدای نخواسته در آنها تاثیر بکند، آن روز است که باید ما #فاتحه_اسلام را بخوانیم.
بیانات حضرت امام در دیدار با مسئولان نظام ۶۲/۰۱/۰۱
منبع: سایت جامع امام خمینی (ره)
#امام_خمینی
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
هدایت شده از شهید حاج حسین خرازی
1402.11.19-RuikardhayeTablighiDaheyeFajr-32k.mp3
15.32M
💯 #رویکردهای_تبلیغی_دهۀفجر
* برای تبلیغ در حوزه مسایل سیاسی توجه به چه ملاحظاتی مهم است؟
* مسایل سیاسی، فراتر از روابط فردی و اجتماعی فراتر است
* امور سیاسی، امور کلان و مربوط به کلیت جامعه است
* نمونهای از کلاننگری رسول اکرم
* اهمیت برخورداری از کلاننگری و تحلیل عمیق سیاسی
* مردم نوعاً رابطه عمیق با کلاننگری ندارند
* استفاده از مثال در موضوع کلاننگری
* نگاه کلان به تمدن غرب؛ تمدن غرب با دیگر جوامع چگونه برخورد کرده است
* جزئینگری، عامل شیفتگی به تمدن غرب
* در نگاه کلان، ما در حال حرکت به سمت قله هستیم
* اول کار در مورد دعوت به انتخابات، کلاننگری در مورد انتخابات است
* کدام موضوعات، کلان هستند؟
* بصیرت سیاسی، با کلاننگری افزایش پیدا میکند
* نمونهای در مورد مسایل کلان اقتصادی
* کسی که کلاننگر نیست، غیرسیاسی میشود و فرد غیرسیاسی از انقلابیگری فاصله میگیرد
* مردم در کلاننگری امتحان میشوند
* پیشنهاداتی در مورد کار و تلاش برای انتخابات
* در مورد مشکلات جاری کشور چه میتوان گفت؟
* پیشرفت کشورهای غربی چگونه حاصل شده است؟
* ما میخواهیم بدون جنایت، پیشرفت کنیم
* ما چه الگوی پیشرفتی داریم؟
* ما برای اداره امور نمیتوانیم از ملائکه استفاده کنیم
* آیا مشکلات کشور بر عهده رهبری است؟
👌صحبتهای کمتر شنیده شده استاد پناهیان
📅 یک جلسه | ۱۴۰۲.۱۱.۰۹
#امام_زمان
#پناهیان #انتخابات
هدایت شده از تبیین
⭕️امام محمد باقر عليه السلام:
🔸«فِيمَا نَاجَى بِهِ اللهُ مُوسَى (ع) عَلَى الطُّورِ أَنْ يَا مُوسَى أَبْلِغْ قَوْمَكَ أَنَّهُ مَا يَتَقَرَّبُ إِلَيَّ الْمُتَقَرِّبُونَ بِمِثْلِ الْبُكَاءِ مِنْ خَشْيَتِی وَ مَا تَعَبَّدَ إِلَيَّ الْمُتَعَبِّدُونَ بِمِثْلِ الْوَرَعِ عَنْ مَحَارِمِی وَ لَا تَزَيَّنَ لِيَ الْمُتَزَيِّنُونَ بِمِثْلِ الزُّهْدِ فِي الدُّنْيَا عَمَّا بِهِمُ الْغِنَى عَنْهُ قَالَ فَقَالَ مُوسَى (ع) يَا أَكْرَمَ الْأَكْرَمِينَ فَمَا ذَا أَثَبْتَهُمْ عَلَى ذَلِكَ فَقَالَ يَا مُوسَى أَمَّا الْمُتَقَرِّبُونَ إِلَيَّ بِالْبُكَاءِ مِنْ خَشْيَتِي فَهُمْ فِي الرَّفِيقِ الْأَعْلَى لَا يُشَارِكُهُمْ فِيهِ أَحَدٌ».
🔹از نجواهاى #خداوند_متعال با #حضرت_موسى (ع) در #كوه_طور اين بود: اى موسى! به قوم خود برسان كه #تقرّب_جويان، با چيزى مانند #گريستن از ترس من، به من نزديك نشدند، و #متعبدان به چيزى مانند پرهيز از #حرام هاى من مرا عبادت نكردند، و #آراستگان، به چيزى مانند بی اعتنايى به چيزهايى از دنيا كه بدان نياز ندارند، خويشتن را نياراستند. #موسى (ع) عرض كرد: اى گرامی ترين گراميان! چه چيز آنان را در اين راه #استوار و ثابت قدم گرداند؟ فرمود: اى موسى! امّا آنان كه با #گريستن از ترس من جوياى #تقرّب به من هستند، در #اعلى_عليّين اند و هيچ كس در اين (مرتبه) با آنان شريك نيست.
📕ثواب الأعمال، ۲۰۵/۱
#امام_باقر
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد